بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 290 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 238 hily
0 313 sonya
0 294 sasan
0 224 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 217 sasan
0 223 sasan
0 237 sasan
0 288 sonya
0 246 sonya
0 234 sonya
0 302 sasan
0 228 sasan
0 215 hily
0 221 hily
0 267 sasan
0 213 sasan

واردات و رجیستر گوشی‌های گران‌تر از 300 یورو ممنوع شد (+سند)

 

آن‌طور که پیداست باید با گوشی‌های گران‌تر از 300 یورو خداحافظی کنیم. گزارش‌های منتشر شده حاکی از ممنوعیت واردات گوشی‌های با قیمت بیش از 300 یورو است و ظاهراً رجیستری آنها ممنوع می‌شود. جزئیات را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

بر پایه اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران، واردات گوشی‌های با قیمت بیش از 300 یورو منع شده است. به این ترتیب نه تنها ارز به واردات آنها اختصاص نمی‌یابد، بلکه رجیستر هم نخواهد شد.

به وضوح چنین تصمیمی اگر عملی شود، می‌تواند ناشی از منابع ارزی محدود دولت و در سایه حمایت از برندهای داخلی ارزیابی شود.

 

اطلاعیه انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران در خصوص ممنوعیت واردات گوشی‌های با قیمت بیش از 300 یورو به شرح زیر است:

 

«احتراماً، پیرو نامه ۶۰/۹۱۳۹۰ مورخ ۱۱ تیر ماه ۹۹ که امروز به انجمن رسیده است بنا به تصمیمات جلسات مورخ ۹۹/۴/۲ کارگروه نظارت و تخصیص ارز با توجه به محدودیت­ های اعمال شده در سقف تخصیص ارز واردات موبایل در سال جاری و ممنوعیت واردات کالای بالای ۳۰۰ یورو در رویه مسافری و تجاری، با توجه به مساعدت و حمایت مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت مقرر گردید بازرگانان محترم برای قبض انبار های قبل از ۲۶ خرداد اقدام به دریافت کوتاژ و بروزرسانی فایل ارسالی به انجمن جهت تجمیع و اعلام به آن اداره کل تا روز سه شنبه ۱۷ تیر ماه نمایند.

لذا خواهشمند است در لیست اعلامی قبلی شماره کوتاژ را بارگذاری فرموده و به همراه کپی کوتاژ به ایمیل انجمن (Info@cpma.ir) تا روز دوشنبه مورخ ۱۶ تیر ماه ۹۹ ارسال فرمایید.

جهت استحضار شما عزیزان، متن مصوبات صورتجلسه کمیته تخصیص ارز کشور به همراه نمونه جدول اعلام کوتاژ ضمیمه اطلاعیه می­گردد.»

هم زمان این انجمن مصوبات جلسه کمیته تخصیص ارز کشور به تاریخ 21 خرداد 99 را منتشر کرده که مقرر شده واردات گوشی های با قیمت بیش از 300 یورو منع شود. یکی دیگر از مصوبات این جلسه، ممنوعیت واردات گوشی به صورت مسافری است.

به این ترتیب به نظر می رسد باید با گوشی های با قیمت بیش از 300 دلار خداحافظی کنیم و بازار ایران در انحصار گوشی های ارزان قیمت تا میان رده خواهد بود. این خبر می تواند با شوک قیمتی نیز همراه باشد.

5454545.PNG

با این حساب حتی گوشی هایی چون Galaxy A51 سامسونگ هم به خاطرات مردم ایران خواهد پیوست. روشن نیست گوشی های روز دنیا چون iPhone SE (2020) اپل و بسیاری دیگر از پرچمداران جدید چگونه وارد کشور شده اند.

از اول خرداد اجرایی شده، تنها اعلام نکردند

«شهر سخت افزار» در پیگیری این موضوع با روابط عمومی شرکت مدیاپردازش، از تامین کنندگان بزرگ گوشی موبایل در کشور، گفتگو کرد. به گفته مهدی بوذری، مدیر روابط عمومی شرکت مدیاپردازش، ممنوعیت واردات گوشی های با قیمت بالای 300 یورو از تقریباً از اوایل خرداد اجرایی شده و صرفا اعلام نشده بود.

شرکت مدیاپردازش می گوید در سایه ممنوعیت جدید آنها از ابتدای امسال تقرباً هیچ گوشی پرچمداری وارد کشور نکرده اند. همچنین بوذری تاکید کرد واردات گوشی به صورت مسافری هم مشمول محدودیت جدید می شود و باید با گوشی های اپل که تمامی مدل های آن بیش از 300 یورو قیمت دارند، خداحافظی کرد.

 

تعداد بازديد : 92
معرفی تراشه‌های جذاب مدیاتک Helio G35 و Helio G25؛ گیمینگ با کیفیت با گوشی زیر 100 دلار

 

برای بسیاری از کاربران با بودجه محدود داشتن گوشی که بتواند بازی‌های گرافیکی را با کیفیت قابل قبولی اجرا کند چیزی شبیه یک آرزوست اما مدیاتک به تازگی با عرضه سری چیپ‌های Helio G35 و Helio G25 قصد تابوشکنی و فراهم کردن شرط اولیه ساخت گوشی گیمینگ یعنی تراشه پردازشی قدرتمند را دارد. این محصولات امروز به صورت رسمی توسط شرکت معرفی شدند.

رویه اخیر مدیاتک به این صورت درآمده که ابتدا محصولی با یک تراشه معرفی می‌شود و در ادامه شرکت اقدام به اعلام مشخصات آن می‌کند.

پس از آن که طی روزهای گذشته برندهای Realme و شیائومی محصولات جدیدی با تراشه‌های Helio G35 و Helio  G25 معرفی کردند این سوال در ذهن کاربران کنجکاو و فعال در حوزه تراشه نقش بسته بود که مشخصات این تراشه‌ها چطور است که مدیاتک آنها را در سری G و مخصوص گیمینگ خود جای داده است.

ابتدا از Helio G35 شروع می‌کنیم. این تراشه با فناوری 12 نانومتری ساخته خواهد شد و در بخش پردازنده هشت هسته کم‌مصرف از نوع Cortex-A53 را در فرکانس حداکثر 2.3 گیگاهرتز مورد استفاده قرار خواهد داد. در این بخش سوال اصلی این است که چرا مدیاتک از هسته‌های جدیدتر یعنی A55 و حتی یک هسته پرقدرت از سری A7x استفاده نکرده ولی شرکت سازنده تضمین کرده که این هسته‌ها برای اجرای بازی‌های گرافیکی محدودیتی برای دستگاه ایجاد نخواهند کرد.

این تراشه توانایی پشتیبانی از آدرس‌دهی تا 6 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x در فرکانس گذرگاه 1600 مگاهرتز را داشته ولی اگر سازنده بخواهد بُخل زیادی به خرج دهد امکان پشتیبانی از حافظه‌های رم LPPDR3 تا 4 گیگابایت رم نیز وجود خواهد داشت. برای حافظه ذخیره‌سازی هم تنها انتخاب حافظه‌های eMMC 5.1 است و حافظه‌های UFS توسط این تراشه پشتیبانی نمی‌شوند.

اما برای بخش گرافیک که توجهات بیشتری را به خود معطوف می‌کند نیز انتخاب مدیاتک پردازنده‌های گرافیکی مشهور رده پایین PowerVR GE8320 هستند ولی این بار شرکت فرکانس هسته‌های آن را تا 680 مگاهرتز افزایش داده و این امکان را نیز فراهم کرده با فناوری اختصاصی HyperEngine بتوان به صورت هوشمند میزان استفاده از منابع سیستمی مانند CPU، GPU و رم را به نوعی تنظیم کرد که در یک دمای مشخص با کمترین توان مصرفی، بیشترین کارایی ارائه گردد.

اگر به خاطر داشته باشید این GPU پیش از این در Helio P35 نیز استفاده شده بود و برای مقایسه نسبی می‌توانید به بررسی توان پردازشی محصولاتی که از آن استفاده می‌کنند نیز توجه نمایید.

اما در مورد Helio G25 داستان کمی متفاوت است. این تراشه از یک پردازنده با همان مشخصات برادر بزرگتر خود استفاده می‌کند ولی فرکانس هسته‌ها تا 2.0 گیگاهرتز کاهش یافته و برای GPU نیز شاهد استفاده از هسته‌های با فرکانس 650 مگاهرتز هستیم.

دیگر تفاوت دو تراشه پشتیبانی از نمایشگرهای 1080p+ در G35 و نمایشگرهای 720p+ در G25 است که به وضوح بازه عملکرد دو تراشه را به ما نشان می‌دهد.

نسخه بزرگتر از خروجی دوربین تا 25 مگاپیکسل کلی یا 13+13 مگاپیکسل دوگانه پشتیبانی می‌کند و برای G25 ورودی سنسور تا 21 مگاپیکسل یا ترکیب دوگانه 13+8 در لیست مشخصات تراشه اعلام شده است. هر دو تراشه توانایی فیلمبرداری 1080p در نرخ 30 فریم و فرمت H.264 را ارائه می‌کنند و برای اجرا قابلیت پوشش H.265 نیز وجود در دسترس خواهد بود.

فناوری حذف نویز چند فریمه، لرزشگیر الکترونیک فیلمبرداری و جبران پدید Rolling Shutter نیز در هر دو تراشه میسر شده و اگر شرکت سازنده بخواهد سنسورهای دوربین بوکه را نیز به گوشی اضافه کند مدیاتک محدودیتی برای پردازش داده‌های بوکه و اضافه کردن آنها به تصویر خروجی نخواهد داشت.

در بخش ارتباطات نیز هر دو تراشه کاملاً مشابه هم طراحی شده و می‌توانند ارتباط‌های VoLTE و ViLTE را در دو درگاه سیم‌کارت در اختیار کاربر قرار دهند. فناوری HyperEngine این امکان را نیز فراهم خواهد کرد که کاربر بتواند تنها در 13 میلی‌ثانیه تعویض شبکه بین Wi-Fi و LTE را ترتیب دهد که در نهایت می‌تواند عملکردی مطمئن و بسیار سریع در بازی‌های آنلاین چند نفره را نتیجه دهد.

پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0 و وای فای 5 یا همان Wi-Fi ac به همراه رادیوی FM نیز از دیگر ویژگی‌های ارتباطی این دو تراشه خواهد بود.

همانطور که گفتیم تا به امروز دو گوشی Realme C11 و Xiaomi Redmi 9C با تراشه Helio G35 و Xiaomi Redmi 9A با تراشه Helio G25 معرفی شده‌اند و انتظار داریم در ماه آینده گوشی‌های بیشتری با این تراشه‌ها معرفی و روانه بازار شوند.


تعداد بازديد : 69
هر چه سریع تر این 38 نرم افزار اندرویدی را پاک کنید

اندروید بدافزار پلی استور گوگل پلی استور گوگل

گوگل طی چند ماه گذشته بدافزارهای زیادی را از پلی استور پاک کرده چرا که گزارش های متعددی در رابطه با به خطر افتادن حریم شخصی افراد دریافت کرده بود.

مالکان فروشگاه های نرم افزاری نظیر گوگل و اپل اگرچه اقدامات گسترده ی برای جلوگیری از ورود بدافزارها انجام داده اند ولی تولیدکنندگان این اپلیکیشن ها راه های زیادی برای پشت سر گذاشتن این موانع دارند.

در تازه ترین اتفاق، حداقل 38 برنامه توسط گوگل شناسایی شده اند که گویا در گوشی ها رفتارهای نامناسبی از خود بروز داده اند. برای مثال، این اپلیکیشن ها غالباً تبلیغات پخش می کنند. لازم به ذکر است که تمامی این بدافزارها توسط یک تیم تولید شده و این تیم توانسته لایه های امنیتی ایجاد شده را به وسیله تغییر کدهای نوشته شده کنار بگذارد.

این نرم افزارهای مخرب را شرکت امنیت سایبری White Ops شناسایی کرده و به محض شناختن آنها مراتب را به گوگل اعلام داشته است. بیشتر اپلیکیشن های شناسایی شده این بار به درد ویرایش عکس و اضافه کردن فیلتر و افکت می خورند ولی پس از نصب شدن، مدام تبلیغات پخش و کاربران را به صفحات اینترنتی هدایت می کنند. حتی با مخفی کردن آیکون اپلیکیشن ها، اجازه لغو نصب را به آنها نمی دادند.

به رغم اقدام سریع گوگل، شرکت White Ops اعلام کرد که 17 عدد از این اپلیکیشن ها بیش از 500 میلیون بار از پلی استور دانلود و نصب شده بودند. اکثر این نرم افزارها نسخه بروز شده ورژن پیشین هستند که قبلاً نیز از پلی استور حذف شده بود اما دوباره با دستکاری در کدنویسی و پایگاه داده ای، وارد فروشگاه نرم افزاری اندروید شده اند. با همه اینها، تمامی اپلیکیشن های شناسایی شده توسط White Ops دیگر در پلی استور وجود ندارند بنابراین ما هم پیشنهاد می کنیم که اگر شما نیز در گوشی تان موارد زیر را نصب کرده اید، حتماً آنها را حذف کنید.

اندروید بدافزار پلی استور گوگل پلی استور گوگل

Yoroko Camera
Solu Camera
Lite Beauty Camera
Beauty Collage Lite
Beauty & Filters Camera
Photo Collage & Beauty Camera
Beauty Camera Selfie Filter
Gaty Beauty Camera
Pand Selife Beauty Camera
Catoon Photo Editor & Selfie Beauty Camera
Benbu Selife Beauty Camera
Pinut Selife Beauty Camera & Photo Editor
Mood Photo Editor & Selife Beauty Camera
Rose Photo Editor & Selfie Beauty Camera
Selife Beauty Camera & Photo Editor
Fog Selife Beauty Camera
First Selife Beauty Camera & Photo Editor
Vanu Selife Beauty Camera
Sun Pro Beauty Camera
Funny Sweet Beauty Camera
Little Bee Beauty Camera
Beauty Camera & Photo Editor Pro
Grass Beauty Camera
Ele Beauty Camera
Flower Beauty Camera
Best Selfie Beauty Camera
Orange Camera
Sunny Beauty Camera
Landy Selfie Beauty Camera
Nut Selfie Camera
Rose Photo Editor & Selfie Beauty Camera
Art Beauty Camera-2019
Elegant Beauty Cam-2019
Selfie Beauty Camera & Funny Filters
Selfie Beauty Camera Pro
Pro Selfie Beauty Camera

 

 
منبع: gizchina.com 

تعداد بازديد : 82
چگونگی برگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه
آیا تا به حال گوشی شما هم یک‌دفعه هنگ کرده و یا خاموش شود؟ اگر چنین اتفاقی افتاده، اکثر اوقات خاموش کردن بهترین راه‌حل است ولی برخی مواقع که موضوع جدی‌تر می‌شود، تنها گزینه پیش‌رو بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه می‌باشد. البته برگرداندن تنظیمات کارخانه کاری است که باید پیش از فروش گوشی نیز انجام دهید بنابراین با ما همراه باشید تا چگونگی ری‌استارت کردن گوشی اندرویدی خود را بیاموزید.
تنظیمات کارخانه حالت ریکاوری اندروید
چگونگی ری‌استارت کردن گوشی اندرویدی
برخی اوقات گوشی‌ها یک دفعه متوقف می‌شوند و اگرچه این موضوع آزار دهنده است ولی معمولاً راحت می‌توان آن را با ری‌استارت کردن تعمیر نمود. این کار باعث شروعی دوباره می‌شود و تمام اطلاعات شما نیز سر جای خود باقی می‌مانند. برای انجام این کار کافی است فقط دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید و سپس گوشی به طور اتوماتیک ری‌استارت خواهد شد.
اما برخی اوقات مشکل گوشی پابرجا می‌ماند بنابراین لازم است که تنظیمات کارخانه اعمال شود. این کار سبب خواهد شد تا داده‌های شما پاک شده و از بین بروند.
چگونگی بازگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه
اگر ری‌استارت یا خاموش و روشن کردن گوشی شما تأثیری نداشت، بهتر است سراغ گزینه شدیدتر یعنی بازگرداندن به تنظیمات کارخانه بروید. فرآیند انجام این کار کمی از خاموش و روشن کردن پیچیده‌تر است.
سریع‌ترین و کم‌دردسرترین راه برای انجام تنظیمات کارخانه، از درون تنظیمات گوشی است. اگر این اتفاق رخ نداد، شما می‌توانید حالت ریکاوری را فعال نمایید.
بازگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه از منوی تنظیمات
هشدار: این فرآیند سبب پاک شدن تمام داده‌های موجود در حافظه داخلی گوشی خواهد شد بنابراین از تهیه فایل پشتیبان اطمینان حاصل نمایید.
بازگرداندن تنظیمات کارخانه در گوشی‌های مختلف معمولاً در موارد جزئی متفاوت است ولی رایج‌ترین مسیر، راهکار زیر می‌باشد:
• از منوی تنظیمات، گزینه فایل پشتیبان و راه‌اندازی (Backup & reset) مجدد را پیدا کنید و سپس روی گزینه برگرداندن به تنظیمات کارخانه و ری‌استارت کردن گوشی کلیک نمایید.
• در مرحله بعد شما باید پسورد خود را وارد کنید و سپس گزینه حذف همه موارد (Erase everything) را بزنید.
• پس از انجام این کارها، گزینه راه‌اندازی مجدد دستگاه را انتخاب کرده و در نهایت داده‌های پشتیبان‌گیری شده را بازیابی نمایید.
تنظیمات کارخانه حالت ریکاوری اندروید
در گوشی‌های گوگل پیکسل و اچ‌تی‌سی و برخی دیگر، شما می‌توانید به گزینه بازگرداندن تنظیمات کارخانه از طریق زیر دسترسی داشته باشید:
•از تنظیمات گوشی، گزینه سیستم را پیدا کنید.
•روی سیستم ضربه زده و گزینه ری‌استارت را بیابید.
•از لیست موجود، روی آپشن تنظیمات کارخانه ضربه بزنید.
•در نهایت، حذف همه موارد را انتخاب نمایید تا فرآیند کامل شود.
تنظیمات کارخانه حالت ریکاوری اندروید
اگر شما هنوز هم نتوانسته‌اید گزینه بازگرداندن به تنظیمات کارخانه را پیدا کنید، از قسمت جستجو، عبارت " تنظیمات کارخانه" بیابید.
بازگرداندن تنظیمات کارخانه در حالت ریکاوری
اگر گوشی اندرویدی شما آن‌قدر به هم‌ ریخته شده که نمی‌توانید به منوی تنظیمات دسترسی داشته باشید، بهترین کار رفتن به حالت ریکاوری با استفاده از دکمه‌های دستگاه است.
نکته: اگر امکان دارد ابتدا از داده‌های خود پشتیبان‌گیری کنید زیرا فرآیندی که می‌خواهید انجام دهید نیز اطلاعات شما را از حافظه داخلی گوشی حذف خواهد کرد.
• گوشی را خاموش نمایید.
• دکمه کاهش صدا را نگه داشته و سپس همزمان دکمه پاور را نیز بزنید تا گوشی روشن شود.
• سپس کلمه Start ظاهر خواهد شد که باید در اینجا دکمه کاهش صدا را دوباره نگه دارید تا گزینه حالت ریکاوری پدیدار گردد.
• حالا به وسیله دکمه پاور، حالت مذکور را برگزینید. در نهایت باید بتوانید عبارت Android reboot now را مشاهده نمایید.
• پس از اینکه در حالت ریکاوری حضور داشتید، دکمه پاور را نگه دارید و همزمان دکمه افزایش صدا را نیز فشار دهید. در مرحله بعد، دکمه پاور را رها کنید.
• آن‌قدر دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا گزینه‌های Wipe data (حذف داده‌ها) و factory reset (تنظیمات کارخانه) نمایان شوند. سپس دکمه پاور را بزنید تا آنها را انتخاب کنید.
• پس از انجام این کار، دکمه پاور را زده و گزینه راه‌اندازی سیستم را انتخاب نمایید.
• در مرحله آخر نیز باید بتوانید داده‌های گوشی خود را بازیابی کنید.
منبع: androidpit.com

تعداد بازديد : 157
eSim چیست و چه کاربردی دارد؟

گوشی هایی نظیر گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، از eSim استفاده می کنند.

eSim سیمکارت اپل اینترنت

eSim ها باعث شده اند که افق جدیدی در فناوری اطلاعات به روی کاربران گوشی ها باز شود. در ادامه به ذکر جزئیات بیشتری درباره eSim ها می پردازیم.
سیم کارت قطعه ای کوچک است که به واسطه تراشه ای که دارد، باعث می شود افرادی که از آن استفاده می کنند را بتوان با برقراری تماس پیدا کرد.
در سال 1991، سایز سیمکارت ها به اندازه یک کارت اعتباری بود ولی طی سالیان اخیر اندازه آنها بسیار کوچک شده است.
eSim سیمکارت اپل اینترنت
کمپانی های بزرگ در زمینه سیمکارت به شدت در حال کوچک کردن آنها و افزایش کارایی شان هستند.
نانو سیمکارت ها که حدود 12.30 میلی متر طول و 8.30 میلی متر عرض دارند، نمونه بسیاری مناسبی از سیمکارت های کاربردی است. البته از نظر کارشناسان، اندازه و کارایی سیمکارت تنها دلیل محبوبیت آن نیست بلکه فضایی که در گوشی اشغال می کند نیز بسیار مهم است.
اپل در چند سال اخیر سیمکارت هایی مخصوص آیپد معرفی کرد که اپل سیم نام داشتند. مایکروسافت و اپل نیز نوع جدیدی از سیمکارت را طراحی کرده اند و نام آن را eSim گذاشته اند.
eSim چیست؟
نسل جدیدی از سیمکارت ها که 5 میلی متر عرض و 5 میلی متر طول دارد، eSim نامگذاری شده است و شرکت هایی همچون سامسونگ و اپل از آنها استفاده می کنند.
تنظیمات قابلیت تأمین از راه دور که در eSim ها وجود دارد، باعث می شود تا تجربه جدیدی از سیمکارت در ذهن کاربر ایجاد شود به طوری که می توان از تنظیمات گوشی، اپراتور مورد نظر و کارایی لازم را انتخاب نمود.
یکی از دلایلی که باعث شده تا eSim از اهمیت بالایی برخوردار شود این است که وجود چنین سیمکارت هایی می تواند به کاهش قیمت گوشیها کمک کند.
اینترنت eSim ها چگونه است؟
eSim ها نه تنها باعث افزایش کیفیت اینترنت در گوشیها می شوند، بلکه می توان ادعا کرد که به خاطر سایز کوچک آنها، امکانات بیشتری از اینترنت در اختیار کاربران خواهد گرفت. حتی می توان گفت که به واسطه اندازه کوچک eSim ها، می توان آنها را در اپل واچ ها و یا ساعت های هوشمند قرار داد.
به طور کلی، لپ تاپ ها، ساعت های هوشمند و برخی از اتومبیل ها مهمترین دستگاه هایی هستند که از وجود eSim ها بهره می برند.
eSim سیمکارت اپل اینترنت
آینده سیمکارت
شرکت های تولیدکننده گوشی، به زودی از eSim در تولیدات خود بهره می برند و وجود چنین نسل از سیمکارت هایی می تواند باعث رقابت بیشتر در بین سازندگان گوشیها شود.
منبع: gsmarena.com

تعداد بازديد : 192
راه‌های جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت

mobile, intrenet, net

 یکی از دغدغه‌های کاربران گوشی‌های هوشمند استفاده از اینترنت و میزان مصرف آنهاست.

برنامه‌های فعال در پس‌زمینه‌ گوشی و بعضا به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها، از عواملی هستند که می‌توانند حجم مصرف اینترنت گوشی را افزایش دهند. بهترین راه برای جلوگیری از این مصرف، غیرفعال کردن این برنامه‌ها در شرایطی است که استفاده‌ای از آنها نمی‌شود.
برخی از کاربران ممکن است اغلب از مصرف بیش از اندازه حجم اینترنت خود شکایت داشته باشند و حتی برخی از شرکت‌ها و اپراتورها را به کم‌فروشی متهم کنند. اما مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این اعتراضات، به سرعت بالای اینترنت اشاره می‌کنند که ممکن است باعث شود کاربر تصور کم‌فروشی داشته باشد.
محمود واعظی -وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات- همواره در رد نظریه کم‌فروشی و حجم‌خوری اینترنت از طرف اپراتورهای ارائه‌دهنده اظهار می‌کرد: آنهایی که می‌گویند کم‌فروشی صورت می‌گیرد باید به این نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب مکتوب را دانلود می‌کردند و حجم اینترنت آنها برای مدت بیشتری دوام می‌آورد اما اکنون همین که سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود می‌شود، چند برابر فایل‌های عکس و مکتوب حجم مصرف می‌شود.
او l معتقد بود اینکه متاسفانه در برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها از اصطلاح حجم‌خوری استفاده می‌شود تعبیر درستی نیست: اکنون تمام امور اپراتورها به شکل هوشمند صورت می‌گیرد و به شکل دستی نیست تا امکانی وجود داشته باشد تا حجم مصرف مشترک تغییر کند. ما در ابتدا احساس کردیم ممکن است در سیستم فروش این اپراتورها مشکلی وجود داشته باشد اما پس از بررسی‌های صورت گرفته به این قطعیت رسیدیم که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. آنچه باعث پایان زودهنگام حجم بسته‌های اینترنت می‌شود، استفاده مشترکان از فایل‌های ویدئویی است که حجم اینترنت را با سرعتی بسیار بالا به پایان می‌رساند. استفاده از فایل ویدئویی در تمام دنیا حجم پهنای باند بالایی را مصرف می‌کند.
نحوه جلوگیری از مصرف اینترنت ناخواسته در سیستم عامل  Android و iOS
یکی از دلایل مصرف بی‌رویه اینترنت در گوشی‌های هوشمند می‌تواند فعال بودن اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه‌ی گوشی باشد؛ در حالی که ممکن است کاربر از این اپلیکیشن‌ها استفاده نکرده و یا به ندرت مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین توصیه‌ای که همواره از طرف مسئولان و کارشناسان برای  جلوگیری از تصور حجم‌خوری داده می‌شود این است که این برنامه‌ها را غیرفعال کنید.
برای کنترل میزان مصرف اینترنت در سیستم عامل iOS و گوشی‌های آیفون، ابتدا از طریق منوی گوشی وارد setting شده و سپس به قسمت cellular رفته و برنامه‌های غیرضروری را غیرفعال کنید. پس از آن وارد قسمت general شده و گزینه‌ی background app refresh را نیز غیرفعال کنید. در گوشی‌های اندرویدی هم لازم است ابتدا وارد setting شده و سپس به قسمت mobile data و data usage بروید. در این قسمت می‌توانید دریابید که کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین دیتا را مصرف می‌کنند. بنابراین می‌توان برنامه‌های غیرضروری را غیرفعال کرد.
بدین ترتیب با غیرفعال شدن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی که از آنها استفاده نمی‌شود یا به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها، می‌توان تا حد زیادی مصرف اینترنت گوشی‌های هوشمند را کنترل کرد.

 

منبع: ایتنا


تعداد بازديد : 114
امکان گفت‌وگوی آنلاین کاربران ایرانی با کارشناسان هوآوی از طریق گوشی

امکان گفت‌وگوی آنلاین کاربران ایرانی با کارشناسان هوآوی از طریق گوشی

 

هوآوی به عنوان اولین برند در بازار تلفن همراه ایران، چنین سطح خدماتی را برای کاربران خود فراهم آورده است. این راه حل با بالاترین استاندارد فنی و سریع ترین حالت، بهترین راهنمایی ها را در تمامی زمینه های مرتبط با محصولات، خدمات، گارانتی، نمایندگی ها و...  در اختیار کاربران ایرانی قرار می دهد.
امکان گفتگوی آن لاین (چَت) در گوشی های هوآوی از طریق نرم افزار HiCare که به صورت پیش فرض در همه آنها نصب شده است، در دسترس کلیه کاربران هوآوی قرار دارد. با بهره گیری از امکان گفتگوی آن لاین (چَت) در این نرم افزار، به صورت 24 ساعته، کاربران حتی در ایام تعطیل می توانند با کارشناسان هوآوی به صورت مستقیم و آن لاین به هر دو زبان فارسی و انگلیسی گفتگو داشته باشند.
حمید شاهرخ نیا مدیر ارشد بخش خدمات پس از فروش هوآوی در این ارتباط گفت :"ما در هوآوی علاوه بر مرکز تماس تلفنی، تسهیلات جدیدی برای چَت آن لاین با کاربرانمان در نظر گرفته ایم تا آنها بتوانند به صورت بدون واسطه به خدمات مورد نیاز محصولات خود دسترسی داشته باشند. همچنین در این سامانه علاوه بر خدمات و تعمیرات، کارشناسان ما پاسخ گوی هرگونه سوال در ارتباط محصولات هوآوی قبل از خرید، در حین خرید و پس از خرید خواهند بود."    
نکته قابل توجه این است که این پشتیبانی از سمت هوآوی محدود به خریداران محصولات این شرکت نمی باشد و تنها از طریق یک مرورگر و استفاده از لینک https://goo.gl/8zspMf می توانید از خدمات هوآی بهره مند شوید.


تعداد بازديد : 325
برچسب ها : ,
5 نکته که باید در مورد دوربین گلکسی نوت 8 بدانید

بالاخره انتظارها به پایان رسید و گلکسی نوت 8 با قابلیت ها و امکانات بهبود یافته و فراوان به خصوص در بخش دوربین و عکسبرداری معرفی شد. در اینجا ما به مهمترین تغییرات انجام شده در بخش دوربین این فبلت پرچمدار سامسونگ می پردازیم.

 

بنظر شما مهمترین بخش یکی گوشی هوشمند چیست؟ آیا دوربین می تواند مهمترین بخش یک گوشی هوشمند باشد؟ جواب به این پرسش خیلی سخت است؛ اما در مورد گلکسی نوت 8 جواب بسیار روشن و واضح است: انتظار از بخش عکاسی این فبلت به شدت بالا است. گلکسی نوت 8، پرچمدار جدید سامسونگ است که در بخش دوربین بهبودهای قابل توجهی یافته است. قابلیت های قدرتمند دوربین و فیلمبرداری این فبلت قطعا در نسل بعدی آیفون نیز بکار خواهد رفت.

.....
تعداد بازديد : 93
علت کند شدن گوشی شما بعد از یه مدت چیست؟

اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , سیستم اتوماسیون اداری , حسابداری , mobile

گوشی‌های هوشمند پس از استفاده‌ی طولانی‌مدت کند می‌شوند؛ در این مقاله به بررسی ۵ دلیل اصلی برای کند شدن گوشی و راه‌حل آن‌ها می‌پردازیم.

اگر جزو دسته افرادی نباشید که گوشی خود را هرسال تعویض می‌کنند، قطعا با مشکل کند شدن دستگاه دست‌وپنجه نرم کرده‌اید. این موضوع ارتباطی به اندرویدی یا آیفون بودن گوشی ندارد؛ کاربران هر دو دسته، معمولا پس از مدتی اعلام می‌کنند که گوشی آن‌ها دیگر عملکرد و روان بودن روز اول را ندارد. کند شدن گوشی‌ هوشمند یک واقعیت است؛ واقعیتی که به چند دلیل صورت می‌پذیرد. معمولا اگر از گوشی هوشمندی بیش از یک سال استفاده کنید، از سرعت و کارایی‌اش کاسته می‌شود. در ادامه به پنج دلیل اصلی برای این مورد و راهکارهای آن‌ها می‌پردازیم.

۱. به‌روزرسانی سیستم‌عامل

وقتی یک گوشی جدید می‌خرید، نسخه‌ی خاصی از سیستم‌عاملش را اجرا می‌کند؛ مثل اندروید ۴.۴ یا iOS نسخه‌ی ۷ که هر دوی این سیستم‌های عامل، در سال ۲۰۱۳ منتشر شده‌اند. برنامه‌نویسان موبایل هنگام ساخت این نسخه‌ها، محدودیت‌های سخت‌افزار آن زمان را در نظر داشته‌اند؛ اما حالا که سخت‌افزار گوشی‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است، برنامه‌نویسان هم نسخه‌های جدیدتر سیستم‌های عامل را با در نظر گرفتن سخت‌افزار به‌روز، ایجاد می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که نسخه‌های جدیدتر سیستم‌های عامل، به سخت‌افزار قدرتمندتری برای اجرای روان احتیاج داشته باشد.

به‌عبارت‌دیگر، دستگاهی که به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۴.۴ استفاده می‌کند، قدرت کافی برای اجرای روان نسخه‌های جدیدتر مثل ۶ یا ۷ نخواهد داشت؛ بنابراین معمولا بعد از به‌روزرسانی‌های کلی سیستم‌عامل، گوشی شما کندتر خواهد شد.

...

تعداد بازديد : 120
برچسب ها : ,,
مقایسه مشخصات گوشی‌های گلکسی جی 7 2017 ، جی 7 مکس و جی 7 پرو

 

گوشی‌های سری جی سامسونگ در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته‌اند. با توجه به اینکه این گوشی‌ها، میان رده هستند، اغلب از قیمت مناسبی برخوردارند. امسال سامسونگ 3 گوشی متفاوت جی 7 را معرفی و عرضه کرد. با توجه به نزدیک بودن قیمت این 3 گوشی، کاربران در انتخاب گوشی مدنظر خود دچار تردید می‌شوند.

طراحی هر سه گوشی به خصوص در قاب جلویی شبیه به یکدیگر می‌باشد. اما تفاوت‌های این سه گوشی را در جدول مشخصات آن‌ها که در زیر آورده شده، خواهید دید.

همانگونه که مشاهده کردید، تفاوت زیادی بین این سه گوشی وجود ندارد. اندکی اختلاف در اندازه صفحه نمایش، پردازنده و حافظه داخلی بزرگترین اختلاف‌ها بین سه گوشی جدید سری جی 7 سامسونگ می‌باشند. البته در قیمت‌های اعلام شده، جی 7 مکس پایین ترین قیمت را در مقایسه با 2 گوشی دیگر دارد ولی اختلاف قیمت آن‌ها زیاد نیست.

با توجه به این موضوع و با دیدن مشخصات جی 7 2017، جی 7 پرو و جی 7 مکس، انتخاب شما کدامیک از این سه گوشی می‌باشد؟!

 


تعداد بازديد : 169
5 عدد از بهترین تبلت ها با سیستم عامل ویندوز

تبلت های سری سرفیس شرکت مایکروسافت توانسته محبوبیت زیادی به دست آورده و به عنوان رقیبی جدی برای آیپدها و تبلت های اندرویدی معرفی شود.

تبلت ویندوز سامسونگ گلکسی تب اچ‌پی لنووو مایکروسافت

 

در ادامه 5 عدد از بهترین تبلت های ویندوزی را معرفی و بررسی می کنیم.


تعداد بازديد : 136
مقایسه تصویری سایز آیفون ۸ با آیفون ۷ و ۷ پلاس، گلکسی اس ۸ و اس۸ پلاس، جی ۶ ال‌جی و گوگل پیکسل

آیفون 8 با عرض 71 میلی‌متر کمی پهن‌تر از آیفون 7 شده است.

همچنین با 143.5 میلی‌متر قد، کمی بلندتر نیز شده است ولی هنوز اط آیفون 7 پلاس کوچکتر به نظر می‌رسد و با حضور نمایشگر 5.8 اینچی اولد، کاربر صفحه‌ای بزرگ با کلی آیتم و آیکون برای راحتی کار دارد.

در مقایسه با رقیب اصلی یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس کوچکتر و کوتاه‌تر به نظر می رسد و در بخش ضخامت با 7.5 میلی متر (در بخش دوربین 9.1 میلیمتر ضخامت) کمی ظریف تر از گلکسی اس 8 است که 8 و 8.1 میلی متر تعریف شده است.

همچنین در مقایسه با گوگل پیکسل تقریبا ابعادشان نزدیک به هم بوده ولی کوچکتر از جی 6 است.

بدلیل بدون لبه بودن نمایشگر از این بابت به جی 6 نزدیک شده است.

سایر مقایسه‌ها را در تصاویر مشاهده می کنید.

...

تعداد بازديد : 112
برچسب ها : ,,,
5 عدد از گوشیهایی که فقط صفحه نمایش هستند
گوشیهایی وجود دارند که بیش از 80 درصد ظاهر آنها صفحه نمایش است و به همین دلیل، تعداد طرفداران اینگونه گوشیها روز به روز در حال افزایش است.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی
در آینده ای نزدیک، آیفون 8 و هوآوی میت 10 نیز به این جرگه اضافه خواهند شد ولی گوشیهایی که فعلاً این ویژگی را دارند و در بازار موجود هستند را در ادامه معرفی می کنیم.
1. شیائومی می مکس
84 درصد گوشی شیائومی می مکس صفحه نمایش است.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی
2. گلکسی اس 8
مانند شیائومی می مکس، حدود 84 درصد ظاهر گلکسی اس 8 صفحه نمایش نمایش است و این اتفاق به خاطر حذف حفره های بالا و پایین این گوشی رخ داده است.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی
3. گلکسی اس 8 پلاس
این گوشی دارای نسبت تصویر 16:9 است و حدود 83 درصد ظاهر آن صفحه نمایش است.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی

4. Essential Phone
85 درصد ظاهر گوشی اسنشال فون، صفحه نمایش است.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی

5. ال جی جی 6
اگرچه 79 درصد ظاهر ال جی جی 6 صفحه نمایش است، ولی اگر بخواهیم درصد دقیق این گوشی را اعلام کنیم، باید آن را 79.46 بدانیم.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی
منبع: phonearena.com 

تعداد بازديد : 77
تفاوت گلکسی اس 8 با گلکسی اس 8 اکتیو

شش سال از عرضه نسخه اکتیو گوشیهای سری اس سامسونگ می گذرد و سامسونگ قصد دارد این سنت را با عرضه نسخه اکتیو ادامه دهد.

سامسونگ گلکسی گلکسی‌اس8 گلکسی‌اس8اکتیو گلکسی‌اس8پلاس

جالب است بدانید عرضه نسخه اکتیو گوشیهای سری اس، با گلکسی اس 4 اکتیو آغاز شد.
در ادامه به بررسی تفاوت های گلکسی اس 8 و اس 8 اکتیو می پردازیم.

طراحی و صفحه نمایش
گزارش ها حاکی از آن است که گلکسی اس 8 اکتیو صفحه نمایش برآمده نخواهد داشت و اسکرین آن صاف خواهد بود. این ویژگی باعث شده است تا نسخه اکتیو گلکسی اس 8 به نخستین عضو خانواده سری اس 8 تبدیل شود که صفحه نمایش ادج ندارد. همچنین در جلوی این گوشی نیز بجای قاب شیشه ای، باید شاهد قاب پلاستیکی باشیم.
سایز صفحه نمایش این فبلت 5.8 اینچ با نسبت تصویر 18:9 خواهد بود. با توجه به تصاویر موجود، گلکسی اس 8 اکتیو شباهت بسیاری به ال جی جی 6 دارد.
The Galaxy S8 Active's front, as shown in WPC documentation
سخت افزار
به نظر می رسد مقدار رم، حافظه داخلی، دوربین و پردازنده گلکسی اس 8 اکتیو، با گلکسی اس 8 مساوی باشد یعنی 4 گیگ رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، دوربین 12 مگاپیکسلی و اسنپ دراگون 835 SoC در این گوشی موجود خواهد بود.
در مورد باتری گلکسی اس 8 اکتیو باید گفت که این فبلت در این زمینه از گلکسی اس 8 قدرتمندتر است.
حقیقت آن است که گلکسی اس 6، دارای باتری 2500 میلی آمپری بود و نسخه اکتیو آن باتری 3500 میلی آمپری داشت. باتری گلکسی اس 7، 3000 میلی آمپر و ورژن اکتیو آن 4000 میلی آمپر بود. حال به نظر شما با توجه به اینکه گلکسی اس 8 باتری 3000 میلی آمپری دارد، نسخه اکتیو آن از باتری 4000 میلی آمپری پشتیبانی می کند؟
خلاصه
با توجه به اطلاعات موجود، می توان ادعا کرد که تفاوت چندانی میان گلکسی اس 8 اکتیو و گلکسی اس 8 وجود ندارد زیرا رم، حافظه داخلی، دوربین و پردازنده آنها یکی است و نسخه اکتیو فقط باتری قدرتمندتری دارد.
منبع: phonearena.com 

تعداد بازديد : 138
محبوب ترین گوشیها در طی سالیان اخیر

از زمانی که گوشیهای لمسی وارد بازار شده اند، از گوشیهای کیبورد دار و به زبان ساده، دکمه ای، کمتر استفاده می شود.

نوکیا ساموسنگ سونی اپل شیائومی سیمبین

 

 شرکت های نوکیا و سونی اریکسون، محبوب ترین برندهای تولید گوشی بودند به طوری که با وجود این دو کمپانی، اپل جرأت خودنمایی نداشت ولی در سال 2009، محبوبیت نوکیا و سونی اریکسون کاهش یافت و دیگر شرکت ها جای آنها را گرفتند اما باز هم در سال 2010، نوکیا با تولید گوشی N8 که دوربین فوق العاده ای داشت، باز هم به این عرصه وارد شد.
در سال 2011، نوکیا با معرفی گوشیهایی با سیستم عامل ویندوزفون، به دنبال رقابت با رقیبان خود بود که سامسونگ با تولید گوشیهای سری اس، از سال 2011 تا 2015، بخش زیادی از محبوبیت نوکیا را کم کرد ولی امسال نوکیا 6، باز هم باعث به دست آمدن محبوبیت از دست رفته شرکت فنلاندی شده است.
در سالهای اخیر یعنی از 2015 تا کنون، سامسونگ با سری های مختلف مانند جی و اس، رقیبی جدی برای دیگر شرکت ها بوده است ولی کمپانی های دیگر مانند شیائومی نیز بیکار نبوده اند و برای رقابت با سامسونگ، پرچمدار تولید کرده اند.
آخرین گوشی که توانست سیستم عامل سیمبین را در این لیست سرافزار نگه دارد، نوکیا 6300 بود.
در انتهای خبر، جدول سه عدد از محبوب ترین گوشیهای سال های 2006 تا 2016 را خواهید دید.
نوکیا ساموسنگ سونی اپل شیائومی سیمبین

تعداد بازديد : 264
معرفی گلکسی نوت 8 پیش از آیفون 8
پس از معرفی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس توسط سامسونگ، شایعات زیادی در مورد پرچمدار بعدی این کمپانی به گوش رسید و بر اساس آنها ممکن است، گلکسی نوت 8، با صفحه نمایش 6.8 اینچی و دوربین دوگانه، دستگاه مورد اشاره باشد.
اپل آیفون آیفون8 سامسونگ گلکسی گلکسی‌اس8 گلکسی‌نوت8
به غیر از صفحه نمایش 6.8 اینچی، گلکسی نوت 8 تفاوت زیادی با گلکسی اس 8 پلاس نخواهد داشت به همین دلیل به عقیده بسیاری از کارشناسان، مسئولین شرکت سامسونگ باید به فکر ارتقای مشخصات این تبلت باشند.
البته با همه این انتقادات، مدیران شرکت سامسونگ برای کارهایی که می کنند دلایل خاص خود را دارند زیرا آنها برنامه ریزی کرده اند در اواخر ماه آگوست از پرچمدار خود رونمایی کنند. یعنی زودتر از رقیب اصلی شان اپل با گوشی آیفون 8.
معمولاً سامسونگ از گوشیها و دستگاههای تولید شده خود، در روز اول سپتامبر و طی مراسم رسمی رونمایی می کند و حالا بر اساس شایعات حتی ممکن است از گلکسی نوت 8 یکی دو روز زودتر رونمایی نماید.
در انتها بگوییم که فقط زمان، صحت شایعات را تأیید می کند هرچند این خبر اخیر به نظر می آید درست باشد.
منبع: phonearena.com

تعداد بازديد : 81
چهار تبلت جدید از اپل
کنفرانس سالانه محصولات اپل، امسال، هم نرم افزار جدید معرفی می کند و هم سخت افزار به طوری که هم از نسخه 11 iOS رونمایی می شود و هم از چند دستگاه جدید.
اپل آیپد آیفون iOS مک‌بوک آیپدپرو مک‌بوک‌پرو
دستگاه های جدید شامل 4 تبلت با شماره مدل A1670، A1671، A1701 و A1709 می باشند که یک کیبورد وایرلس نیز با شماره مدل A1843 آنها را همراهی می کند. به علاوه، اگر از مک بوک و لپ تاپ های مک بوک پرو هم رونمایی شد نیز نباید شگفت زده شویم.
اگر بخواهیم در مورد تبلت ها گمانه زنی کنیم، می توانیم بگوییم 4 مدل اشاره شده، به 2 ورژن متفاوت مربوط می شوند که هر کدام از این دو ورژن نیز ویژگیهای خاص خود را دارند.
اگرچه اطلاعاتی که در بالا ذکر شد چیز خاصی را نشان نمی دهند، ولی شایعات اینگونه بیان می کنند که یکی از 4 تبلت، آیپد پرو 10.5 اینچی است. این آیپد که تراشه A10X دارد، تمام مشخصه های تبلت های اپل که پسوند " پرو " دارند را در خود جای داده است مثلاً؛ قلم اپل. همچنین چندین شایعه نیز به گوش رسیده است که دستگاه ارتقا یافته ای برای آیپد پرو 12.9 اینچی اپل در این مراسم معرفی می شود که هنوز هیچ کدام از شایعات تأیید نشده اند.
منبع: phonearena.com

تعداد بازديد : 128
رونمایی از گوشی اسنشال، ساخت اندی روبین، مبدع اندروید

روبین در حین برگزاری کنفرانس کد 2017 گوشی خود را معرفی کرد که شامل یک سیستم‌عامل اوپن سورس به نام Ambient OS  مانند اندروید است و دستیار هوشمند مستقلی برای خود تعریف کرده است.

وی درواقع چیزی شبیه اندروید برای موبایل را برای خانه هوشمند نسل آینده طراحی و عرضه کرده است و «امبی ینت» سیستم‌عاملی خاص برای ابزارهای یک خانه هوشمند می‌شود.

اسنشال که نام فنی آن PH-1 است یک گوشی 5.7 اینچی بدون لبه Full Display است که نسبت نمایشگر به بدنه 19 به 10 تعریف‌شده و سعی کرده چیزی شبیه جی 6 ال جی و اس 8 سامسونگ شود. ازنظر سخت‌افزاری نمایشگر آن از نوع LTPS LCD با رزولوشن QHD است.

عقب گوشی دو دوربینه تعریف‌شده که 13 مگاپیکسل f/1.85 است و یکی از لنزها مونوکرام باقابلیت اتوفوکوس لیزری است.

ضبط ویدئویی 4K با 120 فریم بر ثانیه و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی f/2.2 از دیگر ویژگی‌های اسنشال است.

دو پین در سمت راست دوربین حکایت از جاسازی دوربین 360 درجه پانوراما با سنسور 12 مگاپیکسل به‌صورت لوازم جانبی است که لنزی 210 درجه‌ای داشته و به 4 میکروفون مجهز است.

گوشی اسنشال مجهز به یک داک استیشن برای شارژ و اتصالات مغناطیسی نیز هست.

اسنشال به دلیل داشتن فریم تیتانیومی، بهتر از آلومینیوم است و قاب پشت‌گوشی نیز از جنس سرامیک بوده و قاب جلویی نیز با محافظ گوریلا گلس 5 پشتیبانی می‌شود.

اسپیکر استریو نیز در این گوشیِ 185 گرمی مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 835 تعبیه‌شده و 4 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی بدون اسلات برای افزودن حافظه جانبی در خود جای‌داده است.

 


تعداد بازديد : 83
بهترین گوشیهای ضد آب سال 2017 تا امروز
قابلیت ضد آب بودن گوشی در سال 2017 به یک ضرورت تبدیل شده است زیرا اگر به طور اتفاقی گوشی شما از دستتان افتاد و خیس شد، خیالتان بابت سالم ماندن آن راحت باشد.

ضدآب گلکسی‌اس8 گلکسی‌اس8پلاس آیفون7 آیفون7پلاس
گوشیهای زیادی در جهان وجود دارند که ضد آب هستند ولی کدام یک می تواند بهترین باشد؟
گوشیهایی نظیر گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال، تنها هنگام بارش باران سالم می مانند و اگر در داخل ظرف آبی بیفتند، از بین می روند بنابراین ما این نوع گوشیها را وارد این لیست نمی کنیم.
درست است که برخی ادعا می کنند می توان با خرید قاب برای گوشی، آن را ضد آب کرد ولی اگر نمی خواهید ظاهر زیبای گوشی تان را مخفی کنید، حتماً گوشی ضد آب خریداری نمایید.

نکته مهم: قبل از اینکه گوشیهای ضد آب را معرفی کنیم، باید اشاره کنیم که اگرچه گوشیهایی نظیر گلکسی اس 8 یا آیفون 7 ضد آب هستند، ولی هیچ چیز  تضمین شده نیست و بی دلیل گوشی خود را در داخل آب نیندازید.
بهترین گوشیهای ضد آب سال 2017 تا امروز
1: Samsung Galaxy S8

2. iPhone 7 Plus

3: iPhone 7

4. Samsung Galaxy S8 Plus

5. LG G6

6. Samsung Galaxy S7 Edge

7. Samsung Galaxy S7 Active

8. HP Elite x3
منبع: techradar.com

تعداد بازديد : 290
10 عدد از برترین گوشیها در هفته‌ گذشته
باز هم هفته دیگری از سال میلادی به پایان رسید و گزارش هفتگی در مورد برترین گوشیها منتشر شد. ما نیز سعی می کنیم هر هفته برترین گوشیهای موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

سامسونگ موتورولا شیائومی ال‌جی
گلکسی اس 8 همچنان محبوب افراد در سراسر دنیاست و حدود 5 هفته است که از رتبه نخست این لیست پایین نیامده است و با توجه به معرفی نشدن گوشی جدیدی، شیائومی می 6 نیز از رده دوم تغییر نکرده است.
رده سوم این رده بندی هم همچنان متعلق به گلکسی اس 7 پرایم است. گوشی که این رده را فعلاً برای خود می‌داند.
گلکسی اس 8 پلاس نیز رده چهارم را در اختیار دارد ولی رد می نوت 4، یک رده صعود داشته و رده 5 است.
سورپرایز این هفته موتورولا ام است رده هفتم را تصاحب کرده است.
گوشیهای اِی 5 و اس 7 ادج نیز همچنان سیر نزولی داشته و از رده 7 و 8 به رده 8 و 9 منتقل شده اند.
و در آخر، ال جی جی 6 نیز در دهمین رده قرار دارد.
تعداد بازديد : 122
علامت ضدسگ روی باتری گلکسی اس 8 به چه معناست؟!
همزمان با عرضه گلکسی اس 8 سامسونگ برخی کاربران متوجه یک آیکون ناآشنا بر روی باتری گوشی شده‌اند که علامت یک سگ و نشان رایج ممنوع بر روی آن است. با فارنت همراه باشید تا به دنبال معنا و مفهوم این علامت آن باشیم.
این روزها در بیشتر بازارهای جهانی از جمله ایران پیش‌فروش، فروش و عرضه گلکسی اس 8 سامسونگ آغاز شده است. همزمان با عرضه این گوشی هوشمند ویدئوهای فراوانی از تست و آزمایش این گوشی در شرایط مختلف منتشر شده است. برخی بینندگان شاید متوجه یک آیکون ناآشنا بر روی باتری گوشی هوشمند گلکسی اس 8 شده باشند که علامت یک سگ و نشان رایج ممنوع بر روی آن است. با فارنت همراه باشید تا به دنبال معنا و مفهوم این علامت آن باشیم.
نشان ضدسگ بر روی باتری گلکسی اس 8 چه معنایی دارد؟ آیا واقعاً سامسونگ از سگ‌ها متنفر است؟
تعداد بازديد : 155
5 عدد از بهترین گوشی‌های برآمده که در سال 2017 معرفی می‌شوند

با تولید گوشی‌های با صفحه‌نمایش برآمده، تکنولوژی گوشی‌های هوشمند، معنای تازه‌ای به خود گرفت. امسال نیز گوشی‌های زیادی با این ویژگی جذاب وارد بازار می‌شوند. مانند ال‌جی جی 6، گلکسی اس 8، شیائومی می 6 و ... .

سامسونگ اپل شیائومی

در ادامه این گزارش سعی کرده‌ایم 5 عدد از گوشی‌های برآمده یا ادج‌لس سال 2017 را به شما معرفی نماییم.
تعداد بازديد : 133
برچسب ها : ,,,
بهار سال 2017؛ بهترین تبلت‌ها
تبلت‌ها از سال 2010 تاکنون همانند دیگر وسایل ارتباطی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای کرده‌اند. اما آمار نشان می‌دهد که اگر کسی تبلت خرید، آن را حداقل به مدت 2 سال نگه می‌دارد.
لپ‌تاپ تبلت سامسونگ
این شکل خرید توسط مشتریان، به تولیدکنندگان درس بزرگی داده است و آن‌ها معمولاً دستگاه‌هایی تولید می‌کنند که سیستم آن‌ها برای 2 سال آتی نیز بخوبی کار کند.
 مردم در فصل بهار و در سرتاسر دنیا چند مدل را بیش‌تر از سایر دستگاه‌ها پسندیده‌اند که قصد داریم آن‌ها را در این گزارش معرفی کنیم.
1. اپل؛ آیپد پرو 12.3 اینچی و 9.7 اینچی
لپ‌تاپ تبلت سامسونگ
قیمت: از 600 دلار تا 800 دلار
مشخصات فنی آیپد پرو 12.3 اینچی
رم: 4 گیگ
باتری: 10307 میلی‌آمپر

حافظه داخلی: 128 گیگابایت
دوربین اولیه: 8 مگاپیکسل
دوربین ثانویه: 12 مگاپیکسل
پردازنده: 2 هسته‌ای
دیگر امکانات
سنسور اسکن اثر انگشت
پشتیبانی از اینترنت 4G
NFC
 
مشخصات فنی آیپد پرو 9.7 اینچی
رم: 2 گیگ
باتری: 7306 میلی‌آمپر
حافظه داخلی: 256 گیگابایت
دوربین اولیه: 12 مگاپیکسل
دوربین ثانویه: 5 مگاپیکسل
پردازنده: 2 هسته‌ای
دیگر امکانات

سنسور اسکن اثر انگشت
پشتیبانی از اینترنت 4G
NFC

تعداد بازديد : 140
مرگ گوشی هوشمند و دنیای پس از آن
تصور دنیای بدون گوشی هوشمند برای ما مشکل است؛ اما گوشی‌های هوشمند روزی در بین ما نخواهند بود. دنیای پس از آن‌ها چگونه است؟
مرگ گوشی هوشمند و دنیای پس از آن
روزی خواهد رسید، - البته نه خیلی زود - که گوشی‌ هوشمند همان‌گونه که ماشین‌ فکس و پیجر غیب شدند،‌ در بین ما نخواهد بود.
اشتباه نکنید: ما هنوز تقریبا یک دهه تا جابه‌جایی اساسی از گوشی هوشمند فاصله داریم (البته اگر تا آن زمان همه ما به سایبرگ تبدیل نشده باشیم!). با این همه، قطعه به قطعه، پایه‌های سقوط نهایی گوشی‌های هوشمند توسط ایلان ماسک، مایکروسافت، فیسبوک، آمازون و تعداد بی‌شماری استارتاپ ساخته می‌شود.
اجازه بدهید چیزی را بگویم: روزی که گوشی‌های هوشمند بمیرند، همه‌چیز برای همه‌کس واقعا عجیب و غریب خواهد شد. این عجیب و غریب بودن نه‌تنها در محصولات، بلکه در روش زندگی ما نیز خواهد بود.
در اینجا نگاهی به رژه آرام و بدون توقف به سمت مرگ گوشی‌های هوشمند و اینکه جهان بعد از گوشی هوشمند چه شکلی خواهد بود، خواهیم داشت.
تعداد بازديد : 124
برچسب ها : ,,
مقایسه فنی و تصویری گلکسی اس ۸ و جی ۶ ال جی

نبرد میان دو سازنده کره‌ای برای فروش پرچم‌دار 2017 خود وارد فاز جدی شده است.

ال جی با عرضه زودهنگام جی 6 سعی کرده است بتواند تا قبل از ورود گلکسی اس 8 بخشی از بازار را ترغیب به خرید گوشی خود کند.

اما گلکسی اس 8 حس آرامی داشته و مدعی است که می‌تواند رقیب هم‌وطن خود را به‌راحتی پشت سر بگذارد. اما به‌راستی کاربران درنهایت کدام‌یک را می‌خرند؟ جی 6 یا اس 8 را؟

شاید قضاوت زود باشد اما قیمت جی 6 که 100 دلار ارزان‌تر ارائه‌شده می‌تواند یکی از برگ‌های برنده برای ال جی باشد اما انصافاً زیبایی باورنکردنی اس 8 را نمی‌توان نادیده گرفت تا جایی که ممکن است اندروید بازان ترجیح دهند 100 دلار بیشتر هزینه کنند اما یک گوشی شکیل و زیبا و قرص و محکمی را در دست‌گیرند.

البته لوازم جانبی اس 8 در کنار تجربه با VR می‌تواند سامسونگ را برنده کند و به‌راستی هرکدام از ویژگی‌های دو گوشی می‌تواند برای کاربران اغواء کننده باشد.

پاسخ‌های صریح به ذهنیت کاربرها:

اگر دنبال گوشی اندرویدی جدیدتر هستید منتظر اس 8 بمانید!

اگر هزینه کردن برایتان مهم است می‌توانید به جی 6 فکر کنید یا حتی به موتو جی یا وان پلاس تری تی!

اگر آخرین سخت‌افزار و نرم‌افزار برایتان فاکتور مهمی است دوباره منتظر اس 8 بمانید تا از روز اول اردیبهشت دستتان برسد!

اگر داشتن دو دوربین برایتان اهمیت دارد به جی 6 فکر کنید.

اگر به بالا بودن نسبت نمایشگر به بدنه فکر می‌کنید جی 6 بهتر است.

اگر دوربین سلفی برایتان اهمیت دارد اس 8 سرتر است.

اگر دنبال پردازنده قوی تری هستید اس 8 راست کار شماست!

 اگر وزن گوشی در درازمدت برایتان اهمیت دارد، جی 6 کمی سنگین تر از اس 8 است.

اگر حافظه داخلی مهم است اس 8 دوبرابر جی 6 است.(به صورت دیفالت) و سامسونگ در برخی بازارها حافظه 256 گیگ رایگان هم می‌دهد.

و اگر زیبا بودن و باکلاس بودن گوشی در باکلاس شدن شما تأثیر می‌گذارد به اس 8 فکر کنید که یک سر و گردن بالاتر از جی 6 است.

و اگر پاسخ های بالا قانع کننده نیست، جدول زیر را ببینید و شما نظر بدهید!


تعداد بازديد : 87
گوشی هواوی آنر ۸ پرو چه فرقی با آنر ۸ دارد؟

هوآوی یکی از بهترین گوشی‌های سطح بالای سال‌های اخیر خود را راهی بازار کرد.

 شما با «آنر 8 پرو» شاهد یک پرچم‌دار تمام‌عیار (البته به‌صورت غیررسمی) مانند پی 10 هستید که با باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت و 6 گیگ رم می‌تواند توانایی‌های خارق‌العاده‌ای از خود به‌عنوان گوشی اندرویدی نشان دهد.

آنر 8 را 5.2 اینچی ساخته‌اند درحالی‌که مدل پرو را 5.7 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل ساخته‌اند. درواقع از فول اچ دی به QHD مهاجرت کرده است و شاهد 515 پیکسل در هر اینچ هستیم که در آنر 8 این رقم 423ppi است.

از سوی دیگر پردازنده آنر 8 از نوع kirin 950 است که 2.3 گیگاهرتز سرعت می‌دهد اما مدل 960 با سرعت 2.4 گیگاهرتز در آنر 8 پرو نصب‌شده که 30 درصد قوی‌تر از آنر 8 است.

حافظه داخلی تعریف‌شده در آنر 8 حدود 32 گیگ و در آنر 8 پرو 64 گیگ است که رم 6 گیگ در مدل پرو در کنار باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت قدرت فوق العاده ای به گوشی جدید هوآوی می‌دهد.

دوربین اصلی دو دوربینه تعریف‌شده و از سوی دیگر دوربین سلفی f/2.4 قوی‌تر از مدل آنر 8 شده است.

اما برای کسانی که به قیمت فکر می‌کنند باید گفته شود که آنر 8 به قیمت 319 پوند عرضه‌شده اما قرار است آنر 8 پرو به قیمت 475 پوند عرضه شود.

نکات قابل‌طرح در پایان به شرح زیر است:

آنر 8 پرو بزرگتر و سنگین‌تر از آنر 8 طراحی‌شده است اما آنر 8 پرو ظریف‌تر شده است / پردازنده سریعتر، رم بالاتر، نمایشگر شفاف‌تر و حافظه داخلی بیشتر را در آنر 8 پرو می‌توان دید / باتری نیز در آنر 8 بزرگ‌تر شده و دوربین سلفی بهتری را شاهد هستیم.

 


تعداد بازديد : 144
برچسب ها : ,,
هر آن‌ چه که باید از سونی اکسپریا L1 بدانید
سونی، اکسپریا XL را معرفی کرده است ولی هنوز آن را عرضه نکرده است. هم‌چنین سونی، اکسپریا L1 نیز که صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد را هم معرفی کرده است.
سونی اکسپریاXL اکسپریاL1
این گوشی صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی و اچ‌دی دارد. تراشه فوق‌العاده‌ای که در این گوشی به کار رفته است، باعث شده کاربران از کار کردن با آن لذت ببرند.
این گوشی در اواخر ماه آوریل رونمایی خواهد شد ولی اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی از آن داشته باشید، این خبر را بخوانید.
اطلاعات کلی
صفحه‌نمایشی بزرگ و قیمت مناسب، از ویژگی‌های این دستگاه هستند.
زمان عرضه
شما می‌توانید در روزهای پایانی ماه آوریل این گوشی را در فروشگاه‌های مختلف بیابید.
قیمت
قیمتی که شرکت سونی برای این گوشی در نظر گرفته است، حدود 210 دلار می‌باشد.
طراحی، ظاهر و صفحه‌نمایش
این گوشی صفحه‌نمایشی اچ‌دی و 5.5 اینچی داشته و در ابعاد 151*74*8.7 میلی‌متری خواهد بود.
این دستگاه، مستطیلی شکل بوده و در رنگ‌های مشکی، سفید و صورتی در بازار موجود خواهد بود.
سونی اکپریاXL اکسپریاL1
لبه‌های این گوشی باعث شده دستگاهی خوش‌دست در آینده وارد بازار شود. اگرچه سوراخ‌های متعددی در بالا و پایین آن وجود دارند ولی این سوراخها باعث نشده شکل آن بهم بخورد.
باتری و دوربین
دوربین عقب اکسپریا L1، 13 مگاپیکسل و دوربین جلوی آن 5 مگاپیکسل است.
باتری آن 2650 میلی‌آمپر خواهد که به خاطر سابقه درخشان سونی در شارژ سریع گوشی‌هایش، به نظر می‌رسد برای این دستگاه فوق‌العاده است.
سونی اکسپریاXL اکسپریاL1
هم‌چنین این گوشی از کابل OTG نیز  پشتیبانی کرده و سرعت آن به اندازه یواس‌بی 3 است.
سیستم‌عامل و قدرت
تراشه این گوشی 1.45 هرتز و چهارهسته‌ای خواهد بود. هم‌چنین رم این دستگاه 2 گیگابایت است.
اکسپریا L1، قابلیت اتصال NFC و اینترنت 4G را دارد. اندروید آن 7.1 و حافظه داخلی آن 16 گیگابایت است. به علاوه شما می‌توانید در آن تا 256 گیگابایت، کارت حافظه میکرو قرار دهید.
دیگر ویژگی‌ها
این گوشی را می‌توان در زمره گوشی‌های متوسط در بازار دانست که نسبت به امکانات آن، کارایی و قیمت مناسبی دارد و همین باعث می‌شود آن را از دیگران گوشی‌های متوسط متمایز کنیم.
از امکانات خوبی که سونی در این دستگاه در اختیار کاربران خود قرار داده، این است که می‌توانید پروفایل خود را بسازید. مثلاً شما می‌توانید نور صفحه‌نمایش آن را کم کرده و روی حالت سکوت قرار دهید و آن را با نام مدنظر سیو کنید. البته این‌ها تنها گوشه‌ای از امکان ساخت پروفایل بوده و هم‌چنان می‌توانید تنظیمات دیگری را نیز شخصی‌سازی کنید.
در پایان، اگر نمی‌خواهید برای خرید گوشی هزینه کنید، این گوشی گزینه خوبی است.
نقاط مثبت
+ طراحی منحصربفرد
دوربین عالی
ضد آب
 
نقاط ضعف
- عدم وجود صفحه‌نمایش فول اچ‌دی
نبود امکان اسکن اثر انگشت

تعداد بازديد : 159
تبلت های گلکسی بوک 10 و گلکسی بوک 12 سامسونگ رونمایی شدند

تبلت های گلکسی بوک 10 و گلکسی بوک 12 سامسونگ رونمایی شدند

شرکت سامسونگ دستگاه‌های گلکسی بوک ۱۰ و گلکسی بوک ۱۲ را به عنوان رقبایی برای سرفیس مایکروسافت رونمایی کرد.

 

.......

تعداد بازديد : 96
برچسب ها : ,,,
معرفی تأثیرگذارترین موبایل‌های تاریخ

شاید باورتان نشود اما برخی موبایل‌ها در چند دهه اخیر جزو بانفوذترین محصولات الکترونیکی در میان ما انسان‌ها بوده‌و بخشی از زندگی ما شده‌اند.

گاردین در این مقاله 10 موبایل بانفوذ را که بیشترین سهم را در تاریخ معاصر زندگی ما داشته‌اند را مرور کرده که باهم می‌بینیم:

1. Motorola DynaTAC, 1984

اولین موبایل ساخته‌شده که در سال 1984 راهی بازار شد. 10 ساعت طول می‌کشید تا شارژ شود و تنها می‌توانستیم 30 دقیقه با آن مکالمه کنیم. 30 شماره تلفن را در خود ذخیره می‌کرد و برای خریدش باید 4000 دلار می‌دادیم (به پول امروز می‌شود 9500 دلار!)

 

 

تعداد بازديد : 55
۲۳ روز انتظار جلوی فروشگاه اپل برای خرید آیفون 7 پلاس

مردی برای خرید آیفون 7 پلاس 23 روز جلوی فروشگاه اپل واقع در خیابان پنجم نیویورک چادر زد.

۲۳ روز انتظار جلوی فروشگاه اپل برای خرید آیفون 7 پلاس

علاقه بیش از اندازه به هر چیزی انسان را گاهی اوقات به انجام کارهای عجیب و غریب وادار می‌کند. شاید ایستادن در صف‌های طولانی و در ساعات اولیه صبح برای خریدن یک جنس، موضوع خاص و عجیبی نباشد اما این کار زمانی غیر عادی خواهد بود که افرادی برای رسیدن به خواسته‌‌هایشان بیشتر از ۳ هفته در جلوی فروشگاه منتظر بمانند!

جیمی گونزالس فردی است که برای خرید گوشی‌ مورد علاقه‌‌اش آیفون ۷ پلاس که آن را پیش خرید کرده بود، ۲۳ روز جلوی فروشگاه اپل چادر زد. با اینکه او در زمان باز شدن در فروشگاه و عرضه‌ی آیفون‌های جدید در اول صف قرار داشت اما تنها کسی نبود که چنین شرایطی را برای رسیدن به آیفون ۷ تحمل کرد.

Waitforiphone

آندریا فرانسیس نیز حدود یک هفته و نیم برای خرید در صف ایستاد، با وجود اینکه او مشتاق خرید رنگ مشکی براق آیفون ۷ پلاس بود و برای پیش خرید آن نیز اقدام کرده بود اما با خرید آیفون ۷ و ۷ پلاس مشکی مات به انتظار خود پایان داد.

در سوی دیگر این انتظار طولانی، افرادی هم مانند پگی هوگان بودند که با پیش خرید اینترنتی آیفون ۷ تنها ۲۰ دقیقه برای تحویل در صف منتظر ماندند.

با اینکه بر اساس گزارش‌ها صف‌های خرید گوشی اپل همانند گذشته طولانی و شلوغ نبودند اما تحلیل‌گر موسسه‌ی مونستر‌، پایپر جافری (Piper Jaffary) معتقد است به صف‌های کوتاه مشتریان نگاه نکنید رشد تقاضا برای آیفون ۷ از مدل‌های پیشین بیشتر است. با اعلام پیش فروش فوق‌العاده iPhone 7 از سوی اپراتورهایی مانند تی موبایل و AT&T می‌توان گفت تحلیل این تحلیلگر منطقی به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد دوره‌ی انتظار در صف‌های طولانی برای خرید یک محصول آرام آرام در حال تبدیل شدن به پیش‌خرید‌های اینترنتی است.

این تغییر رویه را می‌توان حتی در فروش‌های فوق‌العاده‌ی جمعه سیاه نیز به وضوح مشاهده کرد.


تعداد بازديد : 110
مشخصات فنی نکسوس اچ تی سی به نام Marlin فاش شد

همان طور که در خبرها شنیدیم قرار است امسال اچ‌تی‌سی دو گوشی جدید از خانواده‌ی نکسوس گوگل را تولید کند. پیشتر مشخصات یکی از این گوشی‌ها به نام Sailfish منتشر شده بود و امروز وب‌سایت اندروید پلیس نیز مشخصات نسبتا کاملی از گوشی دوم به نام Marlin را فاش کرده است.

مشخصات فنی نکسوس اچ تی سی به نام Marlin فاش شد

سال گذشته ال‌جی و هواوی تولیدکنندگان دو گوشی نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی بودند و براساس اخبار این وظیفه یک بار دیگر بر عهده‌ی کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی خواهد بود. دو گوشی جدید نکسوس که فعلا با نام Sailfish و Marlin شناخته می‌شوند، پرچمداران جدید گوگل خواهند بود.

براساس افشاگری جدید، نکسوس مارلین به نمایشگر ۵.۵ اینچی امولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای کوالکام (احتمالا اسنپدراگون ۸۲۰ یا ۸۲۱)، پورت یو‌اس‌بی نوع C، دوربین ۱۲ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل، ۴ گیگابایت رم، سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه، اسپیکر استریو در قسمت پایین، ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و بلوتوث ۴.۲ مجهز خواهد شد.

تقریبا مشخصات فوق، ترکیبی است که برای یک گوشی پرچمدار در سال ۲۰۱۶ انتظار داریم، ولی وب‌سایت اندروید پلیس به مدل پردازنده‌ی کوالکام اشاره نکرده است. به هر حال قرار است این گوشی برای فصل پاییز وارد بازار شود و اسنپدراگون ۸۲۰ یا ۸۲۱ می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

اگر افشاگری این وب‌سایت از مشخصات فنی گوشی نکسوس مارلین اچ‌تی‌سی صحت داشته باشد، تقریبا می‌تواند گفت مارلین و سِیل‌فیش مشخصات فنی مشابهی دارند و تنها تفاوت آنها در اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری خواهد بود. این تصمیم گوگل می‌تواند برای طرفداران دستگاه‌های کوچک و بزرگ مطلوب باشد. معمولا کمپانی‌های تولیدکننده کمتر از سخت‌افزار قدرتمند در نسخه‌ی کوچکتر استفاده می‌کنند.

برای یادآوری باید بگوییم که Sailfish با یک نمایشگر ۵ اینچی امولد با رزولوشن فول‌اچ‌دی، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای، ۴ گیگابایت رم، باتری ۲۷۷۰ میلی‌ آمپر ساعت، حافظه‌ی داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت، دوربین ۱۲ مگاپیکسل، پورت یو‌اس‌بی نوع سی و اسکنر اثر انگشت عرضه خواهد شد. هنوز صحبتی از طراحی دو گوشی جدید سری نکسوس و دیگر امکانات مهم آنها نشده‌ است. البته اندروید پلیس معتقد است که هر دو گوشی از طراحی مشابه بهره می‌برند.

با توجه به مشخصات فنی اعلام شده تا کنون و پیش‌زمینه‌ای که از گوگل و اچ‌تی‌سی داریم، باید منتظر دو تا از بهترین محصولات سال ۲۰۱۶  میلادی باشیم.

 


تعداد بازديد : 156
ویوو دو گوشی X7 و X7 Plus را معرفی کرد

ویوو یکی دیگر از کمپانی‌های جویای نام در صنعت گوشی‌های هوشمند از کشور چین است که تلاش می‌کند محصولات درخور توجه و جالبی را معرفی کند. این کمپانی امروز از دو گوشی ویوو ایکس 7 و ایکس 7 پلاس رونمایی کرده که مشخصات فنی جذابی دارند.

ویوو دو گوشی X7 و X7 Plus را معرفی کرد؛ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ و دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسل

ویوو همواره تلاش کرده با نوآوری‌های خود مخاطبان بیشتری را جذب کند. این کمپانی چینی امروز از دو گوشی هوشمند Vivo X7 و Vivo X7 Plus رونمایی کرد که هر دو محصول از صدای های‌فای بهره می‌برند. این دو گوشی طراحی قابل توجهی دارند و ویوو سعی کرده تا حد امکان از روی دست رقیب چینی خود، اوپو کپی کند و دو گوشی جدید این شرکت از نظر طراحی و مشخصات فنی شباهت‌های زیادی با سری R9 اوپو دارد.

ویوو ایکس 7 و ایکس 7 پلاس از طراحی یکپارچه با ضخامت ۷.۲ میلی‌متر بهره می‌برند و بدنه‌ی آنها از آلیاژ آلومینیوم منیزیم و تکنولوژی ماشین‌کاری C و برش‌زنی سه‌بعدی ساخته شده است. مدل ایکس 7 دارای ابعاد ۱۴۷.۳ در ۷۱.۸۵ در ۷.۲۴ و وزن ۱۵۱ گرم و مدل ایکس 7 پلاس دارای ابعاد ۱۵۸.۸۶ در ۷۷.۴۹ ردر ۷.۴۹ میلی‌متر و وزن ۱۸۳.۵ گرم است.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 76
برچسب ها : ,,,,
مایکروسافت امتیاز گوشی های نوکیا را به فاکسکان واگذار می کند

بخش موبایل کمپانی مایکرو‌سافت شرایط خوبی ندارد و فروش گوشی‌های این شرکت در حال کاهش است. بر اساس جدید‌ترین شایعات، این کمپانی قصد دارد بخش گوشی‌های کلاسیک خود را واگذار کند.

مایکروسافت امتیاز گوشی های کلاسیک نوکیا را به فاکسکان واگذار می کند

بر کسی پوشیده نیست که این روزها مایکرو‌سافت علاقه‌‌ی کمتری به بخش موبایل خود نشان می‌دهد و کاهش فروش زیادی را در این بخش تجربه کرده است.

بر اساس شایعات جدیدی که در سایت چینی VTech منتشر شده است، مایکروسافت قصد دارد بخش فیچرفون‌های خود را که در سه ماهه نخست امسال تنها ۱۵ میلیون گوشی فروخته است ، تعطیل کند و لیسانس برند نوکیا را به Foxconn بفروشد. مایکرو‌سافت امتیاز این برند را تا سال ۲۰۲۴ در اختیار دارد.

همچنین توسط سایت VTech اعلام شده که کمپانی مایکرو‌سافت دیگر بخش‌های موبایل خود (مربوط به گوشی‌های هوشمند لومیا) را در اختیار تیم Surface خود قرار می‌دهد و احتمالاً ۵۰ درصد نیرو‌های این بخش را اخراج خواهد کرد. این بخش از زمان فروش به مایکرو‌سافت در سال ۲۰۱۴ تا کنون ۱۸۰۰۰ نفر نیروی اخراجی داشته است.

گرچه ما آشنایی با اطلاعات موجود در سایت VTech نداریم اما در چنین شایعاتی، هیچ اتفاقی غافلگیر‌کننده نیست. مایکرو‌سافت تأکید زیادی بر کسب و کار شرکت‌های OEM دارد و بیش از آن که به بخش مشتریان ویندوز موبایل توجه کند، به بخش قطعات و کسب‌و‌کار ویندوز موبایلی توجه دارد.


تعداد بازديد : 131
تصاویر جدیدی از گوشی Moto G4 موتورولا فاش شد

 

 

طی رویدادی که به زودی موتورولا در هند برگزار خواهد کرد، دو گوشی‌ هوشمند موتو جی ۴ و موتو جی پلاس معرفی می‌شوند. پیش از این تصاویری از مدل Moto G4 Plus منتشر شد و حالا نیز تصویر جدیدی از این محصول توسط Evan Blass در حساب توییتر او قرار داده شده است.

تصاویر جدیدی از گوشی Moto G4 موتورولا فاش شد

 با گذشت زمان رفته رفته اطلاعات بیشتری در مورد محصولات معرفی نشده از جمله گوشی‌های هوشمندی که انتظار ورود رسمی ‌آن‌ها را داریم، منتشر می‌شود. حدودا یک ماه پیش Evan Blass تصاویری از تلفن هوشمند Moto G4 Plus منتشر کرد که تا حدی نشان دهنده نمای ظاهری این محصول بود. حالا و در حالیکه تنها چند روز به آغاز رویداد موتورولا در هند باقی مانده، Blass تصمیم گرفته باز هم اطلاعات دیگری را در مورد تلفن هوشمند Moto G4 فاش کند. وی در حساب توییتر خود این توییت را منتشر کرده است:

به برادر کوچک خود سلام کن: https://t.co/am51AwvMGfpic.twitter.com/KivM4AM9Sq

— Evan Blass (@evleaks) May 14, 2016

ظاهرا عبارت برادر کوچک (Little bro) که در توییت بالا به کار رفته مربوط به مدل Moto G4 است که سنسور اثرانگشت نخواهد داشت و این در حالی است که بنا به شایعاتی که تا کنون منتشر شده، مدل بزرگتر این محصول یعنی موتو جی ۴ پلاس، مجهز به این سنسور خواهد بود. 

این دو مدل، ظاهرا فقط از نظر داشتن سنسور اثر انگشت با یکدیگر تفاوت دارند و دوربین سلفی و نیز بلندگوها، در Moto G4 Plus درست همانند دوربین و بلندگویی است که پیش از این در مورد مدل Moto G4 مشخص شده بود.

آنچه که تقریبا در موردش اطمینان وجود دارد، صفحه نمایش ۵.۵ اینچی دو گوشی هوشمند مورد بحث است و گفته شده که حداقل یکی از این دو مدل از پردازنده اسنپدراگون ۶۱۷ بهره خواهد برد. مشخصات کامل و بیشتر این دو موبایل هوشمند به زودی رسما مشخص خواهد شد.


تعداد بازديد : 166
برچسب ها : ,,,
اندروید 6 مارشمالو برای تبلت گلکسی تب 2 منتشر شد

تبلت گلکسی تب اس 2 (9.7 اینچی) که سال پیش عرضه شده بود به زودی به اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو بروزرسانی می‌شود. حالا یک سالی از زمانی که این سیستم عامل به صورت رسمی معرفی و عرضه شد می‌گذرد اما کمپانی کره‌ای‌ حالا تصمیم گرفته تا تبلت خود را به این نسخه بروزرسانی کند.

اندروید 6 مارشمالو برای تبلت گلکسی تب 2 منتشر شد

در هر صورت، برای کاربران تبلت بالا رده گلکسی تب اس 2 سامسونگ با شماره مدل T815 نسخه جدید از اندروید در حال انتشار است. این دستگاه از 4G LTE استفاده می‌کند و اولین کشوری که قرار است این بروزرسانی را دریافت کند، آلمان خواهد بود.

این بروزرسانی پس از آلمان در کشور‌های مختلف نیز منتشر خواهد شد. پس از نصب این بروزرسانی نسخه نرم‌افزاری دستگاه شما T815XXU2BPD6 خواهد شد. 

شبیه دیگر بسته‌های بروزرسانی مارشمالو، این نسخه نیز قرار است قابلیت‌هایی مانند Now On Tap ،Doze Mode و دسترسی‌های جدید را به همراه ایموجی‌ها و تنظیمات سریع را به این دستگاه‌ها بیاورد. علاوه بر این، پشتیبانی از حساب‌های کاربری مختلف نیز به دستگاه شما اضافه خواهد شد. علاوه بر ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید، همچنین پچ امنیتی همراه با این بروزرسانی برای تبلت S2 سامسونگ در راه است.


تعداد بازديد : 97
زد تی ای گوشی Axon 2 را معرفی می‌کند

شرکت زد تی ای به زودی گوشی  Axon 2 را راهی بازار می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که درباره‌ی این محصول منتشر شده،  دوربین اصلی آن ۲۰ مگاپیکسلی است و در پشت آن سنسور اثر انگشت وجود دارد. پردازنده بکار گرفته شده در این مدل جدید نیز اسنپدراگون 820 است.

زد تی ای گوشی Axon 2 را معرفی می‌کند؛ اسنپدراگون 820 و دوربین 20 مگاپیکسلی

فهمیدن تفاوت‌های بین نسل اول ZTE Axon، مدل Axon Pro، Elite و نیز مدل Max بسیار سخت است و برای دریافتن این تفاوت‌ها باید محصولات یاد شده حتما در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با دقت به آن‌ها توجه کرد. اما حالا خبری منتشر شده حاکی از  آنکه این محصولات فقط یک مدل جدید خواهند داشت.

درحالیکه سخت است بخواهیم هم‌اکنون از طراحی محصول جدید زدتی‌ای بگوییم، اما بنظر می‌آید شکل و شمایل مدل اولیه در آن بخوبی دیده می‌شود. سنسور اثر انگشت در این گوشی هوشمند جدید نیز در پشت دستگاه جای گرفته و دوربین دوگانه ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی قبلی حالا با یک دوربین تکی ۲۰ مگاپیکسلی جابجا شده است. از نظر مشخصات فنی نیز، شاهد بروزرسانی‌هایی در این دستگاه جدید هستیم.

پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ که مجهز به ۴ هسته پردازشی Kryo است، و پردازنده گرافیکی Adreno 530 به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم پردازشی، مشخصات فنی احتمالی مدل جدید گوشی مورد اشاره خواهند بود. همچنین گفته شده یکسری بهینه سازی نرم‌افزاری در محصول یاد شده صورت گرفته که بر اساس گزارش‌ها با این تغییرات رکورد بنچمارک معروف آنتوتو را نسبت به مدل‌های اولیه شکسته است.

مدل تلفن هوشمند مورد بحث A2017 بوده و ظاهرا زمان زیادی تا معرفی رسمی آن نمانده چراکه مشخصات این محصول به تازگی در وب سایت TENAA نیز رویت شده است.

دوربین ۲۰ مگاپیکسلی پشتی و دوربین ۸ مگاپیکسلی جلویی از جمله مشخصات این گوشی هوشمند هستند و همانطور که گفته شد ۴ گیگابایت حافظه رم پردازشی برای آن در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی ذخیره سازی تلفن هوشمند مورد اشاره نیز ۶۴ گیگابایت اعلام شده و نیز قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی را برای گسترش این حافظه دارد. صفحه نمایش گوشی یاد شده ۵.۵ اینچی بوده و بر طبق شنیده‌ها ZTE Axon 2 قرار است یک باتری بزرگتر با ظرفیت ۳۱۴۰ میلی‌آمپر ساعتی داشته باشد که نسبت به نسل پیشین این گوشی کمی افزایش داشته است. لازم به ذکر است کیفیت صفحه نمایش این دستگاه نیز ‌QHD خواهد بود.

با توجه به اینکه مدل SD820 ضخامتی ۹.۸ میلی‌متری داشته و ۱۷۵ گرم هم وزن دارد، نمی‌توان آن را چندان باریک یا سبک دانست ولی همین مشخصات نیز خوب ارزیابی می‌شوند. به زودی مشخصات دیگری از جمله تاریخ و قیمت این محصول جدید اعلام خواهد شد.


تعداد بازديد : 99
برچسب ها : ,,,
چگونگی حذف ویروس ازگوشی‌های اندرویدی
این روزها کمتر کسی را می‌‌توان یافت که از گوشی هوشمند استفاده نکند. این موضوع سبب می‌شود تا خطرات زیادی کاربران این ابزار را تهدید کند که یکی از این خطرات ویروسی شدن گوشی‌های هوشمند است که کاربران باید نحوه حذف آن را بدانند.



بیشتر ویروس‌‌ها از طریق برنامه‌‌های کاربردی که بر روی دستگاه خود نصب می‌ کنید وارد دستگاه می‌شوند.

کاهش توان باتری، پر شدن حافظه داخلی، هنگ کردن برنامه ‌های در حال اجرا، ارسال پیامک و ایجاد تماس‌های ناخواسته، روشن نشدن گوشی از جمله مواردی است که می‌تواند هشداری مبنی بر ویروسی شدن دستگاه شما باشد.
اگر دستگاه اندرویدی شما به ویروس آلوده شده است جای هیچگونه نگرانی نیست، حذف آن به‌ آسانی امکان‌ پذیر خواهد بود.
برای حذف ویروس اندرویدی از دستگاه خود باید پنج گام را طی کنید:

گام اول
گوشی یا تبلت خود را در حالت Safe mode قرار دهید. این کار مانع از اجرای برنامه‌‌های کاربردی شخص سومی که حاوی بدافزار هستند می‌شود.

در بسیاری از دستگاه‌‌ها شما می‌‌توانید با فشردن کلید روشن و خاموش به گزینه‌های Power دسترسی داشته باشید.

سپس با فشردن و نگاه ‌داشتن Power off گزینه Safe mode ظاهر خواهدشد که با انتخاب این گزینه دستگاه مورد نظر را به حالت Safe mode تغییر حالت دهید.

اگر این راهکار برای دستگاه شما کارساز واقع نشد با جستجوی مدل دستگاه خود در سایت سازنده آن، دستورالعمل حالت Safe mode را پیدا کرده و مراحل آن را انجام دهید. (در برخی از گوشی‌ها با نگاه ‌داشتن Power off گزینه Safe mode ظاهر نمی‌شود، کافی است گوشی خود را خاموش و به هنگام روشن شدن دکمه Power و Volume Down را همزمان فشار دهید).

توجه داشته باشید زمانی که در حالت Safe mode باشید در قسمت پایین سمت چپ صفحه نمایش باید Safe mode را ببینید.

گام دوم
منوی Settings را باز کرده و گزینه Apps را انتخاب نمایید و مطمئن شوید که تب Downloaded را مشاهده می‌کنید.

اگر شما نام ویروسی که گوشی یا تبلت اندرویدی شما به آن آلوده شده است را نمی‌دانید در لیست موجود به دنبال برنامه‌هایی باشید که آنها را به ‌شخصه نصب نکرده ‌اید و یا نباید روی دستگاه شما اجرا شوند.

گام سوم
روی آیکون برنامه کاربردی مخرب ضربه بزنید ( کاملاً واضح است که برنامه مخرب نام خود را 'Dodgy Android virus' نمی‌گذارد، این نام تنها برای ملموس شدن بیشتر موضوع برای نحوه حذف ویروس است) تا صفحه اطلاعات برنامه کاربردی باز شود، سپس گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

در بیشتر موارد این تنها کاری است که می‌توان برای حذف ویروس انجام داد، اما در بعضی موارد ممکن است شما دکمه Uninstall را غیرفعال ببینید و توانایی انجام فرایند بالا را نداشته باشید. علت این مهم به دلیل قرارگیری ویروس در حالت administrator دستگاه است.

گام چهارم
از منوی Apps خارج شوید و وارد Settings و سپس Security و در نهایت Device Administrators شوید. در اینجا شما می‌توانید برنامه‌های کاربردی که در حالت administrator قرار دارند را مشاهده کنید.
فرآیند بسیار ساده است، کافی است تیک برنامه‌ای که می‌خواهید حذف کنید را بردارید. حال به گام سوم بازگردید و برنامه مورد نظر را Uninstall نمایید.

گام پنجم
پس از حذف ویروس از گوشی یا تبلت اندرویدی، تنها کاری که باید انجام دهید راه‌اندازی مجدد دستگاه و خروج از حالت Safe mode خواهد بود.
پس از انجام اقدامات بالا هم‌اکنون بهترین زمان است تا داده‌های مهم موجود در دستگاه خود را پشتیبان‌ گیری کنید و یک ضدویروس اندرویدی برای محافظت در برابر ویروس‌های احتمالی روی دستگاه خود نصب کنید.

 


تعداد بازديد : 140
جریمه‌ کار با گوشی موبایل هنگام راه رفتن در آمریکا

امروزه گوشی‌های موبایل تمام وقت ما را به تصرف خود در آورده‌اند. اعتیاد ما به موبایل به حدی است که در حین راه رفتن در خیابان نیز از گوشی‌ دست بر نمی‌داریم. به تازگی در ایالت نیوجرسی قانونی در پروسه‌ی تصویب قرار گرفته تا افرادی که در حین راه رفتن با موبایل خود کار می‌کنند نیز جریمه شوند.

جریمه‌ کار با گوشی موبایل هنگام راه رفتن در آمریکا

احتمالا آدم‌های زیادی را دیده‌اید که در حین راه رفتن با گوشی‌های موبایل خود پیامک می‌زنند، بازی می‌کنند یا مشغول گوش دادن به آهنگ هستند. این رفتار زمینه‌ساز حوادث مختلف برای فرد یا افراد دیگر خواهد شد. میزان تصادفات در شهر‌ها به خاطر همین رفتارها و عدم توجه به هشدار‌های اطراف به شدت افزایش پیدا کرده است.

لایحه‌ای جدید در ایالت نیوجرسی تقدیم به قانون‌گذار شده که بر اساس آن افرادی که در حین راه رفتن از گوشی‌ موبایل خود استفاده می‌کنند تا ۵۰ دلار جریمه‌ی نقدی و ۱۵ روز زندان در نظر گرفته شود.

یکی از طراحان اصلی لایحه در این مورد می‌گوید:

در رانندگی برای انجام اعمالی که باعث پرت شدن حواس راننده یا رانندگان دیگر می‌شوند، جریمه سنگینی درنظر گرفته شده است. پیاده‌روی هم به اندازه رانندگی خطر آفرین به شمار می‌رود. فردی که حین عبور از خیابان با گوشی موبایل خود کار می‌کند به اندازه‌ی یک موتور سواری که بدون توجه به علائم راهنمایی در خیابان تردد می‌کند خطرساز است و باید مجازات شود. عابرین پیاده باید نسبت به رفتار خود تجدید نظر کنند و به هشدارهای محیطی توجه کنند.

نتایج یک تحقیق که به وسیله‌ی انجمن جراحان ارتوپدی آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که برای ۷۸ درصد از افراد راه رفتن و عدم توجه به محیط مساله‌ای خطرساز به حساب می‌آید. در این بین ۷۴ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند عابرین پیاده‌ توسط عوامل دیگر حواسشان پرت می‌شود و تنها ۲۹ درصد افراد قبول داشتند که خود آن‌ها عامل حواس پرتی دیگران هستند.

امروزه راه رفتن و کار با گوشی‌های موبایل خطراتی به مراتب جدی‌تر دارد. این افراد مستعد تصادف، لغزیدن، افتادن یا آسیب‌دیدگی هستند. پس صدای موزیک در هدفون‌های خود را کاهش دهید تا صدای هشدار‌های محیط را بشنوید، به جای نگاه به پایین به اطراف خود توجه کنید و پیام دادن به دوستان خود را به زمانی دیگر موکول کنید.


تعداد بازديد : 106
بعد از خیس شدن گلکسی S7، آن را شارژ نکنید
سامسونگ به خریداران گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge هشدار داد که نباید این محصولات را در زمانی که خیس هستند شارژ کنند.
این کار موجب آسیب رسیدن به قسمت‌ها و قطعات مختلف گوشی می‌شود.
به‌تازگی یکی از افرادی که پرچم‌دار جدید سامسونگ را خریداری کرده در دفترچه‌ی راهنمای این گوشی به این موضوع برخورده بود.
در دفترچه‌ی گلکسی S7 گفته شده: "کاربران نباید گوشی را در حالت خیس شارژ کنند. اگر مکان شارژ گوشی خیس باشد، گوشی آسیب می‌بیند."

تعداد بازديد : 63
طرح اولیه گراهام بل از تلفن
140 سال پیش در چنین روزی پتنت تلفن توسط الکساندر گراهام بل ثبت شد.
بل اولین تجربیاتش با تلفن، همانند بیشمار تجربیات و ایده های دیگر خود را در دفترهای آزمایشگاهش ثبت کرد. باور بر این است که اولین طرح از سیستم تلفن گراهام بل، طرح زیر است.

تعداد بازديد : 129
ليست صفحات
تعداد صفحات : 8