بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 294 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 239 hily
0 313 sonya
0 294 sasan
0 225 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 218 sasan
0 224 sasan
0 238 sasan
0 289 sonya
0 247 sonya
0 236 sonya
0 302 sasan
0 229 sasan
0 215 hily
0 223 hily
0 268 sasan
0 213 sasan

سیر تکامل آمازون، ۲۲ سال پس از شکل‌گیری آن

سیر تکامل آمازون، ۲۲ سال پس از شکل‌گیری آن

 

این هفته، ۲۲ سال از راه‌اندازی کمپانی آمازون می‌گذرد. در این مقاله، سیر تکامل این شرکت را از یک کتاب‌فروشی ساده تا تبدیل شدن به بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دنیا به‌صورت اجمالی بررسی می‌کنیم.

جرقه‌ی شکل‌گیری آمازون در سال ۱۹۹۴ و در شهر نیویورک زده شد. در آن زمان جف بزوس، در امور مالی مشغول به کار بود و در همان هنگام متوجه شد که اینترنت، چیزی نیست که وی به‌سادگی بتواند از کنار آن عبور کند.

بر اساس کتاب «فروشگاهی برای همه ‌چیز: جف بزوس و سرگذشت آمازون» به قلم برد استون که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد؛ بزوس در کنار کتاب‌ها، فهرستی از اقلامی که امکان فروش آنلاین آن‌ها وجود داشت، تهیه کرد. بزوس در ابتدا، آمازون را به‌عنوان یک کتاب‌فروشی آنلاین پایه‌گذاری کرد.

در سال ۲۰۱۶، یعنی ۲۱ سال پس از تأسیس آمازون، این شرکت به آمار فروش ۱۳۶ میلیارد دلار دست یافت. با معامله‌ی اخیر این شرکت در تصاحب کمپانی Whole Foods، یک کسب‌وکار برجسته‌ی پردازش ابری و خط تولید محصولات الکترونیکی شامل اسپیکرهای هوشمند محبوب اکو، آمازون از زمان شکل‌گیری به‌عنوان یک کتاب‌فروشی راه درازی طی کرده است.

 

اکنون به کمک وب‌سایت archive.org، نگاهی اجمالی به سیر تکامل صفحه‌ی خانگی آمازون در طول ۲۲ سال گذشته انداخته‌ایم.

 

۱۹۹۵: فقط کتاب

آمازون به‌صورت رسمی، کسب‌وکار خود را در تاریخ ۱۶ ژوئیه‌ی ۱۹۹۵ (۲۵ تیرماه ۱۳۷۴) و به‌عنوان یک کتاب‌فروشی آنلاین آغاز کرد. با داشتن یک میلیون عنوان موجودی از انواع کتاب‌ها، این شرکت خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی زمین معرفی کرد.

 

صفحه‌ی خانگی اصلی آمازون شامل بخشی بود به نام «نگاهی به کتاب‌هایی که ما عاشق آن‌ها هستیم». در آن هنگام، «ما» به معنای هزاران کارمند امروزی آمازون نبود. در ابتدای شروع کار، لیست کارکنان آمازون تنها شامل بزوس، همسرش مکونگی و هفت نفر دیگر بود.

Amazon

اولین فروش

Amzon First Book Sold

 

اولین کتابی که آمازون موفق به فروش آن شد، نسخه‌ای از کتاب داگلاس هافستادر به نام «مفاهیم سیال و تمثیل‌های خلاقانه: الگوهای کامپیوتری از طرز کار اولیه‌ی فکر» بود. بر طبق داده‌های وب‌سایت آتلانتیک، این کتاب توسط جان وینرایت، یک محقق علوم کامپیوتر خریداری شد که در آن زمان از وی برای تست نسخه‌ای آزمایشی از وب‌سایت دعوت به عمل آمده بود.

به گفته‌ی خود وین‌رایت، وی زمانی که در اداره مشغول به کار بود، با استفاده از یک اتصال T-1، این کتاب را سفارش داد.

 

۱۹۹۹: کارت‌های اعتباری و مزایده

Amazon 1999 Homepage

تا سال ۱۹۹۹، یعنی اندکی بیش از ۴ سال از شکل‌گیری سایت، آمازون کسب‌وکار خود را با فروش ویدئو و محصولات الکترونیکی گسترش داد. از آنجایی که در آن زمان کارت‌های الکترونیکی محبوبیت زیادی داشتند، آمازون این کارت‌ها را نیز به اقلام قابل فروش خود افزود. آمازون علاوه بر این، سرویس مزایده‌ی زنده‌ی خود را نیز راه‌اندازی کرد.

سه عنوان برتر کتاب در آن زمان شامل موارد زیر بود:

هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و سنگ جادو و هری پاتر و تالار اسرار.

۲۰۰۴: یک فروشگاه کامل و موتور جستجوی اختصاصی

Amazon 2004 Homepage

تا سال‌های ابتدایی دهه‌ی اول ۲۰۰۰، آمازون ظاهر وب‌سایت خود را تکامل بخشیده بود. پس از افزودن لوازم خانگی، محصولات کودک و محصولات زیبایی، آمازون بیش از پیش به غول خرده‌فروشی که امروزه می‌شناسیم و عاشق آن هستیم تبدیل شد. با شروع کار بخش مواد غذایی که در مراحل آزمایشی خود به سر می‌برد، این شرکت به‌زودی در عرصه‌ی سفارش و ارسال غذا نیز فعال خواهد شد.

در سال ۲۰۰۴، آمازون یک موتور جستجو به نام A9 عرضه کرد. این موتور جستجو در واقع متشکل از صفحات آنلاین زردرنگی به همراه تصاویر مختلف بود. A9 قابلیتی به نام بلاک ویو ارائه می‌داد که مشابه نسخه‌ی ابتدایی قابلیت استریت ویوی نقشه‌های گوگل بود. A9 هر فهرست را در قسمت مخصوص خود، به همراه یک تصویر از نمای جلوی فروشگاه یا اداره‌ی هر کسب‌وکار قرار می‌داد.

۲۰۰۸: فروش کیندل و به‌روزرسانی صفحه‌ی خانگی

Amazon 2008 Homepage

در سال ۲۰۰۸، دی‌وی‌دی هنوز محبوب بودد و کتاب‌خوان کیندل که آمازون آن را در انتهای سال عرضه کرد، یک محصول انقلابی بود. گروهی که مسئول توسعه‌ی نمونه‌ی اولیه کیندل بود، در ابتدا نام آن را فیونا گذاشت؛ اما بزوس بعدا نام آن را به کیندل فایر (برافروختن آتش) تغییر داد؛ زیرا مفهوم این نام برای وی جذاب‌تر بود.

۲۰۱۲: خانواده‌ی کیندل

Amazon 2012 Homepage

تا سال ۲۰۱۲، کیندل به موفقیتی بزرگ دست یافته بود و آمازون در حال عرضه‌ی مدل‌های متنوعی از آن، شامل یک تبلت تمام‌رنگی بود. در همان زمان، آمازون با به‌روزرسانی صفحه‌ی خانگی خود، به جذابیت آن بیش از پیش افزود.

با در اختیار داشتن ۳۵ بخش اصلی شامل اپلیکیشن‌های اندروید، ویدئوهای لحظه‌ای و نرم‌افزار، آمازون به فروشگاهی بدون رقیب تبدیل شده بود.

امروز: فروشگاهی به‌معنای واقعی برای همه چیز

Amazon 2017 Homepage

صفحه‌ی خانگی و کسب‌وکار فعلی آمازون، ماحصل استعداد و نبوغ کارآفرینانه‌ی بزوس محسوب می‌شود. این شرکت حوزه‌ی کاری خود را تا حدی گسترش داده که امروزه فروش هرگونه محصول ممکن از خواروبار تا محصولات الکترونیکی را تحت پوشش درآورده است. اکنون در قسمت بالای صفحه‌ی فهرست راهنمای تمام بخش‌ها نوشته شده است: بزرگ‌ترین فروشگاه زمین.

 

 
 

تعداد بازديد : 154
برچسب ها : ,,,
۳۱ راه برای خلاق بودن

به دنبال افزایش خلاقیت خود هستید؟ بسیاری از ما برای انجام کارهایمان نیازمند خلاقیت هستیم ولی گاهی اوقات حس نوآوری و خلاقیت در ما وجود ندارد. در این اینفوگرافیک ۳۱ راه برای به راه انداختن دوباره خلاقیت معرفی شده است.

31-ways-how-to-be-creative-infographic-web

تعداد بازديد : 72
جمعیت ۷ میلیاردی به چه کاری مشغولند

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که سایر افراد در دنیا مشغول به چه کاری هستند. این اینفوگرافی به صورت تقریبی به شما نشان می دهد افراد دنیا در چه شرایطی قرار دارند.

b2-web

تعداد بازديد : 134
برچسب ها : ,,
اپل در حال آموزشِ فروشندگانِ خود جهت ارائه مشاوره مد به مشتریان

حالا که هر روز به موعد مقرر جهت عرضه ساعت اپل نزدیک می شویم،‌ این شرکت نیز در حال آماده سازی فروشگاه های خود جهت فروش این محصول پوشیدنی است و ظاهرا این مساله شامل فروشندگان تی شرت پوش اپل هم می شود که قرار است درگیرِ موضوعات مرتبط با مد گردند.

بر اساس خبر درز شده توسط وب سایت ۹to5Mac، اپل از فروشندگان خود می خواهد که بر اساس نوع پوشش و سبک زندگی مشتریان،‌ به آنها پیشنهاد متفاوتی برای خرید ساعت اپل بدهند،‌ کاری که شاید شما بیشتر هنگام خرید یک جفت عینک انتظارش را داشته باشید.

بله،‌ یعنی مثلا ممکن است این فروشندگان ماهر و متخصص، پیشنهاد یک ساعت رنگی را به شما بدهند، چون که سبک زندگی شما، یک زندگی شاد و پر تحرک است و نه فقط به علت این که آن مدل خاص، متناسب با بودجه و پول شما می باشد. بر اساس گزارش ها،‌ اپل از این مساله آگاه است که شما از گزافه گویی و سخنرانی های طولانی فراری هستید و در عوض به دنبال جایی که هستید که در آن مردم می دانند که چه می خواهند و به دنبال چه هستند و ولی با این حال چنانچه شما نیز در تصمیم خود برای انتخاب و خرید مردد هستید، پس باید منتظر یک گپ و گفت اقتصادی جذاب باشید.

 

Apple Store Sales 2

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 115
برچسب ها : ,,,
برای زندگی بهتر و شاد تر خانم ها با خود قرار بگذارند که ….

زنان قشر بزرگی هستند که بیشتر خود را فدای دیگران می کنند. این فداکاری چنان در آنان پر رنگ است که می توان نمونه ی عملی آن را در زندگی روزانه مادران و فرزندان مشاهده کرد. به راستی که زن جنس عجیب و توانایی است. هر کس در موقعیت های زندگی خود نقش اساسی دارد. ما می توانیم هم خواهر، هم مادر، هم دوست و کارمند و همکار کسی باشیم که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم اما گاهی در نقش خود فداکاری زیادی به خرج می دهیم.

ما زن ها برایمان اهمیت دارد که دیگران و اطرافیان بتوانند به کمک ما نیازهایشان را دنبال کنند. این موجب می شود که گاهی متاسفانه نقش خود را فراموش کرده و خود را وقف دیگران کنیم. اگر این روال ادامه پیدا کند بعد از مدت ها متوجه خواهیم شد که حسابی خود را فراموش کرده ایم که این فاجعه ای بزرگ است.

1
بقیه در ادامه مطلب
تعداد بازديد : 143
چگونه در فعالیت های تجاری موفق تر باشیم؟

تجارت الکترونیک در تعریفى ساده انجام هرگونه امور تجارى و بازرگانى از طریق شبکه جهانى مى‌باشد. امورى از قبیل خرید و فروش عمده و یا خرده‌کالاها و ارائه سرویس‌هاى مختلف به مشتریان نظیر مشاوره پزشکى یا حقوقى و موارد دیگرى مانند تبادل کالا به کالا و راه‌اندازى مناقصه‌ها و مزایده‌ها شامل این نوع تجارت مى‌شوند.

 از مزایاى تجارت الکترونیک می توان به برخی موارد مانند: افزایش رشد تجارت، افزایش فروش و درآمد، توسعه سرمایه‌گذارى، جلوگیرى در اتلاف وقت و کاهش ترددهاى بى‌مورد، حذف محدودیت‌هاى مکانى و زمانى اشاره کرد.

یکى از جنبه‌هاى بسیار مهم تجارت الکترونیکى خرید و فروشى است که به‌طور مستقیم از اینترنت صورت مى‌گیرد. امروزه به‌دلیل افزایش روزافزون کاربران اینترنتى شرکت‌هاى تولیدى و تجارى به‌سوى تبلیغات اینترنتى تمایل یافته‌اند. تبلیغات باید جائى انجام شود که بازار هدف در آن متمرکز و دسترسى به مشترى آسان باشد و یکى از مزایاى رسانه اینترنت قابلیت تمرکز و دسترسى آسان کاربران به آن است.

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 139
برچسب ها : ,,,
تصمیماتی که شما را آدم موفقی می کند

سال جدید در راه است و معمولا هر کس در سال جدید تصمیم جدیدی می گیرد. برخی تصمیم می گیرند کمتر بخورند و بیشتر ورزش کنند، برخی دیگر تصمیم می گیرند از لحظاتشان بیشتر لذت ببرند و به یک معنی در حال زندگی کنند. اما آیا شما برای تجارتتان تصمیمی گرفته اید؟

خوب است بدانید این موقع از زمان، بهترین وقت برای تصمیم است؛ به خصوص تصمیم های تجاری و مربوط به کار. اما خودمان هم می دانیم هر سال چنین تصمیم هایی می گیریم و چند وقت بعد فراموش می کنیم که چه تصمیمی داشتیم و عادت های بدی را که تصمیم به ترک آنها داشتیم، دوباره از سر می گیریم.

اما تا به حال فکر کردید موفق ترین افراد چگونه تصمیم می گیرند؟ تا به حال فکر کرده اید افراد موفق چطور مهمترین اولویت های زندگی شان را کشف می کنند و بعد بی وقفه به آن عمل می کنند؟ همه درباره افراد خیلی موفق زیاد خوانده ایم و حالا دیگر وقتش شده به تصمیماتی که آنها را موفق می کند نگاهی بیندازیم.

10 تصمیمی که افراد موفق می گیرند و عمل می کنند

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 68
۳۰ گام برای کاهش وزن بدن
اگر تصمیم گرفته‌اید گوشت را از برنامه غذائی خود حذف کنید، به یکباره خود را از کلیه پروتئین‌های بدنساز محروم نکنید. یک لیوان لوبیای سبز حاوی هفت گرم پروتئین است، همین مقدار نخودفرنگی به اندازه یک دانه تخم‌مرغ دارای پروتئین است.
۳۰ گام برای کاهش وزن بدن

با این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید. 

راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن اضافی:

۱. چربی‌زدائی از بدن:

هفته اول - حبوبات به‌جای گوشت‌های سرخ کرده. اگر شما بیش از حد از گوشت گوساله یا اردک و غاز استفاده می‌کنید، سعی کنید در هفته اول کم کردن مقدار یک پوند از وزن بدن خویش، به میزان نیمی از مصرف گوشت و چربی مورد استفاده، از انواع لوبیاها، عدس و حبوبات استفاده کنید. حبوبات ضمن تأمین پروتئین مورد نیاز بدن ”فیبر"های مورد نیاز بدن را تأمین و چربی آن را کم خواهد کرد.

۲. مواظب باشید:

اگر تصمیم گرفته‌اید در کلاس‌های آموزشی تمرینات آکروباتیک شرکت کنید، سعی کنید کلاس‌های مربوطه را به‌دقت و با علاقه کامل بگذارید. یکی از محققین در این باره می‌‌گوید: ”گذراندن کلاس‌ها و تمرینات مربوطه اعتماد به نفس بیشتری به شما می‌دهد و به‌علاوه، از خطرات این قبیل تمرینات می‌کاهد." تمرینات آکروباتیک به عقیده این محقق از بهترین راه‌های کاستن از وزن بدن است.

بقیه در ادامه مطلب
تعداد بازديد : 61
برچسب ها : ,,
خوراکی های شکم صاف کن

تحقیقات نشان داده شکلات تلخی که حاوی70 درصد کاکائو یا بیشتر باشد سرشار از فلاونوئیدهای شکم صاف‌کن است که چربی‌سوزی را افزایش داده و شکم را صاف می‌کند.

خوراکی های شکم صاف کن!

آیا می‌دانید کدام غذاها شکم‌تان را صاف و كدام‌ها شکم‌تان را برجسته‌تر می‌کند؟

همه ما می‌دانیم که ورزش کردن باعث شکل گرفتن و سفت شدن عضلات بدن می‌شود اما بعد از کرانچ‌های بی‌شمار و دراز و نشست‌های نفس گیر، بعضی وقت‌ها می‌بینید شکم‌تان آنطور که باید سفت نشده و حسابی لج‌تان می‌گیرد!
 
شاید مشکل رژیم غذایی‌تان است که تمام زحمات ورزشی‌تان را به باد می‌دهد؟! غذاهایی که می‌خوریم، تاثیر بسیار پررنگی بر ظاهر ما می‌گذارند؛ رژیم گرفتن بدون اطلاع از کالری، سدیم و چربی پنهانی که در هر کدام از آنها ممکن است وجود داشته باشد، مثل پرتاب کردن تیر در تاریکی است اما در ادامه خبرهای خوبی برای‌تان داریم؛ خوردن بعضی غذاهای خاص می‌تواند به صاف شدن شکم شما کمک کند اما آیا شما می‌دانید کدام غذاها شکم‌تان را صاف می‌کنند و كدام‌ها شکم‌تان را برجسته‌تر می‌کند؟ در این مطلب با هر 2 نوع این غذاها آشنا خواهید شد.

 

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 118
۷ دلیل برای ردکردن یک شغل!
پیدا کردن شغل چیزی کم از مبارزه ندارد. چه در شغلی مشغول به کار باشید که از آن متنفرید چه عازم جستجوی بی پایان شغلی باشید، هر موقعیتی در شرایطی که شما دارید برایتان جذاب می نماید.

پیدا کردن شغل در این دوره و زمان زیاد آسان نیست، ولی این بدان معنا نیست که باید هر شغلی که گیرتان می آید را بپذیرید. شاید زمان آن رسیده که شما نحوه انتخاب شغل خود را مورد ملاحظه مجدد قرار دهید و استراتژی خود را عوض کنید. اگر کورکورانه هر چیزی که به پستتان می خورد را بپذیرید، شانس خود را برای پیدا کردن مناصب بهتر از دست می دهید و وقت و انرژی خود را تلف می کنید.

قبل از پذیرفتن هر شغلی، مراقب نشانه های زیر باشید:

1- یک چیزی مشکوک است.

 

آیا تابحال برایتان پیش آمده که کارفرمایتان کمی عجیب و مشکوک باشد؟ شاید مشکل فقط کمبود اطلاعات درباره کارفرما باشد، شاید هم واقعاً ایرادی در کارشان وجود داشته باشد. استخدام های صوری بیش از آنچه فکر کنید شایع شده اند. قبل از آنکه اطلاعات شخصی خود را در اختیار کارفرما بگذارید درباره او خوب تحقیق کنید تا در تله کارفرمایان قلابی نیفتید.

7 دلیل که نباید آن شغل را بپذیرید


تعداد بازديد : 32
برچسب ها : ,,,
فاطمه مقیمی، بانوی میلیاردر ایران زمین

سیـده‌فـاطــمه مقیمی، نخستین بانوی زن ایرانی است که توانست یک شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل را به نام خود ثبت کند. زنی که عضو اتاق بازرگانی است و تنها زنی بود که نامش در بین ۳۰ ثروتمند ایرانی قرار گرفته اما خودش می‌گوید که فهرست اعلام شده صحت ندارد و اسامی اعلام شده همه عضو اتاق بازرگانی بوده‌اند اما دلیلی که باعث شد ما ‌سراغ این بانوی کارآفرین برویم تنها ثروتمند بودن او نبود بلکه این بود که او یک کارآفرین موفق است، نخستین زنی است که مجوز شرکت حمل‌ونقل را گرفته است، تنها زن عضو اتاق بازرگانی است و صدها دلیل دیگر. او سراغ کارهایی رفته که در جامعه کاملا مردانه شناخته می‌شود و برای رسیدن به آنها سختی‌های زیادی متحمل شده است. شاید شنیدن دلیل موفقیت مقیمی بسیاری از خانم‌ها را به این فکر بیندازد که آنها هم می‌توانند. شاید شما هم روزی مثل مقیمی یک زن موفق و ثروتمند شدید. مقام و جایگاه‌های کاری که او تاکنون داشته و دارد ۳ دوره عضویت در هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی، ۱۲ سال عضویت و ریاست بخش حل اختلاف و رسیدگی به شکایات تجار، شرکت‌ها و رانندگان و… است که برای او جای بسی افتخار است که توانسته بیش از ۹۵درصد این پرونده‌ها را با صلح و سازش طرفین مختومه کند. او همچنین عضو انجمن‌های دوستی ایران و کشورهای مختلف و مدیرعامل انجمن ملی زنان کارآفرین و عضو گروه مطالعاتی و تحقیقاتی کریدور شمال- جنوب است.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 65
جبران اشتباه های بزرگ

همه انسان ها اشتباه می کنند. در زندگی حرفه ای خود می توانید مشاغل یا فرصت های اشتباهی را انتخاب کنید. این اشتباه ها بر اساس موقعیت افراد تغییر می کند. می توانید در زندگی مرتکب اشتباه هایی بشوید که شما را از بالا به پایین بکشد. بنابراین، جبران چنین اشتباه هایی مساله ساده و کم اهمیتی نیست.

 

استیو توباک – نویسنده این مطلب – می گوید: من یک بار هارد کامپیوتر رئیس خود را پاک کردم. پس از اینکه او آرام شد به من گفت: می توانی اشتباه کنی اما کاری نکن مجبور به کنار آمدن با آن باشی! این صحبت هنگامی برای من محرز شد که رئیسم فرد دیگری را به جای من به عنوان معاون شرکت برگزید. این مساله باعث شد تصور کنم شکست خورده هستم و باعث ناامیدی من شد.

جبران اشتباه های بزرگ

هیچ چیز به اندازه شکست انسان به دست خود و غرور و حماقت های بیهوده نیست. هر انسانی اشتباه می کند اما نباید این اشتباه ها منجر به تاسف های بزرگ و نابخشودنی شود.

بقیه در ادامه مطلب
تعداد بازديد : 90
برچسب ها : ,,,
دستورالعمل های موفقیت در کسب و کار

دلیل اصلی افراد موفق در کسب و کار و افراد معمولی که همواره در تلاشند تا هزینه های خود را تامین کنند، تفکر درباره موارد مهم کسب و کار است. ما معمولا برای تفکر در موارد کلیدی کسب و کار و تصمیم گیری های صحیح و تعیین کننده وقت کافی اختصاص نمی دهیم.

 این بخش دستورالعمل است و باعث می شود در موارد کلیدی کسب و کارمان تفکر کنیم و تصمیمات صحیحی اتخاذ کنیم. پاسخ شما به این سوالات دیدگاه واقع بینانه ای از شرایط کسب و کارتان ارائه می دهد. بنابراین توصیه می کنیم برای استفاده مفید از این بخش حداقل ۲ یا ۳ ساعت وقت اختصاص دهید و با تعمق و حوصله فراوان به سوالات پاسخ دهید.

پس از مدتی این دستورالعمل ها باعث رشد کسب و کارتان می شود! نکته آخر اینکه هیچ کدام از این دستورالعمل ها توسط من طراحی نشده اند و از مطالب معتبرترین سازمان های آموزش مدیریت در دنیا اتخاذ شده اند.

بقیه در ادامه مطلب
تعداد بازديد : 147
برچسب ها : ,,
چطور کمتر کار کنیم و بیشتر نتیجه بگیریم؟

محتوای این مقاله برگرفته از کتاب «کار کمتر، بهره بیشتر» اثر اسکات اچ یانگ است. او که خود این تکنیک‌ها را در زندگی شخصی به کار می‌گیرد، هم اکنون در تلاش است تا دوره چهار ساله کارشناسی علوم رایانه از دانشگاه MIT را تنها در مدت ۱۲ ماه و آن هم بدون شرکت در کلاس‌ها سپری نماید. اگر شما نیز مانند بسیاری از ما وقت کمی‌ برای انجام انبوهی از کارها دارید، این مقاله می‌تواند کمک حالتان باشد.

 نویسنده این مقاله اسکات یانگ راهکار ساده و خلاقانه ای برای انجام امور دارد. به کمک این روش می‌توانید کارهایی که باید در طی روز انجام دهید و مواردی که باید حتماً تا پایان هفته به انجام برسند را یادداشت نمایید. بدین‌ترتیب اگر موفق نشدید موردی را همین امروز به انجام برسانید، وقت باقی است. ساده به نظر می‌رسد؟ اما حتی چنین کاری نیز برای بسیاری از ما دشوار است.

سالها است که از این روش ساده و خلاقانه استفاده می‌کنم و کتاب‌های متعددی را نیز در این زمینه نوشته‌ام. اما چطور می‌توان این سهل ممتنع را به انجام رساند؟

لازم است تا دو لیست وظایف، یکی برای روز جاری و دیگری برای هفته تهیه کنید. همان طور که روزهای هفته سپری می‌شوند، موارد موجود در فهرست هفتگی را کم‌کم به لیست روزانه منتقل کنید. و زمانی که هر یک از این وظایف را به پایان رساندید، امور روزمره به انجام رسیده‌اند. قدرت پنهان این روش در این موضوع نهفته است که همین فهرست ساده شما را وا می‌دارد تا تنها به امور خاصی بپردازید. بدین‌ ترتیب از آنجا که شروع دوباره سخت و سخت‌تر می‌شود، ناچار می‌شوید تا از به تعویق‌ انداختن ممتد امور اجتناب نمایید.

علی رغم سادگی این روش، نامه‌های متعددی به دستم می‌رسند که از چگونگی اجرای آن می‌پرسند. نامه‌هایی از این دست:سلام اسکات، از ایده ی اهداف روزانه و هفتگی بسیار مشعوف شدم، اما مشکلی در این بین وجود دارد. تفاوتی نمی‌کند که چگونه و با چه مشقتی تلاش می‌کنم، با این همه نمی‌توانم نیمی‌از آنها را به انجام برسانم. نظرت در این‌باره چیست؟ چه کنم تا فهرست اهداف و وظایف روزانه به اتمام برسد؟پاسخ روشن و کوتاه است: اگر نمی‌توانید وظایف روزانه را به طور کامل به انجام برسانید بدین معنی است که وظایف انتخابی بیش از‌اندازه است.

لازم است تا اهداف و وظایف روزانه را قدری کم کنید تا توان انجام همه آنها را داشته باشید. ساده بود، مگر نه؟ اما جای بسی تاسف است که هیچ کس به این حرف‌ها گوش نمی‌کند و لیست وظایف سبک‌تری برای خود آماده نمی‌نماید. در عوض، به تهیه فهرست‌هایی که هرگز موفق به انجام آن نیستیم همت عجیبی می‌گماریم.

کمتر از آن چیزی که فکر می‌کنید کار می‌کنید!

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 65
برچسب ها : ,,,
برای پولدار شدن باید مثل پولدارها فکر کرد!

 امروزه پول برخلاف گذشته های دور بر دغدغه اصلی بدل شده است بسیاری از جوان ها مایلند که خیلی زود بی درد سر به پول برسند پول دیگر مثل گذشته چرک کف دست خوانده نمی شود و بسیاری آن را حلال مشکلات می دانند.

تصور کنید جوانی که می خواهد به استقلال مالی برسد چند سال باید کار کند تا بتواند هزینه سنگین ازدواج خود را بپردازد، چند سال باید کار کند تا پول پیش یا رهن خانه را پس انداز کند یا حتی جهیزیه بخرد یا برای ادامه تحصیل با فراغ بال به شهر و دیار دیگری برود، شاید به همین دلیل هم هست که بسیاری را در اطرافمان می بینیم که مشغول چند کار دائم و پاره وقت به طور همزمان هستند والبته دائم هم گله دارند که به جایی نمی رسند .

راستش این موضوع هر چند به ظاهر اقتصادی است و در حیطه مباحث این صفحه نمی گنجد اما دارای پس زمینه های محکم روانی است. در واقع ما معتقدیم تا آنها در پس زمینه ذهن ما اصلاح نشوند این تلاش های مادی به جایی نمی رسند. تا وقتی که معتقدید پول چرک کف دست است، برکت ندارد، پول پلید و ناپاک است، روح آدم را آلوده می کند و یا اینکه همه پولدارها حقه بازند و یک گوشه دلشان خالی است و با کار حلال نمی شود ثروتمند شد، یقینا نمی توانید پولدار شوید یا از پولدار شدن خود لذت ببرید.

اینکه مرتب پیش این و آن هم بگوئید که بدهکارم و قرض دارم و به قول گفتنی زار بزنید هم جز آنکه مناعت طبع شما را زیر سوال می برد قرض و بدهی بیشتری برایتان به ارمغان می آورد. پس چه باید کرد؟در نخستین گام باید نگاهمان را به موضوع پول و ثروت عوض کنیم. نمی توانیم مدام آن را مذمت کنیم و بعد بخواهیم یک شبه میلیونر شویم!

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 45
چه سنی برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار مناسب است؟

معمولا شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به افراد بالای سی‌سال اعتماد نمی‌کنند و سرمایه‌های خطرپذیر (سرمایه‌هایی که به همراه کمک‌های مدیریتی، در اختیار شرکت‌های جوان و دارای آتیه اقتصادی قرار می‌دهند و از منابع مهم تامین مالی شرکت‌های کوچک و نوپا است.)خود را در اختیار آنان قرار نمی‌دهند.

چه سنی برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار مناسب است؟

در اینجا پنج دلیل آورده شده است که نشان می‌دهد چرا این اعتماد وجود ندارد و چرا آنها این ریسک را می‌کنند؟ براساس همین رویکرد است که گاهی این طور به نظر می‌رسد که بر در ورودی شرکت‌های بزرگ سرمایه‌ای نوشته شده است «افراد با سن بالا پذیرفته نمی‌شوند.» خیلی سخت نیست که دلیل این رویکرد را متوجه شویم، اغلب سرمایه‌گذارها به دنبال پدیده‌های منحصربه‌فرد هستند و برای سرمایه‌گذاری‌های خود به دنبال افرادی چون بیل گیتس، استیو جابز، لری الیسون، میشل دل، لری پیج و مارک زوکربرگ هستند، چراکه آنها توانستند در دهه بیستم زندگی خود، بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های دنیا را تاسیس کنند و اثباتی بر این ادعا هستند.

اما آیا این تعبیر یک حقیقت محض است؟ یعنی اگر سن شما از سی سال یا احیانا چهل سالگی گذشته باشد، بدون آنکه هنوز یک سرمایه‌گذاری موفق را راه‌اندازی کرده باشید، دیگر دیر شده است؟ و محکوم هستید که دیگر این شانس را از دست بدهید؟ در حالی که اهرم و قدرت نفوذ کارآفرینان موفق، تجارب و ویژگی‌های آنها است که در توسعه بینش منحصربه‌فرد و سرمایه‌گذاری‌های آنها نقش دارد. با این حال بررسی موفقیت کارآفرینان جوان و پتانسیل بیشتر آنها در سرمایه‌گذاری‌های موفق از ارزش بالایی برخوردار است و ما در تحقیقاتمان برای نوشتن کتاب جدید «دست‌یابی به موفقیت در کارآفرینی» که چارچوب‌های اولیه در یک سرمایه‌گذاری درخشان را تحت بررسی قرار می‌دهد، به آنها توجه بیشتری کردیم. رایج‌ترین استدلال‌هایی که به‌دست آوردیم نشان می‌داد که کارآفرینان جوان دارای مزیت‌هایی هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 62
کارکنان اپل به چه دلیل عاشق کارشان هستند؟

کارمندان اپل

بیزینس اینسایدر اندکی در گزارش‌های سایت Glassdoor که بررسی کارمندان در خصوص شرکت‌ها را منتشر می‌کند کاوش کرده و مواردی که کارکنان اپل در خصوص کارشان دوست دارند را بیرون کشیده است. اگر می‌خواهید بدانید که کار کردن در اپل چه نکته‌های دوست داشتنی دارد در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

شاید به شکل نه چندان غافل‌گیر کننده‌ای، در شرکتی که توسط فردی بنیان گذارده شده که ماموریت خود را در تغییر دنیا می‌دید، این احساس که شما نیز بتوانید با کار کردن در آن چنین شانسی برای ایجاد تحول بدست آورید به تنهایی گزینه‌ی اول لیست باشد. این همان فلسفه‌ی کاری است که در یادداشت‌هایی که اپل در روز اول کاری به کارمندان جدید خود می‌دهد بازتاب یافته است. در این یادداشت گفته شده که کسانی که به اپل می‌پیوندند، مایل هستند که کارشان «به چیزی افزوده شود… چیزی مهم و بزرگ… چیزی که در هیچ کجای دیگر امکان رخ دادن نخواهد داشت.»

امکان کار کردن با «افراد روشن‌فکر و با استعداد» و حساب شدن بعنوان بخشی از یک کمپانی بزرگ که «بیشتر شبیه به مجموعه‌ای از استات‌آپ‌ها اداره می‌شود» نیز از مواردی است که انگیزه‌ی مضاعفی برای تلاش همه جانبه و ارائه‌ی بهترین کار به شمار رفته است.

این تلاش همه جانبه، توسط برخی از کارمندان بعنوان احساس خواسته شدن تعریف شده که در نتیجه موجب حس رضایت از دستیابی به اهداف بزرگ و سنگین در محدوده‌ی زمانی اندک می‌گردد و آن را عملی قهرمانانه نشان می‌دهد.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 89
گفت و گو با جاناتان آیو مدیر دیزاین اپل

برای مردی که اسم همه محصولاتش با I (به معنی من) شروع می‏شود، نکته جالب این است که کمتر از «من» در صحبت‏هایش استفاده می‏کند

همه ما از محصولاتی که جاناتان آیو دیزاین کرده برای خوردن، نوشیدن، خوابیدن، خوردن، سفر، استراحت، مطالعه، گوش دادن به موسیقی، تماشا کردن فیلم، خرید کردن، گفت‏وگو کردن، قرار گذاشتن و… کمک می‏گیریم. بسیاری از ما حتی بیشتر از خانواده‏هایمان با صفحاتی که او دیزاین کرده وقت می‏گذرانیم و حتی بیش از اطرافیانمان به آنها علاقه داریم.


جاناتان آیو

سال‏های سال کمرویی ذاتی آیو با مرزبندی رمزآلود کارفرمای او، یعنی شرکت اپل همراه شده و باعث شده در مورد مردی که قرار است آینده را بسازد و اختراعاتی مانند iMac، iPod، iPhone و iPad داشته است، کمتر اطلاعات داشته باشیم.

اما چندی قبل، او من (جان آرلیج۱ خبرنگار مجله ساندی تایمز) را به دفتر شرکت اپل در منطقه سیلیکون ولی دعوت کرد تا اولین مصاحبه مفصل را از زمان انتصابش به‌عنوان مدیر دیزاین  اپل در ۲۰ سال گذشته انجام دهد.

 

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 90
استارتاپ ویکند چیست و چگونه در ایران برپا می شود؟

 

در ماه های گذشته، خبرهای مختلفی درباره استارتاپ ویکند منتشر شده است. برنامه هایی که در چند مرکز استان برپا شده و البته به تهران هم رسیده، اما استارتاپ ویکند چیست؟

به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره استارتاپ ویکندهای ایران گفت: ایجاد انگیزه بین دانشجویان و ترویج و تقویت فرهنگ کارآفرینی بین آنها یکی از دغدغه‌های اصلی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری است تا به افزایش کارآفرینی کشور کمک کند.

اکبر قنبرپور، درباره رونق گرفتن رویداد استارتاپ ویکند در ایران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری داشته و دارد این است که برنامه‌ها و اقدامات معاونت علمی و فناوری باید با شدت بیشتری داخل دانشگاه‌ها ورود و نمود داشته باشد. یعنی دانشجویان صرف نظر از این که با تعاریف رسمی کشور افراد نخبه هستند یا نه، درگیر برنامه‌های معاونت علمی و بنیاد نخبگان شوند.

 

بقیه در ادامه مطلب


تعداد بازديد : 128
آشنایی دانش آموزان با صدمات ورزشی رایج و نحوه امداد رسانی

 

در فضاهای ورزشی مدارس معضلاتی به چشم می خورد که برخی از این مشکلات، موانع و مسایل ایمنی به راحتی توسط معلمان، مربیان و اولیای مدارس قابل حل هستند و برخی دیگر نیز باید قبل از شروع سال تحصیلی و یا قبل از احداث این فضاها مورد توجه قرار گیرند.

ایمنی فضاهای ورزش مدارس به پنج مولفه \\\"درون زمین های ورزشی\\\"، \\\"تجهیزات ولوازم ورزشی\\\"، \\\"سکوها و پوشش های فضاهای ورزشی\\\"، \\\"بهداشت\\\" و \\\"حریم های ورزشی\\\" ارتباط دارد.



 ایمنی درون زمین های ورزشی

 هموار ساختن زمین ها، نداشتن درز و شکاف، عدم وجود منافذ نصب میله ها، نبودن چاله آب بدون پوشش و سنگریزه و مواد اضافی در زمین، متمایز کردن زمین بازی از دیگر زمین ها و... از جمله مواردی است که به وجود میزان ایمنی در درون زمین های ورزشی ارتباط دارد.

کیفیت پایین کف سازی و وجود گودالهای مربوط به جمع آوری آبهای سطحی، که بصورت غیر هم سطح در زمین های ورزشی طراحی و ساخته شده اند، نیز از معضلاتی است که در گزارش های بازرسی مدارس درباره نکات منفی ایمنی فضاهای ورزشی آورده شده است.

استفاده از موزاییک یا بتون به عنوان کف سازی حیاط مدرسه یا آسفالت با کیفیت کم که به دلیل وجود شن و خاک کنده شده از آن باعث لغزیدن دانش آموزان هنگام فعالیت های ورزشی می شود نیز ازدیگر موارد منفی ایمنی در این زمینه ذکر شده است.

 

دانلود در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 307
چگونه از صفحه گوشی عکس بگیریم؟

چگونه از صفحه گوشی عکس بگیریم؟

 

چگونه از صفحه گوشی عکس بگیریم؟

به دکمه‌ای به نام «Print Scrn» که روی کیبورد کامپیوترتان قرار دارد تا به حال دقت‌ یا از آن استفاده کرده‌اید؟ با کمک این دکمه می‌توانید از صفحه‌های مختلف کامپیوترتان عکس و یا اسکرین شات بگیرید. این روش برای نشان دادن صفحه یا تصویر یک سایت که امکان ذخیره سازی آن به صورت معمولی وجود ندارد بسیار مفید است.

 

اما اگر بخواهید از یک تصویر یا صفحه تلفن همراهتان عکس‌ یا اسکرین‌شات بگیرید باید چه کاری انجام بدهید؟ قطعاً انجام این کار به دلیل تفاوت‌های سیستم‌عامل‌های نصب شده روی گوشی‌های هوشمند متفاوت از آن چیزی است که روی کامپیوتر اتفاق می‌افتد. در ادامه به راه‌های گرفتن عکس از طریق گوشی همراه روی سیستم‌عامل‌های مختلف موبایلی اشاره می‌کنیم.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 73
قوانین تجربی در تجارت و بازرگانی

بهترین روش برای جاخالی دادن از تیرهای رقبا آنست که در تیررس آنان قرار نگیرید

1-حتی رئیس هم باید آستین هایش را برای کار کمی بالا بزند .

زیردستان خـود را وادار بـه انـجـام کـاری نـکنید که خودتان تاکنون انجامش نداده اید یا رغبتی به انجام دادنش ندارید. اگر رئـیس یا سـردسته گروهی هسـتـیـد باید خودتان سرمشق و الگوی دیگران قرار بگیرید ، آنگاه دیگر کسی در انجام کار با شما بحث نخواهد کرد .

2- اندکی شـانـس و اقبال، بهتر از کوهی از دانش و خردمندی است .

شما هر قدر هم که زیرک و باهوش باشید لحظاتی در زنـدگـی وجـود دارند که باید خودتان را آماده رویـارویـی بـا آنـهـا کـنـیـد.

حتـی یـک مـرد خـردمند و دانا نیز پاهایش روی یخ لیز می خورد. هیچگاه اهمیت زمان و مکان مناسب انجام کارهایتان را دست کم نگیرید .

3- در ازای هر سخنی که می گویید، اجـازه دهید دشمنتان (یا رقیبتان) 10 سخن بگوید .

هر قدر کـه شـما بـا سخنان خود اطلاعاتی را برای رقیب یا دشمنتان آشکار و افشا کنید، وی قدرت بیشتری برای ضربه وارد کردن و صدمه زدن به شما در اختـیـار خواهد داشـت. بگذارید رقیبتان سخن بگوید چون داشتن «اطلاعات » قدرت است و آن که اطـلاعات دارد می تواند ویرانگر باشد .

4 - پول نقد، پول نقد است حتی اگر از شکم فیل بیرون بیاید .

زمانی که شما اسکناس در دست دارید هیچ «اما» و «اگر»ی وجود نخواهد داشت : تـنها پول نقد است که وجود دارد. چک همیشه در معرض بـرگـشـت خـوردن است و کـارت اعتـباری هـم مختص آدم های زودباور؛ اما پول نقد همواره پول نقد است .

5 - هیچگاه 100% هیچ چیز را برای هیچکس برملا نکنید .

اگر خیال دارید میلیونر شوید بهتر است هیچگاه تمام جزئیات برنامه و نقشه خود را به کسی نگویید. همواره چیزی را نزد خودتان نگاه دارید. اگر مجبور به افشای آن شدید تنها 75 تا 90 درصد آن را برملا سازید. همان 10%از شما حفاظت خواهد کرد (و همچنین ضمانت می کند که آن ایده متعلق به شماست ).

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 80
برچسب ها : ,,
10 طرز تفکری که به شما کمک می کند تبدیل به یک کار آفرین شوید

اگر از افراد بخواهید که خصوصیات یک کار افرین موفق را برای شما بیان کنند اغلب آنها تعریفی شبیه به این به شما خواهند داد: کارآفرینان و صاحبان کسب و کار آدم های خاص و متفاوتی هستند. آنها دارای نبوغ و استعداد ذاتی هستند، چیزی که در ما وجود ندارد.
اینها غالبترین تفکراتی است که افراد زمانی که درباره کار آفرینان فکر می کنند در ذهنشان نقش می بندد. ولی بر خلاف آنچه اغلب افراد فکر می کنند یک صاحب کسب و کار موفق، کار آفرین به دنیا نمی آید. او برای رسیدن به این جایگاهی که دارد یاد گرفته، تلاش کرده و مهم تر از همه سعی کرده است متفاوت از دیگران فکر کند. یک مثل معروف وجود دارد که می گوید “اگر همان کاری را بکنی که تا به حال انجام داده ای همان نتیجه ای را خواهی گرفت که تا به حال گرفته ای” پس اگر می خواهید آینده متفاوتی برای خود بسازید باید متفاوت فکر و البته عمل کنید.

در ادامه 10 نگرش و تفکری که به شما کمک می کند تا تبدیل به یک کار آفرین موفق شوید، آورده شده است حتما برای خواندن آن زمان بگذارید :

 

1 - به موانع و مشکلات به چشم یک فرصت نگاه کنید :

در مسیر کار آفرینی موضوعات بسیاری وجود دارد که شما را به چالش می کشد و باید برای حل آنها وقت و انرژی بسیاری صرف کنید. موانع، چالش ها و مشکلات اجزای جدایی ناپذیریست که کار آفرینان در فرایند راه اندازی یک کسب و کار بارها با آنها رو به رو خواهند شد.
اغلب افراد در مقابل این مشکلات و موانع دچار استرس و نا امیدی می شوند. آنها فکر می کنند موانع تجربیات بدی هستند که تنها مسیر رسیدن به موفقیت را برای آنها سخت تر و یا بعضا غیر ممکن می کنند.
اما از دیدگاه یک کار آفرین موفق هر مانعی یک فرصت است. آنها به موانع به چشم تجربیات ارزشمندی نگاه می کنند که به آنها کمک می کند با ضعف های خود آشنا شوند و با پوشش آنها بنای کسب و کار خود را قوی تر و محکم تر پایه گذاری کنند. آنها در این مسیر از هیچ عقب نشینی ناراحت نمی شوند و تنها سعی می کنند از مسیری که طی کرده اند برای جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته استفاده کنند. پس فراموش نکنید که به مشکلات لبخند بزنید، آنها یک معلم حقیقی برای شما هستند.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 81
برچسب ها : ,,
6 گام برای مدیریت بحران

نویسنده: برایان تریسی مترجم: فاطمه سادات صادقی ناشر: انتشارات پدیده دانش

اشاره:

دیگر ما از آن دسته عروسک‌های خیمه شب بازی نخواهیم بود تا مورد بازیچه نیروهای قدرتمند خارجی قرار بگیریم، بلکه اکنون ما هم نیرویی نیرومند می‌باشیم.

دیگر ما از آن دسته عروسک‌های خیمه شب بازی نخواهیم بود تا مورد بازیچه نیروهای قدرتمند خارجی قرار بگیریم، بلکه اکنون ما هم نیرویی نیرومند می‌باشیم.

ضد حمله!
زمانی که اوضاع و موقعیت‌تان به هم می‌ریزد و دستخوش آشفتگی قرار می‌گیرد، شما می‌بایست همانند یک فرمانده ارتش در میدان جنگ شروع به تفکر نمایید. گاهی موقعیت به اندازه‌ای حاد است که مجبور می‌شوید تصمیمات مهم و سختی را اتخاذ نمایید و آن‌ها را بدون معطلی ایجاد کنید، چرا که دیگر تامل جایز نیست.

 مطالعه‌ای در خصوص بزرگ‌ترین فرمانده‌هان ارتش دنیا که از سال 600 قبل از میلاد به بعد در زمین زندگی کرده‌اند صورت گرفته است. در این بررسی و ارزیابی چندین اصول استراتژی ارتش که طی قرن‌ها به شکست یا پیروزی افراد و گروهک‌ها منتهی شده‌اند، مشخص شده است.

  این اصول هم اکنون در تمام مدارس نظامی دنیا به دانشجویان آموزش داده می‌شود. با اجرای این اصول استراتژی در زندگی و شغل‌تان گاهی می‌توانید اوضاع و شرایط را تغییر داده و به نتایج فوق‌العاده‌ای دست یابید.

 

استراتژی اول: اهدافتان را تعیین نمایید
اولین اصل در استراتژی نظامی، اصل هدف است. بدین منظور که شما می‌بایست کاملا هدفی را که برای عبور از بحران‌ها به آن احتیاج دارید شناسایی نمایید. در اصول شغلی اجرای این اصل معمولا بر روی اهدافی مبتنی بر فروش ، درآمدها و گردش پول نیز متمرکز است. شما برای دستیابی به بهترین و مهمترین اهداف خود به طرح‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و افراد مناسبی نیازمندید که در مشاغل مناسب خود به انجام کار مشغول شوند. افراد می‌بایست کاملا بدانند که از آن‌ها توقع انجام چه کاری را دارند هر چه که هست باید تعهد به پیروزی و موفق شدن را بدانند.

 

استراتژی دوم: شجاعانه عمل نمایید
دومین اصل مهم اصل حمله است. اهمیت این اصل اقدام و عملکرد شما می‌باشد. به این معنا که می‌بایست شجاعانه به جلو حرکت کنید تا با دشواری‌ها مواجه شوید و مشکلات را حل و فصل نمایید. همان‌طور که ناپلئون رهبر نظامی فرانسوی می‌گوید: تا به حال هیچ‌گونه جنگ بزرگی از موقعیت دفاعی، پیروز و موفق نبوده است.

از آن‌جایی که تمایل طبیعی هر فردی در طول مواجه شدن با بحران و مسائل چالش برانگیز عقب‌نشینی است، شما می‌بایست در مقابل این تمایل مقاومت کنید و با حالت صبورانه حرکت به سمت جلو برای به دست گرفتن کنترل اوضاع و حمله قاطعانه به طرف مشکلات را ادامه دهید.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 69
چگونه مدیران فروش موفقی تربیت کنیم؟

فروش از پیچیده‌ترین و بلکه چالش‌برانگیز‌ترین مباحث کسب‌وکار است؛ و از همین‌رو بدست‌گرفتن مدیریت آن نیز کاری چالش‌آفرین محسوب می شود که ظرافت های خاص خود را می‌طلبد. مدیران فروش عهده‌دار شغلی دشوار و پیچیده هستند که نیازمند آموزش حرفه‌ای، تعهد بسیار بالا و درک کوچک‌ترین موقعیت‌ها و نیازهای بازار است. برعهده‌گرفتن رهبری یک تیم حرفه‌ای فروش، نیازمند اعتماد به نفس بالا، برنامه‌ریزی راهبردی، ذهنیت استراتژیک، ارتباط شفاف و کارآمد، یادگیری، یادگیری‌زدایی و یاددهی و بسیاری دیگر از مهارت های تخصصی است. افزون بر این، می‌توان هدف بسیاری از سازمان ها را در قالب خلق ارزش و افزایش فروش سودآور از طریق مرتفع ساختن نیاز بازار و ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان خلاصه کرد؛ که مدیریت فروش در رسیدن به این هدف، نقش بسیار قابل توجهی در میان فعالیتهای بازاریابی دارد. به‌زبان ساده مدیریت فروش عبارت است از، اداره‌کردن منابع انسانی فروش برای ارتقاء کیفیت و کمیت فروش. کیفیت فروش میزان خشنودی و ماندگاری مشتریان را سبب می‌شود و کمیت فروش میزان اقلام و ارقام فروش را بالا می‌برد. و هماهنگی و توازن بین این دو، موفقیت روزافزون شرکت را فراهم می‌سازد.

مدیر فروش کیست و چه می‌کند؟

 مدیران فروش دست‌کم پنج فعالیت کلیدی زیر را بر عهده دارند:

1- برنامه ریزی

2- سازماندهی

3- هدایت و رهبری

4- نظارت و کنترل

5- ایجاد هماهنگی

 البته وظایف مدیران فروش به همین موارد منحصر نمی‌شود و یک مدیر فروش کارآمد لازم است ضمن مشخص ساختن اهداف فروش، این اهداف را با اهداف بازاریابی و اهداف سازمانی همراستا سازد. و به‌علاوه، مدیران فروش با برعهده‌گرفتن گزینش و پرورش نیروهای انسانی بخش فروش، ضمن فراهم نمودن امکانات جهت آموزش کافی به آنها  موجبات انگیزش پرسنل فروش را به طرق مختلف فراهم می‌سازد.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 74
برچسب ها : ,,,
ابزار چگونگی انتخاب یک مشاور مدیریت مناسب

 

در حال حاضر تعداد زیادی شرکت‌ها و سازمان از خدمات مشاوره مدیریت استفاده می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد تنها در کشور کانادا بیش از 70 درصد شرکت‌ها، حداقل یک مشاور مدیریت در اختیار دارند. اما سوال اینجا است به‌عنوان یک مدیر ارشد سازمان چطور می‌توان اطمینان حاصل کرد که در انتخاب یک مشاور مدیریت خوب دقیقا به هدف زده‌ایم.  در این نوشتار ابزار مورد نیاز برای انتخاب و همکاری بهره‌ور با یک مشاور مدیریت معرفی خواهد شد. معرفی ابزار 

برای استفاده از این ابزار گام‌های زیر را بردارید:

نیازهای خود را برای استفاده از خدمات مشاور مدیریت مشخص کنید.

 

بسیاری از شرکت‌ها از مشاورین مدیریت برای کسب اطلاعات تکمیلی و کمک گرفتن برای شناسایی و حل مسائل سازمانی استفاده می‌کنند. تجربه نشان می‌دهد سازمان‌ها دلایل و انگیزه‌های مختلفی برای به‌کارگیری مشاورین مدیریت دارند، اما مهم‌ترین دلایل آن عبارت است از: 

 مشاور در تعیین اهداف و استراتژی‌ها تسهیل‌گری می‌کند. 

 با توجه تخصص خود، وضعیت سازمان را از حالت روزمره به وضعیت یادگیرنده و نوآور تبدیل می‌کند. 

 با توجه به تجارب خود می‌تواند در حل مسائل سازمانی موثر واقع شود. 

 با توجه به میزان تجربه و تخصص و همکاری پاره‌وقت با سازمان، از نظر هزینه نسبت به همکار تمام وقت بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 42
برچسب ها : ,,
10 قانون رهبری برای مدیران

شما تا حد ممکن مؤثر و کارآمد باشد. این بخش شامل چه کسانی است؟ مطمئناً مردم عادی! خوب است بدانید که مردم دوست ندارند کسی آنها را وادار به انجام کاری کند، بلکه باید آنها را هدایت کنید. مدیریت به آنها کمک می کند تا با کمی تلاش بیشتر، تجربه ای عمیق تر در محل کار کسب کنند. اگر شما بتوانید خوب آنها را هدایت کنید، آنها راضی تر، فعال تر و دقیق تر خواهند بود. اما اگر اینطور نباشد، میزان برگشتی های شرکت روز به روز بیشتر خواهد شد، و باید برای آموزش کارمندان جدید هزینه بگذارید و شرکت با سود بسیار کمتری مواجه خواهد بود. پس به نظر مقرون به صرفه تر است که با درایت و هوشمندی مدیریت، وظیفه هدایت کارمندان را به خوبی انجام دهید. یادتان باشد: اگر کارمندانتان راضی نباشند، هیچگاه قادر نخواهند بود که مشتریانتان را راضی نگاه دارند!



1. روحیه کار تیمی ایجاد کنید.

به کارمندانتان طوری نگاه کنید که گویی در ماموریت های گروهی متخصص هستند. هیچوقت آنها را "کارمندان من" یا "پرسنل من" خطاب نکنید، آنها دوست دارند مهم قلمداد شوند، نه فقط یک کارمند ساده. موفق ترین مدیران کارکنان خود را "گروه من" یا "تیم من" خطاب می کنند. اینکار روحیه کار گروهی را بین آنها افزایش خواهد داد و موجب می شود کارمندان تصور بهتری از کار خود پیدا کنند. یک تیم باهم کار می کند، نه اینکه هر کس کار مشخص و خاصی را به صورت مستقل انجام دهد.


2.  اعضاء تیم همه حرفه ای هستند.

کارمندانتان را افرادی حرفه ای و کاردان قلمداد کنید. حتی سرایدار و کارمندان نگهبانی که شرکت ها و کارخانه های ما را تمیز و امن نگاه می دارند هم افرادی حرفه ای هستند. اگر کارتان به بیمارستان و اتاق عمل بکشد، همیشه پیش خودتان دعا میکنید که نظافتچی آن محل آدم متخصصی بوده باشد! درست است؟ به کارمندانتان آموزش دهید که چطور با طریقه لباس پوشیدن، حرف زدن و کارهایشان خود را افرادی کاردان و متخصص نشان دهند. تضمین میکنم که با این رفتار شما، آنها در کارشان حرفه ای تر هم خواهند شد و حساسیت بیشتری در انجام کارشان به خرج می دهند. و مشتریان هم تصویری کاملاً متخصصانه از کار شرکت شما خواهند داشت.


به دنبال فرصت هایی باشید که اعتماد به نفس کارمندانتان را افزایش دهید. اگر شما به آنها به عنوان افرادی متخصص و حرفه ای احترام بگذارید، آنها هم احترام شما را به عنوان مدیر شرکت حفظ می کنند. فقط کافی است یادتان باشد که همه ی افراد درون شرکت، از آبدارچی و راننده ها گرفته تا سایرین متخصص و در کار خود حرفه ای هستند.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 121
بهترین مدیر دنیا باشید!

مطالب این مقاله از جدیدترین کتاب 2014 برایان تریسی «مدیریت»گرفته شده است که هنوز به فارسی ترجمه نشده است. خواندن این کتاب جذاب که 21 ایده کلیدی برای تبدیل شدن به مدیری اثربخش‌تر را تشریح می‌کند به همه مدیران موفق توصیه می‌شود.

 

تمرکز بر حوزههای نتیجه کلیدی


نتایج کلیدی مهم‌ترین حوزه‌های همکاری شما با سازمان است. تمرکز بر نتایج کلیدی در مدیریت کلید اثربخشی، آینده روشن و موفقیت در کار است.

مدیران هفت نتیجه کلیدی دارند. همه آن‌ها مهم هستند، اما بر اساس جایگاهی که دارید یکی از آن‌ها در بازه خاصی از زمان مهم‌تر است. با تغییر شرایط اهمیت یکی از این حوزه‌های کلیدی افزایش یافته و اهمیت موردی دیگر کاهش می‌یابد. اما اگر می‌خواهید در هر یک از این حوزه‌ها ارتقا یابید و بهترین عملکرد را داشته باشید، باید آگاه باشید.

 

اهمیت دادن به مشتری


نخستین حوزه نتیجه کلیدی در کسب‌وکار توجه به نیازهای مشتری است. مشتری «کسی است که به شما متکی است و شما نیز برای موفقیت در کارتان به او متکی هستید».

هر مدیر برای موفقیت باید به سه مشتری خدمات‌رسانی کند. نخستین مشتری، به طور حتم رئیس شما است. مدیران باید چیزی را که روسا از آن‌ها می‌خواهند و به همان شکلی که می‌خواهند به آن‌ها ارائه کنند. تا زمانی که رئیس خود را خشنود کنید، امنیت شغلی دارید و آینده‌تان تضمین است.

دومین مشتری که باید او را راضی نگه‌دارید، مشتری خارجی است. این مشتری همان کسی است که از تولیدات شما استفاده می‌کند و شاید یکی از مشتریان بازار یا بخش دیگری در سازمان شما باشد. این مشتری باید از شما راضی باشد و احساس کند که کارتان را خوب انجام می‌دهید.

سومین گروه مشتریان کارمندانتان هستند. اگر آن‌ها را خوشحال و متمرکز نگه‌دارید تا به شکلی ارزشمند از زمانشان استفاده کنند، بهترین عملکرد را خواهند داشت.

 

سود و زیان


دومین حوزه نتیجه کلیدی در کسب‌وکار اقتصاد است. همه موفقیت سازمان به اقتصاد بستگی دارد. مدیران همواره تلاش می‌کنند تا درآمدها را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهند. شما نیز به عنوان مدیر همیشه باید به هزینه خرج شده در مقایسه با ارزش ایجاد شده فکر ‌کنید.

 اقتصاد همیشه به «بیشینه‌سازی» توجه دارد. همواره سعی کنید تا بالاترین نرخ بازگشت پول، زمان، انرژی و احساس سرمایه‌گذاری شده در یک کار خاص را داشته باشید.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 34
10 درسی که کارآفرینان باید از استارتاپ های شکست خورده بیاموزند

مقدمه 
شروع کارآفرینی قدم گذاشتن در مسیری طولانی و پر از چالش است.در این مسیر پر از موانع مختلف میتوان با توجه به تجربیات گذشتگان و شکست هایی که شرکت های نوپا متحمل شده اند احتمال موفقیت را افزایش داد و از اشتباهات رایج در این مسیر پیشگیری نمود. در این مقاله 10 درسی که باید از شکست استارتآپ ها اموخت آورده شده اند.

درس اول: ایده محصول را با مشتریان اعتبار سنجی کنید 
یک ایده در مرحله اول بسیار درخشان و تهییج کننده به نظر می رسد و کارآفرین را ترغیب می کند تا بر روی ان سرمایه گذاری نموده و محصولی را روانه بازار نماید. اما در بسیاری از موارد به دلیل اینکه محصول را کسی نمیخرد کارآفرینان با شکست مواجه میشوند.باید با طرح دقیق بازار یابی و تحقیق بازار تمام نظرات مشتریان احتمالی و هدف را جمع اوری و به خوبی در خصوصو نیازشان به محصول تحلیل نمود و به هر نشانه ای که میتواند از عدم نیاز مشتری به محصول خبر دهد به خوبی توجه نمود.بنابر این مسئله تنها سرمایه گذاران نیستند و به نظر اغلب کارآفرینان شکست خورده مهمترین کسانی که باید به نظرات انها توجه کنید مشتریان هستند.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 33
معضلات مفهومي در خودشناسي

 

چکيده

خودشناسي به عنوان يکي از فضيلتهاي محوري در اغلب اديان و فرهنگها، در اثر تصريحات ويتگنشتاين به چالش کشيده شده است. وي با رد ثنويت جسم و ذهن و همچنين مغز و جسم، و رد داننده و دانسته در شناخت عالم ذهن، و در عين حال عدم پذيرش تحويلي نگري رفتار گرايانه در تجارب روانشناختي، گزاره هاي اول شخص مفرد زمان حال در خصوص خود را نه توصيفات درون نگرانه، بلکه ابراز طبيعي احساسات در قالب نظام نمادين و ياد گرفته شده زبان مي داند. وي هم شک و هم يقين را در اين گزاره ها رد مي کند زيرا در آنها شناختي وجود ندارد که تابع ابزارها و شرايط شناخت باشد. اين خطا از نظر ويتگنشتاين  ناشي از تعميم قواعد حاکم بر شناخت عالم عين  به حالتهاي روانشناختي است. از دگرسوي، مفهوم سازيها و پژوهشها در زمينه ماهيت و کارکرد خودشناسي در روانشناسي، اهميت آن را در برداشتي متداول به ميان آورده است. بر مبناي ديدگاه ويتگنشتاين تجارب درون رواني، خود عين آگاهي اند و آگاهي از آنها به مهارتي نياز ندارند، اما يافته هاي روانشناختي نشان مي دهند عدم آگاهي از تجاربي که عين آگاهي اند نياز به مهارت دارد، مهارتي مخرب و متداول که به بيگانگي از خود منتهي      مي شود. از اين روي، خودشناسي شناسايي و خنثي سازي عادتهاي نمادين در جهت گريز از تجارب روانشناختي معنا خواهد يافت که ماهيتاً زير نمادين اند و اين امر به انسجام تصريحات ويتگنشتاين با تفسیری از يافته هاي روانشناختي در خصوص خودشناسي مي انجامد.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 209
برچسب ها : ,