بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 293 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 238 hily
0 313 sonya
0 294 sasan
0 225 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 218 sasan
0 223 sasan
0 237 sasan
0 288 sonya
0 246 sonya
0 235 sonya
0 302 sasan
0 229 sasan
0 215 hily
0 222 hily
0 267 sasan
0 213 sasan

هر چه سریع تر این 38 نرم افزار اندرویدی را پاک کنید

اندروید بدافزار پلی استور گوگل پلی استور گوگل

گوگل طی چند ماه گذشته بدافزارهای زیادی را از پلی استور پاک کرده چرا که گزارش های متعددی در رابطه با به خطر افتادن حریم شخصی افراد دریافت کرده بود.

مالکان فروشگاه های نرم افزاری نظیر گوگل و اپل اگرچه اقدامات گسترده ی برای جلوگیری از ورود بدافزارها انجام داده اند ولی تولیدکنندگان این اپلیکیشن ها راه های زیادی برای پشت سر گذاشتن این موانع دارند.

در تازه ترین اتفاق، حداقل 38 برنامه توسط گوگل شناسایی شده اند که گویا در گوشی ها رفتارهای نامناسبی از خود بروز داده اند. برای مثال، این اپلیکیشن ها غالباً تبلیغات پخش می کنند. لازم به ذکر است که تمامی این بدافزارها توسط یک تیم تولید شده و این تیم توانسته لایه های امنیتی ایجاد شده را به وسیله تغییر کدهای نوشته شده کنار بگذارد.

این نرم افزارهای مخرب را شرکت امنیت سایبری White Ops شناسایی کرده و به محض شناختن آنها مراتب را به گوگل اعلام داشته است. بیشتر اپلیکیشن های شناسایی شده این بار به درد ویرایش عکس و اضافه کردن فیلتر و افکت می خورند ولی پس از نصب شدن، مدام تبلیغات پخش و کاربران را به صفحات اینترنتی هدایت می کنند. حتی با مخفی کردن آیکون اپلیکیشن ها، اجازه لغو نصب را به آنها نمی دادند.

به رغم اقدام سریع گوگل، شرکت White Ops اعلام کرد که 17 عدد از این اپلیکیشن ها بیش از 500 میلیون بار از پلی استور دانلود و نصب شده بودند. اکثر این نرم افزارها نسخه بروز شده ورژن پیشین هستند که قبلاً نیز از پلی استور حذف شده بود اما دوباره با دستکاری در کدنویسی و پایگاه داده ای، وارد فروشگاه نرم افزاری اندروید شده اند. با همه اینها، تمامی اپلیکیشن های شناسایی شده توسط White Ops دیگر در پلی استور وجود ندارند بنابراین ما هم پیشنهاد می کنیم که اگر شما نیز در گوشی تان موارد زیر را نصب کرده اید، حتماً آنها را حذف کنید.

اندروید بدافزار پلی استور گوگل پلی استور گوگل

Yoroko Camera
Solu Camera
Lite Beauty Camera
Beauty Collage Lite
Beauty & Filters Camera
Photo Collage & Beauty Camera
Beauty Camera Selfie Filter
Gaty Beauty Camera
Pand Selife Beauty Camera
Catoon Photo Editor & Selfie Beauty Camera
Benbu Selife Beauty Camera
Pinut Selife Beauty Camera & Photo Editor
Mood Photo Editor & Selife Beauty Camera
Rose Photo Editor & Selfie Beauty Camera
Selife Beauty Camera & Photo Editor
Fog Selife Beauty Camera
First Selife Beauty Camera & Photo Editor
Vanu Selife Beauty Camera
Sun Pro Beauty Camera
Funny Sweet Beauty Camera
Little Bee Beauty Camera
Beauty Camera & Photo Editor Pro
Grass Beauty Camera
Ele Beauty Camera
Flower Beauty Camera
Best Selfie Beauty Camera
Orange Camera
Sunny Beauty Camera
Landy Selfie Beauty Camera
Nut Selfie Camera
Rose Photo Editor & Selfie Beauty Camera
Art Beauty Camera-2019
Elegant Beauty Cam-2019
Selfie Beauty Camera & Funny Filters
Selfie Beauty Camera Pro
Pro Selfie Beauty Camera

 

 
منبع: gizchina.com 

تعداد بازديد : 82
بیوگرافی پریسا تبریز، بانوی ایرانی-لهستانی در راس تیم کروم گوگل

بیوگرافی پریسا تبریز، بانوی ایرانی-لهستانی در راس تیم کروم گوگل

 

پریسا تبریز یکی از مدیران ارشد گوگل است که اکثر فعالیت‌های خود را به امنیت اختصاص داده و ملقب به شاهزاده امنیت گوگل است.

 

پریسا تبریز (Parisa Tabriz) متخصص امنیت کامپیوتر و شهروند ایرانی-لهستانی-آمریکایی ایالات متحده‌ی آمریکا است. او در گوگل به‌عنوان مدیر مهندسی مشغول به کار بوده و اکنون نیز مدیر بخش مرورگر کروم است. لقبشاهزاده‌ امنیت به‌خاطر مهارت‌ها و تخصص تبریز، برازنده‌ی او است. این متخصص ایرانی آمریکایی در سال ۲۰۱۲ در لیست برترین افراد زیر ۳۰ سال مجله‌ی فوربز در صنعت فناوری و در کنار بزرگانی همچون مارک زاکربرگ قرار گرفت.

تبریز در بخش معرفی خود در پروفایل لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی، از عبارت Browser Boss برای معرفی موقعیت شغلی خود در گوگل استفاده می‌کند. او که ابتدا به‌عنوان کارآموز به گوگل آمده بود، مدتی را نیز در استارتاپ USDS به‌منظور مشاوره‌ی امنیتی به دولت آمریکا فعالیت کرده است. تبریز در حال حاضر علاوه بر مدیریت تیم کروم و نظارت بر روند توسعه‌ی ویژگی‌های جدید این مرورگر، فعالیت‌های امنیتی قبلی خود را نیز ادامه می‌دهد.

تولد و تحصیل

پریسا تبریز در سال ۱۹۸۳ در حومه‌ی شهر شیکاگو به‌دنیا آمد. پدرش یک پزشک ایرانی مهاجر و مادرش یک پرستار لهستانی-آمریکایی بود. او فرزند بزرگتر خانواده است و دو برادر کوچکتر دارد. هیچ‌یک از والدین او علاقه یا تخصصی در زمینه‌ی علوم کامپیوتر نداشتند و تبریز نیز تا سال اول دانشگاه فعالیتی در این زمینه نداشته است.

پریسا تبریز / parisa tabriz

پریسا از همان سنین کودکی، خصوصیت‌های مدیریتی خود را با دستور دادن به برادرانش نشان داده است. او در مصاحبه‌ای در این مورد می‌گوید:

آنها من را قلدر خطاب می‌کردند؛ اما تنها تفاوت من این بود که با برادرانم در بازی‌های خودشان مانند ورزش و بازی‌های ویدیویی شرکت می‌کردم. البته من از آنها بزرگتر بودم و برادرانم را کتک می‌زدم. وقتی بزرگ‌تر شدم در تست پیشنهاد شغل شرکت کردم که افسر پلیس به من پیشنهاد شد. با آن‌که پیشنهاد آن روز، برایم خنده‌دار بود، امروز در شغلی مشابه، امنیت مردم را تامین می‌کنم.

این متخصص امنیت برای انتخاب دانشگاه ابتدا در میان برترین دانشگاه‌های مهندسی آمریکا جستجو می‌کند. او از مشورت دوستان و خانواده نیز استفاده می‌کند. پریسا تبریز ابتدا برای تحصیل در رشته‌ی مهندسی وارد دانشگاه ایلینوی در اربانا شمپین شد. او رتبه‌ی بالای این دانشگاه در بخش مهندسی و همچنین شهریه‌ی معقول آن را از دلایل انتخاب ایلینوی می‌داند. تبریز در مصاحبه‌ای عنوان می‌کند که از انتخاب این دانشگاه راضی بوده است. او منابع متعدد از لحاظ افراد، پروژه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های متعدد را از دلایل محبوبیت ایلینوی در ذهنش عنوان می‌کند.

پریسا تبریز، بهترین دستاورد دانشگاه را یادگیریِ مفهوم یادگیری می‌داند. او نکات زیادی از دروس دانشگاهی را به یاد ندارد اما تجربه‌های عملی در کار کردن با دیگر مردم را بهترین درس آموزشی دانشگاه می‌داند. او ارتباط برقرار کردن را پدیده‌ای چالشی و حتی برخی اوقات دردناک می‌داند که به هرحال در  تمام جنبه‌های تمامی شغل‌ها وجود دارد.

 

پریسا تبریز / parisa tabriz

 

پس از مدت کوتاهی پریسا به علوم کامپیوتر علاقه‌مند شده و به این رشته تغییر مسیر داد. در نهایت تبریز مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از همین دانشگاه دریافت کرد. زمینه‌ی تحقیقاتی تبریز در دانشگاه، شبکه‌های بی‌سیم و بررسی حملات در فناوری‌های مرتبط با حریم شخصی بوده است. این متخصص امنیت، چگونگی مدیریت زمان و به سرانجام رساندن کارها را نیز جزو آموزه‌های دانشگاهی خود می‌داند. پریسا معتقد است دانشگاه این فرصت را فراهم کرده تا او بتواند توانایی‌ها و علایقش را پرورش دهد. البته او در نهایت بر این باور است که یادگیری این موارد در محیطی خارج از محیط کلاسیک دانشگاه نیز امکان‌پذیر است.

پریسا تبریز در مصاحبه‌ای به دانش‌آموزان دبیرستانی که قصد انتخاب دانشگاه را دارند، توصیه می‌کند که ابتدا علایق و هدف خود از رفتن به دانشگاه را پیدا کنند و سپس تنها برای چند دانشگاه محدود و چند موسسه‌ به‌عنوان رزرو اقدام کنند. او دانش‌آموزان را به اهداف بلندمدت تشویق می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که از زمان آزاد در دوران نوجوانی برای امتحان کردن موضوعات مختلف و پیدا کردن علایق استفاده کنند.

 

یکی از فعالیت‌های فوق برنامه‌ی تبریز در دانشگاه، عضویت در گروهی دانشجویی به نام SIGMil با اهداف افزایش امنیت وب‌سایت‌ها بوده است. نکته‌ی جالب این است که شاهزاده‌ی امنیت گوگل به خاطر هک کردن وبسایت خودش به این گروه پیوسته و به مرور با زمینه‌ی امنیت اینترنت آشنا شده است. او برای طراحی وب‌سایت‌هایش از نسخه‌ی رایگان نرم‌افزار محبوب آن سال‌ها یعنی Angelfire استفاده می‌کرد و برای از بین بردن بنر تبلیغاتی در این نرم‌افزار، اولین نفوذ و هک خود را در دنیای اینترنت انجام داد.

 

پریسا تبریز / parisa tabriz دانشگاه ایلی نوی

 

در آن سال‌ها، جان دریپر از هکرهای مشهور جهان بود که به کاپیتان کرانچ نیز شهرت داشت. تبریز این هکر مشهور را منبع الهام خود در جوانی می‌داند.

 

فعالیت شغلی

پریسا تبریز در تابستان آخرین سال تحصیلش در دانشگاه، برای گذراندن دوره‌ی کارآموزی به شرکت گوگل رفت. فعالیت او در این شرکت مورد توجه مدیران قرار گرفت و به همین دلیل تبریز به‌محض فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۰۷، به گوگل پیوست. در زمانی که او در گوگل استخدام شد، این شرکت حدود ۵۰ مهندس امنیت داشت که امروز به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده‌اند.

پریسا تبریز علاوه بر مدیریت تیم‌های توسعه‌ای و امنیتی گوگل، وظیفه‌ی آموزش و تربیت کارمندانی از گوگل که به حوزه‌ی امنیت علاقه‌مند هستند را نیز دارد. او در بخش‌های تحت مدیریت خود، نهایت تلاش را به کار می‌گیرد تا عدم توازن نیروهای کاری زن و مرد را از بین ببرد و به همین منظور، کارمندان زن بیشتری استخدام می‌کند. او معتقد است تا ۵۰ سال پیش، این نابرابری در صنایعی همچون پزشکی و حقوق نیز وجود داشته و خوشبختانه امروز از بین رفته است.

 

پریسا تبریز / parisa tabriz

 

لقب شاهزاده‌ی امنیت در جریان یک کنفرانس در توکیو ساخته شد. تبریز در این کنفرانس تصمیم گرفت تا به‌جای استفاده از عنوان شغلی خود یعنی «مهندس امنیت اطلاعات»، از عبارت شاهزاده‌ی امنیت استفاده کند. این لقب از آن روز به‌عنوان شناسه‌ی این متخصص امنیت استفاده شد. او درباره‌ی انتخاب این لقب می‌گوید:

من می‌دانستم که در این کنفرانس باید کارت ویزیت خود را به افراد مختلف بدهم. با خودم فکر کردم عنوان مهندس امنیت اطلاعات بسیار خشک و رسمی است. فعالان صنعت ما، عناوین را بسیار جدی در نظر می‌گیرند اما من تصمیم گرفتم با یک عبارت جدید، آنها را غافلگیر کنم.

 

از دیگر فعالیت‌های فوق برنامه‌ی تبریز در حوزه‌ی امنیت، شرکت در کنفرانس‌هایی برای نوجوانان علاقه‌مند به حوزه‌یامنیت سایبری است. او به‌عنوان مربی در یکی از این کنفرانس‌های سالانه در لاس وگاس شرکت می‌کند. او در سال ۲۰۱۸ به کنفرانس امنیت RSA دعوت شد. در این کنفرانس از ۲۰ شرکت‌کننده و سخنران تنها یک نفر مرد نبود. تبریز در اعتراض به این حرکت، کنفرانسی مشابه با نام OURSA بنیان‌گذاری کرد که در طول پنج روز، ۱۴ سخنران زن را به خود جذب کرد.

یکی دیگر از کنفرانس‌های میزبان تبریز،  r00tz نام دارد که با تمرکز روی آموزش هک به کودکان برگزار می‌شود. این رویداد را می‌توان انشعابی از رویداد مشهور Def Con دانست. رویداد دف کان سالانه با هدف گردهم‌آیی هکرهای حرفه‌ای در ریو برگزار می‌شود. نکته‌ی جالب این است که رویداد روتز ابتدا برای فرزندان شرکت‌کنندگات در دف کان طراحی شد. 

 

پریسا تبریز / parisa tabriz

 

مقاله‌های معدودی که در مورد پریسا تبریز در اینترنت منتشر شده‌اند، او را سلاح مخفی گوگل در بخش امنیت می‌دانند. در این مقالات از تبریز به‌عنوان هکر کلاه‌سفید نام برده شده که با حمله به سیستم‌های شرکت، وضعیت امنیتی آنها را در برابر حملات هکرهای کلاه‌سیاه بررسی می‌کند.

 

پریسا تبریز امروز وظیفه‌ی خطیر حفظ امنیت مرورگر کروم را بر عهده دارد. مرورگری که با بیش از یک میلیارد کاربر، محبوب‌ترین مرورگر جهان است. علاوه بر آن، کروم در بررسی‌های متعدد امن‌ترین مرورگر نیز شناخته شده است. این متخصص ۳۵ ساله از هر جهت یک نمونه‌ی خاص در سیلیکون ولی است. اولین ویژگی خاص او زن بودن است؛ چرا که با وجود شعارها و فعالیت‌های تبلیغاتی عظیم غرب در مورد برابری جنسیتی، زنان در سیلیکون ولی تحت فشار بوده و به سختی به مقام‌های مدیریتی می‌رسند.

 

همان‌طور که گفته شد پریسا تبریز از حامیان جدی برابری حقوق زنان و مردان است. البته او معتقد است مقصر بسیاری از مشکلات زنان در صنعت فناوری، خودشان هستند. تبریز در این زمینه به تحقیقی اشاره می‌کند که دلیل عمده‌ی ترک شغل در صنعت فناوری را در میان زنان و مردان بررسی کرده است. در این تحقیق زنانی که صنعت را ترک کرده بودند، نمرات بهتری داشتند؛ اما اکثر آنها دلیل ترک این صنعت را دشوار بودن آن بیان کرده‌اند.

 

پریسا تبریز / parisa tabriz

 

شاهزاده‌ی امنیت گوگل برای پیشبر کارهای خود، همیشه از نگاه مجرمان به مسائل امنیتی نگاه می‌کند. او ابتدا به‌عنوان یک نفوذکننده با سیستم برخورد می‌کند تا بتواند راهکارهای امنیتی بهینه را برای آن پیشنهاد دهد. این روحیه در سمینارهای آموزشی تبریز نیز قابل مشاهده است. به‌عنوان او از حضار می‌خواهد که روشی برای هک کردن دستگاه نوشابه پیشنهاد دهد و از میان پاسخ‌ها، باهوش‌ترین متخصصان امنیت را یافته و پرورش می‌دهد.

 

روند برخورد تبریز و تیم امنیتی گوگل با چالش‌های امنیتی، این شرکت و دارایی‌هایش را به قلعه‌ای غیرقابل نفوذ برای هکرهای کلاه‌سیاه تبدیل کرده است. آنها از روش نزدیک نگه داشتن دشمنان نیز برای افزایش امنیت استفاده می‌کنند. مسابقات، جوایز و رویدادهای مختلف این شرکت برای کشف باگ و حفره‌های امنیتی در سرویس‌ها، گواهی بر این عملکرد هستند. تبریز نیز معتقد است این جوایز، بسیاری از هکرهای کلاه‌سیاه را به کلاه‌سفید تبدیل کرده است.

 

پریسا تبریز کار کردن در گوگل را بسیار جذاب و لذت‌بخش توصیف می‌کند. او علاوه بر جاذبه‌های عمومی که در فضای اینترنت به آنها پرداخته شده است، تیم‌های کاری را جنبه‌ی جذاب شغل خود می‌داند. او از این که هر روز با تعدادی افراد مشتاق برای بهبود وضعیت نرم‌افزارها کار می‌کند، خوشحال است.

 

نکته‌ی مهم در مورد فعالیت تبریز و تیمش در حفظ امنیت کروم این است که فعالیت آنها آن‌چنان به چشم کاربر نمی‌آید. این در حالی است که این تیم همیشه مشغول پیدا کردن باگ‌ها و مشکلات امنیتی است و به سرعت آنها را برطرف کرده و پچ‌های امنیتی را به‌صورت به‌روزرسانی‌های مخفی در کروم نصب می‌کنند.

 

پریسا تبریز / parisa tabriz

 

فعالیت‌های متفرقه و زندگی شخصی

 

پریسا تبریز در وبسایت شخصی و ساده‌ی خود با عنوان Asirap.NET ، توضیحات کوتاهی در مورد کارها و ماموریت خود در گوگل داده است. او تعدادی مقاله‌های امنیتی نیز در وب‌سایت‌‌هایی همچون مدیوم منتشر کرده است. تبریز توضیحات زیادی از زندگش شخصی، خانواده و کودکی خود منتشر نکرده و تنها اطلاعات موجود، عکس‌ها و خبرهای کلی در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر هستند.

 

تبریز و تیمش در بخش مدیریت کروم با نام پروژه‌ی کرومیوم، گزارش‌هایی فصلی از پیشرفت امنیت و قابلیت‌های این مرورگر منتشر می‌کنند. این اطلاعات در وب‌سایت رسمی پروژه کرومیوم موجود است. او در یکی از مقالات خود با نام Pwnd، جزئیاتی از نحوه‌ی نفوذ هکرها به اطلاعات کاربران و دزدیدن اطلاعات آنها منتشر کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

پریسا تبریز / parisa tabriz

 

پریسا در معرفی کوتاهی که در وب‌سایت خود نوشته، علاقه‌مندی‌هایش را علاوه بر کار کردن در تیم امنیت گوگل، عکاسی، صخره‌نوردی و کوهنوردی، آشپزی، ساخت کاردستی با شیشه و موارد مشابه عنوان کرده است. شاهزاده امنیت گوگل، صخره‌نوردی را به پیدا کردن حفره‌های امنیتی در کروم و جی‌میل تشبیه کرده است. پریسا می‌گوید در هر دو مورد، راه رسیدن به هدف را حس می‌کند. در هیچ یک از این کارها قانونی وجود ندارد و البته نمی‌توان راه دشوار یا آسانی برای انجام هرکدام پیشنهاد داد. تبریز فعالیت صخره‌نوردی خود را با بسیاری از هم‌تیمی‌های مشهور خود مانند کریس ایوانس و ریچ کنینگر در مناطقی همچون لیک تاهو و رد راک کنیون انجام داده است.


تعداد بازديد : 173
لری پیج و سرگئی برین به سرقت اسرار تجاری محکوم شدند

لری پیج و سرگئی برین به سرقت اسرار تجاری محکوم شدند

 

یک معماری مطرح آمریکایی دادخواستی را تقدیم دادگاه کرده که براساس آن سرگئی برین و لری پیج را به سرقت سازمان یافته‌ی اسرار تجاری محکوم کرده است.

 

یک معماری آمریکایی شکایتی را بر علیه کمپانی گوگل مطرح کرده و مدعی شده که بنیان‌گذاران این کمپانی با در پیش گرفتن روش‌های سازمان یافته، اطلاعات و اسرار تجاری پروژه‌ها را از افرادی که ایده‌های خود را با گوگل مطرح می‌کنند، به سرقت می‌برند.

ال اتیا، اعلام کرده که ۵۰ سال را صرف توسعه‌ی روش و یک فناوری کرده که به ادعای وی یک فناوری انقلابی برای ساخت و ساز است. گوگل در سال ۲۰۱۰ میلادی با این معمار به توافق رسیده تا ایده‌ی وی را در قالب یک نرم‌افزار تجاری‌سازی کند. بنابر اطلاعات ارائه شده توسط اتیا، وی به همراه خانواده‌ی خود از نیویورک به پالو آلتو مهاجرت کرده تا این پروژه را تحت عنوان Project Genie در گوگل پیش ببرند.

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که پروژه‌ی مورد نظر در قالب بخش گوگل ایکس زیر نظر غول جستجو بوده و پروژه در این بخش توسعه یافته است.

اطلاعات ارائه شده در دادخواست اتیا نشان از این دارد که سرگئی برین و لری پیج پس از گذشت مدتی وانمود کرده‌اند که پروژه متوقف شده و از‌ این‌رو اتیا پروژه را ترک کرده است، حال آنکه به ادعای این معماری، گوگل بصورت مخفیانه پروژه‌ی Genie را در قالب یک کمپانی جدید ادامه داده و آن را از زیر مجموعه‌ی بخش پروژه‌ی ایکس خارج کرده است.

اتیا اعلام کرده که با وجود اینکه گوگل در ظاهر این پروژه را متوقف کرده، اما در باطن با تمام نیرو برای پیشبرد آن کار می‌کرده است. از جمله‌ی متهمان دیگر این پرونده باید به سباستین ثرون و همچنین اریک تلر اشاره کرد که مدیریت گوگل ایکس را بر عهده داشته و وظیفه‌ی انجام مذاکرات با اتیا بر عهده‌ی آن بوده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط قاضی پرونده، گوگل مدعی شده که اتیا پروژه را بدون هیچ چشم‌داشت از درآمد آینده و بدون هیچ شرطی به گوگل واگذار کرده است.

حال اتیا علاوه بر اینکه گوگل را به سرقت اطلاعات و ایده‌ی خود متهم کرده، شکایت دیگری را نیز بر علیه این کمپانی مطرح کرده که گوگل را به سرقت سازمان یافته‌ی اطلاعات تجاری متهم می‌کند. وکیل اتیا به این نکته اشاره کرده که توسعه‌ی یک فناوری بصورت مستقل بسیار هزینه بر است، از این‌رو سرقت اطلاعات و توسعه‌ی آن بسیار سریع‌تر و کم هزینه‌تر است. به ادعای وکیل اتیا، گوگل با در پیش گرفتن سرقت سازمان یافته‌ی اطلاعات و داشتن بودجه‌ای کلان ترجیح می‌دهد تا با استفاده از فناوری‌هایی که توسط دیگران توسعه یافته، در دادگاه و با اتکا به بودجه‌ی خود شاکیانش را راضی کند.

اتیا موفق شده تا ۶ مورد دیگر را نیز پیدا کند که گوگل روش مشابهی را برای سرقت اطلاعات دیگران به کار برده است. اتیا مدعی است که گوگل با استفاده از فناوری که وی در اختیار گوگل قرار داده، کمپانی موسوم به Flux Factory را در سن‌فرانسیسکو راه‌اندازی کرده که یکی از اولین نتایج فعالیت‌های پروژه‌ی ایکس گوگل است.


 
منبع MERCURYNEWS

تعداد بازديد : 116
برچسب ها : ,,,
اطلاعاتی که نباید در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

بسیاری از سرقت های اینترنتی از طریق اطلاعات شخصی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود صورت می گیرد به همین دلیل هر اطلاعاتی را نباید در معرض دید عموم قرار داد.


فیسبوک توئیتر رسانه‌های‌اجتماعی

 

در ادامه 7 نکته ای که نباید در فیسبوک و توئیتر و . . . نباید اشتراک گذاری کرد را معرفی می کنیم:
تعداد بازديد : 107
راه‌های جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت

mobile, intrenet, net

 یکی از دغدغه‌های کاربران گوشی‌های هوشمند استفاده از اینترنت و میزان مصرف آنهاست.

برنامه‌های فعال در پس‌زمینه‌ گوشی و بعضا به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها، از عواملی هستند که می‌توانند حجم مصرف اینترنت گوشی را افزایش دهند. بهترین راه برای جلوگیری از این مصرف، غیرفعال کردن این برنامه‌ها در شرایطی است که استفاده‌ای از آنها نمی‌شود.
برخی از کاربران ممکن است اغلب از مصرف بیش از اندازه حجم اینترنت خود شکایت داشته باشند و حتی برخی از شرکت‌ها و اپراتورها را به کم‌فروشی متهم کنند. اما مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این اعتراضات، به سرعت بالای اینترنت اشاره می‌کنند که ممکن است باعث شود کاربر تصور کم‌فروشی داشته باشد.
محمود واعظی -وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات- همواره در رد نظریه کم‌فروشی و حجم‌خوری اینترنت از طرف اپراتورهای ارائه‌دهنده اظهار می‌کرد: آنهایی که می‌گویند کم‌فروشی صورت می‌گیرد باید به این نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب مکتوب را دانلود می‌کردند و حجم اینترنت آنها برای مدت بیشتری دوام می‌آورد اما اکنون همین که سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود می‌شود، چند برابر فایل‌های عکس و مکتوب حجم مصرف می‌شود.
او l معتقد بود اینکه متاسفانه در برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها از اصطلاح حجم‌خوری استفاده می‌شود تعبیر درستی نیست: اکنون تمام امور اپراتورها به شکل هوشمند صورت می‌گیرد و به شکل دستی نیست تا امکانی وجود داشته باشد تا حجم مصرف مشترک تغییر کند. ما در ابتدا احساس کردیم ممکن است در سیستم فروش این اپراتورها مشکلی وجود داشته باشد اما پس از بررسی‌های صورت گرفته به این قطعیت رسیدیم که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. آنچه باعث پایان زودهنگام حجم بسته‌های اینترنت می‌شود، استفاده مشترکان از فایل‌های ویدئویی است که حجم اینترنت را با سرعتی بسیار بالا به پایان می‌رساند. استفاده از فایل ویدئویی در تمام دنیا حجم پهنای باند بالایی را مصرف می‌کند.
نحوه جلوگیری از مصرف اینترنت ناخواسته در سیستم عامل  Android و iOS
یکی از دلایل مصرف بی‌رویه اینترنت در گوشی‌های هوشمند می‌تواند فعال بودن اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه‌ی گوشی باشد؛ در حالی که ممکن است کاربر از این اپلیکیشن‌ها استفاده نکرده و یا به ندرت مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین توصیه‌ای که همواره از طرف مسئولان و کارشناسان برای  جلوگیری از تصور حجم‌خوری داده می‌شود این است که این برنامه‌ها را غیرفعال کنید.
برای کنترل میزان مصرف اینترنت در سیستم عامل iOS و گوشی‌های آیفون، ابتدا از طریق منوی گوشی وارد setting شده و سپس به قسمت cellular رفته و برنامه‌های غیرضروری را غیرفعال کنید. پس از آن وارد قسمت general شده و گزینه‌ی background app refresh را نیز غیرفعال کنید. در گوشی‌های اندرویدی هم لازم است ابتدا وارد setting شده و سپس به قسمت mobile data و data usage بروید. در این قسمت می‌توانید دریابید که کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین دیتا را مصرف می‌کنند. بنابراین می‌توان برنامه‌های غیرضروری را غیرفعال کرد.
بدین ترتیب با غیرفعال شدن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی که از آنها استفاده نمی‌شود یا به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها، می‌توان تا حد زیادی مصرف اینترنت گوشی‌های هوشمند را کنترل کرد.

 

منبع: ایتنا


تعداد بازديد : 116
آموزش: مراحل اخذ نماد اعتماد الکترونیکی
نماد اعتماد الکترونیکی به‌عنوان مجوزی برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی است و فروشگاه‌های اینترنتی برای قانونی کردن فعالیت‌های خود حتما باید نسبت به اخذ آن اقدام کنند.  
آموزش: مراحل اخذ نماد اعتماد الکترونیکی
نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر داده می‌شود. فروشگاه‌های اینترنتی سایت‌هایی هستند که شرح مختصری از کالا یا خدمات خود را به کاربران نشان می‌دهند و کاربر با پرداخت کردن هزینه‌ی لازم توسط درگاه‌های پرداخت اینترنتی می‌تواند از خدمات مورد نظر خود بهره‌مند شود. از آنجایی که فرآیند خرید و تحویل کالا به صورت مجازی انجام می‌شود، بنابراین کاربر باید پیش از اقدام کردن به خرید از صحت خدماتی که فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهد اطمینان حاصل کند و اینجاست که اهمیت نماد الکترونیکی اعتماد معنا پیدا می‌کند. این نماد بعد از بررسی وب‌سایت و احراز هویت مالک حقیقی یا حقوقی و با هدف اعلام صلاحیت فروشگاه‌ اینترنتی به مدت ۱ سال به صاحب آن داده می‌شود.
تعداد بازديد : 128
چه چیزهایی باعث کُندشدن وای‌فای در خانه می‌شود؟

همگان عاشق وای فای خانگی پرسرعت هستند،مگر اینکه نشستن کنار روتر هم انتظار شما را برآورده نکرده و دنبال یافتن دلایل کندی باشید. به راستی مشکل کجاست؟

در زندگی امروز موانعی وجود دارد که می تواند سرعت وای فای شما را کاهش دهد و در این مقاله سعی می‌کنیم مهمترین آنها را بررسی کنیم.

برخی از موانع کاملا واضح و مبرهن هستند مانند قرار دادن وای فای در یک طبقه و قرار گرفتن شما در طبقه ای دیگر اما برخی موانع مانند آکواریوم پر از ماهی از جمله دلایل ناشناخته برای کاربران است که می تواند باعث کندی شود.

دیوار/ طبقات و فاصله از روتر

معروفترین دلایل کندی وای فای خانگی به ترتیب وجود دیوار، قرار گرفتن در طبقات مختلف و فاصله داشتن از روتر است که می تواند به میران دوری و نزدیکی از روتر و نوع بنای ساختمانی باعث کندشدن‌تان شود.

دیوارهای گچی که داخل آنها معمولا سیم بکار رفته است (انواع سیم هنگام قرار دادن در دیوار کچی برای قوام یافتن بلوک‌های گچی) یکی از دشمنان اصلی سرعت وای فای در خانه‌ها است که می تواند سیگنال های اینترنت بی سیم را مسدود کند. بکار رفتن انواع سقف‌های مهجز به سیم‌های توری مانند نیز بین طبقات باعث کندی وای فای می‌شود. در واقع هر نوع سیم مزاحمی که در بنای ساختمان بکار رفته می‌تواند مسیریابی سیگنال وای فای را تغییر داده و در نتیجه باعث کندی شود. و هر چقدر کاربر خود را به روتر نزدیک‌تر کند، سرعت نسبتا بهتری را خواهد داشت.

سیگنال‌های وای فای با دیوارپوش‌های گچی سیم دار، تخته سه لایه و انواع چوب و شیشه مشکل دارد و این مشکل در حقیقت محدود کردن موج‌های رادیویی تعریف شده برای روترها است و تنها راه حل کم کردن فاصله میان دستگاه و روتر است.

عوام می گویند باز و بسته کردن درب خانه نیز می‌تواند سرعت را تحت تاثیر دهد، اما واقعیت این است که درب آهنی هرچقدر ضخیم‌تر باشد می تواند سرعت را کم کند.

مایکروویو و ابزار مانیتورینگ کودک

خبر بد برای علاقه‌مندان به پخت سریع در منزل این است که مایکروویو دشمن بزرگ وای فای خانگی است. دلیل فنی استفاده از فرکانس بی سیم 2.4 گیگاهرتز توسط مایکروویو است که این طول موج همان طول موج بکار رفته در روترهای استاندارد است و به همین دلیل تداخل طول موج باعث کند شدن وای فای خانگی می‌شود. همین داستان در مورد ابزار مانیتورینگ کودک در منزل نیز صدق می‌کند چرا که از 2.4 گیگاهرتز وای فای برای مانیتورینگ کودک استفاده می‌کند و تداخل امواج باعث کندی وای فای می‌شود.

هرچند روترهای جدید از فرکانس 5 گیگاهرتز استفاده می کنند تا مشکل مذکور برطرف شود اما در حال حاضر بسیاری از روترهای قدیمی از 2.4 بهره می‌برند که مشکل را دوچندان کرده‌اند و همگان قادر به تعویض روتر نیستند.

برخی تلفن های ثابت خانگی بی سیم چنان قوی هستند که هنگام برقراری تماس، وای فای را قطع می کنند که این نوع دستگاه‌ نیز به طور خاموش وای فای خانگی را مورد تهدید قرار می‌دهند.

سایر ابزارهای بی سیم خانگی

بسیاری از گجت‌ها و لوازم خانگی از استاندارد بی‌سیم استفاده می کنند که باعث کندی وای فای می‌شود.

منهای یخچال فریزرهای جدید که خودشان وای فای داشته و تداخل ایجاد می‌کنند، تداخل الکترومغناطیسی در یخچال‌های قدیمی نیز عامل دیگری در کند شدن وای فای است و اگر روتر خود را به ناچار روی یخچال گذاشته‌اید، باید سریع‌تر آن را جابجا کرده تا مشکل کندی برطرف شود.

هرچند ابزار بلوتوث دار از پروتکل متفاوت ارتباطی برخوردارند اما برخی از آنها می تواند کندی‌هایی را موجب شوند و یا تداخل ایجاد کنند، البته بسیاری از روترهای جدید با بلوتوث مشکل ندارند و به روز رسانی نرم افزاری می‌تواند کندی را بر طرف کند.

ابزار دیگری مانند توستر اوون، تشک برقی، پدهای حرارتی نیز به کیفیت ارتباطی وای فای خانگی آسیب می‌رسانند.

همچنین لامپ‌های تزئینی و چشمک‌زن چه در خانه و چه در خیابان می تواند تداخل الکترومغناطیسی ایجاد کرده و در نتیجه کیفیت وای‌فای شما را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، روتر خود را نزدیک آسانسور قرار ندهید.

آینه و سرامیک نیز مسدود‌کننده وای فای است و اگر حمام لاکچری دارید و یا از سرامیک زیاد استفاده کرده‌اید به این نکته توجه کنید که وای فای شما در معرض کندی قرار دارد.

مجموعه عوامل فوق‌الذکر در کنار هم باعث می‌شوند تا یک اتصال بی‌سیم پرسرعت نداشته باشید و به همین‌خاطر به‌عنوان چاره‌جویی نهایی می توانید از کابل به جای اتصال بی‌سیم برای سرعت بالاتر در خانه بهره‌مند شوید.

 


تعداد بازديد : 105
عادت ۶۰ دقیقه‌ای مؤسس میلیاردر اینستاگرام
مدیرعامل اینستاگرام با بهره‌گیری از یک عادت ۶۰ دقیقه‌ای، کارایی خود را حفظ می‌کند.

عادت ۶۰ دقیقه‌ای مؤسس میلیاردر اینستاگرام
اینستاگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر، آن‌قدر جذابیت دارد که تبدیل به اعتیادی جهانی شده است. کافی است صبح بخواهیم برای چند دقیقه عکس دوستانمان را ببینیم تا گشتن میان تصاویر جذاب باعث شود همه‌چیز را فراموش کنیم. کم نیستند افرادی که به همین دلیل متوجه نمی‌شوند چطور زمان را از دست‌ داده‌اند. حتی بسیاری از مردم با گشت و گذار در اینستاگرام از کارهای روزانه‌ی خود بازمی‌مانند یا دیر به سرکار می‌رسند.
شما فکر می‌کنید خود مدیرعامل اینستاگرام هم به دام چنین مشکلی می‌افتد؟
کوین سیستروم، مؤسس اینستاگرام، در مصاحبه‌ی کوتاهی با Axios راز تداوم بهره‌وری خود را بیان کرده است.
مهم‌ترین ساعت روز از نگاه کوین سیستروم
سیستروم در پاسخ این سؤال که کدام عادت صبحگاهی او برایش اهمیت ویژه‌ای دارد و او حاضر نیست آن را به هیچ دلیلی از دست بدهد، پاسخ داد که همیشه روز خود را با ورزش شروع می‌کند. به نظر می‌آید او هم مثل تیم کوک مدیرعامل اپل، جک دورسی مدیرعامل توییتر و اسکوئر و ریچارد برانسون مؤسس گروه شرکت‌های ویرجین، هرگز تمرین‌های صبحگاهی را فراموش نمی‌کند.
ولی نه‌فقط کمی نرمش صبحگاهی. او دقیقا یک ساعت کامل دوچرخه‌سواری می‌کند و دوست دارد بتواند یک‌ بار در مسابقات Paris-Roubaix که معروف‌ترین تور دوچرخه‌سواری یک‌روزه‌ی فرانسه در جاده‌های سنگ‌فرش و ناهموار است، شرکت کند.
قانون «فقط پنج دقیقه»
سستروم به قانون پنج دقیقه اعتقاد دارد: اگر کاری را دوست ندارید، با خودتان قرار بگذارید فقط به مدت پنج دقیقه آن کار را انجام بدهید. پس‌ازاین پنج دقیقه، می‌بینید که از عهده‌ی همه‌ی کار برآمده‌اید.
یکی از راه‌های مبارزه با به تعویق انداختن امور، همین است. وقتی به کاری علاقه ندارید شروع کردن آن خیلی سخت است؛ چون نمی‌توانید به خودتان انگیزه بدهید پای در چنین مسیری بگذارید. ولی وقتی به خودتان می‌گویید فقط پنج دقیقه، ذهن شما خیلی ساده‌تر آن را می‌پذیرد. بعد از پنج دقیقه‌ی اول به‌نوعی راه را برای پنج دقیقه‌ی دوم باز می‌کند. قانون «فقط پنج دقیقه» به شما کمک می‌کند اولین قدم سخت را برای شروع کارهایی که از آن‌ها فرار می‌کنید، بردارید.
در پایان این مصاحبه، سیستروم برنامه‌ی مورد علاقه‌ی خود را برای ذخیره‌ی زمان معرفی کرد. او طرفدار سرسخت اپلیکیشن Waze است که کمک می‌کند سریع‌ترین راه رسیدن به مقصد را با اجتناب از ترافیک پیدا کنید. او معتقد است ترافیک سنگین می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و این برنامه به او کمک می‌کند از اتلاف وقتی‌ که ترافیک به زندگی تحمیل می‌کند، راحت شود.

تعداد بازديد : 140
ایران رتبه ششم از آخر در سرعت ورتبه یازدهم از آخر در پوشش‌دهی شبکه ۴جی

کره  جنوبی، ژاپن و نروژ به ترتیب، برترین پوشش دهی شبکه ۴ جی را در جهان دارند. در بخش سرعت سنگاپور با ۴۵.۶۲ مگابیت بر ثانیه رتبه اول و ایران با ۱۰.۲۴ مگابیت بر ثانیه از آخر ششم جدول است.

در گزارش جدید OpenSignal ایران با 56 درصد پوشش دهی در رده‌های آخر جدول، بعد از کاستاریکا، نیوزیلند و ترکیه قرارگرفته و کشورهایی مانند شیلی، تونس، گوآتمالا، اکوادور، سریلانکا و ... بعد از ایران قرارگرفته‌اند.

جالب اینجاست کشورهایی مانند امارات و عربستان بالاتر از انگلیس که 66 درصدی است، در این جدول جای گرفته‌اند.

مطابق این آمار، آمریکا با 86 درصد بعد از نروژ در رده چهارم قرارگرفته  است.

کره جنوبی 96 درصد پوشش دهی 4 جی، سوئد 83 درصد، بحرین 75 درصد، سوئیس 74 درصد، مکزیک 69 درصد، عربستان 66 درصد، قزاقستان 61 درصد، ایتالیا 60 درصد، آلمان 58 درصد پوشش دهی 4 جی دارند.

اما در بخش سرعت بعد از سنگاپور کره جنوبی با 43.46 مگابیت بر ثانیه دوم و مجارستان با 42.61 مگابیت بر ثانیه سوم است.

جالب اینجاست ازنظر سرعت امریکا در ته جدول و با سرعت 14.99 مگابیت بر ثانیه بالای مالزی و کویت و ایران قرارگرفته است.

 

جدول جهانی پوشش دهی 4 جی / نمودار زیر

 

جدول جهانی سرعت 4 جی / نمودار زیر


تعداد بازديد : 160
ارور 500 چیست و چگونه آن را حل کنیم؟
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام بازدید از یک سایت با خطای 500 Internal Sever Error روبرو شوید. شاید در ابتدا تصور کنید که ظاهر شدن این خطا به دلیل وجود مشکل در اینترنت و مرورگر شما باشد اما این خطا به دلیل نقص در قسمتی از سایت نمایان می شود و سایت بارگذاری نمی شود. این خطا با عبارت های مختلفی نمایان می شود که در زیر مشاهده می کنید.
 
  • Internal Server Error
  • Error 500
  • HTTP Error 500
  • Temporary Error 500
  • 500That’s an eroor
  • 500
ارور 500 چیست و چگونه آن را حل کنیم؟///
 معمولا پس از به وجود آمدن این مشکل، پس از چند دقیقه مشکل سایت رفع می شود اما اگر پس از گذشت زمان مشکل رفع نشد می توانید با ترفند زیر به نسخه قدیمی صفحه دسترسی پیدا کرده و آن صفحه را مشاهده کنید. برای دسترسی به نسخه های قدیمی سایت باید از Google Cache استفاده نمایید. برای این کار صفحه مورد نظر خود را در گوگل جست و جو کنید و سپس روی فلشی که در سمت راست آدرس آن قرار دارد کلیک و در گزینه‌ی Cached را انتخاب کنید.
ارور 500 چیست و چگونه آن را حل کنیم؟///

تعداد بازديد : 123
ایرانسل در انزلی شهر هوشمند راه اندازی کرد

ایرانسل در انزلی شهر هوشمند راه اندازی کرد

ایرانسل همزمان با سفر رئیس جمهور به انزلی، شهر هوشمند را در منطقه آزاد انزلی راه اندازی کرد.

 

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گیلان و منطقه آزاد انزلی، ایرانسل پروژه شهر هوشمند خود را در این منطقه راه  اندازی کرد.

بر اساس ادعای ایرانسل، این سامانه‌ی هوشمند برای اولین بار در ایران و توسط اپراتور دوم تلفن همراه راه اندازی شده است ودر آن از فناوری‌های نوین در این زمینه همچون اینترنت اشیاء(iot) استفاده شده است.

سامانه شهر هوشمند ایرانسل قابلیت هماهنگی و یکپارچه سازی خدمات گوناگون شهری را در بستر هوشمند فراهم می‌کند تا مشترکان بتوانند در این سامانه خدمات شهری خود را به‌راحتی دریافت کنند.

راه اندازی شهر هوشمند ایرانسل در سفر روز دهم فروردین رئیس‌جمهور به استان گیلان برای افتتاح پروژه‌های بزرگ اقتصادی و زیربنایی این استان انجام شد.

در فاز اول این پروژه برای ارائه‌‌ی خدماتی مانند مدیریت هوشمند پسماند شهرى، آبیاری بهينه فضاهای سبز، اندازه‌گیری سطح آب مخازن و در فاز بعدی برای خدماتی نظیر مدیریت هوشمند روشنایی معابر، مدیریت پارکینگ‌های شهری، پایش کیفیت هوا و سرعت وزش باد بر بستر این سامانه در منطقه آزاد انزلی، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شده است.

ایرانسل سامانه‌ی هوشمند پرداخت در بستر NFC را هم در انزلی به بهره‌برداری رساند. این خدمات برای اولین بار در  دهه‌ی فجر توسط این اپراتور و شرکت فناپ در شهر اهواز رونمایی شد. این راهکار با همكارى سازمان منطقه آزاد انزلى و بر بستر شبكه ارتباطى ايرانسل به بهره‌بردارى رسيده است و با استفاده از آن، فضای امن و قابل اطمینانی برای ارائه انواع خدمات پرداخت با سرعت و سهولت بيشتر فراهم مى‌شود. بر این اساس، درگاه‌های پرداخت منطقه آزاد از جمله گمرک، اماکن تفریحی، سالن‌های همایش و ... به این فناوری مجهز خواهند شد.

مناطق آزاد به‌عنوان پایگاهی برای اجرای دولت هوشمند و شهر هوشمند در نظر گرفته شده‌اند که قرار است پس از موفقیت در این مناطق، در تمام کشور اجرا شوند.

 
 

تعداد بازديد : 165
ویندوز حالا 4 برابر کاربر بیشتری نسبت به مک دارد
هرچند پلتفرم iOS اپل بر 18 درصد از سهم پلتفرم‌های موبایلی بازار تسلط دارد، با این حال سیستم عامل مکینتاش این شرکت نتوانسته کاربران زیادی را نسبت به ویندوز مایکروسافت در سراسر دنیا به خود جذب کند.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت TechCrunch، تعداد کاربرانی که از سیستم‌عامل مکینتاش بر روی دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند در خوش بینانه‌ترین حالت به 100 میلیون نفر می‌رسد. 100 میلیون برای مایکروسافت که به طور سنتی تقریباً تمام سهم سیستم‌عامل دستگاه‌های دسکتاپی را همیشه وقت در اختیار داشته، رقم خردی محسوب می‌شود. البته در نظر داشته باشید که ساکنین کوپرتینو علی‌رغم ضعف در بخش جذب کاربران جدید مک، به خوبی راه خود در توسعه iOS که بر روی آیفون و آی‌پد اجرا می‌شود را پیدا کرده‌اند.
برآورد می‌شود که بیش از 1 میلیارد از انواع گجت‌های مختلف در حال حاضر از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت قدرت گرفته‌اند. در همین راستا اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی بود که ساکنین ردموند اعلام کردند 400 میلیون دستگاه به ویندوز ۱۰ مجهز شده‌اند که سرعت رشد محبوبیت آن نسبت به ویندوز 7، بیش از ۱۱۷ درصد بوده است. با نگاهی به این موضوع می‌توان درک کرد که مایکروسافت به درستی توانسته نیاز دارندگان پی‌سی و دسکتاپ را با عرضه ویندوز ۱۰ پاسخ دهد و ویندوز ۱۰ فارغ از سایر نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز، اکنون ۴ برابر بیشتر از کل کاربران مک کاربر دارد.
پرواضح است که یک سیستم‌عامل به تنهایی هرچقدر هم که قدرتمند و مطمئن باشد، کاربردی نخواهد داشت و درواقع یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در اقبال کاربران به سیستم‌عامل، موجود بودن نرم‌‌افزارهای کاربردی برای پوشش نیازهای کاربران از آماتور تا حرفه‌ای است. ویندوز ۱۰ به طور حقیقی در برخی از حوزه‌ها ازجمله چند وظیفگی و دستیار شخصی، از سیستم‌عامل مک اپل قدرتمندتر است.
البته تمامی این موضوعات باعث نمی‌شود که ادامه پشتیبانی از سیستم‌عامل توسط اپل را یک امر بیهوده بدانیم، برعکس این شرکت معتقد است که مسیر توسعه سیستم‌عامل دسکتاپ خود را درست طی می‌کند و به زودی به کسب و کار 25 میلیارد دلاری در بخش تولید سیستم‌های مک خواهد رسید.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید ۸۰ درصد از کاربران این سیستم‌عامل را دارندگان یکی از محصولات سری مک‌بوک تشکیل می‌دهند و فقط ۲۰ درصد از آن‌ها دارای مک پرو و آی‌مک هستند. اپل مدعیست که علی‌رغم تمامی حرف و حدیث‌های به وجود آمده در رابطه با مشکلات مک‌بوک پرو جدید، فروش این محصول نسبت به نسل قبلی حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.منبع خبر معتقد است که این شرکت در سال جاری نسخه‌ای ارتقا یافته از مک‌بوک پرو و آی‌مک را معرفی خواهد کرد، با این حال تنها نسخه جدید آی‌مک در اواخر سال به بازار عرضه خواهد شد.

تعداد بازديد : 98
برچسب ها : ,,,
آینده امنیت آنلاین؛ «فکر عبور» جایگزین «رمز عبور»‌

​​​​​هکرها تا جایی پیش رفته‌اند که متخصصان حتی نسبت به امن بودن اثر انگشت برای ورود به سیستم‌ها هم تردید دارند. دانشمندان راهکاری جدید ارائه کرده‌اند که در آن به جای «رمز عبور»‌ می‌توان با «فکر عبور» وارد سیستم‌ها شد.

 

آینده امنیت آنلاین؛ «فکر عبور» جایگزین «رمز عبور»

رمز عبور هنوز رایج‌ترین راه ورود به سیستم‌های کامپیوتری است. متخصصان امنیت همواره در تلاش‌اند تا راه ورود به سیستم‌ها را دشوارتر کنند تا نفوذ به آنها فقط با وارد کردن پسوردی که به راحتی ممکن است در اختیار هکرها قرار گیرد، ممکن نباشد.

یکی از راه‌های ورود که با تاچ‌آی‌دی اپل فراگیر شد، استفاده از اثر انگشت کاربران برای احراز هویت است. اثر انگشت همچون دیگر داده‌های بیومتریک از داده‌های منحصر به‌فرد هر کسی است. اما یکتا بودن اثر انگشت به معنی آن نیست که استفاده از آن برای احراز هویت لزوما امن‌تر است.

در سال ۲۰۱۴ هکرهای تحت فرمان دولت چین با نفوذ به شبکه کامپیوتری دفتر مدیریت پرسنلی آمریکا، اطلاعات حساس و خصوصی بیش از ۲۲ میلیون شهروند آمریکایی را ربودند. از جمله این اطلاعات، اثر انگشت ۵/۶ میلیون شهروند آمریکا بود. این داده‌ها هنوز در بازار سیاه عرضه نشده‌اند، اما هکرها هر زمانی که بخواهند می‌توانند آنها را علیه صاحبان‌شان استفاده کنند.

به گزارش مجله آتلانتیک، سال گذشته گروهی از متخصصان در دانشگاه میشیگان با استفاده از چاپگرهای جوهرافشان و کاغذهای مخصوص توانستند از اثر انگشت‌هایی که با کیفیت بالا اسکن شده بودند مدلی سه‌بعدی بسازند که به سادگی گوشی‌های هوشمند را فریب می‌دهد و بازشان می‌کند؛ همه این‌ها با تجهیزاتی که با کمتر از ۵۰۰ دلار می‌توان تهیه کرد.

پژوهشگران موسسه انفورماتیک توکیو هم توانستند با استفاده از عکس‌هایی از افراد که در آنها دست‌شان به وضوح پیداست، توانسته‌اند اثر انگشت آنها را بازسازی کنند. این کار را می‌توان با بسیاری از عکس‌هایی که کاربران داوطلبانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند هم انجام داد. این یعنی امنیت داده‌های بیومتریک، از جمله اثر انگشت، در معرض تهدیدهای جدی است و باید برای ارتقای امنیت تدابیر بهتری اندیشید.

برای غلبه بر ریسک‌های امنیتی داده‌های بیومتریک از جمله اثر انگشت یا شبکیه چشم، برخی متخصصان روی توسعه سیستم‌هایی کار می‌کنند که برای احراز هویت از داده‌های بیومتریک تغییرپذیر استفاده می‌کنند.

در سال ۲۰۱۳ گروهی از پژوهشگران در دانشگاه برکلی پروژه‌ای آینده‌پژوهانه را آغاز کردند که در آن برای ورود به سیستم‌ها به جای «رمزهای عبور» (Passwords) از «فکرهای عبور» (Passthoughts) استفاده می‌شود.

در این روش شما برای ورود باید سه فاکتور را با هم تلفیق کنید: چیزی که می‌دانید (مثلا یک فکر خاص)، چیزی که بخشی از شماست (مثلا الگوهای مغزتان) و چیزی که در اختیار دارید (مثلا سنسورهایی که برای اندازه‌گیری موج‌های مغزتان نصب شده‌اند).

برای ورود به سیستم با این تکنیک، شما در حالی که حسگرها را به تن دارید، به چیزی که پیش‌تر تعیین کرده‌اید فکر می‌کنید. این فکر می‌تواند هر چیزی باشد: صحنه‌ای از یک فیلم، قطعه‌ای موسیقایی، یا عکسی از چشم‌انداز اتاق‌تان. این فکر هرگز منتقل نمی‌شود، فقط معادل ریاضی سیگنال‌های الکتریکی‌ای که مغزتان حین فکر کردن به آن تولید می‌شوند برای احراز هویت بررسی خواهند شد.

 

حتی اگر هکری، یا هر کس دیگری بداند که دقیقا به چه چیزی فکر می‌کنید، باز هم نخواهد توانست به جای شما وارد سیستم شود، چون شیوه اندیشیدن هر کسی کاملا متفاوت و یکتاست. تنها راه هک کردن این سیستم این است که با حمله فیشینگ فریب‌تان دهند و وادارتان کنند خودتان فکر عبورتان را به ذهن بیاورید تا آنها حاصل کار را ذخیره کنند و بعدها با فریب سیستم به جای شما وارد آن شوند، اما نکته اینجاست که فکر عبور شما مثل پسوردها برای همیشه بر باد نخواهد رفت و به سادگی می‌توانید آن را هر زمانی که می‌خواهید تغییر دهید.

 


تعداد بازديد : 109
راه‌اندازی اولین سرویس 5Gجهان در ۱۱ شهرآمریکا از نیمه‌دوم ۲۰۱۷

درحالی‌که سرویس نسل پنجم موبایل / 5G هنوز در مرحله تست اولیه است، ورایزون اعلام کرد در 11 شهر برگزیده آمریکا از نیمه دوم امسال این سرویس را راه‌اندازی می‌کند.

قرار است کاربران اپراتور ورایزون در شهرهایی مانند واشنگتن، سیاتل، ساکرامنتو، میامی، هوستون، دِنِوِر، دالاس، آتلانتا و ... سریع‌ترین سرویس انتقال دیتای جهان را مورداستفاده قرار دهند.

ورایزون با ارسال تأییدیه 5GTF برای رگولاتوری و اعلام توسعه تراشه‌های 5G از سوی شرکایی که زیرساخت‌ها را گسترش می‌دهند(کار اصلی را نوکیا انجام می‌دهد)؛ می‌گوید نیمه دوم 2017 سرویس را راه‌اندازی می‌کند.

کمپانی‌هایی مانند اریکسون، اینتل، کوآلکوم و سامسونگ در حال ساخت تراشه‌های مرتبط هستند تا 5G را به واقعیت تبدیل کنند و درحالی‌که اغلب اپراتورهای مخابراتی قول راه‌اندازی 5G در سال 2020 را داده‌اند، ورایزون اولین اپراتور جهانی خواهد بود که این سرویس را به‌صورت برگزیده در شهرهای آمریکا راه‌اندازی می‌کند.

 


تعداد بازديد : 104
بروزرسانی رایگان به ویندوز 10 هنوز امکان پذیر است

بروزرسانی رایگان به ویندوز ۱۰، دو روز قبل به طور رسمی لغو شد اما به نظر می‌رسد کاربران هنوز می‌توانند با استفاده از راه حلی ساده و نصب یک افزونه که برای کاربران دارای محدودیت‌های جسمی عرضه شده است، این بروزرسانی را دریافت کنند. مایکروسافت هنوز خبری مبنی بر زمان لغو کارکرد این افزونه اعلام نکرده است.

بروزرسانی رایگان به ویندوز 10 هنوز امکان پذیر است

 پس از لغو ارائه‌ی بروزرسانی رایگان به ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت، برخی کاربران که به این نسخه از ویندوز علاقه دارند و نتوانسته‌اند آن را دریافت کنند، به دنبال راه‌حل‌هایی برای دریافت رایگان ویندوز ۱۰ بوده‌اند. راه حلی که هنوز برای این کاربران وجود دارد، استفاده از افزونه‌ی بروزرسانی کاربران معلول است.

مایکروسافت برای کاربران معلول و دارای محدودیت‌های جسمیِ ویندوزهای ۷ و ۸.۱، افزونه‌ای را عرضه کرده تا آنها نیز بتوانند به ویندوز ۱۰ بروزرسانی کنند. پشتیبانی مایکروسافت از این افزونه هنوز تمام نشده و همه‌ی کاربران می‌توانند از آن استفاده کرده و ویندوز ۱۰ را به صورت رایگان دریافت کنند.

برای دریافت این افزونه کافی است آن را از این لینک دریافت کنید. پس از نصب افزونه، ویندوز ۱۰ بدون تاییدیه‌ی خاصی شروع به دانلود و نصب شدن می‌کند. تاریخ لغو پشتیبانی از این افزونه هنوز اعلام نشده و مایکروسافت اعلام کرده است که پیش از پایان پشتیبانی از این افزونه، آن را بصورت عمومی اعلام خواهد کرد.

بروزرسانی رایگان ویندوز ۱۰ موسوم به آپدیت سالیانه نیز فردا منتشر خواهد شد و کاربران این نسخه از ویندوز می‌توانند آن را دریافت کنند. این بروزرسانی شامل ارتقای برخی قابلیت‌های کورتانا، Windows Ink، افزونه‌های مایکروسافت اج و تعدادی بهبودهای نرم‌افزاری خواهد بود.


تعداد بازديد : 134
امکانات جدید مایکروسافت برای آفیس

مایکروسافت در ماه جاری میلادی قابلیت جدیدی به نام Researcher را به نرم‌افزار ورد اضافه می‌کند که آماده‌سازی مقاله‌های تحقیقاتی با استفاده از این عنوان نرم‌افزاری را به مراتب ساده‌تر خواهد کرد. به گزارش وب‌سایت Theverge، این قابلیت از سیستم نمودارهای اطلاعاتی بینگ مایکروسافت (Bing Knowledge Graph) در جهت دریافت اطلاعات از اینترنت و وارد کردن آن در نرم‌افزار ورد استفاده می‌کند. در حال حاضر مایکروسافت لیستی از منابع معتبر و قابل اعتماد را به عنوان مراجع اصلی تهیه اطلاعات در مرکز توجه قرار داده اما برنامه‌هایی هم برای بهبود سرویس‌دهی در این قسمت دارد.

نکته قابل توجه آنکه در صورت اضافه کردن اطلاعات با استفاده از این روش، درج مرجع در قسمت منابع استفاده شده در مقاله تحقیقاتی شما نیز به‌طور خودکار انجام خواهد شد. در صورتی که شما از آفیس 365 استفاده می‌کنید این قابلیت از همین امروز قابل بهره‌برداری خواهد بود. مایکروسافت برنامه‌هایی هم برای اضافه کردن قابلیت Researcher به نسخه‌های ورد ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه دارد.

 

علاوه بر این قابلیت، Word Editor به‌روزرسانی جدیدی است که به عنوان سرویس پیشرفته تصحیح کلمات به نرم‌افزار ورد اضافه خواهد شد. مایکروسافت در این بخش،   از مهارت‌های خود در یادگیری ماشینی برای پردازش محتوا استفاده کرده است. ادیتور با برچسب‌گذاری کلماتی که به کرات از آن‌ها استفاده می‌کنید، مهارت‌های نوشتاری شما را افزایش خواهد داد و پیشنهادهای ارائه شده برای بهبود مهارت‌های نوشتاری با خطوط طلایی رنگ متشکل از نقطه‌های ممتد پیش روی کاربر قرار می‌گیرد.

اگرچه در به‌روزرسانی‌های جدید، قابلیت جدیدی به نرم‌افزار اکسل مایکروسافت اضافه نخواهد شد اما اوت‌لوک و پاورپوینت از قابلیت‌های جدید بی‌نصیب نخواهند ماند. کاربران نرم‌افزار اوت‌لوک شاهد اضافه شدن قابلیت Focuses Inbox خواهند بود که پیش از این در نسخه ویژه نرم‌افزارهای همراه این برنامه استفاده شده بود. این قابلیت امکان انتقال ایمیل‌ها به بخش‌های مختلف صندوق ورودی حساب ایمیل شما را خواهد داد تا تمامی پیام‌های مهم شما در مرکز تمرکز قرارگیرند. امکان استفاده از علامت @ برای منشن کردن دیگران در محیط OutLook نیز از امروز ممکن خواهد بود. این در حالی است که مایکروسافت قابلیت یادشده را در آینده‌ای نزدیک برای نسخه iOS، اندروید و ویندوز 10 موبایل این نرم‌افزار نیز عرضه خواهد کرد.

 

مایکروسافت قابلیت Zoom را نیز برای ارائه هرچه بهتر محتوا با استفاده از نرم‌افزار پاورپوینت درنظر گرفته است. با استفاده از این قابلیت، امکان ارائه مطالب در قالب بخش‌بندی منظم‌تر فراهم خواهد شد. علاوه بر این، حضار نیز از زمان باقی‌مانده ارائه مطلب و ساختار بخش‌های در حال توضیح توسط شما آگاهی خواهند یافت. قابلیت بزرگنمایی از امروز در نسخه ویندوزی پاورپوینت 2016 قابل استفاده خواهد بود.


تعداد بازديد : 98
سرور بروزرسانی نود32 ویژگی پنهان کردن آی‌پی به اسکایپ افزوده شد

پنهان کردن آی‌پی در اسکایپ

تا پیش‌ از این تنها با دانستن ID اسکایپ هر کاربر این سرویس محبوب، می‌شد به‌راحتی آدرس آی‌پی مخاطب را مشاهده کرد. این نقیصه به‌طور خاص برای گیمرها که معمولا تعداد زیادی مخاطب ناشناس در اسکایپ دارند، بسیار مشکل‌ساز بود و هر هکری با جا زدن خود به‌عنوان هم‌تیمی با بازیکن رقیب و اضافه شدن به فهرست مخاطبان اسکایپ، می‌توانست از آی‌پی کاربر قربانی برای حملات DDos (افزایش بیش‌ از حد ترافیک سرور هدف) استفاده کند.
 

 باوجود اهمیت این مشکل، مایکروسافت تلاش چندانی برای حل آن نشان نمی‌داد تا اینکه سرانجام این حفره امنیتی به‌طور کامل مسدود شد. روز گذشته شرکت اسکایپ به‌صورت رسمی اعلام کرد که قابلیت پنهان کردن آدرس آی‌پی کاربران را به این نرم‌افزار اضافه کرده است.

پستی که در وبلاگ رسمی اسکایپ منتشر شده، به شرح زیر است:

اسکایپ برای تأمین امنیت کاربران خود در بالاترین سطح ممکن تعهد کامل دارد. ما اخیرا قابلیت پنهان کردن آی‌پی کاربر را به‌طور رسمی معرفی کردیم که به‌صورت پیش‌فرض در آخرین نسخه نرم‌افزار به کار گرفته شده است.

باوجوداینکه حملات DDos رایج‌ترین پیامد این نقیصه بودند ولی عواقب نامطلوب آن‌ها مستقیما گریبان‌گیر کاربران اسکایپ نمی‌شد. دستیابی راحت به آی‌پی می‌تواند به خطرات دیگری ازجمله حملات Swatting (ارسال پیام‌های اضطراری کاذب از طرف یک کاربر برای ارگان‌های ضربتی رسمی) منجر شود که پیامدهای بسیار جدی‌تری دارند. تا قبل از افزوده شدن این قابلیت به اسکایپ، گیمرهای محتاط برای محافظت از آی‌پی خود در مقابل این‌گونه حملات مجبور به استفاده از ترفندهای گوناگون فنی و استفاده از ابزارهای محافظتی اضافه بودند.

این ویژگی بسیار ضروری در آخرین نسخه از هردو مدل دسکتاپ و موبایل اسکایپ گنجانده شده است. شرکت اسکایپ به همه کاربران خود توصیه می‌کند که در اولین فرصت ممکن نرم‌افزار خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنند.

اوایل ماه جاری اسکایپ دهمین سالگرد ارائه‌ی قابلیت تماس تصویری در نرم‌افزار را با اضافه کردن ویژگی تماس تصویری رایگان گروهی جشن گرفت. در حال حاضر این قابلیت هنوز در دسترس کاربران نیست ولی علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون برای استفاده از آن ثبت‌نام کنند. در ماه جاری یک به‌روزرسانی برای اپلیکیشن موبایل ایمیل Outlook نیز ارائه شد که با نصب آن، افزونه‌ی زمان‌بندی تماس‌های اسکایپ به اپلیکیشن Outlook اضافه می‌شود.

با وجود اینکه بر اساس گزارش اسکایپ، قابلیت جدید به‌صورت پیش‌فرض فعال است ولی برای حصول اطمینان بیشتر، بد نیست که شخصا اضافه شدن و فعال بودن آن در نسخه جدید اسکایپ را بررسی کنید.

 


تعداد بازديد : 39
برچسب ها : ,,,
مایکروسافت اولین راهنمای تبدیل اپ‌های iOS به ویندوز را منتشر کرد

پروژه‌ی آیلندوود

در حالی که بسیاری احتمال می‌دهند مایکروسافت پروژه‌ی آستوریا برای تبدیل اپ‌های اندروید به ویندوز را کنسل کند، به نظر می‌رسد غول نرم‌افزاری قصد دارد پروژه‌ی آیلندوود برای تبدیل برنامه‌های iOS به ویندوز را به طور جدی ادامه دهد. در همین راستا شاهد انتشار اولین راهنما از سری مقالات آموزشی برای تبدیل اپ‌های iOS به ویندوز توسط مایکروسافت هستیم.

 کنسل شدن پروژه‌ی آستوریا (Project Astoria) برای اجرای اپ‌های اندروید بر روی ویندوز ۱۰ بسیاری از طرفداران ویندوز را مایوس خواهد کرد. از سوی دیگر اما بسیاری معتقد هستند که این تصمیم مایکروسافت کار عاقلانه‌ای خواهد بود؛ چرا که این پروژه بیشتر به یک شبیه‌ساز اندروید شبیه است تا راه حلی برای تبدیل اپ‌های اندروید به ویندوز. همچنین اجرای این پروژه در برخی بیلدهای آزمایشی ویندوز ۱۰ موبایل باعث افت چشمگیر عملکرد سیستم‌عامل شده بود.

مزیت پروژه‌ی آیلندوود (Project Islandwood) نسبت به پروژه‌ی آستوریا در این است که اپ‌های تبدیل شده با این روش، به اپ‌های یونیورسال کامل و بومی ویندوز ۱۰ تبدیل خواهند شد. این به معنای اجرا شدن برنامه‌ها‌ی تبدیل شده از iOS بر روی تلفن، تبلت و کامپیوترهای دسکتاپ ویندوزی است؛ در حالی که اپ‌های تبدیل شده توسط پروژه‌ی آستوریا فقط قادر به اجرا بر روی تلفن هستند.

البته این کار به معنی بیشتر شدن زحمت توسعه دهندگان است؛ چرا که آستوریا در واقع یک شبیه‌ساز اندروید را بر روی ویندوز ۱۰ اجرا می‌کند و با این کار اپ‌های اندروید با کمترین تغییری در کد بر روی ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند. اما پروژه‌ی آیلندوود برنامه‌ای برای پورت کردن اپ‌های iOS و تبدیل آن‌ها به اپ یونیورسال و بومی ویندوز ۱۰ است.

در اولین راهنما از سری مقالات آموزشی برای تبدیل اپ‌های iOS به ویندوز، مایکروسافت راهنمای مرحله به مرحله‌ای برای ساخت یک اپلیکیشن ساده‌ی لیست کار (to-do list) با Xcode و استفاده از Windows Bridge برای تبدیل آن به اپ ویندوز ۱۰ را منتشر کرده است.

برای دنبال کردن قدم به قدم مراحل این راهنما باید ویندوز ۱۰ و ویژوال استودیو ۲۰۱۵ همراه با Windows Bridge برای iOS داشته باشید. می‌توانید آخرین نسخه‌ی Bridge را از اینجا دریافت کنید. همچنین احتیاج به یک مک با Mac OS X 10.11 که Xcode 7 بر روی آن نصب شده باشد هم دارید. اگر می‌خواهید برنامه‌ی خود را بر روی یک دستگاه iOS واقعی امتحان کنید، احتیاج به یک حساب توسعه‌‌دهنده‌ی اپل نیز خواهید داشت. اما اگر فقط می‌خواهید درباره‌ی پروسه‌ی این کار بیشتر بدانید، می‌توانید از اینجا این آموزش را مطالعه کنید.

 


تعداد بازديد : 90
واتس‌اپ می‌خواهد اطلاعات شما را با فیس‌بوک به اشتراک بگذارد

 

همان‌طور که مستحضر هستید، فیس‌بوک پس از خرید حق امتیاز اداره پیام‌رسان واتس‌اپ، این برنامه در به صورت مستقل از پیام‌رسان Facebook Messenger تاکنون توسعه داده، این در حالی است که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی Javier Santos، این روند ممکن است در آینده‌ای نزدیک دچار دستخوش تغییرات شود.

Facebook-whatsapp

جالب است که بدانید فیس‌بوک هم‌اکنون به طور موازی در حال پشتیبانی از دو پیام‌رسان Facebook Messenger و واتس‌اپ می‌باشد؛ دلیل این امر نیز استقبال بالای کاربران ساکنین ایالات‌متحده از فیس‌بوک مسنجر و محبوبیت بدون مرض واتس‌اپ در کشورهای توسعه مانند چین می‌باشد. از این رو فیس‌بوک هیچ دلیل منطقی برای خاموش کردن سرورهای پیام‌رسان واتس‌اپ پس از خرید آن در سال 92 نداشت.

هرچند تا پیش از این توسعه دو پیام‌رسان مورد بحث به صورت مستقل و حتی در دو مرکز مختلف صورت گرفته است، با این حال روز گذشته اطلاعاتی توسط یک دولوپر به نام Javier Santos منتشر گردیده که بر اساس آن‌ها فیس‌بوک قصد دارد در آینده نزدیک پیام‌رسان‌های خود را به سمت یکپارچه‌سازی هرچه بیشتر سوق دهد؛ بر این اساس نسخه‌های بعدی اپلیکیشن واتس‌اپ طوری طراحی خواهند شد که کاربر بتواند اطلاعاتش را به اپلیکیشن اصلی فیس‌بوک نیز انتقال دهد.

whatsapp-fb-sharing-640x315

در همین رابطه اسکرین شاتی توسط منبع قید شده از محیط داخلی نسخه بعدی واتس‌اپ منتشر گردیده که در آن گزینه‌ای با عنوان “Share my account info” با توضیحات ” برای بهبود تجربه کاربری فیس‌بوک، اطلاعات حساب کاربری فیس‌بوک را با واتس‌اپ به اشتراک بگذار ” مشاهده می‌شود.

هرچند هنوز هدف نهایی فیس‌بوک از تعبیه این چنین گزینه در اپلیکیشن واتس‌اپ مشخص نگردیده، با این حال می‌توان حدس زد که با پیاده‌سازی طرح نهایی، کاربران واتس‌اپ قادر خواند بود دوستان فیس‌بوکی خود را که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند را هم بدون در نظر گرفتن داشتن شماره آن‌ها پیدا کنند؛ البته ممکن است این تبادل ارتباط دو طرفه و قابل شخصی‌سازی باشد.

 


تعداد بازديد : 54
استارت‌آپی که ذهن شما را می‌خواند

 اگرچه Button استارت‌آپی نیست که نام آن را زیاد شنیده باشیم اما خدمات ارائه شده توسط این شرکت نوپا احتمالا بارها و بارها توسط کاربران مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. تخصص این استارت‌آپ، ایجاد راهکاری است تا برنامه‌ها بتوانند باهم صحبت کنند و یا به زبان دیگر، در تعامل با یکدیگر قرارگیرند. در این راستا Button موفق شده توجه شرکت‌هایی مانند اوبر، FourSquare و Airbnb را به خود جلب کند. نکته کلیدی این جلب توجه، پیش‌بینی آن‌چیزی است که قرار است در آینده توسط کاربر انجام شود.

Mike Jaconi مدیرعامل این استارت‌آپ در این خصوص می‌گوید:

" تصور کنید که رویدادی را در FourSquare مشاهده می‌کنید. ما از نشانه‌هایی که برنامه به ما ارسال می‌کند متوجه هدف شما خواهیم شد و در زمان مناسب آن رویداد، یک تاکسی از سرویس اوبر در اختیار شما قرار خواهیم داد."

این در حالی است که وقتی رستوران‌های مختلف را به‌منظور رزرو در یکی دو هفته آینده مورد بررسی قرار می‌دهید، هیچ دکمه ثبت سرویس اوبری پیش از موعد مقرر در مقابل شما قرار نخواهد گرفت زیرا باتن می‌تواند زمان دقیق فعالیت بعدی شما را پیش‌بینی کند. 

این فرایند در حالی انجام می‌پذیرد که اکثر افراد حتی متوجه نمی‌شوند که این گزینه‌های جدید توسط Button به آن‌ها نمایش داده شده و تصور می‌کنند قابلیت‌های جدیدی به برنامه اصلی اضافه شده است. 

مدیرعامل Button معتقد است این راهکار هم برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و هم برای شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذار، سودمند خواهد بود. با توجه به اینکه اکثر برنامه‌ها، درآمد خود را از طریق نمایش تبلیغات تامین می‌کنند، به عنوان مثال برنامه‌ای که برای رزرو رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند با نمایش آگهی مربوط به استفاده از سرویس‌های اوبر، درآمدزایی کند. 

ایده ایجاد چنین برنامه‌ای از یک فرهنگ ژاپنی به نام اوموتناشی الهام گرفته شده است. فرهنگی که در قالب آن، میزبان نیازهای مهمان خود را پیش‌بینی می‌کند و وسایل و لوازم مورد نیاز را پیش از درخواست او در اختیارش قرار می‌دهد. 



تعداد بازديد : 37
برچسب ها : ,,
مایکروسافت، آفیس iOS را برای 3D Touch و Pencil بروز کرد

Office iOS

مایکروسافت نسخه‌ی تحت iOS  از مجموعه‌ی نرم‌افزاری آفیس را بروز رسانی کرد تا از امکانات جدید آیفون‌ها و آیپد پرو پشتیبانی کند. از این پس کاربران پلتفرم اپل می‌توانند از قلمِ Apple Pencil و فناوری 3D Touch در آفیس استفاده کنند.

 در نسخه‌ی جدید آفیس می‌توان از ژست‌های لمسی-فشاری 3D Touch استفاده کرد. به عنوان مثال با فشار بر روی صفحه، برخی از ابزارها و قابلیت‌ها در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. پشتیبانی از فناوری 3D Touch در نرم‌افزارهای اکسل، پاورپوینت و ورد اضافه شده است. کاربر اگر روی آیکن این اپلیکیشن‌ها فشار دهد، منوی جدیدی نمایش داده می‌شود تا به اسناد اخیرا باز شده و مواردی دیگر دسترسی داشته باشد.

در نسخه‌ی جدید آفیس از قلم دیجیتال اپل پنسل نیز پشتیبانی شده است. کاربران می‌توانند از این قلم که برای آیپد پرو طراحی شده، برای یادداشت برداری، نقاشی و مواردی از این دست استفاده کنند.

قابلیت جالب دیگر، یکپارچه شدن آفیس مایکروسافت با سیستم جستجوی اسپای‌لایتِ iOS است. حالا در جستجو می‌توان اسناد ذخیره شده در مجموعه‌ی آفیس را بی‌درنگ پیدا کرد.

اپلیکیشن‌های Word, Excel و PowerPoint از طریق اپ‌استورِ اپل بصورت رایگان قابل دانلود هستند؛ اما برای دسترسی به برخی از امکانات باید در Office 365 ثبت نام کرده باشید.

 


تعداد بازديد : 46
الگوریتم جدید فشرده‌کننده «کروم» را سریع تر کرد

این الگوریتم حجم فایل‌های مختلف را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و قرار است به زودی به نسخه تازه مرورگر کروم اضافه شود. الگوریتم یاد شده که بروتلی نام دارد فعلا در مرحله آزمایشی است و تنها کاربران ویژه کروم می توانند آن را فعال کنند.

الگوریتم جدید فشرده‌کننده «کروم» را سریع تر کرد

گوگل قبلا هم الگوریتم‌های مشابهی برای افزایش سرعت مرورگر کروم عرضه کرده‌بود، اما می‌گوید اکثر مرورگرهای اینترنتی در آینده خواهند‌توانست از الگوریتم جدید پشتیبانی کنند. استفاده از این الگوریتم به خصوص به نفع کاربران تلفن‌همراه است که تمایل دارند با چنین روش‌هایی هزینه دسترسی به اینترنت و میزان مصرف باتری را کاهش دهند.

الگوریتم بروتلی نسبت به الگوریتم‌های مشابه می‌تواند داده‌ها را از ۱۷ تا ۲۵ درصد بیشتر فشرده کند و از سرعت پردازش بالاتری برخوردار است و البته مصرف باتری را هم کاهش می‌دهد. بروتلی نسبت به الگوریتم‌های قبلی گوگل هم بین ۲۰ تا ۲۶ درصد سریع‌تر و بهتر است.



تعداد بازديد : 152
اوراکل پته گوگل را در دادگاه به روی آب ریخت!

حاشیه های جریان شکایت حقوقی اوراکل از گوگل توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. هرچند کمتر کسی توقع داشت که موضوع شکایت اوراکل از بزرگ‌ترین غول جستجوی اینترنتی تا این حد جالب توجه باشد، اما گویا اکنون اعداد و ارقامی که وکیل قانونی اوراکل در دادگاه بیان کرده است، چندان به مذاق گوگل خوش نمی آید!

اوراکل پته گوگل را در دادگاه به روی آب ریخت!

 

تابناک در آمد ۳۱ میلیارد دلاری از فروش و ۲۲ میلیارد دلار عواید ثانویه اندروید برای گوگل ارقامی است که وکیل شرکت اوراکل روز ۱۴ ژانویه در دادرسی که در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد، بر زبان آورده است.

«آنت هرست» - Annette Hurst – به دادگاه گفت که عدد و رقم درآمد و پولی که اندروید برای گوگل ساخته است «شگفت آور» است. وی همچنین اشاره کرده است که گوگل یک باج یک میلیارد دلاری به اپل داده است تا این شرکت همچنان در سیستم عامل iOS از موتور جستجوی گوگل استفاده کند – اینجا ببینید.

این موضوع اشاره به تصمیمی دارد که اپل اتخاذ کرده بود و بر اساس آن قصد داشت موتور جستجوی مایکروسافت یعنی Bing را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در Siri و جستجوی Spotlight به کار بگیرد اما گوگل گویا این هزینه را پرداخت کرده که همچنان جایگاه موتور جستجوی خود را در مرورگر iPhone حفظ کند.

اما سخنان وکیل اوراکل مانند یک توپ صدا کرده است. تاکنون دلیل این امر آن است که تا پیش از این وضعیت مالی و درآمد اندروید مانند یک راز بود و گوگل هیچ گاه در صورت های مالی فصلی و سالیانه خود رقم‌های حاصل از فروش و یا درآمد اندروید را نشان نمیداد و اپل هم در مورد سیاست های شراکتی خود در مورد موتورهای جستجو سخنی به میان نیاورده بود.

همین موضوع منجر به خشم گوگل شده است و در نتیجه مقامات این شرکت گفته اند: اطلاعاتی که وکیل اوراکل در دادگاه به زبان آورده بر روی سندی نگارش شده که روی آن نوشته شده: «فوق محرمانه --- تنها برای رویت وکلا». شرکت گوگل در مورد اقدام وکیل اوراکل گفته است: اوراکل به شکلی نامناسب و نا صحیح اطلاعات حساس و غیر عمومی مربوط به درآمد و عواید اندروید را افشا کرده است. انتشار عمومی این اطلاعات میتواند تاثیر فوق العاده منفی بر کسب و کار گوگل داشته باشد.

این شرکت همچنین گفته است که این شرکت و اپل موافقتنامه مربوط به جستجو را فوق العاده سری تلقی کرده‌اند. این شرکت همچنین گفته که انتشار عمومی این اطلاعات منجر به آن میشود که توان و قابلیت مذاکره گوگل شدیدا متاثر شود.

این حاشیه‌ها در دادگاه منجر به آن شد که نسخه رونوشتی از دادرسی که قبلا بر روی وب سایت دادگاه قرار داده شده بود، اکنون حذف شده و از دسترس عمومی خارج شود. 

گویا شرکت اوراکل چنان پته گوگل را به روی آب آورده است که اکنون ماجرای درآمدهای این شرکت از اندروید آن هم به شکل مستقیم و باج این شرکت به اپل، تبدیل به یک ماجرا حیثیتی شده است.

این در حالی است که گوگل از اندروید به سه روش کسب درآمد می‌کند. وقتی کاربران اقدام به خرید نرم‌افزار و اپلیکیشن از Google Play می‌کنند، شرکت گوگل ۳۰ درصد سهم خود را بر می‌دارد. 

همچنین این شرکت اپلیکیشن‌های اصلی و اساسی خود نظیر یوتیوب، Google Search، Play Store و Gmail را به شکل پیش فرض بر روی مدل‌های مختلف سازندگان گوشی‌های هوشمند نصب کرده و حقوق خود را از آنها می‌گیرد و روش سوم کسب درآمد نیز از مسیر تبلیغات بر روی اپلیکیشن‌های اندروید صورت می‌گیرد.

اما چرا اوراکل گوگل را به دادگاه کشانده است؟ پاسخ این است که گوگل بخشی از کد جاوا اوراکل را در اندروید استفاده کرده است و اوراکل معتقد است که غرامت استفاده از این کد بیش از ۱ میلیارد دلار است. 

اوراکل معتقد است که گوگل از حق امتیاز انحصاری اوراکل بر روی نرم افزار جاوا – زبان برنامه نویسی که همه چیز از گوشی‌های هوشمند گرفته تا وب سایت‌ها را پشتیبانی می‌کند – تخطی کرده است.

اکنون بیش از پنج سال است که این دو شرکت بر روی این موضوع چالش دارند و قبل از این حتی دعوای حقوقی آنها به دادگاه عالی نیز کشیده شده بود. قبل از این یک بار دادگاه رای به نفع گوگل داده بود اما اوراکل اکنون فرجام خواهی کرده است و گویا این فرجام خواهی تا به این جا برای گوگل گران تمام شده است.


تعداد بازديد : 78
مایکروسافت از ۲۲ دی ماه به پشتیبانی از ویندوز 8 پایان داد

مایکروسافت از ۲۲ دی ماه به پشتیبانی از ویندوز 8 پایان داد

 

مایکروسافت از روز سه شنبه ۲۲ دی ماه دیگر از ویندوز ۸ پشتیبانی نمی‌کند. ردموندی‌ها توصیه کرده‌اند تا کاربران این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت را به ویندوز ۸.۱ یا ویندوز ۱۰ بروزرسانی کنند تا مشکلی از بابت تهدید‌های موجود امنیتی نداشته باشند.

مایکروسافت اعلام کرده که از ۱۲ ژانویه یا ۲۲ دی ماه سال جاری دیگر از ویندوز ۸ پشتیبانی نمی‌کند. پشتیبانی نکردن از این سیستم عامل به معنای ارائه نکردن بروزرسانی‌های امنیتی و بهبود‌های جدید برای این سیستم عامل است، از این‌رو کاربرانی که همچنان از ویندوز ۸ استفاده می‌کنند، باید این نکته را در نظر داشته باشند که در معرض تهدیدات امنیتی کشف شده از این سیستم عامل خواهند بود، چراکه ردموندی‌ها بروزرسانی دیگری را برای این سیستم عامل ارائه نخواهند کرد. مایکروسافت توصیه کرده کاربرانی که همچنان از ویندوز ۸ استفاده می‌کنند، سیستم عامل خود را به ویندوز ۸.۱ یا ویندوز ۱۰ بروزرسانی کنند.

جالب است بدانید که مایکروسافت تنها سه سال پس از عرضه‌ی ویندوز ۸ پشتیبانی از آن را پایان داده است. ویندوز ۸ در اکتبر ۲۰۱۲ بصورت رسمی منتشر شده بود.

معمولا مایکروسافت در یک بازه‌ی ۱۰ ساله از سیستم عامل خود پشتیبانی می‌کند، اما تغییرات در این نسخه باعث شده تا ردموندی‌ها در سیاست‌های خود تجدیدنظر کنند. مایکروسافت در وب‌سایت پشتیبانی خود اعلام کرده که ویندوز ۸.۱ را به عنوان یک سرویس پک برای ویندوز ۸ در نظر گرفته است.

براساس سیاست‌های مایکروسافت، کاربران دو سال فرصت دارند تا سرویس پک منتشر شده را نصب کنند. با توجه به اینکه ویندوز ۸.۱ در اکتبر ۲۰۱۳ عرضه شده، می‌توان چنین نتیجه گرفت که وقت استفاده از ویندوز ۸ به سر آمده و باید به ویندوز ۸.۱ یا ویندوز ۱۰ مهاجرت کرد.

 مایکروسافت در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

برخلاف سرویس‌ پک‌های ارائه شده برای ویندوز که برای رفع باگ‌ها و مشکلات منتشر می‌شوند، ویندوز ۸.۱ قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را به کاربران ارائه داده است. ما با ارائه‌ی ویندوز ۸.۱، این نسخه را به گونه‌ای در اختیار کاربران قرار دادیم تا آن را شبیه به سرویس پک‌های ارائه شده برای ویندوز روی سیستم‌‌های خود نصب کنند. از این‌رو ما همچنان پیرو سیاست‌های پشتیبانی از نسخه‌های سرویس پک، از ویندوز ۸.۱ پشتیبانی خواهیم کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده ویندوز ۸.۱ مایکروسافت تا سال ۲۰۲۳ و ویندوز ۱۰ این کمپانی تا سال ۲۰۲۵ پشتیبانی خواهند شد. اگر به خاطر داشته باشید، مایکروسافت ویندوز ۸ را برای پشتیبانی از گجت‌های مجهز به نمایشگر لمسی روانه‌ی بازار کرد که البته تغییرات گسترده‌ی اعمال شده در مقایسه با ویندوز ۷ چندان مورد استقبال کاربران دسکتاپ قرار نگرفت و از این‌رو مایکروسافت با انتشار ویندوز ۸.۱ و سپس ویندوز ۱۰، سعی کرد تمام کاربران خود را راضی کند.

 


تعداد بازديد : 70
مایکروسافت بروزرسانی ویندوز ۱۰ موبایل را به زودی ارائه می‌کند

مایکروسافت بروزرسانی ویندوز ۱۰ موبایل را به زودی ارائه می‌کند

اگر شما نیز جزو کاربرانی هستید که در انتظار انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ برای موبایل نشسته‌اید، باید بدانید که روزهای انتظار در حال سر رسیدن است و مایکروسافت در آینده‌ی نزدیک این نسخه از سیستم‌عامل خود را برای تمام کاربران منتشر خواهد کرد.

 در حال حاضر فقط کاربران برنامه‌ی ویندوز اینسایدر مایکروسافت قادر هستند تا نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را روی گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی خود نصب کنند. مایکروسافت پیش از این وعده داده بود که این نسخه از سیستم‌عامل خود را در دسامبر سال جاری برای کاربران منتشر خواهد کرد. با وجود اعلام مایکروسافت، این مهم در ماه دسامبر به حقیقت نرسید و مشخص شد که سال ۲۰۱۶ زمانی است که می‌توان انتظار انتشار عمومی ویندوز ۱۰ برای موبایل را داشت.

روز گذشته اپراتور مخابراتی وودافون در استرالیا اعلام کرد که در انتظار دریافت این نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت برای تست در تلفن‌های ویندوزفونی است که توسط این اپراتور مخابراتی به فروش رسیده است. وودافون ابراز امیدواری کرده تا ویندوز ۱۰ موبایل را تا انتهای ماه جاری میلادی دریافت کند. همچنین باید به اپراتور اسپانیایی Movistar نیز اشاره کرد که درصدد انتشار ویندوز ۱۰ موبایل تا انتهای ماه جاری میلادی است.

پس از انتشار اخبار در مورد برنامه‌های اپراتورهای مخابراتی به منظور انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ موبایل، حال حساب کاربری پشتیبانی از لومیا در توییتر، اعلام کرده که نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ موبایل بزودی منتشر خواهد شد. در صورتی که توییت مایکروسافت را در کنار اطلاعات ارائه شده توسط اپراتورهای مخابراتی قرار دهیم، می‌توان نتیجه گیری کرد که بروزرسانی ویندوز ۱۰ موبایل برای گوشی‌‌های هوشمند مبتنی بر ویندوزفون ۸.۱ تا نیمه‌ی دوم ماه ژانویه ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط حساب کاربری لومیا در توییتر، گوشی‌های هوشمندی می‌توانند این بروزرسانی را دریافت کنند که حداقل ۸ گیگابایت حافظه‌ی خالی داشته باشند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که تمام گوشی‌های هوشمندی که ویندوز ۱۰ را دریافت خواهند کرد قادر نیستند از تمام ویژگی‌های این سیستم عامل استفاده کنند. شماری از امکانات نرم‌افزاری ارائه شده روی این سیستم‌عامل نیازمند قابلیت‌های سخت‌افزاری است که فقط روی شماری از گوشی‌های هوشمند قابل استفاده است. ضمنا باید به این موضوع اشاره کرد که گوشی‌های هوشمندی که بروزرسانی Lumia Denim 8.10,14219.341 را دریافت کرده‌اند، می‌توانند به ویندوز ۱۰ موبایل بروزرسانی شوند.

 


تعداد بازديد : 93
جدیدترین اپلیکیشن iOS برای گرفتن عکس سلفی است!

 

جدیدترین اپلیکیشن iOS ‌شرکت مایکروسافت دیگر یک اپلیکیشن کاربردی از مجموعه اپلیشکیشن‌های کاربردی این شرکت نیست و حالا شاهد عرضه یک اپلیکیشن برای گرفتن عکس سلفی هستیم!

microsoft-selfie-iOS-App

 حتی اگر نمی‌دانستیم که این اپلیکیشن را مایکروسافت عرضه کرده نام این اپلکیشن به روشنی مشخص می‌کرد که کار مایکروسافت است! اپلیکیشن Microsoft Selfie در واقع یک نسخه زیرکانه از همان اپلیکیشن ویندوزفون Lumia Selfie است که هدف از آن بهبود کیفیت تصاویر سلفی با تنظیم دقیق‌تر چیزهایی مانند بالانس رنگ، رنگ پوست و نورپردازی است.

Microsoft-selfie-final

اگر ریزبینانه‌تر به این اپلیکیشن بنگریم در واقع این اپلیکیشن تنها یکی از جاهائیست که از ماشین یادگیری خود استفاده کرده و پیش از این شاهد استفاده از آن در وب‌سایتی بودیم که بر اساس تصویری از شما، سن شما را حدس می‌زد و حالا مایکروسافت ادعا می‌کند در این اپلیکیشن “سن، جنسیت، رنگ پوست، روشنایی، و بسیاری از متغیرهای دیگر” را برای “پیشرفت هوشمندانه” تصاویر سلفی شما بکار می‌گیرد.

هر یک از 13 فیلتر بکار گرفته شده که با نام‌های جالبی مانند 1965 یا BlueDawn در این اپلیشکن وجود دارند، نویزهای موجود در تصویر را از بین برده و بهبودهای عمومی و اولیه‌ای را در تصویر شما ایجاد می‌کنند. در عین حال می‌توانید با فشردن و نگهداشتن تصویر تغییرات انجام شده در تصویر نسبت به نسخه اولیه را ببینید.

 


تعداد بازديد : 92
احتمال حذف نوارهای پلاستیکی آنتن در آیفون 7 اپل

آیفون 6 اس اپل

انتظار می‌رود در آیفون ۷ شاهد ایجاد تغییرات بسیاری باشیم که از آن جمله می‌توان به احتمال حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و قرار گرفتن حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش گوشی اشاره کرد. حالا به نظر می‌رسد اپل درصدد است تا در پرچمدار جدید خود نوارهای آنتنی که در آیفون‌های نسل ۶ قرار داشتند را نیز حذف کند.

با توجه به سنت همیشگی انتظار داریم در آیفون ۷ شاهد تغییرات عمده به خصوص در طراحی گوشی‌های پرچمدار اپل باشیم. در گذشته نیز شایعات بسیاری در این زمینه منتشر شده و حتی ویدیویی منتسب به این گوشی نیز فاش شده بود، حالا به نظر می‌رسد اپل قصد دارد تا نوارهای پلاستیکی آنتن در قاب پشتی گوشی را نیز حذف کند.

به احتمال زیاد با حذف این نوارهای آنتن‌، اپل درصدد است تا از مواد کامپوزیتی جدید در آیفون ۷ بهره ببرد تا در پرچمداران جدید خود مشکل آنتن‌دهی نداشته باشد. این نوارهای پلاستیکی که در آیفون‌های سری ۶ حاضر بودند، با انتقادات بسیاری به خصوص از سوی طرفداران اپل مواجه شدند و حذف آن‌ها می‌تواند خبر خوبی برای این افراد باشد.

 


تعداد بازديد : 145
نسخه فارسی واتس‌اپ عرضه شد

نسخه بر خط پیام‌رسان واتس‌آپ که تحت مالکیت فیس‌بوک است، مجهز به پشتیبانی از زبان فارسی شد.

پیام‌رسان موبایلی "واتس‌آپ" با 900 میلیون کاربر جهانی، بزرگترین شبکه پیام‌رسان موبایلی است که تحت مالکیت فیس‌بوک قرار دارد.

واتس‌آپ برای انواع سیستم عامل‌ها از جمله اندروید، IOS، ویندوزفون و بلک‌بری منتشر شده و دارای امکاناتی نظیر چت گروهی و دو نفره است. با استفاده از این مسنجر قادر خواهید بود پس از اتصال به اینترنت یا استفاده از وای‌فای به چت گروهی با دوستان خود پرداخته و به آنها عکس، ویدئو، موزیک و متن به صورت رایگان ارسال کنید.

این نرم‌افزار هم‌رده وایبر، تلگرام و... است با این تفاوت که در لیست بیشترین استفاده از واتس‌آپ، عنوانی از کشور ایران تا رده پنجم جدول وجود ندارد در حالیکه ایران در استفاده بی‌رویه از این بسترهای ارتباطی معمولا رتبه‌دار است.

در حالیکه قرار است قابلیت انجام مکالمه ویدئویی به ‌زودی روی بزرگترین شبکه پیام‌رسان موبایلی جهان راه‌اندازی ‌شود، واتس‌آپ از نسخه فارسی سایت خود رونمایی کرد.

این پیام‌رسان در حال حاضر با احتساب فارسی، 46 زبان را پشتیبانی می‌کند.

 


تعداد بازديد : 81
مایکروسافت برنامه سلفی برای دستگاه های iOS عرضه کرد

 مایکروسافت برنامه ها و خدمات خود را به جا و به موقع عرضه کرده است. از زمانی که در اوایل سال 2014ساتیا نادلا مسئولیت ریاست کمپانی مایکروسافت را تقبل کرد، اقدامات ارزشمندی انجام داد که از میان آن ها می توان به ساخت تقویت کننده ایمیل در موبایل Accompli به عنوان بهترین برنامه ایمیل موبایل و حتی رونمایی از Cortana و غیره. حالا کمپانی در فکر ارائه خدمات جدی تر و مهم تر که هر شخص دارنده موبایل مطمئناً با دیدن این خدمات خوشحال می شود، به عبارت دیگر آنان سعی می کنند عکس های سلفی شما را بهتر کنند. یک برنامه جدید آیفون، با عنوان Microsoft Selfie طراحی شده تا با تنظیم اتوماتیک نوردهی و تمیز کردن لکه های روی پوست صورتتان، کیفیت دوربین جلو را بهبود بخشد. این برنامه همچنین نویز تصویر را کم می کند و به قدری هوشمند است که عوامل متعددی مانند سن، جنسیت، رنگ پوست و روشنایی محیط را در حین انجام تنظیمات در نظر می گیرد.

نتایج، واقعاً جالب و چشمگیر است، از آنجا که بسیاری از افراد در عکس های سلفی نگران بد شدن پوستشان در تصویر هستند، این برنامه با صاف و یکدست نشان دادن پوست همه را متعجب خواهد کرد. خوشبختانه لغزنده ای در بخش تنظیمات این برنامه واقع شده که با آن حرکت دادن آن می توانید تعیین کنید که برنامه تا چه اندازه تصویرتان را پردازش کند.

 

عکس های سلفی روز به روز پر طرفدار تر می شوند، بنابراین ایده خوبی ست که این تصاویر سلفی را با کیفیت تر و کار با آن ها را آسانتر کنیم. کاربرد و فایده بیشتر این برنامه در این است که به خودی خود و بلافاصله بعد از اینکه عکس را گرفتید تصویر را تنظیم و ویرایش می کند، برخلاف برنامه های ویرایشی دیگر که بعد از گرفتن عکس باید خودتان تصویر را ویرایش می کردید. این برنامه جدید برای کاربران گوشی های آیفون که به گرفتن عکس های سلفی بسیار علاقمندند مناسب است.

 


تعداد بازديد : 109
اندروید N مبتنی بر OpenJDK یا API متن باز جاوا توسعه می‌یابد

اندروید N مبتنی بر OpenJDK یا API متن باز جاوا توسعه می‌یابد

گوگل در نظر دارد تا API برنامه‌نویسی جاوا که در نسخه‌های کنونی اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرد را با API دیگری که OpenJDK نام دارد، جایگزین کند. OpenJDK نسخه‌ی متن باز کیت توسعه‌‌ جاوا است که هم اکنون تحت تملک اوراکل قرار دارد.

 پس از انتشار شایعات در مورد جایگزین کردن API جاوای مورد استفاده در سیستم عامل اندروید، حال گوگل رسما تایید کرده که در نسل بعدی سیستم عامل اندروید که با حرف N آغاز خواهد شد، از API دیگری با عنوان OpenJDK استفاده خواهد کرد که در واقع نسخه‌ی متن باز API جاوا توسعه یافته توسط اوراکل است. در واقع نسل بعدی سیستم عامل اندروید مبتنی بر این API توسعه می‌یابد.

سخنگوی گوگل در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

به عنوان یک پلتفرم متن باز، اندروید مبتنی بر همکاری‌های جامعه‌ی متن باز توسعه یافته است. در نسخه‌ی آتی اندروید در نظر داریم تا کتابخانه‌های اندروید را که مبتنی بر جاوا است، به OpenJDK انتقال دهیم. هدف از این کار ایجاد پلتفرم کدنویسی مشترکی برای توسعه‌دهندگان است تا سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود را روی آن توسعه دهند. گوگل سابقه‌ی طولانی در همکاری با جامعه‌ی توسعه‌ دهنده‌ی OpenJDK دارد. ما درصدد آن هستیم تا همکاری و رابطه‌ی خود را با این پلتفرم بیش از پیش تقویت کرده و به پیش ببریم.

اندروید کتابخانه‌های مخصوصی برای خود دارد که با استفاده از آن‌ها توسعه‌دهندگان می‌توانند در بستر برنامه‌نویسی جاوا، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خود را برای اندروید توسعه دهند. در واقع استفاده از سیستم عامل اندروید در گرو بهره‌گیری از کتابخانه‌های جاوا و کتابخانه‌هایی است که گوگل توسعه داده تا از طریق آن‌ها بتوان از کتابخانه‌های جاوا استفاده کرد. اوراکل نیز کتابخانه‌های جاوا را در دو روش پیاده‌سازی توسعه داده است؛ JDK اختصاصی و کتابخانه‌های متن باز تحت OpenJDK. تصمیم گوگل برای استفاده از OpenJDK  به این معنی است که این کمپانی از پیاده سازی‌های کد‌های خود فاصله گرفته و به سمت پلتفرم متن باز اوراکل می‌رود.

گوگل امیدوار است تا توسعه‌دهندگان از این اقدامش خوشحال شده و از آن حمایت کنند، چراکه با استفاده از OpenJDK، فرآیند کدنویسی برای اندروید بسیار ساده‌تر از پیش خواهد شد. غول جستجو اعلام کرده که بخشی از این تصمیم برای تاثیرگذاری بیشتر در مورد اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر به پلتفرم مورد نظر و در نتیجه بهبود کلی اندروید و اپلیکیشن‌های توسعه یافته برای آن است.

گوگل به دلیل استفاده از APIهای جاوا همچنان مشکلاتی را با اوراکل دارد. اوراکل پس از تصاحب سان مایکروسیستمز در سال ۲۰۱۰ و در اختیار گرفتن کنترل جاوا، شکایتی را بر علیه گوگل مطرح کرد که طی آن این کمپانی استفاده از APIهای جاوا را در اندروید مشمول رعایت حق کپی رایت خواند. پس از کش و قوس‌های فراوان، ابتدا دادگاه به نفع گوگل رای صادر کرد، اما دادگاه عالی ایالات متحده‌ی آمریکا در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که APIهای جاوا شامل حق کپی رایت شده و گوگل باید خسارت‌های وارده را جبران کند. البته این پرونده همچنان در جریان است.

شاید همین موضوع دلیلی شده تا گوگل تصمیم به استفاده از نسخه‌ی متن باز APIهای جاوا یا همان OpenJDK بگیرد.

 


تعداد بازديد : 167
گوگل در حال کار بر روی ویژگی اسپلیت اسکرین برای اندروید N است

تبلت پیکسل سی

تبلت پیکسل سی گوگل به تازگی وارد بازار شده است؛ اما بسیاری معتقد هستند که هر چند در این تبلت شاهد سخت‌افزار بسیار خوبی هستیم، اما نبود اپ‌ها و ویژگی‌های نرم‌افزاری مناسب باعث ناکارآمدی آن شده است. به تازگی تیم پیکسل سی گوگل در پاسخ به این مشکل بیان کرده‌ است که بسیاری ویژگی‌ها از جمله ویژگی اسپلیت اسکرین به صورت پیش‌فرض در اندروید N تعبیه خواهد شد.

 یکی از بزرگ‌ترین انتقادات وارد به اندروید خام نبود ویژگی‌های کافی برای استفاده از صفحات نمایش با ابعاد بزرگ است. بسیاری نبود این ویژگی‌ها را عاملی برای شکست تبلت پیکسل سی گوگل می‌دانند. اما اندرو بورز، مدیر بخش سخت‌افزار گوگل در پاسخ به این مشکل در گفتگویی بیان کرده است که:

ما در حال کار بر روی بسیاری از ویژگی‌های جدید برای اندروید N هستیم که البته می‌دانیم اندکی برای کار بر روی این ویژگی‌ها دیر نیز شده است. اگر من تمامی این ویژگی‌ها را بیان کنم شگفتی و جذابیت سیستم‌عامل جدید از بین خواهد رفت. اما به این نکته اشاره می‌کنم که در حال کار بر روی ویژگی اسپلیت اسکرین برای اندروید N هستیم.

به علاوه این گروه به کار بر روی پشتیبانی از پورت دیسپلی بر روی درگاه یو‌اس‌بی نوع سی نیز اشاره کرده‌ است؛ اما مشخص نیست که این ویژگی به همراه اندروید N معرفی خواهد شد یا خیر.

به طور قطع می‌دانستیم که گوگل در حال کار بر روی اندروید N است؛ چرا که این شرکت هیچ گاه کار بر روی اندروید را متوقف نمی‌کند. اما امروز برای اولین بار از یکی از ویژگی‌های جدید و بزرگی که به اندروید جدید اضافه خواهد شد، مطلع شدیم.

واضح بود که گوگل بر روی گزینه‌های بهتری برای ویژگی چندوظیفگی کار خواهد کرد؛ چرا که نیاز آن به وضوح احساس می‌شد. به علاوه به نظر می‌رسد اگر پشتیبانی از پورت دیسپلی در نسخه‌ی آینده‌ی اندروید عملی شود، شاهد ویژگی مشابه Continuum ویندوز برای اندروید نیز باشیم.

البته سوال اصلی اینجا است که چه زمانی شاهد عرضه‌ این بروزرسانی خواهیم بود. به طور قطع می‌توانیم شاهد معرفی اندروید ۶.۱ در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل در ژوئن سال ۲۰۱۶ باشیم؛ اما نمی‌توان انتظار رفتن گوگل از اندروید مارشمالو به اندروید N را قبل از اتمام سال ۲۰۱۶ داشت.

 


تعداد بازديد : 78
مایکروسافت کورتانا را به حالت شناور در ویندوز ۱۰ مجهز می‌کند

کورتانا

اخیرا مایکروسافت کورتانا را برای پلتفرم‌های اندروید و iOS عرضه کرد. اما به نظر می‌رسد این کمپانی با در نظر داشتن اهداف بسیاری برای یکپارچه سازی دستیار صوتی خود با ویندوز ۱۰، کورتانا را به حالت شناور در این سیستم‌عامل مجهز خواهد کرد.

 شرکت مایکروسافت در اواسط سال جاری میلادی کورتانا را برای اولین بار در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار داد. حال این کمپانی قصد دارد بروزرسانی جدیدی با اسم رمز Redstone برای ویندوز ۱۰ آماده کند تا به واسطه‌ی این بروزرسانی، دستیار صوتی بیش از هر زمان قدرتمندتر شود. از این‌رو بر اساس آخرین گزارشات، مایکروسافت در تلاش است تا کورتانا را به یک ابزار شناور در ویندوز تبدیل کند. توسط این حالت شناور، کورتانا می‌تواند در مواقع ضروری بر روی اسناد مختلف حضور داشته و اطلاعات مورد نیاز کاربران را ارائه کند. کورتانا به جای یک کاراکتر انیمیشنی همچون «کلیپی»، به عنوان یک ابزار جستجوی قدرتمند عمل خواهد کرد.

علاوه بر این مایکروسافت در نظر دارد تا بیش از هر زمان، در این بروزرسانی کورتانا را با آفیس ۳۶۵ همگام کند تا در این صورت استفاده‌ی مستقیم از خدمات ویندوز ۱۰ سهولت یابد. با این ویژگی اهالی کسب و کار می‌توانند از ویندوز ۱۰ به عنوان یک واسطه در پروژه‌های مختلف بهره‌مند شوند؛ همچنین کورتانا نیز می‌تواند تشخیص دهد که هر فرد در حال انجام کار بر روی چه سندی است. کورتانا در این حالت به تمامی اعضای یک تیم کسب و کار می‌تواند اطلاعات مفید و کاربردی را ارائه دهد.

مایکروسافت در بروزرسانی جدید، تنها بر روی قدرتمند کردن کورتانا تمرکز نکرده؛ بلکه این کمپانی در تلاش است تا بخش «مرکز فعالیت‌ها» یا «Action Center» را بیش از پیش کارامدتر کند. از این‌رو در نسخه‌ی بعدی Action Center، اپلیکیشن‌ها می‌توانند با آن ویجت‌های خود را یکپارچه‌سازی کرده و مستقیما از طریق این مرکز به فعالیت‌های خود بپردازند.

cortana کورتانا

علاوه بر این مایکروسافت در بخش گوشی خود، در حال توسعه‌ی سرویس «on-tap» مانند گوگل ناو برای کورتانا است تا این دستیار صوتی قادر به جستجوی سریع بوده و اطلاعات لازم کاربر را سریعا به وی ارائه دهد. البته این کمپانی ویژگی مشابه قابلیت یاد شده را در اپلیکیشن اندرویدی بینگ با نام «snapshots on tap» ارائه کرده است.

کورتانا در بروزرسانی آتی به برخی ویژگی‌های دیگر نیز مجهز خواهد شد که به واسطه‌ی آن‌ کاربر می‌تواند به اطلاعات مربوط به این دستیار صوتی و فعالیت‌های خود از یک دستگاه‌ دیگر نیز دسترسی داشته باشد. البته همان طور که مطلع هستید، کورتانا برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس ارائه شده که مایکروسافت در نسخه‌ی اندرویدی این قابلیت را فراهم کرده که توسط یک کامپیوتر دارای ویندوز ۱۰، به تماس‌های از دست رفته‌ی موبایل اندرویدی خود با یک پیام متنی پاسخ دهید. «Task Communication» یکی از قابلیت‌های کورتانا است که به واسطه‌ی آن امکان پیگیری امور در دستگاه‌های مختلف میسر می‌شود و این قابلیت در بروزرسانی‌های آتی ویندوز ۱۰ بسیار بهینه‌تر خواهد شد.

البته بر اساس آخرین گزارش‌ها، بروزرسانی Redstone به برخی قابلیت‌ها مانند استفاده از افزونه‌ها در مرورگر اج مجهز شده که به نظر می‌رسد این بروزرسانی طی روز‌های آتی آماده ارائه خواهد بود.

 


تعداد بازديد : 64
مجیک لیپ ۸۲۷ میلیون دلار دیگر جذب سرمایه کرد

مجیک لیپ

تب تند فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دست‌مایه‌ی ظهور استارت‌آپ‌های متعددی شده است. مجیک لیپ یکی از همین کمپانی‌های نوپا اما قدرتمند است که بصورت سری در حال توسعه‌ی فناوری خود است. در آخرین دور از جذب سرمایه توسط این کمپانی، ۸۲۷ میلیون دلار دیگر به سوی مجیک لیپ سرازیر شده است.

 مجیک لیپ یک کمپانی فعال در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با واقعیت مجازی است که بصورت سری به توسعه‌ی آنچه که در نظر دارد، ادامه می‌دهد. اخباری محدود از آنچه که این کمپانی در دست توسعه دارد، به بیرون درز کرده است، اما همین اطلاعات کم نیز نویدبخش یک فناوری جالب توجه است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه با جذب ۸۲۷ میلیون دلار دیگر میزان سرمایه‌ی جذب شده توسط این کمپانی به بیش از ۱.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است. با توجه به آخرین جذب سرمایه‌ی انجام شده توسط این کمپانی، ارزش مجیک لیپ با برآورد سهام واگذار شده به بیش از ۳.۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

با وجود چنین جذب سرمایه‌ای باید مجیک لیپ را یکی از استارت‌آپ‌های قدرتمندی خواند که هنوز محصولی را روانه‌ی بازار نکرده و در مرحله‌ی توسعه‌ی فناوری مورد نظر خود است. باید به این موضوع اشاره کرد که آنچه که مجیک لیپ در پی توسعه‌ی آن است، واقعیت سینمایی یا Cinematic Reallity نام دارد و مبتنی بر واقعیت افزوده است. این کمپانی وعده داده تا این فناوری بسیار جذاب‌تر از محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی باشد که هم اکنون در بازار وجود دارد. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به هدست واقعیت مجازی آکیولس اشاره کرد که تحت تملک فیسبوک قرار دارد. این هدست واقعیت مجازی تصاویری مجازی را به کاربر نمایش می‌دهد. هولونز مایکروسافت نیز از همین دسته محصولات است. همه‌ی این فناوری‌ها از هدست‌های واقعیت مجازی بهره می‌برند، اما مجیک لیپ از فناوری انتشار نور روی چشم کاربر به منظور تصویر کردن اشیا مجازی استفاده می‌کند.

هنوز مشخص نیست که سرمایه‌گذاری جدید توسط چه شخص یا کمپانی صورت گرفته است، اما صندلی جدیدی در هیئت مدیره‌ی کمپانی اضافه شده است.

مجیک لیپ اطلاعات بسیار محدودی را در مورد فناوری خود عرضه می‌کند. آخرین اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی در سپتامبر گذشته در قالب ویدیویی منتشر شد. پیش از انتشار آخرین ویدیو در ماه سپتامبر، این کمپانی تصاویری کوتاه از یک بازی را نیز منتشر کرده بود که مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده‌اش توسعه یافته بود.

 

لینک دانلود

رونی آبوویتز، موسس و مدیرعامل مجیک لیپز به این موضوع اشاره کرده که این کمپانی در حال توسعه‌ی تراشه‌ی جدیدی مبتنی بر ایجاد میدان‌های نوری است که تجربه‌ی جدیدی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. وی همچنین اعلام کرده که کمپانی در حال توسعه‌‌ی زیرساخت‌های تولیدی در فلوریدا به منظور تولید انبوه تراشه‌ی مورد نظر است.

پیش از اعلام رسمی جذب سرمایه‌گذاری ۸۲۷ میلیون دلاری، یکی از نشریات در جنوب فلوریدا اعلام کرد که این کمپانی درصدد جذب سرمایه‌ای قریب به یک میلیارد دلار است. ریکد نیز گزارشی را منتشر کرده بود که نشان از انجام مذاکرات علی بابای چینی به منظور سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در مجیک لیپ داشت.

پارسال مجیک لیپ موفق شد سرمایه‌ای ۵۴۲ میلیون دلاری را از سوی گوگل جذب کند. از جمله‌ی سایر کمپانی‌های نام آشنا که در مجیک لیپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توان از کوالکام نام برد. ساندار پیچای از ماه گذشته‌ی میلادی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی مجیک لیپ انجام وظیفه می‌کند. جذب کلان سرمایه و حضور کمپانی‌های مشهور حوزه‌ی فناوری در کنار این کمپانی نشان از این دارد که مجیک لیپ در حال توسعه‌ی فناوری جذابی است.

 


تعداد بازديد : 68
برچسب ها : ,
زبان عربی روی Siri عرضه شد

شرکت اپل به‌طور رسمی عرضه به‌روزرسانی جدید iOS 9.2 را که در واقع یک آپدیت جزئی به‌منظور اضافه‌شدن پشتیبانی از زبان عربی به Siri، برطرف شدن موارد و مشکلات جزئی و بهبود چندین و چند برنامه از پیش‌نصب شده بر روی دستگاه‌های تولیدی این شرکت است را آغاز کرده است.

 این در حالی است که نسخه‌آزمایشی پیشین، پشتیبانی از سرویس نامبرسینک شرکت AT&T به‌منظور به‌اشتراک‌گذاری لیست مخاطبین میان دستگاه‌های مختلف و حتی برقراری تماس و ارسال پیامک در حالی که گوشی اصلی شما در دسترستان نیست را هم فراهم می‌کرد اما در نسخه فعلی، خبری از این قابلیت نیست.

در خصوص برطرف شدن مشکلات و اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید می‌توان به برنامه‌های News، Apple Music، iBook (که حالا به قابلیت لمس سه‌بعدی تجهیز شده)، Podcasts و موارد دیگر اشاره کرد. استفاده از مرورگرهای قرارگرفته در برنامه‌های جانبی نیز ساده‌تر شده است ( با توجه به امکان بهره‌گیری از افزونه‌های مختلف) و راحتی بیشتری برای کار با یک دست فراهم شده است. iOS 9.2 مشکل موجود در نسخه پیشین که برخی هشدارها را بدون اطلاع کاربر غیرفعال می‌کرد را نیز برطرف کرده است. 

این به‌روزرسانی، پشتیبانی آیفون از آداپتر یو‌اس‌بی دوربین را به‌منظور انتقال تصاویر از یک DSLR یا دوربین‌های دیگر به گوشی هوشمند شما را نیز بدون نیاز به همگام‌سازی اولیه با رایانه، فراهم می‌کند. این در حالی است که به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی نیز برای اپل‌واچ، WatchOS 2.1 عرضه شده تا علاوه بر برطرف کردن مشکلات موجود، پشتیبانی از زبان عربی در نرم‌افزار Siri را برای کاربران به ارمغان آورد.

 


تعداد بازديد : 38
برچسب ها : ,,
تلاش وایبر برای برگشتن به روزهای اوج

بی‌شک وایبر در ایران از پرطرفدارترین نرم افزارهای ارتباطی بود. اما پس بروز مشکلات گوناگون که خیلی از آنها به سرورهای این شرکت مربوط می‌شد مردم تصمیم گرفتند که به نرم‌افزار دیگری کوچ کنند.

از بین چندین رقیب وایبر، غالب مردم تلگرام را انتخاب کردند. نرم افزاری بسیار سریع با کلی امکانات جذاب مثل ساختن برچسب‌(Sticker).

 حالا وایبر این همراه قدیمی در حال تلاش برای برگرداندن مردم به سمت خودش است. وایبر امکان جدیدی به نرم‌افزار خود اضافه کرده که هیچکدام از رقبا آن را ندارند.

شاید برای همه ما پیش آماده باشد که مطلبی را به اشتباه برای کسی بفرستیم و دیگر هیچ راهی جز ناراحتی باقی نمانده باشد. وایبر در آپدیت جدید این امکان را به شما می‌دهد که حرف خود را پس بگیرید! بعد از اینکه یک مطلب را اشتباه فرستادید، می‌توانید آن را کلا پاک کنید طوری که طرف مقابل اصلا متوجه اشتباه شما نشود.

وایبر امیدوار است با بهتر شدن سرعت سرور و اضافه کردن امکانات جدید محبوبیت قدیم خود را بازگرداند.


تعداد بازديد : 91
برچسب ها : ,
درآمد ۲۶۷ میلیون دلاری اپلیکیشن لاین در سه ماهه سوم

لاین

لاین یکی از برترین اپلیکیشن پیام‌رسان آسیا است که پس از افت درآمدی که در سه‌ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ داشت، توانسته در سه‌ ماهه‌ی سوم سال امسال با کسب درآمدی ۲۶۷ میلیون دلاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۳۵ درصد و نسبت به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵، ۱۵ درصد رشد درآمد داشته باشد.

 لاین گزارش مالی خود برای سه ‌ماهه سوم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرده است که نشان از افزایش درآمد این شرکت دارد. هر چند درآمد این شرکت افزایش یافته اما شتاب آن کاهش داشته و درآمد لاین مانند گذشته رشد سریعی ندارد. به علاوه منبع اصلی درآمد یعنی کاربران این اپلیکیشن نیز با نرخ بسیار کمی در حال افزایش هستند.

لاین که توسط شرکت اینترنتی Naver کره جنوبی اداره می‌شود، اعلام کرده است که در حال حاضر ۲۱۲ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که نسبت به سه ‌ماهه‌ی گذشته تنها یک میلیون کاربر به تعداد آن افزوده شده است.

البته این کاهش روند رشد کاربران فعال، می‌تواند به دلیل تصمیم جدید لاین برای تمرکز بیشتر بر روی بازارهای آسیایی باشد. در گذشته لاین برای گسترش سرویس خود در اروپا و آمریکا نیز علاقه نشان داده بود اما سه ماه قبل، تاکشی ایدزاوا - مدیر عامل این شرکت، اعلام کرد که لاین تصمیم گرفته بیشتر بر روی بازارهایی تمرکز کند که شانس بالایی برای بدست آوردن مقام نخست در آن‌ها را دارد.

این کمپانی اعلام کرده است که اندونزی به عنوان کشوری که ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد یکی از رو به رشدترین بازارهای هدف لاین است. تا به امروز لاین برای کسب درآمد، بیشتر به ژاپن، کره جنوبی، تایوان و تایلند متکی بوده، بازارهایی که لاین در آن‌ها مقام اول بیشترین کاربر را داشته است. کاربران این چهار کشور بیش از نیمی از کاربران فعال لاین را تشکیل می‌دهند.

لاین برای نشان دادن نتیجه‌ی تلاش خود در اندونزی، این مورد را نیز اعلام کرد که در ژاپن، تایلند، تایوان و اندونزی ۱۳۷ میلیون کاربر فعال دارد. ایدزوا می‌گوید حالا این شرکت در تلاش برای یافتن بازار یا بازارهای هدف بعدی است که لاین توانایی کسب مقام اول در آن‌ها را دارد.

با این که لاین مانند گذشته رشد کاربر فعال نداشته، اما این شرکت در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان عملکرد بهتری در زمینه‌ی کسب درآمد از کاربران فعال خود و ارائه‌ی خدمات به آن‌ها داشته است. این درآمد بالا به دلیل ارائه‌ی خدماتی مانند پرداخت درون بازی‌ها، استیکرها، سرویس استریم موسیقی، سرویس تاکسی همانند اوبر و بسیاری سرویس‌های دیگر است.

 


تعداد بازديد : 86
نگاهی به تفاوت‌های ویندوز ۳۲ و ۶۴ بیتی

نگاهی به تفاوت‌های ویندوز ۳۲ و ۶۴ بیتی

عملکرد پردازنده رایانه هنگام تبادل اطلاعات با RAM یعنی حافظه با دسترسی تصادفی (Random Access Memory)، به ۳۲ یا ۶۴ بیتی بودن نسخه ویندوز وابسته است. نسخه ۶۴ بیتی درمقایسه با نسخه ۳۲ بیتی قادر به مدیریت حافظه RAM بیشتر و اپلیکیشن‌های زیادتری است.
 

به زبان ساده، نسخه ۶۴ بیتی، قادر به مدیریت حافظه‌های رم ۴ تا ۱۲۸ گیگابایت است. اگر نسخه ۳۲ بیتی سیستم عامل ویندوز را بر روی رایانه خود نصب کرده باشید، برخورداری از حافظه رم بیشتر از ۴ گیگابایت بی‌معنا است! چرا که ویندوز ۳۲ بیتی قادر به پشتیبانی از آن نیست.
توانایی ویندوز ۶۴ بیتی درمدیریت بهتر حافظه‌های رم بیشتر، این نسخه را هنگام کار با پردازنده، کاربردی‌تر و بهینه‌تر کرده و در نهایت منجر به بهبود عملکرد کلی رایانه  خواهد شد. پس به طور خلاصه، ویندوز ۶۴ بیتی بسیار قدرتمندتر است.

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 360
تغییرات اساسی در مرورگر فایرفاکس در راهست

 

شرکت موزیلا در خصوص مرورگر فایرفاکس خود دست به ایجاد تغییراتی خواهد زد که از جنبه‌های متفاوت این مرورگر را تا حد زیادی شبیه به کروم می‌کند. این تغییرات به نحوی طراحی شده‌اند تا این مرورگر بیش از پیش ایمن و البته پایدار شود.

mozilla-firefox

با این اوصاف از نقطه نظر منفی، امکان شخصی‌سازی این مرورگر کمتر شده و بیش از پیش به منابع سیستمی رایانه شما متکی خواهد بود. تغییرات انجام شده در سطوح متفاوت انجام می‌پذیرند. اولین تغییر انجام شده، تفاوت در روند برقراری ارتباط افزونه‌ها با مرورگر است. موزیلا روندی را آغاز کرده که مشابه با راه‌حل عرضه شده در مرورگرهایی مانند کروم و اپرا است.

اگرچه این بدان‌معناست که افزونه‌های فایرفاکس باید مجددا تولید شوند اما در معنای دیگر آن افزونه‌های کروم و اپرا با تغییراتی اندک بر روی فایرفاکس نیز قابل استفاده خواهند بود. موزیلا نیز در پست منتشر شده در وبلاگ خود اینچنین اعلام کرده است:

توسعه‌دهندگانی که در حال حاضر از افزونه‌های کروم پشتیبانی می‌کنند با توجه به یکی شدن پایه کدنویسی‌ها از این موضوع سود خواهند برد.

موزیلا فرایند دیگری را نیز آغاز کرده که در آن کلیه افزونه‌های مورد استفاده، پیش از نصب بر روی دستگاه، از نظر امنیتی مورد بررسی قرار می‌گیرند. این در حالی است که پیش از این تنها افزونه‌های موجود در گالری رسمی موزیلا از چنین بررسی بهره‌مند می‌شدند.

 

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 283
اجرای بازی‌های تقلبی در ویندوز 10 غیرممکن می‌شود

کاربران می‌گویند اجرای بازی‌های ویدئویی تقلبی یا نرم‌افزارهایی که به طور غیرقانونی از اینترنت بارگذاری شده‌اند در محیط ویندوز ۱۰ غیرممکن است.

اجرای بازی‌های تقلبی در ویندوز 10 غیرممکن می‌شود

بر اساس نسخه به روزشده موافقتنامه کاربری ویندوز ۱۰، این سیستم‌عامل از توانایی لازم برای از کارانداختن بازی‌های تقلبی برخوردار است.

ویندوز ۱۰ با کنترل خودکار نسخه‌های نرم‌افزارهای مورد استفاده و به روزرسانی‌های بارگذاری شده یا تغییرات انجام شده در پیکربندی آنها اصل یا تقلبی بودن آنها را تشخیص داده و جلوی دسترسی به برنامه‌های غیرقانونی که به شیوه‌های غیرمجاز تهیه شده باشند را می‌گیرد. 

در این شرایط کاربران تنها با بارگذاری برنامه‌ها و نرم‌افزارهای قانونی و اصل می‌توانند آنها را اجرا نمایند.



تعداد بازديد : 274
با نصب ویندوز 10، این پنج ویژگی را از دست می‌دهید

Windows 10 lose App

معمولا نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل‌ها‌ حاوی تغییر‌ها و امکانات جدیدی هستند. برخی مواقع این تغییرها شامل از دست رفتن ویژگی‌های قدیمی هم می‌شود. صفحه‌ی استارت تمام صفحه‌ی ویندوز ۸/۱ تنها چیزی نیست که برای کوچ کردن از ویندوز ۱۰ پیش قدم شده است!

 

 به طور معمول با بروز رسانی به سیستم‌عامل جدید ویندوز ۱۰، بعضی از ویژگی‌های قدیمی ویندوزها را از دست خواهید داد.

پس از نصب ویندوز ۱۰، دیگر به صفحه‌ی شروع و لیست نرم‌افزارهای نصب شده‌ی تمام صفحه‌ در ویندوز ۸ و ۸/۱ دسترسی نخواهید داشت. فقط می‌توانید منوی شروع جدید و کاشی‌های پیوست شده را تغییر اندازه دهید. سازگاری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ویندوز ۱۰ خوب است به طوری که نرم‌افزارهای بسیار قدیمی هنوز هم در آن اجرا می‌شوند. اما طبق معمول نیازمند استفاده از نسخه‌ی جدید ابزارهای امنیتی همچون ضدویروس‌ها و برخی از ابزار‌های سیستمی هستید. با این وجود نرم‌افزارهایی مانند: مدیریت کلیپ‌برد ویندوز (ClipMate) و آنالیزگر فضای دیسک سخت (WinDirStat) بدون هیچ مشکلی در ویندوز ۱۰ قابل اجرا هستند. البته چیزی شبیه به رابط کاربری مترو برای ابزارهای مجهز به صفحه‌ی لمسی یا به میل شما برای کامپیوترهای دسکتاپ قابل فعال شدن است اما منوی بروز شده‌ی سنتیِ استارت شکل و شمایل عالی به خود گرفته و کارایی بسیار خوبی نیز دارد.

ویندوز ۱۰ رایگان رزرو شده از مایکروسافت در زمان بروز رسانی، سازگاری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم را بررسی کرده و درصورت عدم سازگاری، به کاربر هشدار می‌دهد. برای مثال، فلاپی درایو‌های USB نیازمند نسخه‌ی جدید درایور بوده (فقط یک درایور در بخش بروز رسانی ویندوز ۱۰ وجود دارد که با بیشتر مدل‌ها سازگار است) و فلاپی درایوهای قبلی دیگر پشتیبانی نمی‌شوند.

Lose App 1
بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 227
برچسب ها : ,,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 4