بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 290 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 238 hily
0 312 sonya
0 293 sasan
0 224 sasan
0 280 sasan
0 230 sasan
0 216 sasan
0 223 sasan
0 237 sasan
0 288 sonya
0 246 sonya
0 234 sonya
0 301 sasan
0 227 sasan
0 215 hily
0 221 hily
0 267 sasan
0 213 sasan

معرفی هوآوی از لپ‌تاپ سبک و حرفه ای MateBook 13 AMD Edition

هوآوی لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition را با پردازنده AMD Ryzen 5 3500U و کارت گرافیک Radeon Vega 8 معرفی کرد.

هوآوی لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition که آخرین مدل از لپ‌تاپ‌های فوق سبک و همه‌کاره‌ این شرکت به شمار می‌آید را معرفی کرد. پردازنده‌ مرکزی AMD Ryzen 5 که در جدیدترین لپ‌تاپ هوآوی به کار رفته است، عملکرد پرقدرت این لپ‌تاپ را تضمین می‌کند. این لپ‌تاپ برای انجام امور روزانه مثل تحصیل، محل کار و کاربردهای خانگی گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

این لپ‌تاپ ۱۳ اینچی که برای افراد جوان طراحی شده است، فناوری نمایشگر FullView، قابلیت حمل ساده و کیفیت ساختی بالا را با ویژگی‌های اختصاصی هوآوی از قبیل Multi-Screen Collaboration ترکیب کرده که در آن امکان مشاهده صفحه‌نمایش دستگاه‌های دیگر هوآوی مانند گوشی هوشمند و کار با آن مهیا شده است.

یک نمایشگر با وضوح تصویر 2K و فناوری FullView روی این مدل تعبیه شده که ۸۸ درصد از فضای بخش جلویی لپ‌تاپ را به خودش اختصاص داده است. سخت‌افزارهای قدرتمندی از جمله پردازنده‌ مرکزی Ryzen 5 3500U و گرافیک Radeon Vega 8 هم روی آن نصب شده‌اند. خنک‌سازی لپ‌تاپ به عهده سیستم خنک‌کننده‌ای قرار گرفته که با الهام‌گیری از بال کوسه طراحی و ساخته شده است. این خنک‌کننده با استفاده از فن‌هایی کار می‌کند که کم‌صدا هستند و توان انتقال حرارت زیادی دارند. فناوری Huawei Share استفاده شده در این لپ‌تاپ به کاربران اجازه می‌دهد با لمس گوشی یا تبلت هوآوی به لپ‌تاپ، صفحه نمایش گجت با لپ‌تاپ به اشتراک گذاشته شود و بتوان به راحتی اطلاعات را بین دستگاه‌ها منتقل یا روی لپ‌تاپ با گوشی کار کرد.

matebook-amd-1.jpg

«ونگ یین‌فنگ» (Wang Yinfeng)، مدیر بخش کامپیوترهای شخصی و تبلت هوآوی درباره این لپ‌تاپ می‌گوید: «لپ‌تاپ‌ها به عنوان یکی از دستگاه‌هایی که روی زندگی روزمره کاربران تاثیر مستقیم دارند، نقش مهمی در استراتژی «زندگی یکپارچه‌شده با هوش مصنوعی» (Seamless AI Life) ایفا می‌کنند. در آینده دستگاه‌های هوشمند فارغ از شکل ساختاری‌شان، به یکدیگر متصل خواهند بود و به صورت یکپارچه در جهت خدمت به منافع مشتریان با یکدیگر همکاری دارند. با استفاده از ویژگی Multi-Screen Collaboration که در لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition جدید نیز وجود دارد، در حال برداشتن گامی در جهت نزدیک‌تر شدن به این هدف هستیم و تجربه‌ فردا را امروز به مشتریان‌مان ارائه می‌دهیم؛ آن هم در قالب یک محصول قدرتمند و قابل حمل.»

نمایشگر لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هوآوی، ۸۸ درصد از بخش جلویی آن را به خود اختصاص داده است. این نسبت نمایشگر به بدنه، سطح جدیدی از طراحی FullView هوآوی را به نمایش می‌گذارد. حاشیه‌های بدنه در اطراف نمایشگر، از هر طرف تنها ۴.۴ میلی‌متر است که به کاربر اجازه می‌دهد دید وسیع و بدون مزاحمتی از نمایشگر داشته باشد. نسبت ۳:۲ در نمایشگر این لپ‌تاپ در مقایسه با همتایان ۱۶:۹ خود، فضای قابل دید بیشتری را در محور عمودی ارائه می‌دهد. به همین دلیل برای استفاده در برنامه‌های کاربردی از جمله واژه‌پردازها (مانند Word) مناسب‌تر است. دقت تصویر در لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هوآوی 2016 x 1440، تراکم پیکسلی آن 200 PPI است و نسبت کنتراست آن 1000:1 است. این نمایشگر از ۱۰۰ درصد رنگ‌های دامنه‌ رنگ RGB پشتیبانی می‌کند.

matebook-amd-2.jpg

لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition از طراحی مینیمال و بدنه‌ای از جنس فلز بهره می‌برد. گوشه‌های بدنه به نرمی گرد شده‌اند و لبه‌های تیز آلومینیومی با استفاده از برش CNC الماس، تراش خورده‌اند. ابعاد بدنه در این لپ‌تاپ ۲۸۶ x ۲۱۱ x ۱۴۹ میلی‌متر است و تنها ۱.۳۱ کیلوگرم وزن دارد. در نتیجه می‌توان گفت که MateBook 13 AMD Edition هوآوی از یک فرم ساختاری ایده‌آل برای افراد همیشه در سفر برخوردار است.

پردازنده‌ای که در این لپ‌تاپ سبک هوآوی به کار رفته، مدل Ryzen 5 3500U شرکت AMD است و در بخش کارت گرافیک هم از پردازنده‌  Radeon Vega 8 همین شرکت استفاده شده است. برای این لپ‌تاپ  رم دو کاناله‌DDR4  در نظر گرفته شده و یک حافظه‌ اس‌اس‌دی (SSD) پرسرعت از نوع PCIe NVMe مسئولیت ذخیره کردن اطلاعات را بر عهده دارد. با داشتن چنین قطعاتی می‌توان تضمین کرد که این لپ‌تاپ حتی در انجام وظایف سخت هم حافظه‌ رم و فضای ذخیره‌سازی مناسبی در اختیار خواهد داشت.

لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هوآوی یک سیستم خنک‌کننده‌ پیشرفته دارد که در آن از فناوری Shark Fin 2.0 استفاده شده است. همان‌طور که از اسم این سیستم خنک‌کننده برمی‌آید پره‌های فن به شکل باله کوسه طراحی شده و می‌تواند با سرعت بالایی بچرخد تا گردش هوای زیادی را به وجود بیاورند و بیشترین قدرت خنک‌کنندگی را حاصل کنند. همچنین یک سیستم فیلترینگ هوشمند، تغیرات دما را به صورت لحظه‌ای بررسی می‌کند تا از عملکرد پایدار و کمترین میزان نویز در تمام شرایط اطمینان حاصل کند.

هوآوی بهینه‌سازی‌هایی در «فرم‌ویر» (Firmware) «بایوس» (BIOS) لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition نیز انجام داده است. این تغییرات در راستای رسیدن به حداکثر سرعت، پیاده‌سازی شده‌اند. دکمه‌ پاور لپ‌تاپ مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه است که هویت کاربر را هنگام بالا آمدن لپ‌تاپ بررسی می‌کند. در نتیجه کاربران این دستگاه می‌توانند تنها با فشردن یک دکمه، لپ‌تاپ را با امنیت بالایی بوت کنند و وارد محیط ویندوز شوند.

یکی از خصوصیات دیگر لپ‌تاپ MateBook 13 AMD Edition هوآوی که آن را برای افراد شاغل همیشه در سفر آیده‌آل کرده، یک شارژر جیبی ۶۵ واتی از نوع USB-C است که همراه با لپ‌تاپ عرضه می‌شود و محدوده‌ای از ولتاژهای خروجی شارژ را هم پشتیبانی می‌کند. این شارژر کوچک علاوه بر اینکه در هر موقعیتی امکان شارژ آسان لپ‌تاپ را مهیا می‌کند، قابلیت پشتیبانی از فناوری SuperCharge هوآوی برای شارژ کردن بعضی از گوشی‌های موبایل را هم فراهم کرده است.


تعداد بازديد : 72
نخستین لپ تاپ مجهز به شارژر بی سیم دنیا

شرکت Dell اخیراً لپ تاپی تولید کرده که مجهز به سیستم شارژ بی سیم است.

لپ‌تاپ دل شارژر بی‌سیم Dell

اگر برای خرید این لپ تاپ، 550 دلار بیشتر هزینه پرداخت کنید، می توانید تکنولوژی شارژ بی سیم را در دستگاه خود داشته باشید. این را هم اضافه کنیم که قیمت لپ تاپ حدود 1200 دلار می باشد.
برای اینکه بتوان از تکنولوژی اشاره شده استفاده کرد، باید کیبورد قابل اتصال را به سطحی غیر فلزی نزدیک کنید زیرا شرکت Dell گزارش داده است که شارژ بی سیم این لپ تاپ بر سطوح فلزی کاربرد ندارد.
البته اگر می خواهید لپ تاپ را به سطح فلزی نزدیک کنید، بهتر است با بکارگیری پایه های غیر فلزی، لپ تاپ را حداقل 5 سانتی متر از سطح زمین بلند کنید.
در انتها مشخصات فنی لپ تاپ Latitude 7285 شرکت Dell را معرفی می کنیم.
پردازنده: Core i5-7Y54

حافظه داخلی: 128 گیگابایت
رم: 8 گیگ
اندازه صفحه نمایش: 12 اینچ
منبع: gsmarena.com 

 


تعداد بازديد : 209
۱۰ کاری که باید برای خرید یک لپ تاپ خوب از قبل انجام دهید

یکی از سخت ترین کارها برای خرید کالاهای کامپیوتری و کالای دیجیتال، خرید لپ تاپ می باشد. تنوع لپ تاپ ها بسیار زیاد است. از نت بوک های کوچک گرفته تا آلترابوک های باریک و زیبا و لپ تاپ های مخصوص بازی عظیم الجثه! با انواع مشخصات سخت افزار متنوع.

با وجود این همه انتخاب برای مشتری، پیدا کردن مناسب ترین لپ تاپ ممکن است باعث سردرگمی خریداران شود. از میان ده ها شرکت سازنده و صدها مدل چگونه میشود انتخاب کرد؟ آیا فقط باید به «برند» توجه کرد؟ آیا انتخاب لپ تاپ بر اساس شرکت تولید کننده کار درستی است؟

یشترین سئوال خریداران یک سئوال بیشتر نیست: «چه لپ تاپی بخرم؟ یا چه لپ تاپی خوب است؟» و جواب هم یکی بیشتر نیست: «برای اینکه بتوانید در بین دریایی از لپ تاپ های گوناگون، به انتخاب مورد نظر دست یابید، ببینید به چه چیزی نیاز دارید»

اکثر راهنماهایی که برای خرید لپ تاپ در اینترنت وجود دارد در نهایت شما را به خرید کردن یک برند خاص لپ تاپ هدایت میکنند. در واقع یکجور  راهنمایی تبلیغاتی است و در اصل تبلیغاتی برای محصول خود ارائه می کنند.  ما سعی کردیم بدون هیچگونه جانبداری یک راهنمایی جامع برای خرید لپ تاب رایتان آماده کنیم. امیدواریم برایتان مفید باشد.

:: اگر در انتخاب لپ تاپ مناسب به نتیجه نرسیدید، با شماره ۷۷۶۰۲۲۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان آترامارت استفاده کنید ::


۱- اولین سئوال: آیا من به لپ تاپ نیاز دارم. اصلا برای چی لپ تاپ بخرم؟
افراد با اهداف گوناگون لپ تاپ می خرند و شاید هم واقعا اصلا به لپ تاپ نیاز نداشته باشند. اینگونه افراد اگر در انتخاب خود دقت کنند یا از یک مشاور بیطرف استفاده کنند، می بینند که اصلا به لپ تاپ نیاز ندارند و بدون اینکه هزینه بالا و اضافی پرداخت کنند، می توانستند نیازشان را بصورت دیگری مرتفع کنند.

لپ تاپ ها و نوت بوک ها به عنوان کامپیوترهای پورتابل یا قابل حمل معروف هستند و این یعنی اینکه بیشتر مناسب افرادی است که دائما در رفت و آمد هستند و در این حین به کامپیوتر نیاز دارند. قیمت لپ تاپ در مقابل یک کامپیوتر خانگی به نسبت سخت افزارهای یکسان بالاتر است. اگر شما زیاد در رفت و آمد نیستید و برای منزل خود نیاز به یک کامپیوتر دارید، می توانید یک پی سی (PC) قدرتمند خریداری کنید تا اینکه یک لپ تاپ معمولی با همان قیمت بخرید.

بنابراین قبل از خرید از خودتان بپرسید آیا من اصلا به یک لپ تاپ نیاز دارم یا خیر؟ توجه کنید که شما به راحتی می توانید سخت افزار کامپیوتر خانگی خود را ارتقاء دهید اما برای لپ تاپ نمی توانید و حتما باید از یک تکنسین فنی لپ تاپ کمک بگیرید.

اگر قصد کلاس کاری دارید یا با لپ تاپ می خواهید کارهای روزمره مانند خواندن ایمیل، نگاه کرده به فیلم ها و عکس ها، خواندن کتاب های الکترونیکی و استفاده از اینترنت را انجام دهید، پیشنهاد میشود یک تبلت بخرید که حمل آن هم نسبت به لپ تاپ بسیار آسان است.


۲- توجه به وزن لپ تاپ: این لپ تاپ رو من قراره حمل می کنم نه دوستانم
قبل از خرید، به وزن لپ تاپ حتما توجه کنید. بالاخره قرار است شما اکثر اوقات آنرا حمل کنید چون غیر از باشد، شما بهتر است یک کامپیوتر خانگی یا تبلت بخرید. اگر وزن لپ تاپ بالا باشد، در رفت و آمدهای زیاد، پا درد و کمر درد و بسیاری دیگر از موراد مشابه به سراغتان می آید که به خاطر وزن نامناسب لپ تاپ به وجود می آید. بنابراین زمانیکه به خرید لپ تاپ میروید حتما وزن لپ تاپ را در نظر بگیرید. حتی با همه این اوصاف پیشنهاد می شود برای حمل و نقل لپ تاپ از کوله پشتی استفاده کنید نه کیف دستی. کوله پشتی هم برای حمل و نقل لپ تاپ ایمن تر است و هم اینکه برای بدن شما مشکلی ایجاد نمی کند.
 

۳- توجه به سخت افزار لپ تاپ: از لپ تاپ قراره چه استفاده ای کنم؟
قبل از خرید  لپ تاپ توجه کنید که این لپ تاپ قرار است چه نیازی از شما را برطرف کند؟ و شما چه استفاده ای قرار است از لپ تاپ داشته باشید؟ کار گرافیکی انجام می دهید یا قصد بازی دارید؟ یا قراره برای کارهای معمولی مثل استفاده از اینترنت یا خواندن ایمیل ها استفاده کنید؟ یا کارهای مولتی مدیا مانند دیدن فیلم؟ و سایر استفاده های دیگر

پاسخ به یکی از این سئوالات، در انتخاب سخت افزار مناسب لپ تاپ بسیار مهم است. اگر قرار است شما کار گرافیکی انجام دهید یا با لپ تاپ خود زیاد بازی کنید، حتما لپ تاپ شما باید کارت گرافیک بالایی داشته باشد. فقط به پردازنده و رم توجه نکنید. اگر کار رندرینگ را انجام می دهید، وجود فناوری CUDA بر روی کارت گرافیک می تواند بسیار مهم باشد. به این نکات ریز بسیار توجه داشته باشید.

مهمترین ملاک ها برای سرعت بالای یک کامپیوتر در وهله اول نوع پردازنده است. دوم رم، و بعد هارد دیسک و کارت گرافیک است. اگر لپ تابتان هارد SSD داشته باشد که سرعت بارگذاری برنامه ها چندین برابر میشود. اگر می خواهید لپ تاپی بخرید که مدت زیادی بتوانید از آن استفاده کنید و نگران ارتقاء آن نباشید، سعی کنید لپ تاپی بخرید که دارای پردازنده چند هسته ای از نوع Core i5 یا Core i7  هستند. جدیدا هم که Core i9 دارد وارد بازار میشود. لپ تاپ هایی وجود دارند که کوچک هستند و زیبا اما از پردازنده های اتم بسیار ضعیف استفاده می کنند و قیمت پایینی هم دارند. کارایی را فدای زیبایی نکنید.

در همه لپ تاپ های امروزی حداقل ۲ گیگابایت رم را داریم، که برای بسیاری از کارها کافی به نظر می رسد. اما اگر شما از سیستم تان توقع دارید که تمام برنامه های تان را همزمان باز نگه دارد به مقدار بیشتری رم نیاز دارید. گیمرهای حرفه ای هم که همیشه رم کم می آورند. اما به نظر می رسد که در بیشتر مواقع تا ۸ گیگابایت رم برای یک لپ تاپ کافی باشد و بیش از آن تنها هزینه اضافی خواهد بود. ‏


۴- توجه به قیمت لپ تاپ: پول خرید لپ تاپ رو کی میده؟ قطعا من!
قیمت مهمترین قضیه این ماجراست. اکثر خریداران هنگام خرید لپ تاپ ابتدا می گویید یک لپ تاپ خوب می خواهم و اولین سئوال فروشنده این است که در چه حدود قیمتی می خواهید لپ تاپ بخرید؟ اگر مشکل مالی ندارید و  می توانید به راحتی گرانترین و بهترین لپ تاپ موجود در بازار را خریداری کنید، زیاد نگران این مورد نباشید. این مورد برای کسانی است که همیشه مشکل مالی دارند و برای خرید لپ تاپ یک محدوده هزینه دارند. تمامی معیارهایی تا اینجا گفته شد، در نهایت به مسئله قیمت ختم میشود و حتی ممکن است در انتخاب استفاده شما یا سخت افزار تاثیر زیادی بگذارد. در اینگونه مواقع سعی کنید لپ تاپی بخرید که ضمن اینکه قیمت مناسبی دارد تا حدودی با نیازهای شما منطبق باشد.

متاسفانه بیشتر از آنچه لازم است پول می پردازیم! اگر شما می خواهید با لپ تاپ تان فقط یک اینترنت گردی ساده داشته باشید و فیلم تماشا کنید، اصلا نیازی به سخت افزار گران قیمت آنچنانی و یا برندهای گران قیمت ندارید. اگر به دنبال لپ تاپی برای شرکت در جلسات و ثبت کارهای اداری تان هستید، خرید هارد بالا و یا SSD کار بیهوده ای به نظر می رسد.


۵- توجه به طراحی: قطعا هیچکس لپ تاپ بد طراحی شده را دوست ندارد
زیبایی لپ تاپ یکی از معیارهایی است که برای بسیاری از افراد مهم است. لپ تاپ های فوق باریک و نازک در بازار وجود دارد که در نهایت زیبایی طراحی شده اند. البته این مورد به سلیقه و استفاده ای که شما از لپ تاپ دارید بر می گردد. برخی از خریداران فقط به رنگ لپ تاپ اهمیت می دهند و برخی به تمامی جوانب از جمله زیبایی و طراحی دستگاه.


۶- توجه به اندازه صفحه نمایش: هر لپ تاپ بزرگی قطعا بهتر نیست
اندازه بزرگ صفحه نمایش یعنی لپ تاپ بزرگتر و لپ تاپ بزرگتر یعنی وزن سنگین تر. و این می تواند برای جابجایی و حمل نقل، شما را دچار مشکل کند. اگر قرار است فقط برای ارائه یک اسلاید پاورپوینت یک لپ تاپ ۱۷ اینچی همیشه همراه داشته باشید، منتظر عواقب و بیماری های ناشی از حمل و نقل آن باشید. برای این کار می توانید از لپ تاپ هایی با صفحه نمایش کوچک استفاده کنید. لپ تاپ هایی که دارای صفحه نمایش بالای ۱۷ اینچ دارند، دیگر لپ تاپ نیستند و صرفا شبیه لپ تاپ هستند و به آنها در اصلاح دسک تاپ می گویند و برای حمل و نقل مناسب نیستند.

بعضی از افراد می کنند که هرچی لپ تاپ بزرگتر باشه، قدرت و کارایی بالایی داره، و آخرش هم میروند یک لپ تاپ ۱۹ اینچی می خرند و بعد از چند ماه پشیمان میشوند. معمولا برای استفاده های جاری از لپ تاپ اندازه های ۱۳.۳ و ۱۴ اینچ کاملا مناسب هستند و اگر به صفحه بزرگ اهمیت می دهید، هیچگاه به بیشتر از ۱۵ اینچ فکر نکنید، مطمئنا بعد از مدتی برایتان غیر قابل حمل می شود. ‏


۷- توجه با باتری: قرار نیست لپ تاپ را به دیوار میخ کنیم و از برق استفاده کنیم
یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ، استفاده پرتابل از آن است که در هر زمان و مکانی همراهمان باشد. باتری های با زمان شارژ بیشتر کمی روی وزن لپ تاپ تاثیر دارند. اما مطمئنا یکساعت شارژ اضافه در مواقع ضروری آنقدر کارایی دارد که ارزش تحمل کمی وزن بیشتر را داشته باشد.

‏به این نکته هم توجه داشته باشید که قابلیت نگهداری شارژ اعلام شده توسط شرکت ها تحت چه شرایط کاری است. زیرا به جز چند مدل خاص از لپ تاپ ها و نت بوک ها، معمولا باتری های معمولی در شرایط کاری عادی ۳.۵ ساعت شارژ نگه می دارند. ‏


۸- توجه به درایو نوری: لپ تاپ باید درایو نوری داشته باشد
‏لپ تاپ شما حداقل باید یک دی وی دی رایتر روی خودش داشته باشد. یا اگر نیست، دقت کنید جزو وسایل همراه لپ تاپ باشد که از نوع اکسترنال است. هرچند که با کمی هزینه بیشتر می توانید لپ تاپی با بلو ری پلیر و یا بلو ری رایتر هم داشته باشید. بیشتر سازندگان لپ تاپ برای کاهش وزن دستگاه، درایو نوری را حذف کرده اند و آنرا بصورت اکسترنال ارائه میدهند.


۹- توجه به هارد دیسک: ببینید صرفه در چی هست
قبل از خرید یک لپ تاپ با هارد بالاتر به این نکات هم توجه کنید: شاید خرید یک هارد اکسترنال در کنار یک لپ تاپ با هارد پایین، کاربردی تر و به صرفه تر باشد. همچنین ممکن است استفاده از یک درایو اس اس دی ۱۲۸ در مقایسه با یک هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی بهتر باشد، البته اگر به دنبال سرعت بالاتر هستید. ‏


۱۰- توجه به گارانتی: در هر حال گارانتی مهمه
‏نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، نکات سخت افزاری هستند. شکل ظاهری، طراحی کیبورد، کیفیت تاچ پد و ... هم در انتخاب شما موثرند. موردی که در آخر می ماند بحث گارانتی است. این مورد را جدی بگیرید و از خرید هر کالای دیجیتال بدون گارانتی پرهیز کنید. اینقدر نگویید در ایران گارانتی مهم نیست. چون اگر دستگاه شما دچار مشکل باشد، باید هزینه های زیادی را متحمل شوید.

سعی کنید گارانتی شرکت های معتبر که به تعهداتشان پایبند هستند، بخرید. شرکت های گارانتی، کارکرد سالم همه چیز لپ تاپ شما را ضمانت می کنند. حتی بعضی از آنها باتری، شارژر و نرم افزار را هم در برگه گارانتی شان لحاظ کرده اند. تازه درصورت بروز مشکل، اطلاعاتتان نزدیک شرکت معتبر از امنیت بیشتری برخوردار هستند. از این گذشته، لازم نیست به وقت خرابی لپ تاپتان را زیر بغل بزنید و از این مغازه به آن مغازه بروید تا شاید یکی با قیمتی نجومی آن را تعمیر کند.


‏در نهایت همیشه قبل از خرید لپ تاپ، چندین لیست قیمت تهیه کنید، با هم مقایسه کنید، گارانتی ها را بررسی کنید، پرس و جو کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید. از کارشناسان فروش لپ تاپ مشاوره بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

سایت های اینترنتی معتبر مرجع مناسبی برای کسب اطلاعات بیشتر هستند. به دلیل رشد سریع تکنولوژی و به روز شدن بازار، نمی توانید خیلی  روی پیدا کردن مدل های جدید در بازار حساب باز کنید. سایت های اینترنتی را برای مقایسه عملکرد فنی و دیدن ظاهر لپ تاپ استفاده کنید. در بعضی انجمن های گفت و گوی اینترنتی، بحث های داغی درمورد خرید لپ تاپ جریان دارد. بعضی از آدم های باسواد در این گفت و گوها شرکت می کنند و تجربیات گرانبهایشان را بی هیچ چشم داشتی در اختیار دیگران می گذارند.

 

منبع: آترامارت

 


تعداد بازديد : 98
چه نوع لپ تاپی بخریم؟

چه نوع لپ تاپی بخریم؟

همه ما برای خرید لپ تاپ بعد از نگاه کردن به بودجه خود، به نوع کاربری خود از لپ تاپ نگاه می‌کنیم. در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین لپ تاپ را بر اساس نوع پردازنده و کاربری خود انتخاب کنید. 

پردازنده (CPU) مغز رایانه محسوب می‌شود و همراه با میزان حافظه‌ی کافی، کارایی کلی لپ‌تاپ را تعریف می‌کنند. علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای بایستی پردازنده‌ی گرافیک (GPU) را نیز مد نظر قرار دهند. همچنین نصب سیستم بر روی یک SSD نیز می‌تواند رایانه را در هنگام باز کردن برنامه‌ها سریع‌تر کند. در این مطلب به بررسی پردازنده‌های کنونی موجود در بازار لپ‌تاپ‌ها خواهیم پرداخت تا بتوانید بر اساس نوع پردازنده اقدام به انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب کنید.

شمار زیادی از پردازنده‌های مخصوص رایانه‌های قابل حمل نسل آخر شرکت اینتل در بازار لپ‌تاپ‌ها موجود است. اما این تعداد در خصوص مدل‌های شرکت AMD بسیار کم‌تر است. دلیل این موضوع را می‌توان در نیاز ویژه‌ی لپ‌تاپ‌ها به استقلال داخلی و همچنین کنترل دمای عناصر آن جستجو کرد.

انتخاب پردازنده بایستی با دقت صورت گیرد چرا که جای‌گزینی آن اغلب غیرممکن بوده و یا بسیار مشکل است. در ادامه مدل‌هایی قابل قبول با توجه به نوع استفاده از دستگاه معرفی می‌شوند.

لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه برای استفاده‌ی غیرمداوم

اگر مایلید لپ‌تاپی بسیار اقتصادی برای استفاده‌ی گاه‌به‌گاه جهت وب‌گردی و اجرای نرم‌افزارهایی نظیر مجموعه‌ی آفیس داشته باشید باید از مدل‌هایی با پردازنده‌های بسیار ضعیف چون AMD E۱-۶۰۱۰ و E۱-۷۰۱۰ یا Celeron N۳۰۵۰ و N۳۰۶۰ اینتل بپرهیزید. با اولین اجرا در ویندوز متوجه تنبلی آن‌ها خواهید شد تا حدی که این موضوع می‌تواند کاربران ناشکیبا را خیلی زود عصبی کند.

Pentium N۳۷۰۰ و N۳۷۱۰ و همین‌طور N۴۲۰۰ برای چنین رده‌ای مناسب‌تر هستند. این پردازنده‌ها انرژی کمی مصرف می‌کنند و مناسب محیط ویندوز هستند. البته نباید بیش از حد از آن‌ها انتظار داشت. از میان پردازنده‌های AMD نیز E۲-۷۱۱۰ به همراه‌ مدل‌های A۴-۷۲۱۰، A۶-۷۳۱۰ و A۸-۷۴۱۰ به علاوه‌ی A۹-۹۴۱۰ مناسب این رده هستند. به یاد داشته باشید که مدل‌های AMD گرمای بیش‌تری تولید کرده و انرژی بیش‌تری مصرف می‌کنند.

برخی از کاربران نیز تبلت/لپ‌تاپ‌های هیبریدی را انتخاب می‌کنند. مدل‌های رده پائین آن‌ها مجهز به SoC Atom انرژی زیادی مصرف نمی‌کنند. برای ویندوز یک x۵-Z۸۵۵۰ که کارایی قابل قبولی دارد توصیه می‌شود.

لپ‌تاپ اداری و مناسب وب‌گردی

اگر مایلید یک لپ‌تاپ جهت کاربری راحت برای وب‌گردی و استفاده‌ی مداوم از نرم‌افزارهای آفیس به همراه طول عمر باتری خوب در اختیار داشته باشید بهتر است پردازنده‌‌های Pentium ۴۴۰۵U و Core i۳-۵۰۰۵U / ۶۰۰۶U یا بهتر از آن یک ۶۱۰۰U / ۷۱۰۰U را همراه با یک SSD و ۴ گیگابایت رم در نظر بگیرید.

اما اگر طول عمر باتری برای‌تان مهم نیست، پردازنده‌های AMD Pro A۱۰-۸۷۰۰B و Pro A۱۲-۸۸۰۰B با قیمتی کمتر جای‌گزین‌های خوبی محسوب می‌شوند.

اگر حاضرید پول بیشتری نیز پرداخت کنید، لپ‌تاپ‌های فوق باریک و سبک‌وزن با طول عمر بسیار خوب باتری و کارایی مناسب جهت کاربری معمولی موجود هستند. این لپ‌تاپ‌ها (ترفندستان) مجهز به پردازنده‌های Core m۳-۶Y۳۰ / m۵-۶Y۵۴ / m۳-۷Y۳۰ / i۷-۷Y۷۵ هستند.

لپ‌تاپ/تبلت‌های هیبریدی رده‌ی متوسط و بالا نیز مجهز به سیستم‌های همه‌کاره از نوع SoC موجود می‌باشند.

لپ‌تاپ مخصوص فعالیت‌های چندرسانه‌ای

پردازنده‌های همه‌کاره‌تر با مصرف مناسب در این رده قرار می‌گیرند. این پردازنده‌ها به همراهی یک چیپ گرافیک مناسب نظیر GTX۱۰۵۰ و RX۴۶۰ به شما اجازه‌ی شماری از بازی‌هایی که توانمندی سخت‌افزاری بالایی نمی‌خواهند را می‌دهند. این پردازنده‌ها شامل Core i۵-۶۲۰۰U / ۶۳۰۰U / ۷۲۰۰U یا Core i۷-۶۵۰۰U / ۶۶۰۰U / ۶۶۵۰U / ۷۵۰۰U و همه‌ی مدل‌های دوهسته‌ای با فناوری فراریسمانی می‌شوند. همچنین FX-۹۸۳۰P از AMD نیز جای‌گزین مناسبی با قیمت کم‌تر و البته مصرف انرژی بیش‌تر محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ مخصوص گیمرها و نرم‌افزارهای سنگین

برای یک لپ‌تاپ قدرتمند مخصوص یک گیمر متوسط، پردازنده‌ی Core i۵-۷۳۰۰HQ همراه با کارت گرافیک GTX۱۰۵۰Ti یا GTX۱۰۶۰ بسیار مناسب است. با به‌کارگیری یک کارت گرافیک کاراتر نظیر GTX۱۰۷۰ و GTX۱۰۸۰ استفاده از یک پردازنده‌ی قوی‌تر نظیر Core i۷-۶۷۰۰HQ یا ۷۷۰۰HQ توصیه می‌شود. البته از چنین لپ‌تاپی توقع طول عمر باتری بالا را نداشته باشید.

Core i۷-۷۸۲۰HK و Xeon E۳ ۱۵۰۵M-v۶ با همراهی حجم زیادی رم (حدأقل ۱۶ گیگابایت) پردازنده‌های مناسبی برای انجام کارهای گرافیکی سنگین محسوب می‌شوند.

 

 

تعداد بازديد : 112
برچسب ها : ,,
لپ‌تاپ ۱۳ اینچی IdeaPad 710S لنوو معرفی شد

لپ‌تاپ لنوو

ابعاد مختلفی برای لپ‌تاپ‌ها وجود دارد، اما شاید ۱۳ اینچ مرزی برای قابل حمل بودن یک دستگاه است. لنوو نیز با علم به این موضوع لپ‌تاپ جدید ۱۳ اینچی با نام IdeaPad 710S را در نمایشگاه CES 2016 معرفی کرد.

 لنوو لپ‌تاپ جدید ۱۳ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی را در نمایشگاه CES امسال معرفی کرد. از لحاظ سخت‌افزاری نیز این لپ‌تاپ ضعیف نیست و می‌توان نسخه‌ای از آن مجهز به پردازنده‌ی نسل ششم Core i7 و ۸ گیگابایت رم DDR3 را نیز خریداری کرد.

lenovo ideapad 710s silver model 657cb

امکان سفارش نسخه‌ای مجهز به ۲۵۶ گیگابایت SSD نیز وجود دارد یا اگر نیاز به کارهای گرافیکی دارید می‌توانید نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی Iris GFX اینتل را خریداری کنید. IdeaPad 710S مجهز به دو اسپیکر JBL نیز شده است.

این دستگاه دارای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بوده و با قیمت ۷۹۹ دلار از ماه جولای سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار خواهد شد.

 


تعداد بازديد : 48
اینتل پردازنده‌های لپ‌تاپ‌های جدید شیائومی را تامین می‌کند

لپ‌تاپ شیائومی

شیائومی در نظر دارد تا در لپ‌تاپ می‌تب ۲ خود به جای استفاده از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا از پردازنده‌های اینتل بهره‌ ببرد. البته در حال حاضر اولین نسل لپ‌تاپ شیائومی معرفی نشده است، اما بیشتر شدن همکاری شیائومی و اینتل در نسل بعدی لپ‌تاپ‌های این شرکت چینی ممکن است پای پردازنده‌های اینتل را به گوشی‌های شیائومی نیز باز کند.

به نظر می‌رسد شیائومی در نظر دارد تا در نسل بعدی لپ‌تاپ‌ خود به طور کامل از پردازنده‌های اینتل بهره ببرد، البته در حال حاضر اولین نسل از لپ‌تاپ‌های این شرکت معرفی نشده است.

همکاری تنگاتنگ شیائومی با اینتل می‌تواند به نفع این شرکت باشد چرا که این شرکت چینی قصد دارد لپ‌تاپ خود را در بازارهای جهانی نیز عرضه کند. این لپ‌تاپ به احتمال زیاد، نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ وارد بازار خواهد شد. به علاوه انتظار می‌رود لپ‌تاپ شیائومی در سه نسخه با ابعاد صفحه نمایش ۱۲.۵، ۱۳.۳ و ۱۵.۶ اینچ عرضه شود.

برخی از مشخصات لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی شیائومی نیز فاش شده است که از آن جمله می‌توان به استفاده از پنل LED با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده‌ی Core-i7 نسل چهار، ۸ گیگابایت رم، سیستم عامل لینوکس، پردازنده‌ی گرافیکی GTX 760M با دو گیگابایت ظرفیت حافظه و قیمت ۴۶۶ دلاری اشاره کرد.

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد مشخصات سایر نسخه‌های لپ‌تاپ شیائومی در دست نیست اما به احتمال زیاد در روزهای آینده شاهد فاش شدن اطلاعات بیشتری در ارتباط با این لپ‌تاپ‌ها خواهیم بود.

 


تعداد بازديد : 35
با لپ‌تاپ V Nitro Black Edition ایسر آشنا شوید

V Nitro Black Edition ایسر

کمپانی ایسر با معرفی دو سری Predator و Nitro نوت‌بوک‌های قدرتمند یا اصطلاحاً HIGH-END خود را معرفی کرده و به طور جدی پا به حوزه‌ی نوت‌بوک‌های رده‌بالا با سخت افزار‌های مدرن گذاشت. مدل‌های سری Nitro از نظر ظاهری نسبتا ساده طراحی شده و زرق و برق نوت‌بوک‌های گیمینگ Predator را ندارند؛ اما از نظر سخت‌افزاری در حد و اندازه‌های سری گیمینگ هستند.

نوت‌بوک V Nitro Black Edition یک لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی فول اچ دی دارای نمایشگر مات از نوع IPS بوده که موجب کاهش بازتاب نور شده و در نتیجه تصویر به نمایش درآمده حتی در شرایط پرنور نیز از وضوح مناسبی برخوردار است. رهبری و هدایت Black Edition بر دوش پردازنده‌ی پر قدرت Core i7 6700HQ از نسل جدید پردازنده های اینتل است. این پردازنده دارای ۶ مگابایت حافظه cache بوده و با فرکانس ۲.۶ الی ۳.۵ گیگاهرتز به پردازش اطلاعات کاربر می‌پردازد. چنین پردازنده ای علاوه بر اینکه کارهای روزمره مثل تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و وبگردی را به راحتی انجام می‏‌دهد، از پس طراحی و محاسبات سنگین مهندسی نیز بر‏می‌‏آید.

در بخش گرافیک نوت‌بوک، پردازنده‌ی نسل نهم Nvidia مدل GTX960 به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده و نوت‌بوک را برای تدوین فیلم و عکس، کارهای گرافیکی و اجرای روان بازی های با گرافیک بالا مناسب ساخته است. برای حافظه‌ی ذخیره‌‏سازی علاوه بر حافظه ۱ ترابایتی، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD در نظر گرفته شده است.

به لطف ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 از نظر حافظه‌ی رم کمبودی حس نخواهد شد. از آنجایی که طراحی و ابعاد خانواده Nitro بر پایه‌ی اولترا بوک ها بنا شده ، ایسر با خارج کردن درایو ODD سعی در کاهش قطر نوت بوک داشته و با تعبیه سیستم فن های دوگانه، تهویه‌ی مناسبی برای این دستگاه فراهم نموده است. ویندوز ۱۰، ۳ عدد پورت USB 3.1، بلوتوث، اتصال بی سیم AC، WiFi مجهز به دو آنتن، پشتیبانی از سامانه‌ی چند لمسی پد، باتری ۳ سلولی و کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌‏زمینه(Back light) از جمله ویژگی های این نوت بوک است.

نوت‏‌بوک ایسر مدل V Nitro Black Editionدر حال حاضر با دو سال گارانتی سازگار ارقام در بازار های کشور عرضه می گردد.

 


تعداد بازديد : 66
سبکترین لپتاپ دنیا توسط LG ساخته شد

lg gram 15(2)

ال جی قرار است در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۶ دست پر وارد شود و سایر رقبا را در زمینه های مختلف به چالش بکشاند.
اگرچه لپتاپ ها جزء دستگاه های قابل حمل به شمار می روند،اما وزن زیاد آن ها،قابلیت جابجایی را با مشکل همراه می کند.ال جی به تازگی برای رفع این دغدغه از یک لپتاپ ۱۵.۶ اینچی رونمایی کرده است که سبکترین در کلاس خود در دنیا به شمار می رود.
داشتن تنها ۹۸۰ گرم وزن سب خواهد شد تا این لپتاپ به محصولی منحصربفرد تبدیل شده و اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان و اساتید که نیاز مبرم به جابجایی سیستم ویندوزی خود دارند،استقبال زیادی از این محصول کنند.
(lg gram 15(2 با این حساب و با فرض درست بودن ادعای شرکت ال جی،از این پس مک بوک ایر شرکت اپل عنوان سبک ترین لپ تاپ جهان را از دست داده و این عنوان را به محصول جدید شرکت ال جی که LG Gram 15 نام گرفته تقدیم خواهد کرد.
طراحی زیبا و عمر باتری مناسب در برابر میزان وزن دستگاه به طور حتم بازار سایر دستگاه های قابل حمل را تحت تاثیر قرار داده و افرادی که به طور دائم و پیوسته به جابجایی سیستم خود نیاز دارند را مشتری تضمینی خود خواهد کرد.
البته این شرکت کره ای با اعلام اطلاعات پایه از این لپتاپ،علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر از این محصول را به نمایشگاه سال آینده CES که در لاس وگاس برگزار می شود دعوت کرده است.گفتنی است CES 2016 در هفتم ژانویه هر سال (۱۹ دی ماه) در لاس وگاس آمریکا برگزار می شود.گفتنی است در این لپتاپ از نسل ششم پردازنده های ساخت اینتل استفاده شده و سیستم عامل آن نیز ویندوز ۱۰ است.

تعداد بازديد : 100
برچسب ها : ,,,,
بهترین لپ تاپ‌های بازار با قیمت ۱.۵ میلیون تا ۲.۵ میلیون تومان - آذر ۹۴

راهنمای خرید لپ تاپ

قصد خرید یک لپ‌تاپ جدید را دارید، اما بین انبوهی از انتخاب‌ها سردرگم شده‌اید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین لپ‌تاپ‌ها در بازه‌ی قیمتی ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون تومان آشنا شوید.

با اینکه برای مدتی تبلت‌ها به بازار لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی حمله بردند، اما کاربران خیلی زود متوجه شدند که تبلت‌ها نمی‌توانند جایگاه لپ‌تاپ را پر کنند و  هنوز بسیاری از افراد برای کار‌هایی با بهره‌وری بالاتر و قدرت بیشتر سخت‌افزاری لپ‌تاپ خریداری می‌کنند.

برند‌های زیادی به عرصه تولید لپ‌تاپ‌ها وارد شده‌اند، اما همیشه در بین تبلیغات انبوه، برند‌ها و شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که اعتماد عمومی را به خود جلب کرده‌اند و به عبارتی برندی معتبر و شناخته شده‌اند. شرکت‌هایی همچون اپل، لنوو، دل، اچ‌پی، ایسر و ایسوس لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی در بازار ایران دارند. اما در بین لپ‌تاپ‌های تولیدی همین شرکت‌ها باز هم دسته‌بندی‌هایی در نوع لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود. حضور لپ‌تاپ‌های اقتصادی یا دانشجویی، لپ‌تاپ‌های لمسی، گیمینگ، مالتی‌مدیا و اولترابوک‌‌‌ها، انتخاب مناسب را برای ما سخت می‌کنند. معمولا در فهرست خرید لپ‌تاپ در رده‌های قیمتی مختلف‌، بیشتر از همه شاهد محصولات لنوو هستیم که علت آن در تنوع بالای دستگاه‌های این کمپانی چینی است.

در این راهنمای خرید هدف ما معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از برند‌های گوناگون با معرفی جنبه خاص تولیدی آن‌ها است. طبیعتا خیلی‌ها به جز انجام کارهای روزانه اعم از وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، انجام امور حسابداری، تایپ و... به یک لپ‌تاپ قوی‌تر برای کارهای سنگین یا بعضا بازی کردن نیاز دارند و از طرفی می‌خواهند در مقابل هزینه‌ی پرداختی خرید خوبی داشته باشند. بنابراین راهنمای خرید امروز که قیمت‌های آن از بازار بروز شده است، می‌تواند مناسب این افراد باشد. در ادامه همانطور که لیست لپ‌تاپ‌ها را مشاهده می‌کنید، در توضیحات هر کدام گفته شده که این لپ‌تاپ برای چه قشری از افراد جامعه تولید شده و مناسب است. البته یادتان باشد ترتیب قرارگیری این لپ‌تاپ‌ها نشان از برتری یک مدل بر دیگری نیست.

بقیه در ادامه مطلب
تعداد بازديد : 137
لپ‌تاپ ۱۲.۵ اینچی شیائومی فروردین ۱۳۹۵ وارد بازار می‌شود

لپ تاپ شیائومی

شیائومی به طور عمده تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند است و امسال نیز گوشی‌های هوشمند بسیاری را معرفی کرده است؛ اما این تنها حوزه‌ی فعالیت شیائومی نیست و این شرکت قصد دارد تا بار دیگر فعالیت خود را گسترش داده و وارد بازار لپ‌تاپ‌ها شود. حالا شایعات جدید خبر از ورود لپ‌تاپ ۱۲.۵ اینچی شیائومی در فروردین سال ۹۵ می‌‌دهند.

شیائومی علاوه بر گوشی‌های هوشمند محصولات متعددی مانند تلویزیون هوشمند، تبلت‌، روترها و بسیاری موارد دیگر را نیز تولید می‌کند. در گذشته شاهد شایعاتی مبنی بر ورود این شرکت به بازار لپ‌تاپ‌ها نیز بودیم؛ حال خبر می‌رسد که لپ‌تاپ ساخت شیائومی فروردین ماه ۱۳۹۵ مصادف با آوریل ۲۰۱۶ وارد بازار خواهد شد.

بنابر خبر منتشر شده توسط شرکت Inventec این کمپانی تایوانی لپ‌تاپ‌های برند شیائومی را تولید خواهد کرد. حالا دیجی‌تایمز خبر می‌دهد که اینونتک تولید لپ‌تاپ ۱۲.۵ اینچی شیائومی را در کارخانه‌ای در شانگهای آغاز خواهد کرد. این اطلاعات از سمت یکی از تامین کنندگان قطعات در تایوان فاش شده است.

شایعات گذشته خبر از معرفی لپ‌تاپ شیائومی در ۲ ابعاد ۱۲.۵ و ۱۳.۳ اینچی می‌دادند که نسخه‌ ۱۲.۵ اینچی توسط اینونتک و نسخه‌ی ۱۳.۳ اینچی نیز توسط کامپال الکترونیکز تولید خواهند شد. شیائومی در نظر داشت تا هر دو نسخه را به طور همزمان معرفی کند، اما حالا به نظر می‌رسد این شرکت تصمیم خود را تغییر داده و قصد دارد تا ابتدا با معرفی نسخه‌ی ۱۲.۵ اینچی شرایط بازار را بسنجد و سپس به طور جدی وارد دنیای لپ‌تاپ‌ها شود. به علاوه لپ‌تاپ ۱۲.۵ اینچی شیائومی شباهت زیادی به مک بوک ایر خواهد داشته و با قیمت ۴۷۰ دلار به فروش خواهد رسید.

سال بعد برای شیائومی تعیین کننده است؛ چرا که این شرکت سال ۲۰۱۴ را با موفقیت پشت سر گذاشت و سال ۲۰۱۵ نیز برای این شرکت تا به امروز با موفقیت همراه بوده است و پشت سر گذاشتن سال دیگری با موفقیت می‌تواند این شرکت را قدرتمندتر از قبل کند. علاوه بر تصمیم شیائومی مبنی بر معرفی لپ‌تاپ جدید، به نظر می‌رسد این کمپانی در سال ۲۰۱۶ وارد بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا نیز خواهد شد. به طور قطع این شرکت چینی برنامه‌های خوبی برای آینده دارد و باید دید که عملکرد شیائومی در بازار لپ‌تاپ‌ها چگونه خواهد بود.

 


تعداد بازديد : 82
رونمایی از لپ‌تاپ Yoga 700؛ گزینه مقرون به‌صرفه‌تر لنوو در سری یوگا

 

سری یوگا لنوو که اکثراً شامل لپ‌تاپ‌های هیبریدی این شرکت می‌شوند، علی‌رغم برخورداری از مشخصات سخت‌افزاری و کیفیت ساخت عالی دارای قیمت بسیار بالایی هستند که کاربران عادی را از خرید منصرف می‌کنند. حال شرکت سازنده مدلی جدید از این خانواده را معرفی کرده که خصوصیات دیگر اعضای خانواده را کمکان حفظ کرده با این حال دارای قیمت قابل‌قبول‌تری است.

lenovo-yoga-700-640x358

شرکت چینی لنوو که یدی طولانی در تولید پی‌سی و لپ‌تاپ در جهان دارد، امروز از مدل جدید لپ‌تاپ Yoga 700 رونمایی کرده که اصلی‌ترین ویژگی آن داشتن قیمت مقرون‌به‌صرفه تری نسبت به سایر اعضای این سری است؛ بدین ترتیب نسخه 11 و 14 اینچی این محصول قرار است از ماه آینده به ترتیب با قیمت 649 و 799 دلاری در بازارهای هدف و با بهره‌مندی پیش‌فرض از ویندوز 10 عرضه شود.

lenovo-yoga-700-640x3581

بر این اساس نسخه 11 اینچی لپ‌تاپ Yoga 700 از نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی از نوع  IPS بهره برده و دارای 15.8 میلی‌متر ضخامت و وزنی 1.1 کیلوگرمی است. از جمله مشخصات این محصول می‌توان به تراشه نسل ششمی Core I3 اینتل، 4 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه SSD، کارت گرافیکی HD 515 اینتل، درگاه USB 3.0 و micro-HDMI اشاره کرد.

در طرف دیگر مدل 14 اینچی این محصول دارای 256 گیگابایت حافظه SSD، تراشه نسل ششمی i7 اینتل، کارت گرافیک دو گیگابایتی GeForce 940M انویدیا، اسپیکرهایی با پشتیبانی از فناوری Dolby DS1.0، درگاه USB 3.0، USB 2.0، HDMI‌، باتری 45 واتی که می‌تواند انرژی دستگاه را به مدت 7 ساعت پخش متوالی فایل‌های مدیا تأمین نماید و  8 گیگابایت حافظه رم می‌باشد.


تعداد بازديد : 33
چه لپ تاپی بخریم؟


تعداد بازديد : 254
برچسب ها : ,,
۵ باوراشتباه رایج درباره‌ی باتری لپ‌تاپ

۵ باوراشتباه رایج درباره‌ی باتری لپ‌تاپ

توجه به طول عمر باتری یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب لپ‌تاپ است. هیچ‌کس دستگاهی نمی‌خواهد که با چند ساعت گشت و گذار در وب و پخش فیلم، با باتری خالی مواجه شود. اما به راستی چگونه با این مشکل دست به گریبان نشویم؟
 

در این مطلب، تعدادی از رایج‌ترین باورهای اشتباه درباره‌ی افزایش مدت شارژ دهی باتری لپ‌تاپ و ماندگاری آن، به‌ علاوه‌ی نکاتی در مورد مراقبت از باتری برای استفاده‌ی متمادی از آن را بیان می‌کنیم.
 

۱. صحت ادعای سازندگان، در مورد مدت شارژدهی باتری

بیشتر سازندگان، ادعای طول عمر بالای شارژدهی را داشته و لپ‌تاپ‌های خود را با این ادعاهای به نظر مشکوک به بازار فروش عرضه می‌کنند. آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام گرفته، مشکوک بودن این ادعاها را تصریح می‌کند. کارشناسان، اغلب به دنبال ادعاهای این چنینی رفته و صحت ماجرا را در آزمایشگاه بررسی می‌کنند. اخیرا لپ‌تاپی ادعای شارژدهی ۸ ساعته را کرده بود. امّا با کمتر از ۵ ساعت وبگردی با اتصال وای‌فای، شارژ آن خالی شد.


۲. جدا کردن شارژر، پس از شارژ کامل باتری

به طور خلاصه، نیازی به انجام این کار نیست. باتری‌های لپ‌تاپ پس از پر شدن، فرآیند شارژ را متوقف می‌کنند. فناوری مورد استفاده در باتری‌های امروزی بسیار هوشمندانه‌تر از قبل عمل می‌کند. در مقایسه با ۱۰ سال پیش، هم‌ اکنون می‌توانید با اطمینان کامل باتری در حال شارژ را به حال خود رها کنید. جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، زیرا باتری دستگاه به‌خوبی هوای خودش را دارد.


۳. تخلیه‌ی کامل باتری، قبل‌ از شارژ مجدد

این مورد هم، به هیچ‌وجه صحت ندارد. این باور اشتباه، تحت‌تاثیر تکنولوژی‌های قدیمی باتری که دوام کمی هم داشت به وجود آمده است. اگر از لپ‌تاپ استفاده‌ی خانگی می‌کنید، بهتر است به شارژر متصل باشد. در این حالت با قرار دادن تنظیمات باتری بر روی high performance، سطح بالایی از عملکرد دستگاه را تجربه خواهید کرد.


۴. جایگزینی بی‌دردسر باتری قدیمی لپ‌تاپ

مدت زمان شارژدهی باتری دستگاه، طبیعتا به مرور زمان کوتاه و کوتاه‌تر خواهد شد. از این‌ رو پس از گذشت چند سال، نیازمند جایگزین کردن باتری جدیدی خواهید بود. جدای از هزینه‌ی تعویض باتری، این کار همیشه عملی نبوده یا با دردسرهایی همراه است. برای نمونه، اولترابوک‌ها معمولا همراه با باتری غیرقابل تعویض عرضه می‌شوند. به همین خاطر، اجازه‌ی تعویض عادی باتری را از کاربر سلب می‌کنند.


۵. کارکرد شارژدهی باتری طبق تعهد سازنده

نمی‌توان گفت که باوری کاملاً اشتباه است. امّا این ادعا صرفاّ به دوام باتری زیر شرایط محیطی بسیار ویژه اشاره می‌کند. در این میان، ممکن است برخی از سازندگان ادعای نسبتاّ صحیحی را داشته باشند، یا ممکن است ادعای شارژدهی هفتگی و حتی یک ماهه را هم در برخی از اولترابوک‌ها ببینید. برخی لپ‌تاپ‌ها مدعی شارژدهی ۵۰ روزه‌ی باتری در حالت Standby هستند. اگر چه، می‌توان انتظار شارژدهی طولانی مدّتی را در حالت Sleep دستگاه داشت، اما نه تا این حد.

به‌ طور معمول مدت زمان شارژدهی ادعا شده، در نتیجه‌ی ارزیابی باتری دستگاه تحت شرایط محیطی ویژه‌ای به دست می‌آید، که کمی شک بر انگیز است. مدّت زمان‌های ادعا شده بایستی میزان دوام شارژدهی باتری را در موقعیّت زندگی واقعی به کاربران و خریداران نشان دهد.


تعداد بازديد : 92
برچسب ها : ,,
اچ پی گجت‌های جدید مبتنی بر ویندوز 10 خود ر ا معرفی کرد

اچ پی گجت‌های جدید مبتنی بر ویندوز 10 خود ر ا معرفی کرد

انتظار می‌رود پس از عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی ویندوز 10، این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت با استقبال کاربران روبرو شود. در این بین بسیاری از تولید کنندگان نیز رفته رفته در حال معرفی گجت‌های جدید خود مبتنی بر این نسخه از ویندوز هستند. اچ‌پی نیز نسل جدید گجت‌های خود را معرفی کرده است.
 

انتظار می‌رود با معرفی نسخه‌ی جدید ویندوز مایکروسافت، استقبال خوبی از آن شود، چرا که مایکروسافت سیاست‌هایی را نظیر امکان بروزرسانی رایگان ویندوز 7 و ویندوز 8.1 در اختیار در پیش گرفته است. علاوه بر مایکروسافت، اغلب شرکای سخت‌افزاری این کمپانی نیز با نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی رسمی ویندوز 10، اقدام به معرفی گجت‌های خود می‌کنند.

اچ‌پی نیز به عنوان یکی از کمپانی‌هایی که محصولاتی مبتنی بر ویندوز را روانه‌ی بازار می‌کند، نسل جدید گجت‌هایش را مبتنی بر ویندوز 10 معرفی کرد. اچ‌پی در محصولات جدید خود از فناوری Sure Start BIOS Protection بهره می‌برد. این فناوری Bios را پیش از بوت شدن سیستم چک می‌کند تا مشکل امنیتی کاربر را تهدید نکند. با استفاده از این سیستم در ترکیب با Device Guard ویندوز 10، محصولات جدید اچ‌پی که شامل Elite و ZBook از جمله‌ی محصولات امن بازار هستند.

اچ‌پی همچنین اعلام کرده که تمام محصولاتش از ماه آگوست بروزرسانی ویندوز 10 را دریافت خواهند کرد. از جمله‌ی محصولات جدید معرفی شده توسط اچ‌پی که از وجود ویندوز 10 استفاده خواهند کرد می‌توان به نسخه‌ی محدود Bang & Olufsen اشاره کرد که نسخه‌ی سفارشی EliteBook Folio 1020 و Pro Tablet 608 اچ پی است. Folio 1020 سال گذشته به همراه پردازنده‌ی Core M اینتل معرفی شد. نسخه‌ی 12 اینچی نوت‌بوک اچ پی با دو رزولوشن 1080p و 1440p در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلت HP Pro Tablet 608 نیز از مشخصات فنی نظیر حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی از نوع eMMC و صفحه ی نمایش 8 اینچی با رزولوشن 2048 در 1536 با نسبت تصویر ۴ به ۳ بهره می‌برد. پردازنده‌ی مورد استفاده در این تبلت اینتل اتم Z-8500 است. این تبلت از پورت USB نوع C بهره برده و از لوازم جانبی همراه با آن می‌توان به داک، کیبورد و قلم اشاره کرد. قیمت این تبلت 479 دلار در نظر گرفته شده است.

 


تعداد بازديد : 75
برچسب ها : ,,
ایسر لپ تاپ هیبریدی Aspire R11 را معرفی کرد

لپ تاپ هیبریدی Aspire R11

ایسر امروز علاوه بر رونمایی از سری لپ‌تاپ‌های جدید، از کوچک‌ترین لپ‌تاپ هیبریدی خود با نام Aspire R11 پرده برداشت. این لپ‌تاپ ۱۱.۶ اینچی با سیستم عامل ویندوز 8.1 و پردازنده‌ی جدید پنتیوم اینتل و دیگر قابلیت‌های جدید ارائه خواهد شد.

ایسر کوچک‌ترین لپ‌تاپ هیبریدی با نام Aspire R11 را معرفی کرد. این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن اچ‌دی است. اگرچه لپ‌تاپ Aspire R11 از لحاظ اندازه کوچک است اما قابلیت‌های بسیاری را در خود تعبیه کرده است. ایسر در این لپ‌تاپ از نمایشگر لمسی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای نمایشگر استفاده کرده است. ویژگی هیبریدی آن می‌تواند لپ‌تاپ را به چهار مدل مختلف تبدیل کند. طول عمر آن بیش از ۸ ساعت است. صفحه نمایش لپ‌تاپ با گوریلا گلس پوشیده شده که قابلیت ضدخش بودن را به ارمغان می‌آورد.

لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی جدید ایسر Aspire R11 دارای سیستم عامل ویندوز 8.1 است که پس از معرفی نسخه‌ی نهایی ویندوز 10، قابل ارتقا خواهد بود. به دلیل قابلیت هیبریدی جدید این لپ‌تاپ، با چرخاندن ۳۶۰ درجه‌ای نمایشگر و با قرار گرفتن صفحه کلید به پشت نمایشگر، به یک تبلت ۱۱.۶ اینچی تبدیل می‌شود. رنگ‌های موجود برای این لپ‌تاپ آبی و سفید بوده و صفحه نمایش ۱۱.۶ آن به همراه تکنولوژی Zero Ari Gap برای افزایش کیفیت و کاهش ضخامت در نظر گرفته شده است. ایسر برای کاهش خستگی چشم قابلیتی موسوم به BluelightShield را در نظر گرفته و می‌توان میزان نور آبی نمایشگر را تا ۱۸، ۳۶ و یا ۵۴ درصد کاهش داد.

این لپ‌تاپ جدید از مشخصات سخت افزاری دارای پردازنده اینتل پنتیوم و چیپ گرافیکی اینتل اچ‌دی است؛ برای ایسر Aspire R11 می‌توان حافظه رم ۸ گیگا بایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی را سفارش داد. دوربین وب‌کم آن به تکنولوژی Crystal Eye مجهز شده، درگاه کارت حافظه اس‌دی، پورت‌های یو‌اس‌بی نوع 3.0 و 2.0، HDMI و VGA نیز در این لپ‌تاپ تعبیه شده است. اسپیکر Aspire R11 از تکنولوژی TrueHarmony ایسر قدرت می‌گیرد و بنابر ادعای ایسر، اعوجاج هارمونیک و قدرت صدای بیس آن بیشتر اسپیکرهای معمولی است.

تاچ‌پد این لپ‌تاپ از ژست‌های حرکتی متفاوتی پشتیبانی می‌کند که این ویژگی لذت بیشتری را با ویندوز 10 ارائه خواهد کرد. این قابلیت همچنین با ژست‌های حرکتی و لمسی صفحه نمایش از جمله زوم، جابجایی و سوایپ (لمس صفحه و حرکت بر روی صفحه از راست به چپ یا برعکس) قابل ترکیب و استفاده است. ایسر قیمت Aspire R11 را ۲۵۰ دلار در نظر گرفته و زمان عرضه آن در اوایل تابستان و در کشور آمریکا است. این لپ‌تاپ در اروپا با قیمت ۳۴۹ یورو و در کشور چین با قیمت ۲٫۷۹۹ یوآن عرضه خواهد شد.

 


تعداد بازديد : 103
با بزرگترین و قدرتمندترین کروم‌ بوک ساخت ایسر بیشتر آشنا شوید

با بزرگترین و قدرتمندترین کروم‌ بوک ساخت ایسر بیشتر آشنا شوید

با بزرگترین و قدرتمندترین کروم‌ بوک ساخت ایسر بیشتر آشنا شوید

ایسر در نمایشگاه CES یک کروم‌بوک ۱۵ اینچی معرفی کرد. این دستگاه عنوان بزرگترین کروم‌بوک ساخته شده را دارد و یکی از اولین دستگاه‌های مجهز به پردازنده خانواده برادول به شمار می‌رود. در ادامه بیشتر درباره این کروم‌بوک ساخت شرکت ایسر صحبت خواهیم کرد.
 

کروم‌بوک ۱۵ اینچی ایسر در دو مدل با نمایشگر 720p و 1080p معرفی شده که در اتفاقی جالب توجه، بنچمارک هر دو دستگاه مشابه یکدیگر بوده است. بنچمارک همین دستگاه با ۱۲ کروم‌بوک دیگر مقایسه شده و رتبه اول به همین لپ‌تاپ کروم‌بوک ساخت ایسر رسیده است. البته نمی‌توان گفت نتایج بنچمارک همیشه با آن چیزی که در حقیقت از این دستگاه‌ها مشاهده می‌کنیم، برابر است اما باز هم این لپ‌تاپ توانسته قدرت خود را در این آزمایش نشان دهد. یکی از افراد در وب‌سایت OMGChrome که با Acer Chromebook 15 کار کرده، درباره این دستگاه می‌گوید:

این کروم‌بوک واقعا بزرگ است. استفاده از آن شبیه کار کردن با HP ProBook است. هیچ شکی نیست که من نسخه 1080p آن را می‌پسندم اما نسخه‌‌‌ی با نمایشگر 720p نیز مشکلی ندارد و قابل کاربرد است. اما در نمایشگری ۱۵ اینچی با رزولوشن 1080p همه چیز متفاوت دیده می‌شود. هم‌اکنون کروم‌بوک ۱۵ ایسر در انگلیس قابل پیش‌ سفارش است اما هیچ صحبتی از زمان عرضه نهایی این دستگاه در میان نیست. همین طور امکان در دسترس قرارگیری این کروم‌بوک در سایر بازار‌های جهان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بسیاری به دلیل کوچک‌ بودن کروم‌بوک‌ها به این دستگاه‌ها ایراد وارد می‌کردند اما بالاخره دستگاهی از ایسر با نمایشگری بزرگ و با کیفیت نیز از راه رسید.


تعداد بازديد : 55
برچسب ها : ,,
لپ‌تاپ جدید اپل و پنج جایگزین برای آن
اپل لپ‌تاپ جدید خود را با نام MacBook ‌به عنوان لپ‌تاپ آینده معرفی کرده، اما در حالی که پیرامون این لپ‌تاپ، گزارش‌ها و بررسی‌های زیادی صورت گرفته است، بسیاری بر این باورند که هنوز می‌توان رقبای جدی برای این لپ‌تاپ جدید در نظر گرفت. ما در اینجا سه نمونه از جایگزین‌ها و رقبای اصلی این لپ‌تاپ را به شما معرفی می‌کنیم.

 

از یک دیدگاه فنی طراحی لپ‌تاپ جدید شرکت اپل، یک طراحی زیبا و جذاب است که‌ بازی با میلی‌متر‌ها در آن، نکته اصلی این جذابیت است. این لپ‌تاپ ۲۴ درصد باریک‌تر و ۱۷ درصد سبک‌تر از لپ‌تاپ قبلی اپل یعنی MacBook Air است؛ اما در عین حال، از قدرت پردازشی کمتر و بهایی بیشتر در مقایسه با نمونه قبلی خود برخوردار است.

بهای این لپ‌تاپ از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود و با توجه به پردازشگر اینتل Core M به کار گرفته شده در آن ـ‌که قدرت پردازشی پایین تری نسبت به لپ‌تاپ قبلی دارد ـ کمی بهای آن زیاد ارزیابی می‌شود. با توجه به سایر امکانات به کار گرفته شده در این لپ‌تاپ، می‌توان بجد گفت که خرید این لپ‌تاپ در مقایسه با برخی نمونه‌های مشابه آن در بازار چندان به صرفه نیست؛ اما پیش از آنکه طرفداران اپل ما را به حمایت از مایکروسافت یا شرکت دیگر متهم کنند، بگذارید دلایل خود را با معرفی سه نمونه از لپ‌تاپ‌های مشابه در بازار برای شما تشریح کنیم.

لپتاپ جدید اپل و پنج جایگزین برای آن

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 98
برای تعمیر لپ‌تاپ به کجا باید مراجعه کرد؟

متاسفانه قبلا روی لپ‌تاپ شما کار شده و چون این کار به‌درستی انجام نشده، این امکان وجود دارد که با تعمیرات توسط ما هم مشکل برطرف نشود. اگر این مورد برایتان قابل قبول است، بخش فنی ما بدون اینکه ضمانتی بابت درست شدنش بدهد، کار را تحویل می‌گیرد.


لپ‌تاپ

این پاسخ مسوول دستگاه شرکت به یکی از مشتری‌ها بود که بسیار هم از مشکل به وجود آمده ناراحت شده بود و به دستگاهش نیاز زیادی داشت.

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرسام؛ من دستگاه را به یکی از شرکت‌های همین پاساژ داده بودم. از کجا باید می‌دانستم این شرکت درست کار نمی‌کند؟

این سوال بسیاری از افرادی است که به هر دلیل به تعمیرگاه و مرکز خدماتی مراجعه می‌کنند، اما روش‌های اعتماد کردن و تشخیص صلاحیت آن مجموعه را نمی‌دانند. بیشتر نارضایتی‌های به‌وجود آمده برای مشتریان نیز ناشی از همینبی‌اطلاعی از نحوه ارزیابی مراکز خدماتی است؛ نکته‌ای که در بسیاری از صنوف وجود دارد و خطاهای افراد غیرمتخصص خسارت‌های عموما غیرقابل برگشتی را وارد می‌کند.

برای مثال، در مورد پیش‌آمده اشکال از نحوه تعویض چیپ گرافیک بود که در مورد این مشکل اگر PCB دستگاه بیش از حد حرارت ببیند یا قطعه نصب‌شده از دمای اصلی تعریف‌شده بیشتر گرم شود، کاربر هزینه تعویض قطعه را پرداخت کرده، اما در نهایت هنوز یک دستگاه قابل اعتماد ندارد و در زمانی بسیار کوتاه دستگاه دوباره خراب شده و این بار دیگر به احتمال بسیار زیاد قابل تعمیر نخواهد بود.

برای آگاهی کاربران از نحوه سرویس‌دهی مجموعه‌ها، اتحادیه فناوران رایانه تهران به تفکیک جواز کسب فعالان این صنف اقدام کرده است که به اختصار در این مقاله توضیح داده می‌شود.

سطح اول جواز: فروشندگی و ارایه خدمات اولیه ماشین‌های اداری، رایانه و لوازم مربوطه

این نوع جواز که به اشتباه جواز تعمیر و فروش در بین عوام شناخته می‌شود، به سرویس‌دهنده فقط اجازه فروش کالا و نصب برنامه‌های اولیه و راه‌اندازی دستگاه را می‌دهد؛ به این معنی که ایشان اجازه باز کردن دستگاه شما و تعمیرات اساسی را ندارد و فقط می‌تواند برای ارتقا رم، هاردیا ODD و نصب نرم‌افزارهای کاربری اقدام کند و اجازه تعمیر دستگاهی که خاموش است، شارژ نمی‌کند؛ یا مشکلاتی از این دست، در این سطح نبوده و مجاز نیست.

سطح دوم جواز: فروش و تعمیرات رایانه، ماشین‌های اداری و قطعات مربوطه

دارندگان این نوع جواز‌ها پس از گذراندن امتحان‌های اتحادیه و سازمان‌های فنی حرفه‌ای و بازرسی کارگاهشان برای نحوه سرویس‌دهی و داشتن تجهیزات و لوازم لازم برای انجام کار تعمیرات، اجازه سرویس‌دهی به شما را پیدا می‌کنند. معمولا این گروه سرویس‌دهندگان خطای بسیار کمتری از گروه اول داشته و پاسخگویی بهتری به نیازهای مشتریان دارند.

سطح سوم جواز: تولید، فروش و تعمیرات ماشین‌های اداری‌، رایانه‌، قطعات و لوازم مربوطه

دارندگان این نوع از جواز، علاوه بر گذراندن دوره‌ها و امتحان‌های سطح دوم، خود کالایی را تولید کرده و عرضه می‌کنند. هرچند تعداد دارندگان این جواز بسیار اندک بوده و معمولا در حیطه خدمات وارد نمی‌شوند، اما در سطح دارندگان جواز تعمیرات اطلاعات داشته و اجازه فعالیت دارند. البته هفت نوع جواز دیگر هم وجود دارد که مورد بحث ما نبوده و لزومی به ذکر آنها نیست. در هنگام مراجعه به شرکت‌ها یا فروشگاه‌های عرضه‌کننده خدمات، توجه به نوع جواز، می‌تواند به کسب بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان برای شما منجر شود.

 


تعداد بازديد : 33
لپ‌تاپ پر قدرت لنوو Y5070 را بیشتر بشناسید!

Lenovo-IdeaPad-Y5070-k

بازی از آن دست موضوعاتی است که تقریبا تمام عمر، ما را همراهی می‌کند. خوب که فکرش را بکنید، می‌بینید همه آدم‌ها در هر سن، فرهنگ و موقعیت جغرافیایی که باشند، بازی‌های خاص خودشان را دارند. در این بین با رشد و گسترش فناوری‌های دیجیتالی، بازی‌های الکترونیکی و به ‌طور خاص بازی‌های ویدیویی به‌ دلیل جذابیت‌های بصری فوق ‌العاده‌ای که ارایه می‌کنند، طیف بسیار گسترده‌ای از مخاطبین را در بر می‌گیرند. این روزها اگر وارد خانه‌ای شوید و ببینید که یک پدربزرگ و نوه‌اش با هم مشغول اجرای یک بازی ویدیویی هیجان انگیز هستند، چندان تعجب نخواهید کرد!

محبوبیت بازی‌های ویدیویی، بازار بسیار داغ و پر رقابتی را در بین پلتفرم ‌های مختلف (شامل کنسول ‌ها و سیستم ‌های کامپیوتری) به‌وجود آورده است. در این بین کنسول‌ها در طول زمان به‌طور جدی پیشرفت کرده و جایگاه خود را تثبیت کرده ‌اند، اما پلتفرم PC بخاطر انعطاف ‌پذیری و قابلیت‌ های بالای خود هنوز از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است. البته در گذشته نه چندان دور وقتی در مورد یک کامپیوتر گیمینگ صحبت می‌ کردیم همه به فکر یک سیستم بزرگ بسیار گران ‌قیمت با فن ‌های متعدد و پر سر و صدا می ‌افتادند، اما این روزها با معرفی لپ‌تاپ‌ های گیمینگ شما می ‌توانید چنین سیستمی را در کیف دستی خود حمل کنید.

لپ‌تاپ Lenovo Y5070 یک نمونه از این سیستم‌ها است که از آخرین فناوری‌های موجود بهره می‌گیرد تا بهترین تجربه بازی و بالاترین سطح عملکرد ممکن را در اختیار شما قرار دهد. این لپ‌تاپ از طراحی بسیار جذابی استفاده می‌کند و در نگاه اول به ‌سختی می‌توانید باور کنید که با یکی از محصولات Lenovo رو به‌ رو هستید. به‌ علاوه استفاده از ترکیب رنگ‌های سیاه و قرمز در طراحی Y5070 نیز کاربرد اصلی آن یعنی اجرای بازی‌ها را بهتر نشان می‌دهد.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 63
برچسب ها : ,,,
با لپ‌تاپ تجاری لنوو Thinkpad T440s بیشتر آشنا شوید!

lenovo-laptop-thinkpad-t440s-side

در دنیای سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات دیجیتال از اصطلاحات بسیار متنوع و متعددی برای دسته‌ بندی و تعریف محصولات مختلف استفاده می‌شود. این اصطلاحات در بسیاری از موارد صرفا برای جلب توجه مصرف‌ کنندگان و خریداران ابداع شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این ‌حال دسته ‌بندی‌هایی نیز وجود دارند که به ‌محض شنیدن نام آن‌ها می‌توانید مشخصات کلی محصولات گروه مربوطه را حدس بزنید. با جرات می‌ توان گفت دسته‌ بندی Business در بین لپ‌تاپ‌ها یکی از بارزترین نمونه‌ها در این زمینه است.

مخاطبین اصلی این گروه از لپ‌تاپ‌ها، مدیران، تاجران و به‌ طور کلی افرادی هستند که با سفرهای کاری متعدد و همچنین پردازش و ارایه اطلاعات تجاری سر و کار دارند. این محصولات به طراحی‌ها یا رنگ‌های فانتزی نیازی ندارند؛ قرار نیست آخرین بازی‌های ویدیویی روی آن‌ها اجرا شود؛ باید جمع‌ و جور و سبک بوده و در عین حال از عملکرد بالایی برخوردار باشند؛ باید عمر باتری مناسبی داشته باشند تا بتوانند جلسات طولانی را پشت سر بگذارند، و…

جای هیچ تردیدی وجود ندارد که لپ‌تاپ‌های Lenovo Thinkpad در تمام طول عمر خود (چه زمانی که توسط IBM تولید می‌شدند و چه حالا که Lenovo به یک شرکت مستقل تبدیل شده است) به‌عنوان نماد محصولات سری Business در نظر گرفته شده‌اند. این محصولات از نظر ظاهری بسیار شیک و رسمی طراحی شده‌اند و در عین حال دارای بدنه‌های مستحکم و مقاومی هستند. Lenovo Thinkpad T440s یکی از مدل‌های شاخص این خانواده محسوب می‌شود که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 54
با 5 تا از بهترین کروم بوک‌ها آشنا شوید

در تعریف کروم بوکها می‌توان چنین گفت: لپ‌تاپ‌های ارزان قیمتی که هم خوبند، هم عجیبند، هم قدرتمند!

تمرکز آنها روی محاسباتی بوده که از اواخر دهه 90 تعریف شد، مرور وب از طریق سیستم عامل گوگل کروم.

اما واقعا یک کاربر از کروم بوکش چه می‌خواهد؟

بیشتر این دستگاه‌ها از قطعات مشابه با قدرت نه چندان بالا استفاده می‌کنند و همین است که کروم بوکها را ارزان قیمت و قابل خرید می‌کند. بیشتر این دستگاه‌ها قیمتی زیر 300 دلار دارند.

با وجود پردازنده‌های ضعیف و صفحات تقریبا HD با رزولوشن 768×1366 پیکسل، بیشتر کروم بوکها وعده عمر باتری 7 تا 9 ساعت را می‌دهند.

متاسفانه این دستگاه‌ها با حافظه‌های داخلی بسیار پایین عرضه و از نظر اندازه صفحه نمایش هم از 11.6 اینچ تا 14 اینچ ساخته می‌شوند.

این بود یک نگاه کلی به کروم بوکها، اما در مقاله زیر قرار است با 5 تا از بهترین‌های آنها که مورد بررسی سایت Techradar بوده‌اند آشنا بشوید.

 

Dell Chromebook 11


Dell Chromebook 11 Review-9-580-90

 

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 66
برچسب ها : ,,
با نوت بوک گیمینگ CyberPower متفاوت بازی کنید

با نوت بوک گیمینگ CyberPower متفاوت بازی کنید

 

با نوت بوک گیمینگ CyberPower متفاوت بازی کنید

کمپانی CyberPower که معمولا نامش را بر روی سیستم های آماده مخصوص گیم با کانفیگ های قدرتمند می بینیم، بار دیگر به سمت بازار لپ تاپ ها و نوت بوک های گیمینگ آمده است تا با تولید محصولی متفاوت، کاربران این دسته از محصولات الکترونیکی را مورد هدف قرار دهد. نوت بوک تازه وارد این کمپانی که Fangbook III HX6 نامیده شده است، پردازنده ای از خانواده Core i7 های اینتل (4700MQ) را در دل خود جا داده است.

این پردازنده که در حالت پایه و به هنگام انجام اموری همچون وب گردی، پخش موسیقی و ... با فرکانسی معادل 800 مگاهرتز این سیستم قدرتمند را اداره می کند، به هنگام انجام امور سنگین پردازشی نظیر گیم، فرکانس را تا 3.4 گیگاهرتز افزایش می دهد و موجب بهره وری بیشتر این سیستم در مواقع خاص می شود. این نوت بوک خاص علاوه بر پردازنده مرکزی قدرتمند، از پردازنده ای گرافیکی متفاوت با عملکردی فوق العاده نیز بهره مند است.

کارت گرافیک به کار گرفته شده در این محصول GeForce GTX 860M به همراه 4 گیگابایت حافظه رم GDDR5 بوده و قادر است جدیدترین بازی های رایانه ای را با کیفیت بالا به نمایش در آورد. CyperPower در تولید این محصول، از صفحه نمایشی 15.6 اینچی با نور پس زمینه LED و انواع تکنولوژی هایی نظیر anti-glare بهره گرفته است تا کاربر بتواند بدون نگرانی از انعکاس نور، به انجام بازی و ... در رزولوشن بالای فول اچ دی (1080 پیکسل) بپردازد.
 

مشخصات کلی این محصول عبارت اند از:

  • صفحه نمایش IPS با نور پس زمینه LED (ابعاد 15.6 اینچی)
  • پردازنده Intel Core i7-4700MQ
  • کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 860M
  • 8 گیگابایت حافظه رم DDR3 (قابل ارتقا تا 16 گیگابایت)
  • هاردیسکی 1 ترابایتی با سرعتی معادل 7200 دور در دقیقه
  • وای فای (استانداردهای 802.11b/g/n/ac)
  • بلوتوث (نسخه 4.0)
  • سیستم عامل پیش فرض مایکروسافت ویندوز 8.1
  • ابعاد 14.9" x 10.3" x 1.24"
  • وزن  5.9 lbs یا 2.6 کیلوگرم
     

Fangbook III HX6 دارای پایه هایی اختصاصی است تا به هنگام فشار کاری بالا، هوای بیشتری را از طریق محفظه های قرار گرفته در قسمت زیرین دریافت کرده و دمای قطعات را تا حد قابل قبولی کاهش داده و موجب افزایش کارایی شود. همچون دیگر نوت بوک های مخصوص گیم، کمپانی تولید کننده سه کلید اختصاصی برای محصول خود در نظر گرفته است که با فشردن هر کدام می توان سرعت فن ها را افزایش و یا کاهش داده و LED های تعبیه شده زیر صفحه کلید را روشن و یا خاموش و همچنین فرکانس کاری پردازنده را تنظیم کرد.

بدنه این محصول و محفظه های تعبیه شده در کناره ها که از LED های قرمز بی بهره نمانده اند، جلوه ای خاص به این نوت بوک بخشیده اند و در نگاه اول نظر هرکاربری را به خود جلب می کنند. این محصول با کانفیگ های متفاوت با قیمت پایه 1100 دلار به همراه یک سال گارانتی به فروش می رسد.

 

 


تعداد بازديد : 68
ایده نوین AlienWare برای افزایش توان گرافیکی لپتاپ ها

ایده نوین AlienWare برای افزایش توان گرافیکی لپتاپ ها

ایده نوین AlienWare برای افزایش توان گرافیکی لپتاپ ها

معمولا انجام بازی های رایانه ای به وسیله لپتاپ ها، حتی لپتاپ های پرقدرت گیمینگ هم چندان خوشایند خیلی از گیمرهای حرفه ای نیست و این دسته از کاربران اغلب تمایل بیشتری به بازی با سیستم های دسکتاپ دارند. از این رو کمپانی معظم Alienware تقویت کننده ای را برای افزایش توان گرافیکی لپتاپ های خود به تولید رسانده است.

تقویت کننده این کمپانی که با عنوان GPU Amplifier نیز شناخته می شود، ظاهری شبیه به یک کیس کوچک دارد و کارت گرافیک های مختلف را به همراه منبع تغذیه ای برای تامین نیروی مورد نیاز این غول های گرافیکی در دل خود جا می دهد. اما دلیل و نحوه استفاده از یک کارت گرافیک جدا، آن هم برای یک لپتاپ گیمینگ که قطعا بهترین کارت گرافیک های موبایل را در دل خود جا داده است، چیست؟ جواب این سوال آسان است، معمولا کارت گرافیک های قدرتمند سری موبایلیتی هم به پای نمونه های مشابه خود که مخصوص سیستم های دسکتاپ طراحی شده اند، نمی رسند و معمولا توان کم تری در پردازش داده های گرافیکی سنگین و حجیم دارند، از این رو با اتصال لپتاپ ها و نوت بوک ها به این تقویت کننده می توان از توان کارت نصب شده درون این کیس زیبا بهره گرفت.

اما متاسفانه این تقویت کننده تنها با جدیدترین لپتاپ تولید شده توسط  Alineware  موسوم به Alienware 13 سازگار است، چرا که کابل در نظر گرفته شده برای اتصال به این محصول به نحوی طراحی شده است که می توان آن را تلفیقی از دو رابط USB و PCI Express دانست و اتصال به GPU Amplifier مستلزم وجود چنین رابطی برروی لپتاپ کاربر دارد که تنها محصولات این کمپانی به چنین رابطی مجهز شده اند و همین موضوع شاید در نظر کاربران زیادی خوشایند نباشد. این تقویت کننده از امروز و با قیمتی معادل 299 دلار به فروش می رسد. شایان ذکر است، هیچ کارت گرافیکی به همراه این محصول عرضه نمی شود و کاربر باید با توجه به نیاز خود کارت گرافیکی با توانی معادل 375 وات و یا کم تر را در بدنه آن نصب کند.


تعداد بازديد : 38
با لپ‌تاپ Acer V3-572G بیشتر آشنا شویم!

خواسته‌های کاربران از موجودی به نام لپ‌تاپ‌، به ‌اندازه خودش است. یعنی به تعداد نیازهای هر کدام از ما یک مدل وجود دارد. برخی از ما برتری می‌دهیم که برای انجام بازی‌‌های رایانه‌ای به جای یک Pc یا بهتر بگوئیم رایانه رومیزی از همکاران سبک‌تر آن‌ ها یعنی لپ تاپ‌‌ها بهره ببریم.


acer-aspire-v3-572g-01

به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ گروهی برای انجام کارهای آنلاین و برقراری ارتباط با همکاران، دوستان از این ابزارهای خوش رنگ و سیما بهره می‌‌گیرند. هرچند دوستانی هم هستند که تنها برای خودنمایی و گمانم واپس نماندن از گروه « لپ‌تاپ ‌داران» دست به خرید چنین دستگاهی می زنند.

acer-aspire-v3-572g-06

با این ‌حال می‌توان گفت یکی از بزرگ‌‌ترین گروه کاربران لپ‌تاپ ‌ها، افرادی هستند که برای انجام کارهای اداری یا تحصیلی خود از این سیستم ‌ها استفاده می‌کنند.
این کاربران به دستگاهی نیاز دارند که امکان جابجایی راحت، ادامه کار در شرایط مختلف، برقراری ارتباط آنلاین و یا برخط و در عین حال قدرت پردازش مناسب را در اختیار شان قرار دهد.

بیشتر این دوستان عزیز ما دارای یک رایانه روی میزی جداگانه نیستند، بنابر این بسیار لذت بخش است اگر بتوانند از لپ تاپ خود برای تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و یا گهگاهی اجرای بازی ‌های رایانه ای هم استفاده کنند.

به ‌طور طبیعی توان پردازش کلی برای این کاربران از توانایی گرافیکی دستگاه اهمیت بیشتری دارد. از سوی دیگر آن‌ ها برتری می‌دهند که لپ تاپ مورد استفاده ‌شان از ظرفیت ذخیره ‌سازی مناسبی برخوردار باشد تا مجبور نباشند همواره هارد دیسک‌های اکسترنال را در کیف خود حمل کنند. در عین حال ویژگی ‌هایی مانند راحتی کار با صفحه‌کلید و درگاه‌ های ارتباطی مختلف نیز می‌توانند برای این کاربران از اهمیت بالایی برخوردار باشند.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 51
راه های بهبود رایانه با System Restore ویندوز 7

راه های بهبود رایانه با System Restore ویندوز 7

راه های بهبود رایانه با System Restore ویندوز 7

در این نوشته می خواهیم یکی از عمومی ترین مشکلات کاربران ویندوز را بررسی نماییم. در صورتی که سیستم عامل ویندوز شما دچار مشکلاتی از قبیل ایجاد مشکل در ریجستری و یا ویروسی شدن سیستم می شود، بهترین راهکار استفاده از قابلیت Seystm Restore ویندوز است که این امکان را به کاربر می دهد تا به زمانی که این مشکلات در سیستم وجود نداشتند باز گردد.

برای اینکار سراغ این ابزار ویندوز می رویم ولی system-restore کار نمی کند. اگر قابلیت Seystm Restore ویندوز دچار مشکل شود و یا بنا به دلایلی قادر به پیدا کردن هیچ Restore Point (نقطه بازگشت) در سیستم شما نشود باید چه کار کرد؟ در ادامه روش هایی برای درست کردن و استفاده دوباره از این قابلیت را به شما معرفی می کنیم:


۱- استفاده از یک Restore Point دیگر

در صورتی که شما در هنگام استفاده از Seystm Restore گزینه Recommended restore را انتخاب کردید و در پایان پس از انجام عملیات بازیابی و ریستارت شدن سیستم هیچگونه تغییری در سیستم خود مشاهده نکردید می توانید از گزینه Choose a different restore point استفاده کنید. با انتخاب این گزینه و با کلیک بر روی دکمه Next شما می توانید نقاط بازگشت بیشتری را مشاهده کنید. اما با این حال ممکن است برخی از نقاط بازگشت بعد از رخ دادن مشکل در سیستم شما ایجاد شده باشند، بنابراین می توانید با انتخاب Show more restore points تمام نقاط بازگشت موجود بر روی درایو های سیستم را از زمان شروع بکار سیستم مشاهده کنید.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 72
گسترش همکاری بین AMD و شرکت Asustek

گسترش همکاری بین AMD و شرکت Asustek

گسترش همکاری بین AMD و شرکت Asustek

بنابر اخبار رسیده همکاری دو شرکت AMD و Asustek در حال گسترش است و این همکاری به زودی تاثیر مستقیمی بر بازار کامپیوتر های شخصی خواهد گذاشت. شرکت AMD ظاهراً تصمیم دارد روش نامگذاری جدیدی را نیز برای محصولات سال 2016 خود انتخاب کند. هنوز این اخبار از سوی دو شرکت تایید نشده است اما طبق گزارش ها، شرکت AMD قصد دارد برای نامگذاری سری جدید پردازنده های خود در سال 2016 از نام Zen استفاده نماید. در راستای این همکاری ها AMD تمایل دارد پردازنده های جدید را با تخفیف ویژه به شرکت Asustek بفروشد.

با وجود رقابت شدیدی که بین پردازنده های سری Haswell Refresh اینتل و APU های جدید AMD وجود دارند محصولات AMD توانسته اند بازدهی قابل قبولی را از خود نشان دهند. به همین دلیل AMD در حال حاضر حدود 30 درصد از بازار کامپیوتر های شخصی را در اختیار خود دارد. منابع تحلیلی معتقدند AMD تصمیم دارد از طریق گسترش همکاری ها با شرکت Asustek فروش APU های خود را افزایش دهد تا سهمی بیش از 30 درصد از بازار را به خود اختصاص دهد. با این حال برخی معتقدند افزایش همکاری بین این دو شرکت باعث خواهد شد شرکتهای رقیبی مانند ASRock, Elitegroup, Biostar Gigabyte و MSI تعداد محصولات خود را که از پردازنده های AMD استفاده می کند، کاهش دهند.

 


تعداد بازديد : 64
برچسب ها : ,,,,
کروم بوک 2 سامسونگ با پردازنده اینتل و قیمت ۲۴۹ دلار معرفی شد

کروم بوک 2 سامسونگ با پردازنده اینتل و قیمت ۲۴۹ دلار معرفی شد

کروم بوک 2 سامسونگ با پردازنده اینتل و قیمت ۲۴۹ دلار معرفی شد

سامسونگ در حال حاضر کروم بوک ۲ قدرت گرفته از پردازنده اکسینوس را ارائه می‌کند اما این کمپانی اخیرا مدل جدیدی از این کروم‌بوک را با پردازنده اینتل Celeron N2840 معرفی کرده است. کروم‌بوک ۲ سامسونگ با برچسب قیمت ۲۴۹ دلار تا دو هفته دیگر عرضه خواهد شد که ابعادی برابر با 11.4 در 8.6 در 0.66 سانتی‌متر و ۱ کیلو و ۲۰۲ گرم وزن دارد.

حافظه رم ۲ گیگابایتی، ۱۶ گیگ حافظه داخلی و ۱۱.۶ اینچ صفحه نمایش با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل از مشخصات کلیدی کروم بوک ۲ شرکت سامسونگ به حساب می‌آید. این کروم بوک از ویژگی‌های دیگری همچون گرافیک اینتل HD، بلوتوث نسخه چهار، وای‌فای مدل  802.11، پورت HDMI و ۱ پورت USB 2.0 و ۱ پورت USB 3.0 بهره می‌برد. مشخصات این دستگاه بسیار شبیه به کروم‌بوک ۲ قدیمی است، به غیر از اینکه سامسونگ Chromebook 2 جدید خود را به دکمه "Get Help" مجهز کرده است. این دکمه شبیه به سرویس پشتیبانی Amazon May عمل می‌کند و با فشار دادن آن شما به سرویس پشتیبانی سامسونگ به صورت ویدیو چت متصل می‌شوید.

اما برخلاف سرویس پشتیبانی آمازون که به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته در دسترس است، پشتیبانی سامسونگ تنها در روز‌های دوشنبه تا جمعه از ساعت ۷ صبح تا ۴ بعد از ظهر در دسترس است. همین که به پشتیبانی سامسونگ متصل شدید، می‌توانید درباره هر موردی از سیستم عامل کروم و یا هر مشکل دیگری که با نوت‌بوک خود دارید، سوال کنید و در نتیجه مشکل را حل کنید. برای فعال سازی این ویژگی نیز کاربران باید ابتدا در دستگاه خود وارد شوند، در محل تایپ آدرس، دو کلمه "Chrome help" را بنویسند و بروزرسانی مورد نظر را دانلود کنند سپس دکمه Get Help در پایین و سمت چپ صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.

 


تعداد بازديد : 53
معرفی لپ‌تاپ هیبریدیSatelite Radius 11 از توشیبا

معرفی لپ‌تاپ هیبریدیSatelite Radius 11 از توشیبا

معرفی لپ‌تاپ هیبریدیSatelite Radius 11 از توشیبا

به نظر می‌رسد این روزها محبوبیت ابزارهای هیبریدی رفته رفته در حال افزایش است، چرا که کمپانی توشیبا لپ‌تاپ هیبریدی جدید خود را با عنوانSatelite Radius 11 معرفی کرده است. با توجه به اینکه کمپانی‌های تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ‌های هیبریدی با گذشت زمان محصولات بهتری را روانه‌ی بازار می‌کنند، توشیبا Satelite Radius 11 را نیز با قابلیت‌های کاربردی بیشماری راهی بازار خواهد کرد.

بخش نگه ‌دارنده‌ی صفحه‌ی نمایش لپ‌تاپ هیبریدی جدید توشیبا قادر است به‌واسطه‌ی وجود دو لولای مستقل تا ۳۶۰ درجه تا شده و صفحه‌ی نمایش روی قسمت پشتی لپ‌تاپ قرار گرفته و همچون یک تبلت در اختیار کاربر قرار گیرد. این لپ‌تاپ هیبریدی از وجود ویندوز ۸.۱ به‌عنوان سیستم‌عامل و صفحه‌ی نمایش ۱۱.۶ اینچی بهره می‌برد و قیمت آن نیز ۳۳۰ دلار تعیین شده است.

محصول جدید توشیبا نیز در زمره‌ی لپ‌تاپ‌هایی قرار دارد که تجربه‌ی کار با یک ابزار‌ قابل حمل همچون یک تبلت یا لپ‌تاپ را با بهره‌گیری از قیمت پایین برای کاربران رقم می‌زند. Satelite Radius 11 برای استفاده در ۵ حالت طراحی شده است. علاوه بر استفاده در حالت یک تبلت و لپ‌تاپ، می‌توان آن را در حال استند و همچنین حالت ۱۸۰ درجه استفاده کرد. محصولات هیبریدی برای افرادی در نظر گرفته‌ شده‌اند که دوست دارند گجت خود را در کاربری‌هایی چون کار و تفریح  مورد استفاده قرار دهند، از این‌رو توشیبا نیز این افراد را هدف گرفته است.

Carrie Crown، مدیر بازاریابی توشیبا در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است: "ما افرادی را می‌بینیم که از گجت‌های خود برای وب‌گردی و کارهای دیگر استفاده می‌کنند. لپ‌تاپ هیبریدی توشیبا برای یک محصول کاربردی برای افرادی است که در پی استفاده از قابلیت‌های محصولات هیبریدی هستند." توشیبا همچون لنوو در محصول خود از قابلیت Smart-Lock استفاده کرده که صفحه‌ کلید را در حالت تبلت غیرفعال می‌کند. برای سهولت در استفاده از کیبورد لغزش کلید‌های مستطیلی شکل کیبورد کاهش یافته است.

این لپ‌تاپ هیبریدی ازسیستم ختک‌کننده بدون فن استفاده می کند، که منجر به بی‌سروصدا کار کردن آن می‌شود. همچنین باید به وجود وب‌کم اچ‌دی اشاره کرد. این محصول از ۲۶ اکتبر به بازار عرضه خواهد شد و وزن آن نیز کمتر از ۱.۳ کیلوگرم است. توشیبا از پردازنده‌ی سری پنتیوم یا سلرون در کنار حافظه‌ی رم ۴ گیگیابایتی بهره برده است. در مورد حافظه‌ی داخلی نیز می‌توان به حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی از نوع فلش یا هارد ۵۰۰ گیگابایتی اشاره کرد.

 


تعداد بازديد : 85
کروم بوک ۲ سامسونگ با قلب تپنده اینتل معرفی شد

سامسونگ اقدام به معرفی کروم بوک ۲ با پردازنده ای از تولیدات شرکت اینتل کرد . اخیرا کروم بوکی از سامسونگ معرفی شد که از قیمت ۲۴۹ دلاری برخوردار بوده و در آن از پردازنده هشت هسته ای Exynos 5 استفاده شده بود .


Samsung-Chromebook-2

به گزارش سافت گذر به نقل ازگجت نیوز؛ کروم بوک جدید معرفی شده از سوی سامسونگ دارای پردازنده اینتل سلرون N2840 است ، از دیگر مشخصات فنی آن می توان به حافظه رم ۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت اشاره کرد , البته این محصول جدید از کارت حافظه خارجی پشتیبانی می کند . همچنین این کروم بوک به پورت های USB 2.0  و USB 3.0 مجهز شده است .


Samsung-Chromebook-2-1

سامسونگ در این مدل از نمایشگر ۱۱٫۶ اینچی با رزولوشن ۷۶۸×۱۳۶۶ و مقدار روشنایی ۲۰۰ نیت استفاده کرده است . همچنین سامسونگ در مدل جدید کروم بوک خود از بلوتوث نسخه ۴٫۰ , پورت HDMI و جک ۳٫۵ میلی متری صدا استفاده کرده است . سامسونگ در طراحی این محصول از بلندگوهای استریو , وب کم با توان رزولوشن ۷۲۰p و باتری ۴٫۰۸۰ میلی آمپری استفاده کرده که به ادعای سامسونگ می تواند در استفاده مداوم عمر ان به ۹ ساعت ختم شود .

 


تعداد بازديد : 59
احتمال عرضه کروم بوک به‌ همراه پردازنده انویدیا Tegra K1

احتمال عرضه کروم بوک به‌همراه پردازنده انویدیا Tegra K1

احتمال عرضه کروم بوک به‌همراه پردازنده انویدیا Tegra K1

ایسر جزو شرکت‌هایی است که چندین کروم‌بوک را روانه‌ی بازار کرده است. درست زمانی که سامسونگ بازار لپ‌تاپ اروپا را رها کرده، به نظر می‌رسد ایسر قصد دارد جدیدترین کروم‌بوک خود را همراه با صفحه‌ نمایش لمسی و پردازنده‌ی Tegra K1 عرضه کند. ایسر اولین کمپانی بود که چیپ تگرا کی۱ انویدیا را در کروم‌بوک‌های خود بکار گرفت، این‌طور که پیداست نمایشگر لمسی هم به این کروم‌بوک‌ها اضافه می‌شود.

تعداد کروم‌بوک‌هایی که به نمایشگر لمسی مجهز هستند زیاد نیستند، کروم‌بوک Pixel گوگل یکی از نمونه‌های فوق‌العاده در این کلاس از لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود. اگر چه صفحه نمایش لمسی یکی از ملزومات لپ‌تاپ‌ها نیست، اما داشتن آن نیز خالی از لطف نیست. به طور مثال در هنگام وب‌گردی استفاده از صفحه لمسی می‌تواند لذت بخش باشد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که کروم‌بوک‌های لمسی ایسر تنها در انگلستان عرضه می‌شوند. با توجه به حضور قدرتمند ایسر در بازار کروم‌بوک‌ها و همچنین عرضه طیف وسیعی از کروم‌بوک‌ها، ارائه‌ی محصولی جدید با صفحه نمایش لمسی خبر غافل‌گیر کننده‌ای نیست. نکته جالب اینجاست که به محض خروج سامسونگ از بازار کروم‌بوک‌ها در اروپا، ایسر سعی در بدست آورد سهم بیشتر از این بازار را دارد.



تعداد بازديد : 48
تبلت ۸.۹ اینچی نکسوس HTC تاییدیه FCC را دریافت کرد

تبلت ۸.۹ اینچی نکسوس HTC تاییدیه FCC را دریافت کرد

تبلت ۸.۹ اینچی نکسوس HTC تاییدیه FCC را دریافت کرد

به زمان رونمایی تبلت نکسوس ۹ و گوشی هوشمند نکسوس ۶ نزدیک می‌شویم. انتظار می‌رود تا چند هفته دیگر هر دو دستگاه رسما معرفی شوند که البته قبل از این زمان نیاز است هر دو مجوز FCC را دریافت کنند. هنوز از نکسوس ۶ برای گرفتن تاییدیه FCC خبری نیست، اما به تازگی تبلت ۸.۹ اینچی ساخت اچ‌تی‌سی توانسته این تاییدیه را دریافت کند.

تبلت جدید HTC که اخیرا مجوز FCC را دریافت کرده، صفحه نمایش ۸.۹ اینچی دارد که با شایعات مربوط به نکسوس ۹ کاملا مطابق است. در واقع همین اندازه صفحه نمایش است که بسیاری را قانع کرده این دستگاه همان نکسوس ۹ باشد. آخرین شایعات به این موضوع اشاره دارند که تاریخ رونمایی از این دستگاه اواسط ماه اکتبر و عرضه آن از اواخر این ماه میلادی انجام خواهد شد.

پس به نظر می‌رسد گوگل قصد ادامه سنت دو سال پیش در زمان رونمایی از دستگاه‌های جدید را پیگیری می‌کند و تاریخ رونمایی نکسوس‌ها را امسال تغییر نمی‌دهد. در این مراسم گوگل از نسل جدید دستگاه‌های نکسوس رونمایی و نسخه جدید اندروید را عرضه خواهد کرد. شایعات به این مشخصات فنی برای تبلت ۸.۹ اینچی نکسوس ساخت HTC اشاره دارند:

  • ۸.۹ اینچ صفحه نمایش با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰
  • پردازنده ۶۴ بیت تگرا K1
  • حافظه رم ۳ گیگابایتی
  • ۱۶ مگاپیکسل دوربین در عقب
  • سیستم عامل اندروید L

 

 


تعداد بازديد : 53
مک بوک جدید با صفحه نمایش Retina و پشتیبانی از USB Type-C

مک بوک جدید با صفحه نمایش Retina و پشتیبانی از USB Type-C

 

مک بوک جدید با صفحه نمایش Retina و پشتیبانی از USB Type-C

در عرض چند ماه گذشته اخبار و شایعات زیادی درباره مک بوک جدید اپل که قرار است در ماه اکتبر امسال معرفی شود شنیده بودیم. گفته شده بود که این محصول جدید از صفحه نمایش 12 اینچی "رتینا" برخوردار خواهد بود که کیفیت نمایش آن برابر با حداکثر قدرت تفکیک چشم انسان است. در یکی دو روز گذشته خبر های جدیدی منتشر شده حاکی از اینکه مک بوک جدید اپل از کانکتور های جدید و دو طرفه USB Type-C نیز پشتیبانی خواهد کرد. البته این اخبار هنوز تایید نشده و در حد شایعه است اما در همایش اپل که در اکتبر امسال برگزار میشود همه چیز روشن خواهد شد.

گذشته از آن گفته شده که این مک بوک از تمام مدلهای قبلی اپل و حتی از MacBook Air فعلی باریکتر و سبکتر است چون از پردازنده های بسیار کم مصرف Intel Broadwell-Y بهره خواهد برد که نیازی به سیستم خنک کننده و فن نخواهد داشت. برای باریک تر شدن این لپ تاپ، شرکت اپل در طراحی خود پورت های USB را با نوع جدید آن یعنی USB Type-C جایگزین کرده است که ضخامت کمتری دارند و البته برای پشتیبانی از وسایلی که از پورت های USB قبلی استفاده میکنند آداپتور مخصوصی در جعبه مک بوک قرار خواهد داشت تا بتوان وسایل قدیمی را نیز با کابل جدید به مک بوک متصل کرد.

استفاده از این کانکتور ها خیال کاربر را از لحاظ اینکه کابل را از چه جهتی به مک بوک متصل میکند راحت خواهد کرد چرا که کانکتور USB Type-C دو طرفه است و جهت خاصی برای اتصال به دستگاه ندارد اما استفاده از آداپتور تبدیل کننده ممکن است با بسیاری از دستگاهها در حال حاضر سازگار نباشد چون این استاندارد، بسیار جدید است و کمی زمان لازم است تا دستگاهها آن را پشتیبانی نمایند. در اخبار آمده است که صفحه نمایش این مدل از لبه های باریک تری برخوردار خواهد بود و صفحه کلید آن نیز به طور کامل عرض لپ تاپ را خواهد پوشاند، ضمناً بلند گوها نیز در قسمت بالای صفحه کلید قرار دارد. قیمت و زمان آغاز به فروش مک بوک جدید هنوز معلوم نیست و حتی در شایعات اخیر هم هیچ اشاره های به آن نشده است بنابر این اظهار نظر درباره این دو مورد هنوز ممکن نیست.



تعداد بازديد : 38
برچسب ها : ,,
G551 و G771 لپ تاپ های گیمینگ جدید ایسوس

G551 و G771 لپ تاپ های گیمینگ جدید ایسوس

G551 و G771 لپ تاپ های گیمینگ جدید ایسوس

کمپانی ایسوس امروز دو لپ تاپ گیمینگ جدید از سری محصولات G خود را معرفی کرد. این دو محصول که G551 و G771 نام دارند با استفاده از پردازنده های Core i7 و کارت گرافیک های NVIDIA GeForce GTX جدید و قدرتمند موجود در بازار توانسته اند عملکرد و کارایی بسیار خوب و بهتری را نسبت به محصولات دیگر این سری به نمایش بگذارند.

محصولات سری G ایسوس از صفحه نمایش های IPS که توانایی نمایش تصاویر با کیفیت Full HD را دارند بهره می برند. علاوه بر این بدنه مشکی رنگ آلومنیومی به همراه علامت الماس قرمز رنگ، صفحه کلیدهای گیمینگ مخصوص و یک سیستم خنک کننده بی صدا که به صورت موثری گرما را از محیط لپ تاپ خارج می کند از دیگر ویژگی های این محصولات به شمار می روند.
 

عملکرد فوق العاده در اجرای بازی ها

این لپ تاپ های جدید با استفاده از آخرین پردازنده های Core i7 عرضه شده و همچنین کارت گرافیک های GeForce GTX 850M/860M که توسط DirectX 11 جلوه های تصویری زیبا و ظریفی را فراهم می کنند توانسته است نظر بسیاری از طرفدارن لپ تاپ های گیمینگ را به خود جلب کند. مطمئناً استفاده از این قطعات سخت افزاری قدرتمند سهم ویژه ای را در ایجاد یک تجربه گیمینگ فراموش نشدنی ایفا خواهند کرد.
 

صفحه نمایش و بلندگوهای با کیفیت و قدرتمند

G551 و G771 به ترتیب از مانیتورهای 15 و 17 اینچی Full HD با وضوح 1920 در 1080 پیکسلی بهره می برند. این صفحات نمایش IPS دارای زاویه دید وسیع 178 درجه ای هستند که این امر باعث می شود تا تصاویر یکنواخت و یک دستی از آن به نمایش گذاشته شود. علاوه بر این تکنولوژی Trinity Display خروجی های لازم برای 3 مانیتور را با استفاده از پورت های HDMI1.4 و یا DisplayPort1 فراهم می کند. SonicMaster Premium هم یک صدای با کیفیت و واضح را از طریق بلندگوهای استریو داخلی لپ تاپ ایجاد می کند. این لپ تاپ های گیمینگ همچنین از یک تقویت کننده قدرتمند صدا برای افزایش کیفیت خروجی از طریق هدفون برخوردار هستند.
 

طراحی زیبا و چشم نواز

G551 و G771 دارای یک صفحه کلید یکپارچه از جنس Chiclet هستند که با استفاده از کلیدهای WASD امکان حرکت و اجرای بازی ها را به آسانی فراهم کرده است. نور پس زمینه قرمز رنگ هم باعث شده است تا دقت در اجرا و انجام بازی ها به حداکثر مقدار خود برسد.


تعداد بازديد : 65
برچسب ها : ,,,
پرفروش‌ترین لپ تاپ‌های بازار IT ایران را بشناسید

در بازار آی تی ایران و در شرایطی که تنوع مدل‌های لپ تاپ با برندهای مختلف وجود دارد، انتحاب یک لپ تاپ مناسب کمی سخت است. یکی از راه‌های انتخاب لپ تاپ مناسب این است که چقدر یک لپ تاپ با استقبال عمومی قرار گرفته است؟ لپ تاپ پرفروش بازار یقینا از کیفیت قابل قبولی برخوردار است که مورد استقبال مردم قرار گرفته است. ما تلاش کردیم تا لیستی از لپ تاپ‌های پرفروش بازار آی تی را در اختیار شما قرار دهیم تا انتخاب یک لپ تاپ مناسب را برای شما راحت‌تر کنیم.

بقیه در ادامه مطلب

 


تعداد بازديد : 87
برچسب ها : ,,,,
مک‌بوک ایر نسل بعدی تابستان آینده معرفی می شود

مک‌بوک ایر نسل بعدی تابستان آینده معرفی می شود

طبق شایعاتی که از یک منبع گمنام در مورد اپل منتشر شده است، نسل بعدی مک‌بوک ایر در تابستان آینده در ۳ رنگ متنوع معرفی خواهد شد. طراحی و رنگ‌بندی این دستگاه‌ها با خانواده‌ی محصولات اپل هماهنگ خواهد بود.

به گفته‌ی این منبع نسل بعدی مک‌بوک ایر به نمایشگر ۱۲ اینچی رتینا مجهز خواهد شد، همانطور که در ساعت اپل دیدیم، رنگ‌بندی محصولات اپل عموما به صورت مشکی مات، سفید و طلایی خواهد بود. بنابراین مک‌بوک ایر بعدی نیز احتمالا با این ۳ رنگ برای جلب نظر طرفداران اپل به بازار عرضه خواهد شد. طبق زمان‌بندی معرفی محصولات اپل باید منتظر معرفی نسل بعدی لپ‌تاپ‌های نازک و کم مصرف سری ایر این شرکت باشیم. احتمالا در این اولترابوک‌ها از پردازنده‌های Broadwell اینتل استفاده خواهد شد که باعث عملکرد بالاتر و مصرف بهینه‌تر آن‌ها خواهد شد.

مک‌بوک ایر نسل بعدی تابستان آینده معرفی می شود


تعداد بازديد : 100
لپ تاپ سبک و قدرتمند گیمینگ GS30 Shadow از MSI

لپ تاپ سبک و قدرتمند گیمینگ GS30 Shadow از MSI

لپ تاپ سبک و قدرتمند گیمینگ GS30 Shadow از MSI

شرکت MSI به تازگی یک لپ تاپ گیمینگ 13.3 اینچی و سبک را به بازار معرفی کرده است. MSI GS30 Shadows یک لپ تاپ 1 کیلو و 300 گرمی است که مجهز به یک پردازنده Intel Core i7 و گرافیک Irisi Pro است که به گفته MSI قادر است از پس بسیاری از بازی های رایانه ای جدید به راحتی بر آید.

پردازنده گرافیکی Iris Pro که در این لپ تاپ بکار رفته است بیش از دو برابر پردازنده های گرافیکی نسل پیشین اینتل موسوم به Intel Graphics قدرت و بازدهی دارد به طوری که از DirectX 11.1, OpenCL 1.2, OpenGL 4.0 بطور کامل پشتیبانی کرده و همچنین قادر است خروجی تصویری با کیفیت 4K x 2K به نمایش بگذارد.

این شرکت تایوانی ادعا میکند توانایی های اصلی GS30 Shadow زمانی نمودار می شود که آن را به MSI GamingDock یا مقر گیمینگ MSI متصل کنید. مدیر ارشد بخش فروش MSI قول داده است این لپ تاپ با ویژگی ها و مشخصاتی که دارد نه تنها مورد توجه گیمر ها واقع خواهد شد بلکه طیف وسیعی از کاربران معمولی نیز از خصوصیاتی مانند طراحی باریک بدنه و سبکی آن استقبال خواهند کرد.
 

قبل از این که به مشخصات فنی MSI GamingDock بپردازیم، مروری لیست وار بر مشخصات فنی این لپ تاپ خواهیم داشت:

  • پردازنده اصلی Intel Core i7
  • حافظه رم DDR3L 1600 با قابلیت نصب حداکثر 16 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی از نوع Intel Iris Pro
  • صفحه نمایش 13.3 اینچی از نوع LED Backlight با کیفیت 2560 در 1440 پیکسل، زاویه دید عریض و ویژگی ضد انعکاس
  • مجهز به دو حافظه M.2 SSD با پشتیبانی از Super RAID (سرعت ذخیره سازی 800 مگابایت در ثانیه)
  • کیبورد مجهز به نور پس زمینه
  • دارای دو پورت USB 3.0
  • کارت خوان حافظه های SD و MMC
  • پورت HDMI برای خروجی تصویر
  • پورت های ورودی و خروجی صدا شامل میکروفون و هدفون
  • کارت شبکه گیگابیتی 802.11ac با چیپ ست اینتل
  • مجهز به بلوتوث نسخه 4.0
  • وب کم با کیفیت HD و سرعت فیلمبرداری 30 فریم در ثانیه با کیفیت 720p
  • باطری 4 سلولی لیتیومی
  • آداپتور برق 65 وات
  • اندازه: 320 در 227 در 19.8 میلیمتر
  • وزن 1 کیلو 300 گرم
  • سیستم عامل ویندوز 8.1

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 49
معرفی مدل‌های جدیدی از نوت‌بوک‌های هیبریدی ایسر

معرفی مدل‌های جدیدی از نوت‌بوک‌های هیبریدی ایسر

 

معرفی مدل‌های جدیدی از نوت‌بوک‌های هیبریدی ایسر

شرکت ایسر مدل‌های جدیدی از نوت‌بوک‌های هیبریدی خود را معرفی کرده تا شاید بتواند کاربران را به جای خرید یک نوت‌بوک و تبلت جداگانه به خرید نوت‌بوک‌های هیبریدی خود تشویق کند. زمانی بود که اگر فردی به لپ‌تاپ و تبلت نیاز داشت باید دو دستگاه جداگانه می‌خرید. حتی به اعتقاد ما همین امروز هم بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا در صورت نیاز، یک لپ ‌تاپ و یک تبلت جداگانه داشته باشند. اما اگر احیانا شما جزو کسانی هستید که ترجیح می دهید تا از یک دستگاه استفاده کنید، بنابراین نوت ‌بوک‌های هیبریدی ایسر گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شوند.

شرکت ایسر به تازگی از سری Aspire Switch 11 رونمایی کرده و البته برای سری Switch 10 نیز یک مدل تازه ارایه کرده است. ایسر دو نوت‌بوک هیبریدی از سری Switch 11 را معرفی کرده است که یکی از آن‌ها دارای مشخصات فنی پیشرفته و دیگری با مشخصات فنی پایین‌تر است. مدل the SW5-171 دارای پردازشگر Core i5 اینتل، 4 گیگابایت رم، نمایشگر با کیفیت Full HD و هارد درایو 128 گیگابایتی است. در طرف دیگر مدل SW5-111 دارای پردازنده‌ی اتم Z3745 با 2 گیگابایت رم و حافظه 64 گیگابایتی eMMC است. همچنین یک دوربین 2 مگاپیکسلی در نمای جلوی این نوت‌بوک هیبریدی قرار دارد.

با وجود تفاوت‌هایی که این دو مدل در سخت‌افزار خود دارند ولی هر دو از صفحه‌نمایش گوریلا گلس 3، اسپیکرهای استریو در نمای جلو و کیبوردهایی با طراحی مشابه هم استفاده می‌کنند. اما دو مدل جدید ایسر از سری Switch 10 نیز معرفی شده‌اند که اگرچه هر دو از گوریلا گلس 3 بهره می برند ولی یکی دارای رزولوشن 1280 در 800 و مدل دیگر دارای رزولوشن Full HD است. هر دو مدل از پردازنده‌ی چهار هسته ای اتم اینتل با 2 گیگابایت رم بهره می‌برند و طبق گفته‌ی ایسر ماندگاری باتری 7 تا 8 ساعت بسته به این که نوت‌بوک شما از کدام مدل باشد، دارند. همچنین این دو نوت‌بوک با ویندوز 8.1 و آفیس 365 عرضه خواهند شد. نوت‌بوک‌های هیبریدی Aspire Switch 11 از مهرماه به بازار عرضه شده و قیمت آن‌ها از 399 دلار آغاز می‌شود. از طرفی Aspire Switch 10 از همین ماه با قیمت 330 دلار روانه بازار می‌شوند.

 



تعداد بازديد : 41
ایسرو دو نوت‌بوک تبدیل شونده‌ی R13 و R14 را معرفی کرد

ایسرو دو نوت‌بوک تبدیل شونده‌ی R13 و R14 را معرفی کرد

 

ایسرو دو نوت‌بوک تبدیل شونده‌ی R13 و R14 را معرفی کرد

ایسر پس از شکست در فروش نوت‌بوک هیبریدی که تاچ‌پد آن بالای صفحه کلید قرار داشت، متوجه شد که هر نوآوری باعث استقبال از محصول نخواهد شد، بنابراین سری جدید نوت‌بوک‌های قابل تغییر خود را با طراحی استاندارد تری معرفی کرد. Aspire R13 و Aspire R14 دو نوت‌بوک قابل تغییر و سطح بالای مجهز به ویندوز ۸.۱ هستند که با وجود اسم مشابه از طراحی متفاوتی بهره می‌برند.

R13 نوت‌بوک 13.3 اینچی ایسر است که به وسیله‌ی لولایی که به مرکز قاب نمایشگر متصل شده، صفحه‌ی نمایش آن می‌تواند ۱۸۰ درجه بچرخد و در کل ۶ حالت تجربه‌ی کاربری متفاوت را به کاربر ارائه کند. این نوت‌بوک با دو پیکربندی متفاوت رزولوشن نمایشگر عرضه خواهد شد: رزولوشن 1920 در 1080 و رزولوشن 1366 در 768. پردازنده‌ی این دستگاه نیز از خانواده i3 یا i7 اینتل خواهد بود. تا ۱ ترابایت SSD با قابلیت RAID 0 همچنین ۸ گیگابایت رم مشخصات سخت‌افزاری دیگر این محصول است. در صورت نیاز قلم اکتیو نیز برای این دستگاه به فروش می‌رسد. ضخامت R13  برابر 25.4 میلی‌متر و وزن آن در حدود ۱.۴ کیلوگرم است. امکانات جانبی دیگری مثل گواهی اسکایپ و میکروفن استریو با فابلیت حذف نویز نیز به همراه آن ارائه می‌شود. این دستگاه در مهرماه با قیمت ۸۹۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

Aspire R14 نیز مانند برادر کوچکترش قابلیت تغییر ۳۶۰ درجه‌ای را دارد اما نه با چرخش نمایشگر از وسط بلکه به وسیله‌ی لولاهای قدرتمند دو محوره که امکان خوابیدن نمایشگر به پشت دستگاه را فراهم می‌کنند. پردازنده‌ی این دستگاه از ۳ نوع i3 ، i5 و i7 قابل انتخاب خواهد بود که در کنار ۱۲ گیگابایت رم قدرت کم نظیری را ارائه خواهد کرد. دیسک سخت ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ گیگابایتی و پردازشگر گرافیکی Nvidia Geforce 820M از دیگر مشخصات اعلام شده‌ی این محصول هستند. متاسفانه نمایشگر R14 فقط از رزولوشن 1366 در 768 پشتیبانی می‌کند. البته این نمایشگر با فناوری Zero Air Gap تولید خواهد شد. این دستگاه نیز از مهرماه به قیمت ۵۹۹ دلار به فروش خواهد رفت.

 



تعداد بازديد : 55
رونمایی ایسوس از لپ‌تاپ Zenbook مدل UX 305

رونمایی ایسوس از لپ‌تاپ Zenbook مدل UX 305

رونمایی ایسوس از لپ‌تاپ Zenbook مدل UX 305

امروز در مراسم IFA شرکت ایسوس چند لپ‌تاپ جدید را معرفی کرد. اولین لپ‌تاپ در رده محصولات پیشین Zenbook این شرکت است که با بروزرسانی در پردازنده اینتل Core M همراه شده است. زبان طراحی این دستگاه نیز مشابه با مدل ۱۳.۳ اینچی زن‌ بوک است. خبر بزرگی که در کنار پردازنده Core M اینتل وجود دارد، ارتقا وضوح صفحه نمایش این دستگاه است که اکنون از پنل +QHD با رزولوشن ۳۲۰۰ در۱۸۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. دیگر ویژگی‌‌هایی همچون داشتن ۳ پورت USB 3.0، درگاه کارت‌های SD، میکرو HDMI و وای‌فای 802.11ac از جمله بخش‌هایی است که زن‌بوک جدید ایسوس به مشتری ارائه می‌کند.

مطمئنا زمانی که پردازنده‌های Core M اینتل در IDF حاضر شوند، اطلاعات بیشتری از آن‌ها کسب خواهیم کرد. در عین حال تا آن زمان جالب است بدانید که ایسوس از پردازنده‌های سری U اینتل به آنچه که از نظر فنی جایگزینی برای سری Y Broadwell خواهد بود روی آورده است. در هر حال امیدواریم عملکرد و قدرت مدل UX305 نسبت به نسل قبل یعنی UX301 پیشرفت زیادی داشته باشد و عمر باتری نیز در این فرآیند بهبود پیدا کند. قیمت‌گذاری و زمان در دسترس بودن مدل UX305 ایسوس هنوز اعلام نشده است.

با این حال قطعا در دو مدل ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی حافظه‌های SSD شاهد آن خواهیم بود. همچنین ممکن است پردازشگر‌های چندگانه SKU نیز در چند مدل مختلف ارائه شود. در بحث قیمت باید انتظار هزینه‌ای مشابه با مدل قبلی یعنی UX301 به مقدار ۱۵۰۰ دلار را داشته باشید. گرچه پردازنده Core M اینتل ممکن است قیمت را به سمت ۱۰۰۰ دلار متمایل کند. برای دانشجویان و افراد مشغول در کسب و کار که به یک لپ‌تاپ با حمل و نقل آسان نیاز دارند، UX305 دقیقا همان چیزی است که به دنبالش می‌گردند.

 



تعداد بازديد : 41
HP لپ‌تاپ ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز می‌سازد

HP لپ‌تاپ ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز می‌سازد

 

HP لپ‌تاپ ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز می‌سازد

مایکروسافت بازار رو به رشد کروم بوک‌های گوگل را جدی گرفته است و به تولید کنندگان سخت افزار برای تولید محصولات ارزان قیمت مناسب فشار زیادی می‌آورد. گویا قرار شده اچ ‌پی اولین تولید کننده‌ای باشد که برای مقابله با کروم بوک‌ها به مایکروسافت یاری می‌رساند. لپ‌تاپ ۱۴ اینچی HP Stream از مشخصاتی شبیه کروم بوک‌ها در کنار سیستم عاملی از مایکروسافت بهره می‌برد.

طبق اطلاعات درز کرده پردازنده‌ی این دستگاه A4 AMD که یکی از کم مصرف‌ترین APU های ساخت AMD است، خواهد بود. همچنین دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای آن در نظر گرفته شده است. نمایشگر این دستگاه از رزولوشن 1366 در 768 بهره می‌برد و وزن آن کمتر از ۲ کیلو خواهد بود. نکته‌ی جالب در مورد این محصول قیمت ۱۹۹ دلاری آن است که کروم بوک‌ها و تبلت‌های میان رده را به چالش می‌کشد. علاوه بر این‌ HP و Microsoft در اقدامی بی‌سابقه ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌ی ابری OneDrive برای دو سال به همراه این دستگاه ارائه می‌دهند تا از این لحاظ هم چیزی از کروم‌بوک‌ها کم نداشته باشد. هنوز اطلاعاتی از زمان و چگونگی توزیع این محصول به دست نیامده است.

 



تعداد بازديد : 70
ليست صفحات
تعداد صفحات : 2