بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 290 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 238 hily
0 312 sonya
0 293 sasan
0 224 sasan
0 280 sasan
0 230 sasan
0 217 sasan
0 223 sasan
0 237 sasan
0 288 sonya
0 246 sonya
0 234 sonya
0 301 sasan
0 227 sasan
0 215 hily
0 221 hily
0 267 sasan
0 213 sasan

5 نکته مهم که هنگام خرید سرور باید به آن توجه داشته باشید
5 نکته مهم که هنگام خرید سرور باید به آن توجه داشته باشید

خریدن تجهیزات در زمینه شبکه‌های کامپیوتری به دانش و تجربه زیادی نیاز دارد. خصوصا قطعاتی مانند سرور که دسته‌بندی‌های زیادی دارند و در تکنولوژی‌های مختلفی عرضه می‌شوند. هر سرور برای کسب و کاری خاص و نیازهای به خصوصی مناسب است؛ به همین دلیل خرید سرور امری کاملا تخصصی‌ست. در این مقاله به 5 اشتباه رایجی می‌پردازیم که معمولا هنگام خریدن سرور توسط افراد کم‌تجربه رخ می‌دهد.

عجله در فرآیند برنامه ریزی و انتخاب سرور

نیازهای تجاری اغلب باعث می‌شود زمان کافی برای تحقیق در مورد مشخصات سرور نداشته باشیم. در حالی که قبل از خریدن سرور، باید زمان و توجه زیادی صرف درک کامل نیازهایی کنیم که برای رفع آن‌ها به یک سرور جدید نیاز داریم. برای مثال، اشتراک‌گذاری فایل و پشتیبان‌گیری، معمولا به قدرت پردازش سروری که سیستم ایمیل یا پایگاه داده را میزبانی می‌کند، بستگی ندارد. برای گرفتن مشاوره در زمینه خریدن سرور و گرفتن قیمت سرور روی لینک بزنید تا بتوانید این مرحله که مهمترین مرحله انتخاب است را به خوبی پشت سر بگذارید.

خریدن سرور فقط با توجه به قیمت آن

سرور را فقط بر اساس قیمت نخرید. بسیاری از شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های اولیه خود، یک سرور معمولی و ضعیف می‌خرند. این کار زمانی را که کارکنان بخش پشتیبانی صرف راه‌اندازی و انجام تعمیرات و ارتقاء مداوم سرور می‌کنند، افزایش می‌دهد و در نهایت هم هزینه‌ها بالا می‌رود و هم کارایی لازم را از سرور نخواهید دید.

همچنین باید به سازگاری قطعات با یکدیگر دقت کنید. خرید یک یونیت کامل که از نظر سازگاری و قابلیت اطمینان تست شده و شامل یک پکیج پشتیبانی مناسب است، به کارکنان پشتیبانی امکان می‌دهد روی مشکلات تجاری مهم‌تر تمرکز کنند.

بهترین کار این است که سروری را که امروز و طی یکی دو سال آینده نیاز دارید در نظر بگیرید و سپس چندین پیکربندی از چندین فروشنده را با یکدیگر مقایسه کنید. در این صورت می‌توانید خرید مناسب‌تری داشته باشید.


قربانی کردن مقیاس پذیری

مقیاس پذیری سرور به این معنی است که بتوان قطعات تازه‌ای را به سرور اضافه کرد بدون آن که عمکلرد آن سرور کاهش یابد. بنابراین باید سروری انتخاب کنید که علاوه بر رفع نیازهای فعلی، در آینده نیز قابل ارتقا باشد.

فرض کنید امروز تصمیم گرفته‌اید یک سرور از نوع tower بخرید تا نیاز کسب و کارتان را برطرف کنید. بعد از یک کمپین فروش موفق، میزان مشتریان شما در طول شش ماه به سرعت افزایش می‌یابد. اکنون شما برای رفع نیازهای مشتریان قدیمی و مشتریان جدید، یک سیستم مدیریت منابع مشتری (CRM) را در نظر می‌گیرید و همچنان به جذب سرنخ‌های تجاری جدید ادامه می‌دهید. در این صورت سروری که اخیراً خریداری کرده‌اید نمی‌تواند از سیستم جدید پشتیبانی کند و باید به فکر خرید سرور تازه‌ای باشید. بنابراین صرف کمی پول بیشتر در خریدن سرور، می‌تواند در دراز مدت به انعطاف‌پذیری و پایداری شبکه شما و بازگشت سرمایه بهتری منجر شود.

درک نادرست اجزا و مشخصات سخت افزاری و نرم‌افزاری

از لحاظ سخت افزاری سرور شما باید از پردازنده‌های مخصوص سرور استفاده کند و نه پردازنده‌های کامپیوتر رومیزی. پردازنده‌های مخصوص سرور برای پشتیبانی از عملکرد و توان عملیاتی مورد نیاز در یک سرور طراحی شده‌اند. نمونه‌هایی از این پردازنده‌ها عبارتند از Intel Xeon و AMD Opteron.

علاوه بر این، یک سرور با کارایی بالا که تنها از یک پردازنده استفاده می‌کند، معمولاً قدرت محاسباتی مورد نیاز برای برنامه‌های کاربردی پیشرفته را ندارد.

همچنین بهتر است سخت‌افزاری که قصد خرید آن را دارید با سیستم عامل مورد نظر شما سازگار باشد. برخی از پردازنده‌ها تنها با سیستم‌عامل‌های خاصی بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کنند پس به این نکته توجه کنید.

ممکن است حتی با داشتن سروری که سخت افزار مورد نیاز شما را داشته باشد، باز هم پول و زمان بیشتری را هدر دهید آن هم با استفاده از ابزارهای مدیریتی غیر ضروری و غیر کارآمد.

توجه داشته باشید که یک نرم افزار مدیریت خوب ویژگی‌های زیر را دارد:

    •     کنترل و مدیریت کل زیرساخت فناوری اطلاعات (فیزیکی و مجازی) از طریق یک کنسول

 

    •    در اختیار داشتن یک رابط مبتنی بر وب با کاربری آسان برای استقرار سریع تنظیمات سرور

 

  •     ویژگی‌هایی مثل بروزرسانی‌های منظم و بسته‌های پشتیبانی و امنیتی

نخواندن متن دقیق بسته‌های پشتیبانی و گارانتی

اکثر کسب و کارها به شبکه‌ای نیاز دارند که به سادگی برنامه‌های‌شان را اجرا کند، قابل اعتماد باشد و مجبور نباشند برای کمک گرفتن از پشتیبانی شبکه، ساعت‌ها تماس تلفنی را تحمل کنند. ارائه دهنده گارانتی باید به صورت حضوری در دسترس باشد تا از سخت‌افزار شما پشتیبانی کند و بتواند بدون ایجاد هزینه‌های تازه برای شما (خرید سخت افزار و نرم افزار جدید) مشکلات را حل کند. بنابراین، قبل از خرید، باید زمانی را صرف بررسی دقیق بسته‌های پشتیبانی فروشندگان و ضمانت‌های سخت‌افزاری کنید.

اگر خدمات پشتیبانی فروشنده مد نظرتان شفاف یا کافی نیست، به دنبال فروشنده دیگری باشید.


تعداد بازديد : 82
معرفی تراشه‌های جذاب مدیاتک Helio G35 و Helio G25؛ گیمینگ با کیفیت با گوشی زیر 100 دلار

 

برای بسیاری از کاربران با بودجه محدود داشتن گوشی که بتواند بازی‌های گرافیکی را با کیفیت قابل قبولی اجرا کند چیزی شبیه یک آرزوست اما مدیاتک به تازگی با عرضه سری چیپ‌های Helio G35 و Helio G25 قصد تابوشکنی و فراهم کردن شرط اولیه ساخت گوشی گیمینگ یعنی تراشه پردازشی قدرتمند را دارد. این محصولات امروز به صورت رسمی توسط شرکت معرفی شدند.

رویه اخیر مدیاتک به این صورت درآمده که ابتدا محصولی با یک تراشه معرفی می‌شود و در ادامه شرکت اقدام به اعلام مشخصات آن می‌کند.

پس از آن که طی روزهای گذشته برندهای Realme و شیائومی محصولات جدیدی با تراشه‌های Helio G35 و Helio  G25 معرفی کردند این سوال در ذهن کاربران کنجکاو و فعال در حوزه تراشه نقش بسته بود که مشخصات این تراشه‌ها چطور است که مدیاتک آنها را در سری G و مخصوص گیمینگ خود جای داده است.

ابتدا از Helio G35 شروع می‌کنیم. این تراشه با فناوری 12 نانومتری ساخته خواهد شد و در بخش پردازنده هشت هسته کم‌مصرف از نوع Cortex-A53 را در فرکانس حداکثر 2.3 گیگاهرتز مورد استفاده قرار خواهد داد. در این بخش سوال اصلی این است که چرا مدیاتک از هسته‌های جدیدتر یعنی A55 و حتی یک هسته پرقدرت از سری A7x استفاده نکرده ولی شرکت سازنده تضمین کرده که این هسته‌ها برای اجرای بازی‌های گرافیکی محدودیتی برای دستگاه ایجاد نخواهند کرد.

این تراشه توانایی پشتیبانی از آدرس‌دهی تا 6 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x در فرکانس گذرگاه 1600 مگاهرتز را داشته ولی اگر سازنده بخواهد بُخل زیادی به خرج دهد امکان پشتیبانی از حافظه‌های رم LPPDR3 تا 4 گیگابایت رم نیز وجود خواهد داشت. برای حافظه ذخیره‌سازی هم تنها انتخاب حافظه‌های eMMC 5.1 است و حافظه‌های UFS توسط این تراشه پشتیبانی نمی‌شوند.

اما برای بخش گرافیک که توجهات بیشتری را به خود معطوف می‌کند نیز انتخاب مدیاتک پردازنده‌های گرافیکی مشهور رده پایین PowerVR GE8320 هستند ولی این بار شرکت فرکانس هسته‌های آن را تا 680 مگاهرتز افزایش داده و این امکان را نیز فراهم کرده با فناوری اختصاصی HyperEngine بتوان به صورت هوشمند میزان استفاده از منابع سیستمی مانند CPU، GPU و رم را به نوعی تنظیم کرد که در یک دمای مشخص با کمترین توان مصرفی، بیشترین کارایی ارائه گردد.

اگر به خاطر داشته باشید این GPU پیش از این در Helio P35 نیز استفاده شده بود و برای مقایسه نسبی می‌توانید به بررسی توان پردازشی محصولاتی که از آن استفاده می‌کنند نیز توجه نمایید.

اما در مورد Helio G25 داستان کمی متفاوت است. این تراشه از یک پردازنده با همان مشخصات برادر بزرگتر خود استفاده می‌کند ولی فرکانس هسته‌ها تا 2.0 گیگاهرتز کاهش یافته و برای GPU نیز شاهد استفاده از هسته‌های با فرکانس 650 مگاهرتز هستیم.

دیگر تفاوت دو تراشه پشتیبانی از نمایشگرهای 1080p+ در G35 و نمایشگرهای 720p+ در G25 است که به وضوح بازه عملکرد دو تراشه را به ما نشان می‌دهد.

نسخه بزرگتر از خروجی دوربین تا 25 مگاپیکسل کلی یا 13+13 مگاپیکسل دوگانه پشتیبانی می‌کند و برای G25 ورودی سنسور تا 21 مگاپیکسل یا ترکیب دوگانه 13+8 در لیست مشخصات تراشه اعلام شده است. هر دو تراشه توانایی فیلمبرداری 1080p در نرخ 30 فریم و فرمت H.264 را ارائه می‌کنند و برای اجرا قابلیت پوشش H.265 نیز وجود در دسترس خواهد بود.

فناوری حذف نویز چند فریمه، لرزشگیر الکترونیک فیلمبرداری و جبران پدید Rolling Shutter نیز در هر دو تراشه میسر شده و اگر شرکت سازنده بخواهد سنسورهای دوربین بوکه را نیز به گوشی اضافه کند مدیاتک محدودیتی برای پردازش داده‌های بوکه و اضافه کردن آنها به تصویر خروجی نخواهد داشت.

در بخش ارتباطات نیز هر دو تراشه کاملاً مشابه هم طراحی شده و می‌توانند ارتباط‌های VoLTE و ViLTE را در دو درگاه سیم‌کارت در اختیار کاربر قرار دهند. فناوری HyperEngine این امکان را نیز فراهم خواهد کرد که کاربر بتواند تنها در 13 میلی‌ثانیه تعویض شبکه بین Wi-Fi و LTE را ترتیب دهد که در نهایت می‌تواند عملکردی مطمئن و بسیار سریع در بازی‌های آنلاین چند نفره را نتیجه دهد.

پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0 و وای فای 5 یا همان Wi-Fi ac به همراه رادیوی FM نیز از دیگر ویژگی‌های ارتباطی این دو تراشه خواهد بود.

همانطور که گفتیم تا به امروز دو گوشی Realme C11 و Xiaomi Redmi 9C با تراشه Helio G35 و Xiaomi Redmi 9A با تراشه Helio G25 معرفی شده‌اند و انتظار داریم در ماه آینده گوشی‌های بیشتری با این تراشه‌ها معرفی و روانه بازار شوند.


تعداد بازديد : 69
طرح جدید ایلان ماسک: بازی GTA در خودروی تسلا خود

از توییت‌های جدید ایلان ماسک می‌توان برداشت کرد که او هدف‌های بزرگی برای اضافه کردن بازی‌هایی ویدیویی به خودروهای تسلا دارد. در تازه ترین این توییت‌ها نام بازی GTA بیان شده است. ماسک همچنین در مصاحبه‌های اخیر خود به افزودن بازی‌های کامپیوتری به خودردوهای تسلا اشاره‌ای داشته است، پس احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور لفظ «گیمینگ درون خودرو» هم به میدان بازی‌های کامپیوتری راه می‌یابد!

ممکن است بسیاری توییت اخیر وی را شوخی فرض کنند، اما دنیای تکنولوژی می‌داند که ایلان ماسک مرد عمل است. البته افزودن دستگاهی که تجربه‌ی یک بازی شوتر اول شخص را به انسان القا کند، آن هم در یک خودرو کار بسیار دشواری است حتی برای ایلان ماسک.

اگر افزودن بازی‌های شوتر اول شخص کار پیچیده ای است، بازی Minecraft چطور؟ ایلان ماسک ماه گذشته توییتی در مورد اضافه کردن بازی ماین‌کرفت به خودروهای تسلا به اشتراک گذاشت. در این توییت ماسک حتی به بازی‌ واقعیت افزوده‌ی Pokemon Go هم اشاره کرد.

قبل از آن نیز در توییتی در مورد حضور بازی Witcher در خودروهای تسلا از دنبال‌کنندگان خود سوال کرد و گذشته از تمام این حرف‌ها هم‌اکنون نیز در برخی از مدل‌های تسلا بازی‌های مسابقه‌ای وجود دارد که می‌توان برای بازی کردن از فرمان و پدال‌های خودِ ماشین استفاده کرد، پس حضور بازی‌های ویدیویی در مدل‌های بعدی تسلا زیاد هم دور از ذهن نیست.

در جدیدترین توییت خود، Musk مدعی شد چیزی نمانده تا زمانی که یک نفر در بازی GTA درون یک تسلا، یک تسلا بدزدد!!

musk-tweet-gta.jpg

قسمت نظرات این توییت پر از سوالات افراد مشتاق این ایده بوده ولی باید در نظر داشت که بازی جذابی مانند GTA قسمت بزرگی از توجه و تمرکز افراد را به خود جلب می‌کند و رانندگی در چنین وضعیتی اصلاً ایده‌ی جالبی نیست. اما اگر تسلا بخش ماشین‌های خودران خود را توسعه دهد، ایده‌ی بازی‌های کامپیوتری درون خودرو می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و جذاب باشد. با این اوصاف به نظر  تا عملی شدن چنین ایده‌هایی هنوز فاصله داریم.

البته تا این زمان تمام این صحبت‌ها حدس و گمانه‌زنی‌های دوست‌داران تکنولوژی بنا بر گفته‌های ایلان ماسک است و خبری رسمی در این مورد منتشر نشده است، اما شخصیت او به‌گونه‌ای است که چنین حرف‌های عجیب و غریبی را به واقعیت تبدیل می‌کند.

نظر شما در مورد ایده‌ی تازه‌ی ایلان ماسک چیست؟ فاجعه‌آمیز یا خلاقانه؟

 

تعداد بازديد : 108
کامپیوتر شما به چه میزان حافظه RAM نیاز دارد؟

 

برای کارهایی که در رایانه شخصی‌تان انجام می‌دهید، دانستن میزان حافظه رم الزامی است.

تقریبا همه ما واژه رم (RAM) را حداقل یک بار شنیده یا در صحبت‌هایمان به کار برده ایم. اما حقیقت این است که همه نمی دانند دقیقا RAM چیست؟ اکثریت فقط این ذهنیت را دارند که هر چه رم یک سیستم بیشتر باشد سرعت آن هم بیشتر است. اما چیزی که باید بدانیم این است که سیستم ما به چه "میزان حافظه رم RAM" احتیاج دارد؟

RAM یک نوع حافظه است برای ذخیره کردن داده ها برای یک مدت کوتاه. رم این امکان را به سیستم شما می دهد با سرعت بالا به اطلاعاتی که می خواهد دست پیدا کند.به عبارتی رم یک حافظه موقت است که با هر بار راه اندازی کردن سیستم اطلاعات روی آن از بین می روند. رم یکی از قطعات خیلی مهم روی کامپیوتر حساب می شود. واژه RAM مخفف Random Access Memory می باشد. که معنی آن حافظه ی تصادفی می باشد.

 

 

به طور کلی دو نوع رم وجود دارد. استاتیک و دینامیک. زمان دسترستی در رم دینامیک (DRAM) بیشتر از زمان دسترسی رم استاتیک (SRAM) است. ولی چون رم دینامیک هزینه کمتری دارد رایج تراست.

اکنون به این مرحله می رسیم که چطور تشخیص بدهیم به چه میزان حافظه رم RAM احتیاج است!
این روزها برای داشتن یک سیستم که سریع و سبک عمل کند و از پس اجرا کردن نرم افزارهای مورد نظر ما بربیاید، باید رم سیستم را ارتقا دارد. با توجه به استانداردهای 2115 کمترین میزان رم مورد نیاز هر سیستم 4 گیگابایت می باشد.

پاسخ این سوال که "میزان حافظه رم RAM مورد نیاز برای سیستم من چقدر است؟؟" کاملا به استفاده ی شما از سیستم وابسته است. این باور که هر چقدر رم بیشتر باشد بهتر است، شاید به طور کلی درست باشد اما نکته ای که وجود دارد این است که شما برای کار با یک سیستم باید به طور کلی بدانید که از پس نیازهای شما بر می آید یا نه!  یا حتی ممکن است با یک سیستم در حد توانایی که دارد کار نشود و به عبارتی توان آن هدر می شود.

برای درک راحت تر موضوع ابتدا استفاده های کلی ای که از کامپیوتر می شود را مشخص می کنیم.

تقریبا می توان گفت که به 5 دسته کلی تقسیم می شوند.

دسته اول. کارهای اداری
دسته دوم. وبگردی در فضای مجازی و اینترنت
دسته سوم. پخش فیلم و موزیک
دسته چهارم. ویرایش تصویر
دسته پنجم. گیمینگ

در واقع این پنج دسته خود به دو دسته ی استفاده عادی(معمولی) و استفاده ی زیاد(شدید) تقسیم می شوند.

برای کارهای اداری میتوان گفت میزان حافظه رم RAM مورد نیاز:

برای فایل هایی که معمولا استفاده می شود حافظه رم از 2GB تا 32GB پاسخگو است. اما برای فایل های اداری خیلی سنگین حافظه رم RAM مورد نیاز از 8GB شروع می شود.

میزان حافظه رم RAM مورد نیاز برای وبگردی:

برای وبگردی معمولی و رایج از 4GB شروع می شود. اما برای حالتی که بیش از 30 تب به طور همزمان باز کنیم کمترین میزان رم مورد نیاز 8GB است.

میزان حافظه رم RAM مورد نیاز برای پخش فیلم و موزیک:

در این نوع استفاده به حداقل رم 4GB احتیاج است.

میزان حافظه رم RAM مورد نیاز برای ویرایش عکس:

در استفاده ی معمولی مثلا ویرایش 1 تا 10 عکس کمترین میزان حافظه رم RAM مورد نیاز 4GB است.اما در استفاده ی شدید و زیاد کف حافظه رم لازم 8GB می باشد.

میزان حافظه رم RAM مورد نیاز برای گیمینگ:

برای بازی ها امر اساسی و مهم کارت گرافیک قوی و پردازنده پرسرعت می باشد. اما نقش رم را هم نمی توان بی تاثیر دانست و نادیده گرفت.

برای اجرای بازی های معمولی و متوسط رم مورد نیاز 8GB است. اما اگر از آن دسته افراد باشید که علاقمند به بازی های روز هستند که گرافیک سنگینی نیز دارند حداقل میزان حافظه رم RAM مورد نیاز شما 16GB است. البته لازم به ذکر است که بازی هایی هم یافت می شوند که با رم 4GB قابل اجرا باشند.

اما جدا از همه ای این موارد اگر عادت به استفاده ی همزمان از چند برنامه دارید (به عبارتی Multi tasking) حداقل رم مورد نیاز شما 8GB است. همینطور لازم است بدانید که این میزان رم های ذکر شده برای حالتی در نظر گرفته شده اند که سیستم راحت کار کند، وگرنه با رم پایین تر هم قابلیت اجرا هست اما بازده سیستم کم می شود.

یک راه ساده برای اینکه رم شما بیشترین بازدهی خود را داشته باشد این است که پنجره ی task manager را در کنار سایر برنامه های خود باز کنید و هر برنامه ای را مشاهده کردید که بدون اینکه از آن استفاده کنید حافظه رم را درگیر کرده است ببندید یا حتی در صورت تمایل uninstall کنید.

در مجموع رم برای اینکه برنامه های روی سیستم و سیستم عامل راحت و روان و بی دردسر اجرا شوند یک عضو ضروری سیستم به شمار می رود. به خصوص زمانی که از چندین برنامه با هم استفاده می کنیم. باتوجه به اینکه میزان حافظه رم RAM لازم برای هر سیستم بسته به نوع استفاده متغیر است، به یک عدد ثابت دست پیدا نمی کنیم.

اما بهتر است که همیشه رم انتخابی ما در مشخصات سیستم، بیشتر از استفاده ما باشد. چرا که وقتی با استفاده، به ظرفیت رم سیستم نزدیک می شویم کارایی نیز پایین می آید. به طور کلی یک لپ تاپ با 4 گیگابایت رم زود به ظرفیت خود می رسد. در نتیجه یک رم 8 گیگابایتی گزینه ی بهتری است. و از بسیاری از امور مورد نظر شما پشتیبانی می کند. یک سیستم با رم 16 گیگابایتی هم به مراتب اعمال بیشتری را به طور همزمان پشتیبانی می کند اما موضوعی که در نهایت باید به آن اشاره کرد این است که لزومی ندارد میزان حافظه رم RAM مورد نیازتان را 16GB در نظر بگیرید مگر اینکه حجم کاری و Multi tasking شما خیلی بالا باشد. امیدواریم که با این مطلب پاسخ سولات خود را دریافت کرده باشید.


تعداد بازديد : 225
برچسب ها : ,,,
دلیل داغ شدن و خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ چیست؟

 

دلیل داغ شدن و خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ را در این مطلب برای شما شرح داده ایم.

یکی از نگران کننده ترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر فردی به هنگام کار با لپ تاپ  بیفتد "خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ" است که معمولا تا چند ساعت روشن نمی شود. افراد به عنوان اولین حرکت در مواجهه با این اتفاق باطری رایانه را بررسی می کنند. که البته بهترین کار همین است زیرا لپ تاپ ها مکانیزم محافظت شده ای دارند. برای مثال زمانی که یکی از اجزای آن گرم می شود به صورت خودکار خاموش خواهد شد. در واقع این کار به نفع دستگاه خواهد بود و از رخ دادن خطر بزرگ دیگری محافظت می کند.

لپ تاپ ها بیشتر از کامپیوتر های خانگی در معرض خاموش شدن قرار دارند زیرا اندازه شان کوچک تر است به تبع قطعات نیز به هم نزدیک تر می باشند.  در نتیجه فضای کافی در داخل برای عبور حرارت وجود ندارد. علت دیگر قدرت پردازشگر است. سیستم عامل ها برای اجرا به قدرت زیادی از پردازشگر نیاز دارند که این عمل نیز باعث تولید گرما می شود.البته برای مقابله با این گرما فن ها، صفحه های آلومینیومی برای انتقال حرارت و شیار هایی برای عبور هوا تعبیه شده اند. اما گاهی این ها هم کافی نیستند.

اما اگر باطری ها خراب نبودند چه عاملی موجب خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می شود؟

یکی از دلایل مهمی که سبب خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ برای اولین بار می شود داغ شدن آن است. به ویژه در زمان اجرای یک بازی بر روی رایانه بیشتر احتمال داغ شدن وجود دارد، مخصوصا اگر فضای اطراف لپ تاپ اجازه خارج شدن گرما را ندهد. معمولا مکانیسم به این صورت است که اگر قطعه ای از اجزا گرم شود برای حفاظت از اجزای سخت افزاری، لپ تاپ شما خاموش خواهد شد.
کثیفی بیش از حد فن می تواند سبب خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ شود. برای غلبه بر این مشکل باید فن های موجود در داخل رایانه را چک کنید شنیدن صدای قژ قژ، از شکستگی فن مورد نظر خبر می دهد. به هنگام تمیز کردن فن باید دقت داشت که تمام گرد و غبار و مو که باعث اختلال در عملکرد فن می شوند پاکسازی شوند.

گاهی اوقات در میان بازی، دستگاه خاموش می شود که علت این خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ولتاژ شارژ اشتباه می باشد.بسیاری از باطری ها نیاز به شارژ با ظرفیت ولتاژ بالا دارند. با این وجود بسیاری از افراد از این مسئله بی خبرند و از شارژرهایی با ولتاژ کم تر استفاده می کنند.

عوامل نرم افزاری که موجب خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می شوند:

تغییر دادن درایورها یا سیستم عامل نیز ممکن است سبب داغ شدن و خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ شود. زمانی که در حال بازی کردن هستید بیش ترین استفاده از BIOS را دارید به وجود آمدن مشکل در یک درایور باعث خاموشی شدن ناگهانی لپ تاپ می شود.  نصب سیستم عامل جدید و تغییر درایور کارت گرافیک یا Display بی مورد باشد، به ویژه اگر کمی هم با تنظیمات BIOS سر و کله زده باشید. برای فهمیدن این که مشکل از درایور است یا نه یک راه این است که به دنبال فایل های dump در سیستم و پس از خاموشی اتفاقی بگردید. این فایل ها چیز های بسیاری برای گفتن به شما دارند.

بدافزار ها یکی دیگر از دلایل نادر خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ها هستند. برخی از این ویروس ها دستگاه را خاموش کرده و سپس آن را روشن می کنند. این ویروس ها توسط یک برنامه خاص در رایانه اجرا می شوند. برای بر طرف کردن این مشکل آنتی ویروس به روز نصب کنید و از آلوده نبودن و اسکن روزانه رایانه مطمئن شوید.

لوازم جانبی برای خنک کردن لپ تاپ:

برای پیشگیری از خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ استفاده از Cool Pad ها پیشنهاد می شوند. Cool Pad ها قطعاتی هستند که مانند تخته در زیر دستگاه قرار می گیرند و در داخل و یا روی آن ها چند فن قرار گرفته است تا به خنک شدن کمک نماید.

راهکار بعدی استفاده از پد های مختلف است. پد هایی که جنس آلومینیمی دارند پر کاربرد ترند. برخی از این پد ها از برق لپ تاپ تغذیه می کنند و گرما را به بیرون هدایت می کنند. این پد ها را می توان از فروشگاه های لوازم جانبی کامپیوتر تهیه کرد.

توجه داشته باشید که دمای رایانه دائما در حال تغییر می باشد و هرگز ثابت نمی ماند. پس بهتر است در عین حال که از روش های گفته شده استفاده می کنید یک نرم افزار برای کنترل دمای لپ تاپ داشته باشید و بفهمید که چه کارهایی دمای دستگاه را افزایش می دهد و چه کارهای کاهش می دهد.

چه کار هایی برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ انجام دهید؟

از درست بودن فن دستگاه اطمینان حاصل کنید. برای کنترل فن بهتراست از نرم افزار های عیب یابی استفاده کنید چون باز کردن لپ تاپ کار دشواری است. علاوه بر آن ضمانت آن نیز باطل می شود. نرم افزار های عیب یابی معمولا در سایت سازنده دستگاه موجود است اما اگر نبود می توانید از سایت های دیگر نیز دانلود کنید.

شیار های عبور هوا را تمیز کنید فن ها برای خنک شدن دستگاه گرما را از داخل شیار ها عبور می دهند و خارج می کنند. گرد و خاک موجور در بین شیار ها مانع از عبور هوا می شود. توصیه می شود هر چند وقت یک بار ای مسیر ها را با استفاده از پمپ باد و یا دستمال نمدار تمیز کنید فقط دقت داشته باشید که پارچه خیس نباشد.

تنظیمات BIOS را بررسی کنید زیرا در آن تنظیماتی وجود دارد که چه داهایی زیاد است و در چه دماهایی فن ها می توانند سریع تر کار کنند. به روز بودن  BIOS به بهتر خنک شدن دستگاه کمک می کند. جدید ترین نسخه BIOS را نیز می توانید از سایت سازنده لپ تاپ ها دانلود کنید.

با لپ تاپ در زیر نور آفتاب یا کنار رادیاتور کار نکنید. در تابستان ها در داخل ماشبن قرار ندهید. و در آخر این که رایانه را روی پا نگذارید زیرا این کار مانع از عبور هوا می شود و زیر دستگاه به شدت داغ می شود و حتی می تواند موجب سوختگی پا بشود.

با رعایت موارد ذکر شده می توانید عمر لپ تاپ خود را افزایش دهید و از آن به خوبی استفاده کنید.


تعداد بازديد : 209
برچسب ها : ,,
عذرخواهی بیل‌گیتس بابت ساخت کنترل+آلت+دیلیت

 

 طراح سیستم عامل ویندوز ضمن ابراز تاسف از ساخت دکمه پیچیده برای ریست سیستم می‌گوید اگر قادر به ویرایش بود، دکمه کنترل+آلت+دیلیت را به یک دکمه واحد تبدیل می‌کرد.

وی که در نیویورک سخن می گفت اذعان کرد Ctrl+Alt+Delete یک مانور سرهم‌بندی شده بود که برای راه اندازی مجدد سیستم عامل ویندوز تعریف شد اما ایکاش به جای گرفتن سه کلید روی کیبورد تنها یک کلید برایش تعریف می شد.


وی پیش‌تر نیز ضمن اعتراف به این موضوع در سال 2013 گناه را به گردن آی بی ام انداخته بود و در جمع دانشگاهیان در هاروارد گفته بود دوستی که در آی بی ام کار می‌کرد(دیوید برادلی)،کیبورد آی بی ام را درست طراحی نکرده بود و به ما یک کلید واحد برای انجام این کار نداده بود.

این در حالی است که آن سال‌ها برای ورود به اپل مکینتاش یک کلید روی کیبورد تعریف شده بود.

از کنترل+آلت+دیلیت برای قفل کردن سیستم عامل، تسک منیجر، سوئیچ بین کاربر و خروج از سیستم استفاده می شود و در نهایت وقتی سیستم عامل ویندوز هنگِ کامل کرد، با زدن آن زیست می‌شود.

 


تعداد بازديد : 104
آموزش ارتقاء سخت‌افزاری کامپیوتر و لپ‌تاپ

آموزش ارتقاء سخت‌افزاری کامپیوتر و لپ‌تاپ

 

همیشه خریدن یک کامپیوتر جدید نمی‌تواند مقرون به صرفه باشد و شما می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه‌ای کمتر، سیستم خود را ارتقاء داده و برخی از مشکلات بوجود آمده‌ی ناشی از قطعات و سخت‌افزار‌های قدیمی را با این روش، برطرف کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی ارتقاء سخت‌افزاری کامپیوتر‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها به صورت مختصر آشنا کنیم.

امروزه خرید و فروش کامپیوتر گسترش زیادی یافته است. این کار، لزوما کار بدی نیست ( بخصوص این‌که یک تولید کنند‌ه‌ی سیستم‌های کامپیوتری باشید). در حقیقت، با استفاده از تمامی دستگاه‌های ویندوزی فروخته شده در ۵ سال گذشته، می‌توانید در وب به گشت و گذار بپردازید، ایمیل‌های خود را چک کنید و حتی فایل‌های ویدئویی با کیفیت بالا را نیز پخش کنید. بسته به سخت‌افزار استفاده شده در سیستم، شاید بتوانید بازی‌هایی را نیز که اخیرا منتشر شده، به خوبی اجرا کنید. به همین دلیل، به ندرت مجبور می‌شوید تا برای انجام کار‌های خود، یک کامپیوتر و یا لپ‌تاپ جدید، آن هم با قیمتی حدود ۱۰۰۰ دلار خریداری کنید.

 

اما این بدین معنا نیست که کامپیوتر شما را نمی‌توان ارتقاء داد. ارتقاء برخی از قسمت‌ها کامپیوتر، ارزان‌تر از خرید یک کامپیوتر جدید است. این کار به اندازه‌ای که فکر می‌کنید، سخت نیست. در این مقاله راهنمای سریع و بهترین روش‌های ارتقاء سیستم ماشین‌های قدیمی ارائه شده است.

.....

تعداد بازديد : 80
برچسب ها : ,,
کامپیوتر بدون کیس اسپایر S24 ایسر با فناوری شارژ بی‌سیم معرفی شد

کامپیوتر بدون کیس اسپایر S24 ایسر با فناوری شارژ بی‌سیم معرفی شد

 کامپیوتر بدون کیس اسپایر S24 ایسر با فناوری شارژ بی‌سیم معرفی شد

در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ (IFA 2017)، شرکت ایسر از کامپیوتر بدون کیس (AIO) جدیدش رونمایی کرد. این کامپیوتر که اسپایر S24 نام دارد، از نمایشگر ۲۳.۸ اینچی استفاده می‌کند. ایسر S24، باریک‌ترین مدل AIO این شرکت محسوب می‌شود. ایسر برای رسیدن به چنین دستاوردی، تمام قطعات داخلی کامپیوتر را به پایه‌ی نمایشگر منتقل کرده و توانسته است کامپیوتر بدون کیسی با ظاهری مینیمال، زیبا و باریک با ضخامت تنها ۵.۹۷ میلی‌متر تولید کند. نمایشگر این کامپیوتر از فناوری IPS استفاده می‌کند و رزولوشن فول اچ‌دی ارائه می‌دهد. حاشیه‌ی این نمایشگر تنها ۲.۷ میلی‌متر است و طبق ادعای شرکت سازنده، بیش از ۹۰ درصد فضای جلوی این کامپیوتر را نمایشگر آن تشکیل می‌دهد. بدنه‌ی این کامپیوتر به رنگ مشکی است؛ اما حاشیه‌ی زیر نمایشگر که لوگوی برند ایسر هم روی آن وجود دارد، به رنگ طلایی مزین شده است.

تمام مدل‌های اسپایر S24، از نسل هشتم پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل استفاده می‌کنند. ایسر برای این کامپیوترها، پردازنده‌ی با ولتاژ پایین (U) را برگزیده است. این پردازنده‌، چهار هسته دارد؛ ولی می‌تواند به لطف فناوری هایپر تردینگ، چهار هسته‌ی مجازی دیگر ایجاد کند و به‌صورت موازی، هشت پردازش انجام دهد. از لحاظ حافظه‌ی داخلی، این کامپیوترها می‌توانند حداکثر ۲ ترابایت هارددیسک و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی اس‌اس‌دی داشته باشند. صرف نظر از قطعات داخلی، تمام مدل‌های S24 از تعدادی درگاه USB، کارت‌خوان با پشتیبانی از کارت‌ حافظه‌ی SD، درگاه USB نوع C و خروجی تصویری HDMI استفاده می‌کنند. اما جذاب‌ترین ویژگی این کامپیوترهای بدون کیس، پشتیبانی آن‌ها از فناوری شارژ بی‌سیم است؛ بدین صورت که اگر گوشی موبایلی داشته باشید که از فناوری شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی کند، کافی است آن را روی پایه‌ی زیر نمایشگر قرار دهید تا شارژ شود. ایسر اسپایر S24 از اوایل سال آینده‌ی میلادی و با قیمت ۹۹۹ دلار برای مدل پایه، عرضه خواهد شد.

 


تعداد بازديد : 102
مقایسه تصویری سایز آیفون ۸ با آیفون ۷ و ۷ پلاس، گلکسی اس ۸ و اس۸ پلاس، جی ۶ ال‌جی و گوگل پیکسل

آیفون 8 با عرض 71 میلی‌متر کمی پهن‌تر از آیفون 7 شده است.

همچنین با 143.5 میلی‌متر قد، کمی بلندتر نیز شده است ولی هنوز اط آیفون 7 پلاس کوچکتر به نظر می‌رسد و با حضور نمایشگر 5.8 اینچی اولد، کاربر صفحه‌ای بزرگ با کلی آیتم و آیکون برای راحتی کار دارد.

در مقایسه با رقیب اصلی یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس کوچکتر و کوتاه‌تر به نظر می رسد و در بخش ضخامت با 7.5 میلی متر (در بخش دوربین 9.1 میلیمتر ضخامت) کمی ظریف تر از گلکسی اس 8 است که 8 و 8.1 میلی متر تعریف شده است.

همچنین در مقایسه با گوگل پیکسل تقریبا ابعادشان نزدیک به هم بوده ولی کوچکتر از جی 6 است.

بدلیل بدون لبه بودن نمایشگر از این بابت به جی 6 نزدیک شده است.

سایر مقایسه‌ها را در تصاویر مشاهده می کنید.

...

تعداد بازديد : 112
برچسب ها : ,,,
چگونه از وجود کارت گرافیک جداگانه در کامپیوتر اطمینان حاصل کنیم

چگونه از وجود کارت گرافیک جداگانه در کامپیوتر اطمینان حاصل کنیم

 

یکی از اجزای حیاتی کامپیوتر شخصی، کارت گرافیک یا پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) است که آگاه بودن از مشخصات آن، به دلایل مختلف می‌تواند ضروری باشد

امروزه، پردازنده‌های گرافیکی جزئی جدایی‌ناپذیر از سیستم‌های کامپیوتری هستند. تعیین اینکه کدام مدل از کارت گرافیک جداگانه استفاده می‌کند، با توجه به تنوع زیاد محصولات، امری دشوار است. ولی با ارائه‌ی یک راهکار کلی برای تمامی سیستم‌های کامپیوتری، می‌توان این دشواری را برطرف کرد.

کارت‌ گرافیک مجتمع و کارت‌ گرافیک اختصاصی

همانطور که اشاره کردیم، هر سیستمی دارای کارت‌ گرافیک است. ولی همه‌ی سیستم‌ها از کارت گرافیک اختصاصی بهره نمی‌برند. زمانی که یک سیستم برای بازی‌ کردن بخواهید، نیاز به کارت گرافیک جداگانه احساس می‌شود. کارت‌ گرافیک مجتمع، در واقع یک چیپست گرافیکی است که داخل مادربورد جاسازی شده است؛ ولی کارت‌ گرافیک اختصاصی، معمولا توسط درگاه‌ PCIe به مادربورد متصل می‌شود. در سیستم‌های دسکتاپ، معمولا کارت‌ گرافیک مجتمع توسطاینتل ساخته و در مادربورد تعبیه می‌شود؛ ولی کارت‌‌ گرافیک اختصاصی ساخته‌ی شرکت انویدیا یا ای‌ام‌دی است.

برچسب‌ها

برای اینکه بفهمید سیستم شما از پردازنده‌ی اختصاصی بهره می‌برد، یکی از ساده‌ترین راه‌ها بررسی برچسب‌های روی سیستم است. معمولا لپ‌تاپ‌ها از این برچسب‌ها در کنار تاچ‌پد خود استفاده می‌کنند. این برچسب نشان می‌دهد که سیستم شما دارای یک کارت‌ گرافیک اختصاصی از یکی از دو شرکت نامبرده است.

Device Manager

متأسفانه این برچسب‌ها پس از مدتی از بین می‌روند. حتی اگر برچسب‌ها از بین نروند، فقط می‌توانند وجود پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی و نام شرکت سازنده‌ی آن را نشان دهند. برای این‌که نام و مدل کارت‌ گرافیک را ببینید، مطابق شکل زیر، در بخش جستجوی ویندوز عبارت «Device Manager» را تایپ کنید. قسمت Display Adapter را باز کنید. اگر بیش از یک دستگاه را در این بخش مشاهده می‌کنید، سیستم شما دارای پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی است. در تصویر زیر چیپ اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع است. پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی با نام شرکت سازنده و مدل آن نمایش داده شده است. در این مثال شرکت سازنده، انویدیا و مدل کارت گرافیک، GTX960M است.

dedicated Gpu

مشخصات پردازنده‌ی گرافیکی

در بخش Device Manager فقط می‌توان نام و مدل کارت‌ گرافیک را دید. با رجوع به سایت سازنده، می‌توانید قدرت و مشخصات دقیق کارت‌ گرافیک را مشاهده کنید. درصورتی‌که کارت‌ گرافیک قدیمی باشد یا نتوانید مشخصات آن را پیدا کنید، می‌توانید از ابزار TechPowerUp برای مشاهده‌ی مشخصات پردازنده‌ی گرافیکی استفاده کنید (این ابزار را می‌توانید از اینجا دانلود کنید).

برنامه‌ی مورد نظر رایگان است و می‌تواند تمامی چیپ‌های گرافیکی استفاده‌شده در کامپیوتر را شناسایی کند. مطابق شکل زیر، می‌توانید با استفاده از پنجره‌ی کشویی واقع در پایین برنامه، پردازنده‌ی گرافیکی مورد نظر را انتخاب و مشخصات کامل آن را مشاهده کنید.

dedicated Gpu
کمی طول می‌کشد تا برنامه، مشخصات کارت‌ گرافیک مورد نظر را لود کند. با انتخاب تب «Sensor» می‌توانید دما و میزان استفاده از کارت‌ گرافیک را بررسی کنید. ابزار TechPowerUp، می‌تواند میزان رم کارت‌ گرافیک، تاریخ عرضه، مدل، شرکت سازنده، فرکانس کاری، ورژن درایور نصب‌شده و ... را نشان دهد.
 

 

 

تعداد بازديد : 120
برچسب ها : ,,,,,
USB چیست؟ چه تفاوت‌هایی بین USB 2.0 و USB 3.0 وجود دارند؟

USB چیست؟ چه تفاوت‌هایی بین USB 2.0 و USB 3.0 وجود دارند؟

USB یک واژه رایج و مرسوم در فرهنگ لغات نسل امروزی است. بیشتر وسیله‌های الکترونیکی که در اطراف ما وجود دارند، اعم از کامپیوتر، لپ‌تاپ، ماوس، گوشی موبایل، پرینتر، تلویزیون و... حداقل به یک درگاه یو‌اس‌بی مجهزند. با توجه به اندازه دستگاه، یو‌اس‌بی نیز انواع و اقسام مختلفی دارد. برای مثال، اغلب گوشی‌های موبایل مجهز به mini USB هستند. در این مقاله سعی داریم به موشکافی این فناوری مشهور بپردازیم.

یو‌اس‌بی چیست؟

یو‌اس‌بی یک درگاه ارتباطی است که در اکثر لوازم الکترونیکی موجود در بازار بکار گرفته شده و برای اتصال لوازم جانبی گوناگون و یا دستگاه‌های ورودی و خروجی مانند ماوس، صفحه کلید، دیسک سخت و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اولین بار و در دهه 1990 میلادی، یو‌اس‌بی معرفی گشت و عملیات توسعه آن آغاز شد. توسعه این فناوری به سه بخش کابل، اتصال دهنده‌ها و پروتکل‌های برقراری ارتباط برای انتقال داده تقسیم می‌شد. امروزه اغلب گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی از این فناوری برای برقراری ارتباط با کامپیوتر و یا حتی شارژ شدن استفاده می‌کنند.

اولین نسخه یو‌اس‌بی در سال 1990 میلادی معرفی شد؛ نسخه دوم این فناوری در سال 2000 و همچنین نسخه سوم آن نیز در سال 2008 به طور رسمی معرفی شدند. بنابر این نسخه‌های مختلف این فناوری عبارت‌اند از:

  • USB v1.0
  • USB v2.0
  • USB v3.0

بررسی USB v2.0:

این نسخه از یو‌اس‌بی در سال 2000 میلادی معرفی شد؛ اغلب سیستم‌های سخت‌افزاری موجود در جهان که قبل از سال 2011 میلادی وارد بازار شده‌اند، از این نسخه استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های USB v2.0:

USB-2.0

نسخه دوم یو‌اس‌بی توانایی انتقال داده با سرعت حداکثر 480 مگابیت در ثانیه را داراست که در مقایسه با نسخه اول آن، بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. در این نسخه‌ یو‌اس‌بی، تعداد چهار خط اتصال دهنده وجود دارند. دو عدد از این خطوط، برای جابجایی داده، یکی از آن‌ها به عنوان تغذیه کننده برق و دیگری به عنوان اتصال‌دهنده به زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نسخه از یو‌اس‌بی می‌تواند در آن واحد تنها به ارسال و یا دریافت داده بپردازد؛ این بدان معنی است که USB v2.0 نمی‌تواند همزمان داده را ارسال و دریافت کند. جریان برقی که از این نسخه از یو‌اس‌بی عبور می‌کند برابر با 100 میلی‌آمپر است که مقدار زیادی نیست.

بررسی USB v3.0:

این نسخه از یو‌اس‌بی، آخرین و جدیدترین نسخه ارائه شده از این فناوری می‌باشد که در سال 2008 معرفی شد و در مقایسه با نسخه‌های پیشین، برتری‌های بیشتری دارد.

ویژگی‌های USB v3.0:

نسخه سوم یو‌اس‌بی توانایی انتقال داده، با سرعت 4.5 گیگابیت در ثانیه را داراست. این مقدار، تقریبا ده برابر سرعت انتقال داده در نسخه دوم یو‌اس‌بی می‌باشد. درUSB-3.0 این نسخه، تعداد هشت اتصال دهنده وجود دارند که دو عدد از آن‌ها برای انتقال داده، دو عدد از آن‌ها برای دریافت داده و مابقی نیز به عنوان تقویت کننده سرعت انتقال داده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با استفاده از USB v3.0، می‌توان در آن واحد و با حداکثر سرعت اقدام به ارسال و دریافت داده کرد. همچنین در این نسخه از یو‌اس‌بی، یک تغذیه کننده برق با جریان 900 میلی‌آمپر وجود دارد که تقریبا 9 برابر بیشتر از نسخه دوم یو‌اس‌بی است و می‌توان به طور همزمان، چهار دستگاه را الکترونیکی را شارژ کرد. در USB v2.0 می‌توان تنها یک دستگاه را در یک لحظه شارژ نمود.

نسخه سوم یو‌اس‌بی ویژگی‌های کاربردی دیگری نیز دارد؛ برای مثال فرض کنیم یک دستگاه جانبی، مانند پرینتر را از طریق این درگاه به کامپیوتر خود وصل می‌کنید، چنانچه بعد از یک مدت زمان خاص، از این دستگاه استفاده نشود، ارتباط آن با کامپبوتر به صورت خودکار قطع می‌شود تا از اصراف برق جلوگیری به عمل آید.

تفاوت‌ نسخه‌های دوم و سوم یو‌اس‌بی:

-سرعت:

نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند با سرعت 4.5 گیگابیت در ثانیه اقدام به ارسال و دریافت داده کند. این مقدار، حدودا ده برابر بیشتر از سرعتی است که نسخه دوم یو‌اس‌بی می‌توانست این کار را انجام دهد.

 

 

-تعداد خطوط اتصال دهنده:

نسخه سوم یو‌اس‌بی مجهز به 8 خط اتصال دهنده است و می‌تواند به طور همزمان به ارسال و دریافت داده بپردازد. این در حالی است که نسخه دوم این فناوری از چهار خط اتصال دهنده تشکیل شده است.

- منبع تغذیه برق:

نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند جریان 900 میلی‌آمپر را از خود عبور دهد؛ این مقدار در نسخه دوم برابر با 100 میلی‌آمپر است.

 

- پهنای باند:

نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند به طور همزمان و با حداکثر سرعت به ارسال و دریافت داده بپردازد. اما نسخه دوم آن در یک لحظه، فقط می‌تواند به ارسال یا دریافت داده اقدام کند.

 

 تفاوت‌های ظاهری:

برای تشخیص USB v3.0 و USB v2.0، تنها کافیست به رنگ درگاه مورد استفاده در آن‌ها نگاه کنید، نسخه سوم یو‌اس‌بی به رنگ آبی و نسخه دوم آن به رنگ مشکی ساخته شده‌اند.

 

جدول مقایسه USB v2.0 با USB v3.0:

 

قابلیت ها
USB 2.0 USB 3.0
نرخ انتقال اطلاعات 480Mbps 4.5Gbps
پهنای باند Large Less
توان 100 milliamps 900 milliamps
خطوط کانکتور 4 8
حالت انتقال اطلاعات Half duplex Full duplex
قیمت ارزان تر گران تر از USB 2.0

 

تعداد بازديد : 138
برچسب ها : ,,,,
ظریف‌ترین شارژر دیواری جهان برای موبایل

کمپانی کادو/ Kado ظریف‌ترین شارژر دیواری برای موبایل را رونمایی کرد.

این شارژر تنها 5 میلی‌متر ضخامت دارد و کابل با طرافت خاصی به دور شارژر تا می‌خورد.

خروجی 5 ولت و 2.1 امپ برای این شارژر تعریف شده و گوشی‌هایی تا رنج 10 وات را پشتیبانی می‌کند.

 

قیمت این شارژر 39 دلار تعیین شده و از دسامبر 2017 به دست مصرف کننده خواهد رسید.


تعداد بازديد : 83
بهترین فلش های یو اس بی 3 سال 2017 تا امروز
ممکن است صحبت کردن از فلش ها موضوع قدیمی باشد ولی با توجه به موارد استفاده بی شمار آنها، باز هم می توان در مورد این مقوله صحبت کرد.
فلش یواس‌بی3 کینگستون
بسیاری از شرکت های تولیدکننده قطعات دیجیتال به خاطر تقاضای زیاد مشتریان برای خرید فلش، توجه ویژه ای به بازار این محصول محبوب دارند.
در انتهای خبر، چند عدد از بهترین فلش های یو اس بی 3 موجود در بازار را معرفی می کنیم که ممکن است در ظاهر کوچک باشند ولی می توانند اطلاعات زیادی را در خود ذخیره کنند.
1. Kingston Digital 64GB Data Traveler USB 3.0 Flash Drive
فلش یواس‌بی3 کینگستون
2. SanDisk Extreme 64GB USB 3.0 Flash Drive
فلش یواس‌بی3 کینگستون
3. PNY Turbo 64GB USB 3.0 Flash Drive
فلش یواس‌بی3 کینگستون
4. Corsair Flash Voyager Go 64GB OTG Flash Drive

فلش یواس‌بی3 کینگستون
5. SanDisk Ultra Fit 64GB USB 3.0 Flash Drive
فلش یواس‌بی3 کینگستون
6. Corsair Flash Survivor 64GB USB 3.0 Flash Drive
فلش یواس‌بی3 کینگستون
7. SanDisk Ultra 64GB USB 3.0 OTG Flash Drive With micro USB
فلش یواس‌بی3 کینگستون

تعداد بازديد : 220
تولید All In One تابستان امسال در ایران شروع می‌شود

تولید All In One تابستان امسال در ایران شروع می‌شود

 

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی از تابستان امسال All In One با برند ایرانی و خارجی در کشور تولید خواهد شد.

شرکت بهین تکنولوژی با برگزاری نشست خبری از All in one جدید خود با نام M700Z رونمایی کرد.

توسلی، مدیرعامل بهین تکنولوژی در این مراسم گفت: «بهین تکنولوژی را با برند فوجیتسو می‌شناسند؛ اما چندسالی است که واردات محصولات لنوو و عرضه‌ی آن در بازار را به عهده داریم. جدیداً برند Dell را هم وارد می‌کنیم. در آینده  محصول خود را با نام یونیوو را تولید خواهیم کرد.»

مدیرعامل بهین تکنولوژی اعلام کرد که امروز All In One مدل M700Z لنوو را جایگزین E63 می‌کنیم. محصول All In One برای کاربران خانگی کاربرد آنچنانی ندارد و ما این محصول را برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ عرضه می‌کنیم. برند Think زیر مجموعه‌ی برند IBM بود که امروزه توسط لنوو تولید می‌شود و از معیارهای فنی و فیزیکی خاص و بالاتر از دیگر سری‌ها برخوردار است. دو مدل E63 و M700Z تست‌های نظامی را گذرانده‌اند.

به گفته‌ی توسلی، مدل M700Z به خاطر اندازه، وضعیت قرار گرفتن روی میز و ارتفاع، داشتن درایو دی‌وی‌دی، بهینه شدن CPU با تجهیز CPU دسکتاپی به جای لپ‌تاپی، قابل تعویض بودن CPUU، تغییر رم، تغییر حافظه‌‌ی جانبی، نازک شدن و طراحی زیباتر از E633 بهتر است. این کالا با گارانتی بهین تکنولوژی از هفته آینده به بازار می‌آید. این محصول به صورت انحصاری توسط لنوو به بهین تکنولوژی واگذار شده است. قیمت این محصول حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان است.

بر اساس اعلام مدیرعامل بهین تکنولوژی، این دستگاه برای محیط‌های اداری و تجاری به‌ویژه برای امور مالی و اداری تولید شده است؛ به همین علت نمایشگر FULL HD نداشته و قابلیت لمسی یا تاچ را ندارد.

توسلی گفت: «پیش بینی ما فروش ۶ تا ۷ هزار دستگاه All In One در کشور است که حدود ۳هزار و ۵۰۰ عدد را شرکتMSI به فروش می‌رساند. نکته‌ای که وجود دارد پیشرو بودن لنوو در بخش فناوری و به خصوص در زمینه‌ی لپ‌تاپ و All In One است. ما بازار خوبی برای آل‌این‌وان‌ها در کشور پیش بینی می‌کنیم. در بخش All In One شرکت‌های  MSI،asus و Lenovo در ایران بازار دارند.»

توسلی بهین تکنولوژي

مدیرعامل بهین تکنولوژی تأکید کرد که ما برای تولید SKD محصولات All In One آمده هستیم و از تیرماه محصولات خود با برند یونیوو را در ایران تولید خواهیم کرد. سازمان‌های دولتی ملزم به خرید محصولات ایرانی هستند و با ساخت All In One و Mini PC با برند یونیوو که متعلق به بهین تکنولوژی است بتوانیم بازار خوبی را داشته باشیم. در فاز یک  به صورت اس کی دی در ایران وارد می‌کنیم و در فاز بعدی بدنه را در ایران تولید می‌کنیم.

توسلی در مورد قیمت کالاهای تولیدی در ایران گفت:‌ «قطعاً با ساخت کالا در داخل قیمت‌ها پایین می‌آید. ما یک آل‌این‌وانی را خواهیم آورد و ساخت که دو مادربورد داشته باشد که یکی از مادربوردها برای شبکه‌‌ی داخلی و دیگری برای اینترنت شماست. یونیوو از کلمه‌ی یونیورسال است و شعار ما همیشه پیشرو است.»

مدیرعامل بهین تکنولوژی در پاسخ به خبرنگار زومیت در مورد سبدکالاهای تولیدی یونیوو پاسخ داد: «All In One و MINI PCC با برند یونیوو به بازار ارائه می‌شود و قصد ورود به بازار دیگر با این برند را نداریم. لپ‌تاپ در ایران از فروش ۱۳۰ هزار عددی به ۲۵ هزار عدد رسیده است. دلیل این افت عمر ۳ تا ۴سال لپ‌تاپ و گستردگی گوشی‌های تلفن هوشمند است.ما به دنبال نوآوری هستیم و بازاری را دنبال می‌کنیم که رشد داشته باشید.  شخصی‌سازی  All In One  یکی از اهداف ما در تولید برای تصمیم بهتر مشتری است.»

توسلی ادامه داد که اگر حمایت باشد ساخت دستگاه All In One کار سختی نیست و می‌شود در ایران تولید کرد. این تولید خارج از تولید ماردبورد و پردازنده است. طراحی و ساخت بدنه و مونتاژ All In Onee در ایران امکانپذیر است.

 
 
 

تعداد بازديد : 181
برچسب ها : ,,,,
علامت ضدسگ روی باتری گلکسی اس 8 به چه معناست؟!
همزمان با عرضه گلکسی اس 8 سامسونگ برخی کاربران متوجه یک آیکون ناآشنا بر روی باتری گوشی شده‌اند که علامت یک سگ و نشان رایج ممنوع بر روی آن است. با فارنت همراه باشید تا به دنبال معنا و مفهوم این علامت آن باشیم.
این روزها در بیشتر بازارهای جهانی از جمله ایران پیش‌فروش، فروش و عرضه گلکسی اس 8 سامسونگ آغاز شده است. همزمان با عرضه این گوشی هوشمند ویدئوهای فراوانی از تست و آزمایش این گوشی در شرایط مختلف منتشر شده است. برخی بینندگان شاید متوجه یک آیکون ناآشنا بر روی باتری گوشی هوشمند گلکسی اس 8 شده باشند که علامت یک سگ و نشان رایج ممنوع بر روی آن است. با فارنت همراه باشید تا به دنبال معنا و مفهوم این علامت آن باشیم.
نشان ضدسگ بر روی باتری گلکسی اس 8 چه معنایی دارد؟ آیا واقعاً سامسونگ از سگ‌ها متنفر است؟
تعداد بازديد : 155
Gigabit LTE چیست و پشتیبانی گلکسی اس 8 از آن چه مزایایی دارد
یکی از قابلیت‌های جدید گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S8+) مربوط به پشتیبانی آن‌ها از اتصال گیگابیت ال‌تی‌ای (Gigabit LTE) می‌شود. اما گیگابیت ال‌تی‌ای چیست و وجود آن چه معنایی دارد؟ چرا باید پشتیبانی پرچمداران سامسونگ از این قابلیت برایمان حائز اهمیت باشد؟
Gigabit LTE چیست و پشتیبانی گلکسی اس 8 از آن چه مزایایی دارد
مقدمه
سامسونگ به تازگی از دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس خود به عنوان پرچمداران سال 2017 خود رونمایی کرد. دو گوشی هوشمند نام برده شده شامل قابلیت‌های متعدد و متنوعی می‌شوند. برای مثال اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "با جزئیات دوربین و نمایشگر خاص گلکسی اس 8 آشنا شوید" در مورد جزئیات صفحه نمایش و دوربین اصلی دو اسمارتفون مد نظر صحبت کردیم و منظور سامسونگ از به‌کارگیری لقب اینفینیتی دیسپلی (Infinity Display) برای نمایشگر دو پرچمدار جدیدش را شرح دادیم.
اما بهره‌مندی از نمایشگر اینفینیتی دیسپلی یا "نمایشگر بی‌نهایت" تنها ویژگی جدید دو پرچمدار جدید سامی محسوب نمی‌شوند. دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از ویژگی‌های جدید بسیار زیادی دارند که شاید پرداختن به جزئیات تمام آن‌ها حوصله هر فردی را به سر آورد. اما در این میان یکی از قابلیت‌های بسیار جالب و بحث‌برانگیز گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس مربوط به پشتیبانی آن‌ها از اتصال گیگابیت ال‌تی‌ای می‌شود! این قابلیت به موجب وجود تراشه اسنپدراگون 835 در دو اسمارتفون مذکور و مودم پیشرفته آن محقق شده است. اما قابلیت گیگابیت ال‌تی‌ای چه معنایی دارد؟ با سایت شبکه همراه باشید.

تعداد بازديد : 111
مقایسه فنی و تصویری گلکسی اس ۸ و جی ۶ ال جی

نبرد میان دو سازنده کره‌ای برای فروش پرچم‌دار 2017 خود وارد فاز جدی شده است.

ال جی با عرضه زودهنگام جی 6 سعی کرده است بتواند تا قبل از ورود گلکسی اس 8 بخشی از بازار را ترغیب به خرید گوشی خود کند.

اما گلکسی اس 8 حس آرامی داشته و مدعی است که می‌تواند رقیب هم‌وطن خود را به‌راحتی پشت سر بگذارد. اما به‌راستی کاربران درنهایت کدام‌یک را می‌خرند؟ جی 6 یا اس 8 را؟

شاید قضاوت زود باشد اما قیمت جی 6 که 100 دلار ارزان‌تر ارائه‌شده می‌تواند یکی از برگ‌های برنده برای ال جی باشد اما انصافاً زیبایی باورنکردنی اس 8 را نمی‌توان نادیده گرفت تا جایی که ممکن است اندروید بازان ترجیح دهند 100 دلار بیشتر هزینه کنند اما یک گوشی شکیل و زیبا و قرص و محکمی را در دست‌گیرند.

البته لوازم جانبی اس 8 در کنار تجربه با VR می‌تواند سامسونگ را برنده کند و به‌راستی هرکدام از ویژگی‌های دو گوشی می‌تواند برای کاربران اغواء کننده باشد.

پاسخ‌های صریح به ذهنیت کاربرها:

اگر دنبال گوشی اندرویدی جدیدتر هستید منتظر اس 8 بمانید!

اگر هزینه کردن برایتان مهم است می‌توانید به جی 6 فکر کنید یا حتی به موتو جی یا وان پلاس تری تی!

اگر آخرین سخت‌افزار و نرم‌افزار برایتان فاکتور مهمی است دوباره منتظر اس 8 بمانید تا از روز اول اردیبهشت دستتان برسد!

اگر داشتن دو دوربین برایتان اهمیت دارد به جی 6 فکر کنید.

اگر به بالا بودن نسبت نمایشگر به بدنه فکر می‌کنید جی 6 بهتر است.

اگر دوربین سلفی برایتان اهمیت دارد اس 8 سرتر است.

اگر دنبال پردازنده قوی تری هستید اس 8 راست کار شماست!

 اگر وزن گوشی در درازمدت برایتان اهمیت دارد، جی 6 کمی سنگین تر از اس 8 است.

اگر حافظه داخلی مهم است اس 8 دوبرابر جی 6 است.(به صورت دیفالت) و سامسونگ در برخی بازارها حافظه 256 گیگ رایگان هم می‌دهد.

و اگر زیبا بودن و باکلاس بودن گوشی در باکلاس شدن شما تأثیر می‌گذارد به اس 8 فکر کنید که یک سر و گردن بالاتر از جی 6 است.

و اگر پاسخ های بالا قانع کننده نیست، جدول زیر را ببینید و شما نظر بدهید!


تعداد بازديد : 87
گوشی هواوی آنر ۸ پرو چه فرقی با آنر ۸ دارد؟

هوآوی یکی از بهترین گوشی‌های سطح بالای سال‌های اخیر خود را راهی بازار کرد.

 شما با «آنر 8 پرو» شاهد یک پرچم‌دار تمام‌عیار (البته به‌صورت غیررسمی) مانند پی 10 هستید که با باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت و 6 گیگ رم می‌تواند توانایی‌های خارق‌العاده‌ای از خود به‌عنوان گوشی اندرویدی نشان دهد.

آنر 8 را 5.2 اینچی ساخته‌اند درحالی‌که مدل پرو را 5.7 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل ساخته‌اند. درواقع از فول اچ دی به QHD مهاجرت کرده است و شاهد 515 پیکسل در هر اینچ هستیم که در آنر 8 این رقم 423ppi است.

از سوی دیگر پردازنده آنر 8 از نوع kirin 950 است که 2.3 گیگاهرتز سرعت می‌دهد اما مدل 960 با سرعت 2.4 گیگاهرتز در آنر 8 پرو نصب‌شده که 30 درصد قوی‌تر از آنر 8 است.

حافظه داخلی تعریف‌شده در آنر 8 حدود 32 گیگ و در آنر 8 پرو 64 گیگ است که رم 6 گیگ در مدل پرو در کنار باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت قدرت فوق العاده ای به گوشی جدید هوآوی می‌دهد.

دوربین اصلی دو دوربینه تعریف‌شده و از سوی دیگر دوربین سلفی f/2.4 قوی‌تر از مدل آنر 8 شده است.

اما برای کسانی که به قیمت فکر می‌کنند باید گفته شود که آنر 8 به قیمت 319 پوند عرضه‌شده اما قرار است آنر 8 پرو به قیمت 475 پوند عرضه شود.

نکات قابل‌طرح در پایان به شرح زیر است:

آنر 8 پرو بزرگتر و سنگین‌تر از آنر 8 طراحی‌شده است اما آنر 8 پرو ظریف‌تر شده است / پردازنده سریعتر، رم بالاتر، نمایشگر شفاف‌تر و حافظه داخلی بیشتر را در آنر 8 پرو می‌توان دید / باتری نیز در آنر 8 بزرگ‌تر شده و دوربین سلفی بهتری را شاهد هستیم.

 


تعداد بازديد : 144
برچسب ها : ,,
اوراکل محکوم به پرداخت ۳ میلیارد دلار غرامت به اچ پی شد

در کشمکش بین اچ‌پی و اوراکل، قاضی دادگاه رای به پرداخت مبلغ ۳ میلیارد دلار غرامت به اچ‌پی‌ داد. اوراکل به دلیل عدم پشتیبانی از سرورهای قدیمی مبتنی بر ایتانیوم مجبور به پرداخت چنین رقم سنگینی خواهد شد.

اوراکل محکوم به پرداخت ۳ میلیارد دلار غرامت به اچ پی شد

ایتانیوم (Itanium) نام خانواده‌ای از ریزپردازنده‌های ۶۴-بیتی شرکت اینتل است. اینتل پردازنده‌های مبتنی بر معماری ایتانیوم را برای بازار سرورها و سیستم‌های رایانه‌ای با کارایی بالا طراحی کرده بود. معماری ایتانیم در ابتدا از شرکت HP سرچشمه گرفت و بعدها به طور مشترک توسط اینتل و اچ‌پی توسعه یافت. سیستم‌های مبتنی بر ایتانیوم توسط شرکت اچ‌پی و چندین شرکت تولیدکننده دیگر تولید می‌شدند.

اوراکل طی قراردادی که با اچ‌پی‌ منعقد کرده بود موظف به توسعه‌ی نرم‌افزارهای خود برای سرورهای پلتفرم ایتانیوم سال ۲۰۱۱ شده بود. اما اوراکل این قرارداد را نقض و پشتیبانی از نرم‌افزارهای ارائه شده برای این پلتفرم را متوقف کرده است. اوراکل می‌گوید که سرورهای ایتانیوم به پایان عمر خود رسیده‌اند و آن‌ها تصور کرده‌اند که نیازی به فسخ قرارداد نیست و پشتیبانی از سخت‌افزار قدیمی را متوقف کرده‌اند.

رویترز گزرش کرده که قاضی دادگاه رای به نفع اچ‌پی‌ داده است و قرارداد سال ۲۰۱۲ را همچنان معتبر دانسته است. حالا اوراکل مجبور به پرداخت ۳ میلیارد دلار خسارت به اچ‌پی شده است.

 


تعداد بازديد : 68
پردازند‌ه‌های جدیدی از سری اسکای لیک از راه خواهند رسید

 

اینتل این روزها در حال فتح قله‌های موفقیت در تولید و فروش پردازنده‌‌های کامپیوتری است و سری اسکای لیک پردازنده‌های اینتل با استقبال مناسب از سوی مصرف‌کنندگان روبرو شده است. اینتل با معرفی محصولات جدیدی از این خانواده قصد تکمیل این سری دارد.

پردازند‌ه‌های جدیدی از سری اسکای لیک به زودی از راه خواهند رسید

بر کسی پوشیده نیست که اینتل این روزها در عرصه‌ی پردازنده‌‌های کامپوتری حرف اول و آخر را می‌زند، این شرکت قصد دارد با معرفی محصولات جدید بهترین تجربه‌ی ممکن را به لپتاپ‌ها بیاورد. پردازنده‌های سری موبایل i7 اینتل با نام‌های i7-6770HQ، 6879HQ و 6970HQ به زودی در لپتاپ‌های متوسط و سطح بالای گیمینگ استفاده خواهد شد. این پردازنده‌ها به ترتیب با فرکانس‌های پایه‌ی ۲.۶، ۲.۷ و ۲.۸ گیگاهرتز کار می‌کنند. هر سه این پردازنده‌ها چهار هسته‌ای هستند و کش هشت مگابایتی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. محدوده‌ی قیمتی این پردازنده‌ها بین ۳۷۸ تا ۶۲۳ دلار خواهد بود. هم اکنون مدل i7-6820 این سری با فرکانس پایه ۲.۷ گیگاهرتزی کار می‌کند و ۸ مگابایت نیز حافظه کش دارد.

اینتل پردازنده‌های i5 موبایل را نیز فراموش نکرده است و با ارائه‌ی 6350HQ نسل قبلی را ارتقا بخشیده به طوری که اینبار شاهد پردازنده‌ای چهار هسته‌ای هستیم. این پردازنده‌ی جدید ۶ مگابایت حافظه‌ی کش دارد و فرکانس پایه‌ی آن روی ۲.۳ گیگاهرتز تنظیم شده است. اینتل با معرفی این پردازنده‌ی جدید در حقیقت میان‌رده‌ای قوی را به لیست پردازنده‌های موبایل خود افزوده است.

پردازنده‌های بسیار کم مصرف اینتل نیز از این موج جدید بی بهره نبوده‌اند. پردازنده‌ی پنتیوم N3710 یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با فرکانس پایه‌ی ۲.۵۶ گیگاهرتز است. قیمت درنظر گرفته شده برای این عضو جدید ۱۶۱ دلار است. اینتل در راستای تقویت این بخش از پردازنده‌های خود سه عضو جدید از سری سلرون را نیز به میدان آورده است. دو پردازنده‌ی سلرون N3010 و N3060‌ دو هسته‌ای هستند این درحالی است که پردازنده‌ی N3160 به ۴ هسته مجهز شده است. دو مدل N3010 و N3160 با حداکثر فرکانس پایه‌ی ۲.۲۴ گیگاهرتز و N3060 با کمی افزایش و با ۲.۴۸ گیگاهرتز عرضه می‌شوند.

پردازنده‌های کم مصرف دسکتاپی که اینتل ۳ ماه پیش معرفی کرد با این که بخشی از سری اسکای لیک به شمار نمی‌آیند ولی با پیشرفت‌هایی همراه بوده‌اند. پردازنده‌های دسکتاپ جدیدی از خانواده‌های سلرون و پنتیوم لیست پردازنده‌های ارزان قیمت اینتل را تکمیل کردند. پردازنده‌ی پنتیوم J3710 با حداثر فرکانس پایه‌ی ۲.۶۴ گیگاهرتز برچسب قیمت ۱۶۱ دلاری خواهد داشت (این پردازنده در حقیقت نسخه‌ی سریع‌تر پردازنده‌ی موجود N3700 است). ۵ عضو جدید نیز در خانواده‌ی سلرون‌های دسکتاپ به چشم می‌خورد.

زئون‌های جدید اسکای لیک برای ورک استیشن‌های موبایل با سه عضو جدید همراه می‌شوند. بهترین مدل از این سه عضو جدید E3-1575M v5 است که با فرکانس پایه سه گیگاهرتزی چیزی در حدود ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد. دو مدل دیگر که به مراتب ارزان‌تر هستند با نام‌های E3-1515M v5 و E31545-m v5 شناخته می‌شوند. این دو مدل در مشخصات تقریبا مشابه مدل 1575M هستند با این تفاوت که فرکانس‌‌های پایه‌ی ۲.۸ و ۲.۹ گیگاهرتزی دارند. پردازنده‌های زئون برای بازی یا کامپوترهایی با مصارف عادی ساخته نشده‌اند بلکه به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص بیشتر برای کارهای محاسباتی استفاده می‌شوند. شرکت‌های سازنده‌ی لپتاپ و دیگر سازندگان سیستم‌های کامپیوتری مشتاق هستند تا هر چه سریع‌تر از این اعضای جدید استفاده کنند ولی فعلا باید کمی صبر پیشه کنند.


تعداد بازديد : 118
ظاهرا گوگل به فکر ساخت سخت‌افزار واقعیت مجازی است

به‌نظر میرسد با تغییراتی که در تیم مدیریتی گوگل در چند روز اخیر رخ داده، این شرکت بزرگ تصمیم دارد که بطور جدی روی سخت‌افزار واقعیت مجازی کار کند.

Google

از جمله پستهایی که در گوگل تعریف شده مدیر فنی مهندسی سخت‌افزار، مدیر PCP Layout و سخت‌افزار مصرفی است.

اما تمام این پستها با یک عنوان دیگر نیز همراه است: واقعیت مجازی. حالا گوگل آن اصطلاح را با یک اصطلاح مبهم دیگر عوض کرده است: سخت‌‌افزار مصرفی.

در تعریف مدیر راهبردی گفته شده: تیم سخت‌افزار مصرفی ما در حال کار بر روی آن است تا بتواند در نحوه تعامل انسانها با سخت‌افزار انقلابی ایجاد کند و به‌همین دلیل به‌دنبال مدیرانی هستیم که بتوانند آن را به واقعیت تبدیل کنند.

در تلاشیم تا راه‌های جدیدی را برای تعامل با دستگاه‌‌ها باز کنیم و اینترفیس ساده و طبیعی برای اطلاعات جهانی بوجود آوریم.


تعداد بازديد : 38
آیا فلش زودتر از انتظار ما می‌میرد؟

در حالی که تماشاگران بسیاری به انتظار نشسته‌اند و همگان کاملا اطمینان دارند که فلش به پایان روزهای خود نزدیک شده است، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که ممکن است این اتفاق زودتر از آن‌چه ما انتظار داریم به واقعیت نزدیک شود.

 در حالی که فلش، این روزها در همه مرورگرها حضور دارد اما ممکن است در دو سال آینده کاملا ناپدید شود. این گزارشی است که به تازگی از سوی encoding.com در ارتباط با تحولات سال 2016 میلادی منتشر شده است. آمارها و تحلیل‌ها حکایت از این موضوع دارند که میزان به کارگیری فلش به‌طرز محسوسی کاهش پیدا کرده است، همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از کارشناسان یک پایان زود هنگام را برای فلش پیش‌بینی‌ کنند.

 

این گزارش اعلام می‌دارد که در سال 2015 میلادی میزان به کارگیری فلش در مقایسه با نمونه سال گذشته به میزان 15 درصد کم شده است. در حالی که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند، فلش به‌طور کامل از میان نخواهد رفت، این گزارش اعلام می‌دارد که این فناوری در حال حاضر اصلی‌ترین گزینه مورد استفاده در بنرهای تبلیغاتی و مرورگرهای قدیمی است. گزارش منتشر شده در این سایت چنین می‌گوید: «در حالی که این روزها فلش برای مقاصد خاصی همچون بنرهای تبلیغاتی و در مرورگرهای قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما شمارش معکوس برای پایان آن آغاز شده است. خروجی فلش در سال 2015 میلادی به میزان 15 درصد کاهش پیدا کرده است. به عبارت دیگر از 21 درصد به 6 درصد تنزول پیدا کرده است. ما انتظار داریم، کدک ویدویی فلش در 24 ماه آینده به‌طور کامل ناپدید شود.»

در اوایل سال 2000 میلادی فلش به عنوان یک عنصر مرکزی و کلیدی در بطن جستجوهای اینترنتی ما قرار داشت. این فناوری برای نمایش بازی‌ها و دیگر عناصر تعاملی صفحات وب و همچنین نمایش ویدیوها و صداها مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما پیش‌رفت‌های صورت گرفته در دنیای فناوری باعث شد تا نقش فلش به میزان قابل توجهی کم رنگ شده و حتی در بعضی موارد به یک عنصر بی مصرف تبدیل شود، وابسته بودن به افزونه‌هایی که برای نمایش به آن‌ها نیاز دارد و همچنین شناسایی آسیب‌پذیری‌های امنیتی بحرانی که یک بخش جدایی‌ناپذیر از فلش بودند، باعث شد تا این فناوری در ورطه انحطاط قرار گیرد. (رخنه‌ای که سال گذشته میلادی منجر به سرقت اطلاعات Hacking Team شده بود، به هکرها این توانایی را داد تا کدهایی را از راه دور روی کامپیوتر قربانی اجرا کنند. گزارش منتشر شده در ارتباط با این آسیب پذیری را در این آدرس مشاهده کنید.)

به نظر می‌رسد، حتی خود ادوبی آماده است با فلش خداحافظی کرده یا دست کم از نام آن خلاص شود. این شرکت در ماه دسامبر اعلام کرد نام‌گذاری مجدد Flash Professional به Abode Animate CC با این هدف صورت گرفته است که نشان دهد این ابزار انیمشین‌سازی برای وب و فراتر از وب با دقت بیشتری در اختیار طراحان قرار گرفته است. 


تعداد بازديد : 96
برچسب ها : ,,
کاربرد جریان الکتریکی بدون درد به جای سوزن دندانپزشکی

بی‌حسی موضعی دهان

 

به تازگی روشی برای بی‌حسی دندان پیشنهاد شده است که در آن به جای استفاده از آمپول برای تزریق مواد بی‌حسی، از یک جریان ضعیف الکتریسیته به منظور نفوذ مواد بی‌حس‌کننده در قسمت مورد نظر استفاده می‌شود. اصلی‌ترین مزیت این روش در صورت تولید در مقیاس تجاری این است که این روش در مقایسه با روش‌های متکی بر تزریق، بدون درد بوده و همچنین احتمال آلودگی آن بسیار کمتر است.

 دسته‌ای از پژوهشگران در برزیل روشی جدید را برای بیهوشی فراهم کرده‌اند که در صورت گسترش شاید شما را در نوبت بعدی که به دندانپزشک مراجعه می‌کنید از تزریق آمپول بی حسی بی نیاز کند. این روش مبتنی بر استفاده از یک جریان کوچک و بی‌درد از الکتریسیته است تا به این ترتیب بتواند مواد ضددرد موضعی استفاده شده را تقویت کرده و اثرشان را افزایش دهد. این مواد موضعی می‌توانند نوعی هیدروژل، پماد و یا اسپری باشند. گروه پژوهشی اعلام کرده است که نتایج آزمایش این روش روی نمونه‌های حیوانی دارای اثر پایدار و همچنین سریع بوده است.

این ماده‌ی ضد درد موضعی (معمولا لیدوکایین یا پریلوکایین) اغلب برای تسکین درد آمپول بی‌حسی و پیش از تزریق آمپول به کار می‌رود. هم اکنون گروهی از دانشگاه سائوپائولو به این فکر افتاده‌اند که روی روش‌هایی برای بی‌نیاز شدن از تزریق آمپول بی‌حسی و روی هم رفته بی‌نیازی از هر نوع ماده‌ی بی‌حسی پژوهش‌هایی انجام دهند. آنها از طریق فرایند یون‌رانی (در پزشکی به فرایند راندن یون‌های مواد شیمیایی به درون بدن گفته می‌شود) که در آن یک میدان الکتریکی باعث ایجاد جریان پراکنشی از یون‌ها می‌شود توانستند تاثیر این مواد موضعی بی‌حس کننده را در دهان یک خوک به طور موثری افزایش دهند.

روش پیشنهادی نه تنها می‌تواند باعث کمک به افرادی شود که به خاطر درد آمپول‌های بی‌حس‌کننده از دندانپزشکی گریزانند، علاوه بر آن می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین کاهش خطر آلودگی و مسمومیت شود. رناتا فونسکا ویانا لوپز (Renata Fonesca Vianna Lopez) یکی از پژوهشگران گروه در این رابطه می‌گوید:

انجام فرایندهای دندانپزشکی بدون استفاده از آمپول می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهبود رضایت بیماران، انجام بی‌حسی آسان‌تر و همچنین کاهش ریسک مسمومیت و آلودگی شود. این امر می‌تواند در ادامه به تسهیل دسترسی به روش‌های درمانی کارامدتر و ایمن‌تر در دندانپزشکی برای بسیاری از بیماران سراسر دنیا بیانجامد.

گام نخست در یافتن روش جدید به این صورت بود که پژوهشگران مقداری پلیمر را به هیدروژل بی‌حسی مورد استفاده‌شان افزودند تا با این کار باعث تماس هر چه بهتر ماده‌ی موضعی با قسمت مورد نظر در دهان شوند. سپس دو ماده‌ی بی‌حس‌کننده‌ی اضافی هم پیش از اعمال جریان الکتریکی با نام‌های پریلوکایین هیدروکلرات (PCL) و لیدوکایین هیدروکلرات (LCL) در محل مربوطه استعمال شدند. نتیجه‌ی کار افزایش سرعت اثرگذاری و همچنین مدت اثرگذاری بود و بنا به گزارش گروه در مقدار نفوذ ماده‌ی بی‌حسی در دهان تا مقدار ۱۲ برابر بهبود حاصل شده بود. گفتنی است که یافته‌های این پژوهش در مجله‌ی کلوییدها و سطوح (Colloids and Surfaces) به انتشار رسیده است.

گام بعدی که پیش روی پژوهشگران قرار دارد این است که گروه باید روی درمان‌های پیش‌بالینی برای آزمایش این فناوری روی انسان‌ها کار کنند. ممکن از فناوری به دست آمده در درمان‌های سرطانی و برخی زمینه‌های دیگر هم استفاده شود. لوپز می‌گوید:

طی سال‌های اخیر، گروه‌های پژوهشی ما در حال کار روی یافتن روش‌های نوین در سیستم‌های دارو رسانی برای درمان چندین مورد از بیماری‌های پوستی و بیماری‌های چشمی بوده‌اند. دارو رسانی در نواحی پوستی و چشم‌ها امری چالش‌انگیز است؛ بنابراین ما برای بهبود دارو رسانی در این اندام‌ها از روش‌هایی همچون نانوتکنولوژی، یون‌رانی و سونوفورسیس استفاده کردیم که سونوفورسیس به استفاده از امواج صوتی برای نفوذ مواد مورد نظر گفته می‌شود.

البته استفاده از جریان‌های الکتریکی در کارکردهای دندانپزشکی پدیده‌ی کاملا جدیدی نیست و پیش از این در سال ۲۰۱۴، پژوهشگران دانشکده‌ی کینگ در بریتانیا روشی بدون درد و با استفاده از جریان الکتریکی برای بی‌حسی دهان را پیشنهاد دادند. در روش مذکور سعی بر این بود که با بازگشت هر چه بهتر کلسیم، فسفات و برخی مواد دیگر به مینای دندان مورد نظر، فرایند بی‌حسی انجام شود. جمع‌آوری سرمایه‌های مالی برای تجاری‌سازی این روش در حال انجام است.

 


تعداد بازديد : 62
اچ‌تی‌سی اولین ساعت هوشمندش را فروردین معرفی می‌کند

اچ تی سی

تا کنون شایعات زیادی پیرامون اولین ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی شنیده شده است. حتی زمانی منابع خبری از لغو شدن این پروژه خبر می‌دادند. اما امروز افشاگر مشهور evleaks@ اعلام کرده اولین ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی فروردین ماه معرفی می‌شود.
 

 پیشتر اعلام شده بود کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی قصد دارد در آینده اولین ساعت هوشمند خود مبتنی بر اندروید ور را وارد بازار کند. گفته شده این ساعت برای رقابت با رقبای سرسخت خود مانند موتو ۳۶۰ موتورولا یا هواوی واچ، از طراحی زیبا و لوکسی بهره می‌برد.

ایوان بلس یا همان evleaks@ در حساب توئیتر خود اعلام کرده اچ‌تی‌سی قصد دارد اواسط ماه آوریل (فروردین ماه) از اولین ساعت هوشمند خود رونمایی کند. قبلا این افشاگر نیز به ویژه در مورد اچ‌تی‌سی پیش‌بینی‌های درستی داشته ولی هنوز نتوانسته درباره‌ی تاریخ معرفی پرچمدار بعدی این کمپانی تایوانی به نام One M10 اظهار نظر دقیقی داشته باشد.

البته این احتمال وجود دارد که اچ‌تی‌سی در یک کنفرانس خبری به صورت همزمان از هر دو محصول رونمایی کند. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد اچ‌تی‌سی قصد ندارد در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ از گوشی وان ام ۱۰ رونمایی کند و احتمالا معرفی این محصول به آینده موکول خواهد شد.

گزارشی که وب‌سایت CNET در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر کرده بود نشان می‌داد اولین ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی به اندروید ور مجهز خواهد شد و مانند گوشی‌های سری One از یک طراحی زیبا در کنار کیفیت ساخت بالا بهره می‌برد.

در حالی که قرار بود اکتبر سال ۲۰۱۴ اولین ساعت هوشمند اچ‌تی‌سی رونمایی شود این اتفاق رخ نداد و بعدها این کمپانی تایوانی اعلام کرده با فرصت کافی روی گجت پوشیدنی خود کار می‌کند تا محصولی درخور توجه را روانه بازار کند.

 


تعداد بازديد : 115
کالسکه هوشمند Smartbe مثل یک کودک به دنبال شما می‌آید!

 

این روزها به شنیدن نام محصولاتِ هوشمندِ جدید عادت کرده‌ایم و روزی نیست که خبری از محصول هوشمند جدیدی به گوش نرسد،‌ از قرار معلوم در این بین نوزادان نیز از فناوری‌های هوشمند بی‌نصیب نمانده‌اند و از این پس کالسکه‌ای هوشمند دارند که مانند کودک به دنبال والدین کودک می‌رود.

Smartbe-Intelligent-Stroller

 این کالسکه هوشمند، اسمارت‌بی (Smartbe) نام دارد و به لطف موتور الکتریکی تعبیه شده در آن قادر است بدون دخالت والدین حرکت کرده و آنها را در خیابان دنبال کند. جالب اینجاست که این کالسکه هوشمند حتی در سرازیری‌ها هم مشکلی ندارد و به لطف موتور قدرتمند خود به راحتی در سربالایی و سرپایینی بدون اینکه کنترل خود را از دست بدهد حرکت می‌کند.

Smartbe-01

بدون شک در ابتدا ممکن است والدین به سپردن نوزاد دلبند خود به این کالسکه هوشمند فکر نکنند؛ اما سنسورهای هوشمند تعبیه شده در این کالسکه باعث شده تا در فاصله مناسبی با پدر و مادر حرکت کند، به این ترتیب اگر والدین به جلو حرکت کنند کالسکه نیز به جلو حرکت می‌‌کند و اگر به عقب حرکت کنند کالسکه نیز حرکت آنها را شناسایی کرده و به عقب با حفظ فاصله مناسب حرکت می‌کند.

 

لازم به ذکر است که کالسکه اسمارت‌بی، توانسته تمامی استاندارد‌های امنیتی آمریکا و اروپا را کسب کند تا والدین هیچ نگرانی در خصوص فرزند دلبندشان نداشته باشند. همان‌گونه که اشاره شد در این کالسکه موتور الکتریکی تعبیه شده است، به لطف این موتور والدین قادر هستند در حین بالا رفتن از سرپالایی‌ها کالسکه را به راحتی و بدون زحمت حرکت دهند.

از طرف دیگر در حین خرید نیز‌ می‌توانند بسته‌های خریداری شده را در کالسکه گذاشته و از موتور الکتریکی آن استفاده کنند. ناگفته نماند که امکان هدایت کالسکه بدون استفاده از موتور الکتریکی و سیستم‌ هوشمند آن نیز ممکن است. کالسکه هوشمند اسمارت‌بی در کنار این امکانات به ویژگی‌های هوشمند دیگری نیز مجهز است که از طریق اپلیکیشن تدارک دیده شده قابل استفاده است.

....
تعداد بازديد : 48
سرفیس پن بعدی احتمالا قابل شارژ خواهد بود

قلم سرفیس

 

مایکروسافت اکنون چهارمین نسل از تبلت/لپ‌تاپ‌های سرفیس پرو خود را عرضه کرده و همین دلیلی بر تجربه بسیار بیشتر این کمپانی بر رقیب خود یعنی اپل در ساخت آیپد پرو است. اما با اینکه آیپد پرو انتقاد‌های زیادی دریافت کرد، قلم این دستگاه دقت، سرعت و تجربه بسیار خوبی را برای کاربر رقم می‌زد. اینطور که پیدا است مایکروسافت می‌خواهد این برتری را از اپل به شکل دیگری پس بگیرد.

در حال حاضر سرفیس پن با یکی باتری AAAA مجهز شده که می‌تواند برای چندین ماه نیاز کاربر از جایگزین کردن باتری این قلم را از بین ببرد اما قلم اپل در آن طرف ماجرا قابل شارژ است و از انتهای خود محلی برای شارژ دوباره دارد.

در پتنت جدیدی که مایکروسافت به ثبت رسانده یک داک مغناطیسی قرار دارد که که در فریم تبلت قرار گرفته و علاوه بر اینکه قلم را نگه می‌دارد می‌تواند دوباره آن را شارژ کند.

surface pen patent 91a4f

راه حل اپل برای شارژ دوباره قلم آیپد با اتصال آن به درگاه لایتنینگ کمی عجیب و غریب است و زمانی که قلم را می‌خواهید شارژ کنید انگار یک آنتن به تبلت خود اضافه کرده‌اید. اما به نظر می‌رسد راهی که مایکروسافت طراحی کرده هم می‌تواند قلم را در کنار تبلت نگه دارد و هم آن را شارژ کند. قطعا نمی‌توان تضمین داد که چنین ویژگی را در سرفیس پرو ۵ خواهیم دید اما مشخص است که این یکی از ایده‌هایی است که مایکروسافت در ذهن خود می‌پروراند.

 


تعداد بازديد : 85
برچسب ها : ,,
فروش هدست واقعیت مجازی Vive VR اچ تی سی آغاز می شود

هدست واقعیت مجازی Vive VR اچ تی سی

 

طی چند ماه اخیر، اچ‌تی‌سی نشان داده که علاقه‌ی بسیاری برای ورود به حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی دارد. به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد شکوفایی این حوزه از دنیای فناوری خواهیم بود؛ چراکه در نمایشگاه CES 2016 نیز شاهد رونمایی از محصولات متنوعی در این حوزه بودیم.

اچ‌تی‌سی در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون در سال ۲۰۱۵ میلادی از یک هدست واقعیت مجازی با نام Vive VR رونمایی کرد. در روز‌های اخیر نیز شاهد رونمایی از نسل دوم این هدست واقعیت مجازی بودیم. پس از آنکه اچ‌تی‌سی چندین بار وعده‌ی عرضه‌ی این محصول را به بازار داد، حال به نظر می‌رسد روز موعود فرا رسیده و پس از معرفی نسل دوم از این هدست واقعیت مجازی شاهد عرضه‌ی آن به بازار خواهیم بود؛ چراکه اچ‌تی‌سی از پیش فروش این محصول تا ماه آینده‌ی میلادی خبر داده است.

تلگراف با انتشار گزارشی که برگرفته از صحبت‌های چروانگ، مدیرعامل این کمپانی تایوانی است، تایید کرده که هدست واقعیت مجازی این کمپانی از ماه آینده برای پیش فروش در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. براساس اطلاعات ارائه شده توسط تلگراف، وانگ تاکید کرده که این کمپانی درصدد تمرکز روی حوزه‌های دیگر بوده و نمی‌خواهد صد در صد توجه کمپانی را به گوشی‌های هوشمند اختصاص دهد. حوزه‌ی واقعیت مجازی یکی از همین عرصه‌ها است که باید شاهد فعالیت هرچه بیشتر اچ‌تی‌سی در آن باشیم.

وانگ در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

گوشی‌های هوشمند اهمیت بالایی دارند، اما اضافه کردن و ایجاد ارتباط با سایر گجت‌های هوشمند نظیر پوشیدنی‌ها و واقعیت مجازی اهمیت بیشتری دارد.

اچ‌تی‌سی در جریان برگزاری CES 2016 نسل دوم از کیت توسعه‌دهندگان هدست واقعیت مجازی خود را رونمایی کرد. این هدست در مقایسه با نسل اول از نظر ارگونومی بهتر شده و استفاده از آن نیز راحت‌تر شده است.

به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی به این نتیجه رسیده که زمان برای آغاز پیش فروش این هدست واقعیت مجازی مناسب است. همانطور که می‌دانید، آکیولس نیز همزمان با CES 2016 پیش فروش هدست واقعیت مجازی خود را که ریفت نام دارد، آغاز کرد. آکیولس محصول خود را از آغاز آوریل سال جاری میلادی به دست مشتریانش خواهد رساند.

پیش فروش Vive VR اچ‌تی‌سی از ۲۹ فوریه سال جاری آغاز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که اچ‌تی‌سی چه قیمتی را برای محصول خود در نظر گرفته است.

 


تعداد بازديد : 84
SlimType نام یک کیبرد است که نقش کاور را نیز ایفا می‌کند

 

به نظر می‌رسد بلک‌بری تنها  شرکتی نیست که مشغول آوردن کیبورد کامل QWERTY به گوشی‌های هوشمند است، زیرا به تازگی یک شرکت نروژی به نام  One2Touch نیز کیبورد کاوری با همین قابلیت برای گوشی‌های گلکسی اس 6 و اس 6 اج تولید کرده است.

SlimType-keyboard-functions-840x630

SlimType در حقیقت کاوری است که در لایه داخلی آن یک  صفحه‌کلید کامل QWERTY تعبیه گردیده که از طریق NFC به گوشی گلکسی اس 6 شما متصل می‌گردد. این امر باعث می‌شود که دلیل عدم استفاده از بلوتوث برای برقراری ارتباط، نیاز به باتری داخلی کیبورد نیز به کلی منتفی گردد.

روش کار با این کاور نیز بسیار ساده است به طوری که ابتدا باید اپلیکیشن مربوطه را از گوگل پلی دانلود کرده و آن را از طریق NFC به یکی از این دو گوشی متصل کنید. حال می‌توانید لذت کار با یک کیبورد واقعی را تجربه کنید. البته لازم به ذکر است که بر روی آن کلیدهای میانبری نیز جهت دسترسی آسان به اپلیکیشن پیش‌فرض ایمیل، تقویم، اموجی‌ها و جستجو در اینترنت قرار داده شده است.
Galaxy-S6-QWERTY-SlimType-keyboard-840x483

جنس SlimType از پارچه با ضخامت بسیار کم بوده و محافظت خوبی را از تلفن شما به عمل می‌آورد. البته به خاطر داشته باشید که برای استفاده از آن بایستی گوشی همراه را در حالت ایستاده قرار داد در غیر این صورت به نظر نمی‌رسد رابط کاربری جالبی از خود ارائه دهد. لازم به ذکر است که سامسونگ خود نیز برای گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس به صورت جداگانه کیبورد فیزیکی QWERTY را راهی بازار کرده است.

One2Touch هرچند تاکنون تاریخ مشخصی را جهت عرضه این محصول به بازار تعیین نکرده، با این حال علاقه‌مندان به آن می‌توانند از هم‌اکنون با قیمت 39 دلار کیبورد SlimType را در رنگ‌های سفید مرواریدی، یاقوتی سیاه کبود و قرمز گیلاسی پیش‌خرید کنند.


تعداد بازديد : 39
برچسب ها : ,,,
با Yoga 900S لنوو سبک‌ترین نوت‌بوک دومنظوره‌ آشنا شوید

سبک وزن ترین نوت بوک دومنظوره ی دنیا

لنوو امروز نوت‌بوک دومنظوره‌ای با نام یوگاه 900S را معرفی کرد. این دستگاه بسیار باریک و کم وزن بوده و با توجه به جنس فیبرکربنی آن به راحتی می‌توان آن را در یک دست نگه داشت.
اگر هم به لپ‌تاپ‌ها و هم به تبلت‌ها علاقه دارید، نوت‌بوک‌های دومنظوره می‌توانند بهترین پاسخ برای شما باشند. با این حال غالب این دستگاه‌ها سنگین هستند؛ اما حالا لنوو با معرفی نوت‌بوک دومنظوره‌ای مدعی است که سبک‌ وزن‌ترین این دستگاه‌ها در دنیا را به نام خود ثبت کرده است.
lenovo yoga 900s 5 6d247

یوگا ۹۰۰ اس شباهت زیادی به یوگا ۹۰۰ دارد و لولای آن بسیار شبیه به نسل قبلی است و می‌توان آن را ۳۶۰ درجه چرخاند. این نوت‌بوک ۹۹۸ گرم وزن و ۱.۲۷ سانتی‌متر ضخامت دارد که وزنی مشابه مک‌بوک جدید اپل است.

این صفحه‌نمایش رزولوشن ۲۵۰۰ در ۱۴۴۰ داشته و صفحه‌نمایش لمسی آن از قلم نیز پشتیبانی می‌کند. این نوت‌بوک دارای اسپیکرهای دالبی پرقدرت نیز هست.

lenovo yoga 900s 9 f835e

از لحاظ سخت‌افزاری نیز یوگا ۹۰۰ اس دارای پردازنده‌ی کور ام ۷، تا ۸ گیگابایت رم و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD است. این نوت‌بوک همچنین دارای یک پورت یو‌اس‌بی ۳.۰، یک پورت یو‌اس‌بی نوع سی و جک هدفون است. لنوو مدعی است یوگا ۹۰۰ اس تا ۱۰.۵ ساعت پخش مداوم ویدیو را نیز پشتیبانی می‌کند.

نوت‌بوک جدید لنوو دارای سیست‌عامل ویندوز ۱۰ هوم بوده و با قیمت پایه‌ی ۱۰۹۹ دلار از ماه مارس روانه‌ی بازار خواهد شد.


تعداد بازديد : 41
سامسونگ از سه گجت هوشمند خلاقانه رونمایی کرد

Rink سامسونگ

کمتر از یک هفته به آغاز نمایشگاه CES 2016 باقی است و بسیاری از کمپانی در تکاپو برای حضور پرقدرت در این نمایشگاه هستند. سامسونگ نیز جزو این کمپانی‌ها است که با طیف گسترده‌ای از محصولات روانه‌ی لاس وگاس خواهد شد. این کمپانی ساعاتی پیش از سه گجت هوشمند خلاقانه که حاصل آزمایشگاه تحت حمایت این کمپانی با نام Creative Lab است، رونمایی کرد.
تعداد بازديد : 55
از اصالت هارد‏ دیسک خود قبل از خرید اطمینان حاصل کنید!

 

اخیرا در بسیاری از نقاط کشور مشاهده شده که هاردهای ریفربیشد (refurbished) و پولد (pulled) بدون گارانتی یا بعضاً با گارانتی‌های شناخته شده در بازار ایران به عنوان محصول اصل و آکبند به فروش می‌رسد.

HDD-Excessive-Heat

 در اصل کالای دست دوم شامل اجناس بازسازی شده، کالای ویترینی، محصولات خارج از سرویس و یا تعمیری هستند که به دلیلی از حالت آکبند خارج و مرجوع شده‌اند اما وضعیت ظاهری قابل قبولی دارند.

اگر چه طبق ادعای فروشندگان، این نوع محصولات از لحاظ کیفیت و قابلیت، چیزی از نمونه‌های اصلی موجود در بازار کم ندارند، اما طبق نظر کارشناسان و صاحبان برندها؛ این کالاها یا اجناس استفاده شده هستند و یا اجناس ایرادداری هستند که به کارخانه‌ی سازنده مرجوع شده و کمپانی مادر پس از رفع عیب، آنها را مجددا با قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به کالای اصلی و آکبند به بازار عرضه کرده است.

کشورهای در حال توسعه، بازار خوبی برای این نوع کالا هستند و در ایران نیز، اخیراً بازار گرمی برای هاردهای ریفربیشد و پولد فراهم شده است. در چنین شرایطی بهترین توصیه برای کاربران این است که قبل از خرید از اصالت هارد مورد نیاز خود مطمئن شده و هارد غیر اصل خریداری نکنند؛ چرا که هارد دیسک‏ها محل ذخیره‌سازی اطلاعات و مطالب هستند و امکان دارد این اطلاعات به هر دلیلی به صورت ناگهانی از دست برود و کاربر برای بازیابی اطلاعات خود دچار مشکل شود.

خوشبختانه شرکت های بزرگی مثل وسترن دیجیتال و سیگیت که صاحبان تکنولوژی تولید هارددیسک هستند، امکاناتی را فراهم نموده‏اند که کاربران می‏توانند از طریق وب‌سایت رسمی کمپانی و درج سریال هارد خریداری شده از اصالت آن مطمئن شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با بخش مارکتینگ سازگار ارقام (88721917-021) تماس حاصل فرمائید.

 


تعداد بازديد : 26
برچسب ها : ,
HDD، SSHD یا SSD ، کدام هارد را بخریم؟

در صورتی که قصد خرید قطعات به‌منظور جمع‌آوری یک رایانه رومیزی قدرتمند و یا حتی خرید یک لپ‌تاپ جدید داشته باشید، با رسیدن به گزینه‌های موجود در قسمت مربوط به فضای ذخیره‌سازی، با نام‌ها و اعداد مختلفی روبرو خواهید شد. به طول کلی در حال حاضر سه نوع درایو ذخیره‌سازی به‌منظور نگهداری و استفاده از داده‌های مختلف، در بازار وجود دارد که بسته به مزایا و معایب هریک، می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را از میان آن‌ها داشته باشید. توجه داشته باشید در این بررسی و مقایسه سعی شده تا حد امکان با زبان ساده و به دور از ارائه اصطلاحات و مشخصات فنی و سطح بالا به جمع‌بندی کلی به‌منظور انتخاب محصول بهینه برسیم.

دیسک‌های سخت را می‌توان سنتی‌ترین گزینه موجود در میان سه انتخاب حاضر در بازار به حساب آورد. این مولفه سخت‌افزاری که در سال 1956 توسط IBM ابداع شد به عنوان گزینه اصلی در رایانه‌هایی که از دهه 1960 به بازار عرضه می‌شدند، به حساب آمد. این ابزار ذخیره‌سازی در حال حاضر می‌تواند گنجایشی از 3.75 مگابایت تا 10 ترابایت داشته باشد. دیسک‌های سخت در ابتدا به عنوان گزینه‌ای گران قیمت در دسترس بودند اما از اواخر دهه 1980 میلادی به گزینه‌ای متداول در رایانه‌ها تبدیل شدند. در حال حاضر اکثر دیسک‌های سخت اکسترنالِ با حجم بالا که در بازار متداولند، از این نوع هستند. از جمله مزایای دیسک‌های سخت می‌توان به قیمت پایین در ازای هر گیگابایت آن‌ها، فضای ذخیره‌سازی بالا و عملکرد خوب در خواندن و نوشتن اطلاعات اشاره کرد. در طرف مقابل، سرعت پایین‌تر در مقایسه با دیسک‌های حالت جامد یا همان SSDها، ابعاد بزرگ و وزن زیاد، بهره‌گیری از مولفه‌های متحرک که به مرور زمان دچار فرسایش می‌شوند و آسیب‌پذیری در برابر ضربه و یا آثار مغناطیسی از جمله معایب این مولفه‌های سخت‌افزاری به حساب می‌آیند. دیسک‌های سخت همچنان بهترین گزینه (با توجه به قیمت پایین‌تر) برای ذخیره اطلاعات در حجم بالا و یا ایجاد آرشیو از اطلاعات هستند. با در نظر گرفتن قیمت هارددیسک‌ها در مقابل مقدار فضای ذخیره‌سازی که پیش روی کاربران قرار می‌دهند این گزینه را باید یکی از مناسب‌ترین‌ها برای کاربران به حساب آورد. فرایند ثبت داده‌ها در دیسک‌های سخت در چهارچوب صفحه‌های فلزی و پوشش مغناطیسی انجام می‌شود. پس از آن‌که فرایند چرخش دیسک آغاز می‌شود، بازوی مکانیکی، اطلاعات مغناطیسی را بر روی آن ثبت می‌کند. بار دیگر که قصد فراخوانی یک فایل خاص از روی دیسک سخت را داشتید می‌توانید به سرو صدای حرکت این بازوی مکانیکی برای نوشتن داده‌ها گوش فرادهید. سرعت این دیسک‌های سخت به سرعت چرخش درایو بستگی دارد و البته اکثر کیس‌های موجود در بازار فضا لازم برای استفاده از بیش از یک درایو را در اختیار شما قرار می‌دهند.
این درایوها در مقایسه با دیسک‌های سخت و یا دیسک‌های حالت جامد، کمتر به‌کار می‌روند. SSHD ها نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای کاربران خانگی به شمار می‌آیند. این درایوها امکان ذخیره‌سازی حجم بالای تصاویر، ویدئوها و دیگر محتویات مورد نظر کاربر را در کنار امکان دسترسی به فایل‌هایی با بیشترین تکرار و توالی دسترسی فراهم می‌کنند. با ترکیب صحیح، استفاده از این دیسک‌های هیبریدی به معنای فراهم کردن امکان راه‌اندازی سریع‌تر رایانه خواهد بود. این دیسک‌ها در مقایسه با SSD ها از سرعت کم‌تری بهره می‌برند اما قیمت پایین‌تر و فضای ذخیره‌سازی بیشتری را پیش روی کاربر قرار می‌دهند. تکنولوژی استفاده شده در این دیسک‌ها ترکیبی از نمونه‌‌هایی است که در دیسک‌های سخت و فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD مشاهده می‌کنید. فضای SSD موجود در قالب این درایوهای هییبریدی در واقع عملکردی مانند حافظه کش داشته و اطلاعاتی که به‌طور مداوم و پیوسته مورد استفاده قرار می‌گیرند را ذخیره می‌کند. فضای SSD در این ترکیب‌ها معمولا چیزی در حدود 8 گیگابایت است که به‌منظور دریافت عملکرد بهینه از سیستم‌عامل، کافی به‌نظر می‌رسد. این در حالی است که در نمونه‌های جدید این امکان وجود دارد که کاربر کنترل ذخیره اطلاعاتی مشخص، در فضایی خاص را شخصا به دست بگیرد. همان‌طور که در خصوص دیسک‌های سخت عنوان کردیم، اکثر کیس‌های موجود در بازار از فضای کافی برای تعبیه و بهره‌گیری از تعداد بیشتری از این درایوها بهره می‌برند. از جمله مزایای این دیسک‌های ترکیبی می‌توان به سرعت بالا در مواقع لزوم، فضای ذخیره‌سازی بیشتر در مقایسه با SSD ها و فراهم کردن شرایط مناسب برای راه‌اندازی سریع رایانه اشاره کرد. در طرف مقابل باید به سرعت پایین‌تر در مقایسه با SSDها، بهره‌مندی از قسمت‌های متحرک (که به مرور زمان دچار فرسودگی خواهند شد) و وزن زیاد و ابعاد بزرگ، به عنوان معایب آن‌ها اشاره کرد.
رفته رفته بر میزان و تعدد استفاده از این نوع فضای ذخیره‌سازی فیزیکی در رایانه‌ها افزوده می‌شود. SSDها را باید گزینه ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای به‌شمار آورد. در حال حاضر اکثر مک‌بوک‌های تولیدی اپل به حافظه SSD یا همان تکنولوژی فلش تجهیز شده‌اند. این مولفه‌های سخت‌افزاری امکان انتقال سریع‌داده‌ها و بهبود سرعت رایانه را فراهم می‌کنند و می‌توان آن‌ها را به عنوان نمونه‌ای از درایوهای یو‌اس‌بی (فلش مموری) با حجم بالا تصور کرد زیرا از همان نوع تکنولوژی بهره می‌برند. این درایوهای ذخیره‌سازی نیز در ابعاد و اشکال مختلفی به بازار عرضه می‌شوند تا انعطاف پذیری لازم به‌منظور استفاده در رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و یا حتی سرورها را داشته باشند. در حال حاضر 512 گیگابایت، بیشینه فضای ذخیره‌سازی است که بدون رویارویی با نرخ‌های نجومی می‌توانید خریداری کنید. یکی از موارد قابل توجه آن است که SSD ها معمولا بر خلاف دیسک‌های سخت (که در نسخه‌های 3.5 اینچی در بازار موجود هستند) در قالب نمونه‌های 2.5 اینچی به بازار عرضه می‌شوند. این بدان معناست که بدون استفاده تبدیل نمی‌توانید در همه کیس‌ها از این درایوهای ذخیره‌سازی بهره ببرید. با توجه به ابعاد و البته عدم تولید سروصدا، این مولفه‌های سخت‌افزاری رفته رفته به گزینه متداول در لپ‌تاپ‌ها تبدیل می‌شوند. اولترابوک‌ها نیز اکثرا (با توجه به عملکرد بالا) از این نوع درایوهای ذخیره‌سازی بهره می‌برند. از جمله مزایای این درایوهای ذخیره‌سازی، سرعت بالا، ابعاد کوچک‌تر، قابلیت حمل و نقل آسان، عدم بهره‌مندی از مولفه‌های متحرک، سروصدای کم، تعداد سیم ارتباطی کم‌تر، سرعتی تا 25 برابر بیشتر در زمینه راه‌اندازی رایانه (در مقایسه با دیسک‌های سخت)، مقاومت بیشتر در برابر ضربه و میدان‌های مغناطیسی و نهایتا مصرف کم‌تر توان است. در مقابل می‌توان از قیمت بالاتر به ازای هر گیگابایت فضا (اصلی‌ترین ایراد)، عمر کم‌تر و قابلیت‌های پایین‌تر به عنوان معایب این درایوهای ذخیره‌سازی یادکرد. در نهایت توجه داشته باشید هرآنچه که انتخاب شما برای گزینه مورد استفاده در قالب فضای ذخیره‌سازی باشد، بهتر است با مراجعه به وب‌سایت‌ شرکت‌های مطرح در این حوزه ( نمونه‌هایی مانند سیگیت، سامسونگ، توشیبا، وسترن دیجیتال، کینگستون، سن‌دیسک، هیتاچی و اینتل) بررسی‌های لازم در خصوص ابعاد، سرعت، عملکرد و یا حتی مقایسه قیمت محصولات انتخابی را انجام دهید و سپس اقدام به خرید کنید.

 


تعداد بازديد : 91
برچسب ها : ,,,,
آیا ارزش ۳۰۰ میلیون دلاری کافه بازار حقیقت دارد؟
فرزام حجازی مدیر عامل بیپ تونز در خلال نخستین گردهمایی بزرگان کسب و کارهای اینترنتی ایران به ارزش ۳۰۰ میلیون دلاری کافه بازار اشاره کرد.
این همایش که امروز در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار شد، در حالی به پایان رسید که حاشیه های تعجب بر انگیزی به همراه داشت و می توان یکی از اصلی ترینشان را سخنان مدیر عامل بیپ تونز دانست.
بهتر است پیش از بررسی این سخنان حاشیه بر انگیز، مقدمه ای ذکر کنیم:
وب سایت اکونومیست که با همکاری World Startup Report این گزارش را منتشر کرد، آمار مربوط به ایران خود را چندین بار دستخوش تغییر قرار داد و در نهایت مشخص شد که دیجی کالا با ارزش 150 میلیون دلار، پرچمدار شرکت های اینترنتی ایران به شمار می آید و گروه آپارات با ارزش 30 میلیون دلار و کافه بازار با ارزش 20 میلیون دلار در تعقیب این غول خرده فروشی آنلاین بودند.
بیش از یک سال از زمانی که وب سایت معروف و معتبر Economist گزارشی مبنی بر معرفی بهترین و با ارزش ترین شرکت های اینترنتی ۵۰ کشور مختلف دنیا منتشر کرد می گذرد. ارزشگذاریِ تخمینی اکونومیست، بر اساس داده های فعالان اکوسیستم استارتاپی کشورهای مختلف دنیا جمع آوری شد و این وظیفه سنگین در کشورمان به عهده محسن ملایری، موسس و مدیر عامل آواتک بود.
وب سایت اکونومیست که با همکاری World Startup Report این گزارش را منتشر کرد، آمار مربوط به ایران خود را چندین بار دستخوش تغییر قرار داد و در نهایت مشخص شد که دیجی کالا با ارزش ۱۵۰ میلیون دلار، پرچمدار شرکت های اینترنتی ایران به شمار می آید و گروه آپارات با ارزش ۳۰ میلیون دلار و کافه بازار با ارزش ۲۰ میلیون دلار در تعقیب این غول خرده فروشی آنلاین بودند.
وب سایت اکونومیست که با همکاری World Startup Report این گزارش را منتشر کرد، آمار مربوط به ایران خود را چندین بار دستخوش تغییر قرار داد و در نهایت مشخص شد که دیجی کالا با ارزش 150 میلیون دلار، پرچمدار شرکت های اینترنتی ایران به شمار می آید و گروه آپارات با ارزش 30 میلیون دلار و کافه بازار با ارزش 20 میلیون دلار در تعقیب این غول خرده فروشی آنلاین بودند.
این گزارش با تمام ارزش و اعتباری که داشت، در زمان انتشار خود در فضای کارآفرینی و استارتاپی ایران غوغای کم نظیری به پا کرد و بسیاری بر این باور بودند که این داده ها نمی تواند صحت داشته باشد. بهتر است دیدگاه این افراد را در سه دسته بگنجانیم؛ دسته اول بر این باور بودند که این اعداد، بسیار بالاتر از ارزش واقعی این شرکت ها هستند، دسته دوم درست عکس آن فکر می کردند و این اعداد را کمتر از ارزش واقعی این شرکت ها می دانستند و در نهایت دسته آخر باور داشتند شرکت های اینترنتی دیگری وجود دارند که ارزشی بالاتر از این ها دارند.
حال با دانستن این مقدمه به سخنان مدیر عامل بیپ تونز بر می گردیم. در پنل سوم نخستین گردهمایی کسب و کار های اینترنتی ایران، آرش برهمند، گرداننده این پنل، از فرزام حجازی، مدیر عامل بیپ تونز پرسید: “آیا کسب و کاری مثل بیپ تونز در فرهنگ ایرانی که هیچ قانونی برای کپی رایت وجود ندارد و مردم نیز اعتقادی به آن ندارند، سود آور است؟ در واقع آیا فروش یک محصول فرهنگی با چنین فرهنگی سود دهی دارد؟” فرزام حجازی در پاسخ به این سوالات، به رشد ۱۵۰ درصدی بیپ تونز از آغاز تا به امروز و همچنین به عنوان نمونه، به ارزش ۱۵۰ میلیون دلاری کافه بازار اشاره کرد. درست شنیدید، فرزام حجازی ارزش کافه بازار را ۱۵۰ میلیون دلار می داند!
داده های وب سایت اکونومیست توسط “یک نفر” از فضای استارتاپی ایران ارائه شده بود و این رقم نیز توسط “یک نفر” از همین فضا بیان شده است، بنابراین اگر به هر دوی این داده ها اعتماد کنیم، می توان گفت این شرکت نسبت به سال گذشته با رشدی حدوداً ۷۵۰ درصدی مواجه بوده است!
با این اوصاف به نظر می رسد ارزش کسب و کارهای اینترنتی ایران نسبت به سال گذشته با رشدی بسیار چشم گیر مواجه بوده اند. با کنار هم قرار دادن ارزش دیجی کالا که در گزارش سال گذشته ی اکونومیست حدوداً ۷.۵ برابرِ کافه بازار تخمین زده شده بود و تحلیلِ جمله ی اخیرِ مدیر عامل بیپ تونز، به نظر می رسد که به زودی می توان نویدِ اولین کسب و کار “میلیارد دلاری” کشورمان را داد.
حال سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا می توان به این آمار و ارقام اعتماد کرد و آیا ارزش ۳۰۰ میلیون دلاری کافه بازار صحت خواهد داشت؟

تعداد بازديد : 120
ذخیره اطلاعات بر روی DNA برای نگهداری در قرن‌های متوالی

در حال حاضر از تجهیزات متفاوتی در جهت ذخیره اطلاعات و داده‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود. از دیسک‌های سخت تا دیسک‌های نوری و فلش‌مموری‌ها، ابزارهای گسترده‌ای در این خصوص در اختیار کاربران قرارگرفته است. این در حالی است که محققان به این امر قانع نبوده و در جدیدترین تلاش‌های خود، تیمی از محققان علوم رایانه دانشگاه واشنگتن با همکاری مایکروسافت و تیم جداگانه‌ای از دانشگاه Illinois نشان داده‌اند که مولکول‌های DNA می‌توانند به عنوان زیرساختی در جهت استفاده به عنوان سیستم‌های ذخیره داده‌ها در سطح بالا، مدنظر قرارگیرند. این در حالی است که تخمین زده شده تمامی اطلاعات دیجیتال موجود در جهان را می‌توان در 9 لیتر محلول حاوی DNA جای داد.

 در تحقیقات انجام شده، فایل‌های دیجیتالی مدنظر محققان، از میان انبوهی از داده‌های ذخیره‌شده در قالب این روش، استخراج شدند. نکته مثبت دیگر در استفاده از این تکنولوژی، امکاننگهداری ایمن و بدون دغدغه اطلاعات برای مدت زمانی در حدود یک هزاره و یا حتی بیشتر است. این در حالی است که دیسک‌های مغناطیسی و حتی ابزارهای ذخیره‌سازی نوری اغلب تنها برای مدت چند دهه می‌توانند از این اطلاعات به‌طور امن نگهداری کنند.

فضای ذخیره‌سازی خام DNA را می‌توان در ردیف پیشرفته‌ترین سیستم‌های ذخیره‌سازی مغناطیسی یا الکترونیکی قرارداد. از نقطه‌نظر تئوری، در قالب استفاده از DNA امکان ذخیره‌سازی اطلاعات در حجم اگزابایت وجود دارد که هر اگزابایت معادل با حجم 200 میلیون دی‌وی‌دی است.

مولکول‌های DNA دستورالعمل‌های ژنتیکی را به‌منظور توسعه و استفاده از اعضا و جوارح مختلف در بر دارند اما هزینه تعیین توالی و یا خواندن کدهای ژنتیکی در مقایسه با هزینه  تولید حافظه رایانه با سرعت بیشتری در حال کاهش است و تکنولوژی‌های مختلفی در حال تجهیز به توانایی ترکیب رشته‌های توالی هستند. از همین رو محققان علوم رایانه معتقدند با کاهش هزینه‌های تعیین توالی و ایجاد DNA ترکیبی، به‌زودی امکان تولید نسل جدیدی از سیستم‌های ذخیره‌سازی هیبریدی وجود خواهد داشت.

ماشینی که می‌تواند یک رشته DNA را به میلیون‌ها رشته تبدیل کند

نمونه‌ای از نشانه‌های آشکار همگرایی علوم رایانه و زیست‌شناسی را می‌توان در آزمایشگاه دانشگاه واشنگتن مشاهده کرد. رایانه مجهز به سیستم تعیین توالی DNA در کنار دستگاه دیگری که وظیفه تقویت و توسعه قسمت‌های مختلف DNA (با استفاده از تولید میلیاردها کپی با دقت بالا) را برعهده دارد، در کنار یکدیگر نسخه اولیه‌ای از فرایند مورد نظر محققان برای آرشیو اطلاعات را به نمایش می‌گذارد که تا پنج سال آینده به‌طور گسترده‌تری مورد استفاده قرارخواهد گرفت. محققان معتقدند از این فرایند می‌توان در استودیوهای فیلم‌سازی هالیوودی و حتی بیمارستان‌های جدید که به ذخیره‌سازی طولانی مدت فیلم‌های تولیدی و یا تصاویر ایجاد شده به‌واسطه بهره‌گیری از MRI و اشعه ایکس نیاز دارند، استفاده کرد.

آزمایش‌های انجام شده در سال‌های 2012 و 2013 توسط محققان هاروارد و انستیتو هینکستون حکایت از آن داشتند که امکان ذخیره فایل‌ها در DNA و نهایتا بازخوانی اطلاعات در قالب دیجیتال وجود دارد اما تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه Illinois در کنار تیم تحقیقاتی دانشگاه واشنگتن و مایکروسافت، در جدیدترین تلاش خود توانسته‌اند عملا ذخیره‌سازی اطلاعات در قالب DNA و بازخوانی فایلی مشخص از میان این اطلاعات را امکان‌پذیر سازند. محققانIllinois موفق شدند قسمتی از صفحات ویکی‌پدیای شش دانشگاه مختلف را رمزگذاری کرده و پس از آن به انتخاب و ویرایش قسمت‌هایی از متن نوشته‌شده بر روی DNA که به سه دانشگاه از مجموع شش دانشگاه یادشده مرتبط بود، اقدام کنند.

محققان دانشگاه واشنگتن و مایکروسافت معتقدند با توجه به توانایی بالای ذخیره‌سازی در قالب DNA بهتر است از این قابلیت در فرایند ذخیره اطلاعات و نه بازنویسی مجدد داده‌ها استفاده گردد.

Karin Strauss، معمار تکنولوژی‌های رایانه‌ای مایکروسافت در خصوص بهره‌گیری از DNA در ذخیره‌سازی داده‌ها می‌گوید:

DNA رسانه‌ای شاخص برای ذخیره‌سازی طولانی مدت داده‌ها است و تنها باید به شرایط نگهداری و قرارگرفتن آن در مکان سرد و خشک دقت کرد."

در کنار این تلاش‌ها، محققان دانشگاه واشنگتن و مایکروسافت همکاری‌هایی را با Twist Bioscience، یک استارت‌آپ سن‌فرانسیسکویی آغاز کرده‌اند که سیستمی بر پایه نیمه‌هادی‌ها، توسعه داده که می‌تواند به تولید رشته‌های شخصی‌سازی شده و دلخواه DNA به‌منظور رمزگذاری داده‌ها بر روی آن سرعت بخشد.

با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور امکان استفاده از سیستم ذخیره‌سازی در قالب DNA، به عنوان راهکاری قابل اطمینان و البته ارزان‌قیمت وجود خواهد داشت.


تعداد بازديد : 88
دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مایکروسافت

 برخی منابع آگاه اعلام کردند شرکت مایکروسافت پروژه‌ای را پیش می‌برد که بر مبنای آن گوشی هوشمند جدید با نام McLaren تولید می‌شود.

1

قرار بود گوشی هوشمند McLaren به عنوان مدل بعدی Lumia 1020 وارد بازار شود. در خبرهای اولیه گفته شده بود این گوشی هوشمند مانند مدل قبلی خود دوربین ۴۱ مگاپیکسلی دارد و برای آن از دو فلش Xenon و LED استفاده شده است.

هم‌اکنون منابع آگاه اطلاعات دقیق‌تری در مورد این گوشی هوشمند به دست آورده‌اند. این محصول با نام Lumia 1030 هم شناخته می‌شود و این طور که در خبرها آمده است، مایکروسافت برای آن دوربین دیجیتالی ۵۰ مگاپیکسلی PureView را در نظر گرفته است.
 

این دوربین دیجیتالی چهارمین نسل از فلش‌های LED را شامل می‌شود و تصاویر منتشر شده از آن نشان می‌دهد که مایکروسافت روی دوربین این محصول تاکید ویژه دارد. گوشی هوشمند McLaren هرگز به صورت رسمی توسط مایکروسافت معرفی نشده است. ولی با این وجود منابع آگاه متفاوتی تاکنون تولید آن را تایید کرده‌اند.

این گوشی هوشمند فناوری ویژه‌ای مانند ۳D Touch اپل برای محاسبه فشار انگشت روی نمایشگر لمسی را هم شامل می‌شود و احتمال دارد در سال ۲۰۱۶ میلادی از آن رونمایی شود.


تعداد بازديد : 64
اپل در پی طراحی و توسعه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود است

اپل در پی طراحی و توسعه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود است

تمام گجت‌های مبتنی بر iOS اپل با استفاده از تراشه‌های سری A این کمپانی روانه‌ی بازار می‌شوند. البته اپل تنها کمپانی نیست که با شخصی سازی طراحی هسته‌های ‌ARM تراشه‌ی اختصاصی خود را تولید می‌کند و در این زمینه می‌توان به کمپانی‌های دیگری نیز نظیر سامسونگ اشاره کرد. آخرین اخبار منتشر شده نشان از این دارد که اپل درصدد طراحی پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در گجت‌های خود است.

 به نظر می‌رسد اپل پس از بکارگیری تراشه‌های اختصاصی خود در محصولاتی نظیر آیفون و آیپد، حال به سراغ طراحی پردازنده‌ی گرافیکی خود رفته است. بسیاری از کمپانی‌ها این روزها از تراشه‌های اختصاصی خود در گجت‌های موبایل استفاده می‌کنند که از این جمله می‌توان به سامسونگ و هواوی نیز اشاره کرد. این تراشه‌ها مبتنی بر طراحی هسته‌های ‌ARM هستند که بنابر نیازهای کمپانی‌ها توسط متخصصانشان تغییر پیدا می‌کنند. آخرین شایعات منتشر شده حکایت از این دارد که اپل درصدد طراحی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود است.

اپل معمولا در گجت‌های هوشمند خود از پردازنده‌های گرافیکی PowerVR که ساخته‌ی کمپانی Imagination است، استفاده کرده، اما در صورت به واقعیت پیوستن شایعات باید در انتظار عرضه‌ی گجت‌های هوشمند این کمپانی مبتنی بر تراشه‌های اختصاصی با پردازنده‌ی گرافیکی مختص به کوپرتینویی‌ها باشیم. البته بنابر اطلاعات ارائه شده این فرآیند چند سال به طول خواهد انجامید.

به نظر می‌رسد اپل در سال‌های گذشته روی این موضوع کار کرده ولی هنوز به نتیجه‌‌ای راضی کننده دست نیافته است. در هر صورت این کمپانی همچنان در حال توسعه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی خود است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد رونمایی از آن باشیم.

اپل جزو معدود کمپانی‌هایی است که سعی می‌کند کنترل سخت‌افزار و نرم‌افزار را به طور همزمان در اختیار داشته باشد،  از این‌رو تلاش برای طراحی پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی چندان دور از انتظار نیست. به طور حتم سرمایه‌گذاری در این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری کلانی است که البته این موضوع با توجه به دارایی‌ اپل چندان مشکل بزرگی نیست.

 


تعداد بازديد : 47
اسنپ‌درگون ۸۲۰ ، خونسرد و سریع

شرکت کوالکام رسما اعلام کرده در سال آتی میلادی گوشی‌ها و تبلت‌های مختلفی در قالب بیش از 60 طراحی مختلف سخت‌افزاری، امکان استفاده از تراشه جدید اسنپ‌دراگون 820 را خواهند داشت که یکی از آن‌ها احتمالا گلکسی S7 شرکت سامسونگ خواهد بود. 

 اسنپ‌دراگون 820 در حالی به بازار عرضه خواهد شد که پرچمدار پیشین این شرکت یعنی اسنپ‌دراگون 810، یک سال تمام گوشی‌های هوشمند را در تب و گرما پیش روی مشتریان قرارداد. مشکلات این تراشه به حدی گسترده بود که تنها دو راه چاره را پیش روی شرکت‌های سازنده قرارداد. گزینه‌های موجود، یکی کاهش عملکرد و کارایی این تراشه به‌منظور جلوگیری از گرم‌شدن بیش از حد و دیگری استفاده از گزینه‌های جایگزین مانند اسنپ‌دارگون 805 یا اسنپ‌دراگون 801 بود. این امر یکی از دلایلی است که شاهد عرضه تعداد زیاد دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دارگون 810 (که حتی از قابلیت 64 بیتی پشتیبانی نمی‌کند) به بازار بودیم.

با تمامی این تفاسیر، تراشه جدید کوالکام برپایه هسته شخصی‌سازی شده Kryo، زیرمجموعه گرافیکی قدرتمند و نهایتا تولید شده بر پایه نسل دوم فرایندهای 14 نانومتری قصد دارد به تمامی مشکلات مربوط به گرم شدن بیش از حد، پایان دهد. این در حالی است که آزمایش‌هایی که به‌تازگی بر پایه پلتفرم مرجع 820 انجام شده‌اند، بدون ایجاد وقفه و در فرایندهای متوالی حکایت از آن دارند که گرم‌شدن دستگاه به‌ندرت و نمایش کارایی بالا به شدت، قابل مشاهده است. 

 

 

در قالب اسنپ‌دراگون 810 شاهد افت محسوس عملکرد میان اولین و دهمین فرایند آزمایشی مشابه بودیم که دلیل اصلی این امر، کاهش کارایی به‌منظور جلوگیری از گرم شدن بیش از حد تراشه است. کوالکام پس از بروز این مشکل، نسخه دومی از تراشه اسنپ‌دراگون را به‌منظور مدیریت بهتر بر گرمای تولیدی روانه بازار کرد اما اسنپ‌دراگون 820 شروعی دوباره برای این شرکت به حساب می‌آید.

علی‌رغم سرعت بالاتر، اسنپ‌دراگون 820 در مقایسه با 810 مصرف توان را تا 30 درصد کاهش داده که با توجه به بهره‌گیری از فرایند 14 نانومتری در ساخت، این امر طبیعی است. از سوی دیگر آنچه مشخص است بهره‌گیری از هسته شخصی‌سازی شده Kyro در مقایسه با هسته‌های Cortex-A57موجود در اسنپ‌دراگون 810 یک پیشرفت محسوس به‌حساب می‌آیند. این در حالی است که این هسته‌ها احتمالا می‌توانند پیشرانه A9 شرکت اپل را نیز به چالش بکشند. بهره‌گیری از پردازشگر گرافیکی Adreno 530 نیز می‌تواند عملکرد گرافیکی دستگاه‌های مجهز به این تراشه را به‌مراتب افزایش دهد. نهایتا کنترلر حافظه 820 نیز امکان انتقال دوبرابری داده‌ها در مقایسه با نسخه‌های پیشین را فراهم می‌کند تا مقادیر بالای داده‌ها بتوانند به‌یک باره به زیر مجموعه گرافیکی و پردازش سیگنال تصویری سرازیر شوند و در عمل استفاده از بازی‌های با رزولوشن بالا و یا انتقال پخش یا ضبط ویدئوهای 4Kآسان‌تر شود.



تعداد بازديد : 47
برچسب ها : ,
پردازنده‌ی گرافیکی پاسکال انویدیا ۱۷ میلیارد ترانزیستور دارد

انویدیا پاسکال

استفاده از لیتوگرافی ۱۶ نانومتری توسط TSMC تایوان بدین معنی است که مشتریان این کمپانی نیز از این فناوری بهره‌مند خواهند شد. در این راستا نسل جدید پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا که پاسکال نام دارد از وجود ۱۷ میلیون ترانزیستور استفاده خواهد کرد.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ پس از آنکه TSMC از بکارگیری لیتوگرافی ۱۶ نانومتری در ساخت تراشه‌های خود خبر داد، بسیاری تغییرات در محصولات مشتریان این کمپانی را نوید دادند. از این جمله می‌توان به انویدیا اشاره کرد که براساس اطلاعات ارائه شده نسل جدید پردازنده‌ی گرافیکی خود را مبتنی بر فرآیند تولید ۱۶ نانومتری خواهد بود که نتیجه‌ی آن بهره‌گیری از ۱۷ میلیارد ترانزیستور است. این تراشه جایگزین GM200 است.

برای درک بهتر تعداد ترانزیستورهای مورد استفاده در این تراشه بهتر است نگاهی به نسل گذشه‌ی این پردازنده‌ی گرافیکی داشته باشیم. در حال حاضر تایتان ایکس از وجود ۸ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد. همچنین باید به فوری ایکس AMD اشاره کرد که در آن ۸.۹ میلیارد ترانزیستور بکار گرفته شده است. با توجه به استفاده از حافظه‌ی  HBM VRAM با ظرفیت ۳۲ گیگابایت باید منتظر یک جهش بزرگ در عملکرد این پردازنده‌ی گرافیکی باشیم.

استفاده از فرآیند تولید ۱۶ نانومتری FinFET این قابلیت را در اختیار انویدیا و ای ام دی قرار داده تا تعداد ترانزیستورهای مورد استفاده را به بیش از دو برابر میزان پیشین افزایش دهند. علاوه بر استفاده از ترانزیستورهای بیشتر، مصرف انرژی پایین‌تر نیز از دیگر مزایای بکارگیری این فناوری در ساخت تراشه‌ها است.

پردازنده‌های گرافیکی با توجه به ساختار ساده‌تر می‌توانند بهره‌ی بیشتری از افزایش تعداد ترانزیستورها ببرند که ترکیب این موضوع با دایرکت‌ایکس ۱۲ می‌تواند در آینده‌ی نه‌چندان دور پیشرفت خارق‌العاده‌ای را در پردازنده‌های گرافیکی رقم بزند.

 


تعداد بازديد : 30
موتو پالس و موتو ساراند دو هدست بلوتوثی موتورولا معرفی شد

موتو پالس و موتو ساراند دو هدست بلوتوثی موتورولا معرفی شد

 

رویداد امروز موتورولا تنها به رونمایی از سه‌گانه‌های هوشمند موتو جی 2015، موتو ایکس استایل و موتو ایکس پلی محدود نشد و شاهد رونمایی از هدفون‌های بلوتوث در قالب‌های متفاوت بودیم.

moto-surround

به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ در طرح اول نوع داخل گوشی Surround و در طرح دوم مدل روی گوشی Pulse در معرض نمایش قرار گرفت. علاوه بر شکل ظاهر، گزینه دیگر که باید در انتخاب یکی از این دو مدل مدنظر قراردهید، میزان ممکن استفاده از باتری هر کدام است.

moto-pulse

در مدل پالس می توانید از 18 ساعت استفاده با یک‌بار شارژ لذت ببرید و در نسخه ضد آب سراند نیز می‌توانید چیزی در حدود 12 ساعت با یک‌بار شارژ به موسیقی گوش فرادهید. هر دو هدفون یادشده از امروز برای فروش عرضه خواهند شد و مدل Pulse قیمت 60 دلار و مدل Surround نیز 70 دلار قیمت خواهد داشت.

 


تعداد بازديد : 358
کابل شارژر آیفون که 128 گیگابایت حافظه به آیفون اضافه می‌کند

شارژر آیفون

تا به حال هیچ کدام از گوشی‌های شرکت اپل دارای پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی به منظور افزایش فضای دستگاه نبوده؛ از این‌رو همواره ابزارهای جانبی بسیاری برای آن‌ها تولید می‌شود. اخیرا نوعی کابل برای گوشی‌های اپل توسعه داده شده که دارای حافظه‌ای برای ذخیره اطلاعات است.

 

 اپل همواره سیاست متفاوتی برای گوشی‌های آیفون خود در نظر می‌گیرد و طبق این سیاست گوشی‌های هوشمند خود را روانه‌ی بازار می‌کند. گوشی‌های آیفون دارای فضای داخلی مشخصی هستند؛ به عنوان مثال آخرین نسل از این محصولات در سه نوع ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت تولید شده‌اند که قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی برای‌ آن‌ها فراهم نشده است. اگر شما نیز جزء کاربرانی هستید که فایل‌های حجیم یا تعداد بسیاری از فایل‌های خود را در گوشی آیفون خود نگه می‌دارید، احتمالا کابل شارژر مورد بحث ما راه‌کاری جدید برایتان خواهد بود. 

MemoryCable stores up to 128GB of content fro your iPhone 2

 

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 44
ليست صفحات
تعداد صفحات : 4