بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 293 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 239 hily
0 313 sonya
0 294 sasan
0 225 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 218 sasan
0 223 sasan
0 237 sasan
0 289 sonya
0 246 sonya
0 236 sonya
0 302 sasan
0 229 sasan
0 215 hily
0 222 hily
0 268 sasan
0 213 sasan

5 نکته مهم که هنگام خرید سرور باید به آن توجه داشته باشید
5 نکته مهم که هنگام خرید سرور باید به آن توجه داشته باشید

خریدن تجهیزات در زمینه شبکه‌های کامپیوتری به دانش و تجربه زیادی نیاز دارد. خصوصا قطعاتی مانند سرور که دسته‌بندی‌های زیادی دارند و در تکنولوژی‌های مختلفی عرضه می‌شوند. هر سرور برای کسب و کاری خاص و نیازهای به خصوصی مناسب است؛ به همین دلیل خرید سرور امری کاملا تخصصی‌ست. در این مقاله به 5 اشتباه رایجی می‌پردازیم که معمولا هنگام خریدن سرور توسط افراد کم‌تجربه رخ می‌دهد.

عجله در فرآیند برنامه ریزی و انتخاب سرور

نیازهای تجاری اغلب باعث می‌شود زمان کافی برای تحقیق در مورد مشخصات سرور نداشته باشیم. در حالی که قبل از خریدن سرور، باید زمان و توجه زیادی صرف درک کامل نیازهایی کنیم که برای رفع آن‌ها به یک سرور جدید نیاز داریم. برای مثال، اشتراک‌گذاری فایل و پشتیبان‌گیری، معمولا به قدرت پردازش سروری که سیستم ایمیل یا پایگاه داده را میزبانی می‌کند، بستگی ندارد. برای گرفتن مشاوره در زمینه خریدن سرور و گرفتن قیمت سرور روی لینک بزنید تا بتوانید این مرحله که مهمترین مرحله انتخاب است را به خوبی پشت سر بگذارید.

خریدن سرور فقط با توجه به قیمت آن

سرور را فقط بر اساس قیمت نخرید. بسیاری از شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های اولیه خود، یک سرور معمولی و ضعیف می‌خرند. این کار زمانی را که کارکنان بخش پشتیبانی صرف راه‌اندازی و انجام تعمیرات و ارتقاء مداوم سرور می‌کنند، افزایش می‌دهد و در نهایت هم هزینه‌ها بالا می‌رود و هم کارایی لازم را از سرور نخواهید دید.

همچنین باید به سازگاری قطعات با یکدیگر دقت کنید. خرید یک یونیت کامل که از نظر سازگاری و قابلیت اطمینان تست شده و شامل یک پکیج پشتیبانی مناسب است، به کارکنان پشتیبانی امکان می‌دهد روی مشکلات تجاری مهم‌تر تمرکز کنند.

بهترین کار این است که سروری را که امروز و طی یکی دو سال آینده نیاز دارید در نظر بگیرید و سپس چندین پیکربندی از چندین فروشنده را با یکدیگر مقایسه کنید. در این صورت می‌توانید خرید مناسب‌تری داشته باشید.


قربانی کردن مقیاس پذیری

مقیاس پذیری سرور به این معنی است که بتوان قطعات تازه‌ای را به سرور اضافه کرد بدون آن که عمکلرد آن سرور کاهش یابد. بنابراین باید سروری انتخاب کنید که علاوه بر رفع نیازهای فعلی، در آینده نیز قابل ارتقا باشد.

فرض کنید امروز تصمیم گرفته‌اید یک سرور از نوع tower بخرید تا نیاز کسب و کارتان را برطرف کنید. بعد از یک کمپین فروش موفق، میزان مشتریان شما در طول شش ماه به سرعت افزایش می‌یابد. اکنون شما برای رفع نیازهای مشتریان قدیمی و مشتریان جدید، یک سیستم مدیریت منابع مشتری (CRM) را در نظر می‌گیرید و همچنان به جذب سرنخ‌های تجاری جدید ادامه می‌دهید. در این صورت سروری که اخیراً خریداری کرده‌اید نمی‌تواند از سیستم جدید پشتیبانی کند و باید به فکر خرید سرور تازه‌ای باشید. بنابراین صرف کمی پول بیشتر در خریدن سرور، می‌تواند در دراز مدت به انعطاف‌پذیری و پایداری شبکه شما و بازگشت سرمایه بهتری منجر شود.

درک نادرست اجزا و مشخصات سخت افزاری و نرم‌افزاری

از لحاظ سخت افزاری سرور شما باید از پردازنده‌های مخصوص سرور استفاده کند و نه پردازنده‌های کامپیوتر رومیزی. پردازنده‌های مخصوص سرور برای پشتیبانی از عملکرد و توان عملیاتی مورد نیاز در یک سرور طراحی شده‌اند. نمونه‌هایی از این پردازنده‌ها عبارتند از Intel Xeon و AMD Opteron.

علاوه بر این، یک سرور با کارایی بالا که تنها از یک پردازنده استفاده می‌کند، معمولاً قدرت محاسباتی مورد نیاز برای برنامه‌های کاربردی پیشرفته را ندارد.

همچنین بهتر است سخت‌افزاری که قصد خرید آن را دارید با سیستم عامل مورد نظر شما سازگار باشد. برخی از پردازنده‌ها تنها با سیستم‌عامل‌های خاصی بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کنند پس به این نکته توجه کنید.

ممکن است حتی با داشتن سروری که سخت افزار مورد نیاز شما را داشته باشد، باز هم پول و زمان بیشتری را هدر دهید آن هم با استفاده از ابزارهای مدیریتی غیر ضروری و غیر کارآمد.

توجه داشته باشید که یک نرم افزار مدیریت خوب ویژگی‌های زیر را دارد:

    •     کنترل و مدیریت کل زیرساخت فناوری اطلاعات (فیزیکی و مجازی) از طریق یک کنسول

 

    •    در اختیار داشتن یک رابط مبتنی بر وب با کاربری آسان برای استقرار سریع تنظیمات سرور

 

  •     ویژگی‌هایی مثل بروزرسانی‌های منظم و بسته‌های پشتیبانی و امنیتی

نخواندن متن دقیق بسته‌های پشتیبانی و گارانتی

اکثر کسب و کارها به شبکه‌ای نیاز دارند که به سادگی برنامه‌های‌شان را اجرا کند، قابل اعتماد باشد و مجبور نباشند برای کمک گرفتن از پشتیبانی شبکه، ساعت‌ها تماس تلفنی را تحمل کنند. ارائه دهنده گارانتی باید به صورت حضوری در دسترس باشد تا از سخت‌افزار شما پشتیبانی کند و بتواند بدون ایجاد هزینه‌های تازه برای شما (خرید سخت افزار و نرم افزار جدید) مشکلات را حل کند. بنابراین، قبل از خرید، باید زمانی را صرف بررسی دقیق بسته‌های پشتیبانی فروشندگان و ضمانت‌های سخت‌افزاری کنید.

اگر خدمات پشتیبانی فروشنده مد نظرتان شفاف یا کافی نیست، به دنبال فروشنده دیگری باشید.


تعداد بازديد : 82
چگونگی تعمیر سی دی و دی‌ وی ‌دی خش دار؟
همه ما تا به حال از سی‌دی و دی‌وی‌دی استفاده کرده‌ایم. ممکن است یک بار برای همیشه، یکی از این حلقه‌های حاوی اطلاعات شخصی را به کسی امانت داده باشیم ولی بعد از اینکه آن را پس گرفتیم، دیده‌ایم که خش‌دار شده و دیگر امکان استفاده از آن وجود دارد. خوشبختانه روش‌های متعددی برای تعمیر سی‌دی یا دی‌وی‌دی آسیب‌دیده وجود دارد. برای یادگیری این روش‌ها، با ما همراه باشید.

سی‌دی CD دی‌وی‌دی DVD
نکته 1: احتمال اینکه دیسک شما حتی پس از انجام این راهکارها همچنان آسیب‌دیده بماند وجود دارد، بنابراین تضمینی برای تعمیر سی‌دی یا دی‌وی‌دی خش‌دار نیست ولی به هر حال می‌توان این روش‌ها را امتحان کرد.
نکته 2: در مورد دیسک‌های Blu-ray باید بگوییم که آسیب رساندن به آنها سخت‌تر است زیرا از نوعی پوشش مخصوص استفاده می‌کنند ولی اگر این نوع سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها خش‌دار شدند، دیگر قابل‌استفاده نخواهند بود.
نکته 3: یکی از بهترین روش‌های موجود، کپی اطلاعات سی‌دی و دی‌وی‌دی در حافظه می‌باشد. البته رایت کردن دیسکی دیگر نیز راهکار کاربردی دیگر است.
نکته 4: بهترین راه برای اینکه تشخیص دهیم آیا دیسک ما آسیب دیده یا خیر، این است که آن را در دستگاه دیگری اجرا کنیم.
نکته 5: پیش از شروع فرآیند خش‌گیری، باید متوجه شویم که میزان خش سی‌دی یا دی‌وی‌دی چگونه و در چه حد است.
کارهایی که باید پیش از شروع فرآیند انجام بدانیم:
خش‌ها چه تأثیری بر سی‌دی یا دی‌وی‌دی دارد؟
یک دیسک، از چند لایه تشکیل شده است. لایه بالایی، از جنس پلاستیک می‌باشد که روی سطح آن نوعی برچسب زده شده است. داده‌ها در سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها به صورت کدهای 0 و 1 ذخیره شده‌اند.
زمانی که یک دیسک ساخته می‌شود، یک لیزر سوراخ‌های کوچکی ایجاد می‌کند بنابراین سی‌دی یا دی‌وی‌دی از یک لایه دارای سوراخ‌های ریز ایجاد شده که بر روی پلاستیک قرار گرفته‌اند. زیر این لایه، نوعی پوشش آلومینیومی وجود دارد که اهمیت بسیاری دارد زیرا زمانی که سی‌دی یا دی‌وی‌دی، توسط یک رایانه خوانده می‌شود، در واقع یک لیزر مسبب این بوده است. این لیزر، تشخیص می‌دهد که پیش از منعکس کردن نور از پوشش آلومینیومی، آیا ارسال نور به دیسک به درستی انجام می‌شود یا خیر.
در نهایت، زیر لایه پلاستیکی، یک لایه پلی کربنات وجود دارد که از آسیب دیدن داده‌ها جلوگیری می‌کند. اگر این لایه محافظ، خش‌دار شود، روش نورپردازی توسط لیزر تغییر خواهد کرد که البته ممکن است این اتفاق کمی طول بکشد. برای تعمیر کردن دیسک، یا باید سی‌دی یا دی‌وی‌دی را با استفاده از یک‌پارچه جلا داده و یا خش‌های موجود را از بین ببریم که با این شیوه، لیزر داده‌ها را بهتر اسکن خواهد کرد.
حالا در ادامه چگونگی تعمیر دیسک آسیب‌دیده را به شما آموزش می‌دهیم:
1) استفاده از دستمال مخصوص
نوعی دستمال از جنس ملامین ساخته شده و دارای مواد خاصی است که به جای مواد شیمیایی، از آنها بهره می‌برد.
این فوم به عنوان پارچه سایش دهنده عمل می‌کند و سبب می‌شود تا لایه بیرونی یک دیسک را صیقل دهد. از وسط سی‌دی یا دی‌وی‌دی شروع به کشیدن کنید ولی توجه داشته باشید که این کار را به آرامی انجام دهید زیرا کشیدن محکم، ممکن است اطلاعات موجود در دیسک را از بین ببرد.
سی‌دی CD دی‌وی‌دی DVD
2) استفاده از وسایل مخصوص
وسایل مختلفی وجود دارند که یک دیسک آسیب‌دیده را تعمیر می‌کنند ولی قیمت آنها گران است و بعضاً به 500 دلار نیز می‌رسد. با توجه به هزینه زیادی که باید برای خرید آنها پرداخت، بهترین راه، جایگزین کردن دیسک آسیب‌دیده یا سی‌دی یا دی‌وی‌دی سالم است. این دستگاه بیشتر به درد کسانی می‌خورد که در بازه‌های زمانی کم، سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌های زیادی را تعمیر می‌کنند. ضمن اینکه نمونه‌های مشابه چنین وسایلی نیز بیشتر به دیسک آسیب می‌رسانند تا آن را تعمیر کنند. اما اگر واقعاً قصد خرید این دستگاه‌ها را دارید، امکان خرید آنها برای همه فراهم است. ضمن اینکه روش استفاده از آنها نیز بسیار آسان است.
سی‌دی CD دی‌وی‌دی DVD
3) استفاده از مواد روغنی
اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، یعنی شیوه‌های دیگر کاربرد خود را از دست داده‌اند. این راه، زمانی کاربرد خواهد داشت که دیگر از رایت کردن سی‌دی یا دی‌وی‌دی نیز ناامید شده‌اید و تنها راه، تعمیر دیسک است. در این قسمت، می‌توانید از موادی مانند خمیر دندان، کره بادام زمینی، واکس کفش، شیشه شورها، ژلاتین‌های نفتی، پوست موز . . . استفاده کنید. روغن موجود در این مواد سبب می‌شود تا قسمت‌های آسیب‌دیده تعمیر شوند و مسیر مشخصی برای اسکن سی‌دی یا دی‌وی‌دی به وجود خواهد آورد.
سی‌دی CD دی‌وی‌دی DVD
4) گرما
یک روش دیگر که ممکن است جواب دهد، این است که دیسک را کمی حرارت دهیم. در انجام این روش، باید مراقب باشید زیرا پلی کربنات دارای نوعی ماده ذوب شونده است که با کمی گرما، به صورت مذاب درمی‌آید. مقدار گرمای یک چراغ رومیزی در این شیوه کافی است. تنها دیسک را از درون حلقه گرفته و آن را به حباب چراغ نزدیک کنید. اصلاً نیازی به فشار آوردن به سی‌دی یا دی‌وی‌دی نیست و اگر قرار است این شیوه نتیجه دهد، همین مقدار گرما کاربردی خواهد بود.
در پایان این را هم اضافه کنیم که ممکن است هیچ‌کدام از این روش‌ها نتیجه ندهد بنابراین شما می‌مانید و یک دیسک خش‌دار که دیگر مصرفی ندارد.
شما برای تعمیر دیسک سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌های آسیب‌دیده خود چه کارهایی انجام می‌دهید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.
منبع: digitaltrends.com

تعداد بازديد : 220
برچسب ها : ,,,,
فناوری در حال نابود کردن بزرگ‌ترین دارایی انسان است

فناوری در حال نابود کردن بزرگ‌ترین دارایی انسان است

 

اگر فکر می‌کنید فناوری باعث شده تا وقت بیشتری از دست دهید و توجه کمتری به آن‌چه در اطرافتان می‌گذرد داشته باشید، بد نیست در ادامه این مقاله را مطالعه کنید.


تعداد بازديد : 181
برچسب ها : ,
پردازش ابری چیست؟ هر آنچه باید در مورد پردازش ابری بدانید
فضای ابری و پردازش ابری چیست و چه تأثیری بر شما دارد؟ آیا این فناوری واقعا یک تکنولوژی جدید است؟ در این‌ مقاله به این سؤال پاسخ خواهیم داد.
پردازش ابری چیست؟ هر آنچه باید در مورد پردازش ابری بدانید
در ادامه به این مطلب خواهیم پرداخت
تعداد بازديد : 161
برچسب ها : ,
علل کاهش سرعت کامپیوتر ها

 

 

 

شايد تاكنون براي شما اين سوال مطرح شده باشد كه علت افت ناگهاني سرعت كامپيوتر و كند كار كردن آن چيست و براي بهبود و يا افزايش سرعت آن مي بايست چه اقدام و يا اقداماتي را انجام داد ؟ پاسخ به سوال فوق متغير بوده و ممكن است دلايل متعددي در اين رابطه وجود داشته باشد . در برخي موارد ممكن است با رعايت برخي نكات ساده در خصوص نحوه نگهداري سيستم مشكل برطرف گردد و در موارد ديگر ممكن است مجبور به ارتقاء سيستم و يا تعويض قطعات مسئله دار گرديم . در ادامه به برخي نكات اوليه به منظور بهبود كارآئي سيستم اشاره مي گردد .

اجراي دقيق Scan disk :
وجود اشكال در فايل هاي ذخيره شده بر روي هارد ديسك ممكن است كاهش كارآئي سيستم و بروز اشكالات فيزيكي هارد ديسك را بدنبال داشته باشد . با اجراي برنامه Scan disk مي توان تعداد زيادي از خطاهاي موجود بر روي هارد ديسك را برطرف نمود . برنامه فوق بررسي لازم در خصوص وجود اشكالات فيزيكي بر روي هارد ديسك را نيز انجام خواهد داد . بخاطر داشته باشيد كه با توجه به ظرفيت هارد ديسك نصب شده بر روي كامپيوتر ، فرآيند بررسي وضعيت هارد ديسك مي تواند مدت زمان زيادي بطول انجامد و نمي بايست در اين فاصله عمليات خاصي را انجام داد .

حذف فايل هاي موقت موجود بر روي هارد ديسك :
فايل هاي موقت به آندسته از فايل ها اطلاق مي گردد كه معمولا " پس از نصب يك برنامه همچنان بر روي هارد ديسك باقي مي مانند و مي توان بدون نگراني اقدام به حذف آنان نمود .

حذف اطلاعات موجود در Cache برنامه مرورگر :
فايل هاي cache شده ، به آندسته از فايل هائي اطلاق مي گردد كه در زمان استفاده از اينترنت بر روي سيستم شما باقي مانده و اغلب شامل تصاويري مي باشند كه به منظور نمايش صحيح صفحات وب ، برنامه مرورگر مجبور به دريافت آنان از اينترنت شده است .

defrag نمودن فايل هاي موجود بر روي هارد ديسك :
defrag ، سازماندهي فايل هاي موجود بر روي هارد ديسك را بگونه اي انجام خواهد داد كه امكان بازيابي آنان با سرعت بيشتري ميسر مي گردد .

اجراي يك برنامه ويروس ياب :
اغلب ويروس هاي كامپيوتري درصد بالائي از منابع سيستم را استفاده مي نمايند . همين موضوع مي تواند كاهش كارآئي سيستم را بدنبال داشته باشد . برخي از ويروس ها حتي مي توانند باعث از كارافتادن كامل سيستم گردند . به منظور برخورد موثر با ويروس هاي موجود همواره سعي نمائيد كه از يك برنامه آنتي ويروس بهنگام شده استفاده كرده و عمليات پويش به منظور يافتن ويروس را در فواصل زماني خاصي تكرار نمائيد

بررسي سيستم به منظور وجود Spyware :
تعداد زيادي از وب سايـت ها بدون آگاهي شما اقدام به نصب Spyware بر روي سيستم شما مي نمايند . يك spyware مي تواند صرفا " در حد و اندازه يك كوكي ساده باشد كه وب سايت هاي ملاقات شده توسط شما را در خود ثبت مي نمايد و يا برنامه هائي باشند كه امكان دستيابي ساير افراد به كامپيوتر شما را فراهم مي نمايند . در اين رابطه مي توان از برنامه هاي متعدد Anti Spyware به منظور پويش و برخورد با اين نوع برنامه ها استفاده نمود .

غيرفعال نمودن برنامه هاي نصب شده غيرضروري :
يكي ديگر از دلايلي كه مي تواند كاهش سرعت كامپيوتر را بدنبال داشته باشد ، تعداد و تنوع برنامه هائي است كه در زمان راه اندازي سيستم اجراء مي گردند. در ويندوز XP مي توان با استفاده از برنامه كاربردي MsConfig برنامه هائي را كه در زمان راه انداري سيستم فعال مي گردند مشاهده و در رابطه با آنان تعيين تكليف نمود . با استفاده از برنامه MsConfig صرفا " مي توان ليست برنامه هائي را كه در زمان راه اندازي سيستم اجراء مي گردند مشاهده نمود و نمي توان از اين طريق آنان را حذف نمود . پيشنهاد مي گردد كه حتي المقدور از نصب برنامه هاي غير ضروري بر روي كامپيوتر اجتناب گردد ، چراكه هر برنامه پس از نصب درصدي از منابع سيستم را استفاده خواهد كرد و بديهي است كه در اينچنين مواردي مي بايست در انتظار كاهش كارآئي سيستم بود. بخاطر داشته باشيد كه براي حذف يك برنامه از روي كامپيوتر از برنامه هائي موسوم به Uninstall مي بايست استفاده گردد . حذف فولدرهاي حاوي برنامه به تنهائي در اين رابطه كافي نبوده و اطلاعات مربوط به آنان همچنان در ريجستري باقي خواهد ماند .

پاك كردن ريسجتري :
ريجستري تنظيمات و اطلاعات مورد نياز ويندوز و ساير برنامه هاي نصب شده را در خود نگهداري مي نمايد . به موازات افزايش فرآيندهاي نصب و يا Uninstall ممكن است اطلاعات غيرضروري متعددي در ريجستري باقي بماند . در چنين مواردي مي توان براي حذف اطلاعات غيرضروري موجود در ريجستري از برنامه هاي كاربردي متعددي استفاده نمود .

ايجاد يك فايل Swap با ظرفيت ثابت :
هر يك از نسخه هاي ويندوز تابع يك رويكرد خاص براي Paging و فايل swap ذخيره شده بر روي هارد ديسك مي باشند. پس از اشغال تمامي فضاي حافظه اصلي از فايل swap به منظور ذخيره اطلاعات استفاده خواهد شد . اندازه فايل فوق ثابت نبوده و مي تواند با توجه به شرايط موجود تغيير نمايد . پس از استفاده از تمامي فضاي حافظه و ظرفيت اختصتاص يافته براي فايل swap ، ويندوز اقدام به افزايش ظرفيت آن مي نمايد . در صورت تحقق چنين شرايطي سرعت و كارآئي سيستم كاهش پيدا خواهد كرد . براي مشخص نمودن ظرفيت فايل swap مي توان از گزينه System موجود در control panel استفاده نمود ( System |Advanced | Performance Settings | Advanced | Virtual memory ) . مثلا " مي توان حداقل و حداكثر ظرفيت فايل swap را مشابه و معادل سيصد مگابايت در نظر گرفت .

بهنگام نمودن درايورهاي سيستم :
پيشنهاد مي گردد همواره درايورهاي مربوط به كارت ويدئو و كنترل كننده IDE بهنگام شده و از جديدترين درايورهاي ارائه شده مرتبط با آنان استفاده گردد .
استفاده از حافظه RAM بيشتر و هارد درايوهائي با 7200 دور در دقيقه ( RPM ) :
حافظه اصلي و هارد درايو دو قطعه اصلي در كامپيوتر مي باشند كه نسبت به پردازنده داراي سرعت بمراتب كمتري مي باشند . افزايش حافظه RAM مي تواند اثرات مثبتي را در ارتباط با سرعت اجراي برنامه هاي كامپيوتري بدنبال داشته باشد . سعي گردد از هارد درايوهائي استفاده گردد كه RPM ( دور در دقيقه ) بالائي داشته باشند ( نظير 7200 دور در دقيقه ) .

تبديل سيستم فايل :
در صورتي كه بر روي سيستم شما ويندوز 95 نصب شده است ، ويندوز از سيستم فايل FAT 16 استفاده مي نمايد . در صورت تبديل سيستم فايل فوق به FAT 32 ، سرعت سيستم افزايش نخواهد يافت ولي حجم و تعداد فايل هائي را كه مي توان بر روي هارد ديسك ذخيره نمود ، افزايش مي يابد . در صورت استفاده از ويندوز XP و يا 2000 ، ارتقاء FAT16/32 به NTFS بهبود كارآئي و امنيت سيستم را بدنبال خواهد داشت . توجه داشته باشيد كه پس از تبديل سيستم فايل ، امكان برگشت به وضعيت قبلي وجود نخواهد داشت. نسخه هاي ويندوز 95 ، 98 ، SE و ME قادر به خواندن اطلاعات از سيستم فايل NTFS نمي باشند . بنابراين در صورتي كه قصد استفاده از سيستم به صورت dual-booting ( نصب بيش از يك سيستم عامل و انتخاب يكي از آنان در زمان راه اندازي سيستم ) را داشته باشيد و يا تمايل به اشتراك درايوهاي موجود بين چندين سيستم عامل را داريد ، بهتر است كه از FAT32 استفاده نمائيد .

در صورتي كه تمامي موارد اشاره شده منجر به حل مشكل كاهش سرعت نگردد ، مي توان پس از بك آپ گرفتن از اطلاعات هارد ، هارد ديسك را مجددا " فرمت و اقدام به نصب سيستم عامل و ساير نرم افزارهاي دلخواه نمود و يا در صورت ضرورت سخت افزار سيستم را ارتقاء داد .

 

 

تعداد بازديد : 112
آموزش دانلود ویدیو لایو اینستاگرام

آموزش دانلود ویدیو لایو اینستاگرام

ویدیو لایو اینستاگرام یکی از امکانات جدید و محبوب این برنامه است. در این پست به شما نحوه‌ی ذخیره کردن ویدیو لایو را آموزش خواهیم داد.

 

.....

تعداد بازديد : 135
چگونه فایل‌های مجموعه آفیس را بازیابی و ترمیم کنیم؟

 

شرایط ناگوار از دست دادن اطلاعات می‌تواند برای همه ما اتفاق بی افتد. در دنیای ایده آل، اکثراً از داده‌هایمان پشتیبان می‌گیریم، اما همیشه این‌چنین نیست. اگر شما یک فایل آفیس خراب دارید و باز نمی‌شود، نگران نباشید، زیرا ما در ادامه قصد داریم روش‌هایی به شما آموزش دهیم که می‌توانید با بهره بردن از آن‌ها فایل‌های مجموعه آفیس را بازیابی و ترمیم کنید.

Access & Recover Corrupt Office Files with These Tips

قابلیت ترمیم خودکار آفیس

مایکروسافت در مجموعه نرم‌افزارهای آفیس قابلیتی را تعبیه کرده که کاربر به لطف آن می‌تواند به صورت خودکار فایل‌های آسیب دیده در اثر کِرَش دستگاه و یا قطع لحظه‌ای برق، آن را مجدد بازیابی و ترمیم نماید.

باز کردن و تعمیر کردن

هنگامی که فایل معیوبی را باز می کنید، برنامه آفیس به صورت خودکار سعی در تعمیر آن می‌کند، با این حال اگر این کار انجام نشد تنها یک راه وجود دارد که متوجه شوید آفیس به درستی وظیفه خود را انجام می‌دهد.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 60
داده کاوی و کاربردهای روزمره آن

3-3-2015 10-51-17 AM

امروزه با پیشرفت فناوری ها، به ویژه فناوری های مرتبط با اطلاعات و ارتباطات، حجم عظیمی از داده ها در حال تولید در شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی هستند و یکی از ضرورت های موفقیت های کسب و کارها، حتی در مقیاس کوچک، امکان بهره گیری از این اطلاعات و داده هاست. مدیران کسب و کارهای مختلف، می دانند که جمع آوری اطلاعات و داده ها از مشتریان و مخاطبان یک شرکت، یکی از عوامل مورد نیاز برای رشد و توسعه این شرکت هاست. اما این فقط نصف مسیر است؛ اگر داده ها فقط جمع شوند و بلا استفاده بمانند، عملا هدف اصلی از جمع آوری این اطلاعات، برآورده نشده است. گام مهمی که پس از جمع آوری داده ها و اطلاعات می بایست برداشته شود، استخراج دانش از اطلاعات و ملموس تر کردن داده های جمع آوری شده، برای استنتاج قواعد و نتایج کاربردی است.

داده کاوی چیست؟

مجموعه ابزارهایی که می توانند شرکت ها، موسسات و حتی افراد را کمک کنند، تا از انبوه اطلاعات و داده های در دسترس، به مفاهیم کاربردی و موثر برسند، در شاخه ای از علوم کامپیوتر به نام داده کاوی (Data Mining) مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع، داده کاوی مجموعه ای از مسائل کاربردی است که در حوزه استخراج دانش از انبوه داده های در دسترس تعریف شده اند، که روش هایی نیز در طول زمان، توسط دانشمندان علوم کامپیوتر، ریاضیات و آمار راه حل هایی برای آن ها ارائه شده است.

همانند فرایندی که در استخراج کانی های مهم و ارزشمند از سنگ های معدنی انجام می شود، در داده کاوی نیز، انبوهی از اطلاعات و داده ها بررسی می شوند، و دانستنی های ارزشمند و الگوهای کسب و کار، به ویژه کسب و کارهای نوپا اشتغال دارند، به معنی یکی از سبک های توسعه در کسب و کار است. اما از طرفی، برای فردی که با علم آمار سر و کار دارد، Bootstrap نام یکی از روش های نمونه برداری و سمپلینگ است. گوگل، اگر بتواند بر حسب فعالیت های گذشته یک کاربر، شغل او را، حداقل در حد یک احتمال بالا، حدس بزند، قطعا لینک های مربوط به تخصص فرد را در رتبه بالاتری به کاربر نمایش خواهد داد.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 93
برچسب ها : ,,
۸ نکته کلیدی برای سرعت بخشیدن در رشد کسب و کار اینترنتی

۱) تبلیغات دهان به دهان

به گزارش فاین آی تی به نقل از خبرنو؛ آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که چگونه با وب سایت های موفق دنیا یا حتی ایرانی آشنا شده اید؟ فرض کنید که از اتوبانی گذر کرده اید و تبلیغ یک وب سایت را در بیلبورد دیده اید. سپس به محل کار خود می رسید و تبلیغ همان وب سایت را در مجله ای روی میزتان می بینید. آیا به نظر شما تبلیغ این وب سایت از زبان دوست یا یکی از اعضای خانواده تان که تعریف این وب سایت را کرده باشد، برای شما جذاب است یا اینکه در مجلات یا بیلبورد مشاهده کنید؟

۲) تمام آشنایان و دوستان خود را دعوت کنید

سعی کنید برای کسب و کار اینترنتی خود تمامی آشنایان و دوستان و حتی علاقه مندان به آن موضوع را در یک جلسه ای دعوت کنید و خدمات خود را به صورت خودمانی و شفاف معرفی کنید.
سعی کنید در این جلسه مهم مزایای استفاده از کسب و کارتان را به خوبی شرح دهید. مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 89
مشکلات و دمای بالای CPU

مقدمه :

در این تحقیق به مبحث تعدادی از عیب های احتمالی cpu  و چگونگی کمتر شدن استفاده از آن خواهیم پرداخت که در جهت هر چه مفیدتر شدن تحقیق به بررسی نمودار و اسامی cpu پرداخته شده است ، علاوه بر موارد فوق به چگونگی کنترل استفاده پردازنده و تعدادی نرم افزار مفید نام آورده شده که امید است مورد قبول واقع گردد.

سرفصل های تحقیق :

  • مقدمه
  • مشکلات پردازنده مرکزی (cpu)
  • رفع مشکل داغ نمودن سیستم و CPU
  • دماهای نرمال
  • نرم افزار های تست

  • گرمای CPU و حداکثر دمای مجاز آن
  • تاثیر دمای زیاد بر روی cpu
  • اندازه گیری دمای cpu
  • معرفی نرم افزار Motherboard Monitor
  • محافظت از CPU در برابر افزایش دما
  • ویروس cpu
  • مدیریت و کنترل بهتر CPU
  • تفاوت cpu های AMD و Intel چیست؟
  • اسامی cpuهای جدید اینتل
  • نمودار مقایسه انواع پردازنده های رایانه های شخصی
  • منابع و ماخذ

 

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 674
شبکه کردن رایانه ها چیست؟

يک شبکه شامل مجموعه ای از دستگاهها ( کامپيوتر ، چاپگر و ... ) بوده که با استفاده از يک روش ارتباطی ( کابل ، امواج راديوئی ، ماهواره ) و به منظور اشتراک منابع فيزيکی ( چاپگر) و اشتراک منابع منطقی ( فايل ) به يکديگر متصل می گردند. شبکه ها می توانند با يکديگر نيز مرتبط شده و شامل زير شبکه هائی باشند.

تقسيم بندی شبکه ها
شبکه های کامپيوتری را بر اساس مولفه های متفاوتی تقسيم بندی می نمايند. در ادامه به برخی از متداولترين تقسيم بندی های موجود اشاره می گردد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 تقسيم بندی بر اساس نوع وظايف
کامپيوترهای موجود در شبکه را با توجه به نوع وظايف مربوطه به دو گروه عمده : سرويس دهندگان (Servers) و يا سرويس گيرندگان (Clients) تقسيم می نمايند. کامپيوترهائی در شبکه که برای ساير کامپيوترها سرويس ها و خدماتی را ارائه می نمايند ، سرويس دهنده  ناميده می گردند. کامپيوترهائی که از خدمات و سرويس های ارائه شده توسط سرويس دهندگان استفاده می کنند ، سرويس گيرنده ناميده می شوند .  در شبکه های Client-Server ، يک کامپيوتر در شبکه نمی تواند هم به عنوان سرويس دهنده و هم به عنوان سرويس گيرنده ، ايفای وظيفه نمايد.

 

بقیه در ادامه مطلب

 

تعداد بازديد : 209
آموزش جامع اینستاگرام

حتی اگر تاکنون از سرویس مشهور اشتراک عکس اینستاگرام استفاده نکرده‌اید حتماً نام آن را شنیده‌اید و یا تصاویر آن را در سراسر اینترنت مشاهده کرده‌اید. در این مطلب قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این سرویس آموزشی جامع را در اختیارتان بگذاریم.

جذابیت ابتدایی سرویس اینستاگرام برای کاربران افکت‌ها و فیلترهای جذاب تصاویر بود. بعضی از این افکت‌ها قابلیت‌هایی مانند Tilt-Shift را برای ایجاد عمق میدان مصنوعی به تصاویر اضافه می‌کنند و برخی هم به صورت جالبی رنگ و نور و کنتراست تصاویر را تغییر می‌دهند تا حالتی قدیمی به آن‌ها بدهند. اما حالا که افکت‌های اینستاگرامی را در اپلیکیشن‌های فراوانی می‌بینیم و برخی از آن‌ها مانند Aviary یا Pixlr حتی افکت‌های بیشتر و بهتری دارند چه عاملی باعث محبوبیت بیشتر اینستاگرام است؟ جواب این سوال 50 میلیون کاربر اندروید و iOS است که یک شبکه اجتماعی را به وجود آورده‌اند. اینستاگرام سال گذشته برای اندروید عرضه شد و طی مدت هفت روز 10 میلیون بار دانلود شد و به قدری محبوب شد که کمپانی فیس‌بوک را مجاب کرد تا آن را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند.

Instagram

 

در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیس‌بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می‌بینند و همچنین افکت‌های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده‌است. در این مطلب از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه‌وارد به شما آموزش خواهیم داد.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 53
آموزش مایا (Maya)

فایل آموزش  مایا  (Maya) 

 

 دانلود


تعداد بازديد : 35
آموزش 3D MAX

 فایل آموزشی 3D MAX برای دانلود

 

دانلود

 


تعداد بازديد : 123
آموزش فتوشاپ

آموزش فتوشاپ در فایل pdf برای دانلود

 

دانلود


تعداد بازديد : 49
برچسب ها : ,