بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 293 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 239 hily
0 313 sonya
0 294 sasan
0 225 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 218 sasan
0 223 sasan
0 237 sasan
0 289 sonya
0 246 sonya
0 235 sonya
0 302 sasan
0 229 sasan
0 215 hily
0 222 hily
0 268 sasan
0 213 sasan

چگونگی برگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه
آیا تا به حال گوشی شما هم یک‌دفعه هنگ کرده و یا خاموش شود؟ اگر چنین اتفاقی افتاده، اکثر اوقات خاموش کردن بهترین راه‌حل است ولی برخی مواقع که موضوع جدی‌تر می‌شود، تنها گزینه پیش‌رو بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه می‌باشد. البته برگرداندن تنظیمات کارخانه کاری است که باید پیش از فروش گوشی نیز انجام دهید بنابراین با ما همراه باشید تا چگونگی ری‌استارت کردن گوشی اندرویدی خود را بیاموزید.
تنظیمات کارخانه حالت ریکاوری اندروید
چگونگی ری‌استارت کردن گوشی اندرویدی
برخی اوقات گوشی‌ها یک دفعه متوقف می‌شوند و اگرچه این موضوع آزار دهنده است ولی معمولاً راحت می‌توان آن را با ری‌استارت کردن تعمیر نمود. این کار باعث شروعی دوباره می‌شود و تمام اطلاعات شما نیز سر جای خود باقی می‌مانند. برای انجام این کار کافی است فقط دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید و سپس گوشی به طور اتوماتیک ری‌استارت خواهد شد.
اما برخی اوقات مشکل گوشی پابرجا می‌ماند بنابراین لازم است که تنظیمات کارخانه اعمال شود. این کار سبب خواهد شد تا داده‌های شما پاک شده و از بین بروند.
چگونگی بازگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه
اگر ری‌استارت یا خاموش و روشن کردن گوشی شما تأثیری نداشت، بهتر است سراغ گزینه شدیدتر یعنی بازگرداندن به تنظیمات کارخانه بروید. فرآیند انجام این کار کمی از خاموش و روشن کردن پیچیده‌تر است.
سریع‌ترین و کم‌دردسرترین راه برای انجام تنظیمات کارخانه، از درون تنظیمات گوشی است. اگر این اتفاق رخ نداد، شما می‌توانید حالت ریکاوری را فعال نمایید.
بازگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه از منوی تنظیمات
هشدار: این فرآیند سبب پاک شدن تمام داده‌های موجود در حافظه داخلی گوشی خواهد شد بنابراین از تهیه فایل پشتیبان اطمینان حاصل نمایید.
بازگرداندن تنظیمات کارخانه در گوشی‌های مختلف معمولاً در موارد جزئی متفاوت است ولی رایج‌ترین مسیر، راهکار زیر می‌باشد:
• از منوی تنظیمات، گزینه فایل پشتیبان و راه‌اندازی (Backup & reset) مجدد را پیدا کنید و سپس روی گزینه برگرداندن به تنظیمات کارخانه و ری‌استارت کردن گوشی کلیک نمایید.
• در مرحله بعد شما باید پسورد خود را وارد کنید و سپس گزینه حذف همه موارد (Erase everything) را بزنید.
• پس از انجام این کارها، گزینه راه‌اندازی مجدد دستگاه را انتخاب کرده و در نهایت داده‌های پشتیبان‌گیری شده را بازیابی نمایید.
تنظیمات کارخانه حالت ریکاوری اندروید
در گوشی‌های گوگل پیکسل و اچ‌تی‌سی و برخی دیگر، شما می‌توانید به گزینه بازگرداندن تنظیمات کارخانه از طریق زیر دسترسی داشته باشید:
•از تنظیمات گوشی، گزینه سیستم را پیدا کنید.
•روی سیستم ضربه زده و گزینه ری‌استارت را بیابید.
•از لیست موجود، روی آپشن تنظیمات کارخانه ضربه بزنید.
•در نهایت، حذف همه موارد را انتخاب نمایید تا فرآیند کامل شود.
تنظیمات کارخانه حالت ریکاوری اندروید
اگر شما هنوز هم نتوانسته‌اید گزینه بازگرداندن به تنظیمات کارخانه را پیدا کنید، از قسمت جستجو، عبارت " تنظیمات کارخانه" بیابید.
بازگرداندن تنظیمات کارخانه در حالت ریکاوری
اگر گوشی اندرویدی شما آن‌قدر به هم‌ ریخته شده که نمی‌توانید به منوی تنظیمات دسترسی داشته باشید، بهترین کار رفتن به حالت ریکاوری با استفاده از دکمه‌های دستگاه است.
نکته: اگر امکان دارد ابتدا از داده‌های خود پشتیبان‌گیری کنید زیرا فرآیندی که می‌خواهید انجام دهید نیز اطلاعات شما را از حافظه داخلی گوشی حذف خواهد کرد.
• گوشی را خاموش نمایید.
• دکمه کاهش صدا را نگه داشته و سپس همزمان دکمه پاور را نیز بزنید تا گوشی روشن شود.
• سپس کلمه Start ظاهر خواهد شد که باید در اینجا دکمه کاهش صدا را دوباره نگه دارید تا گزینه حالت ریکاوری پدیدار گردد.
• حالا به وسیله دکمه پاور، حالت مذکور را برگزینید. در نهایت باید بتوانید عبارت Android reboot now را مشاهده نمایید.
• پس از اینکه در حالت ریکاوری حضور داشتید، دکمه پاور را نگه دارید و همزمان دکمه افزایش صدا را نیز فشار دهید. در مرحله بعد، دکمه پاور را رها کنید.
• آن‌قدر دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا گزینه‌های Wipe data (حذف داده‌ها) و factory reset (تنظیمات کارخانه) نمایان شوند. سپس دکمه پاور را بزنید تا آنها را انتخاب کنید.
• پس از انجام این کار، دکمه پاور را زده و گزینه راه‌اندازی سیستم را انتخاب نمایید.
• در مرحله آخر نیز باید بتوانید داده‌های گوشی خود را بازیابی کنید.
منبع: androidpit.com

تعداد بازديد : 157
پردازش ابری چیست؟ هر آنچه باید در مورد پردازش ابری بدانید
فضای ابری و پردازش ابری چیست و چه تأثیری بر شما دارد؟ آیا این فناوری واقعا یک تکنولوژی جدید است؟ در این‌ مقاله به این سؤال پاسخ خواهیم داد.
پردازش ابری چیست؟ هر آنچه باید در مورد پردازش ابری بدانید
در ادامه به این مطلب خواهیم پرداخت
تعداد بازديد : 161
برچسب ها : ,
سیر تکامل آمازون، ۲۲ سال پس از شکل‌گیری آن

سیر تکامل آمازون، ۲۲ سال پس از شکل‌گیری آن

 

این هفته، ۲۲ سال از راه‌اندازی کمپانی آمازون می‌گذرد. در این مقاله، سیر تکامل این شرکت را از یک کتاب‌فروشی ساده تا تبدیل شدن به بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دنیا به‌صورت اجمالی بررسی می‌کنیم.

جرقه‌ی شکل‌گیری آمازون در سال ۱۹۹۴ و در شهر نیویورک زده شد. در آن زمان جف بزوس، در امور مالی مشغول به کار بود و در همان هنگام متوجه شد که اینترنت، چیزی نیست که وی به‌سادگی بتواند از کنار آن عبور کند.

بر اساس کتاب «فروشگاهی برای همه ‌چیز: جف بزوس و سرگذشت آمازون» به قلم برد استون که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد؛ بزوس در کنار کتاب‌ها، فهرستی از اقلامی که امکان فروش آنلاین آن‌ها وجود داشت، تهیه کرد. بزوس در ابتدا، آمازون را به‌عنوان یک کتاب‌فروشی آنلاین پایه‌گذاری کرد.

در سال ۲۰۱۶، یعنی ۲۱ سال پس از تأسیس آمازون، این شرکت به آمار فروش ۱۳۶ میلیارد دلار دست یافت. با معامله‌ی اخیر این شرکت در تصاحب کمپانی Whole Foods، یک کسب‌وکار برجسته‌ی پردازش ابری و خط تولید محصولات الکترونیکی شامل اسپیکرهای هوشمند محبوب اکو، آمازون از زمان شکل‌گیری به‌عنوان یک کتاب‌فروشی راه درازی طی کرده است.

 

اکنون به کمک وب‌سایت archive.org، نگاهی اجمالی به سیر تکامل صفحه‌ی خانگی آمازون در طول ۲۲ سال گذشته انداخته‌ایم.

 

۱۹۹۵: فقط کتاب

آمازون به‌صورت رسمی، کسب‌وکار خود را در تاریخ ۱۶ ژوئیه‌ی ۱۹۹۵ (۲۵ تیرماه ۱۳۷۴) و به‌عنوان یک کتاب‌فروشی آنلاین آغاز کرد. با داشتن یک میلیون عنوان موجودی از انواع کتاب‌ها، این شرکت خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی زمین معرفی کرد.

 

صفحه‌ی خانگی اصلی آمازون شامل بخشی بود به نام «نگاهی به کتاب‌هایی که ما عاشق آن‌ها هستیم». در آن هنگام، «ما» به معنای هزاران کارمند امروزی آمازون نبود. در ابتدای شروع کار، لیست کارکنان آمازون تنها شامل بزوس، همسرش مکونگی و هفت نفر دیگر بود.

Amazon

اولین فروش

Amzon First Book Sold

 

اولین کتابی که آمازون موفق به فروش آن شد، نسخه‌ای از کتاب داگلاس هافستادر به نام «مفاهیم سیال و تمثیل‌های خلاقانه: الگوهای کامپیوتری از طرز کار اولیه‌ی فکر» بود. بر طبق داده‌های وب‌سایت آتلانتیک، این کتاب توسط جان وینرایت، یک محقق علوم کامپیوتر خریداری شد که در آن زمان از وی برای تست نسخه‌ای آزمایشی از وب‌سایت دعوت به عمل آمده بود.

به گفته‌ی خود وین‌رایت، وی زمانی که در اداره مشغول به کار بود، با استفاده از یک اتصال T-1، این کتاب را سفارش داد.

 

۱۹۹۹: کارت‌های اعتباری و مزایده

Amazon 1999 Homepage

تا سال ۱۹۹۹، یعنی اندکی بیش از ۴ سال از شکل‌گیری سایت، آمازون کسب‌وکار خود را با فروش ویدئو و محصولات الکترونیکی گسترش داد. از آنجایی که در آن زمان کارت‌های الکترونیکی محبوبیت زیادی داشتند، آمازون این کارت‌ها را نیز به اقلام قابل فروش خود افزود. آمازون علاوه بر این، سرویس مزایده‌ی زنده‌ی خود را نیز راه‌اندازی کرد.

سه عنوان برتر کتاب در آن زمان شامل موارد زیر بود:

هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و سنگ جادو و هری پاتر و تالار اسرار.

۲۰۰۴: یک فروشگاه کامل و موتور جستجوی اختصاصی

Amazon 2004 Homepage

تا سال‌های ابتدایی دهه‌ی اول ۲۰۰۰، آمازون ظاهر وب‌سایت خود را تکامل بخشیده بود. پس از افزودن لوازم خانگی، محصولات کودک و محصولات زیبایی، آمازون بیش از پیش به غول خرده‌فروشی که امروزه می‌شناسیم و عاشق آن هستیم تبدیل شد. با شروع کار بخش مواد غذایی که در مراحل آزمایشی خود به سر می‌برد، این شرکت به‌زودی در عرصه‌ی سفارش و ارسال غذا نیز فعال خواهد شد.

در سال ۲۰۰۴، آمازون یک موتور جستجو به نام A9 عرضه کرد. این موتور جستجو در واقع متشکل از صفحات آنلاین زردرنگی به همراه تصاویر مختلف بود. A9 قابلیتی به نام بلاک ویو ارائه می‌داد که مشابه نسخه‌ی ابتدایی قابلیت استریت ویوی نقشه‌های گوگل بود. A9 هر فهرست را در قسمت مخصوص خود، به همراه یک تصویر از نمای جلوی فروشگاه یا اداره‌ی هر کسب‌وکار قرار می‌داد.

۲۰۰۸: فروش کیندل و به‌روزرسانی صفحه‌ی خانگی

Amazon 2008 Homepage

در سال ۲۰۰۸، دی‌وی‌دی هنوز محبوب بودد و کتاب‌خوان کیندل که آمازون آن را در انتهای سال عرضه کرد، یک محصول انقلابی بود. گروهی که مسئول توسعه‌ی نمونه‌ی اولیه کیندل بود، در ابتدا نام آن را فیونا گذاشت؛ اما بزوس بعدا نام آن را به کیندل فایر (برافروختن آتش) تغییر داد؛ زیرا مفهوم این نام برای وی جذاب‌تر بود.

۲۰۱۲: خانواده‌ی کیندل

Amazon 2012 Homepage

تا سال ۲۰۱۲، کیندل به موفقیتی بزرگ دست یافته بود و آمازون در حال عرضه‌ی مدل‌های متنوعی از آن، شامل یک تبلت تمام‌رنگی بود. در همان زمان، آمازون با به‌روزرسانی صفحه‌ی خانگی خود، به جذابیت آن بیش از پیش افزود.

با در اختیار داشتن ۳۵ بخش اصلی شامل اپلیکیشن‌های اندروید، ویدئوهای لحظه‌ای و نرم‌افزار، آمازون به فروشگاهی بدون رقیب تبدیل شده بود.

امروز: فروشگاهی به‌معنای واقعی برای همه چیز

Amazon 2017 Homepage

صفحه‌ی خانگی و کسب‌وکار فعلی آمازون، ماحصل استعداد و نبوغ کارآفرینانه‌ی بزوس محسوب می‌شود. این شرکت حوزه‌ی کاری خود را تا حدی گسترش داده که امروزه فروش هرگونه محصول ممکن از خواروبار تا محصولات الکترونیکی را تحت پوشش درآورده است. اکنون در قسمت بالای صفحه‌ی فهرست راهنمای تمام بخش‌ها نوشته شده است: بزرگ‌ترین فروشگاه زمین.

 

 
 

تعداد بازديد : 154
برچسب ها : ,,,
آموزش دانلود ویدیو لایو اینستاگرام

آموزش دانلود ویدیو لایو اینستاگرام

ویدیو لایو اینستاگرام یکی از امکانات جدید و محبوب این برنامه است. در این پست به شما نحوه‌ی ذخیره کردن ویدیو لایو را آموزش خواهیم داد.

 

.....

تعداد بازديد : 135
آموزش غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو در اینستاگرام

اینستاگرام همانند سایر شبکه‌های اجتماعی دارای قابلیت پخش خودکار ویدیو است که این موضوع برای برخی از افراد چندان جالب نیست و دوست دارند آن را بنابه دلایلی غیرفعال کنند. 

آموزش غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو در اینستاگرام
در طول سال‌های گذشته تمام شبکه‌های اجتماعی به‌قابلیت پخش خودکار ویدیو در حین مرور پست‌های مختلف مجهز شدند. با وجود اینکه بسیاری از کاربران از این ویژگی استقبال می‌کنند، اما در مقابل شاهد برخی انتقاد‌های تند نیز در این خصوص هستیم. آن‌ها معتقد هستند که پخش خودکار ویدیو باعث می‌شود تعداد نمایش چنین پست‌هایی به‌صورت مصنوعی افزایش یابد.

حال توسعه دهندگان در سرویس‌های خود امکان غیرفعال کردن این ویژگی را نیز قرار داده‌اند که در این صورت ویدیو‌ها در حین مرور پست‌ها اجرا نمی‌شوند و کاربر در صورت تمایل، می‌تواند ویدیو مورد نظرش را مشاهده کند.

در کنار تمام اتنقاد‌هایی که برای این قابلیت ارایه شده است، یکی از اصلی‌ترین مشکلات این ویژگی به‌افزایش مصرف داده باز می‌گردد. به این صورت که با اجرای خودکار هر ویدیو بدون اینکه کاربر مایل به‌تماشای آن باشد حجم قابل توجهی از ترافیک وی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این موضوع برای کاربرانی که از طرح‌های محدود اینترنت استفاده می‌کنند بسیار مهم است.

با وجود اینکه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی امکان غیرفعال کردن کامل ویژگی پخش خودکار ویدیو را دارند اما متاسفانه غیرفعال کردن کامل این ویژگی در اینستاگرام وجود ندارد و کاربر تنها قادر است تا پخش ویدیو‌ها را در حین استفاده از شبکه داده (اینترنت سیمکارت) غیرفعال سازد. البته این تنظیمات تاحدودی دشوار است و برای غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو باید کارهای زیادی را انجام داد. در ادامه آموزش غیرفعال کردن پخش اتوماتیک ویدیو برای اندروید و iOS قرار گرفته است.

گام نخست: اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کنید و به قسمت پروفایل بروید (با لمس آیکونی که به شکل آدم است).

 

تعداد بازديد : 33
چگونه قفل گوشی که رمز آن را فراموش کرده‌ایم را باز کنیم؟

 

گوشی‌های مبتنی بر اندرویدی روش‌های مختلفی را جهت جلوگیری از دسترسی دیگر افراد به اطلاعات شما پیشنهاد می‌دهند که از جمله روش‌های معمول می‌توان به ساخت یک الگو، پین کد، پسورد و در گوشی‌های مدرن استفاده از سنسور اثر انگشت اشاره نمود. ه کار گیری قفل صفحه‌نمایش بدون شک ضروری‌ترین اقدامی است که می‌تواند ضریب امنیت حریم خصوصی شما  افزایش دهد، با این حال اگر پسورد قرار داده شده را فراموش کرده باشیم چه باید کرد؟

Lock-Screen-Android-6-0-Marshmallow

قبل از شروع این نکته را در نظر داشته باشید که اکثر گوشی‌های مدرن اندرویدی به طور پیش‌فرض با یک ایمیل اکانت همگام شده‌اند، از این رو اگر گوشی تازه خریداری شده را به فروشنده در جهت نصب اپلیکیشن داده‌اید، به این نکته آگاه باشید که وی بدون شک از راه دور به اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت. برای جلوگیری از این امر، ایمیل اکانت شخصی خود را قبل از تحویل وارد دستگاه کرده و سپس رمز عبور را تغییر دهید و یا اینکه شخصاً اقدام به پیکربندی اولیه دستگاه نمایید.

به طور معمول اگر در هر دستگاه مبتنی بر اندروید، 5 بار رمز ورود را اشتباه وارد نمایید، پلتفرم به مدت 20 الی 30 ثانیه قفل می‌شود و به شما اجازه ادامه کار نمی‌دهد. طبیعتاً اگر رمزتان را فراموش کرده باشید، تلاش‌هایتان برای پیدا کردن رمز درست با آزمون و خطا راه به‌جایی نمی‌برد. بدون شک بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای ورود به دستگاهی که رمز یا الگوی اصلی آن را فراموش کرده‌اید، استفاده از پین پیش‌فرض است که در هنگام سِت کردن الگو یا رمز اصلی آن را ثبت نموده‌اید. اگر پین بازیابی را هم فراموش کرده‌اید، بایستی راه‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد را امتحان نمایید.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 184
دقیقاً چه زمانی باید باتری لپ‌تاپمان را عوض کنیم؟

 مدیریت باتری لپ‌تاپ یکی از مواردی است که معمولاً کاربران حرفه‌ای و سیار به آن اهمیت بیشتری می‌دهند و لذا نحوه استفاده از باتری بر طول عمر آن تأثیر مستقیم می‌گذارد.

مثلاً یکی از مواردی که اغلب کارشناسان روی آن تأکید می‌کنند این است که هرگز نگذارید باطری زیر 5 درصد شارژ برود، چراکه سلول‌های حاوی انرژی دچار سکته موقت می‌شوند و بهترین کار خالی شدن باتری تا 10 درصد و نهایت 7 درصد و شارژ مجدد آن است.

توصیه بعدی خالی شدن باتری یک‌بار در 24 ساعت است (یعنی از فول شارژ به 10 الی 7 درصد) که این کار به عمر مفید باتری تا 3 سال و بعضاً بیشتر کمک زیادی می‌کند. (البته باتری‌های اپل به دلایل مختلف ازجمله داشتن باتری بک آپ داخل بورد و بهینه‌سازی نرم‌افزاری همگام با برنامه‌های داخل سیستم‌عامل، با بقیه فرق داشته و عمر بیشتری دارند.)

اما چگونه از حال‌وروز باتری خود باخبر شویم؟

خیلی ساده. برنامه Command Prompt را بالا بیاورید. (کلیک روی کلیدهای ویندوز+R) و تایپ کردن CMD روی آن تا صفحه داس قدیمی ظاهراً گردد.(با زدن کلید ویندوز+X  لیست جدیدید خواهید دید که یکی از آن‌ها command promt یا command prompt admin است) (در ویندوز ایکس پی و 7 نیز روی استارت منو در قسمت Run تایپ کنید: CMD) (همچنین در ویندوزهای قدیمی به start سپس به All Programs و سپس به Accessories رفته و command prompt را انتخاب کنید)

داخل صفحه سیاهی که مشاهده می‌کنید این دستور را تایپ کنید:

powercfg /batteryreport

فایل گزارش کامل درباره باتری در مکانی که معمولاً داخل فولدر users/user قرار می‌گیرد، ذخیره‌شده و شما می‌توانید با باز کردن آن روی مرورگر خود، اطلاعات جامعی درباره باتری لپ‌تاپ از روز اولی که نصب کردید، بگیرید.

 

تاریخچه کامل از اولین فول شارژ تا امروز و سایر اطلاعات مفید و اینکه با کاهش زمان شارژ و زمان مصرف باتری می‌توانید بفهمید آیا زمان تعویض باتری رسیده است یا نه؟


تعداد بازديد : 33
معرفی وب سایت روز: یادگیری تایپ سریع، ساده‌تر از همیشه

معرفی وب سایت

 

اگر به نوشتن علاقه دارید، زیاد تایپ می‌کنید یا کلا دوست دارید سرعت تایپ خود را بالا ببرید در ادامه وب‌سایت خوبی را به شما معرفی می‌کنیم که قطعا در این زمینه آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد و سرعت تایپ دستان شما را چندین برابر می‌کند.

تایپ کردن سریع آنقدر‌ اهمیت دارد که می‌توان در انجام یک کار یا نوشتن یک مقاله زمان زیادی صرفه جویی کرد. یاد گرفتن تایپ سریع موضوعی است که تنها با تمرین و آموزش حین تمرین بدست می‌آید.

وب‌سایت‌ها و حتی نرم‌افزار‌هایی برای افزایش سرعت تایپ به وجود آمده‌اند، اما شاید هیچکدام نتوانند به اندازه وب‌سایت Typing به شما کمک کنند. آموزش تایپ سریع این وب‌سایت از سه سطح ابتدایی، متوسط و پیشرفته تشکیل شده و در نهایت بخشی در نظر گرفته که بتوانید مواردی که یاد گرفته‌اید را تمرین کنید.

type 6ab0e

آموزش‌های هر سطح به بخش‌های زیادی تقسیم شده‌اند تا تمرین و یادگیری هر کدام وقت زیادی را از شما نگیرد. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید تایپ سریعی پیدا کنید از همان درس‌های ابتدایی شروع کنید و با اصول و قواعدی که یاد می‌گیرید، باقی درس‌ها را جلو بروید. در پایان هر درسی که یاد می‌گیرید، مدال‌های پیروزی و قبولی در آن واحد به شما داده می‌شود تا برای ادامه راه انگیزه بیشتری داشته باشید.

type 1 444cc

اما بخش‌های جذابی که همه مرتبط به تایپ کردن سریع هستند به بخش‌هایی مثل آزمایش‌های سرعت تایپ و بازی‌های جذاب برای تایپ کردن سریع‌تر در بخش‌های مختلف وب‌سایت وجود دارند که در هم یک سرگرمی به حساب می‌آیند و هم سرعت تایپ شما را آزمایش می‌کنند.

type 2 97bb2

تعداد بازديد : 43
آموزش دسترسی به IP Address و MAC Address در هر دستگاه

دسترسی به آی‌پی آدرس و مک آدرس

هر دستگاه متصل به شبکه از جمله لپ‌تاپ‌ها، سیستم‌های دسکتاپ، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌ها، دارای آی‌پی آدرس و یک مک آدرس منحصر به فرد در شبکه هستند. در این مقاله به نحوه‌ی دسترسی به اطلاعات مختلف شبکه در همه‌ی دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها خواهیم پرداخت.

همه‌ی دستگاه‌هایی که به شبکه متصل می‌شوند، دارای آی‌پی آدرس و مک آدرس منحصر به فردی هستند. این دستگاه می‌تواند گوشی هوشمند، رایانه، کنسول بازی یا هر وسیله‌ی دیگری باشد. دلایل بسیاری برای دسترسی به چنین اطلاعاتی وجود دارد که از گنجایش این مقاله خارج است. در این مقاله نحوه‌ی دسترسی به اطلاعات مختلف شبکه از طریق انواع سیستم عامل موجود در دستگاه‌ها را شرح خواهیم داد.

با استفاده از راهکارهای معرفی شده در این مقاله فقط می‌توانید به آدرس IP منحصر به فرد یک دستگاه دسترسی داشته باشید. اگر از یک روتر برای اتصال به شبکه‌ی اینترنت استفاده می‌کنید، آی‌پی آدرس عمومی شما (آی‌پی آدرس شما در اینترنت) متفاوت از آن بوده و باید از روش‌های دیگری برای دسترسی به آن استفاده کنید.

...
تعداد بازديد : 121
چند راه‌حل ساده برای افزایش سرعت وای‌فای

سرعت وای‌فای مسئله روز کاربران اینترنت است. افزایش استفاده از گجت‌ها و دستگاه‌های قابل حمل نیاز به اتصال به یک وای‌فای پرسرعت و امن را بیش از پیش کرده‌ است. در ادامه با چند راه حل ساده برای افزایش سرعت وای‌فای آشنا شوید.

تصور کنید در‌‌حال گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی یا مشاهده فیلم به صورت آنلاین هستید. شما یک سرویس‌دهنده اینترنتی معتبر را انتخاب کرده‌اید و سریعترین سرویس ممکن را هم خریداری کرده‌اید. پس مشکل از کجاست که سرعت اتصال شما قابل قبول نیست؟ راه‌های زیر را برای افزایش سرعت وای‌فای امتحان کنید. آخرین راه‌حل هم تماس با سرویس‌دهنده و بخش پشتیبانی است چون ممکن است سرعت پایین اتصال شما به دلیل مشکلات اساسی سرویس‌دهنده یا مخابرات باشد.

  • مودم یا روتر را در وسط فضای خانه یا محل کار و در مکانی بلند قرار دهید

اگر مودم را در گوشه اتاق قرار دهید ممکن است نقاطی از اتاق یا خانه دارای سیگنال ضعیف یا بدون سیگنال شوند. از طرفی مودم باید دور از دیگر وسایل الکترونیکی و در فضایی باز با کمترین دیوارها باشد. به دلیل این که مودم سیگنال‌ها را رو به پایین منتشر می‌کند، بهتر است تا آنجا که امکان دارد مودم را در مکان بلندتری قرار دهید. با استفاده از نرم‌افزارهایی با عنوان WiFi Heat Mapper پوشش وای‌فای خانه یا محل کار را بررسی کنید و بهترین مکان را برای مودم انتخاب کنید.

  • جهت آنتن‌ها را تغییر دهید

ممکن است مودم یا روتر شما دارای یک آنتن یا آنتن داخلی باشد و یا دو یا چند آنتن داشته باشد. برای کارایی و سرعت بهتر، باید آنتن‌ها را در حالت عمود به هم قرار دهید. گیرنده‌های وایرلس یا حالت افقی دارند یا عمودی. اگر آنتن‌های مودم شما در هر دو حالت افقی و عمودی باشند امکان افزایش سیگنال دریافتی توسط گیرنده بیشتر می‌شود. اگر مودم شما تک‌آنتن یا دارای آنتن داخلی بود با تغییر دادن و امتحان کردن جهت‌های مختلف، جهت مناسب را برای مودم انتخاب کنید.

  • شبکه وایرلس را رمزگذاری کنید

علاوه بر افزایش امنیت با رمزگذاری بر روی وای‌فای، سرعت نیز با این کار افزایش پیدا می‌کند. چرا که اگر وای‌فای شما بدون رمز باشد ممکن است همسایه‌ها و دیگر افراد شبکه شما را اشغال کنند و باعث کاهش سرعت وای‌فای شوند.

ارتقا مودم وای‌فای یکی از راه‌حل‌های افزایش سرعت وای‌فای

ارتقا مودم وای‌فای یکی از راه‌حل‌های افزایش سرعت وای‌فای

  • مودم خود را به روز کنید

 

ممکن است مودم شما چند سال پیش خریداری شده باشد و با تکنولوژی‌های قدیمی ساخته شده باشد و با پروتکل‌های روز هماهنگ نباشد. بهتر است یک مودم جدید خریداری کنید تا از هماهنگی تکنولوژی فرستنده و گیرنده وای‌فای مطمئن باشید.


تعداد بازديد : 40
بهترین کتاب‌های رایگان آموزش برنامه‌نویسی وب 2015

 

تعداد بازديد : 124
چگونه نمایش میزان درصد شارژ باتری آیفون را غیرفعال کنیم؟

 

اطلاع دقیق از میزان شارژ در آیفون و آی‌پاد در بسیاری از مواقع حیاتی به نظر می‌رسد؛ اما اگر فکر می‌کنید میزان درصد شارژ باتری آنقدرها هم برای شما مهم نیست و می‌خواهید آنرا غیر فعال کنید یا اینکه این گزینه در حالت غیر فعال قرار دارد و قصد دارید آنرا فعال کنید با فارنت باشید تا سری به بخش تنظیمات آیفون بزنیم.

battery_percentage 1

 هما‌ن‌گونه که اشاره شد، میزان درصد شارژ باتری برای بعضی کاربرها مهم به نظر می‌رسد از طرف دیگر کاربرهایی هم هستند که ترجیح می‌دهند نمایش شارژ باتری به صورت عدد و رقم و درصد در آیفون یا آی‌پد آنها غیر فعال باشد، اینجاست که این آموزش آسان و ساده برای دارندگان محصولات موبایلِ اپل کارآمد به نظر می‌رسد.

tapping_settings

خاموش کردن نمایش میزان شارژ باتری به صورت درصد در آیفون‌ و آی‌پد از آنچه فکرش را بکنید آسان‌تر است، برای اینکار کافی است تا به قسمت Settings وارد شوید و گزینه باتری را در قسمت چپ انتخاب کنید.tapping_battery
در اینجا قسمت تنظیمات باتری در سمت راست مشاهده می‌شود. اکنون کافی است بر روی گزینه Battery Percentage، ضربه بزنید تا نمایش میزان درصد شارژ باتری غیر فعال شود. ‌

tapping_battery_percentage
در این حالت نماد Battery Percentage به صورت کاملاً‌ سفید نمایش داده می‌شود تا مشخص شود که به طور کلی غیر فعال شده است، اگر هم تمایل داشتید میزان نمایش درصد شارژ باتری را در صفحه‌اصلی مشاهده نمایید به راحتی می‌توانید این گزینه را فعال کنید.

battery_percentage_off

برای اینکار کافی است تا به مسیر بالا مجدد مراجعه کرده و گزینه Battery Percentage را فعال کنید.


تعداد بازديد : 67
۷ راز اینستاگرام + آموزش

۷ راز اینستاگرام + آموزش

شما می توانید با استفاده از این ترفندها از 7 قابلیت بسیار کاربردی و جدید اینستاگرام با خبر شوید.

 یکی از داغ ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر دنیا به طور یقین اینستاگرام می باشد. این شبکه در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ میلیون کاربر دارد که بسیاری از این کاربران خارج ایالات متحده می باشند.

این نرم افزار بسیار ساده طراحی شده است و برای ارتباط راحت و آسان، بهبود سازی های فراوانی شده است. متوجه شدن قابلیت های مثل Crop کردن یا فیلتر گذاری برروی عکس ها کار ساده ایست.
اما زمانی که محیط یک نرم افزار ساده طراحی می شود، قابلیت هایی پنهان در آن نهفته می شود که می توان تجربه شما را نسبت به این نرم افزار عوض کند.
فیلترهایی را که دوست ندارید از از آنها استفاده کنید و فضای نرم افزار را شلوغ کرده اند را حذف کنید

فیلتر عکس ها قطعا یکی از نکاتی بوده است که اینستاگرام را معروف کرده است ولی بسیار از کاربران به چند فیلتر خاص برای عکس های خود بسنده می کنند یا همیشه از یک قالب خاص برای پست کردن عکس های خود بهره می برند.

برای حذف کردن بقیه فیلترها، یک عکس را انتخاب کنید و به حالت edit در بیاورید و به انتهای راست اسکرول کنید و گزینه manage را بزنید. از این قسمت شما می توانید فیلترهای مورد نظر خود با تیک زدن و تیک برداشتن، اضافه و کم کنید.
عکس های بد خود را که دیگران به اشتراک گذاشته اند، پنهان کنید

بسیار مواقع شما علاقه ای به دیدن شدن یا بودن در عکس خاصی ندارید. شاید عکسی از شما به اشتراک گذاشته شده باشد که باعث می شود فکر دیده شدن آن توسط افراد دیگر، شما را آزرده خاطر کند و ذهن شما را به خود مشغول کند.


برای پنهان کردن یک عکس تگ شده از شما، به سربرگ Photos of You بروید و عکس مورد نظر را انتخاب کنید و سپس با یک بار زدن بر روی عکس، تگ های آن را به نمایش در آورید، سپس بر روی نام خود کلیک کنید و گزینه Hide from My Profile را انتخاب و سپس Finished بزنید.

دوستانتان چه پست هایی را لایک می کنند

آیا تا بحال کنجکاو نشدید تا ببینین کسانی را که شما آن ها را فالو می کنید، چه پست هایی را لایک می کنند؟ اینستاگرام برای این منظور قابلیتی را نیز در نظر گرفته است.
به سربرگ Activity برید و سپس به سربرگ Following بروید. در این سربرگ شما به وضوح می توانید فعالیت افراد مورد نظر خود را ببینید.
تمام پست هایی که قبلا لایک کرده اید را ببینید

زمان های زیادی بوده است که شما عکسی را دیده اید و آن را لایک کرده اید و می خواهید آن را دوباره ببینید ولی در بین فید های جدید آن را گم کرده اید. این مشکل را اینستاگرام حل کرده است.
شما می توانید از منوی Settings گزینه ی Photos You’ve Liked را انتخاب کنید تا به تمام پست های لایک کرده اید، دسترسی داشته باشید.
دریافت نوتیفیکشن مخصوص زمانی که پیج مورد علاقه اتان عکس جدیدی به اشتراک می گذارد

همه ما علاقه های خاص خودمان را داریم و به همین دلیل عکس های بعضی پیج ها برایمان بسیار جذاب هست. بطوری که شاید گاهی اوقات از چک کردن مدام آن پیج ها خسته می شویم؛ بلکه عکس جدیدی گذاشته باشند و شما نمی خواهید آن را به هیچ وجه از دست دهید.
شما می توانید این مشکل را بسادگی حل کنید. به پیج مورد نظر خود بروید و به روی سه نقطه بالا کلیک کنید و سپس گزینه ی Turn on Post Notifications را انتخاب کنید.

قابلیت پیام رسانی مستقیم

قابلیت پیام دادن مستقیم (Instagram Direct) در اینستاگرام در حقیقت به نوعی همان پیام خصوصی در شبکه های اجتماعی دیگر می باشد؛ که البته به این قابلیت در اینستاگرام کم توجه می شود.


با توجه به اظهارات فیسبوک، فقط ۸۵ میلیون کاربر از ۴۰۰ میلیون کاربر در ماه، از Direct استفاده می کنند.
قابلیت Direct به شما اجازه می دهد هر گونه کاری برای دادن یک پست معمولی انجام می دهید را انجام دهید ولی گیرنده آن فقط فرد خاصی خواهد بود.
برای دسترسی به این قابلیت، بر روی آیکون صندوق بر روی بالا صفحه در سربرگ اصلی فیدهای خود، کلیک کنید.

ارسال پیام مستقیم بدون اینکه بقیه آن را ببینند

در قدیم برای فروارد پست یک نفر، می بایستی از آن اسکرین شات گرفته و سپس ارسال می نمودیم .جدیدا این شرکت از قابلیت جدیدی رونمایی کرده است که شما می توانید عکس شخص دیگری را برای کس دیگری، بدون آنکه شخص اول متوجه باشد، فروارد کنید.
برای فروارد کردن یک عکس بدین طریق، از گزینه "فلش انحنا دار” کنار گزینه های لایک و کامنت استفاده کنید، و گیرنده و پیام خاص خود را در آن تایپ کنید.

 

 


تعداد بازديد : 58
آموزش: چگونه نام و پسورد شبکه وای‌فای خود را تغییر دهیم؟

 

دلایل متعددی برای تغییر دادن پسورد ورود به تنظیمات مودم وای‌فای وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این دلایل، جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به تنظیمات و پیکربندی‌های حساس مودم روتر شما و در نهایت شبکه شماست. ورود افراد غیرمجاز و هکرها به تنظیمات مودم روتر شما خطری جدی برای همه کامپیوترهای موجود در شبکه نیز به شمار می‌روند از این رو پیشنهاد می‌شود از رمزی ترکیبی برای انجام این کار استفاده نمایید.

How to Change Your WiFi Network’s Name and Password

ممکن است همه صفحات بخش تنظیمات مدیریتی روتر شما کاربردی نداشته باشند و هیچ‌گاه به آن‌ها مراجعه نکنید، اما آگاهی از بخش‌های آن در برخی موارد راه گشا است. در وهله اول این نکته را بایستی در نظر داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور ورود به تنظیمات هر روتر در هنگام تولید با برچسبی بر روی آن حک می‌شود.

برای ورود به صفحه تنظیمات روتر، معمولاً می‌توانید از راهنمای درون جعبه یا روی جعبه آن استفاده کنید. برای ورود، باید روتر را به صورت بی‌سیم یا با کابل به کامپیوترتان متصل کنید و یا آدرس آی‌پی مخصوص آن را که معمولاً “192.168.1.1” است را در یک صفحه جدید در مرورگر وارد کنید. البته دسترسی به صفحه تنظیمات برخی از مودم‌ها همچون مدل Apple Airport تنها با اپلیکیشن‌های همراه امکان پذیر بوده و مدل‌هایی نیز حتی دارای اپلیکیشن‌های موبایلی برای انجام این امر هستند.

هرچند امکانات جانبی برای برخی شاید مهم باشند، با این حال برای اکثر کاربران یک رابط کاربری مبتنی بر وب که پیچیدگی‌های خاصی نداشته باشد مناسب‌تر است. در ادامه روشی را برای چگونگی تغییر نام و پسورد شبکه وای‌فای آموزش خواهیم داد که به طور معمول برای اکثر روترها کار خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که برای سِت کردن تنظیمات مودم حتماً به یک سیستم رومیزی یا لپ‌تاپ نیاز خواهید داشت زیرا صفحه تنظیمات اغلب روترها برای اجرا بر روی گوشی‌های هوشمند آن‌چنان که باید بهینه نشده است. در هر حال پس از اتصال مودم وای‌فای به پی‌سی از طریق کابل یا شبکه بی‌سیم ابتدا خط فرمان ویندوز را از طریق تایپ “Command Prompt” در منور کورتانا و یا بازکردن منوی ران با میانبر Windows Key + R و سپس تایپ کلمه  “cmd” فراخوانید.

img_563ff3e63356c

اکنون در صفحه باز شده ““ipconfig” را تایپ کنید و سپس دکمه اینتر “enter” را بر روی صفحه کلید فشار دهید. اکنون در پایین صفحه مقداری آی‌پی آدرس مرتبط با قسمت‌های مختلف شبکه به شما نشان داده خواهد شد، با این حال آدرس آی‌پی اصلی مودم با نام “Default Gateway” مشخص می‌شود. همان‌طور که گفته شد به طور معمول آی‌پی آدرس اکثر روترها “192.168.1.1” می‌باشد با این حال برخی از شرکت‌های از آی‌پی‌های دیگری برای مَچ کردن سایر دستگاه‌های خود در آن‌ها استفاده می‌کنند.

img_563ff40fc1b4e

برای انجام این عمل در سیستم مبتنی بر مکینتاش نیز تنها کافی است به منوی اپل رفته و سپس گزینه “System Preferences” را انتخاب نمایید. اکنون بر روز گزینه “Network” icon, select your Wi-Fi کلیک کرده و سپس به سربرگ “Advanced” ورود پیدا کنید.

img_563fedab70e8d

اکنون گزینه‌های  “TCP/IP” و “Router” را یکی پس از دیگری انتخاب نمایید. در این صفحه مشخصات تمامی شبکه‌های متصل به سیستم شما نمایش داده خواهد شد، با این حال ما تنها به شماره آی‌پی “Router” نیازمندیم.

img_563fed65cc753

حال که شماره آی‌پی روتر خود را به دست آورده‌اید، یک تَب جدید در مرورگر خود باز کرده و آن را همچون شکل زیر وارد نمایید.img_563ff4295b032
اگر مرحله قبلی را به درستی طی کرده باشید، اکنون از شما نام و رمز عبور ورود به تنظیمات روتر خواسته می‌شود. همان‌طور که گفته شد در این مرحله می‌توانید از مشخصات برچسب نصب شده بر روی بدنه دستگاه استفاده نمایید. با این حال اگر به آن دسترسی ندارید بهتر است یک با مودم را ریست سخت‌افزاری (با فشار دادن دکمه reset بر روی مودم که اغلب بایستی با یک شی نوک‌تیز همچون مداد انجام شود) کرده و هر دو فیلد خواسته شده را “admin” قرار دهید.البته برای ورود به تنظیمات برخی از روترها نیز بایستی هر دو فیلد را خالی گزارید و یا اینکه نام کاربری را “admin” وارد کرده و از اعمال رمز عبور خودداری کنید.img_563ff4639bb3c

اگر هیچ یک از مقادیر گفته شد درست از آب درنیامد، بهتر است به دنبال آن در اینترنت با تیتر “(نام مدل مودم) default password” بگردید. البته قبل از انجام این کار بهتر است به این صفحه که نام کاربری و رمز عبور اغلب روتر ها را گردآوری کرده است مراجعه نمایید.

چگونگی تغییر نام و پسورد شبکه وای‌فای

در هر حال پس از آنکه توانستید به صفحه تنظیمات مودم وای‌فای خود ورود پیدا کنید، برای شخصی‌سازی رمز عبور شبکه وای‌فای ابتدا به سربرگ  Wi-Fi settings بروید. این سربرگ را می‌توانید از منوی سمت چپ و یا بالای صفحه با همان نام و یا نام‌هایی همچون “Wi-Fi”, “Wireless”, or “Wireless Networks” پیدا نمایید.

در این صفحه مشخصات شبکه وای‌فای روتر از جمله سطح امنیت، نام، رمز ورود و… به شما نشان داده خواهد شد. برای تغییر نام شبکه تنها کافیست عبارت مورد نظر خود را در فیلد زیر “SSID” یا “Network name” وارد نمایید.

img_563ff48ed5373

همچنین برای تغییر رمز شبکه نیز کافیست به فیلد قسمت “password” یا “passphrase” مقدار دهی کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن سطح امنیت شبکه از رمزهای ترکیبی (حروف + عدد) با سطح WPA-PSK و یا بالاتر استفاده نمایید. پس از اتمام کار بایستی حتماً گزینه “Apply”, “Save” و یا گزینه‌هایی مشابه با آن‌ها که به معنای اعمال تغییرات است را انتخاب نمایید.

اگر از طریق شبکه بی‌سیم به روتر متصل هستید، یک بار آن را خاموش و روشن کنید (در برخی مواقع این عمل به طور خودکار انجام خواهد شد). به یاد داشته باشید که اکنون بایستی از لیست شبکه‌های ذخیره شده در گوشی یا پی‌سی خود نام شبکه قبلی را حذف کرده و سپس مقادیر جدید را برای ورود وارد نمایید در غیر این صورت به شبکه متصل نخواهید شد.


تعداد بازديد : 83
پنج مرحله برای افزایش پیج رنک گوگل برای وب سایت

http://www.writeage.com/images/2011/05/pagerank-webart.gif

ساس پیج رنک گوگل بر روی بک لینک ها است . بک لینک ها لینک هایی هستند که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما اشاره می کنند. هر چقدر تعداد بک لینک های شما بیشتر باشد پیج رنک شما نیز بیشتر خواهد بود.
اما راههای افزایش پیج رنک گوگل چیست؟ برای اینکه در این باره بیشتر بدانید در ادامه با ما باشید.

 

 
 

۱- برای افزایش رتبه وب سایت خود به فروم ها بپیوندید

فروم ها بهترین انتخاب برای گرفتن لینک به وب سایت شما هستند. در فروم ها معمولا می توانید در امضای خود لینکی به وب سایت خود بدهید و این باعث می شود که تعداد لینک های شما و در نهایت پیج رنک شما افزایش یابد.
نکته مهم دیگری که بایستی در نظر گرفته شود این است که بایستی فرومی که در آن فعالیت دارید مرتبط با کسب و کار شما باشد که هم بتوانید پیج رنک سایت خود را ارتقاء دهید و هم ترافیک مفید را به سایت خود هدایت کنید.
البته اگر فروم مرتبط با کار شما نباشد باز هم مزایایی برای شما در نظر گرفته خواهد شد.
هرچقدر بتوانید بیشتر در فروم ها فعالیت داشته باشید به همان اندازه زبانزد خواهید شد و از این طریق است که حتی می توانید به عنوان پیشرو در زمینه کاری خود شناخته شوید.

۲- وب سایت خود را به دایرکتوری های موتور های جستجو برای لیست شدن ارسال کنید

دایرکتوری ها منبع با پتانسیلی برای گرفتن بک لینک ها هستند و از این طریق می توانید رتبه های بهتری را در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ کسب کنید.
توجه داشته باشید هر چقدر تعداد لینک ها به سایت شما بیشتر باشد ، پیج رنک بهتری را خواهید داشت و در نهایت نتایج بهتری را در موتورهای جستجو به خود تخصیص خواهید داد.

۳- برای افزایش رتبه گوگل در وب سایت خود از قسمتی به نام خبر نامه استفاده کنید

با استفاده از خبرنامه می توانید هر از گاهی مطالبی برای کاربران خود ارسال کنید و آنها را دوباره به سایت خود ارجاع دهید و از این طریق برند خود را جاودانه تر خواهید کرد.

۴- برای بهبود پیج رنک گوگل وب سایت خود مقالاتی را در زمینه کاری خود منتشر کنید

مقالات، یک منبع مناسب برای تولید ترافیک مرتبط به وب سایت شما هستند. شما می توانید لینک خود را در مقالات وارد کنید و این عمل ترافیک مناسبی را برای وب سایت شما ایجاد خواهد کرد.

۵- از وب سایت های مرتبط بک لینک بگیرید

یکی از روش های سخت و دشوار گرفتن لینک از وب سایت های مرتبط است ، پیدا کردن این وب سایت های خیلی ساده اما گرفتن بک لینک از آنها دشوار است.
بایستی با ارسال مقالات و ارتباط با این وب سایت ها بتوانید شرایط همکاری را ایجاد کنید.


تعداد بازديد : 66
NFC چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

11

ان اف سی یک امکان بسیار مهم است که در گوشی های هوشمند قرار دارد و روز به روز در حال اضافه شدن به کامپیوتر ها ، لپتاپ ها و اونواع گجت ها است .

ود در آینده ای نزدیک یک امر تاثیر گذار در زندگی ما خواهد بود که می تواند شامل خرید ، قفل کردن ماشین ، موتور ، ارتباط با دوستان و … شود .

تعریف NFC:

22

NFC مخفف کلمه ی Near Field Communicationیا همان ارتباط راه نزدیک است که برخلاف بلوتوث و وای فای باید درارتباط ها و کارهای نزدیک و با فاصله ی کم استفاده کرد .

باNFC می توان اطلاعات را بین تلفن هایی که دارای این قابلیت هستند به راحتی منتقل کرد .

گاهی اوقات NFC را به جای RFID که فناوری رادیویی است اشتباه می گیرند ولی RFID برد بیشتری دارد برای مثال در هنگام عبور از یک عوارضی با استفاده از این فناوری می توانید در کسری از ثانیه و بدون مکث ، عوارض را پرداخت کنید اما NFC به روز شده و نسخه ی جدید RFID است .با این تفاوت که برد NFC حدود 4 اینچ است و این محدودیت باعث شده تا از آن در کار های اختصاصی مثلا استفاده به عنوان کارت اعتباری و یا از آن به عنوان کارت امنیتی ورود به مکان های مهم است NFC قادر به برقرار کردن ارتباط دوطرفه است ولی RFID فقط می تواند یک طرفه کار کند همچنین NFC می تواند عکس ،فیلم و… به دستگاهی دیگر انقال دهد و کانکت بین وسایل است .

چه وسیله هایی د ارایNFC هستند ؟

اکثر تلفن های هوشمند جدید و بخشی از لپ تاپ های جدید دارای این فناوری هستند .چیپ های NFC در” تگ ” ها نیز جاسازی شده اند و نشان می دهد که دستگاه شما با کدام یک می تواند ارتباط برقرار کند .

در اینجا ما یک فایل پی دی اف برای شما آماده کرده ایم که لیست گوشی های داری ان اف سی در آن آمده است با کلیک بر روی آن ،می توانید لیست را مشاهده کنید .

33

کاربرد مهم NFC :

یکی از کاربرد های مهم که NFC بیشتر از هر چیزی با آن در ارتباط است “کیف پول موبایل ” است .و شما با این قابلیت می توانید کیف پول فیزیکی خود را در خانه بگذارید یا کلا آن را دور بیاندازید و این فناوری را جایگزینش کنید

گوگل والت Google Wallet یا کیف پول گوگل یک نمونه برای فناوری است .

123
125

شما می توانید اطلاعات کارتهای بانکی و اعتباری خودرا در آن وارد کرده و در هر مکانی از آن استفاده کنید .

124

کاربردهای دیگر NFC علاوه بر کیف پول :

1-پرداخت پارکومتر

2-دریافت بلیط یا کارت پرواز

3-باز و بسته کردن در ها .برای مثال در های ماشین های بی ام دابلیو داری ان اف سی اند که می توان با استفاده از گوشی یا هر دستگاهی که دارای ان اف سی است و ان اف سی ماشین را می شناسد ،آن ها را باز کنید.

4-دانلود اطلاعات :شرکت های تبلیغاتی و بازرگانی از این چیپ برای تبلیغ استفاده می کنند که از فناوری QR بهتر است .

امیدوارم این مطلب نیاز شما را رفع کرده باشد و به دانش شما چیزی اضافه کرده باشد.


تعداد بازديد : 49
برچسب ها : ,,
هر آنچه از یک صفحه نمایش باید بدانید

فقط به این دلیل که سازندگان صفحه نمایش، لیستی از اعداد و ارقام و کلمات را به شما به عنوان مشخصات فنی ارایه می‌کنند، شما نباید آنها را بی‌چون و چرا بپذیرید.
برخی از اصطلاحات تنها برای بازاریابی ایجاد شده‌اند و چیزی جز یک اسم تبلیغاتی نیستند. بعضی از آنها نیز باید به معنی واقعی‌شان توجه شود تا تصمیم بهتر اتخاذ گردد.
با ما همراه باشید تا با برخی از این اصطلاحات آشنا شده و با دیدن لیست مشخصات صفحات نمایش، تصمیم واقع بینانه‌تری بگیرید.
اندازه صفحه یا Screen Size
این عدد که معمولا از واحد اینچ برای بیان آن استفاده می‌شود در واقع‌اندازه قطر صفحه نمایش است. همانطور که می‌دانید هر اینچ معادل ۲٫۵۴ سانتی‌متر است. شما از روی این عدد و نسبت طول به عرض که بعدا توضیح خواهیم داد، می‌توانید مساحت صفحه نمایش را تخمین بزنید. به طور مثال یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی بیش از دو برابر یک صفحه نمایش ۷ اینچی ( با نسبت طول به عرض برابر ) مساحت دارد و این که یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی با نسبت طول به عرض ۴ به ۳، نزدیک به ۱۲ درصد بیشتر از یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی عرض با نسبت ۱۶ به ۹ مساحت دارد.
نسبت طول به عرض
از تقسیم دو عدد مذکور بر یکدیگر نسبت طول به عرض به دست می‌آید که با نام‌های نسبت تصویر یا Aspect Ratios نیز شناخته می‌شود. به طور مثال در یک صفحه نمایش Full HD اگر پیکسل‌ها مربع فرض شوند و شما ۱۹۲۰ را بر ۱۰۸۰ تقسیم کنید، عدد ۱٫۷۸ به دست می‌آید که برابر با تقسیم ۱۶ بر ۹ است.
نسبت طول به عرض ۴ به ۳ نیز بسیار رایج است که عدد ۱٫۳۳ را نتیجه می‌دهد و با‌ اندازه صفحه برابر مساحت بیشتری را نسبت به صفحات عریض دارد ( مانند ۱۶ به ۱۰ و یا ۱۶ به ۹ ). باید توجه داشت که نسبت طول به عرض بسته به کاربردی که از صفحه می‌خواهید متفاوت است. اگر فیلم هدف اصلی شما است، نسبت ۱۶ به ۹ بهترین حالت است و اگر خواندن و کارهای حرفه‌ای بیشتر مد نظر شماست نسبت ۱۶ به ۱۰ و ۴ به ۳ بهتر خواهد بود.
تراکم پیکسل‌ها در اینچ
بعد از تبلیغات زیاد شرکت اپل در مورد صفحه نمایش رتینا، این اصطلاح بسیار رایج شده است و بسیاری از سازندگان برای نشان دادن کیفیت صفحه نمایش خود از عدد ppi استفاده می‌کنند.
این عدد تراکم پیکسل‌ها در هر اینچ از صفحه نمایش را نشان می‌دهد. به طـور مثال آیفون ۴ که برای اولین بار این عدد را به یک عنصر تبلیغاتی بدل کرد، دارای تراکم پیکسل بسیار بالای ۳۲۶ پیکسل در اینچ است.
با احتساب این که آیفون از فاصله حدودا ۱۲ اینچی توسط کاربر دیده می‌شود، کیفیت آن بی‌نقص خواهد بود. برای تبلت‌ها که این فاصله به ۱۶ اینچ می‌رسد، ppi حدود ۲۱۵ کافی است.
وسعت رنگ
این اصطلاح نشان دهنده وسعت رنگی است که یک صفحه نمایش می‌تواند نشان دهد. بعضی بر این باورند که زیاد بودن وسعت رنگ معادل کیفیت بهتر است، در صورتی که اینطور نیست.
برای دیدن تصویر با کیفیت و بی‌نقص، رنگ‌های تولید شده توسط صفحه نمایش باید با استاندارد sRGB/ Rec. 709 مطابقت داشته باشد تا شما مطمئن باشید این رنگ‌ها همان رنگ‌های واقعی منبع هستند (منبع منظور فایل ذخیره شده است). یک صفحه نمایش با وسعت رنگ بیشتر اگر رنگ‌های واقعی را دقیق نشان ندهد، تنها باعث اغراق در رنگ‌ها و انحراف اطلاعات واقعی شده و تصویر واقعی را به شما ارایه نمی‌کند. معمولا LCD وسعت رنگی کمتر و OLED وسعت رنگ بیشتر از استاندارد مذکور دارند.
زمان پاسخگویی
این هم یکی دیگر از اعداد و ارقام تبلیغاتی است که به شدت از آن برای بزرگنمایـی محصول استفاده شده است. در گذشته LCDها به طور مشخص اشیاء متحرک را تار نشان می‌دادند و نمی‌توانستند با سرعت فریم‌های تصویر ورودی هماهنگی کامل داشته باشند و نتیجه نمایش تصویری تار در هنگام حرکات سریع بود.
یک تصویر ویدئویی حداکثر تا ۶۰ فریم در ثانیه سرعت دارد، یعنی در هر ۱۷ میلی‌ثانیه فریم جدید به پنل صفحه نمایش فرستاده می‌شود.
زمان پاسخگویی در واقع میزان زمانی است که صفحه نمایش برای پاسخ به تصویر ورودی نیاز دارد. این مهم است که این مقدار از ۱۷ میلی ثانیه بسیار کمتر باشد.


تعداد بازديد : 76
برچسب ها : ,,
۹ روش برای افزایش سرعت وای فای

گاهی اوقات هیچ چیز به اندازه ی دیر لود شدن یک وب سایت، یا نمایش کند ویدیو تحت وب عذاب آور نیست. مشکلات اینترنتی همواره موجب رنجش بسیاری از کاربران اینترنت، بخصوص آن هایی که کار کوتاه یا اضطراری دارند می شوند. اما با این حال روش هایی برای افزایش سرعت و قدرت وای فای در محل کار یا زندگی شما وجود دارد که خیلی از آنها هزینه ای برای شما در بر نخواهند داشت. در این مقاله قصد داریم تعدادی از این روش ها را با شما در میان بگذاریم.
روتر(مودم وای فای) را در مرکز و ارتفاع قرار دهید
محل قرارگیری روتر در خانه ی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر روتر شما در گوشه و کنج خانه قرار دارد احتمال بالایی وجود دارد که در طرف دیگر خانه سیگنال وجود نداشته یا حداقل ضعیف باشد.
محل ایده آل قرارگیری مودم جایی است که تا حد ممکن به مرکز منزل شما نزدیک بوده و در فضای باز و قدری دور از سایر وسایل الکترونیکی دیگر و نیز کاملا در دید باشد. هرچه موانعی مثل در و دیوار اطراف مودم شما بیشتر باشند، احتمال تضعیف سیگنال وای فای بیشتر خواهد شد.
همچنین بهتر است که روتر را در ارتفاع قرار دهید. روترها معمولا برخلاف انتظار عمومی، امواج را رو به پایین منتشر می کنند. بنابراین اگر آن را در ارتفاع پایین یا روی زمین قرار دهید از پوشش حداکثری سیگنال برخوردار نخواهید بود.
آنتن ها را تنظیم کنید
Gigabit-Wireless-Router
آنتن روترها یا به صورت داخلی و یا به صورت خارجی بر روی آنها نصب می شود. اگر روتر شما ۲ آنتن خارجی دارد سعی کنید آن ها رو به صورت عمود بر هم قرار دهید؛ یکی را به صورت عمودی و دیگری را به شکل افقی.
الف وات، مهندس وای فای سابق شرکت اپل می گوید:
“انتقال و دریافت اطلاعات بین دستگاه و روتر شما هنگامی به حداکثر خود می رسد که دریافت کننده و ارسال کننده هر دور روی یک تراز، امواج را دریافت و ارسال کنند. برخی از دستگاه ها آنتن عمودی و برخی آنتن افقی در خود دارند. بنابراین قرار دادن آنتن ها به صورت عمود بر هم، انتقال و دریافت اطلاعات را با سرعت بیشتری انجام می دهد.”
اما اگر روتر شما آنتن داخلی و یا فقط یک آنتن خارجی دارد، به قدری آزمون و خطا نیاز است. سعی کنید آنتن (و یا کل روتر) را در حالات مختلف عمودی و افقی قرار دهید و ببینید که کدام حالت بهتر جواب می دهد.
مبدل های پاورلاین (powerline adapters)
tplink_av200_nano_powerline_adapter_starter_kit
اگر در یک خانه ی بزرگ و چند طبقه زندگی می کنید یا اینکه امکان قرار دادن روتر در مرکز خانه وجود ندارد، راه حل بعدی استفاده از مبدل های پاورلاین می باشد. مبدل های پاورلاین که از تکنولوژی مدرن در ساختار خود بهره می برند، از سیم کشی و اتصالات الکتریکی درون ساختمان استفاده می کنند. یک مبدل را در کنار روتر خود به برق وصل کرده و به وسیله ی کابل شبکه، آن را به روتر متصل نمایید. مبدل دیگر را نیز در محلی که به پوشش شبکه احتیاج دارید به برق وصل کنید و به وسیله ی کابل شبکه آن را به دستگاه مورد نظر به طور مستقیم متصل کنید. پخش کننده های پاورلاین نیز به همین ترتیب عمل می کنند، اما همان مبدل دوم، سیگنال کافی برای حداقل یک اتاق کوچک را فراهم می کند.
تنظیمات امنیتی وایرلس را کنترل کنید
linksys-wpa2
ممکن است برای عده ای موضوع واضح و روشنی باشد، اما باور کنید تعداد بسیار زیادی از شبکه های بی سیم بدون امنیت یا حداقل با امنیت ضعیف رها می شوند. این موضوع نه تنها تهدیدی برای خود دارندگان شبکه است، بلکه ممکن است موجب کاهش شدید سرعت آن نیز بشود؛ و این بخاطر آن افرادی است که با تماشای آنلاین ویدیو و یا دانلود فایل های با حجم بالا، پهنای باند را اشغال کرده و از بدون امنیت بودن آن سوءاستفاده می کنند.
با وارد کردن IP روتر خود در نوار آدرس مرورگر وارد تنظیمات مودم خود شده و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود (که پیشفرض آن بر روی خود مودم یا دفترچه ی راهنما نوشته شده است) به صفحه ی تنظیمات دسترسی پیدا کنید. حال ازش روش رمزگذاری WPA2 به عنوان پروتکل امنیتی استفاده کرده و پسوردی فراموش نشدنی و در عین حال نه چندان ساده را برای آن انتخاب کنید و این پسورد را فقط با افرادی که مورد اعتماد شما هستند در میان بگذارید.
از نرم افزارهای نقشه ی حرارتی کمک بگیرید
FortiPlanner-SurveyHeatMap
اگر از وجود شبکه های بی سیم دیگر که ممکن است با شبکه شما تداخل داشته باشند و یا از نوع پوشش شبکه ای مورد نیاز خود اطمینان ندارید، می توانید نرم افزاری را که به شما همه ی اطلاعات لازم را درباره ی وضع پخش سیگنال ها در منزلتان در اختیارتان قرار می دهد، دانلود کنید. این نرم افزار به شما نقشه ی حرارتی وایرلس منزلتان و میزان پوشش سیگنالی که هر قسمت از منزل دریافت می کند را نمایش می دهد. با در اختیار داشتن این اطلاعات شما قادر خواهید بود که روتر خود، آنتن ها و یا مبدل ها را برای برطرف کردن مشکلات موجود جابجا کنید.
از فرکانس ۵ گیگاهرتز استفاده کنید
مشکلی که ممکن است تا به حال هرگز به آن توجه نکرده باشید، فرکانسی است که روتر شما بر روی آن فعالیت می کند. اگر روتر را بدون هیچ تنظیمات اضافه ای نصب و راه اندازی کرده اید، احتمالا گزینه ی انتخاب فرکانس در منوی تنظیمات را ندیده اید. اگر وسایل الکترونیکی زیادی در منزل خود دارید، طیف ۲.۴ گیگاهرتز ممکن است بیش از اندازه شلوغ شود. جو لوی، کارمند سابق Packetnow، در این باره می گوید: ” دستگاه های بلوتوثی، شبکه های بی سیم خارجی و حتی برخی از وسایل خانگی می توانند نویز زیادی روی طیف ۲.۴گیگاهرتز ایجاد کنند.”
برای کاهش دادن نویز و قطعی، روتر خود را از داخل صفحه ی مدیریت تنظیمات، روی ۵ گیگاهرتز تنظیم کنید، اگر هر دو گزینه ی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز موجود بود، دومی را انتخاب کنید.
از خلوت ترین کانال ارتباطی استفاده کنید
اگر در یک محله ی پر جمعیت و یا یک آپارتمان زندگی می کنید و سیگنال های مشترک زیادی با همسایگان خود دارید، انتخاب کانال ارتباطی مناسب می توانند کمی به از بین بردن تداخل ها و قطعی ها کمک کند. برای ……… ، کانال های ۱ ، ۶ و ۱۱ روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز شلوغ ترین کانال ها هستند،  زیرا این سه کانال تنها کانال هایی هستند که همپوشانی نمی کنند. اگر از فرکانس ۵ گیگاهرتز استفاده می کنید کانال زیادی برای انتخاب وجود دارند. تعداد کانال ها برای مدل های مختلف متفاوت است.
همچنین می توانید از اپلیکیشن هایی مانند Wifi Analyzer برای اندروید و یا WifiInfoView برای ویندوز استفاده کنید تا ببینید کدام کانال ها توسط کاربران اطراف بیشتر اشغال شده اند. سیستم عامل مک این قابلیت را در درون خود دارد. کافی است کلید Option را نگه داشته و بروی ایکون وای فای روی منو کلیک کنید و گزینه ی Open Wireless Diagnostics را انتخاب نمایید.
البته در اکثر روترها این قابلیت به طور اتوماتیک تعبیه شده است و با هربار ریبوت (خاموش و روشن شدن) روتر، به طور هوشمند به خلوت ترین کانال متصل می شود.
روتر جدیدی تهیه کنید
3d Modern WiFi Router on a black background
اگر مبلغ زیادی بابت اینترنت پرسرعت پرداخت می کنید و فکر می کنید که کیفیت مورد انتظارتان را دریافت نمی کنید، ممکن است مشکل سخت افزاری از طرف شما باشد. اگر روتر (یا مودم-روتر) خود را چند سالی است که خریداری کرده اید، احتمالا زمان خرید یک مدل جدید آن فرا رسیده است. وایرلس و تکنولوژی های وابسته به اینترنت در دهه ی اخیر تغییرات بزرگی را به خود دیده اند و خیلی از روترهای ساخت ۵ سال قبل و یا بیشتر، از تکنولوژی های جدید مانند ۵ گیگاهرتز، ۸۰۲.۱۱n و یا ac و سرعت بالاتر از ۱۰۰Mbps ،پشتیبانی نمی کنند. ساده ترین روش برای اینکه متوجه کهنگی روتر خود شوید این است که مشخصات مودم خود را بررسی کنید و با مشخصات سرویس های اینترنتی که توسط ISP شما ارائه می شود مقایسه نمایید.
آخرین راهکار: با ISP (سرویس دهنده ی اینترنت) خود تماس بگیرید
اگر هیچ کدام از این روش ها موثر واقع نشد، با ISP خود تماس بگیرید. شاید این کار یکی از عذاب آورترین راه حل های ممکن باشد اما می تواند از مشکلات آینده و اتلاف وقت جلوگیری کند. اگر از سرویس های اینترنتی و همچنین سخت افزار پیشنهادی ISP خود استفاده می کنید باید گفت بهترین ابزار را در اختیار دارید چرا که هر تغییر یا بروزرسانی و یا ارتقا که توسط ISP اعمال می شود به راحتی در دسترس شما نیز خواهد بود.
اگر هر مشکل دیگری در رابطه با قطعی و افت سرعت اینترنت خود دارید، معمولا ISPها می توانند مشکل شما را شناسایی و برطرف کنند که متاسفانه اغلب شما را به خرج های اضافی وادار خواهد کرد.

تعداد بازديد : 35
برچسب ها : ,,,