بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 293 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 238 hily
0 313 sonya
0 294 sasan
0 225 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 217 sasan
0 223 sasan
0 237 sasan
0 288 sonya
0 246 sonya
0 235 sonya
0 302 sasan
0 229 sasan
0 215 hily
0 221 hily
0 267 sasan
0 213 sasan

۱۰ کاری که باید برای خرید یک لپ تاپ خوب از قبل انجام دهید

یکی از سخت ترین کارها برای خرید کالاهای کامپیوتری و کالای دیجیتال، خرید لپ تاپ می باشد. تنوع لپ تاپ ها بسیار زیاد است. از نت بوک های کوچک گرفته تا آلترابوک های باریک و زیبا و لپ تاپ های مخصوص بازی عظیم الجثه! با انواع مشخصات سخت افزار متنوع.

با وجود این همه انتخاب برای مشتری، پیدا کردن مناسب ترین لپ تاپ ممکن است باعث سردرگمی خریداران شود. از میان ده ها شرکت سازنده و صدها مدل چگونه میشود انتخاب کرد؟ آیا فقط باید به «برند» توجه کرد؟ آیا انتخاب لپ تاپ بر اساس شرکت تولید کننده کار درستی است؟

یشترین سئوال خریداران یک سئوال بیشتر نیست: «چه لپ تاپی بخرم؟ یا چه لپ تاپی خوب است؟» و جواب هم یکی بیشتر نیست: «برای اینکه بتوانید در بین دریایی از لپ تاپ های گوناگون، به انتخاب مورد نظر دست یابید، ببینید به چه چیزی نیاز دارید»

اکثر راهنماهایی که برای خرید لپ تاپ در اینترنت وجود دارد در نهایت شما را به خرید کردن یک برند خاص لپ تاپ هدایت میکنند. در واقع یکجور  راهنمایی تبلیغاتی است و در اصل تبلیغاتی برای محصول خود ارائه می کنند.  ما سعی کردیم بدون هیچگونه جانبداری یک راهنمایی جامع برای خرید لپ تاب رایتان آماده کنیم. امیدواریم برایتان مفید باشد.

:: اگر در انتخاب لپ تاپ مناسب به نتیجه نرسیدید، با شماره ۷۷۶۰۲۲۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان آترامارت استفاده کنید ::


۱- اولین سئوال: آیا من به لپ تاپ نیاز دارم. اصلا برای چی لپ تاپ بخرم؟
افراد با اهداف گوناگون لپ تاپ می خرند و شاید هم واقعا اصلا به لپ تاپ نیاز نداشته باشند. اینگونه افراد اگر در انتخاب خود دقت کنند یا از یک مشاور بیطرف استفاده کنند، می بینند که اصلا به لپ تاپ نیاز ندارند و بدون اینکه هزینه بالا و اضافی پرداخت کنند، می توانستند نیازشان را بصورت دیگری مرتفع کنند.

لپ تاپ ها و نوت بوک ها به عنوان کامپیوترهای پورتابل یا قابل حمل معروف هستند و این یعنی اینکه بیشتر مناسب افرادی است که دائما در رفت و آمد هستند و در این حین به کامپیوتر نیاز دارند. قیمت لپ تاپ در مقابل یک کامپیوتر خانگی به نسبت سخت افزارهای یکسان بالاتر است. اگر شما زیاد در رفت و آمد نیستید و برای منزل خود نیاز به یک کامپیوتر دارید، می توانید یک پی سی (PC) قدرتمند خریداری کنید تا اینکه یک لپ تاپ معمولی با همان قیمت بخرید.

بنابراین قبل از خرید از خودتان بپرسید آیا من اصلا به یک لپ تاپ نیاز دارم یا خیر؟ توجه کنید که شما به راحتی می توانید سخت افزار کامپیوتر خانگی خود را ارتقاء دهید اما برای لپ تاپ نمی توانید و حتما باید از یک تکنسین فنی لپ تاپ کمک بگیرید.

اگر قصد کلاس کاری دارید یا با لپ تاپ می خواهید کارهای روزمره مانند خواندن ایمیل، نگاه کرده به فیلم ها و عکس ها، خواندن کتاب های الکترونیکی و استفاده از اینترنت را انجام دهید، پیشنهاد میشود یک تبلت بخرید که حمل آن هم نسبت به لپ تاپ بسیار آسان است.


۲- توجه به وزن لپ تاپ: این لپ تاپ رو من قراره حمل می کنم نه دوستانم
قبل از خرید، به وزن لپ تاپ حتما توجه کنید. بالاخره قرار است شما اکثر اوقات آنرا حمل کنید چون غیر از باشد، شما بهتر است یک کامپیوتر خانگی یا تبلت بخرید. اگر وزن لپ تاپ بالا باشد، در رفت و آمدهای زیاد، پا درد و کمر درد و بسیاری دیگر از موراد مشابه به سراغتان می آید که به خاطر وزن نامناسب لپ تاپ به وجود می آید. بنابراین زمانیکه به خرید لپ تاپ میروید حتما وزن لپ تاپ را در نظر بگیرید. حتی با همه این اوصاف پیشنهاد می شود برای حمل و نقل لپ تاپ از کوله پشتی استفاده کنید نه کیف دستی. کوله پشتی هم برای حمل و نقل لپ تاپ ایمن تر است و هم اینکه برای بدن شما مشکلی ایجاد نمی کند.
 

۳- توجه به سخت افزار لپ تاپ: از لپ تاپ قراره چه استفاده ای کنم؟
قبل از خرید  لپ تاپ توجه کنید که این لپ تاپ قرار است چه نیازی از شما را برطرف کند؟ و شما چه استفاده ای قرار است از لپ تاپ داشته باشید؟ کار گرافیکی انجام می دهید یا قصد بازی دارید؟ یا قراره برای کارهای معمولی مثل استفاده از اینترنت یا خواندن ایمیل ها استفاده کنید؟ یا کارهای مولتی مدیا مانند دیدن فیلم؟ و سایر استفاده های دیگر

پاسخ به یکی از این سئوالات، در انتخاب سخت افزار مناسب لپ تاپ بسیار مهم است. اگر قرار است شما کار گرافیکی انجام دهید یا با لپ تاپ خود زیاد بازی کنید، حتما لپ تاپ شما باید کارت گرافیک بالایی داشته باشد. فقط به پردازنده و رم توجه نکنید. اگر کار رندرینگ را انجام می دهید، وجود فناوری CUDA بر روی کارت گرافیک می تواند بسیار مهم باشد. به این نکات ریز بسیار توجه داشته باشید.

مهمترین ملاک ها برای سرعت بالای یک کامپیوتر در وهله اول نوع پردازنده است. دوم رم، و بعد هارد دیسک و کارت گرافیک است. اگر لپ تابتان هارد SSD داشته باشد که سرعت بارگذاری برنامه ها چندین برابر میشود. اگر می خواهید لپ تاپی بخرید که مدت زیادی بتوانید از آن استفاده کنید و نگران ارتقاء آن نباشید، سعی کنید لپ تاپی بخرید که دارای پردازنده چند هسته ای از نوع Core i5 یا Core i7  هستند. جدیدا هم که Core i9 دارد وارد بازار میشود. لپ تاپ هایی وجود دارند که کوچک هستند و زیبا اما از پردازنده های اتم بسیار ضعیف استفاده می کنند و قیمت پایینی هم دارند. کارایی را فدای زیبایی نکنید.

در همه لپ تاپ های امروزی حداقل ۲ گیگابایت رم را داریم، که برای بسیاری از کارها کافی به نظر می رسد. اما اگر شما از سیستم تان توقع دارید که تمام برنامه های تان را همزمان باز نگه دارد به مقدار بیشتری رم نیاز دارید. گیمرهای حرفه ای هم که همیشه رم کم می آورند. اما به نظر می رسد که در بیشتر مواقع تا ۸ گیگابایت رم برای یک لپ تاپ کافی باشد و بیش از آن تنها هزینه اضافی خواهد بود. ‏


۴- توجه به قیمت لپ تاپ: پول خرید لپ تاپ رو کی میده؟ قطعا من!
قیمت مهمترین قضیه این ماجراست. اکثر خریداران هنگام خرید لپ تاپ ابتدا می گویید یک لپ تاپ خوب می خواهم و اولین سئوال فروشنده این است که در چه حدود قیمتی می خواهید لپ تاپ بخرید؟ اگر مشکل مالی ندارید و  می توانید به راحتی گرانترین و بهترین لپ تاپ موجود در بازار را خریداری کنید، زیاد نگران این مورد نباشید. این مورد برای کسانی است که همیشه مشکل مالی دارند و برای خرید لپ تاپ یک محدوده هزینه دارند. تمامی معیارهایی تا اینجا گفته شد، در نهایت به مسئله قیمت ختم میشود و حتی ممکن است در انتخاب استفاده شما یا سخت افزار تاثیر زیادی بگذارد. در اینگونه مواقع سعی کنید لپ تاپی بخرید که ضمن اینکه قیمت مناسبی دارد تا حدودی با نیازهای شما منطبق باشد.

متاسفانه بیشتر از آنچه لازم است پول می پردازیم! اگر شما می خواهید با لپ تاپ تان فقط یک اینترنت گردی ساده داشته باشید و فیلم تماشا کنید، اصلا نیازی به سخت افزار گران قیمت آنچنانی و یا برندهای گران قیمت ندارید. اگر به دنبال لپ تاپی برای شرکت در جلسات و ثبت کارهای اداری تان هستید، خرید هارد بالا و یا SSD کار بیهوده ای به نظر می رسد.


۵- توجه به طراحی: قطعا هیچکس لپ تاپ بد طراحی شده را دوست ندارد
زیبایی لپ تاپ یکی از معیارهایی است که برای بسیاری از افراد مهم است. لپ تاپ های فوق باریک و نازک در بازار وجود دارد که در نهایت زیبایی طراحی شده اند. البته این مورد به سلیقه و استفاده ای که شما از لپ تاپ دارید بر می گردد. برخی از خریداران فقط به رنگ لپ تاپ اهمیت می دهند و برخی به تمامی جوانب از جمله زیبایی و طراحی دستگاه.


۶- توجه به اندازه صفحه نمایش: هر لپ تاپ بزرگی قطعا بهتر نیست
اندازه بزرگ صفحه نمایش یعنی لپ تاپ بزرگتر و لپ تاپ بزرگتر یعنی وزن سنگین تر. و این می تواند برای جابجایی و حمل نقل، شما را دچار مشکل کند. اگر قرار است فقط برای ارائه یک اسلاید پاورپوینت یک لپ تاپ ۱۷ اینچی همیشه همراه داشته باشید، منتظر عواقب و بیماری های ناشی از حمل و نقل آن باشید. برای این کار می توانید از لپ تاپ هایی با صفحه نمایش کوچک استفاده کنید. لپ تاپ هایی که دارای صفحه نمایش بالای ۱۷ اینچ دارند، دیگر لپ تاپ نیستند و صرفا شبیه لپ تاپ هستند و به آنها در اصلاح دسک تاپ می گویند و برای حمل و نقل مناسب نیستند.

بعضی از افراد می کنند که هرچی لپ تاپ بزرگتر باشه، قدرت و کارایی بالایی داره، و آخرش هم میروند یک لپ تاپ ۱۹ اینچی می خرند و بعد از چند ماه پشیمان میشوند. معمولا برای استفاده های جاری از لپ تاپ اندازه های ۱۳.۳ و ۱۴ اینچ کاملا مناسب هستند و اگر به صفحه بزرگ اهمیت می دهید، هیچگاه به بیشتر از ۱۵ اینچ فکر نکنید، مطمئنا بعد از مدتی برایتان غیر قابل حمل می شود. ‏


۷- توجه با باتری: قرار نیست لپ تاپ را به دیوار میخ کنیم و از برق استفاده کنیم
یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ، استفاده پرتابل از آن است که در هر زمان و مکانی همراهمان باشد. باتری های با زمان شارژ بیشتر کمی روی وزن لپ تاپ تاثیر دارند. اما مطمئنا یکساعت شارژ اضافه در مواقع ضروری آنقدر کارایی دارد که ارزش تحمل کمی وزن بیشتر را داشته باشد.

‏به این نکته هم توجه داشته باشید که قابلیت نگهداری شارژ اعلام شده توسط شرکت ها تحت چه شرایط کاری است. زیرا به جز چند مدل خاص از لپ تاپ ها و نت بوک ها، معمولا باتری های معمولی در شرایط کاری عادی ۳.۵ ساعت شارژ نگه می دارند. ‏


۸- توجه به درایو نوری: لپ تاپ باید درایو نوری داشته باشد
‏لپ تاپ شما حداقل باید یک دی وی دی رایتر روی خودش داشته باشد. یا اگر نیست، دقت کنید جزو وسایل همراه لپ تاپ باشد که از نوع اکسترنال است. هرچند که با کمی هزینه بیشتر می توانید لپ تاپی با بلو ری پلیر و یا بلو ری رایتر هم داشته باشید. بیشتر سازندگان لپ تاپ برای کاهش وزن دستگاه، درایو نوری را حذف کرده اند و آنرا بصورت اکسترنال ارائه میدهند.


۹- توجه به هارد دیسک: ببینید صرفه در چی هست
قبل از خرید یک لپ تاپ با هارد بالاتر به این نکات هم توجه کنید: شاید خرید یک هارد اکسترنال در کنار یک لپ تاپ با هارد پایین، کاربردی تر و به صرفه تر باشد. همچنین ممکن است استفاده از یک درایو اس اس دی ۱۲۸ در مقایسه با یک هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی بهتر باشد، البته اگر به دنبال سرعت بالاتر هستید. ‏


۱۰- توجه به گارانتی: در هر حال گارانتی مهمه
‏نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، نکات سخت افزاری هستند. شکل ظاهری، طراحی کیبورد، کیفیت تاچ پد و ... هم در انتخاب شما موثرند. موردی که در آخر می ماند بحث گارانتی است. این مورد را جدی بگیرید و از خرید هر کالای دیجیتال بدون گارانتی پرهیز کنید. اینقدر نگویید در ایران گارانتی مهم نیست. چون اگر دستگاه شما دچار مشکل باشد، باید هزینه های زیادی را متحمل شوید.

سعی کنید گارانتی شرکت های معتبر که به تعهداتشان پایبند هستند، بخرید. شرکت های گارانتی، کارکرد سالم همه چیز لپ تاپ شما را ضمانت می کنند. حتی بعضی از آنها باتری، شارژر و نرم افزار را هم در برگه گارانتی شان لحاظ کرده اند. تازه درصورت بروز مشکل، اطلاعاتتان نزدیک شرکت معتبر از امنیت بیشتری برخوردار هستند. از این گذشته، لازم نیست به وقت خرابی لپ تاپتان را زیر بغل بزنید و از این مغازه به آن مغازه بروید تا شاید یکی با قیمتی نجومی آن را تعمیر کند.


‏در نهایت همیشه قبل از خرید لپ تاپ، چندین لیست قیمت تهیه کنید، با هم مقایسه کنید، گارانتی ها را بررسی کنید، پرس و جو کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید. از کارشناسان فروش لپ تاپ مشاوره بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

سایت های اینترنتی معتبر مرجع مناسبی برای کسب اطلاعات بیشتر هستند. به دلیل رشد سریع تکنولوژی و به روز شدن بازار، نمی توانید خیلی  روی پیدا کردن مدل های جدید در بازار حساب باز کنید. سایت های اینترنتی را برای مقایسه عملکرد فنی و دیدن ظاهر لپ تاپ استفاده کنید. در بعضی انجمن های گفت و گوی اینترنتی، بحث های داغی درمورد خرید لپ تاپ جریان دارد. بعضی از آدم های باسواد در این گفت و گوها شرکت می کنند و تجربیات گرانبهایشان را بی هیچ چشم داشتی در اختیار دیگران می گذارند.

 

منبع: آترامارت

 

تعداد بازديد : 100
مطالب مرتبط
5 نکته مهم که هنگام خرید سرور باید به آن توجه داشته باشید
واردات و رجیستر گوشی‌های گران‌تر از 300 یورو ممنوع شد (+سند)
معرفی هوآوی از لپ‌تاپ سبک و حرفه ای MateBook 13 AMD Edition
معرفی تراشه‌های جذاب مدیاتک Helio G35 و Helio G25؛ گیمینگ با کیفیت با گوشی زیر 100 دلار
طرح جدید ایلان ماسک: بازی GTA در خودروی تسلا خود
هر چه سریع تر این 38 نرم افزار اندرویدی را پاک کنید
چگونگی برگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه
بیوگرافی پریسا تبریز، بانوی ایرانی-لهستانی در راس تیم کروم گوگل
چگونگی تعمیر سی دی و دی‌ وی ‌دی خش دار؟
تاثیر فناوری‌های روز بر زندگی متولدان دهه‌های ۸۰ و ۹۰
بخش نظرات

کد امنیتی رفرش