بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 294 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 239 hily
0 313 sonya
0 294 sasan
0 225 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 218 sasan
0 224 sasan
0 238 sasan
0 289 sonya
0 247 sonya
0 236 sonya
0 302 sasan
0 229 sasan
0 215 hily
0 222 hily
0 268 sasan
0 213 sasan

آن «جی» سوم منم

نوادگان ایلوموف کم کم دارند به آرمان های جد بزرگشان دست پیدا می کنند. همه می توانند مثل شخصیت این داستان بزرگ بروند دراز بکشند در رختخواب و در رویاهایشان زندگی کنند؛ البته با این فرق که در زندگی واقعی شان هم به فلاکت ایلوموف نیفتند. نسل سوم خدمات سیم کارت های تلفن همراه حتی زحمت بلند شدن و تا پای کلید رفتن برای روشن و خاموش کردن چراغ را هم از روی دوش شما برداشته و خودش متقبل می شود.

اسم 3G یا همان نسل سوم را از چند سال قبل با ورود رایتل به مجموعه اپراتورهای کشور شنیدیم. تا همین چند وقت پیش نسل سوم را فقط رایتل به صورت آزمایشی ارائه می داد اما الان اپراتورهای دیگر آن را ارائه می دهند. قرار هم بر این بود که از شهریور 93 امکان استفاده از همه خدمات این سرویس ایجاد شود که گویا تا زمان ابلاغ شدن پیوست فرهنگی اش متوقف شده اما برای خیلی هامان که هنوز هم با تلفن همراه به وای فای خانه و محل کار وصل می شویم و از اینترنت همراه چیزی نمی دانیم، 3G می تواند یک شروع رویایی باشد. فقط کافی است بدانید که چه سرعت عجیب و غریبی به ما می دهد و چه امکانات گسترده ای سوای اینترنت های معمولی دارد.


آن «جی» سوم منم

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 131
راهنمای فعال و غیرفعالسازی پیامک های تبلیغاتی

پیامک در سال‌های اخیر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مناسب مطرح گشته است و شرکت‌های مختلف شروع به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به صورت انبوه کرده‌اند.

 پیامک های تبلیغاتی

متاسفانه این شرکت‌ها طریقۀ بکارگیری صحیح پیامک را به درستی فرا نگرفته‌اند و بدون دریافت اجازه از مخاطبان، با ارسال پیامک‌هایِ بیهودۀ متعدد برای آنها ایجاد مزاحمت می‌نمایند. در ادامۀ پست می‌توانید راهنمای لغو دریافت پیامک‌های تبلیغاتی برای دو اپراتور اصلی تلفن همراه کشور را مطالعه فرمائید.

غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی همراه اول

به دلیل شکایت‌های مداوم کاربران از همراه اول، امکان لغو دریافت اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی به امکانات این اپراتور اضافه گشت. شما می‌توانید با ارسال عدد ۱ به شمارۀ پیامکی ۸۹۹۹ از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انصراف دهید. به علاوه می‌توانید برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول، با شماره تلفن ۰۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور همراه اول، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را ابراز نمائید. همچنین در صورتی که می‌خواهید امکان دریافت پیامک‌های تبلیغاتی دوباره برای شما فعال گردد نیز می‌توانید عدد ۲ را به شماره پیامکی ۸۹۹۹ ارسال کرده و به این ترتیب از آن پس پیامک‌های تبلیغاتی مختلف را دریافت نمائید.

غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل

برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل می‌توانند عدد ۲ را به شمارۀ پیامکی ۵۰۰۵ ارسال نمائید (هزینۀ ارسال پیامک به این شماره رایگان است.) همچنین شما می‌توانید از طریق خط ایرانسل خود با شمارۀ ۷۰۰ تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور ایرانسل، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را ابراز نمائید.

 لطفا به این نکته توجه داشته باشید که کدهای ارائه شده برای غیر فعال کردن آن پیامک‌های تبلیغاتی است که با پیش‌شماره‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۰۲۱ برای شما ارسال می‌گردد. در صورتی که قصد دارید از خدمات پیامکی مختلف (مثل سرویس حمایت از تیم ملی، آموزش زبان و …) انصراف دهید باید از کدهای دیگری استفاده نمایید .

لیستی از سرویس‌های پیامکی مختلف همراه با طریقۀ فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی آنها در اختیار شما قرار در زیر آوردیم.

 

بقیه در ادامه مطلب

 

تعداد بازديد : 186
شمارش معکوس برای مسدود کردن وایبر در ایران

یک هفته به پایان مهلت 30 روزه قوه قضائیه به وزارت ارتباطات مانده است تا فکری برای «مسدودسازی یا پالایش و فیلترینگ هوشمند فضای برخی شبکه‌های اجتماعی» مانند وایبر و واتس‌آپ و تانگو کند.


http://www.citna.ir/sites/default/files/1410770900612_147.png

فیلترینگ سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی موضوع جدیدی نیست؛ اما از وقتی سخنگوی قوه قضائیه نامه‌ای به وزیر ارتباطات نوشت و خواست ظرف یک‌ماه تکلیف برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله وایبر، واتس‌آپ و تانگو را روشن کند، انواع و اقسام نظرهای موافق و مخالف از سوی کاربران، کارشناسان و مسئولان منتشر شد.

 

نامه‌ای که سخنگوی دستگاه قضا در آن به انجام ندادن "اقدام مؤثر" از سوی وزارت ارتباطات در مهلت سه ماه گذشته اشاره کرده و آورده بود: «در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت‌الله آملی ظرف مدت حداکثر یک‌ماه نسبت به فرآهم‌آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی مؤثر شبکه‌های یادشده اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده‌ای طبق قانون برخورد خواهد نمود.»

 

با انتشار این نامه و ضرب‌الاجل دوباره دادن به وزارت ارتباطات، محسنی اژه‌ای هر بار که با خبرنگاران روبرو شده در این باره توضیح داده و وقتی از او پرسیده‌اند آیا قرار است وایبر فیلتر شود؟، گفته: "شورای عالی فضای مجازی که 17 اسفند سال 90 تشکیل شده است سیاست‌های مربوط به فضای مجازی و اقدامات اجرایی را تدوین می‌کند، البته این منافاتی با سایر دستگاه‌ها که دارای مسئولیت هستند مانند وزارت ارشاد، وزارت اطلاعات و قوه قضائیه ندارد. ان‌شاءالله تصمیمات اساسی در این راستا گرفته شود تا شاهد برخی از این مسائلی که این روزها مطرح است نباشیم و یا کمتر با آن مواجه شویم. همه‌ ما قائل به این هستیم که از تکنولوژی نهایت بهره‌برداری را کنیم، این را هم همه‌ ما قائل هستیم که پیوست‌های فرهنگی، امنیتی و زیرساخت‌هایی که متناسب با نظام ماست فراهم شود."

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 127
شارژ تلفن همراه در اتاق خواب یکی از عوامل چاقی در افراد محسوب می‌شود.

بر اساس یافته‌های پژوهشی محققان دانشگاه گرانادای اسپانیا، شارژ تلفن همراه در اتاق خواب یکی از عوامل چاقی در افراد محسوب می‌شود.


635486437851658011

آزمایش های انجام شده بر روی موش ها نشان داد افزایش مصرف ملاتونین که برای تنظیم الگوی خواب لازم است و اثر ضد التهابی قدرتمند دارد و باعث افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش وزن و جلوگیری از دیابت می شود، با شارژ تلفن همراه در اتاق خواب کاهش می یابد. دانشمندان بر این باورند که این امر می تواند همان اثر را در انسان داشته باشد.

شارژ تلفن همراه در اتاق خواب سطح این هورمون را کاهش داده و منجر به افزایش وزن در افراد می شود.

نتایج پژوهش های قبلی نشان می دهد قرار گرفتن در معرض امواج تلفن همراه هنگام خواب، سبب ایجاد اختلالات خواب، سردرد، کاهش تمرکز، افسردگی و کسالت می شود.

محققان اظهار کردند: زندگی امروزی و بی تحرکی، استفاده زیاد از غذاهای پرکالری و قرارگرفتن در معرض امواج مضر منجر به کاهش سطح ملاتونین می شود که اثرات مضری برای سلامتی دارد.

این هورمون در ادویه جات، سبزی، چای، قهوه، میوه، آجیل و دانه ها یافت می شود.



تعداد بازديد : 97
سامسونگ استاندارد جدیدی برای WiFi معرفی کرد

سامسونگ

کمپانی کره‌ای سامسونگ استاندارد جدیدی برای وای‌فای را معرفی کرده که می‌تواند این فناوری را متحول کند. تکنولوژی باند وای‌فای ۶۰ گیگاهرتز که پیش‌تر با محدودیت‌های فراوانی برای رسیدن به مرحله تجاری همراه بود، حالا تقریبا تکمیل شده و سامسونگ با رفع مشکلات و محدودیت‌ها قصد دارد تا از آن در محصولات آتی خود استفاده کند.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ سامسونگ استاندارد جدیدی برای وای‌فای معرفی کرده است. تکنولوژی ۶۰ گیگاهرتز جدید غول دنیای فناوری می‌تواند داده‌ها را با نرخ ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه (یا همان ۵۷۵ مگابایت بر ثانیه) انتقال دهد. این به معنای ۵ برابر شدن سرعت انتقال داده نسبت به نرخ ۸۶۴ مگابیت بر ثانیه (یا همان ۱۰۸ مگابایت بر ثانیه) استاندارد رایج کنونی است. با این استاندارد جدید، یک فیلم ۱ گیگابایتی طی زمان کمتر از ۳ ثانیه بین دو دستگاه قابل انتقال خواهد بود.

سامسونگ توانسته مشکل این تکنولوژی که هنگام زیاد شدن ابزارهای متصل نمی‌توانست جلوی تداخل‌های کانال را بگیرد، مرتفع سازد. این فناوری با مشکلات دیگری نیز درگیر بود، از جمله این که ظرفیت گذردهی پایینی داشت که منجر به آن می‌شد تا سیگنال‌های ضعیف‌تر عملا غیرقابل استفاده در دستگاه‌های متصل به شبکه باشند. سامسونگ می‌گوید توانسته این مشکل را هم با استفاده از یک طراحی مدار ویژه و یک آنتن مخصوص حل کند. غول کره‌ای همچنین مدعی شده که توانسته متدی را برای اتصال چندین ابزار به طور همزمان به شبکه را توسعه دهد.

سامسونگ با موفقیت توانسته محدودیت‌های تجاری شدن فناوری باند وای‌فای موج میلی‌متری ۶۰ گیگاهرتز را از بین ببرد و به دنبال آن است که به زودی آن را به صورت همه‌گیر در اختیار کاربران و کمپانی‌ها قرار دهد. تغییرات جدید و خلاقانه‌ای در انتظار محصولات آتی سامسونگ هستند و ممکن است آینده توسعه تکنولوژی وای‌فای هم دچار تحولاتی شود.

کیم چانگ یونگ، سامسونگ

وقتی باند ۶۰ گیگاهرتز وارد مرحله تجاری شود، سامسونگ امیدوار است تا بتواند از استادارد جدید به عنوان قابلیت ارتباطی نوینی در تلفن‌های آتی خود استفاده کند. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ برنامه‌هایی برای استفاده از این فناوری در محصولات صوتی تصویری، پزشکی و حتی پلتفرم Smart Home خود نیز دارد.



تعداد بازديد : 98
لیست ۱۰۰ برند در سال ۲۰۱۴ : اپل در جایگاه نخست

کمپانی های بزرگ در جهان هر سال سعی میکنند بهتر از سال پیش خود باشند،بعضی ها در این زمینه پس رفت میکنند و مایه ابرو ریزی میشوند و بعضی ها هم پیشرفت چشم گیری در این زمینه دارند،رقبات خیلی جذاب و نفس گیر می باشد مانند رقابت کوکاکولا و پپسی.با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به ۱۰۰ برند ارزشمند در سال ۲۰۱۴ .

 

به گزارش سافت گذر به نقل ازگجت نیوز؛ هر سال InterBrand طبق روال ۱۰۰ برند ارزشمند جهان رو معرفی میکند،با نزدیک شدن به اواخر سال ۲۰۱۴ این وب سایت دست به کار شده و این لیست را منتشر کرده است.در رتبه اول “اپل” را مشاهده میکنیم که جا خوش کرده و با پیش رفت ۲۱ درصدی خود نسبت به سال پیش قدم های موفقیت را یکی یکی می پیماید.
در رتبه دوم “گوگل” رو مشاهده میکنیم که ۱۵ درصد نسبت به سال پیش پیشرفت کرده و زیرکانه به فکر کسب رتبه اول می باشد.


gsmarena_002

در رتبه سوم کوکاکولا و چهارم IBM رو مشاهده میکنیم که ۸ درصد پس رفت داشته است.در رتبه پنجم مایکروسافت با پیش رفت ۳ درصدی خود میدرخشد.
در رتبه هفتم ساسونگ رو میبینیم که پیش رفت ۱۵ درصدی دارد و برای رسیدن به رقیب خود ینی اپل باید کلی تلاش کند.هواوی هم به عنوان برند چینی جدید و نو پا رتبه ۹۴ رو رقم می زند.

برای مشاهده کامل لیست ۱۰۰ برند ارزشمند ۲۰۱۴ اینجا کلیک کنید


تعداد بازديد : 90
زاکربرگ برترین مدیرعامل جهان و توییتر هشتمین شد

مارک اندرسون: زاکربرگ برترین مدیرعامل جهان و توییتر هشتمین عجایب جهان است

مارک اندرسون یکی از بزرگترین سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران جهان است و تقریبا بخش بزرگی از کار و افکار روزمره خود را در زمینه شرکت‌های نوپا و ارائه اطلاعات به سهام‌داران از طریق توییتر به انجام می‌رساند. او اخیرا مصاحبه‌ای را انجام داده که در آن در مورد بسیاری از موارد بحث برانگیز و مهم دنیای فناوری نظیر ساعت هوشمند اپل و بیت کوین به اظهار نظر پرداخته است.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ این سرمایه گذار بزرگ از ژانویه 2014 تمامی اظهار نظرهای خود را از طریق شبکه اجتماعی توییتر با مخاطبان خود در میان گذاشته است. موارد گوناگونی نظیر عملکرد دولت آمریکا، ادوارد اسنودن (که به عقیده اندرسون یک خائن محسوب می‌شود) تا در میان گذاشتن پیشنهادات در مورد شرکت‌های نوپا و بسیاری از امور دیگر از جمله مواردی هستند که اندرسون در حساب شخصی توییتر خود منتشر کرده است.

در واقع او که مالک یک شرکت سرمایه‌گذاری به نام Andreessen Horowitz در منطقه سیلیکون‌ولی در ایالت کالیفرنیای آمریکا است از ژانویه گذشته تا کنون بیش از 32,000 توییت ارسال کرده که به طور میانگین 100 توییت در روز بوده است. او معتقد است که رسانه‌ها مشتاقانه به دنبال مواردی هستند که او در توییتر منتشر می‌سازد. زمانی که از او در مورد فعالیت چشمگیرش در توییتر طی چند ماه اخیر سوال شد در پاسخ گفت که به نظرش امروزه بسیاری از موضوعات و مواردی که در سطح ملی مطرح می‌شوند نتیجه اتفاقاتی است که در حوزه تکنولوژی به وقوع می‌پیوندند.

البته یکی دیگر از مواردی که باعث شده تا اندرسون به عنوان یکی از خوره‌های توییتر نیز شناخته شود این است که او به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اولیه این شبکه اجتماعی مشهور شناخته می‌شود.

او معتقد است که توییتر مرکز اصلی سیستم ارتباطات عمومی این روزهای جهان است. او در گفتگاو خود با وب‌سایت Cnet بیان کرد که این روزها تمامی افراد از پاپ گرفته تا رییس جمهور کشورهای مختلف از توییتر برای اظهار نظر خود استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که او یکی از بنیانگذاران مرورگر موزاییک، اولین مرورگر اینترنت که به طور گسترده در اواسط دهه 90 میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفت نیز هست.

او در مورد مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک اظهار نظرهای جالی مطرح کرده است:

موسس 30 ساله فیسبوک، بزرگترین شبکه‌ی رسانه‌ای اجتماعی جهان احتمالا بهترین مدیرعامل در ایالات متحده آمریکا است. اما چرا؟ یکی از ابتدایی ترین دلایل برای چنین انتخابی درآمد و سود هنگفتی است که سالانه روانه حساب‌های این کمپانی آمریکایی می‌شود. دیگر مزیت‌های او ارتباط مستقیمی با روش‌های مدیریتی او دارند.

زاکربرگ یک معامله گر واقعی است. او به طرز خارق العاده‌ای متفکر بوده و از قدرت بی حد و حصری در گرفتن مشورت از افراد هوشمند برخوردار است. به اندازه کافی به کاری که انجام می‌دهد، اعتقاد داشته و یک قابلیت منحصر به فرد دارد: او آزادانه ذهن خود را تغییر می‌دهد. مارک کاملا نترس بوده و شخصیت مدیریتی او به گونه‌ای است که کارمندانش مشتاقانه مایل به کار کردن برای او هستند.

اندرسون در مورد نفوذ توییتر نیز صحبت‌هایی را مطرح کرده است:

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 70
گوگل با شتر سر به صحرا و بیابان می‌زند!

ما پیش از این دوربین‌های مخصوص «نمای خیابان» یا Street View گوگل را دیده بودیم که روی خودروهای مخصوص، دوچرخه، چرخ‌دستی، برف‌نورد و حتی کوله‌پشتی آدم‌ها قرار می‌گیرند و مشاهده کرده بودیم که گوگل چگونه در پی ارائه نماهای زیبای از همه مناطق کره زمین است.

اما در تازه‌ترین ابتکار گوگل تصمیم گرفت که منظره زیبا و غریب بیابان‌های امارت و بیابان «لیوا» را هم وارد نقشه گوگل کند.

به گزارش سافت گذر به نقل ازمجله آی تی؛ گوگل به این فکر افتاد از ساده‌ترین و ارزان‌ترین و راحت‌ترین وسیله جابجایی در بیابان استفاده کند: شتر!

10-8-2014 9-36-34 PM

و اینک دوربین‌های گوگل بر پشت شترها قرار گرفته‌اند تا مناظری زیبا از بیابان و واحه‌های امارات را به ما نشان دهند و ما بتوانیم تپه‌های پشنی ۲۵ تا ۴۰ متری را که به باد به تدریج جابجا می‌شوند و شکلشان متحول می‌شود، ببینیم.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 109
برچسب ها : ,,,,
فناوری‌های کوچکی که زندگی ما را متحول کرده‌اند

فناوری‌هایی که هر روز در اینترنت و تلویزیون تبلیغ می‌شوند، چشم بسیاری از ما را پر می‌کند، اما آیا هنوز هم کسی به فناوری‌های کوچکی فکر می‌کند که اتفاقاً چند ده سال است که زندگی ما را تغییر داده‌اند؟

 


بالأخره چند ماه پیش شرکت حمل‌ونقل عمومی نیویورک، سامانه «اتوبوس‌زمان» را راه‌اندازی کرد. اتوبوس‌زمان برنامه‌ای است که توسط آن می‌توانید همه اتوبوس‌های شهر نیویورک را تحت نظر داشته باشید؛ به‌این‌معنی‌که روی هر اتوبوس، فرستنده جی‌پی‌اس نصب‌شده، سپس همه اطلاعات گردآوری شده و در یک سایت موبایلی نمایش داده می‌شود. کافی است مسیر مورد نظر را روی وب‌سایت مشخص کنید تا فهرستی از ایستگاه‌ها و فاصله اتوبوس‌ها از ایستگاه‌ها مشخص گردد. چنانچه یک ایستگاه خاص را وارد کنید، سایت به شما می‌گوید کدام اتوبوس‌ها به آن سمت در حال حرکتند و فاصله آن‌ها چقدر است.

خیلی هم برق از سر آدم نمی‌پرد. سال‌هاست که شهرهای دیگر چنین امکاناتی داشته‌اند. اما برای من که عمری را در محله بروکلین نیویورک گذرانده‌ام و رفت‌وآمدهایم با اتوبوس صورت می‌گیرد (چون با نزدیک‌ترین ایستگاه مترو بیش از یک و نیم کیلومتر فاصله دارم)، کارم بسیار راحت شده است. حال دیگر دوراهی دیرینه «آیا منتظر اتوبوس بمانم یا پیاده رفتن سریع‌تر است؟» وجود ندارد. هر وقت اتوبوس تاخیر داشت دیگر می‌دانم چقدر تاخیر دارد. حال می‌دانم آیا بهتر است در ایستگاه منتظر بمانم یا دو خیابان پایین‌تر بروم و در ایستگاه بعدی سوار شوم. هدررفت زمان و دردسرهایم بسیار کم‌تر شده است؛ سفرهای کوتاه را می‌توانم از پیش برنامه‌ریزی کنم و زمان انتظار برای اتوبوس را به حداقل برسانم. خلاصه کلام این‌که زمان زیادی از عمرم به من بازگردانده شده است.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 117
CERN شصت‌ساله شد

آزمایشگاه فیزیک ذرات اروپا با نام سرن (CERN) که اخیرا برای کشف ذره‌ی بوزون هیگز شهرت زیادی کسب کرد به تازگی شصتمین سالروز تولد خود را جشن گرفته است. در این مطلب نگاهی به بزرگترین رویدادهای شصت سال زندگی این آزمایشگاه می‌اندازیم. با فارنت همراه باشید.


cern-60

واژه ی سرن از سرنام عبارت انجمن تحقیقات هسته‌ای اروپا (European Council for Nuclear Research) ایجاد شده است که به طور رسمی در 29 سپتامبر سال 1954 تشکیل شد. در پی جنگ جهانی دوم که قاره‌ی اروپا چند پاره شده بود، گروهی از دانشمندان و سیاستگذاران برآن شدند تا با ایجاد سرن و به بهانه‌ی تحقیقات بنیادین اتحادی دوباره در اروپا شکل دهند.


CERN_Wooden_Dome

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 99
برچسب ها : ,,
بیل و ملیندا گیتس در صدر انسان‌های نوع دوست قرار گرفتند

بیل گیتس

نشریه فوربس نام 50 نفر از افرادی که بیشترین اقدامات بشردوستانه را در ایالات متحده آمریکا انجام داده‌اند، منتشر کرده است. در این لیست نام افرادی از حوزه‌ی فناوری هم به چشم می‌خورد و البته رتبه نخست هم  متعلق به بیل و ملیندا گیتس است.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ در این لیست که افراد با بیشترین اقدامات بشردوستانه در آن قرار داشتند بیل و ملیندا گیتس که در سال گذشته بالغ بر 2.65 میلیارد دلار از ثروت خود را صرف مبارزه با بیماری‌ها و گسترش آموزش کرده بودند در میان سایر رقبای نوع دوست خود در رتبه نخست قرار گرفتند. یکی از اقدامات قابل توجه این زوج نوع دوست اختصاص مبلغ 50 میلیون دلار برای تحقیقات بین‌المللی در زمینه واکسن بیماری ایدز بوده است. شاید جالب باشد که بدانیم بیل و ملیندا گیتس در طول مدت حیات خود 30.2 میلیارد دلار معادل 37 درصد از ثروت خود را صرف اقدامات انسان دوستانه کرده‌اند.

این زوج کمک‌های خود را از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس که با کمک بسیاری دیگر از افراد در تلاش برای حل برخی از معضلات مهم دنیا است، انجام می‌دهند. «آقا و خانم مایکروسافت» در حال حاضر مشغول مبارزه با بیماری مالاریا، فلج اطفال و سایر بیماری‌ها هستند. آنها همچنین نگاه ویژه‌ای به اصلاحات آموزشی در آمریکا دارند.

در این لیست نام‌های دیگری از دنیای فناوری هم به چشم می‌خورند. مارک زاکربرگ مدیرعامل و از بنیان‌گذاران فیسبوک جایگاه پنجم این لیست را در اختیار دارد. در سال 2013 او 991 میلیون دلار به آموزش و امور مربوط به حوزه‌ی بهداشت و درمان اختصاص داد. او در کل دوره زندگی خود 1.5 میلیارد دلار از ثروت خود را به امور بشر دوستانه اختصاص داده است که این مبلغ بالغ بر 4 درصد از ثروت خالص او است. مارک زاکربرگ در سال 2013 دو برابر سال 2012 به امور خیریه کمک کرد.

اما رتبه هشتم این لیست در اختیار بنیان‌گذار شرکت اینتل گوردون مور و همسرش بتی است. این زوج نیز مبلغ 321 میلیون دلار از ثروت خود را در سال 2013 صرف امور انسان دوستانه کرده‌اند. آنها در طول حیات خود 2.6 میلیارد دلار در کارهای خیریه هزینه کرده‌اند که این مبلغ بالغ بر 37 درصد از کل ثروت این زوج آمریکایی است.

پیر امیدیار و همسرش پاملا نیز در جایگاه دهم این لیست قرار دارند. در سال 2013 آنها مبلغ 294 میلیون دلار را صرف امور خیریه کردند. این زوج نیز در طول حیات خود بالغ بر یک میلیارد دلار از سرمایه خود را از طریق بنیاد خود صرف امور مربوط به گسترش آموزش، دسترسی به اینترنت و غیره کرده‌اند.

در ادامه این لیست نام افراد دیگری از دنیای فناوری مانند پُل آلن یکی دیگر از بنیان‌گذاران مایکروسافت با کمک‌هایی بالغ بر 206 میلیون دلار در سال 2013، مایکل دل بنیان‌گذار شرکت دل به همراه همسرش سوزان با کمک‌های انسان دوستانه 100 میلیون دلاری در سال 2013 همچنین لری الیسون بنیان‌گذار شرکت اوراکل که به تازگی از سمت مدیر عاملی این شرکت کنار رفت نیز با مبلغ 54 میلیون دلار کمک بخصوص در زمینه مبارزه با فلج اطفال به چشم می‌خورد.



تعداد بازديد : 92
مرکز پاسخگویی سامسونگ در ایران راه‌اندازی شد

samsung

سامسونگ الکترونیکس، از گشایش اولین مرکز تماس اختصاصی موبایل سامسونگ در تهران خبر داد. از این پس کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ می‌توانند با شماره  42132-021  تماس گرفته و از متخصصان کارآزموده و مجرب این مرکز راهنمایی بگیرند.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ مرکز تماس مشتریان موبایل سامسونگ با هدف تحت پوشش قرار دادن طیف گسترده‌تری از مخاطبان و ارتقای سطح کیفی پشتیبانی، به صورت اختصاصی فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است. مدیر مرکز تماس مشتریان موبایل سامسونگ در این باره گفت: «این مرکز به طور اختصاصی برای کاربران دستگاه‌های موبایل سامسونگ و مطابق با استانداردها و شاخص‌های کیفی جهانی سامسونگ راه‌اندازی شده است. متخصصان این مرکز در دوره‌های آموزشی پیشرفته‌ای‌ شرکت کرده‌اند و علاوه بر دارا بودن دانش و تخصص حرفه‌ای به‌روز، با احترام، دقت و آرامش هر چه تمام‌ به سؤالات کاربران پاسخ خواهند داد و آن‌ها را راهنمایی خواهند کرد.»

به گفته الهه طاهری مدیر مرکز تماس مشتریان، راهنمایی‌های کارشناسان تنها به مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری احتمالی محدود نمی‌شود؛ بلکه کاربران دستگاه‌های موبایل سامسونگ می‌توانند هر گونه سؤال درباره انواع گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌‌های سامسونگ را از مشاوران مجرب این مرکز بپرسند، تعمیرات خود را پیگیری و یا انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند. این مرکز از سیستم پیشرفته و اختصاصی مدیریت دانش سامسونگ بهره می‌گیرد و کارشناسان آن به طور مرتب آموزش می‌بینند و اطلاعات به‌روز فنی و نرم‌افزاری مورد نیاز را فرا می‌‌گیرند.

مرکز اختصاصی تماس مشتریان موبایل سامسونگ با شماره 42132-021 از شنبه تا چهارشنبه به جز روزهای تعطیل از ساعت 8:00 تا 17:00 و پنجشنبه‌ها از ساعت 8:00 تا 12:30 آماده ارائه مشاوره و پاسخ‌گویی تلفنی است.



تعداد بازديد : 141
جایزه نوبل پزشکی به کاشف GPS درونی مغز تعلق گرفت

دکتر John O’Keefe به همراه May Britt Moser و Edvard I. Moser جایزه نوبل پزشکی را به دلیل کشف سلو‌ل‌هایی که جی‌پی‌اس داخلی را در مغز انسان تشکیل می‌دهند دریافت نمودند. O’Keefe جایزه 1.1 میلیون دلاری را با افراد نام‌برده که زوجی نروژی هستند تقسیم خواهد کرد.

nobel prize

کشف این افراد امیدواری در فهم نحوه مسیر‌یابی و درک فضایی مغز از محیط را افزایش داده که نتیجتا منجر به درک بهتر از بیماری آلزایمر می‌شود.

O’Keefe پروفسور دانشگاه لندن، تحقیقات در این زمینه را در سال 1971 آغاز کرد. وی تحقیقات خود را بر روی سلول‌های مکانی موش‌ها انجام داد. وقتی موش‌ها در قسمتی از اتاق بودند سلول‌های عصبی خاصی فعال بودند و وقتی به قسمت‌های دیگر می‌رفتند سلول‌های دیگری فعال می‌شدند.

این تحقیقات وی را به این نتیجه رساند که این سلول‌های مکانی که در قسمت هیپوکامپ مغز قرار گرفته‌اند، شامل نقشه‌ای از موقعیت فضایی هستند.

Moser ها در سال 2005 کار را بر روی تحقیقات قبلی ادامه دادند تا نتیجه مطلوب‌تری حاصل شود و نهایتا سلول‌های شبکه‌ای که سیستم هماهنگی را در مغز موش‌ها تشکیل می‌دهند کشف شدند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند سیستم‌های مشابهی نیز در مغز انسان وجود دارد. May Britt و Edvard Moser هر دو پروفسور دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ هستند و پنجمین زوجی هستند که موفق به دریافت این جایزه شده‌اند.



تعداد بازديد : 81
برچسب ها : ,,,
دایرکت‌ایکس 12 به همراه ویندوز 10 عرضه خواهد شد

دایرکت‌ایکس ۱۲

 

شرکت مایکروسافت تایید کرد نسخه‌ی دوازدهم API گرافیکی دایرکت ایکس به همراه ویندوز ۱۰ سال آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ مایکروسافت علاوه بر تایید این موضوع، عنوان کرد نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ که عرضه شده است، دارای نسخه‌ی اولیه دایرکت ایکس ۱۲ برای توسعه دهندگان است.

تیم توسعه‌ و تولید دایرکت ایکس درباره‌ی این موضوع گفتند:

در نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ کاربرین شاهد دایرکت ایکس ۱۲ خواهند بود و ما فکر می‌کنیم که این یک رویداد خارق‌العاده خواهد بود. فعل Unreal Engine تنها موتور گرافیکی که با این نسخه از API ما سازگار است ولی با دیگر توسعه‌دهندگان موتورهای گرافیکی نیز در تعامل هستیم.

هنوز مشخص نشده است که مایکروسافت تصمیم به عرضه‌ی این نسخه از دایرکت ایکس را برای ویندوزهای قبلی دارد یا خیر ولی احتمال این قضیه بسیار بعید است.

دایرکت ایکس مجموعه‌ای از رابط‌های برنامه کاربردی هستند که برای اداره‌ی وظایف مشخص در برنامه‌های چندرسانه‌ای و همین‌طور بازی‌های ویدیویی و رندر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین نسخه‌ی دایرکت‌ایکس به نام windows Games SDK در سال ۱۹۹۵ روانه بازار شد و جایگزین win32 برای رابط کاربری نمایشی شد.


 


تعداد بازديد : 111
موتور جستجوی گوگل چگونه کار می‌کند؟

موتور جستجوی گوگل چگونه کار می‌کند؟

تا به حال مشتاق شده اید بدانید در پس صفحه ی خانگی ساده و بی پیرایه گوگل چه فرایندی در جریان است و چه کسی پاسخ های شما را از جهان اینترنت در چشم برهم زدنی برای شما ظاهر می‌کند؟ گوگل صفحه‌ای تعاملی را برای توضیح چگونگی فرایند جستجو ساخته تا کاربران با نحوه عملکرد این موتور جستجو آشنا شوند.

بگوگل نحوه ی فعالیت موتور جستجوی خویش را در یک صفحه به صورتی زیبا و خلاصه بیان کرده است که بازدید مستقیم از آن از هر توضیح اضافه ای گویاتر و البته مفید تر خواهد بود، اگر تا کنون با روند فعالیت موتور جستجو آشنا نبودید با بازدید از این آدرس می‌توانید از آن آگاه شوید.

گوگل در این صفحه تعاملی به تشریح فرایند جستجو پرداخته است. شما می‌توانید با ایتفاده از این اینفوگرافیک تعاملی با نحوه عملکرد موتورهای جستجو آشنا شده و ببینید که وقتی عبارتی را مورد جستجو قرار داده و در صدم ثانیه نتیجه آن را مشاهده می‌کنید، در پشت پرده چه می‌گذرد.



تعداد بازديد : 146
نقد و بررسی اینترنت نسل سوم شبکه تلفن همراه در ایران

نسل سوم شبکه تلفن همراه یا ۳ جی (۳G) روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن‌های همراه و سیستم‌های بدون سیم می‌باشد. نسل جدید شبکه موبایل با رویکرد مولتی مدیا می‌باشد. ۳ جی برخلاف جی‌اس‌ام که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات بود، این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال چندرسانه‌ای را فراهم می‌سازد.


اینترنت

در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات رقومی (دیجیتال) منتقل می‌شود. با سرعت نسبتاً بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش بینی شده‌است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی سیم، با کیفیت مناسب مقدور خواهد بود.

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرسام؛ در ایران نسل سوم تلفن همراه به طور جامع، از اول شهریور امسال عملیاتی شد و در شهرهای اصلی کشور راه اندازی شد، پیش از این نیز اپراتور رایتل از بهمن ۱۳۸۹ با انحصار خود در بازار فعالیت خود را شروع کرده بود. اما ما به خدمات ارائه شده را از نظر، سرعت، کیفیت و هزینه بررسی کردیم، با ما همراه باشید.

سرعت

در بین تست های سرعت ما ایرانسل بیشترین سرعت را داشت، بد نیست بدانید که از بین سه اپراتور، در حال حاضر رایتل محدودیت سرعت ۱۲۸ کیلوبیتی خود را حفظ کرده و نهایتاً تا ۱مگابیت اینترنت ارائه می کنند و بدین ترتیب با محدودیت ۱۲۸کیلوبیتی عملاً تفاوتی با جی پی آر اس حس نخواهید کرد. همچنین قابل ذکر است که همراه اول نیز اعلام کرده که به زودی اینترنت نسل سوم را در با محدودیت ۱۲۸ کیلوبیتی و ۱مگابایتی ارائه خواهد کرد.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 129
تاکتیک های بازاریابی اینترنتی

در فکر حضوری موفق بر روی اینترنت هستید، اما اطلاعات مهمی از خرید اینترنتی، بازاریابی اینترنتی و فروش اینترنتی ندارید. ویا مدتهاست وب سایت دارید و جز هزینه چیز دیگری برای شما نداشته است؟ و یا به عبارت دیگر هنوز نتوانسته‌‌اید درآمد مورد انتظارتان را بدست آورید. با ما همراه باشید تا بتوانید نبض خرید اینترنتی فروشگاه خود را برای فروش بیشتر محصولاتتان داشته باشید.


Internet-Marketing-ITport-

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرسام؛ بازاریابی از طریق اینترنت بازه وسیعی را شامل می شود زیرا که صرفاً منوط به بازاریابی از طریق اینترنت و ایمیل نیست بلکه مدیریت داده ها و مدیریت روابط مشتری (CRM) را نیز شامل می شود.

به عبارت دیگر بازاریابی اینترنتی، چند مفهوم به هم گره خورده را شامل می شود که عبارتند از: طراحی، پیاده سازی، تبلیغات و فروش.
بازاریابی اینترنتی شامل همه مکان هایی است که مشتری های اینترنتی معمولاً با آن درگیر هستند همانند بازاریابی در موتورهای جستجوگر، بهینه سازی سایت، بنر های تبلیغاتی موجود در وب سایت های اینترنتی، ارسال ایمیل و …

شما برای کسب این اطلاعات و اینکه بهتر بتوانید از بازاریابی اینترنتی استفاده کنید شرکت توسعه نسل وب اقدام به تهیه کتابی با نام “تاکتیک های بازاریابی اینترنتی” کرده است. و دانلود رایگان این کتاب می تواند بزرگترین سرمایه گذاری در عرصه کار شما باشد.

در این کتاب خواهید دید که در فروش اینترنتی چه چیزهایی موثر می باشد و چه چیزهایی مضر است. آیا شما به فروش اینترنتی بیشتر فکر می کنید؟ چه نکاتی میتتواند در بازاریابی اینترنتی بیشتر به شما کمک کند ؟ چگونه می‌توانید هم در خرید سود کنید و هم در فروش ؟

آیا میدانید از چه راهکارهایی ، فروش اینترنتی صد در صدی ایجاد کنید.

اگر تجربه های بهترین فروشندگان ایران و جهان را در اختیار شما بگذاریم؛ آیا می‌توانید با استفاده از آن تجربه ها فروش اینترنتی بیشتر داشته باشید؟ چگونه مشتریان خود را جذب خرید اینترنتی وب سایتتان کنید؟

این تجربه ها در کتاب کاربردی و موثر بازاریابی اینترنتی نوشته شده است. مثال‌ها در این کتاب براساس بازار ایران و با زبانی ساده نوشته شده است. و اغلب از استراتژی هایی بکار گرفته شده است که همگی موفق و تجربه شده است .

شما می‌توانید به سادگی آن استراتژی هایی که در کتاب بیان شده است را به کار بگیرید و در کسب و کار خود معجزه شگفت انگیزی از فروش را دریابید. تاکنون فکر کرده اید که میتوانید در فرصت دو ماه استقلال مالی و فروش بالا را به کسب و کار خود برگردانید ؟

هیچ تصور ‌کردید که یک تلنگر کوچک میتواند افق های جدید در کسب و کار شما ایجاد کند. فقط و فقط یک تلنگر !!



تعداد بازديد : 153
کسب درآمد از مهارت های خود به صورت آنلاین!

بازارهای کسب و کار آنلاین به محیط هایی گفته می شوند که کاربران امکان ارائه خدمات و مهارت های خود را در بستر اینترنت دارند. خصوصیت این بازارها قیمت های منصفانه و تعدد فروشندگان و خریداران است.

آنلاین


به گزارش
سافت گذر به نقل ازبرسام؛ جزئی ترین خدمات و مهارت ها قابلیت فروش دارند و خریدار و فروشنده با تعامل مطلوب می توانند به حفظ و بقای آن کمک کنند. سیکا محیطی با همین خصوصیات است. یک بازار رقابتی و تخصصی گسترده از مجموعه مهارت هایی که فروشندگان قابلیت ارائه آنها را در فضای آنلاین دارند. بستری که سعی دارد با اعتمادسازی به رونق فرهنگ مهارت آموزی و کسب درآمد از آن بپردازد.

در سیکا کالا تبادل نمی شود، جنس فروخته نمی شود، کاربران با یکدیگر ملاقاتی ندارند بلکه آنها از توانایی های هم در محیط سایت بهره مند می شوند. سیکا یک سایت دورکاری بسیار خلاقانه و جالب است که تقریبا با بیشتر مهارت ها و تخصص ها می شود به آن وارد شد.

کاربران بسیاری با عضویت در سیکا سعی در ارائه مهارت های خود با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت نموده اند تا بازدیدکنندگان را ترغیب به رونق بازار کسب و کار آنلاین نمایند. توضیحات مناسب و حفظ بالاترین امتیاز برای فروشندگان بسیار مهم و عامل اصلی در دریافت سفارش های بیشتر است.

 خریداران در سیکا نیز با مطالعه سوابق فروشنده و نظرات سایرین می توانند بهترین کار ثبت شده را انتخاب و خریداری نمایند. پس از ثبت سفارش و دریافت اولین پاسخ از فروشنده سعی کنید تا زمان تحویل کار تماس خود را از طریق محیط گفتگو ادامه دهید تا بهترین کار را تحویل بگیرید.

به یاد داشته باشید که مبلغ پرداختی شما تا زمان تأیید نهایی کاربه وسیله شما نزد سیکا به امانت می ماند. سفارش را تحویل گرفته، به دقت بررسی کنید و مراتب نظر خود را تا ۷۲ ساعت پس از آن به فروشنده اطلاع دهید. پس از تأیید نهایی کار، بازخورد مناسب از نحوه انجام کار فروشنده را درج نمایید تا سایر کاربران از کیفیت کار او مطلع شوند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، سیکا چگونه کار می کند را مطالعه بفرمایید.

 


تعداد بازديد : 132
رونمایی از کارت گرافیکی Ares III ایسوس

سریعترین کارت گرافیکی گیمینگ دنیا با سیستم خنک‌کنندگی مایع، مجهز به دو پردازنده گرافیکی R9 290X از 15 درصد عملکرد سریعتر نسبت به GTX Titan Z در رزولوشن 4K/UHD برخوردار است.


ASUS_ROG_Ares_III

خانواده معروف محصولات حرفه‌ای ایسوس که با نام ROG شناخته می‌شود،جدیدترین محصول خود را به نام  Ares III  معرفی نمود که تنها به تعداد محدودی از آن ساخته شده است. Ares III سریعترین کارت گرافیکی گیمینگ با سیستم خنک کنندگی آبی یک اسلاتی است.

این غول گرافیکی ایسوس به دو پردازنده AMD Radeon Hawaii XT R9 290 و حافظه 8 گیگابایتیاز نوع GDDR5 مجهز و فرکانس پردازنده گرافیکی تا 1030 مگاهرتز اورکلاک شده است. نتایج آزمونهای بنچمارک 3DMark Fire Strike Extreme و4Battlefield نشان داد که عملکرد این کارت گرافیکی در مقایسه با GTX Titan Z و در رزولوشن 3840 در 2160 به ترتیب 15 و 33 درصد بهتر است.

این کارت گرافیکی جدید از طراحی سیستم خنک‌کنندگی مایع  ویژه‌ای برخوردار است که دمای کارت را در مقایسه با مدل مرجع Radeon R9 295X2 تا 25 درصد خنک‌تر نگه می‌دارد. Ares III با تجهیزات پیشرفته Super Alloy Power ساخته شده است تا در کنار فناوری GPU میزان پایداری و توان خنک‌کنندگی کارت را افزایش دهد و عملکرد کارت را در حین اورکلاکینگ و انتقال آنلاین تصاویر بهبود بخشد.

 

بقیه در ادامه مطلب

 

تعداد بازديد : 104
ظرفیت اینترنت کشور تا یک سال آینده ۱۰ برابر می‌شود

ظرفیت اینترنت کشور تا یک سال و نیم آینده ۱۰ برابر می‌شود

مدیر عامل شرکت زیرساخت می‌گوید تا یک سال و نیم آینده ۲ پروژه «تدبیر» و «امید» اجرایی شده و ظرفیت اینترنت کشور به ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت. محمود خسروی می‌گوید اجرای پروژه امید موجب توسعه پهنای باند اینترنت بین الملل به ۴ ترابیت در ثانیه و توسعه شبکه IP داخل کشور به ظرفیتی بالغ بر ۲۰ ترابیت برثانیه خواهد رسید.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ محمود خسروی، مدیر عامل شرکت زیرساخت در گفتگو با خبرگزاری مهر، با بیان اینکه پروژه های تدبیر و امید در راستای توسعه شبکه انتقال و ظرفیت اینترنت کشور اجرایی می شود، اظهار داشت: «هم اکنون پروژه تدبیر روند مناقصه را طی کرده و ارزیابی کیفی پیمانکاران صورت گرفته و کنسرسیوم های متقاضی در حال انتخاب سازنده تجهیزات هستند؛ پروژه امید نیز به موازات ایجاد زیرساختهای مدنظر توسط پروژه تدبیر، به اجرا درخواهد آمد».

وی افزود:

در پروژه تدبیر ظرفیت لایه انتقال شبکه زیرساخت ارتباطی با رشد ۱۰ برابری همراه خواهد بود و در پروژه «امید» نیز ظرفیت پهنای باند شبکه اینترنت کشور به ۴ ترابیت برثانیه می رسد.

خسروی با تاکید براینکه پروژه تدبیر در مرحله ترنسمیشن و پروژه امید در لایه آی‌پی IP برای انتقال اطلاعات تعریف شده است خاطرنشان کرد: «با اجرای پروژه امید توسعه پهنای باند اینترنت بین الملل به ۴ ترابیت بر ثانیه و توسعه شبکه IP داخل کشور با ظرفیتی بالغ بر ۲۰ ترابیت بر ثانیه در دستور کار قرار گرفته است... با اجرای پروژه تدبیر ظرفیت شبکه انتقال در دو فاز با رشد ۹ برابری از ۴۵۰ هزار لینک E1 به ۵ میلیون لینک E1 افزایش خواهد یافت».

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت:

هم اکنون ۵۴ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور وجود دارد که تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۶۷ هزار کیلومتر می رسد؛ بستر فیزیکی شبکه زیرساخت بر پایه فیبرنوری و گستردگی آن در سراسر کشور است و به دلیل حجم زیاد پهنای باند ارتباطات این پروژه، استفاده از مدرن‌ترین و به روزترین فناوری‌‌های مرتبط با شبکه انتقال، در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

در صورت صحت این ادعاها به نظر می‌رسد تا یک سال و نیم آینده باید شاهد رشد چشمگیر پهنای باند و سرعت اینترنت در کشور باشیم. امیدواریم این پروژه‌ها به سرعت به مرحله نهایی رسیده و اجرایی شوند.


تعداد بازديد : 113
کوکاکولا اینترنت رایگان را به دستگاههای خود اضافه می‌کند!

استفاده از وای‌فای به این روش رایگان بوده و برای استفاده از آن نیازی به خرید نوشیدنی ندارید. دو منطقه تحت پوشش در نزدیکی مدارس، مراکز خرید، ایستگاه‌های تاکسی و نقاط پررفت و آمد قرار دارند تا استفاده از اینترنت برای افراد بیشتری میسر باشد.

japan-vending-machine-wifi

 

نظرشما در مورد استفاده از اینترنت رایگان آن هم در هنگام نوشیدن یک نوشابه خنک در روزهای گرم چیست؟ این ایده‌ای است که کوکاکولا و British Telecom با همکاری یکدیگر قصد دارند در آفریقای جنوبی راه‌اندازی کنند.

این دو شرکت قصد دارند با بهره‌گیری از دستگاه‌های خودکار توزیع نوشابه، اینترنت را برای جوامع ضعیف نیز مهیا کنند. این طرح به طور آزمایشی در حال حاضر در دو نقطه از این کشور اجرا خواهد شد.

دسترسی به اینترنت می‌تواند تفاوتی شگرف در تحصیلات، سلامتی و حتی خلاقیت جوامع داشته باشد. البته هنوز اظهارنظری در خصوص امکان استفاده از این طرح در سراسر دنیا منتشر نشده است.


coca-cola

استفاده از وای‌فای به این روش رایگان بوده و برای استفاده از آن نیازی به خرید نوشیدنی ندارید. دو منطقه تحت پوشش در نزدیکی مدارس، مراکز خرید، ایستگاه‌های تاکسی و نقاط پررفت و آمد قرار دارند تا استفاده از اینترنت برای افراد بیشتری میسر باشد.

مدیر کوکاکولا در آفریقای جنوبی دراین‌باره می‌گوید: ” ما معتقدیم با فراهم شدن امکان دسترسی به اینترنت رایگان، دانش‌آموزان و دانشجویان در نقاط مختلف می‌توانند اطلاعات خود را به روز رسانی کنند و تحقیقات بیشتری در زمینه تحصیل خود انجام دهند. شرکت‌های کوچک نیز می‌توانند مدیریت آنلاین قدرتمندتری بر روی کارهایشان داشته باشند.”

در حال حاضر تاکید بر فراهم کردن وای‌فای برای کسانی است که امکان استفاده از گوشی‌ها یا گجت‌های الکترونیکی هوشمند را ندارند اما دلیلی وجود ندارد که با افزایش روزافزون گستره اینترنت در نقاط مختلف جهان، این ماشین‌های خودکار فروش نوشیدنی در سراسر دنیا به اینترنت مجهز نشوند.

 



تعداد بازديد : 156
Ellold می خواهد رقیب فیس‌بوک باشد
با افزایش اعتراض‌ها به فیس بوک به علت کثرت آگهی‌های تبلیغاتی به نمایش درآمده برای کاربران یک شبکه اجتماعی بدون آگهی به نام الو (Ello) برای علاقمندان راه اندازی شده است.


به گزارش سافت گذر به نقل ازافتانا؛ این شبکه تابدان حد محبوب شده که در عرض یک ساعت ۳۱ هزار نفر به آن پیوسته‌اند. علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس ello.co از امکانات این شبکه مطلع شوند، البته در حال حاضر حضور در آن تنها با دریافت دعوت نامه ممکن است.
در کنار ناراحتی از حجم تبلیغات تحمیل شده به کاربران فیس‌بوک، دلیل دیگر استقبال از الو سیاست فیس بوک در مجبور کردن کاربران به انتشار اسامی واقعیشان بوده که باعث واکنش منفی بسیاری از افراد شده است. کاربران الو مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی می توانند با ارسال پست، عکس، افزودن دوستان و تعقیب کردن افراد یک شبکه اجتماعی خاص برای خود تشکیل دهند.
آنها می توانند برای افراد تماس گیرنده از برچسب دوست یا پرسروصدا استفاده کنند تا آنچه را که دوست دارند ببینند به شیوه ای مناسب طبقه بندی کنند.
این شبکه اجتماعی به صراحت خود را ضدفیس بوک دانسته و به کاربران این شبکه اجتماعی هشدار می‌دهد که همه لینک‌ها و دوستی ها و داده های انها ردگیری می شود و آگهی دهندگان داده های آنان را خریداری می کنند تا تبلیغات بیشتری را برایشان نمایش دهند. در واقع کاربر فیس بوک محصولی است که خرید و فروش می شود.
در ادامه آمده است: ما باور داریم شبکه اجتماعی ابزاری برای توانمندسازی است نه ابزاری برای فریب، اجبار و سوءاستفاده. جایی است برای برقراری ارتباط و گرامیداشت زندگی. شما یک محصول نیستید. جالب آنکه کاربران تنها پس از اعلام موافقت با این بیانیه می توانند به شبکه الو بپیوندند. شبکه یاد شده که هنوز در مرحله آزمایشی است یک سال قبل با همراهی یک گروه کوچک ۱۰۰ نفره راه اندازی شد و از آوریل سال ۲۰۱۴ وارد مرحله جدیدی شده ، ولی هنوز زمان عمومی شدن آن مشخص نیست. کارشناسان معتقدند هنوز برای قضاوت در مورد موفقیت یا عدم موفقیت الو زود است.

تعداد بازديد : 96
برچسب ها : ,,,
وایبر در خدمت خرده‌فروشی
امروزه وایبر، واتس‏اپ و لاین به صورت وسیعی در بخش‏های مختلف مورد استفاده قرار می‏گیرند به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) این روزها همه جا صحبت از وایبر (Viber) است.


به گزارش سافت گذر به نقل ازمجله آی تی؛ اپلیکیشن کوچکی که به دلیل قابلیت‏هایش در تماس‏های صوتی و تصویری و ارسال پیام‏های متنی از طریق اینترنت در همه نقاط جهان و از جمله ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این اپلیکیشن که در زمره پیام‏رسان‏های موبایلی به شمار می‏رود ماهانه حدود ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و در کنار دیگر رقبایش از جمله واتس‏اپ به یکی از کاربردی‏ترین برنامه‏های مورد استفاده کاربران تبدیل شده است. با این حال این اپلیکیشن و دیگر برنامه‏های پیام‏رسان موبایلی مانند Line و تانگو از طرف برخی از اعضای کمیته فیلترینگ نامناسب تشخیص داده شده‏اند و حتی چند ماه قبل بر سر فیلتر کردن یا نکردن آنها بحث پرسروصدایی ایجاد شد که سرانجام با وساطت رئیس‌جمهور جلوی مسدود‏شدن آنها گرفته شد و موضوع برای تعیین سیاست‏گذاری کلان شبکه‏های اجتماعی به شورای عالی فضای مجازی سپرده شد.
با این حال نامه محسنی‏اژه‏ای قائم مقام قوه قضائیه به وزارت ارتباطات و تعیین ضرب‏الاجل یک ماهه برای این موضوع باردیگر موضوع را به بحث اول رسانه‏ها تبدیل کرده است و این در حالی است که وایبر در این مدت احتمالا نفوذ بیشتری در جامعه ایجاد کرده و افراد بیشتری از آن استفاده می‏کنند. تغییرات وایبری بسیاری از رسانه‏ها طی ماه‏های اخیر ضعف‏های شبکه‏های اجتماعی از جمله وایبر را مورد توجه قرار داده‏اند. از ضعف‏های امنیتی گرفته تا بحث‏های مربوط به سرقت اطلاعات کاربران (که البته کم و بیش در مورد همه سایت‏های و سرویس‏های بزرگ اینترنتی گفته می‏شود) اما شاید بهتر است در این مطلب به دلایل نفوذ وایبر در جامعه بپردازیم موضوعی که به نیاز ارتباطی جامعه هم مرتبط است. با گسترش اینترنت روی موبایل و همچنین افزایش گوشی‏های هوشمند در جوامعی چون ایران حالا روش‏های مقرون به صرفه‏تر از تماس‏های صوتی و پیامک از طریق اپراتورها مورد نیاز جامعه است و هر دو اپلیکیشن واتس‏اپ و وایبر توانستند از این موج تقاضا به بهترین وجه استفاده کنند، اما این شبکه‏ها تنها به دلیل کاهش هزینه تماس‏ها محبوب نشده‏اند بلکه امکان ایجاد گروه‏هایی از افراد با علاقه‏های همسو مهم‌ترین مزیت این شبکه‏ها شده است. چند هفته قبل نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت که بسیاری از فعالان بازرگانی کشور از طریق وایبر ارتباط سریع و مستقیمی بین یکدیگر ایجاد کرده‏اند و این باعث کاهش هزینه‏های بنگاه‏های کوچک شده است. جلال پور گفته بود: بسیاری از صاحبان مشاغل در شهرها و مناطق مختلف تنها با گرفتن عکس از محصول مورد نظر و گذاشتن آن در محیط وایبر پیگیری وضعیت آن را با سرعت بالا و هزینه کم انجام می‌دهند، در صورتی که برای انجام چنین زیرساختی در کشور باید ماه‌ها زمان و هزینه بسیاری را صرف می‌کردیم. به گفته وی، نگاه به فضای مجازی و فناوری اطلاعات در سرعت رشد اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است. ایران هم باید از این فناوری‌ها بهره‌مند شود. ما باید با سرعت و جدیت خلأها و کمبودها را جبران کنیم. از گپ و گفت تا کاربرد واقعیت این است که شبکه‏های اجتماعی موبایلی ابتدا مورد استفاده‏های گپ و گفت عادی و روزمره کاربران قرار می‏گیرد، اما حالا و با فراگیر شدن این ابزار قابلیت‏های دیگری هم به آن اضافه شده، به طوری که حالا بسیاری از فروشندگان هم در بازار از وایبر بهره می‏گیرند. محسن بهنامی یکی از فروشندگان بازار کامپیوتر در مورد استفاده از وایبر به «دنیای اقتصاد» می‏گوید: ‏از طریق وایبر ما به طور لحظه‏ای در جریان قیمت‏ محصولات یا ورود محصولات جدید به بازار قرار می‏گیریم و این کار هزینه‏های زیادی را از ما کاهش داده چون قبلا مجبور بودیم به ازای هر درخواست تماس تلفنی بگیریم یا هر روز ده‏ها فاکس قیمت دریافت و ارسال کنیم. به گفته بهنامی به‌رغم سرعت پایین اینترنت در ایران وایبر و شبکه‏های مشابه بسیار مورد استفاده بخش فروشگاهی قرار گرفته و تقریبا امروزه همه فروشندگان از این طریق با هم مرتبطند. رضا موسوی یک فعال بازار فرش هم معتقد است وایبر تحول قابل توجهی در ارتباط و گردش اطلاعات بین خریداران و فروشندگان فرش در کشور ایجاد کرده است. او می‏گوید: با وایبر حالا می‏توان نوع و جنس فرش و طرح آن را برای خریدار فرستاد و از این طریق بخش قابل توجهی از مراجعات غیرضروری کاهش پیدا کرده است. صاحب یک گل‏فروشی در خیابان شریعتی هم به استفاده از وایبر برای ارائه سفارش به مشتریانش استفاده می‏کند. او می‏گوید: الان خیلی از مشتریان ما از طریق وایبر سفارش گل برای دوستانشان را می‏دهند و ما از این طریق دسته گل آماده شده را به آنها نشان می‏دهیم و حتی بعضی اوقات عکس تحویل گل را هم برایشان می‏فرستیم. این موضوع به خصوص برای کسانی که در تهران نیستند یا اساسا در خارج از کشور به سر می‏برند یک امکان فوق‏العاده است. استفاده از وایبر یا ابزارهای مشابه برای خرید‏های روزمره اجناس یا اقلامی که نیاز به انتخاب دارد یکی از رو به رشدترین موارد استفاده از این ابزارها است و یکی از مهم‌ترین مزیت‏های آنان حذف سفرهای درون‌شهری است. با این حال وایبر و واتس‏اپ و لاین و دیگر ابزارهای مشابه مورد استفاده بخش‏های دیگری هم قرار گرفته‏اند. در جریان جشنواره فیلم وعکس همراه تهران که همین هفته قبل به پایان رسید مسوولان جشنواره از طریق ایجاد گروه‏هایی در وایبر توانستند ارتباط مناسبی با مخاطبان خود بگیرند و به خصوص با توجه به ماهیت این جشنواره که مربوط به عکس و فیلم بود، مخاطبان جشنواره یک اجتماع تخصصی ایجاد کردند و به بحث و تبادل نظر در مورد آثار پرداختند. استفاده از وایبر در بخش‏های دانشگاهی و برخی شرکت‏های خصوصی هم گزارش شده است. به‌عنوان مثال یک شرکت خصوصی از وایبر برای ارائه خدمات پشتیبانی به لحظه و کاهش هزینه‏های تماس مشتریانش استفاده می‏کند، اما غیر از اینها گروه‏های مورد علاقه بسیاری هم در وایبر تشکیل شده که حجم اصلی آنها را هم مطالب آموزشی می‏دهد. وایبر امن است؟ مشخص است که نه تنها وایبر بلکه هیچ ابزاری روی اینترنت امن نیست. از این رو مشخص است که این ابزارها نمی‏توانند راه ارتباطی مناسبی برای انتقال محتوای محرمانه و حساس باشند. طبیعتا بستر اطلاعاتی سازمان‏ها و نهادهای دولتی باید روی پروتکل‏ها و ابزارهای امنی قرار گیرند و تا حد ممکن چنین نیز شده است، اما در بخش دسترسی و خرده فروشی، وایبر نفوذ قابل توجهی در میان بخش‏های اقتصادی کشور ما و دیگر کشورها داشته است و به خصوص با فقدان یک اپلیکیشن ارتباطی سریع داخلی مورد توجه بسیاری از مردم ایران قرار گرفته است. وزیر ارتباطات هفته قبل در پاسخ به نامه معاون اول قوه قضائیه درباره حذف محتوای مجرمانه روی شبکه‏های اجتماعی گفت که ما در این رابطه قطعا کار کرده‏ایم و هم اکنون نیز کار می‏کنیم و به طور جدی اعتقاد داریم این نوع محتوا باید حذف شود، اما اینکه با مسدود کردن بخواهیم این کار را درست کنیم حرف دیگری است. سخنگوی دولت نیز روز چهارشنبه گذشته از برگزاری جلساتی بین دولت و قوه قضائیه در همین زمینه خبر داد. به هر شکل به نظر می‏رسد که ابزارهای ارتباطی مانند وایبر، واتس‏اپ یا هرکدام از مسنجرهای موبایل عملا دایره‏ای از مزایا و معایب را با هم دارند که این موضوع لزوم برخورد مناسب با آنها را گوشزد می‏کند. توسعه اپلیکیشن‏های بومی هم یکی از راهبردهای تشویق کاربران به سمت استفاده از برنامه‏های داخلی است، موضوعی که طی ماه‏های اخیر در دستور کار وزارت ارتباطات قرار داشته است.

تعداد بازديد : 112
نگاه رسانه ها به محل شکنجه آیفون ۶ به دعوت اپل

چند بلوک آن طرف تر از مقر اصلی و شلوغ اپل در کوپرتینو، ساختمانی معمولی است که همه آیفون ها از آن متنفرند! اینجا، اپل آخرین محصولات خود را با اتفاقات ممکن در دنیای واقعی آزمایش می کند، مانند افتادن، فشار، چرخیدن و ضربه خوردن.


  فیل شیلر، معاون بازاریابی جهانی اپل، در مصاحبه ای با سایت ورج گفت: این محصول به گونه ای طراحی شده است که هیچ مشکلی در استفاده های واقعی روزانه نداشته باشد. در فرآیند طراحی، باید می دانستیم که این محصول در استفاده واقعی چگونه عمل می کند، نیرو و فشار روی آن در چه اندازه ای است و مردم مشکلات را چگونه ارزیابی می کنند.

همانطور که احتمالا تا حالا حدس زده اید، این یکی از اماکن محرمانه ی اپل است. تنها دلیل وجود چنین گزارشی، این است که آخرین آیفون اپل، خم می شود. اما سوال اصلی این است که این مشکل برای چند نفر اتفاق افتاده است، و اینکه آیا امکان رخ دادن آن با استفاده معمولی و گذاشتن آیفون در جیب وجود دارد یا خیر.

در ادامه با ما باشید تا ببینیم اپل به منظور اثبات کیفیت محصولاتش قبل از عرضه آنها را چگونه آزمایش می کند.

 

اپل حدود ۳۰۰۰۰ آیفون ۶ را آزمایش کرده است

پاسخ اپل، این است که آیفون ۶ از مقاومت کافی برخوردار است. این دستگاه از استیل و تیتانیوم به طوری که قدرت مقاومت نقاط ضعیف را افزایش می دهد، آلیاژی ویژه از آلومنیوم که توسط اپل ساخته شده و شیشه ی تقویت شده یونی ساخته شده است. اما از همه مهم تر، به گفته این کمپانی، دستگاه مذکور به روش های متفاوتی و در جیب تعداد زیادی از کارکنان این شرکت قبل از انتشار آزمایش شده است.

حدود ۱۵۰۰۰ آیفون ۶ و ۶ پلاس برای انجام آزمایش های مختلف انتخاب شده بودند. دن ریکو، معاون بخشی مهندسی سخت افزار اپل به ورج گفت: آزمایش های لازم روی آیفون ۶ و ۶ پلاس انجام شده است. هنگامی بر قابلیت های دستگاه ها می افزاییم، باید راه آسیب رساندن به آن ها را قبل از مشتریان پیدا کنیم.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 96
آیا تکنولوژی های هوشمند نژاد انسان ها را کند ذهن می کنند؟

زمان کودکی را به یاد دارید؟ در آن دوران خوش و خرم وقتی قرار بود در مورد تکالیف روز بعد از دوستمان سوال بپرسیم، شماره تلفن منزل او را بخاطر می سپردیم. همه ی ما هنوز هم تعدادی شماره تلفن را از زمان کودکی به خاطر داریم؛ ولی‌ امروزه فقط کافی‌ است آن را در قسمت مخاطبین گوشی خود ذخیره کنید. شما در گذشته مسیر‌ها را به خاطر می سپردید؛ امروزه فقط کافی‌ است از GPS خود استفاده کنید. آیا می دانستید اگر سیستم GPS از کار بیافتد، خیلی از انسان ها در شهر های بزرگ دنیا از پیدا کردن محل کارشان عاجز خواهند بود؟ آیا انسان‌ها به سمت کند ذهن شدن پیش می‌‌روند؟

 اولین نکته این است که تعریفمان از کند ذهن چه باشد. خب به واقع امروزه دیگر نیازی به حفظ کردن شماره تلفن ها و مسیر ها نیست، و کودکان امروزی به مرور توانایی کمتری در حفظ کردن این گونه اطلاعات خواهند داشت، ولی آیا این به معنی این است که از هوش آنها کاسته شده است؟

لزوما نه. هوش به طور قطع فراتر از توانایی حفظ کردن است، اما آیا استفاده نکردن از مغز برای به خاطر سپردن، ما را به خاطر کار نکشیدن از آن کم هوش تر نمی کند؟ و این که آیا جذابیت هایی‌ که دنیای دیجیتال برای ما فراهم می کند ما را از یادگیری مطلب جدید یا تفکر بیشتر باز می دارد؟

جواب دادن به این سوال شاید امکان پذیر نباشد، ولی‌ خیلی از محققین سعی دارند تا جوابی قانع کننده برای آن بیابند. بگذارید نگاهی‌ کوتاه بر چند تا از مهم ترین دیدگاه ها در این زمینه داشته باشیم.


بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 148
اقتصاد فنلاند پس از واگذاری نوکیا به مایکروسافت

با این‌که کسب‌وکار تلفن‌های همراه نوکیا، در اواخر سال گذشته، به مایکروسافت واگذار شد تا ماجرا سرانجام این‌گونه ‌پایان پذیرد، نام نوکیا هنوز هم به ‌شدت با نام فنلاند پیوند خورده ‌است. فنلاند، کشوری است با ۵٫۵ میلیون نفر جمعیت و با فرهنگ و صنعتی‌ نا‌م‌آشنا، که به‌رغم برخورداری از استانداردهای بالای زندگی شهروندی، با شرایط اقتصادی نسبتاً سختی رو‌به‌رو است؛ شرایطی که پیش‌‌بینی می‌شود با تداوم یافتن درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین، حتی سخت‌تر هم شود. در چنین وضعیتی، خبر اخراج چندهزار نفر از کارکنان تحت رهبری مایکروسافت، از جمله شماری از شاغلان نوکیا در فنلاند، سبب شد که کاسپر ویتا، نویسنده بیزینس‌ویک، از این زاویه بر اقتصاد کنونی فنلاند نگاهی بیاندازد.

 نوکیا

 در سال ۱۹۹۸، هنگامی‌که جونی لیندمان برای نوکیا کار می‌کرد، این شرکت مهارناپذیر به‌نظر می‌رسید. در همان زمان، نوکیا به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های همراه در جهان و یکی از برترین کارآفرینان فنلاند در آن دوران، به باارزش‌ترین شرکت اروپا تبدیل می‌شد.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 62
ضرب‌الاجل محسنی اژه‌ای به وزیر ارتباطات؛ وایبر،‌ واتس‌اپ و تانگو سریعا مسدود شوند

معاون اول قوه قضائیه در نامه‌ای به وزیر ارتباطات اعلام کرد: در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت‌الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم‌آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌اپ، وایبر و تانگو شده اقدام عاجل صورت پذیرد.

 

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از میزان، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای  با اعلام مطلب فوق تاکید کرد: در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل می‌آورد.

متن کامل نامه حجت الاسلام محسنی اژه‌ای به وزیر ارتباطات بدین شرح است:

جناب آقای دکتر واعظی
وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلام علیکم
نظر به انتشار گسترده محتوای مجرمانه و ارتکا به انواع جرائم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی و ... بالاخص انتشار وسیع مطالب مهم علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی علیه حضرت امام خمینی (ره) در هفته‌های اخیر از طریق برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌اپ، وایبر و تانگو که بعضا توسط دولت‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مدیریت فنی و محتوایی می‌شود و با عنابت به این که علی رقم استمهال سه ماهه جنابعالی و همکاران محترم مبنی بر اعلام آمادگی در خصوص فرآهم‌آوری امکان مسدودسازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه‌های موصوف و ارائه شبکه‌های اجتماعی داخلی هم سطح با شبکه‌های مذکور، مع الاسف تا کنون اقدام موثری به عمل نیامده است. لذا در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت‌الله آملی ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به فرآهم‌آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه‌های یاد شده اقدام عاجل صورت پذیرد، در غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده‌ای طبق قانون برخورد خواهد نمود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای
معاون اول قوه قضائیه

 

 


تعداد بازديد : 86
ابلاغ سیاست‌های کلی «علم و فناوری»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاستهای کلی «علم و فناوری» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.
متن سیاست‌های کلی علم و فناوری که به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است:

بسم‌ الله‌ الرحمن ‌الرحیم
سیاست‌های کلی علم و فناوری (نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری)

۱- جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی و فناوری در جهان با تأکید بر:
۱-۱- تولید علم و توسعه نوآوری و نظریه پردازی.
۲-۱- ارتقاء جایگاه جهانی کشور در علم و فناوری و تبدیل ایران به قطب علمی و فناوری جهان اسلام.
۳-۱- توسعه علوم پایه و تحقیقات بنیادی.
۴-۱- تحول و ارتقاء علوم انسانی بویژه تعمیق شناخت معارف دینی و مبانی انقلاب اسلامی با: تقویت جایگاه و منزلت این علوم، جذب افراد مستعد و با انگیزه، اصلاح و بازنگری در متون، برنامه‌ها و روش‌های آموزشی و ارتقاء کمی و کیفی مراکز و فعالیت‌های پژوهشی مربوط.
۵-۱- دستیابی به علوم و فناوری‌های پیشرفته با سیاستگذاری و برنامه ریزی ویژه.
۲- بهینه سازی عملکرد و ساختار نظام آموزشی و تحقیقاتی کشور به منظور دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و شکوفایی علمی با تأ‌کید بر:
۱-۲- مدیریت دانش و پژوهش و انسجام بخشی در سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت راهبردی در حوزه علم و فناوری و ارتقاء مستمر شاخص‌ها و روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور با توجه به تحولات علمی و فنی در منطقه و جهان.
۲-۲- اصلاح نظام پذیرش دانشجو و توجه ویژه به استعداد و علاقمندی دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی و افزایش ورود دانشجویان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی.
۳-۲- ساماندهی و تقویت نظام های نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی و رتبه بندی در حوزه‌های علم و فناوری.
۴-۲- ساماندهی نظام ملی آمار و اطلاعات علمی، پژوهشی و فناوری جامع و کارآمد.
۵-۲- حمایت از تأسیس و توسعه شهرک ها و پارک‌های علم و فناوری.
۶-۲- توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی در سراسر کشور.
۷-۲- شناسایی نخبگان، پرورش استعدادهای درخشان و حفظ و جذب سرمایه‌های انسانی.
۸-۲- افزایش بودجه تحقیق و پژوهش به حداقل ۴% تولید ناخالص داخلی تا پایان سال ۱۴۰۴ با تأکید بر مصرف بهینه منابع و ارتقاء بهره‌وری.
۳- حاکمیت مبانی، ارزش‌ها، اخلاق و موازین اسلامی در نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری و تحقق دانشگاه اسلامی با تأکید بر:
۱-۳- اهتمام به نظام تعلیم و تربیت اسلامی و اصل پرورش در کنار آموزش و پژوهش و ارتقاء سلامت روحی و معنوی دانش پژوهان و آگاهی‌ها و نشاط سیاسی آنان.
۲-۳- تربیت اساتید و دانشجویان مؤمن به اسلام، برخوردار از مکارم اخلاقی، عامل به احکام اسلامی، متعهد به انقلاب اسلامی و علاقمند به اعتلای کشور.
۳-۳- حفظ موازین اسلامی و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی در استفاده از علم و فناوری.
۴- تقویت عزم ملی و افزایش درک اجتماعی نسبت به اهمیت توسعه علم و فناوری:
۱-۴- تقویت و گسترش گفتمان تولید علم و جنبش نرم‌افزاری در کشور.
۲-۴- ارتقاء روحیه نشاط، امید، خودباوری، نوآوری نظام‌مند، شجاعت علمی و کار جمعی و وجدان کاری.
۳-۴- تشکیل کرسی‌های نظریه پردازی و تقویت فرهنگ کسب و کار دانش‌بنیان و تبادل آراء و تضارب افکار، آزاداندیشی علمی.
۴-۴- ارتقاء منزلت و بهبود معیشت استادان، محققان و دانش‌پژوهان و اشتغال دانش آموختگان.
۵-۴- احیاء تاریخ علمی و فرهنگی مسلمانان و ایران و الگوسازی از مفاخر و چهره‌های موفق عرصه علم و فناوری.
۶-۴- گسترش حمایت‌های هدفمند مادی و معنوی از نخبگان و نوآوران و فعالیت‌های عرصه علم و فناوری.
۵- ایجاد تحول در ارتباط میان نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری با سایر بخش‌ها با تأکید بر:
۱-۵- افزایش سهم علم و فناوری در اقتصاد و درآمد ملی، ازدیاد توان ملی و ارتقاء کارآمدی.
۲-۵- حمایت مادی و معنوی از فرآیند تبدیل ایده به محصول و افزایش سهم تولید محصولات و خدمات مبتنی بر دانش پیشرفته و فناوری داخلی در تولید ناخالص داخلی با هدف دستیابی به سهم ۵۰ درصد.
۳-۵- تحکیم و تعمیق پیوند حوزه و دانشگاه و تقویت همکاری‌های مستمر راهبردی.
۴-۵- تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و متناسب سازی سطوح و رشته‌های تحصیلی با نقشه جامع علمی کشور و نیازهای تولید و اشتغال.
۵-۵- تعیین اولویت‌ها در آموزش و پژوهش با توجه به مزیت‌ها، ظرفیت‌ها و نیازهای کشور و الزامات نیل به جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه.
۶-۵- حمایت از مالکیت فکری و معنوی و تکمیل زیرساخت‌ها و قوانین و مقررات مربوط.
۷-۵- افزایش نقش و مشارکت بخش‌های غیردولتی در حوزه علم و فناوری و ارتقاء سهم وقف و امور خیریه در این حوزه.
۸- ۵- توسعه و تقویت شبکه‌های ارتباطات ملی و فراملی میان دانشگاه‌ها، مراکز علمی، دانشمندان و پژوهشگران و بنگاه‌های توسعه فناوری و نوآوری داخلی و خارجی و گسترش همکاری‌ها در سطوح دولتی و نهادهای مردمی با اولویت کشورهای اسلامی.
۶– گسترش همکاری و تعامل فعال، سازنده و الهام بخش در حوزه علم و فناوری با سایر کشورها و مراکز علمی و فنی معتبر منطقه‌ای و جهانی بویژه جهان اسلام همراه با تحکیم استقلال کشور، با تأکید بر:
۱-۶- توسعه صنایع و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری‌های جدید و حمایت از تولید و صادرات محصولات دانش بنیان و متکی بر فناوری‌های بومی بویژه در حوزه های دارای مزیت و ظرفیت، با اصلاح امر واردات و صادرات کشور.
۲-۶- اهتمام بر انتقال فناوری و کسب دانش طراحی و ساخت برای تولید محصولات در داخل کشور با استفاده از ظرفیت‌ بازار ملی در مصرف کالاهای وارداتی.
۳-۶- استفاده از ظرفیت‌های علمی و فنی ایرانیان مقیم خارج و جذب متخصصان و محققان برجسته سایر کشورها بویژه کشورهای اسلامی حسب نیاز.
۴-۶- تبدیل ایران به مرکز ثبت مقالات علمی و جذب نتایج پژوهش‌های محققان، نخبگان علمی و نوآوران سایر کشورها بویژه جهان اسلام.

تعداد بازديد : 50
اثرات منفی زندگی همیشه آنلاین‬

 در تعطیلات به سر می‌برید اما به محض بیدار شدن مخفیانه ایمیل‌های کاری‌ خود را چک می‌کنید. اگر هتلی که در آن اقامت دارید وای‌فای نداشته باشد یا موبایل بالای کوه آنتن ندهد، مضطرب می‌شوید. اگر شارژ موبایل‌تان در حال تمام شدن باشد بی‌قرار می‌شوید و نگرانید وقتی سر کار نیستید کارها بد پیش بروند. این‌ها همه نشانه‌های بارز استرس ناشی از «همیشه آنلاین بودن» است که نتیجه‌ اعتیاد به تلفن‌های هوشمند است.

Online

برای بعضی از مردم، دستگاه‌های قابل حمل و اینترنت‌دار الزام ساعت کار اداری ۹ صبح تا ۵ عصر را از بین برده است. انعطاف در ساعت کاری به زندگی کاری آن‌ها استقلال داده و اجازه می‌دهد زمان بیشتری را با دوستان و خانواده خود سپری کنند.

اما برای خیلی‌های دیگر، تلفن‌های هوشمند تبدیل به دیکتاتورهایی در جیب‌‌هایمان شده‌اند که هیچ وقت اجازه نمی‌دهند به طور کامل خاموش شویم، استراحت کنیم و باتری‌های خود را دوباره شارژ کنیم.

این نشانه‌ها برخی از مفسران را شدیدا نگران کرده است.

 

 

تعادل در کار و زندگی

کوین هولش، برنامه‌نویس ساکن پیتسبورگ، به قدری از زمانی که به استفاده از آیفون اختصاص می‌داد و معاشرت با خانواده و دوستان را فدای آن می‌کرد نگران بود که تصمیم به طراحی اپلیکیشنی به نام مومنت (Moment)  گرفت تا میزان استفاده او از آیفون را کنترل کند.

این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد ببینند چقدر از زمان خود را صرف استفاده از دستگاه خود می‌کنند و می‌توانند برای استفاده از آن محدودیت بگذراند و هرگاه زمانی که خود مشخص کرده‌اند نقض شد، اخطار دریافت کنند.

وبسایت این اپلیکیشن می‌گوید: «هدف مومنت، ترویج تعادل در زندگی شما است. تخصیص مدتی به استفاده از موبایل و مدتی هم برای معاشرت با دوستان و عزیزان اطراف شما بدون موبایل.»

برخی از کارفرمایان نیز اقرار می‌کنند ایجاد تعادل بین کار و زندگی آسان نیست. به کمک نیاز داریم.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 129
خبر فوری : یاهو تحریم ایران را لغو کرد

شرکت “یاهو” در سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی با اعمال محدودیت برای کاربران ایرانی ای که قصد ساخت اکانت در سایت یاهو را داشتند ذکر شماره تلفن را برای آنان الزامی ساخته بود با این حال کد تلفن کشورهایی که از سوی دولت امریکا تحریم شده اند از جمله کشور ایران برای کاربران غیر قابل دسترسی بود.

yahoo

به گزارش سافت گذر به نقل ازگجت نیوز؛ این موضوع سبب شدتا بسیاری از ایرانیان نتوانند آدرس ایمیل جدیدی در سایت “یاهو” برای خود بسازند. پس از این تصمیم یاهو تعداد زیادی از ایرانیان که اکثرا در خارج از کشور به سر می برند با ارسال نامه ای برای مسئولین شرکت “یاهو” خواستار لغو محدودیت های اعمال شده شدند.

شورای ایرانیان امریکایی (نایاک) پس از ماه ها مذاکره با یاهو ،سرانجام موافقت این شرکت را برای لغو تحریم ها علیه ایران جلب کردند.اکنون یاهو امکان ساخت ایمیل را مجددا برای کابران ایرانی فعال کرده و نام کشور عزیزمان در لیست کشورهای موجود در بخش ساخت ایمیل جدید یاهو قرار گرفته است.

yahoo-2


تعداد بازديد : 81
ليست صفحات
تعداد صفحات : 17