بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 294 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 239 hily
0 313 sonya
0 294 sasan
0 225 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 219 sasan
0 224 sasan
0 238 sasan
0 289 sonya
0 247 sonya
0 236 sonya
0 302 sasan
0 229 sasan
0 215 hily
0 223 hily
0 268 sasan
0 213 sasan

نوترینو (NOTRINO)، سرویس اینترنت نسل نو همراه اول

معرفی نوترینو

سرویس اینترنت نسل سوم و چهارم همراه اول با نام تجاری "نوترینو"، آماده بهره برداری است. نوترینو مزایای بیشماری دارد که در ادامه به آن اشاره می شود:

 اینترنت نسل نو همراه اول (نوترینو)، برخلاف نسل های گذشته (2G) که تکنولوژی آن مبتنی بر سرویس مکالمه بود، مبتنی بر سرویس انتقال دیتا است و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چند رسانه‌ای را فراهم می‌سازد.

 

نام نوترینو از کجا آمده است؟

نوترینو یک ذره بنیادی با جرمی بسیار اندک است که با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می‌کند. نوترینوها ذرات شگفت انگیزی هستند که در تمام هستی پراکنده شده اند و از آنجایی که برهم کنش بسیار ضعیفی با سایر ذرات ماده دارند، مسافت‌های بسیار طولانی را درون مواد بدون هیچ مانعی طی می کنند.

نوترینو با حرف یونانیDescription: \nu (نو)  نمایش داده شده و در زبان انگلیسی به صورت neutrino نوشته می شود. همراه اول به منظور سهولت در خواندن این نام، عبارت NOTRINO با حروف بزرگ را در کنار کلمه فارسی نوترینو بکار برده است.

 

با نوترینو از چه خدماتی می توان بهره مند شد ؟

  • اتصال به شبکه اینترنت با سرعت و قابلیت اطمینان بالا و در حین حرکت
  • برقراری تماس تصویری
  • دانلود ویدئو، امکان دریافت کلیپ های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه
  • امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی های تلفن همراه
  • توانایی تبادل حجم انبوهی از اطلاعات
  • دسترسی آسان تر به برنامه های کاربردی (app ها)
  • شرکت در گیم های آنلاین
  • بهره مندی سریع تر از انواع محتواهای ارزش افزوده

مهمترین ویژگیهای فنی نوترینو

  • افزایش ایمنی ارتباطی نسبت به نسل های قبلی
  • افزایش پهنای باند دسترسی به اینترنت برای کاربران (نسل سوم تا  ۲۱ Mbps و نسل چهارم تا ۱۵۰ Mbps)
  • افزایش کیفیت و تنوع خدمات قابل ارائه
  • استفاده بهینه از طیف فرکانسی
  • کاهش تاخیر ارتباطی

 

شرایط استفاده از نوترینو

  • حضور در محدوده ی  پوشش 3G یا 4G
    • - علامت های  3G ، و +H بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که در محدوده پوشش 3G قرار دارید.
    • - علامت های  4G و LTE بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که در محدوده پوشش 4G قرار دارید.
  • استفاده از گوشی هایی که تکنولوژی 3G یا 4G را پشتیبانی می کند.
  • خرید و فعالسازی بسته هوشمند اینترنت ماهانه

نکات مهم:

  • این بسته ها برای هر دو سیم کارت دائمی و اعتباری طراحی شده است و مشترک، با فعالسازی بسته های هوشمند اینترنت و حضور در محدوده پوشش 3Gیا 4Gمی تواند از خدمات نوترینو بهره مند شود.
  • برای استفاده از نوترینو نیازی به تعویض سیم کارت نیست.
  • تنظیمات نوترینو مانند GPRS بوده و در صورتی که مشترک تاکنون از سرویس اینترنت استفاده می نموده، نیازی به تنظیمات جدید نیست.
  • مشترکین تنها و تنها در صورتی می توانند از خدمات نوترینو بهره مند شوند که یک بسته ی هوشمند اینترنت ماهانه ی فعال داشته باشند.

 

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 526
برچسب ها : ,,,,
قیمت اینترنت ایران 3500 برابر ژاپن

کمتر از یک‌سال تا پایان برنامه پنجم توسعه باقی مانده است. در این برنامه رتبه ٢ منطقه در زمینه دسترسی به اینترنت برای کشور پیش‌بینی شده بود اما حالا نه‌تنها ایران از نظر سرعت اینترنت رتبه آخر منطقه را از آن خود کرده است که قیمت اینترنت در ایران دوبرابر افغانستان و بیشتر از ٣٥٠٠ برابر ژاپن است.


رتبه اینترنتی ایران در قعر خاورمیانه!

ایران از نظر سرعت و قیمت دسترسی به اینترنت، رده‌های آخر جهان را از آن خود کرده است.

براساس گزارش سالانه وب‌سایت معتبر نت‌ایندکس درباره میانگین سرعت اینترنت در کشورهای مختلف، ایران رتبه ١٦٩ را از میان ١٩٢ کشور جهان از آن خود کرده است. این رده‌بندی هرساله براساس میلیون‌ها تستی تنظیم می‌شود که کاربران کشورهای مختلف برای ارزیابی سرعت اینترنت خود انجام داده‌اند.

 نکته جالب اینجاست که ایران در سال‌های گذشته رتبه‌های بهتری ثبت کرده است به‌عنوان مثال در ٢٣ فوریه ٢٠١٢ ایران رتبه ١٥٥ دنیا را به دست آورد و در تست سالانه ٢٠١٠ رتبه ١٤٣ را به خود اختصاص داد. این موضوع نشان می‌دهد که سایر کشورهای دنیا در زمینه ارتقای خدمات اینترنتی خود با سرعت بیشتری نسبت به ایران پیشرفت کرده‌اند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، کمترین سرعت اینترنت در جهان متعلق به چند کشور آفریقایی مانند لیبی و اریتره و برخی از کشورهای آمریکای‌جنوبی مانند کوباست. از این میان ایران رکورددار کمترین سرعت اینترنت در خاورمیانه نیز به‌شمار می‌رود و افغانستان و لیبی در جایگاه‌های بالاتر از ایران دسته‌بندی شده‌اند. 


سرعت اینترنت در ایران پایین‌تر از آفریقا و تمام کشورهای همسایه

بررسی رتبه و سرعت اینترنت کشورهای مختلف، نکات جالبی فاش می‌کند. در شرایطی که کشورهای آسیای‌شرقی مانند کره‌جنوبی، ژاپن و سنگاپور در صدر پرسرعت‌ترین‌های اینترنت در جهان دسته‌بندی می‌شوند، برخی از کشورهای آفریقایی مانند اوگاندا، آفریقای‌جنوبی، غنا و زیمبابوه از میانگین سرعتی بالاتر از ٢ مگابایت برخوردارند.

در میان کشورهای همسایه نیز بحرین از متوسط سرعتی معادل 2.31 مگابایت، سوریه 1.57 مگابایت، پاکستان 1.46 مگابایت و قطر 3.19 مگابایت برخوردار است.  ترکیه با برخورداری از متوسط سرعتی حدود 6.05 مگابایت به‌عنوان یکی از ٣ پایتخت اینترنت در جهان انتخاب شده است.  متوسط سرعت اینترنت در ایران 0.63 مگابایت گزارش شده، این در شرایطی است که افغانستان میانگین سرعت خود را از  0.83 مگابایت به بالاتر از یک مگابایت رسانده است. 


بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 143
بهترین درآمد فروش در اینترنت با گوگل و الکسا

 مهدی رودکی گفت،اگر بخواهم به کسی توصیه کنم که چگونه بهترین درآمد فروش را در اینترنت داشته باشد، خلاصه‌اش این می‌شود: یا رتبه یک در گوگل داشته باش یا الکسارنک زیر ۱۰۰۰.

الکسااما این را هم بلافاصله اضافه می‌کنم که: «لطفا به روش‌های قانونی و اخلاقی فکر کن. اما چرا این نکته آخر؟

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرسام؛ با کسب رتبه بالا در گوگل می‌توان کالا و خدمات خود را فروخت و مخاطب بیشتر جذب کرد و با الکسارنک بالا، شانس فروش فضای تبلیغاتی در سایت افزایش می‌باید.
بنابراین کسب رتبه بالا در گوگل و الکسا هر چه نزدیک‌تر به یک، نه تنها نکوهیده که پسندیده است اما متاسفانه برای رسیدن به هر دوی آنها ده‌ها راه غیرقانونی و غیراخلاقی وجود دارد که از قضا همین راه‌ها و روش‌ها در داخل کشور رواج دارد.

داستان پاپ‌آپ‌ها را به یک عنوان یک راه غیراخلاقی اگر مروری سرانگشتی بکنیم، خیلی ساده می‌توان پی برد که کاربران وب خصوصا مبتدی‌ها، زمان زیادی را صرف بستن پاپ‌های ناخواسته که به شکل تهوع‌آوری به مانیتور کاربران حمله‌ور شده‌اند، می‌کنند.پاپ آپ اگر درست استفاده می‌شد، خالقش را مجبور به عذرخواهی نمی‌کرد.

آنچه در عمل می بینیم، توافقی شوم علیه کاربران است.
هدف اگر قبلا تبلیغ بود، اینک کسب الکسارنک بهتر است؛ و جالب است بدانید که سردسته این جریان شوم در حال حاضر الکسارنکی زیر ده در ایران دارد.

کسب و کار ما و بسیاری از شرکت‌های دیگر بر مبنای رتبه بهتر در گوگل و افزایش ترافیک سایت‌ها، شکل گرفته است و طبیعتا از اینکه تعداد درخواست و مشتری‌هایمان افزایش یابد، خوشحال می‌شویم اما نکته نگران کننده این شده است که مشتریان دیگر از ما سرویس نمی‌خواهند، فقط عدد می‌خواهند.
آنها خیلی رک و راست می‌پرسند آیا می‌توانید الکسارنک ما را به زیر ۱۰۰۰ ایران بیاورید؟ پاسخ ما هم البته ساده شده است: بله با… میلیون تومان.

اما این نوع از مذاکرات خلاصه شده و رک، چه ایرادی دارد؟

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 72
ربات Pepper احساسات شما را می‌فهمد

ربات Pepper احساسات شما را می‌فهمد

 

شرکت ژاپنی Softbank، هرچند تا کنون چندان خبرساز نشده است، اما هم اکنون ماسایوشی سون، مدیرعامل این شرکت از رباتی پردهه برداری کرده است که نامش کنایه‌ای بر ریز بودن اما تیز بودنش دارد! این ربات که ویژگی‌های انسان گونه‌ی زیادی را یدک می‌کشد از فناوری استفاده می‌کند که از شرکت فرانسوی Aldebaran به امانت گرفته شده است.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ این شرکت فرانسوی همان شرکتی است که پیش‌تر ربات انسان نمای Nao را طراحی کرده بود. آن‌ها معتقدند که ربات‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌توانند احساسات انسانی را به سادگی دریابند و با آن‌ها به نحوی کاملا طبیعی ارتباط بر قرار کنند.

این شرکت برنامه دارد که این ربات‌ها را تا سال آینده به صورت عمومی و با قیمتی تنها 2000 دلار عرضه کند. این ربات قادر است با استفاده از ارتباط کلامی و زبان بدن احساسات خود را ابراز کند، هم چنین این ربات به میکروفون‌ها داخلی و حسگر مجاورت نیز مجهز است تا حضور افراد را به طور کامل حس کند. کاربر می‌تواند بر حسب نیاز بر روی این ربات نرم افزارهای خود را نصب کند ضمن اینکه امکان به روز رسانی این ربات نیز وجود دارد تا ربات پس از مدتی از زمانی که شما آن را خریداری کرده‌اید هوشمندتر و طبیعی‌تر رفتار کند.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 157
برچسب ها : ,,,,
کارمندان "اپل" چقدر درآمد دارند؟

محبوب‌ترین برند در دنیای تکنولوژی و ارزشمندترین شرکت جهان یعنی اپل همیشه مورد توجه طرفدارانش و مردم عادی در سراسر جهان بوده و هست. درست به همین دلیل هم هست که روند کاری و اداری در داخل این شرکت معمولا برای شرکت‌های رقیب و حتی افراد عادی هم جالب و جذاب بوده و هست. با این اوصاف است که بسیاری از ما فکر می‌کنیم افراد شاغل در اپل درآمد و شرایط کاری بسیار خوب و مناسبی دارند.
 حالا موسسه تحقیقات مشاغل Glassdoor به این پرسش‌های ذهنی پاسخ داده و به بررسی و معرفی پردرآمدترین مشاغل در شرکت اپل پرداخته است که آنها را در اینجا می‌بینید. 


1- طراح صنعتی با درآمد 167 هزار و 260 دلار: اصلا تعجب نکنید، چون استیو جابز بارها و بارها گفته بود اپل شرکتی است که در تقاطع طراحی و تکنولوژی ایستاده است. با این اوصاف طراحی خلاقانه که در عین سادگی و مدرن بودن محصولات این شرکت را منحصر به فرد کرده است، برای اپلی‌ها اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل حاضرند برای آن هزینه زیادی هم بپردازند. جانی آیو طراح ارشد این شرکت حالا به خاطر همین طرح‌های خلاقانه و متفاوت شهرت جهانی دارد.


2- مهندس ارشد سخت‌افزار با درآمد 138 هزار و 753 دلار: مهندسان شاغل در بخش سخت‌افزار اپل بعد از آنکه چند سال در این بخش کار کنند و حسابی تجربه به‌دست آورند می‌توانند به این سمت برسند و سپس درآمد قابل‌توجهی کسب کنند.


3- مهندس ارشد نرم‌افزار با درآمد 130 هزار و 130 دلار: درآمد او کمی کمتر از مهندس ارشد سخت‌افزار است. در چنین جایگاهی افراد روی محصولات حساسی مانند نقشه اپل یا ساختار سیستم‌عامل آی فون کار می‌کنند و به همین دلیل شغل آنها اهمیت زیادی برای مدیران دارد.


4- مدیر محصولات با درآمد 120 هزار و 182 دلار: وظیفه او این است که مطمئن شود هر محصول به سلامت به محل مورد نظر صادر شده و رسیده است. او در طول این کار باید با بخش کنترل کیفیت در تماس باشد تا کیفیت محصول رسیده را بررسی کنند و اطلاع دهند. مدیر محصولات با بخش‌های دیگری مانند بازاریابی، طراحی، مهندسان نرم‌افزار و سخت‌افزار هم در ارتباط است.


5- مهندس طراحی محصولات با درآمد 119 هزار و 742 دلار: طراحی بخش بسیار با اهمیتی در شرکت اپل است و به همین دلیل مدیران این شرکت درآمد خوبی به مهندسان طراح می‌پردازند که معمولا بیش از درآمد یک مهندس نرم‌افزار است.


 

بقیه در ادامه مطلب


تعداد بازديد : 132
درآمد یک مهندس در شرکت گوگل چقدر است؟

دستمزد یک مهندس نرم افزار کارآموز در شرکت گوگل معادل یک پنجم حقوق رئیس جمهور آمریکا است.

 

شرکت گوگل یکی از موفق ترین شرکت های تکنولوژی جهان است و جای تعجبی نیست که دستمزدها در این شرکت نیز بالا باشد. وبسایت اقتصادی بیزنس اینسایدر فهرستی از میزان درآمد برخی از مشاغل در شرکت گوگل را منتشر کرده که بنابراین فهرست میزان دستمزد یک مهندس ارشد نرم افزار نزدیک به 153 هزار دلار در سال است. در واقع این سرمهندسان بیشترین دستمزد را در شرکت دریافت می کنند. درآمد یک مهندس تحقیق در این شرکت نیز 140 هزار دلار در سال است. یک مهندس تحقیق نرم افزار که باید به پروژه های جدید بیاندیشد نیز در شرکت گوگل نزدیک به 127 هزار دلار درآمد دارد و درآمد مهندس فروش و مهندس نرم افزار در گوگل نیز  حدود از 119 هزار دلار در سال است. نکته جالب توجه در میان دستمزد مهندسان در شرکت گوگل، دستمزد آن دسته از مهندسان نرم افزار است که ابتدا به صورت کارآموز در گوگل مشغول به کار می شوند، یک مهندس نرم افزار کارآموز در گوگل در یک سال مبلغی بین 70 تا 90 هزار دلار دریافت می کند و اگر جایگاه این فرد از کارآموز به کارمند رسمی ارتقا یابد، دستمزد آن نیز تقریبا دو برابر خواهد شد. گفتنی است که میانه درآمد در آمریکا معادل 51 هزار دلار در سال است. میانه درآمد، رقمی است که درآمد نیمی از افراد بیشتر و درآمد نیم دیگر افراد کمتر از آن است. حقوقی که رئیس جمهور آمریکا بابت شغلش دریافت می کند نیز حدود 400 هزار دلار در سال است.


تعداد بازديد : 135
آغاز پشتیبانی گوگل از کاراکترهای غیرلاتین در جی میل/ ساخت ایمیل با حروف فارسی

سرویس پست الکترونیک جی میل از این پس قادر به شناسایی آدرس‌های ایمیلی است که در آن‌ها از کاراکترهای غیرلاتین استفاده شده باشد.

به نقل از ونچربیت، گوگل اعلام کرده که با افزوده شدن این قابلیت به جیمیل افراد می‌توانند با استفاده از الفبای زبان‌های غیرلاتین و از جمله فارسی برای خود در این سایت آدرس ایمیل ذخیره کرده و از آن استفاده کنند.

قرار است این قابلیت علاوه بر جیمیل به سرویس تقویم شرکت گوگل موسوم به گوگل کالندر هم افزوده شود. این اقدام بر مبنای استانداردهای وضع شده توسط گروه (Internet Engineering Task Force - IETF) در سال ۲۰۱۲ انجام می‌شود و گوگل اولین شرکت بزرگ فناوری است که به کاربرانش امکان داده با کاراکترهای محلی در سرویس جیمیل آدرس ایمیلی به خود اختصاص دهند.

البته هنوز این قابلیت برای همه کاربران فراهم نشده و کسی فعلا نمی‌تواند با استفاده از کاراکترهای غیرلاتین آدرس ایمیل جدیدی برای خودش ایجاد کند. اما قرار است در آینده نزدیک چنین فرصتی برای همگان ایجاد شود. همچنین کاربران می‌توانند چنین ایمیل‌هایی را از کاربران مختلف دریافت کنند.



تعداد بازديد : 108
دانمارک رکورد سرعت اینترنت را شکست

دانمارک پرسرعت‌ترین اینترنت دنیا را با سرعت ۴۳ ترابیت بر ثانیه داراست. این رکورد در گذشته برای کشورهایی نظیر کره جنوبی و آمریکا بوده است.

به گزارش بنکر (Banker)، سرعت اینترنت مبحثی است که در تمامی کشورها از مباحث مهم شمرده می‌شود.
 در این میان کشورهایی نظیر: کره جنوبی،سوئد، نروژ، آمریکا، فنلاند و ... از جمله پرسرعت‌ترین اینترنت‌ها را دارا هستند.
 اما دو روز پیش در کشور دانمارک محققان دانشگاه dtu رکورد سرعت در فضای سایبر را بدست آورند.  
 43 ترابیت بر ثانیه یا 5300 گیگابایت در ثانیه!
برای هضم این سرعت می‌توان تصور کرد که اطلاعات یک هارد دیسک 5 ترابایتی را در کمتر از 1 ثانیه انتقال دهیم. یا فیلم 120 دقیقه‌‌ای fullHD یا 1080P را در کثری از ثانیه دانلود کنیم.
 با توجه به اینکه  این سرعت با تکنولوژی اتصال تک لیزری- تک فیبری بدست آمده امکان اجرای آن در کشورها فراهم شده و می‌تواند در دسترس عموم نیز قرار بگیرد.


تعداد بازديد : 82
استیو جابز: نابغه‌ای که دومی ندارد

استیو جابز تا چندی پیش مدیرعامل شرکت اپل بود و البته در بیزینس کارت او نشانی از این عبارت به چشم نمی‌خورد زیرا او بنیانگذار شرکت اپل است و همانطور که تاریخ نشان می‌دهد او تنها نابغه اپل و کسی است که این شرکت را نجات داد و تبدیل به باارزش‌ترین شرکت فناوری در حال حاضر کرد.

سهام‌داران اپل هنوز در شوک رفتن او از شرکت اپل بودند و در تردید فروش یا عدم فروش سهام خود به سر می‌بردند ولی جابز به آنها در مورد تیم کوک اطمینان کامل داده بود.


35 سال پس از تاسیس شرکت اپل در یک گاراژ در دره سیلیکون کالیفرنیا و بحران‌های مالی اپل در 1997 و 14 سال پس از بازگشت دوباره جابز سهام اپل از 6.5 دلار در هر سهم در طی 8 سال به بیش از 403 دلار برای هر سهم رسیده است و تمامی این موفقیت‌ها را باید در سایه مدیریت جابز دانست.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 1034
کار کردن در شرکت اپل چگونه است؟

شرکت اپل یکی از جذاب ترین شرکت ها برای افرادی است که به تکنولوژی علاقه دارند.

مشغول به کار شدن در شرکت اپل را می توان آرزوی بسیاری از نوجوانان و جوانان، به خصوص آن هایی که به تکونولوژی علاقه مندند، به حساب آورد. شکی نیست سهیم بودن در پروسه طراحی محصولاتی مانند iPhone  یا iPad شگفت آور خواهد بود و البته درآمد بسیار بالایی هم به همراه خواهد داشت چرا که شرکت اپل سالیانه به طور متوسط به هر کارمند 103 هزار دلار حقوق می دهد. شاید به همین خاطر باشد که داستان های زیادی در مورد مصاحبه های شغلی شرکت اپل نقل می شود از جمله اینکه قطعات بازشده یک دستگاه آی فون را جلوی مصاحبه شونده می گذارند و از او می خواهند که آن ها را سر هم کند. اما داستانسرایی در مورد اتفاقات داخل شرکت اپل به همین جا ختم نمی شود. یکی از کارمندان سابق این شرکت اخیرا کتابی را با عنوان "درون اپل" منتشر کرده که در آن برخی از ماجراهای درون این شرکت را بیان کرده است که آن بخش از کتاب که مربوط به نخستین روز کاری در اپل می شود؛ مورد توجه رسانه ها قرار گرفته.

 

تعداد بازديد : 206
برچسب ها : ,
فیس‌بوک یک سرویس دهنده اینترنت

تبدیل شدن فیس‌بوک از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت

فیس بوک در تلاش است از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت مبدل شود و برای این کار از ابزارهایی که شاید علمی – تخیلی به نظر برسند، استفاده می کند.
مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک در مقاله‌ای در روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت: همانطور که دسترسی به پلیس یا اورژانس از طریق یک تلفن ضرورت و اهمیت انکارناپذیری دارد، امکان متصل شدن به اینترنت هم به همین اندازه حیاتی است.وی دیدگاه‌های خود در مورد آینده اینترنت را شرح داده و گام هایی که باید در این راستا برداشته شود را نیز برشمرده است. به گفته وی هم اکنون تنها یک سوم مردم زمین به اینترنت دسترسی دارند و بقیه به علت هزینه‌های بالا یا ضعف زیرساخت ها از چنین قابلیتی بهره مند نیستند.وی افزوده که فیس بوک در تلاش است از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت مبدل شود و برای این کار از ابزارهایی که شاید علمی – تخیلی به نظر برسند، استفاده می کند. پهباد، ماهواره و اشعه لیزر از جمله ابزاری هستند که فیس بوک از آنها برای ارائه خدمات خود در آینده استفاده خواهد کرد.به گفته زاکربرگ مشکل ۹۰ درصد مردم کره زمین عدم دسترسی به شبکه اینترنت نیست، بلکه آنها قادر به تامین هزینه‌های دسترسی به انواع داده نیستند. بخشی از راه حل در صورت تامین اینترنت رایگان در دسترس خواهد بود.وی اضافه کرد: همان طور که تلفن زدن به پلیس یا اورژانس در اکثر کشورهای جهان برای دریافت کمک‌های ضروری رایگان است و از این بابت هزینه‌ای در قبض تلفن منظور نمی‌شود، باید در آینده استفاده از سرویس های اساسی و مهم اینترنتی هم برای همه کاربران رایگان شود.

‎تبدیل شدن فیس‌بوک از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت

 فیس بوک در تلاش است از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت مبدل شود و برای این کار از ابزارهایی که شاید علمی – تخیلی به نظر برسند، استفاده می کند.
مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک در مقاله‌ای  در روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت: همانطور که دسترسی به پلیس یا اورژانس از طریق یک تلفن ضرورت و اهمیت انکارناپذیری دارد، امکان متصل شدن به اینترنت هم به همین اندازه حیاتی است.وی دیدگاه‌های خود در مورد آینده اینترنت را شرح داده و گام هایی که باید در این راستا برداشته شود را نیز برشمرده است. به گفته وی هم اکنون تنها یک سوم مردم زمین به اینترنت دسترسی دارند و بقیه به علت هزینه‌های بالا یا ضعف زیرساخت ها از چنین قابلیتی بهره مند نیستند.وی افزوده که فیس بوک در تلاش است از یک شبکه اجتماعی به یک سرویس دهنده اینترنت مبدل شود و برای این کار از ابزارهایی که شاید علمی – تخیلی به نظر برسند، استفاده می کند. پهباد، ماهواره و اشعه لیزر از جمله ابزاری هستند که فیس بوک از آنها برای ارائه خدمات خود در آینده استفاده خواهد کرد.به گفته زاکربرگ مشکل ۹۰ درصد مردم کره زمین عدم دسترسی به شبکه اینترنت نیست، بلکه آنها قادر به تامین هزینه‌های دسترسی به انواع داده نیستند. بخشی از راه حل در صورت تامین اینترنت رایگان در دسترس خواهد بود.وی اضافه کرد: همان طور که تلفن زدن به پلیس یا اورژانس در اکثر کشورهای جهان برای دریافت کمک‌های ضروری رایگان است و از این بابت هزینه‌ای در قبض تلفن منظور نمی‌شود، باید در آینده استفاده از سرویس های اساسی و مهم اینترنتی هم برای همه کاربران رایگان شود.‎

تعداد بازديد : 123
اپراتور چهارم موبایل بی‌نیاز از شبکه خدمات دیتا می‌دهد

رگولاتوری از امکان سنجی ورود اپراتور چهارم در قالب اپراتور دیتای همراه خبر داد و اعلام کرد: با توجه به اشباع بازار تلفن همراه کشور در بخش صوت، اپراتور جدید بیشتر در بخش دیتای موبایل فعالیت خواهد کرد.

 

اپراتور

 
صادق عباسی شاهکوه درباره انجام مطالعه و امکان‌سنجی ورود اپراتور جدید تلفن همراه با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مشاور بین‌المللی افزود: با توجه به تکنولوژی‌های جدیدی مانند M2M و سلامت الکترونیکی، فرصت‌هایی برای اپراتور جدید وجود خواهد داشت و به نظر می‌آید به دلیل رشد تصاعدی دیتای تلفن همراه که با افزایش محتوا و سرویس‌های داخلی بیشتر هم خواهد شد، وجود اپراتور خاص دیتا لازم باشد.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: در صورتی که اپراتورهای موجود، شرایط رگولاتوری برای ارتقا به نسل‌های بالاتر را که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و در الحاقیه پروانه‌ها نیز منعکس شده را برآورده نکرده و مجوز ارتقا نگیرند، سهم بیشتری از بازار دیتای تلفن همراه به اپراتور جدید تعلق می‌گیرد.
وی درباره پیش‌شرط‌های ارتقای شبکه‌های تلفن همراه از نسل ۲ به نسل‌های بالاتر افزود: کلیات صدور مجوز ارتقای شبکه تلفن همراه از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده است که در آن رویکردهایی مانند ایجاد توازن در تخصیص طیف مورد نیاز اپراتورها، فراهم‌کردن امکان صدور مجوز اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)، اجرایی‌کردن رومینگ ملی، ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP)، رفع اشکالات و ابهام‌های پروانه‌های موجود و همچنین عمل به تعهدات از سوی دارندگان پروانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

 

حاتم بخشی از کیسه اپراتورها

مسوولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بهانه ایجاد رقابت و تعادل در بازار خبر از حضور اپراتورهای جدید تلفن همراه می‌دهند؛ اما از سوی دیگر کارشناسان چنین فرآیندی را نه تنها موجب رقابت پذیری بازار نمی‌دانند؛ بلکه معتقدند این کار باعث ایجاد انحصار و ضرر و زیان اپراتورهای با سابقه بازار خواهد شد.

نزدیک به چهار سال است که از زمان اجرایی شدن قرار داد خدمات نسل سوم تلفن همراه می‌گذرد؛ اما با این حال و به رغم  دو سال و اندی انحصار در ارایه این خدمات اپراتور سوم تنها توانست کمتر از یک میلیون کاربر نسل سوم جذب کند. از سوی دیگر این اپراتور اکنون به واسطه شرط رومینگ ملی توانسته راهی که اپراتورهای دیگر در ۲۰ سال زمان و با صرف هزینه‌های میلیون دلاری طی کرده‌اند را یک شبه سرمایه‌گذاری طی کند.

با این حال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اکنون به فکر ارایه مجوز اپراتورهای جدید است؛ اپراتورهایی که فاقد تخصص فنی و علمی هستند و قرار است به راحتی و بدون هیچ‌گونه زحمتی و تنها با صرف بودجه تبلیغاتی روی شبکه دیگران سوار شوند و سودهای میلیاردی به جیب بزنند.

رسیدن به نقطه کنونی ارتباطات در کشور، جدا از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، پشتوانه کاربرانی را به همراه دارد که سرد و گرم اپراتور تلفن همراه خود را چشیده‌اند تا بتوانند اکنون با پیشرفت فناوری از فناوری‌های جدید استفاده کنند.

در این بین اما قانون و مقررات‌های سازمان تنظیم مقررات باعث شده که کاربران برای استفاده از فناوری‌های جدید باید هزینه‌های مضاعف خرید سیم‌کارت جدید و یا انتقال شماره خود بر اپراتورهایی که سابقه و عقبه‌ای از آن‌ها دردسترس نیست را به جان بخرند.

حال سوالی که پیش می‌آید آن است که آیا بازار ایران به ایجاد اپراتورهای بی‌کیفیت نیاز دارد؟‌ آیا ایجاد بار اضافی روی شبکه‌های اپراتورهای دیگر که اکنون و بعد از سال‌ها قرار است خدمات دیتا را به کاربران تشنه خود ارایه دهند منجر به کاهش کیفیت سراسری نمی‌شود؟‌ آیا این شایعه درست است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ماموریت ویژه‌ای برای کاهش سهم و سود اپراتورهای قدیمی بازار دارد؟‌ یا اینکه قرار است با ایجاد اپراتورهای مجازی بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری و ریسکی تنها کیسه حق‌السهم دولت از این محل پر شود؟

 



تعداد بازديد : 60
فروش آنلاین کالاهای الکترونیک مصرفی

دیجی کالا 
زمینه کاری: فروش آنلاین کالاهای الکترونیک مصرفی
نیروی انسانی: ۳۰۰ نفر سال تاسیس: ۱۳۸۵

 

فروشگاه برادرانه

 

تردیدی‌ نیست که دیجی‌کالا در بازار فعلی کسب و کارهای فناوری فراتر از یک فروشگاه اینترنتی صرف است. وب‌سایتی که دیگر تنها یک مرجع محتوایی برای ابزار تکنولوژیکی به شمار نمی‌آید و می‌توان آن را یک فروشگاه آنلاین تمام‌عیار ابزار الکترونیکی محسوب کرد: از لپ‌تاپ، موبایل و دوربین دیجیتال گرفته تا لوازم آشپزخانه، اداری و صوتی تصویری که وجه مشترک همه آنها الکترونیکی بودن‌شان است. پشت صحنه‌اش بسیار مفصل‌تر از جلوی صحنه‌اش است. ۴۰۰ هزار نفر بازدید در هر روز سرمایه بسیار ارزشمندی برای دیجی کالا بوده تا سرمایه‌گذاری در بخش فروشگاه اینترنتی‌اش را سرعت بیشتری ببخشد. یک‌شبه هم به اینجا نرسیدند؛ از سال ۸۳ نیاز چنین وب‌سایتی را در وب فارسی احساس کردند و در سال ۸۵ آن را پیاده‌سازی کردند. در سال ۹۱ پیشنهاد شراکت صندوق سرمایه‌گذاری سرآوا را می‌پذیرند و جهش معقولی در کسب و کارشان ایجاد می‌کنند. «توسعه فزاینده» مجموعه، کوتاه‌ترین واژه‌ای است که می‌توان برای توصیف هدف مدیران همزاد، جدی و مصمم دیجی‌کالا در سال ۹۳ استفاده کرد. شرکت در مجموع شامل ۳۰۰ نفر پرسنل است که مدیران آن یعنی حمید و سعید محمدی با قطعیت می‌گویند:«این تعداد تا پایان سال به ۷۰۰ نفر می‌رسد.»

 

بقیه در ادامه مطلب

 

تعداد بازديد : 82
پدر اینترنت به ایران می آید

پدر اینترنت به ایران می آید

 

«سر وینتون سرف» که از او به عنوان پدر اینترنت یاد می‎شود، برای حضور در اجلاس بین المللی Persian ICT Week به ایران می‎آید.

در نخستین هفته فناوری پارسی زبانان ( Persian ICT Week ) اجلاسی دو روزه با همین نام و با موضوع کلی «اینترنت، پیشران توسعه اقتصادی» برپا می‎شود. این اجلاس 8 و 9 شهریور ماه امسال (30 و 31 اوت 2014) در محل سالن اجلاس سران تهران و با حضور نمایندگان، وزرای کشورهای منطقه و مقامات دولتی و خصوصی کشورمان برگزار می‎شود. در این اجلاس به منظور گسترش حضور و تاثیرگذاری خط و زبان فارسی در اینترنت جلسات تخصصی مرتبط با اینترنت با حضور کارشناسان و صاحب نظران از ایران و جهان از تمامی حوزه های ذی نفع برپا خواهد شد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با همکاری اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب (اجمع) این اجلاس را مدیریت و اجرا می‌کند.

 



تعداد بازديد : 76
برچسب ها : ,
7 نکته درباره اینترنت که احتمالا نمی‌دانید!

امروزه ‌عادت بر این است که معمولا ‌کاربران دیگر پرسش‌های خود را از کسی نمی‌پرسند، بلکه مستقیم‌ به سراغ گوگل و Bing رفته و از اینترنت پاسخ ‌خود را می‌خواهند؛ اما اگر از ما بپرسند‌ اطلاعات ما از اینترنت چیست، چه باید بگوییم و از اینترنت چقدر می‌دانیم؟ ما در اینجا شما را با هفت نکته جالب درباره اینترنت آشنا می‌سازیم که احتمالا از آنها بی‌خبرید!


برخی از کاربران گمان می‌کنند ‌با استفاده از Private Browsing امنیت حریم خصوصی خود را حفظ می‌کنند. واقعیت این است، در حالی که وب‌گردی در حالت Private در مرورگر هرچند به افزایش ضریب امنیت تا حدی کمک می‌کند، ‌به هیچ وجه شما را نامرئی نمی‌کند! در این حال هنوز شما قابل رصد و هک شدن هستید و هکرها هنوز هم‌ می‌توانند به سادگی اطلاعات شما را بدزدند.

در حالی که هر روزه از اینترنت به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای ارتباطات و حتی و کسب و کار خود بهره می‌بریم، ‌باید یک بار از خود ‌بپرسیم ‌چقدر از اینترنت می‌دانیم. اینکه اینترنت بواقع چیست و چگونه می‌توان از آن بهره برد؟!


هفت نکته درباره اینترنت که احتمالا نمی‌دانید!

 

شاید به اندازه‌ای در فضای وب و سایبری مشغول و غرق شده‌‌ایم که اساسا فراموش کرده‌ایم ‌در ‌چنین فضایی هستیم؛ اما لازم است‌ گاهی سری بالا کنیم و از ماهیت آنچه در آنیم و تاریخچه آن بیشتر آگاهی به دست آوریم.

البته در اینجا ما نمی‌خواهیم ‌وارد مبحث ماهیت اینترنت و وب و یا تاریخچه آن شویم، چرا که این موضوع مباحث مفصل و چالشی ‌در بر دارد و قطعا تعریف ماهیت اینترنت چیزی نیست که در یک گزارش کوتاه بتوان‌ جامع به آن پرداخت، بلکه هدف ما در اینجا این است که شما را با هفت نکته جالب در خصوص اینترنت و وب آشنا سازیم که در آن ضمن تمرکز بر جنبه سرگرم‌کننده، کمی چاشنی اطلاعات عمومی در خصوص اینترنت نیز مخلوط است.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 254
اپل کی به ایران آمد؟

شاید بسیاری از مشتاقان جوان حوزه‌ی تکنولوژی و به طور خاص در این مجموعه، طرفداران شرکت اپل تصور اینکه روزی اپل در ایران نمایندگی داشته باشد و به صورت رسمی خدماتش را به کشور ایران ارائه کند کمی دور از ذهن هست. اما بهتره کمی به عقب برگردیم. مقطعی از تاریخ صنعت آی تی ایران که شرکت اپل به صورت رسمی در این کشور حضور داشت. شاید فکر کنید که چرا اینک باید به این موضوع اشاره شود و اینکه چه سودی میتواند داشته باشد، دلیل اصلی انتشار این مقاله و تهیه آن اخباری بود که طی چند ماه گذشته فضای اینترنت را در بر گرفته بود مبنی بر اینکه اپل اولین نمایندگی اش را در ایران راه انداخته است و یا اخبار مربوط به تعویض و به عبارتی بروز رسانی لوگو اپل در شرکت ثبت علائم تجاری و کلی شایعات و داستان های دیگر که در این مقاله کاری به صحت این اخبار نداریم، اما میخواهیم ببینیم تا چه حد میتوان به این قضیه امیدوار بود، آیا واقعا یک روزی آرزوی ورود رسمی شرکت اپل به ایران میتواند به حقیقیت بپیوندد؟ با ما همراه باشید تا نگاهی عمیق تر به این موضوع بیاندازیم.

نگاهی کلی به تاریخچه کمپانی اپل در ایران

بد نیست کمی به گذشته ها برویم، قدیمی تر ها به خوبی یادشان میاید که اوایل دهه ۷۰ شمسی، شرکت کامپیوتر داینامیکس در ایران نمایندگی رسمی اپل را بر عهده داشت و چند اپل سنتر (اپل استور های امروزی) هم فعالیت میکردند که فروشنده رسمی محصولات اپل بودند. اولین شرکت هایی که اقدام به این ادامه این کار زدند عبارتند از: ۱. پارس سوپاله، ۲. سیبستان، ۳. پارس رایانه، ۴. کوارتز کامپیوتر و چند شرکت دیگر که هیچکدام الان دیگر وجود ندارند. این شرکت ها در روز های اول افتتاحیه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفتند و رفته رفته قشر علاقه مند جامعه در آن شرکت ها به استخدام درامدند و روزانه میزبان بسیاری دیگر از این علاقه مندان بودند.


تاریخچه حضور کمپانی اپل در ایران

 

بقیه در ادمه مطلب

تعداد بازديد : 1332
امنیت اینترنتی کشور غیرقابل قبول است / امکان هک دو بانک دولتی

معاون فناوری شورای عالی فضای مجازی وضعیت امنیتی این حوزه را غیرقابل قبول خوانده و عنوان کرد: در حال حاضر از نظر مدیریت و حفاظت شدگی در حوزه فضای مجازی وضعیت، نابسامان است و قطعا این موضوع باید در شبکه ملی اطلاعات مورد توجه جدی قرار گیرد.

عباس آسوشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در ایجاد و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از مولفه‌هایی که مورد توجه جدی قرار گرفته، بحث امنیت این شبکه است و طبق تعاریف ارائه شده قرار است شبکه ملی اطلاعات شبکه مستقل و حفاظت‌ شده‌ای باشد که از مدیریت مستقل کاملا داخلی بهره می‌گیرد.

وی ادامه داد: اکنون به محض پیش آمدن کوچک‌ترین مشکل سیاسی یکباره سایت‌هایی مثل برخی خبرگزاری‌ها مورد حملات هکرها قرار می‌گیرند که همین مساله نشان می‌دهد در کشور ما از نظر حفاظت شدگی سایت‌ها و فضای مجازی مشکلات جدی وجود دارد.

این استاد دانشگاه در عین حال اظهار کرد: به عنوان مشاور یکی از خبرگزاری‌های داخلی، خود من یکبار با موافقت مدیر عامل خبرگزاری سایت آن را هک کردم تا امکان هک شدن و حمله‌های خارجی را مورد بررسی قرار دهیم، چرا که هرگاه اتفاقی سیاسی رخ می‌دهد سایت‌ها چنان مورد حمله قرار می‌گیرند که گاهی امکان دسترسی به آنها کاملا مسدود می‌شود. گاهی نیز ممکن است سایت‌ها دستخوش تغییر شده و چهره جدیدی به آنها داده شود و حتی اخباری هجو بر روی آنها قرار گیرد.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به سیستم بانکی نیز اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌هایی که در یکی از دوره‌های درسی دکترا داشتیم دو بانک دولتی را از نظر امنیت مورد بررسی قرار دادیم و نتیجه آن شد که امکان دسترسی به اطلاعات حساب‌های این دو بانک به وجود آمد. ما در ادامه این مساله را به هر دو بانک اعلام کردیم اما اگرچه یکی از بانک‌ها با برگزاری جلساتی خواهان رفع این مشکل شد، اما بانک دیگر همچنان اقدامی در این زمینه صورت نداده است.

آسوشه با تاکید بر این‌که بهره‌گیری از ISMS به تنهایی نمی‌تواند ضامن رفع مشکلات امنیتی باشد، توضیح داد: برای نتیجه گرفتن از ISMS حتما باید آن را به درستی اجرا کرد.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در پایان عنوان کرد: نکته دیگر به بحث SOC (Security Opration Center) یعنی مرکز عملیات امنیت شبکه مربوط می‌شود که متاسفانه در ایران تعداد سازمان‌هایی که به SOC دسترسی دارند بسیار محدود است در حالی که لازم است از نظر امنیتی به طور مرتب وضعیت سایت‌ها و سازمان‌ها رصد شود.


تعداد بازديد : 93
کمتر از 20 درصد خدمات کشور الکترونیکی است

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی گفت: در حال حاضر کمتر از 20 درصد خدمات کشور به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

عباس آسوشه با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از 20 درصد خدمات در سطح کشور به صورت الکترونیکی ارائه می شود، فراهم نبودن بستر لازم را عامل اصلی این مساله عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیک در کشور وجود دارد، به طوریکه شاهدیم بسیاری از نرم افزارها و خدمات الکترونیک در ایران سریعتر از بازارهای اروپایی و آمریکایی رونق می گیرد و این نشان می دهد که مردم کشور ما و به ویژه جوانها آشنایی خوب و کاملی با رایانه و خدمات آن دارند.

به گفته آسوشه مشکل اصلی در این زمینه تنها فراهم نبودن بستر گسترش خدمات الکترونیک در سطح کشور است.او در ادامه درباره شبکه ملی اطلاعات با اشاره به شروع فعالیتهای مربوط به این شبکه از سال 1384 عنوان کرد: از همان زمان بحث ها و اقداماتی در خصوص این شبکه صورت گرفت و هزینه هایی نیز برای آن انجام شد.

وی تصریح کرد: ما در فضای مجازی کشور نیاز به شبکه ای امن و محیطی برای تبادل اطلاعات با امنیت تعریف شده و مدیریت شده داریم که در همین راستا ایجاد شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار گرفت.آسوشه خاطر نشان کرد: از دی ماه سال گذشته و در پی عرضه الزامات و تعریف یکپارچه این شبکه وزارت ارتباطات و اطلاعات به عنوان مجری کار انتخاب شد و در حال حاضر شورای عالی فضای مجازی تنها بحث نظارت بر مراحل اجرایی این شبکه را برعهده دارد.

وی با اشاره به تشریح شش الزام برای این شبکه، ارائه سرویسهای پهن باند با تعرفه رقابتی، امکان ارائه انواع محتوا با سهولت دسترسی و تعرفه قابل قبول، استقلال مدیریت شبکه، تعامل هوشمندانه در محیطی امن با شبکههای دیگر از جمله اینترنت را از جمله این الزامات بر شمرد.

به گفته آسوشه در هیچ جای شبکه ملی اطلاعات رصدی بر فعالیتهای مخاطبان درون شبکه صورت نگرفته، مگر در موارد جاسوسی، خرابکارانه و یا مجرمانه که بر طبق قوانین می توان در این زمینه ها بر اطلاعات و فعالیتهای کاربران نظارت کرد.

وی خاطر نشان کرد: این شبکه تنها یک شبکه ارتباطی صرف نیست، بلکه سرویس های شبکه ای دیگر از جمله دیتا سنتری و ابری نیز در آن عرضه می شود. در مجموع شبکه ملی اطلاعات محیطی امن برای رشد و نمو محتواهای ایرانی و اسلامی خواهد بود.وی با اشاره به شروع فعالیتهای این شبکه از سال 1384 با عناوین مختلف عنوان کرد: متاسفانه در شبکه موجود هنوز الزامات مطرح شده از جمله مدیریت داخلی با امنیت کامل و ارائه سرویسهای متنوع با تعرفه‌های رقابتی تعبیه نشده و ظرفیت برای استفاده همه دستگاه ها و تولیدکنندگان محتوا در آن کامل نشده است.

وی با بیان اینکه این شبکه کار ارائه سرویس را آغاز کرده، عنوان کرد: این کار باید مداوم و مستمر با رعایت الزامات مطرح شده صورت گیرد که در این زمینه کار نظارت را شورای عالی فضای مجازی کشور بر عهده دارد.

او درباره پیشرفتهای این شبکه و فعالیتهای آن عنوان کرد: تاکنون چهار مرتبه نامه نگاری در خصوص لزوم ارائه گزارشی در خصوص وضعیت موجود شبکه، تعرفه‌های رقابتی و زمان بندی پروژه از سوی شورای عالی فضای مجازی کشور به وزارت ارتباطات و اطلاعات انجام شده که هنوز جوابی در این زمینه از سوی وزارتخانه به شورا داده نشده است.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه شبکه‌های جزیره‌ای زیادی در کشور فعالیت می کنند، یکی از وظایف شبکه ملی را یکپارچه سازی این شبکه‌ها عنوان و تصریح کرد: متاسفانه تاکنون مستنداتی درباره اقدامات صورت گرفته در این زمینه و وضعیت موجود این شبکه از سوی وزارتخانه به شورای عالی فضای مجازی کشور گزارش نشده است.

آسوشه عنوان کرد: کشور منتظر راه اندازی کامل این شبکه با رعایت همه الزامات آن است و در حال حاضر که الزامات شبکه و تعریف آن کامل و مشخص شده جا دارد که برنامه‌ریزی درباره زمان راه اندازی این شبکه با همه ویژگیهای آن صورت گیرد.


تعداد بازديد : 164
پدر پسوردهای کامپیوتر: فرناندو کورباتو

پدر پسوردهای کامپیوتر: فرناندو کورباتو

هر چیزی برای خودش تاریخچه‌ای دارد. جالب است بدانید که کامپیوترها از همان اول، پسوردی نداشتند.

در اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی فرناندو کورباتو استاد علوم کامپیوتر دانشگاه MIT بود، آن زمان او و همکارانش فقط یک کامپیوتر مین‌فریم داشتند. هر کسی برای خودش فایل‌هایی روی این کامپیوتر ذخیره کرده بود و همه هم می‌توانستند به فایل‌های هم سرک بکشند. اما این موضوع کم کم ناخوشایند شده بود.

به همین خاطر کورباتو، اولین سیستم ورود با یوزر و پسورد را در آن زمان پایه نهاد.


پدر پسوردهای کامپیوتر: فرناندو کورباتو

جالب است که در آن زمان، آلن شِر -یکی از همکاران او- ادعا کرد پسورد تعدادی از همکارانش را پیدا کرده است. البته او نیت بدی نداشت و فقط به خاطر اینکه محدودیت ۴ ساعته برای کار با کامپیوتر برای هر فرد وجود داشت، با این پسوردها گاهی شیطنت می‌کرد و بیشتر با کامپیوتر کار می‌کرد.

و باز هم جالب است بدانید که پدر پسوردهای کامپیوتر، در زمانه اینترنت، شخصا از شیوه درست و حسابی برای محافظت از پسوردهای خود استفاده نمی‌کند، او حالا ۸۷ ساله است و همه پسوردهای خود را که حدود ۱۵۰ عدد می‌شوند، روی سه ورق کاغذ به صورت تایپ‌شده نگهداری می‌کند!

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 101
برچسب ها : ,,
معرفی 10 گوشی هوشمند برتر؛ 5 گوشی برای پدر و 5 گوشی برای فرزند

اغلب پدرها و فرزندانشان بر سر خرید گوشی هوشمند مناسب با هم جر و بحث دارند و هر کدام خوبی ها و بدی‌های گوشی‌ها را به رخ هم می کشند.

 

قیمت برای فرزندان و اینکه بتوانند روی شبکه های اجتماعی راحت کار کنند و یا انیکه گوشی را در کالج یا مدرسه از دست خود نیندازند و موجبات دردسر را فراهم نکنند؛ از نکاتی است که فرزندان به آنها توجه می کنند.

در این مقاله سعی می کنیم 5 گوشی مناسب پدران و 5 گوشی نیز مناسب حال فرزندان را هنگام هدیه دادن به یکدیگر به شما معرفی کنیم: (گفتنی است آیفون 5S در هر دو لیست آمده چرا که بهترین گوشی هوشمند در حال حاضر جهان است که هم پدران و هم فرزندان آن را برترین می دانند)

سونی اکسپریا Z2، آیفون 5S، اچ‌تی‌سی‌وانM8،گلکسی اس5،لومیا آیکون نوکیا از ورایزون در بخش گوشی های مخصوص پدران و موتو جی وایرلس، ال‌جی جی2، اچ‌تی‌سی وان M7، نکسوس5 وآیفون 5S گوشی های هوشمند مخصوص فرزندان انتخاب شده اند که مورد بررسی قرار می گیرند.


 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 511
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی: نمی‌توان مقابل تکنولوژی ایستاد

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی: نمی‌توان مقابل تکنولوژی ایستاد

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی گفت: هر وسیله‌ای که در ابتدا وارد بازار می‌شود، همه از آن می‌ترسند و فکر می‌کنند برای دین خطر دارد در حالی که دین درون انسان است و انسان به آن نیاز دارد.

 

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در مراسم رونمایی از تمبر پنجاهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد گفت: نمی‌توان مقابل فضای تکنولوژی ایستاد.

وی ادامه داد: هر وسیله‌ای که در ابتدا وارد بازار می‌شود، همه از آن می‌ترسند و فکر می‌کنند خطراتی برای دین به دنبال دارد در حالی که دین درون انسان وجود دارد و ذات انسان به آن نیاز دارد؛ بنابراین دست من و شما نیست. در نظام‌های کمونیستی ۷۰ سال مقابل مردم ایستادند اما زمانی که فضا باز شد، ۸۰ درصد مردم گفتند که به خدا اعتقاد دارند؛ زیرا اعتقاد به خدا از نیازهای درونی انسان است و نه در گذشته‌ رسانه‌ها توانستند آن را تغییر دهند و نه امروز می‌توانند.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 119
برچسب ها : ,,
چین نصب ویندوز8 را روی رایانه های دولتی ممنوع کرد

حکومت کمونیست چین هفته گذشته دستور داد از نصب ویندوز 8 در رایانه های دولتی بدلیل آنچه «امنیت نرم افزاری» خوانده، خودداری شود.

شینهوآ ضمن انتشار این خبر به نقل از مقامات تصمیم گیرنده نوشت: بدلیل تجربه ویندوز ایکس پی و قطع به روز رسانی این سیستم عامل توسط مایکروسافت، این تصمیم را گرفته اند.

در حال حاضر 70 درصد رایانه های چین از ویندوز ایکس پی استفاده می کنند و دولت بعد از قطع حمایت مایکروسافت از ایکس پی دچار دردسرهای فراوان شد تا اینکه سه کمپانی چینی با گرفتن مجوز از مایکروسافت مسوول به روز رسانی ایکس پی برای نسخه چینی شدند.

اما علی رغم این توافق مشکل امنیت نرم افزار و اینکه سیستم عامل ایکس پی دچار مشکلات امنیتی شده و به روز رسانی نیز فقط تا 14 جولای 2015 خواهد بود، حکومت چین نمی خواهد آنچه با ایکس پی تجربه کرده را در مورد ویندوز 8 نیز داشته باشد.

از سوی دیگر حکومت چین علاقمند نیست تا امنیت نرم افزاری اش در دست قدرت های خارجی باشد و برای حمایت نرم افزاری به آنها التماس کند.

به هر حال حکومت چین نمی خواهد بلای ویندوز ایکس پی بر سر ویندوز 8 هم بیاید.


 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 141
برچسب ها : ,
بیست شغل پر درآمد دنیای فناوری اطلاعات

بی‌کاری در صنعت جهانی فناوری اطلاعات در سطح بسیار پایینی محاسبه می‌شود و با توجه به پویا بودن این صنعت و حرکت‌های قابل ملاحظه روبه‌جلوی آن، کمتر اخباری در مورد این اتفاق به گوش می‌رسد.

شرکت‌های بزرگ فناوری برای جذب نیروهای متخصص و توانمند معمولا از طریق پرداخت حقوق‌های بالا با یکدیگر رقابت می کنند و با این اتفاق نیروهای ماهر را در اختیار می‌گیرند.

"تام چیری"(Tom Chirri) مدیر مرکز Mondo در این خصوص گفت: «شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری اطلاعات در حال افزایش دستمزد کارمندان خود هستند و برای برخی مهارت‌های خاص بیش از میانگین‌های موجود پول پرداخت می‌کنند. البته در این زمینه دانش و آگاهی نیروی متخصص مهم‌ترین نقش را برعهده دارد.»

اما مرکز Mondo برپایه آخرین بررسی‌های خود لیست ۲۰ مهارت برتر فناوری اطلاعات که بیشترین حقوق و دستمزد را در سراسر جهان دریافت می‌کنند، منتشر کرده است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

۱- توسعه‌دهندگان ابزارهای تکمیلی

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۱۵ تا ۱۳۰ هزار دلار است. محصولات تولید شده توسط این افراد بر چرخه بازاریابی و فروش محصولات در صنایع مختلف تاثیر فراوان ‌می‌گذارد.

۲- توسعه‌دهندگان ابزارهای Front-End

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار دلار است. این افراد بر ابزارهای کاربردی، افزایش توجه کاربران به سایت‌های اینترنتی و سیستم‌های جاوا تمرکز دارند.

۳- مهندسان شبکه یا مدیران امنیت سیستم‌ها

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۱۰ تا ۱۲۵ هزار دلار است. این افراد سیستم‌های مربوط به استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی در سازمان و همچنین سیستم‌های مدیریت دستگاه‌های موبایلی را توسعه می‌دهند.

۴- معماران امنیتی

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۵۰ تا ۱۷۵ هزار دلار است. این افراد سیستم‌های ایمن سازمانی را طراحی و تولید می‌کنند و تمامی صنایع در زمینه‌های مختلف به این مهارت نیاز مبرم دارند.

۵- کارشناسان داده

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۲۵ تا ۱۵۵ هزار دلار است. این افراد بر پلتفورم‌های مخصوص کلان‌ داده‌ها، ماشین‌های یادگیرنده و سیستم‌هایی از این دست تمرکز دارند.

۶- مهندسان میان‌افزارها

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار دلار است. این مهندسان در زمینه جاوا تخصص دارند و ابزارهایی تولید می‌کنند که در سرورهای مربوطه مورد استفاده قرار گیرد.

۷- معماران Salesforce

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار دلار است. شرکت Salesforce.com به صورت تخصصی در زمینه ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) فعالیت می‌کند و مهارت‌های تخصصی آی‌تی را در اختیار می‌گیرد.

۸- معماران داده

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار دلار است. مهارت‌های مربوط به کلان‌ داده‌ها در این زمینه به کار گرفته می‌شوند و از این متخصصان در زمینه معماری و مدیریت داده‌ها استفاده می‌شود.

۹- توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل iOS

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار است. این افراد در زمینه توسعه سیستم‌عامل موبایلی iOS اپل فعالیت می‌کنند و قابلیت‌های لازم را به آن می‌افزایند.

۱۰-  توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل اندروید

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۳۵ تا ۱۶۵ هزار دلار است. این گروه از افراد وظیفه توسعه سیستم‌عامل موبایلی متن‌باز اندروید را برعهده دارند و پیچیدگی‌های این پلتفورم نسبت به iOS موجب شده است تا حقوق سالانه آن‌ها بالاتر باشد.

۱۱-  طراحان سیستم‌های تعاملی

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار دلار است. این مهارت برای شرکت‌هایی مناسب است که در زمینه فروش محصولات فعالیت می‌کنند و همچنین، از مهارت این متخصصان می‌توان در حوزه شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

۱۲-  مهندسان ناظر کیفیت

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دلار است. این افراد کیفیت نرم‌افزارها و محصولات تولید شده را آزمایش می‌کنند و تضمین میزان کارآمدی راهکارهای امنیتی هم برعهده این افراد است.

۱۳-  مهندسان سیستم

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ هزار دلار است. مهندسان سیستمی برای ایجاد محدودیت در شبکه‌های سازمانی، پشتیبانی از سیستم‌ها و همچنین سرورهای سازمان استخدام می‌شوند.

۱۴-  توسعه‌دهندگان زبان‌های برنامه‌نویسی #C و Net.

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۹۰ تا ۱۲۵ هزار دلار است. باید توجه داشت که بازار کار برای این افراد نه تنها اشباع نشده است، بلکه هر روز درخواست‌ها برای استخدام این متخصصان بیشتر می‌شود.

۱۵-  توسعه‌دهندگان رابط‌های کاربری و سیستم‌های تجارب کاربری

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار دلار است. این تخصص برای شرکت‌های نرم‌افزاری و مراکز بازاریابی و فروش کالا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

۱۶-  توسعه‌دهندگان سیستم Drupal

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار دلار است. این افراد در حوزه توسعه پلتفورم Drupal فعالیت می‌کنند و به سیستم PHP هم اشراف کامل دارند.

۱۷-  توسعه‌دهندگان PHP

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۹۰ تا ۱۲۵ هزار دلار است. بازار جهانی همچنان به دنبال متخصصان PHP است. به‌خصوص صنعت آی‌تی این روزها بر راهکارهای متن‌باز تمرکز زیادی دارد.

۱۸-  مهندسان کلان‌ داده‌ها

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۲۵ تا ۱۴۵ هزار دلار است. این تخصص برای آن دسته از سازمان‌هایی مناسب است که با حجم گسترده‌ای از اطلاعات روبه‌رو هستند.

۱۹-  توسعه‌دهندگان DevOps

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۳۵ تا ۱۷۰ هزار دلار است. این متخصصان ارتباط مناسبی میان صنعت و فناوری برقرار می‌کنند.

۲۰-  مدیران پروژه

میانگین دستمزد سالانه این گروه از افراد بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار دلار است. بازار جهانی به میزان گسترده به دنبال مدیران پروژه می‌گردد و تعداد این متخصصان در بازار جهانی بسیار کم است.


تعداد بازديد : 827
ليست صفحات
تعداد صفحات : 17