بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 293 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 238 hily
0 313 sonya
0 294 sasan
0 225 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 217 sasan
0 223 sasan
0 237 sasan
0 288 sonya
0 246 sonya
0 235 sonya
0 302 sasan
0 229 sasan
0 215 hily
0 221 hily
0 267 sasan
0 213 sasan

شناسایی گوشی‌های قاچاق مصرف کنندگان

رئیس مجمع عالی واردات گفت: شناسایی گوشی‌های قانونی از طریق شماره سریال در گذشته هم انجام شد اما برای من سوال است که گوشی‌های فعلی در دست مردم چگونه قرار است شناسایی شود که آیا قاچاق بوده است یا خیر.

قاچاق

محمد حسین برخوردار، در ارتباط با اینکه آیا ساز و کارهای فنی غیرفعال کردن گوشی‌های قاچاق در کشور با همکاری اپراتورها وجود دارد؟، گفت: بله این کار شدنی است و در گذشته نیز صورت گرفته است. لازمه انجام چنین کاری طراحی نرم‌افزاری است که شماره سریال لیست‌های عدل‌بندی موبایل‌ها را اسکن کرده و در اختیار اپراتورها قرار دهند تا اپراتور لازم نباشد به صورت دستی اقدام به رجیستر کردن شماره سریال‌ها کند.

وی افزود: اسکن شماره سریال‌ها توسط این نرم‌افزار دیگر وقتی از اپراتور برای رجیستر کردن نخواهد گرفت و در نهایت بهترین کار برای جلوگیری از واردات قاچاق است.

او در پاسخ به این سوال که ممکن است مسافر با خودش گوشی را وارد کند، در چنین شرایطی باید چه کرد؟ گفت: اگر چنین کاری به مرحله اجرا در کشور برسد، مسافران نباید با خودشان گوشی وارد کنند زیرا این کار نه لزومی دارد و نه در دیگر کشورها مرسوم است.

رئیس مجمع عالی واردات در این باره عنوان کرد: اکنون مسافران به هر کشوری بروند، موبایلی روی پاسپورت به آنها ارائه می‌شود که در واقع رجیستر شده است و تنها باید هزینه‌ها را تا زمان استفاده بپردازند. پس جلوگیری از ورود موبایل توسط مسافران مشکلی پیش نمی‌آورد.

برخوردار همچنین درباره اینکه آیا امکان دارد سریال‌ کالا با شماره‌های الصاق شده روی عدل‌بندی متفاوت باشد؟ نیز گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد گوشی دیگر در شبکه اپراتورها رجیستر نیست و کار نمی‌کند بنابراین خریدار باید گوشی را پس دهد یا ممکن است ساز و کاری برای شناسایی مجدد صورت گیرد.

رئیس مجمع عالی واردات درباره اینکه مشترکان قدیمی و کسانیکه هم‌اکنون گوشی دارند به چه نحو باید رجیستر شوند و از کجا معلوم گوشی آنها قاچاق نیست؟، عنوان کرد: این موضوع می‌تواند یکی از معضلات باشد زیرا اگر از اول چنین کاری را انجام می‌دادند اکنون با چنین چالشی مواجه نبودند.

وی عنوان کرد: راهکار می‌تواند این باشد که چشم روی تمامی گوشی‌های قدیمی بپوشانند و معیار را بر این بگذارند که تمامی آنها قانونی بوده است؛ بنابراین با این راهکار باید اطلاعات تمامی گوشی‌های فعلی در اپراتورها ثبت شود تا بتوانند ادامه کار دهند.

او گفت: البته با این سوال، برای خود من هم سوال پیش آمد که این کار واقعا باید به چه نحوی انجام شود. لذا پیشنهاد می‌شود برای اینکه اجرای چنین طرحی با کمترین چالش مواجه شود، کار را با حضور کارشناسان پیش ببرند.

برخوردار در عین حال که اجرای دقیق چنین طرحی را تا ۹۰ درصد برای جلوگیری از قاچاق تلفن همراه به کشور موثر دانست، قاچاقچیان را هم افراد باهوش و متفکری خطاب کرد که هیچگاه نمی‌گذارند جلوی قاچاق در کشورها به صورت کامل گرفته شود.

 

تعداد بازديد : 59
مطالب مرتبط
5 نکته مهم که هنگام خرید سرور باید به آن توجه داشته باشید
واردات و رجیستر گوشی‌های گران‌تر از 300 یورو ممنوع شد (+سند)
معرفی هوآوی از لپ‌تاپ سبک و حرفه ای MateBook 13 AMD Edition
معرفی تراشه‌های جذاب مدیاتک Helio G35 و Helio G25؛ گیمینگ با کیفیت با گوشی زیر 100 دلار
طرح جدید ایلان ماسک: بازی GTA در خودروی تسلا خود
هر چه سریع تر این 38 نرم افزار اندرویدی را پاک کنید
چگونگی برگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه
بیوگرافی پریسا تبریز، بانوی ایرانی-لهستانی در راس تیم کروم گوگل
چگونگی تعمیر سی دی و دی‌ وی ‌دی خش دار؟
تاثیر فناوری‌های روز بر زندگی متولدان دهه‌های ۸۰ و ۹۰
بخش نظرات

کد امنیتی رفرش