بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 303 sinafaraji
1 354 sinafaraji
0 244 hily
0 318 sonya
0 300 sasan
0 231 sasan
0 287 sasan
0 234 sasan
0 224 sasan
0 228 sasan
0 244 sasan
0 295 sonya
0 254 sonya
0 241 sonya
0 308 sasan
0 236 sasan
0 221 hily
0 229 hily
0 272 sasan
0 217 sasan

گزارش مالی اینتل از سه ماهه اول ۲۰۱۵؛ کاهش تقاضای چیپست، رشد دیتاسنتر

گزارش مالی اینتل از سه ماهه اول ۲۰۱۵؛ کاهش تقاضای چیپست، رشد دیتاسنتر

 

امروز گزارش مالی اینتل برای سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۵ منتشر گشت؛ پیشبینی می شد که میزان درآمد غول چیپ ساز در این مقطع زمانی ۱۲.۹ میلیارد باشد اما درآمد ناخالص حاصل شده، اندکی کمتر بوده و رقمی برابر با ۱۲.۷۸ میلیارد دلار را تشکیل می دهد.

می توان گفت رشد اینتل در بازه زمانی مشابه با سال گذشته تقریبا یکسان بوده؛ مقدار درآمد ناخالص شرکت مورد بحث در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۲.۷۶ میلیارد دلار بود.

مشکل اینتل در بخش فروش قطعات ساخته شده برای کامپیوتر و موبایل هاست؛ درآمد این بخش صرفا ۷.۴ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته بیانگر ۸ درصد کاهش است. گروه نرم افزای این شرکت توانست به درآمد ۵۳۴ میلیون دلار دست یابد که در مقایسه با سال گذشته با ۳ درصد کاهش درآمد رو به رو گشته است.

اما به بخش دیتا سنترهای این غول که نگاهی بیاندازیم می بینیم که قادر شده درآمدی ۳.۷ میلیارد دلاری رقم زند که در برابر سال گذشته از رشد ۱۹ درصدی برخوردار است. همچنین بخش «اینترنت اشیا» توانسته درآمدی ۵۳۳ میلیون دلاری داشته باشد که باز هم در قیاس با سال گذشته ۱۱ درصد رشد نموده. اینتل همچنین از رشد بخش «حافظه غیر فرار» خود خبر داد. (نظیر هارد دیسک، فلش و…)

مدیر عامل اینتل به نام Brian Krzanich می گوید: «درآمد کلی این سه ماهه با سال گذشته تفاوت قابل ذکری نداشته اما بیشتر رشد مربوط به بخش دیتا سنتر و اینترنت اشیا می شود؛ این در حالیست که تقاضا برای کسب و کار اصلی یعنی تولید چیپست برای کامپیوتر های شخصی و همراه، کمتر از حد انتظار بوده است. این آمار نشانگر این موضوع هستند که باید در برخی از استراتژی های خود تجدید نظر کنیم.»

پس از اعلام این گزارش مالی، ارزش سهام اینتل تا ۲ درصد بالا رفت. اینتل معتقد است در سه ماهه بعدی و پس از اعلام آمار و ارقام مربوط به آن، ارزش سهام این شرکت ۳ درصد دیگر نیز بالا خواهد رفت. در هنگام ارائه این گزارش مالی هم، Brian Krzanich خبر داد که پس از ارائه رسمی و کامل ویندوز جدید مایکروسافت، آمار فروش PC و در نتیجه درآمدهای اینتل نیز بالاترخواهد رفت.

Stacy Smith، مسئول ارشد امور مالی اینتل نیز در این نشست از راهکارهای تازه این شرکت خبر داد و گفت که فعلا در ابتدای کار خود قرار گرفته اند؛ فروش چیپست، دیتا سنتر، اینترنت اشیا و حافظه های جانبی همه در آینده موجب دگرگونی و افزایش قیمت سهام این شرکت خواهند شد.


تعداد بازديد : 94
برچسب ها : ,,
مطالب مرتبط
5 نکته مهم که هنگام خرید سرور باید به آن توجه داشته باشید
واردات و رجیستر گوشی‌های گران‌تر از 300 یورو ممنوع شد (+سند)
معرفی هوآوی از لپ‌تاپ سبک و حرفه ای MateBook 13 AMD Edition
معرفی تراشه‌های جذاب مدیاتک Helio G35 و Helio G25؛ گیمینگ با کیفیت با گوشی زیر 100 دلار
طرح جدید ایلان ماسک: بازی GTA در خودروی تسلا خود
هر چه سریع تر این 38 نرم افزار اندرویدی را پاک کنید
چگونگی برگرداندن گوشی اندرویدی به تنظیمات کارخانه
بیوگرافی پریسا تبریز، بانوی ایرانی-لهستانی در راس تیم کروم گوگل
چگونگی تعمیر سی دی و دی‌ وی ‌دی خش دار؟
تاثیر فناوری‌های روز بر زندگی متولدان دهه‌های ۸۰ و ۹۰
بخش نظرات

کد امنیتی رفرش