بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 290 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 238 hily
0 312 sonya
0 294 sasan
0 224 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 217 sasan
0 223 sasan
0 237 sasan
0 288 sonya
0 246 sonya
0 234 sonya
0 301 sasan
0 228 sasan
0 215 hily
0 221 hily
0 267 sasan
0 213 sasan

مرگ گوشی هوشمند و دنیای پس از آن
تصور دنیای بدون گوشی هوشمند برای ما مشکل است؛ اما گوشی‌های هوشمند روزی در بین ما نخواهند بود. دنیای پس از آن‌ها چگونه است؟
مرگ گوشی هوشمند و دنیای پس از آن
روزی خواهد رسید، - البته نه خیلی زود - که گوشی‌ هوشمند همان‌گونه که ماشین‌ فکس و پیجر غیب شدند،‌ در بین ما نخواهد بود.
اشتباه نکنید: ما هنوز تقریبا یک دهه تا جابه‌جایی اساسی از گوشی هوشمند فاصله داریم (البته اگر تا آن زمان همه ما به سایبرگ تبدیل نشده باشیم!). با این همه، قطعه به قطعه، پایه‌های سقوط نهایی گوشی‌های هوشمند توسط ایلان ماسک، مایکروسافت، فیسبوک، آمازون و تعداد بی‌شماری استارتاپ ساخته می‌شود.
اجازه بدهید چیزی را بگویم: روزی که گوشی‌های هوشمند بمیرند، همه‌چیز برای همه‌کس واقعا عجیب و غریب خواهد شد. این عجیب و غریب بودن نه‌تنها در محصولات، بلکه در روش زندگی ما نیز خواهد بود.
در اینجا نگاهی به رژه آرام و بدون توقف به سمت مرگ گوشی‌های هوشمند و اینکه جهان بعد از گوشی هوشمند چه شکلی خواهد بود، خواهیم داشت.
تعداد بازديد : 124
برچسب ها : ,,
وسترن دیجیتال اولین SSD قابل حمل خود را معرفی کرد
وسترن دیجیتال ظاهرا پذیرفته است که درایو‌های SSD آماده‌اند تا هدایت جریان تازه‌ای از درایو‌هایی با قابلیت حمل و نقل آسان‌تر را به دست بگیرند.
وسترن دیجیتال اولین SSD قابل حمل خود را معرفی کرد
درایو ذخیره‌سازی SSD جدید وسترن دیجیتال با نام My Passport SSD می‌تواند در اندازه یک فلش کوچک و زیبا، حافظه‌هایی به اندازه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت در اختیار کاربران قرار دهد.
با اینکه این SSD اولین درایو ذخیره‌سازی نیست که می‌تواند به سرعت ۵۱۵ مگابایت برسد؛ در آینده‌ای نزدیک یکی از گزینه‌های جدید و خوب بازار خواهد بود. از دیگر رقیب‌های این SSD می‌توان به مدل T3 سامسونگ اشاره کرد.
SSD جدید وسترن دیجیتال برای درگاه USB نوع C طراحی شده است، از رمزنگاری ۲۵۶ بیت بهره می‌برد و آنقدر محکم است که از سقوط با فاصله ۲ متر جان سالم به در ببرد.
western digital
SSD که خلاصه‌شده عبارت «Solid State Drive» است، در کمترین زمان توانست جایگزین مناسبی برای هارد دیسک‌های Hard Disk Drive) HDD) شود. در واقع SSD، درایو مبتنی بر حافظه فلش است که در مقایسه با هارد دیسک‌های قبلی، برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است. هارد دیسک‌های معمولی (HDD) صفحه‌هایی به نام پلاتر و هد دارند که این هد اطلاعات را از روی صفحه‌ها می‌خواند. بر خلاف آن، هیچ‌کدام از اجزاء داخلی SSD در حال چرخش نیست و صرفا یک حافظه فلش فوق‌العاده محکم و بادوام است. در نتیجه، در اثر سقوط از ارتفاع کاملاً مقاوم است و نسبت به HDD معمولی دوام بیشتری دارد.
از آنجایی‌که مزایای استفاده از SSD فلش قابل توجه هستند، به لحاظ قیمت نیز با هارد دیسک‌های معمولی کاملاً متفاوتند. این نوع درایوها گران‌قیمت هستند و طبعاً لپ‌تاپ‌های مجهز به SSD گران‌تر از نمونه‌های مبتنی بر HDD هستند. با این وجود، SSD هم به لحاظ سرعت عملکرد و هم از نظر میزان مصرف انرژی، به‌مراتب بهتر از HDD است. SSD هم سرعت عملکرد بیشتری دارد و هم برق کمتری مصرف می‌کند و در نتیجه موجب افزایش عمر باتری لپ‌تاپ می‌شود. با این حال از نظر میزان ذخیره‌سازی داده‌ نسبت به HDD ظرفیت کمتری دارد.
البته به دنبال معرفی این SSD از سوی وسترن دیجیتال نباید منتظر تغییر قیمت انقلابی باشید؛ چرا که این ذخیره‌ساز در مدل ۲۵۶ گیگابایتی قیمتی ۱۰۰ دلاری دارد و این قیمت به ترتیب برای مدل‌های ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت به ۲۰۰ و  ۴۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

تعداد بازديد : 90
ایرانسل در انزلی شهر هوشمند راه اندازی کرد

ایرانسل در انزلی شهر هوشمند راه اندازی کرد

ایرانسل همزمان با سفر رئیس جمهور به انزلی، شهر هوشمند را در منطقه آزاد انزلی راه اندازی کرد.

 

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گیلان و منطقه آزاد انزلی، ایرانسل پروژه شهر هوشمند خود را در این منطقه راه  اندازی کرد.

بر اساس ادعای ایرانسل، این سامانه‌ی هوشمند برای اولین بار در ایران و توسط اپراتور دوم تلفن همراه راه اندازی شده است ودر آن از فناوری‌های نوین در این زمینه همچون اینترنت اشیاء(iot) استفاده شده است.

سامانه شهر هوشمند ایرانسل قابلیت هماهنگی و یکپارچه سازی خدمات گوناگون شهری را در بستر هوشمند فراهم می‌کند تا مشترکان بتوانند در این سامانه خدمات شهری خود را به‌راحتی دریافت کنند.

راه اندازی شهر هوشمند ایرانسل در سفر روز دهم فروردین رئیس‌جمهور به استان گیلان برای افتتاح پروژه‌های بزرگ اقتصادی و زیربنایی این استان انجام شد.

در فاز اول این پروژه برای ارائه‌‌ی خدماتی مانند مدیریت هوشمند پسماند شهرى، آبیاری بهينه فضاهای سبز، اندازه‌گیری سطح آب مخازن و در فاز بعدی برای خدماتی نظیر مدیریت هوشمند روشنایی معابر، مدیریت پارکینگ‌های شهری، پایش کیفیت هوا و سرعت وزش باد بر بستر این سامانه در منطقه آزاد انزلی، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شده است.

ایرانسل سامانه‌ی هوشمند پرداخت در بستر NFC را هم در انزلی به بهره‌برداری رساند. این خدمات برای اولین بار در  دهه‌ی فجر توسط این اپراتور و شرکت فناپ در شهر اهواز رونمایی شد. این راهکار با همكارى سازمان منطقه آزاد انزلى و بر بستر شبكه ارتباطى ايرانسل به بهره‌بردارى رسيده است و با استفاده از آن، فضای امن و قابل اطمینانی برای ارائه انواع خدمات پرداخت با سرعت و سهولت بيشتر فراهم مى‌شود. بر این اساس، درگاه‌های پرداخت منطقه آزاد از جمله گمرک، اماکن تفریحی، سالن‌های همایش و ... به این فناوری مجهز خواهند شد.

مناطق آزاد به‌عنوان پایگاهی برای اجرای دولت هوشمند و شهر هوشمند در نظر گرفته شده‌اند که قرار است پس از موفقیت در این مناطق، در تمام کشور اجرا شوند.

 
 

تعداد بازديد : 165
Gigabit LTE چیست و پشتیبانی گلکسی اس 8 از آن چه مزایایی دارد
یکی از قابلیت‌های جدید گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S8+) مربوط به پشتیبانی آن‌ها از اتصال گیگابیت ال‌تی‌ای (Gigabit LTE) می‌شود. اما گیگابیت ال‌تی‌ای چیست و وجود آن چه معنایی دارد؟ چرا باید پشتیبانی پرچمداران سامسونگ از این قابلیت برایمان حائز اهمیت باشد؟
Gigabit LTE چیست و پشتیبانی گلکسی اس 8 از آن چه مزایایی دارد
مقدمه
سامسونگ به تازگی از دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس خود به عنوان پرچمداران سال 2017 خود رونمایی کرد. دو گوشی هوشمند نام برده شده شامل قابلیت‌های متعدد و متنوعی می‌شوند. برای مثال اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "با جزئیات دوربین و نمایشگر خاص گلکسی اس 8 آشنا شوید" در مورد جزئیات صفحه نمایش و دوربین اصلی دو اسمارتفون مد نظر صحبت کردیم و منظور سامسونگ از به‌کارگیری لقب اینفینیتی دیسپلی (Infinity Display) برای نمایشگر دو پرچمدار جدیدش را شرح دادیم.
اما بهره‌مندی از نمایشگر اینفینیتی دیسپلی یا "نمایشگر بی‌نهایت" تنها ویژگی جدید دو پرچمدار جدید سامی محسوب نمی‌شوند. دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از ویژگی‌های جدید بسیار زیادی دارند که شاید پرداختن به جزئیات تمام آن‌ها حوصله هر فردی را به سر آورد. اما در این میان یکی از قابلیت‌های بسیار جالب و بحث‌برانگیز گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس مربوط به پشتیبانی آن‌ها از اتصال گیگابیت ال‌تی‌ای می‌شود! این قابلیت به موجب وجود تراشه اسنپدراگون 835 در دو اسمارتفون مذکور و مودم پیشرفته آن محقق شده است. اما قابلیت گیگابیت ال‌تی‌ای چه معنایی دارد؟ با سایت شبکه همراه باشید.

تعداد بازديد : 111
مقایسه فنی و تصویری گلکسی اس ۸ و جی ۶ ال جی

نبرد میان دو سازنده کره‌ای برای فروش پرچم‌دار 2017 خود وارد فاز جدی شده است.

ال جی با عرضه زودهنگام جی 6 سعی کرده است بتواند تا قبل از ورود گلکسی اس 8 بخشی از بازار را ترغیب به خرید گوشی خود کند.

اما گلکسی اس 8 حس آرامی داشته و مدعی است که می‌تواند رقیب هم‌وطن خود را به‌راحتی پشت سر بگذارد. اما به‌راستی کاربران درنهایت کدام‌یک را می‌خرند؟ جی 6 یا اس 8 را؟

شاید قضاوت زود باشد اما قیمت جی 6 که 100 دلار ارزان‌تر ارائه‌شده می‌تواند یکی از برگ‌های برنده برای ال جی باشد اما انصافاً زیبایی باورنکردنی اس 8 را نمی‌توان نادیده گرفت تا جایی که ممکن است اندروید بازان ترجیح دهند 100 دلار بیشتر هزینه کنند اما یک گوشی شکیل و زیبا و قرص و محکمی را در دست‌گیرند.

البته لوازم جانبی اس 8 در کنار تجربه با VR می‌تواند سامسونگ را برنده کند و به‌راستی هرکدام از ویژگی‌های دو گوشی می‌تواند برای کاربران اغواء کننده باشد.

پاسخ‌های صریح به ذهنیت کاربرها:

اگر دنبال گوشی اندرویدی جدیدتر هستید منتظر اس 8 بمانید!

اگر هزینه کردن برایتان مهم است می‌توانید به جی 6 فکر کنید یا حتی به موتو جی یا وان پلاس تری تی!

اگر آخرین سخت‌افزار و نرم‌افزار برایتان فاکتور مهمی است دوباره منتظر اس 8 بمانید تا از روز اول اردیبهشت دستتان برسد!

اگر داشتن دو دوربین برایتان اهمیت دارد به جی 6 فکر کنید.

اگر به بالا بودن نسبت نمایشگر به بدنه فکر می‌کنید جی 6 بهتر است.

اگر دوربین سلفی برایتان اهمیت دارد اس 8 سرتر است.

اگر دنبال پردازنده قوی تری هستید اس 8 راست کار شماست!

 اگر وزن گوشی در درازمدت برایتان اهمیت دارد، جی 6 کمی سنگین تر از اس 8 است.

اگر حافظه داخلی مهم است اس 8 دوبرابر جی 6 است.(به صورت دیفالت) و سامسونگ در برخی بازارها حافظه 256 گیگ رایگان هم می‌دهد.

و اگر زیبا بودن و باکلاس بودن گوشی در باکلاس شدن شما تأثیر می‌گذارد به اس 8 فکر کنید که یک سر و گردن بالاتر از جی 6 است.

و اگر پاسخ های بالا قانع کننده نیست، جدول زیر را ببینید و شما نظر بدهید!


تعداد بازديد : 87
گوشی هواوی آنر ۸ پرو چه فرقی با آنر ۸ دارد؟

هوآوی یکی از بهترین گوشی‌های سطح بالای سال‌های اخیر خود را راهی بازار کرد.

 شما با «آنر 8 پرو» شاهد یک پرچم‌دار تمام‌عیار (البته به‌صورت غیررسمی) مانند پی 10 هستید که با باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت و 6 گیگ رم می‌تواند توانایی‌های خارق‌العاده‌ای از خود به‌عنوان گوشی اندرویدی نشان دهد.

آنر 8 را 5.2 اینچی ساخته‌اند درحالی‌که مدل پرو را 5.7 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل ساخته‌اند. درواقع از فول اچ دی به QHD مهاجرت کرده است و شاهد 515 پیکسل در هر اینچ هستیم که در آنر 8 این رقم 423ppi است.

از سوی دیگر پردازنده آنر 8 از نوع kirin 950 است که 2.3 گیگاهرتز سرعت می‌دهد اما مدل 960 با سرعت 2.4 گیگاهرتز در آنر 8 پرو نصب‌شده که 30 درصد قوی‌تر از آنر 8 است.

حافظه داخلی تعریف‌شده در آنر 8 حدود 32 گیگ و در آنر 8 پرو 64 گیگ است که رم 6 گیگ در مدل پرو در کنار باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت قدرت فوق العاده ای به گوشی جدید هوآوی می‌دهد.

دوربین اصلی دو دوربینه تعریف‌شده و از سوی دیگر دوربین سلفی f/2.4 قوی‌تر از مدل آنر 8 شده است.

اما برای کسانی که به قیمت فکر می‌کنند باید گفته شود که آنر 8 به قیمت 319 پوند عرضه‌شده اما قرار است آنر 8 پرو به قیمت 475 پوند عرضه شود.

نکات قابل‌طرح در پایان به شرح زیر است:

آنر 8 پرو بزرگتر و سنگین‌تر از آنر 8 طراحی‌شده است اما آنر 8 پرو ظریف‌تر شده است / پردازنده سریعتر، رم بالاتر، نمایشگر شفاف‌تر و حافظه داخلی بیشتر را در آنر 8 پرو می‌توان دید / باتری نیز در آنر 8 بزرگ‌تر شده و دوربین سلفی بهتری را شاهد هستیم.

 


تعداد بازديد : 144
برچسب ها : ,,
فناوری دنیا را در خود بلعیده است

چند سالِ پیش «مارک اندرسون» گفت: «نرم‌افزار دنیا را می‌خورد» اما نتوانست ثابت کند. اما امروز می‌توان با سند گفت فناوری دنیا را در خود بلعیده است.

با نگاه به 5 فصل گذشته منتهی به 2017 پنج کمپانی برتر ازنظر ارزش بازار / Market Caps را می‌توان مشاهده کرد که همگی در بخش فناوری مشغول فعالیت هستند. درست 11 سال پیش یعنی سال 2006 فقط یکی از 5 کمپانی برتر از بخش فناوری بود که همگان آن را می‌شناسیم: «مایکروسافت»!

اگر نمودار زیر را مشاهده کنید همه‌چیز را به خوبی متوجه می‌شوید:

تا سی و یکم مارس 2017 اپل با 754 میلیارد دلار ارزش بازار در رده اول برترین کمپانی جهان قرار داشته و به دنبال آن، گوگل با 573.6 میلیارد دلار، مایکروسافت با 509.6 میلیارد دلار، آمازون با 423.6 میلیارد دلار و فیس بوک با 410.9 میلیارد دلار جای گرفته‌اند.

اما 11 سال پیش اکسون موبیل از بخش انرژی، جنرال الکتریک در بخش صنایع، مایکروسافت در بخش فناوری، بریتیش پترولیوم در بخش انرژی و سیتی گروپ در بخش بانکی رده‌های اول تا پنجم برترین‌ها را به خود اختصاص داده بودند و حالا تاج سروری متعلق به بخش فناوری است که هر 5 رده اول را از آنِ خودکرده است.


نکته قابل‌توجه اینکه اکسون موبیل با 347 میلیارد دلار در رده ششم جدول 2017 قرارگرفته که 15 درصد کمتر از فیس بوک ارزش دارد که پنجم است.

به گفته کارشناسان بعید است این رنکینگ به این زودی تکان بخورد و همچنان بخش فناوری روی قله خواهد ایستاد.

درحالی‌که سایر کمپانی‌ها در رِنج خود ایستاده‌اند (البته افت ثروت جنرال الکتریک، سیتی گروپ و بریتیش پترولیوم مشهود است)، کمپانی‌های فناورانه خوش درخشیده و ثروت خود را در یک رکوردزنی تاریخی افزایش داده‌اند.

ارزش بازار فیس‌بوک از 4 میلیارد دلار به رقم 410 میلیارد رسیده است که رشدی 1000 درصدی را نشان می‌دهد و آمازون نیز رشدی 3000 درصدی را تجربه کرده است.

لازم به یادآوری است فعلاً در میانه راه انقلاب فناوری هستیم و موج بعدی اتوماسیون و اپلیکیشن است که بخش فناوری را  ثروتمندتر خواهد ساخت.

از سوی دیگر بخش حمل‌ونقل با خودروهای خودران در حال تکان خوردن است و بخش خانه‌سازی نیز به‌سوی توسعه سریع‌تر و ارزان‌تر گام برمی‌دارد و ممکن است رهبران این بخش‌ها نیز در دهه‌های بعد خود را به قله برسانند.


تعداد بازديد : 99
برچسب ها : ,,,,
ویندوز حالا 4 برابر کاربر بیشتری نسبت به مک دارد
هرچند پلتفرم iOS اپل بر 18 درصد از سهم پلتفرم‌های موبایلی بازار تسلط دارد، با این حال سیستم عامل مکینتاش این شرکت نتوانسته کاربران زیادی را نسبت به ویندوز مایکروسافت در سراسر دنیا به خود جذب کند.

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت TechCrunch، تعداد کاربرانی که از سیستم‌عامل مکینتاش بر روی دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند در خوش بینانه‌ترین حالت به 100 میلیون نفر می‌رسد. 100 میلیون برای مایکروسافت که به طور سنتی تقریباً تمام سهم سیستم‌عامل دستگاه‌های دسکتاپی را همیشه وقت در اختیار داشته، رقم خردی محسوب می‌شود. البته در نظر داشته باشید که ساکنین کوپرتینو علی‌رغم ضعف در بخش جذب کاربران جدید مک، به خوبی راه خود در توسعه iOS که بر روی آیفون و آی‌پد اجرا می‌شود را پیدا کرده‌اند.
برآورد می‌شود که بیش از 1 میلیارد از انواع گجت‌های مختلف در حال حاضر از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت قدرت گرفته‌اند. در همین راستا اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی بود که ساکنین ردموند اعلام کردند 400 میلیون دستگاه به ویندوز ۱۰ مجهز شده‌اند که سرعت رشد محبوبیت آن نسبت به ویندوز 7، بیش از ۱۱۷ درصد بوده است. با نگاهی به این موضوع می‌توان درک کرد که مایکروسافت به درستی توانسته نیاز دارندگان پی‌سی و دسکتاپ را با عرضه ویندوز ۱۰ پاسخ دهد و ویندوز ۱۰ فارغ از سایر نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز، اکنون ۴ برابر بیشتر از کل کاربران مک کاربر دارد.
پرواضح است که یک سیستم‌عامل به تنهایی هرچقدر هم که قدرتمند و مطمئن باشد، کاربردی نخواهد داشت و درواقع یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در اقبال کاربران به سیستم‌عامل، موجود بودن نرم‌‌افزارهای کاربردی برای پوشش نیازهای کاربران از آماتور تا حرفه‌ای است. ویندوز ۱۰ به طور حقیقی در برخی از حوزه‌ها ازجمله چند وظیفگی و دستیار شخصی، از سیستم‌عامل مک اپل قدرتمندتر است.
البته تمامی این موضوعات باعث نمی‌شود که ادامه پشتیبانی از سیستم‌عامل توسط اپل را یک امر بیهوده بدانیم، برعکس این شرکت معتقد است که مسیر توسعه سیستم‌عامل دسکتاپ خود را درست طی می‌کند و به زودی به کسب و کار 25 میلیارد دلاری در بخش تولید سیستم‌های مک خواهد رسید.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید ۸۰ درصد از کاربران این سیستم‌عامل را دارندگان یکی از محصولات سری مک‌بوک تشکیل می‌دهند و فقط ۲۰ درصد از آن‌ها دارای مک پرو و آی‌مک هستند. اپل مدعیست که علی‌رغم تمامی حرف و حدیث‌های به وجود آمده در رابطه با مشکلات مک‌بوک پرو جدید، فروش این محصول نسبت به نسل قبلی حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.منبع خبر معتقد است که این شرکت در سال جاری نسخه‌ای ارتقا یافته از مک‌بوک پرو و آی‌مک را معرفی خواهد کرد، با این حال تنها نسخه جدید آی‌مک در اواخر سال به بازار عرضه خواهد شد.

تعداد بازديد : 96
برچسب ها : ,,,
مراقب هک شدن موبایلتان از طریق Wifi باشید!

ابزار جاسوسی تلفن همراه بحث برانگیز IMSI catchers برنامه‌ای است که در برخی کشورها جهت ردیابی و نظارت کاربران موبایل از طریق شبیه سازی یک دکل تلفن همراه و فریب دادن دستگاه‌ها که به آن متصل شوند، استفاده می‌شود. بعضی موارد حتی تماس‌ها و ترافیک اینترنت را دنبال می‌کنند، متون جعلی ارسال کرده و نرم‌افزارهای جاسوسی بر روی تلفن یک قربانی نیز نصب می‌کند.

مراقب هک شدن موبایلتان از طریق Wifi باشید!

تنظیم کردن چنین دستگاه‌های نظارتی، پرهزینه است و به یک مجموعه‌ای از اعمال نیاز دارد ولی امروزه راه جدید و کم هزینه‌ای پیدا شده که همان کار را با کمک یک وای.فای هات اسپات، انجام دهند.
شبکه وای‌فای می‌تواند شماره IMSI گوشی‌های نزدیک را بگیرد و امکان ردیابی و نظارت اشخاص را فراهم کند. IMSI یا شناسه مشتری موبایلی بین المللی، یک شماره منحصربفرد ۰۱ رقمی هست که برای تایید هویت اشخاص، وقتی از یک شبکه به شبکه دیگر منتقل می‌شوند، بکار می‌رود. این شماره در بخش فقط خواندنی کارت اس دی و با اپراتور همراه، ذخیره می‌شود. البته باید توجه شود که این عدد با IMEI اشتباه نشود.
سرقت اثر انگشت خود برای ردیابی خود در هر کجا 
بر اساس اطلاعات سایت مرکز ماهر که این گزارش از آن برگرفته شده، در نشست کلاه قرمزان اروپا، یک نوع جدید از حمله مذکور ارائه شده که بر روی وای فای عمل می کند و این امکان را فراهم می‌کند که هر شخصی، در حالی که کاربر دور زده می‌شود، شماره IMEI گوشی را در مدت چند ثانیه بدست آورد.
آن شماره، IMSI سپس جهت جاسوسی حرکت‌های کاربر استفاده می‌شود و آن چیزی که لازم است، نحوه اتصال دستگاه‌های جدید مانند اندروید و آی.او.اس، به شبکه‌های وای.فای است.
دو پروتکل متداول بعدی برای اتصال به وای.فای پیاده سازی شده است، این پروتکل‌ها امکان اتصال گوشی به وای فای عمومی را فراهم میکنند. گوشی‌های هوشمند جدید طوری برنامه‌نویسی شده‌اند که به طور خودکار به شبکه‌های وای فای مشهور، با کمک شماره IMSI برای لاگین به شبکه و بدون تعامل با کاربر، وصل می شوند. بنابراین هکرها با استفاده از پروتکل های تایید هویت وای فای، میتوانند امکان برقراری یک نقطه دسترسی نادرست، که شبکه وای فای را پوشش می‌دهد و گوشی‌ها در محدوده‌اش را نیز فریب می‌دهد تا به آن متصل شوند.
یکبار که به نقطعه دستر سی جعلی متصل شدند، شماره IMSI آنها ربوده خواهد شد. این شماره منحصر بفرد گوشی ربوده شده، این امکان را فراهم می‌کند که هکر حرکت دارنده گوشی را ردیابی کند.
همچنین محققان نوع دیگری از حمله را توصیف کردند که هکرها قادرند فراخوانی وای فای که بوسیله اپراتورهای موبایل فراهم شده است را بربایند، این فناوری از فراخوانی صوتی که بوسیله واتس اپ یا اسکایپ از طریق ویپ انجام می‌شود، متفاوت است. در حالی که فراخوانی وای فای که بر روی دستگاه‌های آی او اس و اندروید پشتیبانی میشود، امکان آن را فراهم می‌کند که کاربران فراخوانی صوتی از طریق وای فای بوسیله ارتباط با Edge Packet Data Gateway (EPDG) اپراتوری که پروتکل رمزشده IPSec را استفاده می‌کند، انجام دهند.
البته اخبار خوبی هم هست که شما قادرید ویژگی فراخوانی وای فای بر روی گوشی خود را غیرفعال کنید ولی اتصال خودکار وای فای فقط وقتی غیرفعال می‌شود که چنین شبکه‌ای در محدوده باشد. محققین این موضوع را به شرکت‌های سیستم عامل موبایل مانند اپل، گوگل، مایکروسافت و بلک بری گزارش کردند و در حال همکاری با آنها هستند تا از محافظت شماره IMSI اطمینان حاصل کنند.
همچنین اپل به عنوان نتیجه مباحثات با محققین یک فناوری جدید در iOS10 پیاده‌سازی کرد که اجازه مبادله شبه نام‌ها به جای شناسه را می‌دهد، که باعث کاهش آن تهدید می‌شود.

 


تعداد بازديد : 70
برچسب ها : ,,,
با پشت سر گذاشتن ویندوز؛ حالا اندروید بیش‌ترین کاربر را دارد

با پشت سر گذاشتن ویندوز؛ حالا اندروید بیش‌ترین کاربر را دارد

با افزایش استفاده از اندروید و بر اساس اطلاعات و آمارهای دریافتی، به نظر می‌رسد ویندوز، دیگر توسط کاربران زیادی استفاده نمی‌شود و جای خود را به اندروید داده است.

 

از سال 1980 تا کنون، سیستم‌عامل ویندوز در صدر پرطرفدارترین سیستم‌عامل‌های جهان قرار داشت ولی با عرضه اندروید، جایگاه خود را از دست داده است و سیری نزولی در رقابت با اندروید در پیش گرفته است.

بر اساس آمار، 37.93 درصد دستگاه‌ها، از سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند و 37.91 درصد از ویندوز. اگرچه این اختلاف بسیار ناچیز است ولی در دو سال گذشته اندروید 2.4 درصد رشد داشته و خود را به سیستم‌عامل مایکروسافت رسانده است.

البته این آمار چندان تعجب برانگیز نیست زیرا در طی 5 سال گذشته، بسیاری از کاربران، از طریق

 گوشی‌های هوشمند خود وبگردی می‌کنند.

البته نباید منکر قدرت رایانه‌ها باشیم زیرا هنوز هم این سیستم‌ها نقش مهمی در کارهای روزمره انسان‌ها ایفا می‌کنند.

دیگر سیستم‌عامل‌هایی که در رده‌های بعدی قرار دارند، iOS با 13.09 درصد و MAC با 5.1 درصد هستند.

اگر بخواهیم سیستم‌عامل‌هایی را بررسی کنیم که تنها در رایانه‌ها بکار گرفته می‌شوند، ویندوز 84 درصد آمار را به خود اختصاص می‌دهد اما مشخصاً، مایکروسافت باید نگران جایگاه خود در بازار رقابتی تکنولوژی باشد زیرا گوشی‌هایی که از سیستم‌عامل ویندوز فون پشتیبانی می‌کنند، تنها 1 درصد از کل آمار را شامل می‌شوند.

کارشناسان معتقدند مایکروسافت در رقابت با اندروید در زمینه گوشی‌های هوشمند، صحنه را باخته است اما هم‌چنان می‌تواند دوباره بازار را در اختیار بگیرد.

بر اساس نظرات مختلف، مایکروسافت حضور خود را در بازار سیستم‌عامل‌ گوشی‌های هوشمند، با معرفی نرم‌افزارهایی مانند کورتانا، از سر گرفته است.

منبع: techradar.com

تعداد بازديد : 114
برچسب ها : ,,,
بهترین مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌های‌ موجود در بازار

MacBook iOS Mac‌Mini

 

خرید مک‌بوک و آی‌مک کار ساده‌ای نیست زیرا کاربران مک، بر خلاف کاربران iOS، سعی می‌کنند همیشه سیستم خود را بروز و آپدیت نگه‌دارند.
اپل علاوه بر عرضه گوشی‌های جدید، همه روزه در حال تولید لپ‌تاپ‌ و رایانه با سیستم‌عامل مک است. سیستم‌هایی که هم سبک هستند و هم از همه لحاظ قدرتمند.
همانند دیگر کالاها، مک‌بوک‌ها آی‌مک‌ها نیز دارای قیمت‌های مختلفی هستند مثلاً اگر در مورد آن‌ها تحقیق کنید متوجه می‌شوید که قیمت آن‌ها از 1500000 تومان شروع شده و تا 20000000 تومان نیز می‌رسد.
برای این‌که در بازار متنوع لپ‌تاپ و رایانه سردرگم نشوید، برای شما چند عدد از بهترین مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌های موجود در بازار را لیست کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید آن‌ها را بشناسید.
1. (اینچ 27) iMac with 5K Retina display
2. (اینچ 21.5) iMac with 4K Retina display
3. (اینچ 12) MacBook
4. (اینچ 15) MacBook Pro
5. (اینچ 13) inch MacBook Pro
6. MacBook Air
7. Mac mini
منبع: techradar.com

تعداد بازديد : 105
برچسب ها : ,,,
آینده امنیت آنلاین؛ «فکر عبور» جایگزین «رمز عبور»‌

​​​​​هکرها تا جایی پیش رفته‌اند که متخصصان حتی نسبت به امن بودن اثر انگشت برای ورود به سیستم‌ها هم تردید دارند. دانشمندان راهکاری جدید ارائه کرده‌اند که در آن به جای «رمز عبور»‌ می‌توان با «فکر عبور» وارد سیستم‌ها شد.

 

آینده امنیت آنلاین؛ «فکر عبور» جایگزین «رمز عبور»

رمز عبور هنوز رایج‌ترین راه ورود به سیستم‌های کامپیوتری است. متخصصان امنیت همواره در تلاش‌اند تا راه ورود به سیستم‌ها را دشوارتر کنند تا نفوذ به آنها فقط با وارد کردن پسوردی که به راحتی ممکن است در اختیار هکرها قرار گیرد، ممکن نباشد.

یکی از راه‌های ورود که با تاچ‌آی‌دی اپل فراگیر شد، استفاده از اثر انگشت کاربران برای احراز هویت است. اثر انگشت همچون دیگر داده‌های بیومتریک از داده‌های منحصر به‌فرد هر کسی است. اما یکتا بودن اثر انگشت به معنی آن نیست که استفاده از آن برای احراز هویت لزوما امن‌تر است.

در سال ۲۰۱۴ هکرهای تحت فرمان دولت چین با نفوذ به شبکه کامپیوتری دفتر مدیریت پرسنلی آمریکا، اطلاعات حساس و خصوصی بیش از ۲۲ میلیون شهروند آمریکایی را ربودند. از جمله این اطلاعات، اثر انگشت ۵/۶ میلیون شهروند آمریکا بود. این داده‌ها هنوز در بازار سیاه عرضه نشده‌اند، اما هکرها هر زمانی که بخواهند می‌توانند آنها را علیه صاحبان‌شان استفاده کنند.

به گزارش مجله آتلانتیک، سال گذشته گروهی از متخصصان در دانشگاه میشیگان با استفاده از چاپگرهای جوهرافشان و کاغذهای مخصوص توانستند از اثر انگشت‌هایی که با کیفیت بالا اسکن شده بودند مدلی سه‌بعدی بسازند که به سادگی گوشی‌های هوشمند را فریب می‌دهد و بازشان می‌کند؛ همه این‌ها با تجهیزاتی که با کمتر از ۵۰۰ دلار می‌توان تهیه کرد.

پژوهشگران موسسه انفورماتیک توکیو هم توانستند با استفاده از عکس‌هایی از افراد که در آنها دست‌شان به وضوح پیداست، توانسته‌اند اثر انگشت آنها را بازسازی کنند. این کار را می‌توان با بسیاری از عکس‌هایی که کاربران داوطلبانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند هم انجام داد. این یعنی امنیت داده‌های بیومتریک، از جمله اثر انگشت، در معرض تهدیدهای جدی است و باید برای ارتقای امنیت تدابیر بهتری اندیشید.

برای غلبه بر ریسک‌های امنیتی داده‌های بیومتریک از جمله اثر انگشت یا شبکیه چشم، برخی متخصصان روی توسعه سیستم‌هایی کار می‌کنند که برای احراز هویت از داده‌های بیومتریک تغییرپذیر استفاده می‌کنند.

در سال ۲۰۱۳ گروهی از پژوهشگران در دانشگاه برکلی پروژه‌ای آینده‌پژوهانه را آغاز کردند که در آن برای ورود به سیستم‌ها به جای «رمزهای عبور» (Passwords) از «فکرهای عبور» (Passthoughts) استفاده می‌شود.

در این روش شما برای ورود باید سه فاکتور را با هم تلفیق کنید: چیزی که می‌دانید (مثلا یک فکر خاص)، چیزی که بخشی از شماست (مثلا الگوهای مغزتان) و چیزی که در اختیار دارید (مثلا سنسورهایی که برای اندازه‌گیری موج‌های مغزتان نصب شده‌اند).

برای ورود به سیستم با این تکنیک، شما در حالی که حسگرها را به تن دارید، به چیزی که پیش‌تر تعیین کرده‌اید فکر می‌کنید. این فکر می‌تواند هر چیزی باشد: صحنه‌ای از یک فیلم، قطعه‌ای موسیقایی، یا عکسی از چشم‌انداز اتاق‌تان. این فکر هرگز منتقل نمی‌شود، فقط معادل ریاضی سیگنال‌های الکتریکی‌ای که مغزتان حین فکر کردن به آن تولید می‌شوند برای احراز هویت بررسی خواهند شد.

 

حتی اگر هکری، یا هر کس دیگری بداند که دقیقا به چه چیزی فکر می‌کنید، باز هم نخواهد توانست به جای شما وارد سیستم شود، چون شیوه اندیشیدن هر کسی کاملا متفاوت و یکتاست. تنها راه هک کردن این سیستم این است که با حمله فیشینگ فریب‌تان دهند و وادارتان کنند خودتان فکر عبورتان را به ذهن بیاورید تا آنها حاصل کار را ذخیره کنند و بعدها با فریب سیستم به جای شما وارد آن شوند، اما نکته اینجاست که فکر عبور شما مثل پسوردها برای همیشه بر باد نخواهد رفت و به سادگی می‌توانید آن را هر زمانی که می‌خواهید تغییر دهید.

 


تعداد بازديد : 107
چه نوع لپ تاپی بخریم؟

چه نوع لپ تاپی بخریم؟

همه ما برای خرید لپ تاپ بعد از نگاه کردن به بودجه خود، به نوع کاربری خود از لپ تاپ نگاه می‌کنیم. در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین لپ تاپ را بر اساس نوع پردازنده و کاربری خود انتخاب کنید. 

پردازنده (CPU) مغز رایانه محسوب می‌شود و همراه با میزان حافظه‌ی کافی، کارایی کلی لپ‌تاپ را تعریف می‌کنند. علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای بایستی پردازنده‌ی گرافیک (GPU) را نیز مد نظر قرار دهند. همچنین نصب سیستم بر روی یک SSD نیز می‌تواند رایانه را در هنگام باز کردن برنامه‌ها سریع‌تر کند. در این مطلب به بررسی پردازنده‌های کنونی موجود در بازار لپ‌تاپ‌ها خواهیم پرداخت تا بتوانید بر اساس نوع پردازنده اقدام به انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب کنید.

شمار زیادی از پردازنده‌های مخصوص رایانه‌های قابل حمل نسل آخر شرکت اینتل در بازار لپ‌تاپ‌ها موجود است. اما این تعداد در خصوص مدل‌های شرکت AMD بسیار کم‌تر است. دلیل این موضوع را می‌توان در نیاز ویژه‌ی لپ‌تاپ‌ها به استقلال داخلی و همچنین کنترل دمای عناصر آن جستجو کرد.

انتخاب پردازنده بایستی با دقت صورت گیرد چرا که جای‌گزینی آن اغلب غیرممکن بوده و یا بسیار مشکل است. در ادامه مدل‌هایی قابل قبول با توجه به نوع استفاده از دستگاه معرفی می‌شوند.

لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه برای استفاده‌ی غیرمداوم

اگر مایلید لپ‌تاپی بسیار اقتصادی برای استفاده‌ی گاه‌به‌گاه جهت وب‌گردی و اجرای نرم‌افزارهایی نظیر مجموعه‌ی آفیس داشته باشید باید از مدل‌هایی با پردازنده‌های بسیار ضعیف چون AMD E۱-۶۰۱۰ و E۱-۷۰۱۰ یا Celeron N۳۰۵۰ و N۳۰۶۰ اینتل بپرهیزید. با اولین اجرا در ویندوز متوجه تنبلی آن‌ها خواهید شد تا حدی که این موضوع می‌تواند کاربران ناشکیبا را خیلی زود عصبی کند.

Pentium N۳۷۰۰ و N۳۷۱۰ و همین‌طور N۴۲۰۰ برای چنین رده‌ای مناسب‌تر هستند. این پردازنده‌ها انرژی کمی مصرف می‌کنند و مناسب محیط ویندوز هستند. البته نباید بیش از حد از آن‌ها انتظار داشت. از میان پردازنده‌های AMD نیز E۲-۷۱۱۰ به همراه‌ مدل‌های A۴-۷۲۱۰، A۶-۷۳۱۰ و A۸-۷۴۱۰ به علاوه‌ی A۹-۹۴۱۰ مناسب این رده هستند. به یاد داشته باشید که مدل‌های AMD گرمای بیش‌تری تولید کرده و انرژی بیش‌تری مصرف می‌کنند.

برخی از کاربران نیز تبلت/لپ‌تاپ‌های هیبریدی را انتخاب می‌کنند. مدل‌های رده پائین آن‌ها مجهز به SoC Atom انرژی زیادی مصرف نمی‌کنند. برای ویندوز یک x۵-Z۸۵۵۰ که کارایی قابل قبولی دارد توصیه می‌شود.

لپ‌تاپ اداری و مناسب وب‌گردی

اگر مایلید یک لپ‌تاپ جهت کاربری راحت برای وب‌گردی و استفاده‌ی مداوم از نرم‌افزارهای آفیس به همراه طول عمر باتری خوب در اختیار داشته باشید بهتر است پردازنده‌‌های Pentium ۴۴۰۵U و Core i۳-۵۰۰۵U / ۶۰۰۶U یا بهتر از آن یک ۶۱۰۰U / ۷۱۰۰U را همراه با یک SSD و ۴ گیگابایت رم در نظر بگیرید.

اما اگر طول عمر باتری برای‌تان مهم نیست، پردازنده‌های AMD Pro A۱۰-۸۷۰۰B و Pro A۱۲-۸۸۰۰B با قیمتی کمتر جای‌گزین‌های خوبی محسوب می‌شوند.

اگر حاضرید پول بیشتری نیز پرداخت کنید، لپ‌تاپ‌های فوق باریک و سبک‌وزن با طول عمر بسیار خوب باتری و کارایی مناسب جهت کاربری معمولی موجود هستند. این لپ‌تاپ‌ها (ترفندستان) مجهز به پردازنده‌های Core m۳-۶Y۳۰ / m۵-۶Y۵۴ / m۳-۷Y۳۰ / i۷-۷Y۷۵ هستند.

لپ‌تاپ/تبلت‌های هیبریدی رده‌ی متوسط و بالا نیز مجهز به سیستم‌های همه‌کاره از نوع SoC موجود می‌باشند.

لپ‌تاپ مخصوص فعالیت‌های چندرسانه‌ای

پردازنده‌های همه‌کاره‌تر با مصرف مناسب در این رده قرار می‌گیرند. این پردازنده‌ها به همراهی یک چیپ گرافیک مناسب نظیر GTX۱۰۵۰ و RX۴۶۰ به شما اجازه‌ی شماری از بازی‌هایی که توانمندی سخت‌افزاری بالایی نمی‌خواهند را می‌دهند. این پردازنده‌ها شامل Core i۵-۶۲۰۰U / ۶۳۰۰U / ۷۲۰۰U یا Core i۷-۶۵۰۰U / ۶۶۰۰U / ۶۶۵۰U / ۷۵۰۰U و همه‌ی مدل‌های دوهسته‌ای با فناوری فراریسمانی می‌شوند. همچنین FX-۹۸۳۰P از AMD نیز جای‌گزین مناسبی با قیمت کم‌تر و البته مصرف انرژی بیش‌تر محسوب می‌شود.

لپ‌تاپ مخصوص گیمرها و نرم‌افزارهای سنگین

برای یک لپ‌تاپ قدرتمند مخصوص یک گیمر متوسط، پردازنده‌ی Core i۵-۷۳۰۰HQ همراه با کارت گرافیک GTX۱۰۵۰Ti یا GTX۱۰۶۰ بسیار مناسب است. با به‌کارگیری یک کارت گرافیک کاراتر نظیر GTX۱۰۷۰ و GTX۱۰۸۰ استفاده از یک پردازنده‌ی قوی‌تر نظیر Core i۷-۶۷۰۰HQ یا ۷۷۰۰HQ توصیه می‌شود. البته از چنین لپ‌تاپی توقع طول عمر باتری بالا را نداشته باشید.

Core i۷-۷۸۲۰HK و Xeon E۳ ۱۵۰۵M-v۶ با همراهی حجم زیادی رم (حدأقل ۱۶ گیگابایت) پردازنده‌های مناسبی برای انجام کارهای گرافیکی سنگین محسوب می‌شوند.

 

 

تعداد بازديد : 112
برچسب ها : ,,
هر آن‌ چه که باید از سونی اکسپریا L1 بدانید
سونی، اکسپریا XL را معرفی کرده است ولی هنوز آن را عرضه نکرده است. هم‌چنین سونی، اکسپریا L1 نیز که صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد را هم معرفی کرده است.
سونی اکسپریاXL اکسپریاL1
این گوشی صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی و اچ‌دی دارد. تراشه فوق‌العاده‌ای که در این گوشی به کار رفته است، باعث شده کاربران از کار کردن با آن لذت ببرند.
این گوشی در اواخر ماه آوریل رونمایی خواهد شد ولی اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی از آن داشته باشید، این خبر را بخوانید.
اطلاعات کلی
صفحه‌نمایشی بزرگ و قیمت مناسب، از ویژگی‌های این دستگاه هستند.
زمان عرضه
شما می‌توانید در روزهای پایانی ماه آوریل این گوشی را در فروشگاه‌های مختلف بیابید.
قیمت
قیمتی که شرکت سونی برای این گوشی در نظر گرفته است، حدود 210 دلار می‌باشد.
طراحی، ظاهر و صفحه‌نمایش
این گوشی صفحه‌نمایشی اچ‌دی و 5.5 اینچی داشته و در ابعاد 151*74*8.7 میلی‌متری خواهد بود.
این دستگاه، مستطیلی شکل بوده و در رنگ‌های مشکی، سفید و صورتی در بازار موجود خواهد بود.
سونی اکپریاXL اکسپریاL1
لبه‌های این گوشی باعث شده دستگاهی خوش‌دست در آینده وارد بازار شود. اگرچه سوراخ‌های متعددی در بالا و پایین آن وجود دارند ولی این سوراخها باعث نشده شکل آن بهم بخورد.
باتری و دوربین
دوربین عقب اکسپریا L1، 13 مگاپیکسل و دوربین جلوی آن 5 مگاپیکسل است.
باتری آن 2650 میلی‌آمپر خواهد که به خاطر سابقه درخشان سونی در شارژ سریع گوشی‌هایش، به نظر می‌رسد برای این دستگاه فوق‌العاده است.
سونی اکسپریاXL اکسپریاL1
هم‌چنین این گوشی از کابل OTG نیز  پشتیبانی کرده و سرعت آن به اندازه یواس‌بی 3 است.
سیستم‌عامل و قدرت
تراشه این گوشی 1.45 هرتز و چهارهسته‌ای خواهد بود. هم‌چنین رم این دستگاه 2 گیگابایت است.
اکسپریا L1، قابلیت اتصال NFC و اینترنت 4G را دارد. اندروید آن 7.1 و حافظه داخلی آن 16 گیگابایت است. به علاوه شما می‌توانید در آن تا 256 گیگابایت، کارت حافظه میکرو قرار دهید.
دیگر ویژگی‌ها
این گوشی را می‌توان در زمره گوشی‌های متوسط در بازار دانست که نسبت به امکانات آن، کارایی و قیمت مناسبی دارد و همین باعث می‌شود آن را از دیگران گوشی‌های متوسط متمایز کنیم.
از امکانات خوبی که سونی در این دستگاه در اختیار کاربران خود قرار داده، این است که می‌توانید پروفایل خود را بسازید. مثلاً شما می‌توانید نور صفحه‌نمایش آن را کم کرده و روی حالت سکوت قرار دهید و آن را با نام مدنظر سیو کنید. البته این‌ها تنها گوشه‌ای از امکان ساخت پروفایل بوده و هم‌چنان می‌توانید تنظیمات دیگری را نیز شخصی‌سازی کنید.
در پایان، اگر نمی‌خواهید برای خرید گوشی هزینه کنید، این گوشی گزینه خوبی است.
نقاط مثبت
+ طراحی منحصربفرد
دوربین عالی
ضد آب
 
نقاط ضعف
- عدم وجود صفحه‌نمایش فول اچ‌دی
نبود امکان اسکن اثر انگشت

تعداد بازديد : 159
مارک زاکربرگ پس از ۱۲ سال برای دریافت مدرکش به هاروارد باز می‌گردد

مارک زاکربرگ پس از ۱۲ سال برای دریافت مدرکش به هاروارد باز می‌گردد

مارک زاکربرگ که ۱۲ سال پیش تحصیل در هاروارد را به منظور توسعه‌ی فیس‌بوک رها کرد، به زودی برای دریافت مدرک افتخاری به این دانشگاه باز می‌گردد.

 

مارک زاکربرگ فردی است که تحصیل در دانشگاه هاروارد را نیمه‌کاره رها کرده است. او که اکنون مدیرعامل شرکتی با ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد دلار است، به زودی و پس از ۱۲۲ سال، مدرک خود را از این دانشگاه دریافت خواهد کرد. موسس و مدیر عامل فیس‌بوک، در پاییز سال ۲۰۰۵ تحصیل در هاروارد را رها کرد تا خود را وقف توسعه‌ی یک شبکه‌ی اجتماعی جوان کند. این شبکه در آن زمان هم رشد قابل توجهی داشت. اکنون و پس از گذشت ۱۲ سال، زاکربرگ در مراسم شروع کلاس‌های سال ۲۰۱۷ در هاروارد حضور خواهد داشت و مدرک افتخاری خود را از این دانشگاه معتبر دریافت خواهد کرد. این خبر به صورت رسمی در وبسایت دانشگاه Harvard منتشر شده است.

درو فاست (Drew Faust) مدیر هاروارد در جملاتی درباره‌ی زاکربرگ گفته است:

مدیریت مارک زاکربرگ، ماهیت تعامل اجتماعی را به صورت عمیقی تغییر داده است. در دوران مدرن، کمتر اختراعی را می‌توان یافت که بتواند با قدرت تاثیرگذاری بالای فیس‌بوک در زمینه‌ی ارتباط بین افراد، رقابت کند. افراد کمی در دنیا وجود دارند که بتوانند در زمینه‌ی استفاده از تکنولوژی برای تغییر زندگی انسان‌ها، با زاکربرگ رقابت کنند. علاوه بر این، تلاش‌های انسان‌دوستانه‌ی او برای بهبود علم، تحصیلات و افزایش پیشرفت انسان‌ها نیز مثال‌زدنی هستند.

البته زاکربرگ تنها فرد در دره‌ی سیلیکون نیست که دانشگاه را با هدف یافتن موفقیت ترک کرده است. استیو جابز در سال ۱۹۷۶ و پیش از تاسیس شرکت خود به کمک استیو وزنیاک، تحصیل در کالج Reed را رها کرده بود. بیل گیتس نیز پس از دو سال تحصیل در هاروارد، این دانشگاه را ترک کرد تا شرکت خود را به کمک پائول آلن تاسیس کند. زاکربرگ به خاطر شرایط و تاریخچه‌ی مشترکی که با موسس مایکروسافت دارد، از گیتس درخواست کرده تا نکاتی را در مورد متن سخنرانی مراسم به او بیاموزد. بیل گیتس نیز ۱۰ سال پیش برای مراسمی مشابه به هاروارد رفته بود.

بیل گیتس، فرد ثروتمندی است که دارایی‌های شخصی‌اش از ارزش تولید ناخالص ملی کشوری مانند میانمار بیشتر است. او شوخ طبعی خاصی نیز دارد. در جوابی که بیل گیتس در صفحه‌ی فیسبوک زاکربرگ برای او نوشته آمده است:

مارک، من همیشه خوشحال خواهم شد که بتوانم کمکی به تو بکنم. امیدوارم در سخنرانی موفق باشی. البته امیدوارم مدرک افتخاری جدیدت نیز برای یافتن شغل مورد علاقه مناسب باشد.

 

 
 

تعداد بازديد : 146
بیل گیتس همچنان ثروتمندترین مرد جهان است

بیل گیتس همچنان ثروتمندترین مرد جهان است

لیست ثروتمندترین افراد جهان در فوربز به‌روزرسانی شده و بیل گیتس مؤسس کمپانی مایکروسافت همچنان در جایگاه اول این لیست قرار دارد. 

فوربز لیست میلیاردرهای جهان را آپدیت کرده است و جای تعجب نیست که بیل گیتس همچنان در این لیست نفر اول باشد و لقب ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص دهد. در  این لیست که در تاریخ بیستم مارس به‌روزرسانی شد، مؤسس کمپانی مایکروسافت با مجموع سرمایه‌ی ۸۶ میلیارد دلار (۲۶۶ میلیارد دلار افزایش) در جایگاه اول قرار گرفته است. وارن بافت، نفر دوم این لیست با سرمایه‌ی ۷۵.۶ میلیارد دلار است و این یعنی سرمایه‌ی وی تقریبا ۱۰ میلیارد دلار از بیل گیتس کمتر است.

از دیگر افراد قابل توجه در لیست ثروتمندترین افراد جهان می‌توان به مدیرعامل آمازون، جف‌ بزوس، اشاره کرد که در جایگاه سوم قرار دارد و سرمایه‌ی او معادل ۷۲.۸ میلیارد دلار ارزیابی شده است. آمانسیو اورتگا، از کمپانی زارا و مارک‌ زاکربرگ مؤسس و مدیرعامل شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک به ترتیب با سرمایه‌ی ۷۱.۳ میلیارد دلار و ۵۶ میلیارد دلار در بین پنج نفر بالای لیست قرار دارند. استیو بالمر، مدیرعامل سابق کمپانی مایکروسافت،  نیز با سرمایه‌ای ۳۰ میلیارد دلاری در جایگاه بیست و یکم لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. پائول آلن که در تأسیس مایکروسافت نقش داشت نیز با سرمایه‌ی ۱۹.۹۹ میلیاردی دلاری خود در جایگاه چهل و دوم لیست جدید فوربز قرار دارد.

بنا به اعلام فوربز، بیل گیتس برای چهارمین سال متمادی لقب ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داده است. وی همچنین در طی ۲۳ سال گذشته جزو هجده فرد ثروتمند دنیا بوده است. ارزش سرمایه‌ی همه‌ی افراد ثروتمند حاضر در لیست فوربز، ۱۸ درصد و به میزان ۷.۶۷ تریلیون دلار افزایش داشته و تعداد میلیاردرها نیز با ۱۳ درصد رشد به ۲۰۴۳ نفر رسیده و این در حالی است که سال گذشته تعداد این افراد ۱۸۱۰ نفر بود. در لیست جدید فوربز ۱۹۵ فرد جدید اضافه شده‌اند و از این میان، ۱۵ نفر زنانی هستند که سرمایه‌ی خود را از صفر به دست آورده‌اند. رئیس‌ جمهور کنونی ایالات متحده‌ی آمریکا یعنی دونالد ترامپ با وجود اینکه همیشه به‌عنوان یک فرد ثروتمند شناخته‌ می‌شود، در جایگاه‌های بالای لیست فوربز دیده نمی‌شود. در واقع باید اشاره کنیم که ترامپ در جایگاه ۵۴۴ این لیست است و میزان سرمایه‌ی وی  ۳.۶۵ میلیارد دلار اعلام شده که نسبت به سرمایه‌ی کنونی نفرات برتر لیست فاصله‌ی بسیار زیادی دارد.

 

تعداد بازديد : 55
روزی چند میلیارد ساعت یوتیوب دیده می‌شود؟

در تازه‌ترین آمار منتشرشده آمده است که کاربران یوتیوب روزانه 1 میلیارد ساعت ویدئو می‌بینند.

تا چند سال پیش تمرکز روی تعداد بازدید از یک ویدئو بود اما محققان یوتیوب علاقه‌مند شدند تا ببینند روزانه چند ساعت یوتیوب دیده می‌شود که تازه‌ترین خبر از یک میلیاردی شدن حکایت دارد.

یک میلیارد ساعت تماشای یوتیوب معادل 100 هزار سال است و 100 هزار سال پیش انسان‌ها در غار مشغول کندن دیوار و نقاشی کردن روی آن بودند و اجداد ما از افریقا به سایر نقاط در حال کوچ بودند.

مقایسه بعدی هم جالب است: اگر شما 100 هزار سال با سرعت نور مسافرت کنید قادرید از نقطه فرضی پایانی کهکشان راه شیری به نقطه بعدی برسید.

موسیقی‌های جدید، آخرین اخبار و شوها، ارتباط با اشخاص موردعلاقه و دنبال کردن گرایشات؛ بخشی از موضوعاتی است که هرروز توسط کاربران یوتیوب دنبال می‌شود.


تعداد بازديد : 63
برچسب ها : ,
تبلت های گلکسی بوک 10 و گلکسی بوک 12 سامسونگ رونمایی شدند

تبلت های گلکسی بوک 10 و گلکسی بوک 12 سامسونگ رونمایی شدند

شرکت سامسونگ دستگاه‌های گلکسی بوک ۱۰ و گلکسی بوک ۱۲ را به عنوان رقبایی برای سرفیس مایکروسافت رونمایی کرد.

 

.......

تعداد بازديد : 96
برچسب ها : ,,,
معرفی ربات تلگرام: انجام محاسبات ریاضی بدون خروج از چت تلگرام

معرفی ربات تلگرام: انجام محاسبات ریاضی بدون خروج از چت تلگرام

CalcuBot ربات تلگرام بسیار جالبی برای انجام محاسبات ریاضی شما است که بدون نیاز به اپلیکیشن‌های جانبی پاسخ معادلات ریاضی شما را خواهد داد.

....

تعداد بازديد : 155
برچسب ها : ,
تمام اتفاقاتی را که قرار است در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۷ رخ دهد اینجا بخوانید

امسال بزرگ‌ترین رخداد سالانه B2B دنیای موبایل، موسوم به کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا / MWC شاهد رونمایی از گوشی‌ها و تبلت های گران‌قیمت آسیایی خواهد بود.

 

......

تعداد بازديد : 100
اپل پارک و آمفی‌تئاتر استیو جابز را ببینید

دفترمرکزی فضایی شکل اپل آوریل افتتاح می‌شود.

کمپس 175 جریبی، «اپل پارک» / Apple Park نامگذاری شده است و ظرفیت 12 هزار نفر را دارد.

اپل پارک مکانی برای کارمندان، مرکز ملاقات، اپ استور و کافی شاپ عمومی در مساحت 100 هزار فوت مربع برای کادر اداری و محققان خواهد بود و سالن آمفی تئاتر آن موسوم به سالن استیو جابز بیش از 1000 صندلی دارد.

عملیات انتقال 6 ماه به طول خواهد انجامید و 9 هزار درخت بناهای شیشه‌ای را در برگرفته است و کل این بنا به‌طور 100 درصد با اصول محیط زیستی فوق مدرن شکل‌گرفته که تأمین انرژی با سیستم‌های خورشیدی تعبیه‌شده در جای جای کمپس انجام می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین مراکز مجهز به تجهیزات انرژی خورشیدی جهان را در خود جای‌داده است.

«اپل پارک» بزرگ‌ترین بنای مجهز به تهویه مطبوع طبیعی در جهان است که در 9 ماه از سال بدون نیاز به وسایل گرمایشی و سرمایشی ساکنان را به‌سوی آرامش در محیط کار می‌برد و این نکته برای کالیفرنیای همیشه گرم و آفتابی جالب‌توجه است.

 

 

 


تعداد بازديد : 75
برچسب ها : ,
راه‌اندازی اولین سرویس 5Gجهان در ۱۱ شهرآمریکا از نیمه‌دوم ۲۰۱۷

درحالی‌که سرویس نسل پنجم موبایل / 5G هنوز در مرحله تست اولیه است، ورایزون اعلام کرد در 11 شهر برگزیده آمریکا از نیمه دوم امسال این سرویس را راه‌اندازی می‌کند.

قرار است کاربران اپراتور ورایزون در شهرهایی مانند واشنگتن، سیاتل، ساکرامنتو، میامی، هوستون، دِنِوِر، دالاس، آتلانتا و ... سریع‌ترین سرویس انتقال دیتای جهان را مورداستفاده قرار دهند.

ورایزون با ارسال تأییدیه 5GTF برای رگولاتوری و اعلام توسعه تراشه‌های 5G از سوی شرکایی که زیرساخت‌ها را گسترش می‌دهند(کار اصلی را نوکیا انجام می‌دهد)؛ می‌گوید نیمه دوم 2017 سرویس را راه‌اندازی می‌کند.

کمپانی‌هایی مانند اریکسون، اینتل، کوآلکوم و سامسونگ در حال ساخت تراشه‌های مرتبط هستند تا 5G را به واقعیت تبدیل کنند و درحالی‌که اغلب اپراتورهای مخابراتی قول راه‌اندازی 5G در سال 2020 را داده‌اند، ورایزون اولین اپراتور جهانی خواهد بود که این سرویس را به‌صورت برگزیده در شهرهای آمریکا راه‌اندازی می‌کند.

 


تعداد بازديد : 103
آموزش دانلود ویدیو لایو اینستاگرام

آموزش دانلود ویدیو لایو اینستاگرام

ویدیو لایو اینستاگرام یکی از امکانات جدید و محبوب این برنامه است. در این پست به شما نحوه‌ی ذخیره کردن ویدیو لایو را آموزش خواهیم داد.

 

.....

تعداد بازديد : 134
معرفی تأثیرگذارترین موبایل‌های تاریخ

شاید باورتان نشود اما برخی موبایل‌ها در چند دهه اخیر جزو بانفوذترین محصولات الکترونیکی در میان ما انسان‌ها بوده‌و بخشی از زندگی ما شده‌اند.

گاردین در این مقاله 10 موبایل بانفوذ را که بیشترین سهم را در تاریخ معاصر زندگی ما داشته‌اند را مرور کرده که باهم می‌بینیم:

1. Motorola DynaTAC, 1984

اولین موبایل ساخته‌شده که در سال 1984 راهی بازار شد. 10 ساعت طول می‌کشید تا شارژ شود و تنها می‌توانستیم 30 دقیقه با آن مکالمه کنیم. 30 شماره تلفن را در خود ذخیره می‌کرد و برای خریدش باید 4000 دلار می‌دادیم (به پول امروز می‌شود 9500 دلار!)

 

 

تعداد بازديد : 55
با امواج WiFi دستگاه‌ خود را شارژ کنید

 

 

با امواج WiFi دستگاه‌ خود را شارژ کنید

 

محققان دانشگاه واشنگتن راهی برای مهار انرژی امواج روتر‌های بی‌سیم یافته‌اند که از آن می‌توان برای شارژ کردن دستگاه‌هایی مانند دوربین و باتری‌های قابل شارژ استفاده نمود.

این سیستم که PoWiFi (مخفف Power-over-Wi-Fi) نام دارد؛ شامل دو جزء می‌شود: یک روتر و سنسور‌های مخصوص. هدف این سنسور‌ها گرفتن قدرت فرکانس رادیویی RF و تبدیل آن به برق DC است. محققان توانستند خازن یک دوربین عکاسی کوچک را از فاصله‌ی 5 متری در 35 دقیقه شارژ کنند و دوربین را قادر به عکس گرفتن سازند. آن‌ها همچنین موفق به شارژ 41 درصدی یک ردیاب تناسب اندام کوچک  در دو ساعت و نیم شدند. البته نهایت توان یک واتی این سیستم، آن را برای شارز نمودن تلفن‌های همراه غیر قابل استفاده کرده است زیرا تنها روشن نمودن تلفن همراه چیزی حدود یک وات لازم دارد.

محققان توانستند در 35 دقیقه خازن این دوربین را شارژ کنند

محققان توانستند در 35 دقیقه خازن این دوربین را شارژ کنند

سیستم PoWiFi با اکثر مودم‌ها سازگاری دارد و می‌توان آن را با استفاده از یک بروزرسانی نرم افزاری (بروزرسانی فریمور) بدون اینکه خللی در روند اتصال مودم به اینترنت پیش بیاید، اجرا کرد. همین طور امکان رفتن به اینترنت و شارژ کردن باتری به طور همزمان وجود دارد.

برایس کلوگ یکی از محققان دانشگاه واشنگتن در این خصوص گفت:

اگر ما می‌خواستیم که از نهایت قدرت روتر برای شارژ استفاده کنیم، احتمالا وایرلس مودم آسیب می‌دید؛ زیرا شما همیشه مقداری انرژی‌ در کانال‌های روترتان داشتید. ما روتر را طوری بهینه سازی کردیم تا بدون آسیب وارد کردن به وای‌فای ، بتوان به کمک سنسورها انرژی لازم برای شارژ باتری‌ها  را تهیه کنیم. به جای اینکه فقط از انرژی یکی از کانال‌های وای‌فای مودم استفاده کنیم،  این انرژی را بین سه کانال مختلف وای‌فای تقسیم کردیم . این کار باعث می‌شود بدون تاثیر گذاشتن روی عملکرد کانال‌ها‌ی دیگر از انرژی آن‌ها استفاده کنیم.

برای آزمایش تأثیر این فناوری روی سرعت اینترنت محققان روترهای ایسوس مدل RT-AC68U را در شش خانه تنظیم و از صاحبان  آن‌ها در مورد سرعت اینترنت سوال کردند. چهار نفر از شش نفر تغییری را احساس نکردند و یک نفر نیز معتقد بود سرعت اینترنت بیشتر از قبل شده است!

شرکت Energous نیز فناوری مشابه‌ای مانند فناوری  دانشگاه واشنگتن دارد که قصد دارد در سال 2016 این فناوری را وارد بازار کند. اما بر خلاف تکنولوژی دانشگاه واشنگتن، دستگاه کمپانی Energous قابلیت ارسال همزمان انرژی و اطلاعات(اینترنت) را ندارد.


تعداد بازديد : 97
ارسال پول از طریق صوت ممکن شد

اپ پی‌پال روی موبایل مجهز به دستیار صوتی سیری اپل شد تا کاربران از طریق صوت دست به انتقال پول بزنند.

ارسال پول از طریق صوت ممکن شد

بدین ترتیب دارندگان آیفون و آیپد می‌توانند با آی.او.اس ۱۰ روی اپلیکیشن پی‌پال سخن گفته و این جمله را به‌عنوان‌مثال بگویید: Hey Siri, send George $50 using PayPal

این ویژگی در ۳۰ کشور جهان از جمله استرالیا، کانادا (هم انگلیسی زبان و هم فرانسه زبان)، چین، آلمان، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، تایلند، انگلیس و امارات فعال‌ شده است.

درواقع توافق میان بزرگ‌ترین پلتفرم پرداخت اینترنتی یعنی پی‌پال و پربحث ترین دستیار صوتی دیجیتال یعنی سیری اپل صورت گرفته است و ساده‌ترین دستورات صوتی برای این نقل‌وانتقال تعریف‌شده است.



تعداد بازديد : 92
برچسب ها : ,,
کشورهایی که سریع ترین اینترنت 4G‌ را در سال ۲۰۱۶ دارند

سایت OpenSignal لیستی از کشور‌های که اینترنت 4G در آنها بالاترین سرعت را دارد، منتشر کرده‌ است.

وب‌سایت OpenSignal که به‌صورت تخصصی در حوزه‌ی اینترنت و بررسی سرعت نقاط تحت پوشش شبکه‌های بی‌سیم و موبایل فعال است، هرساله لیستی از سریع‌ترین کشورهای جهان در حوزه‌ی اینترنت موبایل  (4G و 3G) ارائه می‌کند.

 تازه‌ترین لیست منتشرشده برای نسل چهارم اینترنت موبایل در سال ۲۰۱۶ با تحلیل و اندازه‌گیری بیش از ۱۷ میلیارد داده که از حدود نیم میلیون کاربر این موسسه‌ جمع‌آوری شده، به دست آمده است. این گزارش با میزان در دسترس بودن اینترنت 4G آغاز می‌شود. کشور کره‌ جنوبی با آمار ۹۵.۷ درصد، در صدر کشورهایی قرار گرفته است که در آن می‌توان به اینترنت نسل چهارم موبایل دسترسی داشت.

به لحاظ بررسی وضعیت جغرافیایی عملا در تمام نقاطی که اینترنت 3G در دسترس بوده، شبکه 4G نیز قابل دریافت است. جای تعجب نیست که کره‌ جنوبی با وجود شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی و قرار گرفتن به‌عنوان پایگاه آزمایش‌ جدیدترین تکنولوژی‌های موبایل توانسته این رتبه‌ی ممتاز را کسب کند.

درحالی‌که بیشترین دسترسی 4 جی در کره جنوبی اعلام شده اما بهترین سرعت را کشور سنگاپور آن هم با کمی فاصله از رقیب، به خود اختصاص داده است. متوسط سرعت دانلود با اتصال فورجی حدود ۴۵.۹ مگابیت در هر ثانیه اعلام شده که بالاترین رقم در میان تمامی کشورهای جهان است. انتظار می‌رود با گسترش سرمایه‌گذاری در صنعت موبایل و استفاده از تجهیزات پیشرفته در آینده کشورهای جهان بتوانند به میانگین سرعت ۵۰Mbpsبرسند.

Opensignal

باوجوداینکه برخی کشورهای سرعتی بالاتر از ۲۰ Mbps دارند، اما متوسط جهانی سرعت 4G حدود ۱۷.۴ Mbps محاسبه شده و افزایش جمعیت یکی از پارامترهای تأثیرگذار بر این رقم بوده است. بنابراین می‌توان گفت به‌واسطه‌ی وجود کشورهایی با جمعیت زیاد و سرعت پایین؛ کشورهایی با سرعت اینترنت بالا به دلیل کم‌جمعیت بودن و استفاده محدودتر نمی‌توانند میانگین جهانی را جبران کنند که به همین علت توازن لازم برقرار نیست و متوسط جهانی 4G کاهش پیدا می‌کند.

Opensignal

 

آنچه در این گزارش بسیار جالب به نظر می‌رسد؛ میانگین سرعت برای کشور آمریکا است که ۱۴ Mbps برآورد شده و از متوسط جهانی کمتر است. اگرچه ممکن است این نرخ اعلام‌شده در مناطق مسکونی و خیابان‌های کشور رقم بالاتری باشد؛ اما به دلیل وجود مناطقی که در آن‌ها دسترسی کمتری به اینترنت موبایل وجود دارد، رقم میانگین دچار افت می‌شود.

درنهایت کشور خودمان در این لیست ازلحاظ سرعت در میان ۸ کشور انتهایی با متوسط ۱۱ Mbps قرار گرفته و ازلحاظ دسترسی نیز در جمع ۶ کشور پایین جدول قرار دارد.


تعداد بازديد : 69
وضعیت رایانش ابری در ده سال آینده

جان باسو (John Basso) نویسنده سایت InfoWorld، کوشیده است وضعیت رایانش ابری در ده سال آینده را به تصویر کشد و تاثیرات این پدیده بر حوزه‌های مختلف زندگی انسان‌ها را پیش‌بینی کند. 

باسو با اذعان به این که دنیای فناوری از رشد بسیار سریع و شتابانی برخوردار است، می‌گوید همین باعث می‌شود کار پیش‌گویی با دشواری همراه باشد. 

او بر این باور است که در سال ۲۰۲۶ مردم هنوز درباره ماشین‌های خودران کمی دچار شک و تردید هستند، البته نه به خاطر هوش مصنوعی به کار رفته در آنها بلکه به این دلیل که هنوز هم کنترل بخشی از خودروهایی که در جاده‌ها رفت و آمد می‌کنند در دست انسان‌ها قرار دارد و واضح است که ترکیب رانندگان انسان و ماشین قدری ترسناک به نظر می‌رسد. 

در آن زمان، اپل، مایکروسافت و آمازون برای کنترل حمل و نقل عمومی در سراسر جهان اعم از اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و قطارها با یکدیگر شدیداً رقابت می‌کنند و بر همین مبنا برآورد می‌شود تا ده سال آینده بالغ بر ۱۰ میلیون شغل مربوط به صنعت حمل و نقل ناپدید شود و از بین برود.

موضوعاتی همچون حل مشکلات برون سازمانی، یافتن کارکنان ماهر و زبده، کاهش مصرف انرژی و برنامه‌ریزی مجدد تراشه‌های رایانه‌ای برای ارتقاء عملکرد آنها از موضوعات داغ آن سالها خواهد بود. 

بر همین اساس ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری می‌توانند هزینه‌های عملیاتی خود را به نصف کاهش دهند.

از سوی دیگر شرکت‌هایی که به رایانش ابری بی‌اعتنا باشند، تاب مقاومت در برابر تقاضاهای روز را از دست داده و کمابیش از بازار حذف می‌شوند. 

در سال ۲۰۲۶ در همه جا و در هر صنعت و حرفه‌ای، ما با شدت و ضعف متفاوت، نشانه‌هایی از هوش مصنوعی و اتوماسیون را شاهد خواهیم بود. 

جان باسو که به مدت ۲۵ سال به عنوان مشاور ارشد فناوری خدمات‌رسانی کرده، بر این باور است که در سال ۲۰۲۶ «پزشک» به آن صورتی که ما امروزه می‌شناسیم، تقریباً وجود نخواهد داشت زیرا سیستم‌های ابری پیشرفته قادر است کار پزشکان حاذق را انجام دهد.

این سیستم‌ها می‌تواند آزمایش خون افراد، نتایج به دست آمده از اشعه ایکس و مواردی از این قبیل را تجزیه و تحلیل کرده و احتمال ابتلا به بیماری‌های شایع از جمله سرطان را در همان مراحل اولیه تشخیص دهد. 

دقت و سرعت این تحلیل‌ها بسیار بیشتر از بررسی‌هایی است که توسط عوامل انسانی صورت می‌گیرد. 

این‌ها همه باعث می‌شود هزینه درمانی مردم به شدت کاهش یابد؛ خبری کاملاً خوشایند و امیدوارکننده.  

 


تعداد بازديد : 66
برچسب ها : ,,
عذرخواهی فیس بوک از یک پیام اشتباه

این ایراد جمعه رخ داد و کاربران با پست کردن پیام‌هایی به دوستان و بستگان اطمینان دادند نمرده‌اند.


یک سخنگوی شرکت فیس‌بوک گفت: "این اشتباهی وحشتناک بود که حالا درست شده. از این اتفاق خیلی متاسفیم."

این پیام که برای رفتگان تهیه شده بود به اشتباه در پروفایل گروه بزرگی از کاربران از جمله مارک زاکربرگ مدیر فیس‌بوک ظاهر شد.

در این پیام آمده بود: "امیدواریم آدم‌هایی که مارک را دوست دارند با دیدن پیام‌هایی که دیگران برای بزرگداشت او پست می‌کنند تسلی پیدا کنند."

بعضی از کاربران و گزارشگران فناوری با شوخی با این اشتباه برخورد کردند. وبسایت فناوری "دورج" در اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: "فیس‌بوک یکی از سخت‌ترین هفته ها در تاریخ آمریکا را با آوردن خبر مرگ کاربران به پایان برد."

فیس‌بوک صفحه ویژه بزرگداشت را در سال ۲۰۱۵ راه انداخت تا اعضای خانواده‌های مردگان بتوانند به حساب فیس‌بوک آنها دسترسی پیدا کنند.

کاربران می‌توانند درخواست کنند حساب آنها پس از مرگ به یک صفحه یادبود تبدیل شود تا دوستان آنها بتوانند یادشان را زنده نگه دارند.

گزینه دیگر کاربران این است که درخواست کنند حساب آنها پس از مرگ پاک شود.

 


تعداد بازديد : 168
۲۳ روز انتظار جلوی فروشگاه اپل برای خرید آیفون 7 پلاس

مردی برای خرید آیفون 7 پلاس 23 روز جلوی فروشگاه اپل واقع در خیابان پنجم نیویورک چادر زد.

۲۳ روز انتظار جلوی فروشگاه اپل برای خرید آیفون 7 پلاس

علاقه بیش از اندازه به هر چیزی انسان را گاهی اوقات به انجام کارهای عجیب و غریب وادار می‌کند. شاید ایستادن در صف‌های طولانی و در ساعات اولیه صبح برای خریدن یک جنس، موضوع خاص و عجیبی نباشد اما این کار زمانی غیر عادی خواهد بود که افرادی برای رسیدن به خواسته‌‌هایشان بیشتر از ۳ هفته در جلوی فروشگاه منتظر بمانند!

جیمی گونزالس فردی است که برای خرید گوشی‌ مورد علاقه‌‌اش آیفون ۷ پلاس که آن را پیش خرید کرده بود، ۲۳ روز جلوی فروشگاه اپل چادر زد. با اینکه او در زمان باز شدن در فروشگاه و عرضه‌ی آیفون‌های جدید در اول صف قرار داشت اما تنها کسی نبود که چنین شرایطی را برای رسیدن به آیفون ۷ تحمل کرد.

Waitforiphone

آندریا فرانسیس نیز حدود یک هفته و نیم برای خرید در صف ایستاد، با وجود اینکه او مشتاق خرید رنگ مشکی براق آیفون ۷ پلاس بود و برای پیش خرید آن نیز اقدام کرده بود اما با خرید آیفون ۷ و ۷ پلاس مشکی مات به انتظار خود پایان داد.

در سوی دیگر این انتظار طولانی، افرادی هم مانند پگی هوگان بودند که با پیش خرید اینترنتی آیفون ۷ تنها ۲۰ دقیقه برای تحویل در صف منتظر ماندند.

با اینکه بر اساس گزارش‌ها صف‌های خرید گوشی اپل همانند گذشته طولانی و شلوغ نبودند اما تحلیل‌گر موسسه‌ی مونستر‌، پایپر جافری (Piper Jaffary) معتقد است به صف‌های کوتاه مشتریان نگاه نکنید رشد تقاضا برای آیفون ۷ از مدل‌های پیشین بیشتر است. با اعلام پیش فروش فوق‌العاده iPhone 7 از سوی اپراتورهایی مانند تی موبایل و AT&T می‌توان گفت تحلیل این تحلیلگر منطقی به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد دوره‌ی انتظار در صف‌های طولانی برای خرید یک محصول آرام آرام در حال تبدیل شدن به پیش‌خرید‌های اینترنتی است.

این تغییر رویه را می‌توان حتی در فروش‌های فوق‌العاده‌ی جمعه سیاه نیز به وضوح مشاهده کرد.


تعداد بازديد : 110
ليست صفحات
تعداد صفحات : 17