بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 294 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 239 hily
0 313 sonya
0 294 sasan
0 225 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 219 sasan
0 224 sasan
0 238 sasan
0 289 sonya
0 247 sonya
0 236 sonya
0 302 sasan
0 229 sasan
0 215 hily
0 223 hily
0 268 sasan
0 213 sasan

عذرخواهی بیل‌گیتس بابت ساخت کنترل+آلت+دیلیت

 

 طراح سیستم عامل ویندوز ضمن ابراز تاسف از ساخت دکمه پیچیده برای ریست سیستم می‌گوید اگر قادر به ویرایش بود، دکمه کنترل+آلت+دیلیت را به یک دکمه واحد تبدیل می‌کرد.

وی که در نیویورک سخن می گفت اذعان کرد Ctrl+Alt+Delete یک مانور سرهم‌بندی شده بود که برای راه اندازی مجدد سیستم عامل ویندوز تعریف شد اما ایکاش به جای گرفتن سه کلید روی کیبورد تنها یک کلید برایش تعریف می شد.


وی پیش‌تر نیز ضمن اعتراف به این موضوع در سال 2013 گناه را به گردن آی بی ام انداخته بود و در جمع دانشگاهیان در هاروارد گفته بود دوستی که در آی بی ام کار می‌کرد(دیوید برادلی)،کیبورد آی بی ام را درست طراحی نکرده بود و به ما یک کلید واحد برای انجام این کار نداده بود.

این در حالی است که آن سال‌ها برای ورود به اپل مکینتاش یک کلید روی کیبورد تعریف شده بود.

از کنترل+آلت+دیلیت برای قفل کردن سیستم عامل، تسک منیجر، سوئیچ بین کاربر و خروج از سیستم استفاده می شود و در نهایت وقتی سیستم عامل ویندوز هنگِ کامل کرد، با زدن آن زیست می‌شود.

 


تعداد بازديد : 106
عرضه کت اینترنت‌دار گوگل و لیوایز

کت هوشمند لیوایز مجهز به فناوری اختصاصی گوگل- Jacquard – از هفته آینده به قیمت 350 دلار در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

با گذشت دو سال از نمایش اولین دموی لباس هوشمند گوگل و لیوایز، سرانجام اولین کت اینترنت‌دار که با آن می توان جواب تلفن را هنگام دوچرخه سواری داد، به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

کت جین طراحی شده Levi's Commuter Trucker Jacket نام دارد که روی سر آستین چپ آن تگ مخصوص مسی با خاطن‌های الکترونیکی نصب شده است که عملکردی شبیه ساعت هوشمند دارد و با لمس آن می توان پاسخ به تلفن را داد، یا موسیقی را اجرا کرد، پیامک‌ها را خواند و مسیریابی کرد. دکمه بلوتوث دار تعبیه شده روی سرآستین برای ارتباط با موبایل طراحی شده است و طوری ساخته شده است که می توان بدون مشکل آن را در ماشین لباسشویی یا خشک کن انداخت.

این تگِ ویژه 2 هفته عمر باتری داشته و از طریق یو اس بی شارژ می شود. همچنین قابلیت جداشدن از کت را دارد و گوشی‌های مجهز به اندروید 6 به بالا و یا آی او اس 10 به بالا به آن وصل می شوند.

 


تعداد بازديد : 102
برچسب ها : ,
آموزش ارتقاء سخت‌افزاری کامپیوتر و لپ‌تاپ

آموزش ارتقاء سخت‌افزاری کامپیوتر و لپ‌تاپ

 

همیشه خریدن یک کامپیوتر جدید نمی‌تواند مقرون به صرفه باشد و شما می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه‌ای کمتر، سیستم خود را ارتقاء داده و برخی از مشکلات بوجود آمده‌ی ناشی از قطعات و سخت‌افزار‌های قدیمی را با این روش، برطرف کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی ارتقاء سخت‌افزاری کامپیوتر‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها به صورت مختصر آشنا کنیم.

امروزه خرید و فروش کامپیوتر گسترش زیادی یافته است. این کار، لزوما کار بدی نیست ( بخصوص این‌که یک تولید کنند‌ه‌ی سیستم‌های کامپیوتری باشید). در حقیقت، با استفاده از تمامی دستگاه‌های ویندوزی فروخته شده در ۵ سال گذشته، می‌توانید در وب به گشت و گذار بپردازید، ایمیل‌های خود را چک کنید و حتی فایل‌های ویدئویی با کیفیت بالا را نیز پخش کنید. بسته به سخت‌افزار استفاده شده در سیستم، شاید بتوانید بازی‌هایی را نیز که اخیرا منتشر شده، به خوبی اجرا کنید. به همین دلیل، به ندرت مجبور می‌شوید تا برای انجام کار‌های خود، یک کامپیوتر و یا لپ‌تاپ جدید، آن هم با قیمتی حدود ۱۰۰۰ دلار خریداری کنید.

 

اما این بدین معنا نیست که کامپیوتر شما را نمی‌توان ارتقاء داد. ارتقاء برخی از قسمت‌ها کامپیوتر، ارزان‌تر از خرید یک کامپیوتر جدید است. این کار به اندازه‌ای که فکر می‌کنید، سخت نیست. در این مقاله راهنمای سریع و بهترین روش‌های ارتقاء سیستم ماشین‌های قدیمی ارائه شده است.

.....

تعداد بازديد : 82
برچسب ها : ,,
کامپیوتر بدون کیس اسپایر S24 ایسر با فناوری شارژ بی‌سیم معرفی شد

کامپیوتر بدون کیس اسپایر S24 ایسر با فناوری شارژ بی‌سیم معرفی شد

 کامپیوتر بدون کیس اسپایر S24 ایسر با فناوری شارژ بی‌سیم معرفی شد

در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ (IFA 2017)، شرکت ایسر از کامپیوتر بدون کیس (AIO) جدیدش رونمایی کرد. این کامپیوتر که اسپایر S24 نام دارد، از نمایشگر ۲۳.۸ اینچی استفاده می‌کند. ایسر S24، باریک‌ترین مدل AIO این شرکت محسوب می‌شود. ایسر برای رسیدن به چنین دستاوردی، تمام قطعات داخلی کامپیوتر را به پایه‌ی نمایشگر منتقل کرده و توانسته است کامپیوتر بدون کیسی با ظاهری مینیمال، زیبا و باریک با ضخامت تنها ۵.۹۷ میلی‌متر تولید کند. نمایشگر این کامپیوتر از فناوری IPS استفاده می‌کند و رزولوشن فول اچ‌دی ارائه می‌دهد. حاشیه‌ی این نمایشگر تنها ۲.۷ میلی‌متر است و طبق ادعای شرکت سازنده، بیش از ۹۰ درصد فضای جلوی این کامپیوتر را نمایشگر آن تشکیل می‌دهد. بدنه‌ی این کامپیوتر به رنگ مشکی است؛ اما حاشیه‌ی زیر نمایشگر که لوگوی برند ایسر هم روی آن وجود دارد، به رنگ طلایی مزین شده است.

تمام مدل‌های اسپایر S24، از نسل هشتم پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل استفاده می‌کنند. ایسر برای این کامپیوترها، پردازنده‌ی با ولتاژ پایین (U) را برگزیده است. این پردازنده‌، چهار هسته دارد؛ ولی می‌تواند به لطف فناوری هایپر تردینگ، چهار هسته‌ی مجازی دیگر ایجاد کند و به‌صورت موازی، هشت پردازش انجام دهد. از لحاظ حافظه‌ی داخلی، این کامپیوترها می‌توانند حداکثر ۲ ترابایت هارددیسک و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی اس‌اس‌دی داشته باشند. صرف نظر از قطعات داخلی، تمام مدل‌های S24 از تعدادی درگاه USB، کارت‌خوان با پشتیبانی از کارت‌ حافظه‌ی SD، درگاه USB نوع C و خروجی تصویری HDMI استفاده می‌کنند. اما جذاب‌ترین ویژگی این کامپیوترهای بدون کیس، پشتیبانی آن‌ها از فناوری شارژ بی‌سیم است؛ بدین صورت که اگر گوشی موبایلی داشته باشید که از فناوری شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی کند، کافی است آن را روی پایه‌ی زیر نمایشگر قرار دهید تا شارژ شود. ایسر اسپایر S24 از اوایل سال آینده‌ی میلادی و با قیمت ۹۹۹ دلار برای مدل پایه، عرضه خواهد شد.

 


تعداد بازديد : 105
ویندوز ۷ پراستفاده‌ترین سیستم عامل کامپیوتر شخصی

با وجود تلاش مایکروسافت برای ارائه‌ی به‌روزرسانی جذاب کریترز برای ویندوز ۱۰، ویندوز ۷ همچنان پراستفاده‌ترین سیستم عامل کامپیوتر شخصی است.

فروردین ماه امسال، مایکروسافت به‌روزرسانی کریترز را برای ویندوز ۱۰ معرفی کرد. اکنون تمام کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ می‌توانند از این به‌روزرسانی استفاده کنند؛ اما این موضوع نتوانست کمک زیادی به سهم بازار ویندوز ۱۰ کند؛ حتی وجود قابلیت‌ها و امکانات رایگان و هیجان‌انگیز این به‌روزرسانی، نتوانست کاربران ویندوز ۷ را مجاب کند که سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقاء دهند.

مؤسسه‌ی NetMarketShare که در زمینه‌ی تحقیقات بازار، فعالیت می‌کند، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که در حال حاضر بیش از ۴۸ درصد از تمام کامپیوترهای شخصی، از سیستم عامل ویندوز ۷ استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که رتبه‌ی دوم، به ویندوز ۱۰ با سهم بازار ۲۸ درصد، تعلق دارد. این گزارش نشان می‌دهد که ویندوز ۷ با سرعت خیلی کم، سهم بازار خود را از دست می‌دهد؛ برای مثال در یک ماه گذشته، سهم بازار این سیستم عامل تنها ۰.۴۸ درصد کاهش یافته است.

گزارش NetMarketShare نشان می‌دهد که پس از ویندوز ۷ و ویندوز ۱۰، ویندوز اکس‌پی همچنان سومین سیستم‌عامل پراستفاده در کامپیوترهای شخصی محسوب می‌شود. سهم بازار این سیستم عامل که ۱۱ سال پیش عرضه شد، کمی بیش از ۶ درصد است که آن را بالاتر از ویندوز ۸.۱ قرار می‌دهد. ظاهرا کاربران ویندوز اکس‌پی هیچ دلیلی برای تعویض سیستم عامل خود نمی‌بینند؛ زیرا این سیستم در یک ماه گذشته تنها ۰.۰۳ درصد از سهم بازارش را از دست داده است. ویندوز ویستا که چند ماهی تا پایان پشتیبانی رسمی آن توسط مایکروسافت باقی مانده، تنها ۰.۴۶ درصد از بازار سیستم‌های عامل کامپیوتر شخصی را در اختیار دارد.

با توجه به اینکه به‌روزرسانی پاییزی کریترز به‌زودی برای ویندوز ۱۰ منتشر می‌شود، انتظار می‌رود که سهم بازار این سیستم عامل تا پایان سال جاری میلادی، پیشرفت چشمگیری داشته باشد. نظر شما در این مورد چیست؟

 

منبع: زومیت


تعداد بازديد : 89
برچسب ها : ,,
راه‌های جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت

mobile, intrenet, net

 یکی از دغدغه‌های کاربران گوشی‌های هوشمند استفاده از اینترنت و میزان مصرف آنهاست.

برنامه‌های فعال در پس‌زمینه‌ گوشی و بعضا به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها، از عواملی هستند که می‌توانند حجم مصرف اینترنت گوشی را افزایش دهند. بهترین راه برای جلوگیری از این مصرف، غیرفعال کردن این برنامه‌ها در شرایطی است که استفاده‌ای از آنها نمی‌شود.
برخی از کاربران ممکن است اغلب از مصرف بیش از اندازه حجم اینترنت خود شکایت داشته باشند و حتی برخی از شرکت‌ها و اپراتورها را به کم‌فروشی متهم کنند. اما مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این اعتراضات، به سرعت بالای اینترنت اشاره می‌کنند که ممکن است باعث شود کاربر تصور کم‌فروشی داشته باشد.
محمود واعظی -وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات- همواره در رد نظریه کم‌فروشی و حجم‌خوری اینترنت از طرف اپراتورهای ارائه‌دهنده اظهار می‌کرد: آنهایی که می‌گویند کم‌فروشی صورت می‌گیرد باید به این نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب مکتوب را دانلود می‌کردند و حجم اینترنت آنها برای مدت بیشتری دوام می‌آورد اما اکنون همین که سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود می‌شود، چند برابر فایل‌های عکس و مکتوب حجم مصرف می‌شود.
او l معتقد بود اینکه متاسفانه در برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها از اصطلاح حجم‌خوری استفاده می‌شود تعبیر درستی نیست: اکنون تمام امور اپراتورها به شکل هوشمند صورت می‌گیرد و به شکل دستی نیست تا امکانی وجود داشته باشد تا حجم مصرف مشترک تغییر کند. ما در ابتدا احساس کردیم ممکن است در سیستم فروش این اپراتورها مشکلی وجود داشته باشد اما پس از بررسی‌های صورت گرفته به این قطعیت رسیدیم که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. آنچه باعث پایان زودهنگام حجم بسته‌های اینترنت می‌شود، استفاده مشترکان از فایل‌های ویدئویی است که حجم اینترنت را با سرعتی بسیار بالا به پایان می‌رساند. استفاده از فایل ویدئویی در تمام دنیا حجم پهنای باند بالایی را مصرف می‌کند.
نحوه جلوگیری از مصرف اینترنت ناخواسته در سیستم عامل  Android و iOS
یکی از دلایل مصرف بی‌رویه اینترنت در گوشی‌های هوشمند می‌تواند فعال بودن اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه‌ی گوشی باشد؛ در حالی که ممکن است کاربر از این اپلیکیشن‌ها استفاده نکرده و یا به ندرت مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین توصیه‌ای که همواره از طرف مسئولان و کارشناسان برای  جلوگیری از تصور حجم‌خوری داده می‌شود این است که این برنامه‌ها را غیرفعال کنید.
برای کنترل میزان مصرف اینترنت در سیستم عامل iOS و گوشی‌های آیفون، ابتدا از طریق منوی گوشی وارد setting شده و سپس به قسمت cellular رفته و برنامه‌های غیرضروری را غیرفعال کنید. پس از آن وارد قسمت general شده و گزینه‌ی background app refresh را نیز غیرفعال کنید. در گوشی‌های اندرویدی هم لازم است ابتدا وارد setting شده و سپس به قسمت mobile data و data usage بروید. در این قسمت می‌توانید دریابید که کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین دیتا را مصرف می‌کنند. بنابراین می‌توان برنامه‌های غیرضروری را غیرفعال کرد.
بدین ترتیب با غیرفعال شدن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی که از آنها استفاده نمی‌شود یا به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها، می‌توان تا حد زیادی مصرف اینترنت گوشی‌های هوشمند را کنترل کرد.

 

منبع: ایتنا


تعداد بازديد : 116
امکان گفت‌وگوی آنلاین کاربران ایرانی با کارشناسان هوآوی از طریق گوشی

امکان گفت‌وگوی آنلاین کاربران ایرانی با کارشناسان هوآوی از طریق گوشی

 

هوآوی به عنوان اولین برند در بازار تلفن همراه ایران، چنین سطح خدماتی را برای کاربران خود فراهم آورده است. این راه حل با بالاترین استاندارد فنی و سریع ترین حالت، بهترین راهنمایی ها را در تمامی زمینه های مرتبط با محصولات، خدمات، گارانتی، نمایندگی ها و...  در اختیار کاربران ایرانی قرار می دهد.
امکان گفتگوی آن لاین (چَت) در گوشی های هوآوی از طریق نرم افزار HiCare که به صورت پیش فرض در همه آنها نصب شده است، در دسترس کلیه کاربران هوآوی قرار دارد. با بهره گیری از امکان گفتگوی آن لاین (چَت) در این نرم افزار، به صورت 24 ساعته، کاربران حتی در ایام تعطیل می توانند با کارشناسان هوآوی به صورت مستقیم و آن لاین به هر دو زبان فارسی و انگلیسی گفتگو داشته باشند.
حمید شاهرخ نیا مدیر ارشد بخش خدمات پس از فروش هوآوی در این ارتباط گفت :"ما در هوآوی علاوه بر مرکز تماس تلفنی، تسهیلات جدیدی برای چَت آن لاین با کاربرانمان در نظر گرفته ایم تا آنها بتوانند به صورت بدون واسطه به خدمات مورد نیاز محصولات خود دسترسی داشته باشند. همچنین در این سامانه علاوه بر خدمات و تعمیرات، کارشناسان ما پاسخ گوی هرگونه سوال در ارتباط محصولات هوآوی قبل از خرید، در حین خرید و پس از خرید خواهند بود."    
نکته قابل توجه این است که این پشتیبانی از سمت هوآوی محدود به خریداران محصولات این شرکت نمی باشد و تنها از طریق یک مرورگر و استفاده از لینک https://goo.gl/8zspMf می توانید از خدمات هوآی بهره مند شوید.


تعداد بازديد : 325
برچسب ها : ,
5 نکته که باید در مورد دوربین گلکسی نوت 8 بدانید

بالاخره انتظارها به پایان رسید و گلکسی نوت 8 با قابلیت ها و امکانات بهبود یافته و فراوان به خصوص در بخش دوربین و عکسبرداری معرفی شد. در اینجا ما به مهمترین تغییرات انجام شده در بخش دوربین این فبلت پرچمدار سامسونگ می پردازیم.

 

بنظر شما مهمترین بخش یکی گوشی هوشمند چیست؟ آیا دوربین می تواند مهمترین بخش یک گوشی هوشمند باشد؟ جواب به این پرسش خیلی سخت است؛ اما در مورد گلکسی نوت 8 جواب بسیار روشن و واضح است: انتظار از بخش عکاسی این فبلت به شدت بالا است. گلکسی نوت 8، پرچمدار جدید سامسونگ است که در بخش دوربین بهبودهای قابل توجهی یافته است. قابلیت های قدرتمند دوربین و فیلمبرداری این فبلت قطعا در نسل بعدی آیفون نیز بکار خواهد رفت.

.....
تعداد بازديد : 94
درس آموزنده آمازون برای کسب و کارهای کوچک
جمع‌آوری داده از رفتار مشتریان، تبدیل آن‌ به اطلاعات و استفاده از این اطلاعات برای افزایش فروش، رمز موفقیت آمازون در خرده‌فروشی است.
درس آموزنده آمازون برای کسب و کارهای کوچک
شرکت آمازون با سرعت مناسبی رشد خود را شروع کرد و ادامه داد و اکنون به بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان تبدیل شده است. این شرکت امروزه با خریدهای بزرگ تجاری مانند Whole Foods و پروژه‌های بلندپروازانه‌ی مدرن شناخته می‌شود. نکته‌ای که عموم مردم و دیگر کارآفرینان از توجه به آن غافل هستند، رفتار و روشی است که آمازون را به این موفقیت رسانده است.
چالش اصلی که کسب‌وکارهای کوچک امروزه با آن مواجه هستند و آمازون به‌خوبی توانسته است آن را حل کند، داده‌های مشتریان است. استارتاپ‌ها بر اساس روابط با مشتری‌ها تأسیس می‌شوند. کارآفرینان می‌دانند که موفقیت آن‌ها بسته به خدمات خوبی است که بتوانند به مدت طولانی به مشتریان ارائه دهند. آن‌ها بهتر از هر کسی باید مشتری‌ها را بشناسند و راه‌های برطرف کردن نیازهای آن‌ها را شناسایی کنند.
واقعیت این است که آمازون به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان، بهتر از هر کسی رفتار مردم و مشتریان را می‌شناسد. این شرکت می‌داند که خریداران قبل، در حین و بعد از خرید، چه چیزهایی را مد نظر دارند. غول تجارت الکترونیک به‌خوبی می‌داند که دفعه‌ی بعد چه چیزی را به مشتری مورد نظر پیشنهاد دهد. همین تکنیک باعث شده است که نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار در این فروشگاه بسیار بالا باشد.
تا چند وقت اخیر، سلطه‌ی آمازون تنها کسب‌وکارهای سنتی و آن‌هایی را که به‌تازگی به تجارت الکترونیک وارد شده بودند تحت تأثیر قرار می‌داد؛ اما این شرکت در حال انتقال سلطه‌ی آنلاین خود به دنیای آفلاین است. خرید شرکت Whole Foods، کتاب‌فروشی‌های آفلاین و مکان‌هایی برای تحویل خریدهای آنلاین مشتریان، نمونه‌هایی از این انتقال هستند. حتی سرویس پرایم این شرکت نیز کم‌کم به سمت دنیای آفلاین می‌رود. تحویل ۲ ساعته‌ی این سرویس کم‌کم به‌گونه‌ای خواهد بود که تنها محصولات موجود در انبارهای نزدیک با این سرعت تحویل داده می‌شوند. نکته‌ی مهم این است که آمازون می‌داند چه محصولی را چه موقع و در چه انباری ذخیره کند تا بتواند نیازهای مشتری‌های ویژه‌ی سرویس پرایم را به‌خوبی برطرف کند.
 most common and dangerous ecommerce mistakes
آمازون اطلاعات لازم را برای پیروزی در بازار سنتی نیز دارد. با اطلاعاتی که این شرکت از فروش‌های آنلاین خود و آنالیز رفتار مشتریان کسب کرده است، به‌خوبی می‌داند که هر مشتری چه زمانی چه چیزی را از چه مکانی خرید خواهد کرد. مانند تجارت آنلاین، آمازون در دنیای آفلاین نیز می‌تواند با توجه به تاریخچه‌ی خرید، تاریخچه‌ی مرور وب، نظرات، محصولات مورد علاقه و دیگر اطلاعات، محصول مورد نظر شما را تأمین کند. علاوه بر آن، حتی اگر محصول در فروشگاه آفلاین وجود نداشته باشد، اگر عضو سرویس پرایم باشید می‌‌توانید آن را ظرف ۴۸ ساعت و با تحویل رایگان خریداری کنید.
امکانات و قابلیت‌های گفته‌شده این ترس را برای خرده‌فروشی‌های کوچک و محلی به وجود می‌آورد که چگونه و با چقدر داده و اطلاعات از مشتریان می‌توانند با آمازون رقابت کنند؟
فروشگاه‌های کوچک خارجی به این نکته رسیده‌اند که با استفاده از پلتفرم آمازون می‌توانند از اطلاعات آن استفاده کنند و محصولات خود را در این فروشگاه بزرگ بفروشند. آن‌ها با عضویت در آمازون و عرضه‌ی محصولات، به‌خوبی می‌توانند از امکاناتی که این فروشگاه در زمینه‌ی اطلاعات مشتری فراهم کرده است، استفاده کنند.
فروشگاه‌های بزرگ ایرانی نیز مدتی است که امکان فروش محصولات را برای کسب‌وکارهای کوچک فراهم کرده‌اند. اگرچه امکانات فروشگاه‌های آنلاین ایرانی و تحلیل آن‌ها از مشتریان به‌اندازه‌ی آمازون دقیق و حرفه‌ای نیست؛ اما همکاری با این سرویس‌ها می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که قصد دارند به‌تازگی وارد بازار خرید و فروش آنلاین شود، شروع مناسبی باشد. علاوه بر آن، استفاده از آمار بالای مشتریان این فروشگاه‌ها نیز به کارآفرینان تازه‌کار امکان معرفی محصولات را به تعداد بیشتری مشتری می‌دهد.
در نهایت نکته‌ای که هر استارتاپی باید به‌خوبی به آن توجه کند، شناخت مشتریان، دریافت داده از آن‌ها و استفاده از این داده‌ها برای افزایش وفاداری مشتریان است. ابزارهای تحلیلی زیادی برای دریافت داده از مشتریان برای وب‌سایت‌ها طراحی شده است که کار را برای استارتاپ‌های آنلاین ساده می‌کند. برای کسب‌وکارهای آفلاین نیز حفظ ارتباط مستمر با مشتری، تلاش برای ایجاد روابط دوطرفه و احترام به نظرات و عقاید آن‌ها، راهکارهایی هستند که در دریافت داده‌های بیشتر به کمک صاحبان کسب و کار می‌آیند.

تعداد بازديد : 82
علت کند شدن گوشی شما بعد از یه مدت چیست؟

اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , سیستم اتوماسیون اداری , حسابداری , mobile

گوشی‌های هوشمند پس از استفاده‌ی طولانی‌مدت کند می‌شوند؛ در این مقاله به بررسی ۵ دلیل اصلی برای کند شدن گوشی و راه‌حل آن‌ها می‌پردازیم.

اگر جزو دسته افرادی نباشید که گوشی خود را هرسال تعویض می‌کنند، قطعا با مشکل کند شدن دستگاه دست‌وپنجه نرم کرده‌اید. این موضوع ارتباطی به اندرویدی یا آیفون بودن گوشی ندارد؛ کاربران هر دو دسته، معمولا پس از مدتی اعلام می‌کنند که گوشی آن‌ها دیگر عملکرد و روان بودن روز اول را ندارد. کند شدن گوشی‌ هوشمند یک واقعیت است؛ واقعیتی که به چند دلیل صورت می‌پذیرد. معمولا اگر از گوشی هوشمندی بیش از یک سال استفاده کنید، از سرعت و کارایی‌اش کاسته می‌شود. در ادامه به پنج دلیل اصلی برای این مورد و راهکارهای آن‌ها می‌پردازیم.

۱. به‌روزرسانی سیستم‌عامل

وقتی یک گوشی جدید می‌خرید، نسخه‌ی خاصی از سیستم‌عاملش را اجرا می‌کند؛ مثل اندروید ۴.۴ یا iOS نسخه‌ی ۷ که هر دوی این سیستم‌های عامل، در سال ۲۰۱۳ منتشر شده‌اند. برنامه‌نویسان موبایل هنگام ساخت این نسخه‌ها، محدودیت‌های سخت‌افزار آن زمان را در نظر داشته‌اند؛ اما حالا که سخت‌افزار گوشی‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است، برنامه‌نویسان هم نسخه‌های جدیدتر سیستم‌های عامل را با در نظر گرفتن سخت‌افزار به‌روز، ایجاد می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که نسخه‌های جدیدتر سیستم‌های عامل، به سخت‌افزار قدرتمندتری برای اجرای روان احتیاج داشته باشد.

به‌عبارت‌دیگر، دستگاهی که به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۴.۴ استفاده می‌کند، قدرت کافی برای اجرای روان نسخه‌های جدیدتر مثل ۶ یا ۷ نخواهد داشت؛ بنابراین معمولا بعد از به‌روزرسانی‌های کلی سیستم‌عامل، گوشی شما کندتر خواهد شد.

...

تعداد بازديد : 121
برچسب ها : ,,
۵ راهکار ساده برای جلوگیری از کند شدن رایانه‌ی شما

اگر قانون نسبیت انیشتین را در مورد زمان در نظر بگیریم، یک دقیقه انتظار برای اجرای یک عملیات رایانه‌ای، زمانی بسیار طولانی و فرای تصور محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا با چند راهکار قابل اجرا در مورد این معضل آشنا شویم.

سه چیز در زندگی ما انسان‌ها قطعی است: مرگ، مالیات و کند شدن رایانه‌ها بعد از چند ساعت وب‌گردی! با توجه به این که با شروع هر سال جدید، نرم‌افزارها، فایل‌های موزیک، ویدیو و بازی‌های جدیدی به رایانه‌ی شما اضافه می‌شوند، حالا بهترین فرصت است که ترفندهایی روی ویندوز خود پیاده‌سازی کنید تا سرعت سیستم شما درست مانند روز اولی باشد که آن را خریده‌ بودید.

۱. فایل‌های موقت را به صورت موقت نگه دارید

دنیای کَش‌ها (Cache) در ویندوز، دنیای گسترده و مرموزی است. یک فایل کش در ویندوز وجود دارد که بر دیگر کش‌ها سیطره دارد و مزاحم‌ترین کش موجود به شمار می‌آید که به آن کش موقتی محلی و یا local temp cache گفته می‌شود. این کش، فایل‌های دانلود شده از مرورگر را در هنگام باز شدن وب‌سایت‌ها، در سیستم ذخیره‌ می‌کند.

 

شما می‌توانید با ابزار Disk Cleanup حافظه‌ی این کش را پاک‌سازی کنید. در ویندوزXP راه حل به این صورت است:

...
تعداد بازديد : 155
مقایسه مشخصات گوشی‌های گلکسی جی 7 2017 ، جی 7 مکس و جی 7 پرو

 

گوشی‌های سری جی سامسونگ در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته‌اند. با توجه به اینکه این گوشی‌ها، میان رده هستند، اغلب از قیمت مناسبی برخوردارند. امسال سامسونگ 3 گوشی متفاوت جی 7 را معرفی و عرضه کرد. با توجه به نزدیک بودن قیمت این 3 گوشی، کاربران در انتخاب گوشی مدنظر خود دچار تردید می‌شوند.

طراحی هر سه گوشی به خصوص در قاب جلویی شبیه به یکدیگر می‌باشد. اما تفاوت‌های این سه گوشی را در جدول مشخصات آن‌ها که در زیر آورده شده، خواهید دید.

همانگونه که مشاهده کردید، تفاوت زیادی بین این سه گوشی وجود ندارد. اندکی اختلاف در اندازه صفحه نمایش، پردازنده و حافظه داخلی بزرگترین اختلاف‌ها بین سه گوشی جدید سری جی 7 سامسونگ می‌باشند. البته در قیمت‌های اعلام شده، جی 7 مکس پایین ترین قیمت را در مقایسه با 2 گوشی دیگر دارد ولی اختلاف قیمت آن‌ها زیاد نیست.

با توجه به این موضوع و با دیدن مشخصات جی 7 2017، جی 7 پرو و جی 7 مکس، انتخاب شما کدامیک از این سه گوشی می‌باشد؟!

 


تعداد بازديد : 170
چگونه ایمیل ارسال شده را برگردانیم
چگونه ایمیل ارسال شده در جی‌میل را برگردانیم

اگر کاربر جی‌میل هستید با استفاده از این ترفند ساده می‌توانید ایمیل‌های ارسال‌ شده را بازگردانید.
برای انجام این کار کافی است به قسمت تنظمیات رفته و گزینه "Undo Send" را فعال کنید. البته برای استفاده از این ویژگی باید خیلی سریع عمل کنید چرا که گزینه لغو ارسال ایمیل تنها تا 30 ثانیه پس از ارسال آن قابل استفاده خواهد بود. 
دو قانون بسیار مهم و اساسی در زمینه تایپ و ارسال ایمیل وجود دارد:
همیشه ایمیل را کامل بازخوانی کرده و از انتخاب صحیح دریافت کننده ایمیل اطمینان پیدا کنید.
هنگامی که خشمگین هستید ایمیل نفرستید!
این قوانین بر اساس تجربه‌های سخت و ناگوار بسیاری از کاربران که هنگام عصبانیت و یا به مخاطبین اشتباه ایمیل ارسال کرده‌اند، توصیه شده‌اند. حال باتوجه به‌این تجربیات تلخ، در اینجا روش استفاده از این ویژگی جی‌میل را با استفاده از تصاویر آموزش خواهیم داد.
اگر در صفحه اینباکس جی‌میل هستید، در گوشه سمت راست بالای صفحه، پس از انتخاب آیکون چرخ‌دنده گزینه‌های زیر را مشاهده خواهید کرد:
تعداد بازديد : 129
برچسب ها : ,
آموزش: مراحل اخذ نماد اعتماد الکترونیکی
نماد اعتماد الکترونیکی به‌عنوان مجوزی برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی است و فروشگاه‌های اینترنتی برای قانونی کردن فعالیت‌های خود حتما باید نسبت به اخذ آن اقدام کنند.  
آموزش: مراحل اخذ نماد اعتماد الکترونیکی
نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر داده می‌شود. فروشگاه‌های اینترنتی سایت‌هایی هستند که شرح مختصری از کالا یا خدمات خود را به کاربران نشان می‌دهند و کاربر با پرداخت کردن هزینه‌ی لازم توسط درگاه‌های پرداخت اینترنتی می‌تواند از خدمات مورد نظر خود بهره‌مند شود. از آنجایی که فرآیند خرید و تحویل کالا به صورت مجازی انجام می‌شود، بنابراین کاربر باید پیش از اقدام کردن به خرید از صحت خدماتی که فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهد اطمینان حاصل کند و اینجاست که اهمیت نماد الکترونیکی اعتماد معنا پیدا می‌کند. این نماد بعد از بررسی وب‌سایت و احراز هویت مالک حقیقی یا حقوقی و با هدف اعلام صلاحیت فروشگاه‌ اینترنتی به مدت ۱ سال به صاحب آن داده می‌شود.
تعداد بازديد : 128
5 عدد از بهترین تبلت ها با سیستم عامل ویندوز

تبلت های سری سرفیس شرکت مایکروسافت توانسته محبوبیت زیادی به دست آورده و به عنوان رقیبی جدی برای آیپدها و تبلت های اندرویدی معرفی شود.

تبلت ویندوز سامسونگ گلکسی تب اچ‌پی لنووو مایکروسافت

 

در ادامه 5 عدد از بهترین تبلت های ویندوزی را معرفی و بررسی می کنیم.


تعداد بازديد : 136
طراحی دفتر کار مایکروسافت، شعبه استانبول

طراحی دفتر کار مایکروسافت، شعبه استانبول

دفتر کار مایکروسافت واقع در شهر استانبول، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هایدن کانل طراحی شده است.

دفتر کار پرجنب‌وجوش و پویای مایکروسافت در استانبول، پیش از تبدیل شدن به دفتر کنونی یک مرکز خرید بود. در واقع این ساختمان بزرگ به‌عنوان مرکز خرید طراحی و تمام مراحل ساخت‌ آن انجام شد، اما اکنون توسط شرکت مایکروسافت به‌عنوان دفتر کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساختمان بزرگ و شش‌ضلعی در نوع خود از معماری بسیار جالب و بدیعی بهره می‌برد؛ آتریوم مرکزی که به یک سقف شیشه‌ای با پنجره‌های بزرگ ختم می‌شود، فضای داخل ساختمان را پرنور کرده و در سراسر ساختمان، چشم‌اندازی از هر طبقه پیش روی کارمندان قرار داده است. بنابراین به دلیل این معماری خاص، همه‌ی بخش‌ها و گروه‌های کاری قابل رؤیت هستند. از قسمت پذیرش این دفتر کار، حتی مراجعان و مشتریان نیز می‌توانند این محیط کاری پرنشاط را که از لحاظ تکنولوژی و تعامل بین کارکنان در سطح عالی و پیشرفته قرار دارد، به‌خوبی مشاهده کنند. در این شرکت، اتاق و دفتر کار مجزا و شخصی وجود ندارد و تمام میز‌ها و کامپیوترها در کنار هم چیده شده‌اند و کارمندان به‌طور گروهی به کار خود مشغول هستند.

اطلاعات کلی
  • شرکت طراح: هایدن کانل
  • کارفرما: مایکروسافت
  • متراژ: ۶۹۷۰ متر مربع
  • سال: ۲۰۰۸
  • محل: استانبول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....

 
تعداد بازديد : 117
مقایسه تصویری سایز آیفون ۸ با آیفون ۷ و ۷ پلاس، گلکسی اس ۸ و اس۸ پلاس، جی ۶ ال‌جی و گوگل پیکسل

آیفون 8 با عرض 71 میلی‌متر کمی پهن‌تر از آیفون 7 شده است.

همچنین با 143.5 میلی‌متر قد، کمی بلندتر نیز شده است ولی هنوز اط آیفون 7 پلاس کوچکتر به نظر می‌رسد و با حضور نمایشگر 5.8 اینچی اولد، کاربر صفحه‌ای بزرگ با کلی آیتم و آیکون برای راحتی کار دارد.

در مقایسه با رقیب اصلی یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس کوچکتر و کوتاه‌تر به نظر می رسد و در بخش ضخامت با 7.5 میلی متر (در بخش دوربین 9.1 میلیمتر ضخامت) کمی ظریف تر از گلکسی اس 8 است که 8 و 8.1 میلی متر تعریف شده است.

همچنین در مقایسه با گوگل پیکسل تقریبا ابعادشان نزدیک به هم بوده ولی کوچکتر از جی 6 است.

بدلیل بدون لبه بودن نمایشگر از این بابت به جی 6 نزدیک شده است.

سایر مقایسه‌ها را در تصاویر مشاهده می کنید.

...

تعداد بازديد : 113
برچسب ها : ,,,
چگونه می‌توانید دو سیستم عامل گوناگون را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید؟

چگونه می‌توانید دو سیستم عامل گوناگون را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید؟

اکثر کامپیوترهای امروزی به همراه یک سیستم عامل عرضه می‌شوند. اما می‌توان از چند سیستم عامل گوناگون بر روی یک دستگاه استفاده کرد. عملیات نصب دو سیستم عامل در کنار هم و انتخاب یکی از آن‌ها در زمان بوت شدن سیستم، به «بوت دوگانه»۰ شهرت دارد.

 

علی‌رغم اینکه دوکمپانی گوگل و مایکروسافت نتوانستند بر سر موضوع ارائه‌‌ی دستگاه‌هایی با قابلیت بوت دوگانه‌ی اندروید و ویندوز به تفاهم برسند، اما می‌توان ویندوز 8.1 را در کنار ویندوز 7 نصب کرد یا از هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس در یک دستگاه بهره برد؛ همچنین می‌توانید سیستم عامل ویندوز یا لینوکس را در کنار Mac OS X اپل نصب کنید.

 

بوت دوگانه چگونه کار می‌کند؟

عموماً یک سیستم عامل بر روی یکی از درایورهای داخلی کامپیوترها نصب می‌شود. زمانی که کامپیوتر خود را روشن می‌کنید و سیستم شما بوت می‌شود، BIOS شروع به لود کردن سیستم عاملی می‌کند که بر روی دیسک سخت نصب شده است.

 

هیچ محدودیتی در سیستم‌های عامل نصب شده وجود ندارد، حتی شما مجبور نیستید فقط یک سیستم عامل بر روی کامپیوتر خود داشته باشید. می‌توانید یک دیسک سخت دیگر را به سیستم خود اضافه کرده و سیستم‌های عامل متعددی را بر روی آن نصب کنید و در تنظیمات BIOS تعیین کنید که سیستم عامل نصب شده بر روی کدام یک از دیسک‌های سخت ابتدا لود شوند. همچنین می‌توانید نسخه‌های لایو سیستم‌های عامل گوناگون مانند لینوکس یا ویندوز را بر روی یک حافظه‌ی فلش یا هارد اکسترنال یا CD ریخته و بدون نیاز به نصب آن‌ها مشغول کار با سیستم عامل مورد نظر خود شوید.

....
 
تعداد بازديد : 166
سیر تکامل آمازون، ۲۲ سال پس از شکل‌گیری آن

سیر تکامل آمازون، ۲۲ سال پس از شکل‌گیری آن

 

این هفته، ۲۲ سال از راه‌اندازی کمپانی آمازون می‌گذرد. در این مقاله، سیر تکامل این شرکت را از یک کتاب‌فروشی ساده تا تبدیل شدن به بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دنیا به‌صورت اجمالی بررسی می‌کنیم.

جرقه‌ی شکل‌گیری آمازون در سال ۱۹۹۴ و در شهر نیویورک زده شد. در آن زمان جف بزوس، در امور مالی مشغول به کار بود و در همان هنگام متوجه شد که اینترنت، چیزی نیست که وی به‌سادگی بتواند از کنار آن عبور کند.

بر اساس کتاب «فروشگاهی برای همه ‌چیز: جف بزوس و سرگذشت آمازون» به قلم برد استون که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد؛ بزوس در کنار کتاب‌ها، فهرستی از اقلامی که امکان فروش آنلاین آن‌ها وجود داشت، تهیه کرد. بزوس در ابتدا، آمازون را به‌عنوان یک کتاب‌فروشی آنلاین پایه‌گذاری کرد.

در سال ۲۰۱۶، یعنی ۲۱ سال پس از تأسیس آمازون، این شرکت به آمار فروش ۱۳۶ میلیارد دلار دست یافت. با معامله‌ی اخیر این شرکت در تصاحب کمپانی Whole Foods، یک کسب‌وکار برجسته‌ی پردازش ابری و خط تولید محصولات الکترونیکی شامل اسپیکرهای هوشمند محبوب اکو، آمازون از زمان شکل‌گیری به‌عنوان یک کتاب‌فروشی راه درازی طی کرده است.

 

اکنون به کمک وب‌سایت archive.org، نگاهی اجمالی به سیر تکامل صفحه‌ی خانگی آمازون در طول ۲۲ سال گذشته انداخته‌ایم.

 

۱۹۹۵: فقط کتاب

آمازون به‌صورت رسمی، کسب‌وکار خود را در تاریخ ۱۶ ژوئیه‌ی ۱۹۹۵ (۲۵ تیرماه ۱۳۷۴) و به‌عنوان یک کتاب‌فروشی آنلاین آغاز کرد. با داشتن یک میلیون عنوان موجودی از انواع کتاب‌ها، این شرکت خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی زمین معرفی کرد.

 

صفحه‌ی خانگی اصلی آمازون شامل بخشی بود به نام «نگاهی به کتاب‌هایی که ما عاشق آن‌ها هستیم». در آن هنگام، «ما» به معنای هزاران کارمند امروزی آمازون نبود. در ابتدای شروع کار، لیست کارکنان آمازون تنها شامل بزوس، همسرش مکونگی و هفت نفر دیگر بود.

Amazon

اولین فروش

Amzon First Book Sold

 

اولین کتابی که آمازون موفق به فروش آن شد، نسخه‌ای از کتاب داگلاس هافستادر به نام «مفاهیم سیال و تمثیل‌های خلاقانه: الگوهای کامپیوتری از طرز کار اولیه‌ی فکر» بود. بر طبق داده‌های وب‌سایت آتلانتیک، این کتاب توسط جان وینرایت، یک محقق علوم کامپیوتر خریداری شد که در آن زمان از وی برای تست نسخه‌ای آزمایشی از وب‌سایت دعوت به عمل آمده بود.

به گفته‌ی خود وین‌رایت، وی زمانی که در اداره مشغول به کار بود، با استفاده از یک اتصال T-1، این کتاب را سفارش داد.

 

۱۹۹۹: کارت‌های اعتباری و مزایده

Amazon 1999 Homepage

تا سال ۱۹۹۹، یعنی اندکی بیش از ۴ سال از شکل‌گیری سایت، آمازون کسب‌وکار خود را با فروش ویدئو و محصولات الکترونیکی گسترش داد. از آنجایی که در آن زمان کارت‌های الکترونیکی محبوبیت زیادی داشتند، آمازون این کارت‌ها را نیز به اقلام قابل فروش خود افزود. آمازون علاوه بر این، سرویس مزایده‌ی زنده‌ی خود را نیز راه‌اندازی کرد.

سه عنوان برتر کتاب در آن زمان شامل موارد زیر بود:

هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و سنگ جادو و هری پاتر و تالار اسرار.

۲۰۰۴: یک فروشگاه کامل و موتور جستجوی اختصاصی

Amazon 2004 Homepage

تا سال‌های ابتدایی دهه‌ی اول ۲۰۰۰، آمازون ظاهر وب‌سایت خود را تکامل بخشیده بود. پس از افزودن لوازم خانگی، محصولات کودک و محصولات زیبایی، آمازون بیش از پیش به غول خرده‌فروشی که امروزه می‌شناسیم و عاشق آن هستیم تبدیل شد. با شروع کار بخش مواد غذایی که در مراحل آزمایشی خود به سر می‌برد، این شرکت به‌زودی در عرصه‌ی سفارش و ارسال غذا نیز فعال خواهد شد.

در سال ۲۰۰۴، آمازون یک موتور جستجو به نام A9 عرضه کرد. این موتور جستجو در واقع متشکل از صفحات آنلاین زردرنگی به همراه تصاویر مختلف بود. A9 قابلیتی به نام بلاک ویو ارائه می‌داد که مشابه نسخه‌ی ابتدایی قابلیت استریت ویوی نقشه‌های گوگل بود. A9 هر فهرست را در قسمت مخصوص خود، به همراه یک تصویر از نمای جلوی فروشگاه یا اداره‌ی هر کسب‌وکار قرار می‌داد.

۲۰۰۸: فروش کیندل و به‌روزرسانی صفحه‌ی خانگی

Amazon 2008 Homepage

در سال ۲۰۰۸، دی‌وی‌دی هنوز محبوب بودد و کتاب‌خوان کیندل که آمازون آن را در انتهای سال عرضه کرد، یک محصول انقلابی بود. گروهی که مسئول توسعه‌ی نمونه‌ی اولیه کیندل بود، در ابتدا نام آن را فیونا گذاشت؛ اما بزوس بعدا نام آن را به کیندل فایر (برافروختن آتش) تغییر داد؛ زیرا مفهوم این نام برای وی جذاب‌تر بود.

۲۰۱۲: خانواده‌ی کیندل

Amazon 2012 Homepage

تا سال ۲۰۱۲، کیندل به موفقیتی بزرگ دست یافته بود و آمازون در حال عرضه‌ی مدل‌های متنوعی از آن، شامل یک تبلت تمام‌رنگی بود. در همان زمان، آمازون با به‌روزرسانی صفحه‌ی خانگی خود، به جذابیت آن بیش از پیش افزود.

با در اختیار داشتن ۳۵ بخش اصلی شامل اپلیکیشن‌های اندروید، ویدئوهای لحظه‌ای و نرم‌افزار، آمازون به فروشگاهی بدون رقیب تبدیل شده بود.

امروز: فروشگاهی به‌معنای واقعی برای همه چیز

Amazon 2017 Homepage

صفحه‌ی خانگی و کسب‌وکار فعلی آمازون، ماحصل استعداد و نبوغ کارآفرینانه‌ی بزوس محسوب می‌شود. این شرکت حوزه‌ی کاری خود را تا حدی گسترش داده که امروزه فروش هرگونه محصول ممکن از خواروبار تا محصولات الکترونیکی را تحت پوشش درآورده است. اکنون در قسمت بالای صفحه‌ی فهرست راهنمای تمام بخش‌ها نوشته شده است: بزرگ‌ترین فروشگاه زمین.

 

 
 

تعداد بازديد : 154
برچسب ها : ,,,
چگونه از وجود کارت گرافیک جداگانه در کامپیوتر اطمینان حاصل کنیم

چگونه از وجود کارت گرافیک جداگانه در کامپیوتر اطمینان حاصل کنیم

 

یکی از اجزای حیاتی کامپیوتر شخصی، کارت گرافیک یا پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) است که آگاه بودن از مشخصات آن، به دلایل مختلف می‌تواند ضروری باشد

امروزه، پردازنده‌های گرافیکی جزئی جدایی‌ناپذیر از سیستم‌های کامپیوتری هستند. تعیین اینکه کدام مدل از کارت گرافیک جداگانه استفاده می‌کند، با توجه به تنوع زیاد محصولات، امری دشوار است. ولی با ارائه‌ی یک راهکار کلی برای تمامی سیستم‌های کامپیوتری، می‌توان این دشواری را برطرف کرد.

کارت‌ گرافیک مجتمع و کارت‌ گرافیک اختصاصی

همانطور که اشاره کردیم، هر سیستمی دارای کارت‌ گرافیک است. ولی همه‌ی سیستم‌ها از کارت گرافیک اختصاصی بهره نمی‌برند. زمانی که یک سیستم برای بازی‌ کردن بخواهید، نیاز به کارت گرافیک جداگانه احساس می‌شود. کارت‌ گرافیک مجتمع، در واقع یک چیپست گرافیکی است که داخل مادربورد جاسازی شده است؛ ولی کارت‌ گرافیک اختصاصی، معمولا توسط درگاه‌ PCIe به مادربورد متصل می‌شود. در سیستم‌های دسکتاپ، معمولا کارت‌ گرافیک مجتمع توسطاینتل ساخته و در مادربورد تعبیه می‌شود؛ ولی کارت‌‌ گرافیک اختصاصی ساخته‌ی شرکت انویدیا یا ای‌ام‌دی است.

برچسب‌ها

برای اینکه بفهمید سیستم شما از پردازنده‌ی اختصاصی بهره می‌برد، یکی از ساده‌ترین راه‌ها بررسی برچسب‌های روی سیستم است. معمولا لپ‌تاپ‌ها از این برچسب‌ها در کنار تاچ‌پد خود استفاده می‌کنند. این برچسب نشان می‌دهد که سیستم شما دارای یک کارت‌ گرافیک اختصاصی از یکی از دو شرکت نامبرده است.

Device Manager

متأسفانه این برچسب‌ها پس از مدتی از بین می‌روند. حتی اگر برچسب‌ها از بین نروند، فقط می‌توانند وجود پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی و نام شرکت سازنده‌ی آن را نشان دهند. برای این‌که نام و مدل کارت‌ گرافیک را ببینید، مطابق شکل زیر، در بخش جستجوی ویندوز عبارت «Device Manager» را تایپ کنید. قسمت Display Adapter را باز کنید. اگر بیش از یک دستگاه را در این بخش مشاهده می‌کنید، سیستم شما دارای پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی است. در تصویر زیر چیپ اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع است. پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی با نام شرکت سازنده و مدل آن نمایش داده شده است. در این مثال شرکت سازنده، انویدیا و مدل کارت گرافیک، GTX960M است.

dedicated Gpu

مشخصات پردازنده‌ی گرافیکی

در بخش Device Manager فقط می‌توان نام و مدل کارت‌ گرافیک را دید. با رجوع به سایت سازنده، می‌توانید قدرت و مشخصات دقیق کارت‌ گرافیک را مشاهده کنید. درصورتی‌که کارت‌ گرافیک قدیمی باشد یا نتوانید مشخصات آن را پیدا کنید، می‌توانید از ابزار TechPowerUp برای مشاهده‌ی مشخصات پردازنده‌ی گرافیکی استفاده کنید (این ابزار را می‌توانید از اینجا دانلود کنید).

برنامه‌ی مورد نظر رایگان است و می‌تواند تمامی چیپ‌های گرافیکی استفاده‌شده در کامپیوتر را شناسایی کند. مطابق شکل زیر، می‌توانید با استفاده از پنجره‌ی کشویی واقع در پایین برنامه، پردازنده‌ی گرافیکی مورد نظر را انتخاب و مشخصات کامل آن را مشاهده کنید.

dedicated Gpu
کمی طول می‌کشد تا برنامه، مشخصات کارت‌ گرافیک مورد نظر را لود کند. با انتخاب تب «Sensor» می‌توانید دما و میزان استفاده از کارت‌ گرافیک را بررسی کنید. ابزار TechPowerUp، می‌تواند میزان رم کارت‌ گرافیک، تاریخ عرضه، مدل، شرکت سازنده، فرکانس کاری، ورژن درایور نصب‌شده و ... را نشان دهد.
 

 

 

تعداد بازديد : 121
برچسب ها : ,,,,,
چه چیزهایی باعث کُندشدن وای‌فای در خانه می‌شود؟

همگان عاشق وای فای خانگی پرسرعت هستند،مگر اینکه نشستن کنار روتر هم انتظار شما را برآورده نکرده و دنبال یافتن دلایل کندی باشید. به راستی مشکل کجاست؟

در زندگی امروز موانعی وجود دارد که می تواند سرعت وای فای شما را کاهش دهد و در این مقاله سعی می‌کنیم مهمترین آنها را بررسی کنیم.

برخی از موانع کاملا واضح و مبرهن هستند مانند قرار دادن وای فای در یک طبقه و قرار گرفتن شما در طبقه ای دیگر اما برخی موانع مانند آکواریوم پر از ماهی از جمله دلایل ناشناخته برای کاربران است که می تواند باعث کندی شود.

دیوار/ طبقات و فاصله از روتر

معروفترین دلایل کندی وای فای خانگی به ترتیب وجود دیوار، قرار گرفتن در طبقات مختلف و فاصله داشتن از روتر است که می تواند به میران دوری و نزدیکی از روتر و نوع بنای ساختمانی باعث کندشدن‌تان شود.

دیوارهای گچی که داخل آنها معمولا سیم بکار رفته است (انواع سیم هنگام قرار دادن در دیوار کچی برای قوام یافتن بلوک‌های گچی) یکی از دشمنان اصلی سرعت وای فای در خانه‌ها است که می تواند سیگنال های اینترنت بی سیم را مسدود کند. بکار رفتن انواع سقف‌های مهجز به سیم‌های توری مانند نیز بین طبقات باعث کندی وای فای می‌شود. در واقع هر نوع سیم مزاحمی که در بنای ساختمان بکار رفته می‌تواند مسیریابی سیگنال وای فای را تغییر داده و در نتیجه باعث کندی شود. و هر چقدر کاربر خود را به روتر نزدیک‌تر کند، سرعت نسبتا بهتری را خواهد داشت.

سیگنال‌های وای فای با دیوارپوش‌های گچی سیم دار، تخته سه لایه و انواع چوب و شیشه مشکل دارد و این مشکل در حقیقت محدود کردن موج‌های رادیویی تعریف شده برای روترها است و تنها راه حل کم کردن فاصله میان دستگاه و روتر است.

عوام می گویند باز و بسته کردن درب خانه نیز می‌تواند سرعت را تحت تاثیر دهد، اما واقعیت این است که درب آهنی هرچقدر ضخیم‌تر باشد می تواند سرعت را کم کند.

مایکروویو و ابزار مانیتورینگ کودک

خبر بد برای علاقه‌مندان به پخت سریع در منزل این است که مایکروویو دشمن بزرگ وای فای خانگی است. دلیل فنی استفاده از فرکانس بی سیم 2.4 گیگاهرتز توسط مایکروویو است که این طول موج همان طول موج بکار رفته در روترهای استاندارد است و به همین دلیل تداخل طول موج باعث کند شدن وای فای خانگی می‌شود. همین داستان در مورد ابزار مانیتورینگ کودک در منزل نیز صدق می‌کند چرا که از 2.4 گیگاهرتز وای فای برای مانیتورینگ کودک استفاده می‌کند و تداخل امواج باعث کندی وای فای می‌شود.

هرچند روترهای جدید از فرکانس 5 گیگاهرتز استفاده می کنند تا مشکل مذکور برطرف شود اما در حال حاضر بسیاری از روترهای قدیمی از 2.4 بهره می‌برند که مشکل را دوچندان کرده‌اند و همگان قادر به تعویض روتر نیستند.

برخی تلفن های ثابت خانگی بی سیم چنان قوی هستند که هنگام برقراری تماس، وای فای را قطع می کنند که این نوع دستگاه‌ نیز به طور خاموش وای فای خانگی را مورد تهدید قرار می‌دهند.

سایر ابزارهای بی سیم خانگی

بسیاری از گجت‌ها و لوازم خانگی از استاندارد بی‌سیم استفاده می کنند که باعث کندی وای فای می‌شود.

منهای یخچال فریزرهای جدید که خودشان وای فای داشته و تداخل ایجاد می‌کنند، تداخل الکترومغناطیسی در یخچال‌های قدیمی نیز عامل دیگری در کند شدن وای فای است و اگر روتر خود را به ناچار روی یخچال گذاشته‌اید، باید سریع‌تر آن را جابجا کرده تا مشکل کندی برطرف شود.

هرچند ابزار بلوتوث دار از پروتکل متفاوت ارتباطی برخوردارند اما برخی از آنها می تواند کندی‌هایی را موجب شوند و یا تداخل ایجاد کنند، البته بسیاری از روترهای جدید با بلوتوث مشکل ندارند و به روز رسانی نرم افزاری می‌تواند کندی را بر طرف کند.

ابزار دیگری مانند توستر اوون، تشک برقی، پدهای حرارتی نیز به کیفیت ارتباطی وای فای خانگی آسیب می‌رسانند.

همچنین لامپ‌های تزئینی و چشمک‌زن چه در خانه و چه در خیابان می تواند تداخل الکترومغناطیسی ایجاد کرده و در نتیجه کیفیت وای‌فای شما را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، روتر خود را نزدیک آسانسور قرار ندهید.

آینه و سرامیک نیز مسدود‌کننده وای فای است و اگر حمام لاکچری دارید و یا از سرامیک زیاد استفاده کرده‌اید به این نکته توجه کنید که وای فای شما در معرض کندی قرار دارد.

مجموعه عوامل فوق‌الذکر در کنار هم باعث می‌شوند تا یک اتصال بی‌سیم پرسرعت نداشته باشید و به همین‌خاطر به‌عنوان چاره‌جویی نهایی می توانید از کابل به جای اتصال بی‌سیم برای سرعت بالاتر در خانه بهره‌مند شوید.

 


تعداد بازديد : 105
امن ترین پسوردها از دیدگاه بزرگترین هکر آمریکا

 

کوین میتنیک، مشاور امنیتی و هکر معروف کامپیوتری، ادعا می‌کند که بهترین راه برای انتخاب کلمه عبور، استفاده از برنامه‌های مدیریت حساب‌های کاربری است.

انتخاب و به یاد داشتن پسورد مربوط به حساب‌های کاربری مختلف، کار دشواری است؛ به‌خصوص اینکه با توجه به مسائل امنیتی، باید پسوردی انتخاب کرد که توسط هکرها قابل‌شناسایی نباشد. در همین مورد، کوین میتنیک ((Kevin Mitnick)، مشاور امنیتی کامپیوتری و نویسنده‌ی کتاب هنر فریفتن، بهترین راه انتخاب پسورد را استفاده از برنامه‌های مدیریت حساب‌های کاربری می‌داند. میتنیک معروف‌ترین و تحت تعقیب‌ترین هکر تاریخ ایالات‌متحده آمریکا محسوب می‌شود. او اواخر قرن بیستم میلادی دستگیر شد.

میتنیک در رابطه با انتخاب پسورد مناسب می‌گوید:

افراد زیادی به سراغم می‌آیند و از من می‌پرسند چگونه می‌توانند یک کلمه‌ی عبور خوب و مطمئن انتخاب کنند. می‌دانید من چه پاسخی به آن‌ها می‌دهم؟ می‌گویم نباید خودتان این کار را انجام دهید! باید برنامه‌های مدیریت پسورد این کار را برای شما انجام دهند.

برنامه‌های زیادی برای مدیریت پسورد وجود دارند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به LastPass یا۱Password اشاره کرد؛ البته برنامه‌های رایگانی هم مثل KeePass یا Password Safe برای این منظور وجود دارند. این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کلمات عبور مربوط به حساب‌های کاربری‌ خود را مدیریت کنید.

کارکرد این برنامه‌ها بدین‌صورت است که هنگام ورود به وب‌سایتی مثل Gmail، برنامه‌ی نصب‌شده، فعال می‌شود و یک پسورد امن با ترکیبی تصادفی از حروف، اعداد و نمادها، ایجاد می‌کند؛ سپس هر بار که وارد این وب‌سایت شوید، برنامه‌ی نصب‌شده، اطلاعات حساب کاربری شما را به‌صورت خودکار وارد می‌کند. میتنیک در مورد این برنامه‌ها می‌گوید:

کارکرد آن‌ها به‌قدری ساده است که دیگر نیازی به حفظ کردن پسوردها ندارید. به‌علاوه، برای هر وب‌سایت از پسوردی متفاوت استفاده خواهید کرد. بین این پسوردها هیچ الگویی وجود ندارد و این موضوع، کار را برای هکرها دشوار می‌کند.

اما دسترسی به این برنامه‌ها، به یک پسورد مادر نیاز دارد. میتنیک برای انتخاب پسورد مادر می‌گوید:

پسورد مادر نباید یک پسورد باشد؛ باید یک اصطلاح، یک جمله یا قطعه‌ای از متن ترانه‌ی موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کنید؛ یک جمله‌ی طولانی که در آن ۲۰ تا ۲۵ کاراکتر وجود داشته باشد. اگر از این برنامه‌ها در کنار امکان سنجش دومرحله‌ای استفاده کنید، هیچ‌کس نمی‌تواند وارد حریم خصوصی‌تان شود.


تعداد بازديد : 99
برچسب ها : ,,,
USB چیست؟ چه تفاوت‌هایی بین USB 2.0 و USB 3.0 وجود دارند؟

USB چیست؟ چه تفاوت‌هایی بین USB 2.0 و USB 3.0 وجود دارند؟

USB یک واژه رایج و مرسوم در فرهنگ لغات نسل امروزی است. بیشتر وسیله‌های الکترونیکی که در اطراف ما وجود دارند، اعم از کامپیوتر، لپ‌تاپ، ماوس، گوشی موبایل، پرینتر، تلویزیون و... حداقل به یک درگاه یو‌اس‌بی مجهزند. با توجه به اندازه دستگاه، یو‌اس‌بی نیز انواع و اقسام مختلفی دارد. برای مثال، اغلب گوشی‌های موبایل مجهز به mini USB هستند. در این مقاله سعی داریم به موشکافی این فناوری مشهور بپردازیم.

یو‌اس‌بی چیست؟

یو‌اس‌بی یک درگاه ارتباطی است که در اکثر لوازم الکترونیکی موجود در بازار بکار گرفته شده و برای اتصال لوازم جانبی گوناگون و یا دستگاه‌های ورودی و خروجی مانند ماوس، صفحه کلید، دیسک سخت و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اولین بار و در دهه 1990 میلادی، یو‌اس‌بی معرفی گشت و عملیات توسعه آن آغاز شد. توسعه این فناوری به سه بخش کابل، اتصال دهنده‌ها و پروتکل‌های برقراری ارتباط برای انتقال داده تقسیم می‌شد. امروزه اغلب گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی از این فناوری برای برقراری ارتباط با کامپیوتر و یا حتی شارژ شدن استفاده می‌کنند.

اولین نسخه یو‌اس‌بی در سال 1990 میلادی معرفی شد؛ نسخه دوم این فناوری در سال 2000 و همچنین نسخه سوم آن نیز در سال 2008 به طور رسمی معرفی شدند. بنابر این نسخه‌های مختلف این فناوری عبارت‌اند از:

  • USB v1.0
  • USB v2.0
  • USB v3.0

بررسی USB v2.0:

این نسخه از یو‌اس‌بی در سال 2000 میلادی معرفی شد؛ اغلب سیستم‌های سخت‌افزاری موجود در جهان که قبل از سال 2011 میلادی وارد بازار شده‌اند، از این نسخه استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های USB v2.0:

USB-2.0

نسخه دوم یو‌اس‌بی توانایی انتقال داده با سرعت حداکثر 480 مگابیت در ثانیه را داراست که در مقایسه با نسخه اول آن، بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. در این نسخه‌ یو‌اس‌بی، تعداد چهار خط اتصال دهنده وجود دارند. دو عدد از این خطوط، برای جابجایی داده، یکی از آن‌ها به عنوان تغذیه کننده برق و دیگری به عنوان اتصال‌دهنده به زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نسخه از یو‌اس‌بی می‌تواند در آن واحد تنها به ارسال و یا دریافت داده بپردازد؛ این بدان معنی است که USB v2.0 نمی‌تواند همزمان داده را ارسال و دریافت کند. جریان برقی که از این نسخه از یو‌اس‌بی عبور می‌کند برابر با 100 میلی‌آمپر است که مقدار زیادی نیست.

بررسی USB v3.0:

این نسخه از یو‌اس‌بی، آخرین و جدیدترین نسخه ارائه شده از این فناوری می‌باشد که در سال 2008 معرفی شد و در مقایسه با نسخه‌های پیشین، برتری‌های بیشتری دارد.

ویژگی‌های USB v3.0:

نسخه سوم یو‌اس‌بی توانایی انتقال داده، با سرعت 4.5 گیگابیت در ثانیه را داراست. این مقدار، تقریبا ده برابر سرعت انتقال داده در نسخه دوم یو‌اس‌بی می‌باشد. درUSB-3.0 این نسخه، تعداد هشت اتصال دهنده وجود دارند که دو عدد از آن‌ها برای انتقال داده، دو عدد از آن‌ها برای دریافت داده و مابقی نیز به عنوان تقویت کننده سرعت انتقال داده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با استفاده از USB v3.0، می‌توان در آن واحد و با حداکثر سرعت اقدام به ارسال و دریافت داده کرد. همچنین در این نسخه از یو‌اس‌بی، یک تغذیه کننده برق با جریان 900 میلی‌آمپر وجود دارد که تقریبا 9 برابر بیشتر از نسخه دوم یو‌اس‌بی است و می‌توان به طور همزمان، چهار دستگاه را الکترونیکی را شارژ کرد. در USB v2.0 می‌توان تنها یک دستگاه را در یک لحظه شارژ نمود.

نسخه سوم یو‌اس‌بی ویژگی‌های کاربردی دیگری نیز دارد؛ برای مثال فرض کنیم یک دستگاه جانبی، مانند پرینتر را از طریق این درگاه به کامپیوتر خود وصل می‌کنید، چنانچه بعد از یک مدت زمان خاص، از این دستگاه استفاده نشود، ارتباط آن با کامپبوتر به صورت خودکار قطع می‌شود تا از اصراف برق جلوگیری به عمل آید.

تفاوت‌ نسخه‌های دوم و سوم یو‌اس‌بی:

-سرعت:

نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند با سرعت 4.5 گیگابیت در ثانیه اقدام به ارسال و دریافت داده کند. این مقدار، حدودا ده برابر بیشتر از سرعتی است که نسخه دوم یو‌اس‌بی می‌توانست این کار را انجام دهد.

 

 

-تعداد خطوط اتصال دهنده:

نسخه سوم یو‌اس‌بی مجهز به 8 خط اتصال دهنده است و می‌تواند به طور همزمان به ارسال و دریافت داده بپردازد. این در حالی است که نسخه دوم این فناوری از چهار خط اتصال دهنده تشکیل شده است.

- منبع تغذیه برق:

نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند جریان 900 میلی‌آمپر را از خود عبور دهد؛ این مقدار در نسخه دوم برابر با 100 میلی‌آمپر است.

 

- پهنای باند:

نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند به طور همزمان و با حداکثر سرعت به ارسال و دریافت داده بپردازد. اما نسخه دوم آن در یک لحظه، فقط می‌تواند به ارسال یا دریافت داده اقدام کند.

 

 تفاوت‌های ظاهری:

برای تشخیص USB v3.0 و USB v2.0، تنها کافیست به رنگ درگاه مورد استفاده در آن‌ها نگاه کنید، نسخه سوم یو‌اس‌بی به رنگ آبی و نسخه دوم آن به رنگ مشکی ساخته شده‌اند.

 

جدول مقایسه USB v2.0 با USB v3.0:

 

قابلیت ها
USB 2.0 USB 3.0
نرخ انتقال اطلاعات 480Mbps 4.5Gbps
پهنای باند Large Less
توان 100 milliamps 900 milliamps
خطوط کانکتور 4 8
حالت انتقال اطلاعات Half duplex Full duplex
قیمت ارزان تر گران تر از USB 2.0

 

تعداد بازديد : 139
برچسب ها : ,,,,
نخستین لپ تاپ مجهز به شارژر بی سیم دنیا

شرکت Dell اخیراً لپ تاپی تولید کرده که مجهز به سیستم شارژ بی سیم است.

لپ‌تاپ دل شارژر بی‌سیم Dell

اگر برای خرید این لپ تاپ، 550 دلار بیشتر هزینه پرداخت کنید، می توانید تکنولوژی شارژ بی سیم را در دستگاه خود داشته باشید. این را هم اضافه کنیم که قیمت لپ تاپ حدود 1200 دلار می باشد.
برای اینکه بتوان از تکنولوژی اشاره شده استفاده کرد، باید کیبورد قابل اتصال را به سطحی غیر فلزی نزدیک کنید زیرا شرکت Dell گزارش داده است که شارژ بی سیم این لپ تاپ بر سطوح فلزی کاربرد ندارد.
البته اگر می خواهید لپ تاپ را به سطح فلزی نزدیک کنید، بهتر است با بکارگیری پایه های غیر فلزی، لپ تاپ را حداقل 5 سانتی متر از سطح زمین بلند کنید.
در انتها مشخصات فنی لپ تاپ Latitude 7285 شرکت Dell را معرفی می کنیم.
پردازنده: Core i5-7Y54

حافظه داخلی: 128 گیگابایت
رم: 8 گیگ
اندازه صفحه نمایش: 12 اینچ
منبع: gsmarena.com 

 


تعداد بازديد : 210
5 عدد از گوشیهایی که فقط صفحه نمایش هستند
گوشیهایی وجود دارند که بیش از 80 درصد ظاهر آنها صفحه نمایش است و به همین دلیل، تعداد طرفداران اینگونه گوشیها روز به روز در حال افزایش است.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی
در آینده ای نزدیک، آیفون 8 و هوآوی میت 10 نیز به این جرگه اضافه خواهند شد ولی گوشیهایی که فعلاً این ویژگی را دارند و در بازار موجود هستند را در ادامه معرفی می کنیم.
1. شیائومی می مکس
84 درصد گوشی شیائومی می مکس صفحه نمایش است.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی
2. گلکسی اس 8
مانند شیائومی می مکس، حدود 84 درصد ظاهر گلکسی اس 8 صفحه نمایش نمایش است و این اتفاق به خاطر حذف حفره های بالا و پایین این گوشی رخ داده است.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی
3. گلکسی اس 8 پلاس
این گوشی دارای نسبت تصویر 16:9 است و حدود 83 درصد ظاهر آن صفحه نمایش است.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی

4. Essential Phone
85 درصد ظاهر گوشی اسنشال فون، صفحه نمایش است.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی

5. ال جی جی 6
اگرچه 79 درصد ظاهر ال جی جی 6 صفحه نمایش است، ولی اگر بخواهیم درصد دقیق این گوشی را اعلام کنیم، باید آن را 79.46 بدانیم.
سامسونگ گلکسی ال‌جی شیائومی اسنشال آیفون هوآوی
منبع: phonearena.com 

تعداد بازديد : 78
تفاوت گلکسی اس 8 با گلکسی اس 8 اکتیو

شش سال از عرضه نسخه اکتیو گوشیهای سری اس سامسونگ می گذرد و سامسونگ قصد دارد این سنت را با عرضه نسخه اکتیو ادامه دهد.

سامسونگ گلکسی گلکسی‌اس8 گلکسی‌اس8اکتیو گلکسی‌اس8پلاس

جالب است بدانید عرضه نسخه اکتیو گوشیهای سری اس، با گلکسی اس 4 اکتیو آغاز شد.
در ادامه به بررسی تفاوت های گلکسی اس 8 و اس 8 اکتیو می پردازیم.

طراحی و صفحه نمایش
گزارش ها حاکی از آن است که گلکسی اس 8 اکتیو صفحه نمایش برآمده نخواهد داشت و اسکرین آن صاف خواهد بود. این ویژگی باعث شده است تا نسخه اکتیو گلکسی اس 8 به نخستین عضو خانواده سری اس 8 تبدیل شود که صفحه نمایش ادج ندارد. همچنین در جلوی این گوشی نیز بجای قاب شیشه ای، باید شاهد قاب پلاستیکی باشیم.
سایز صفحه نمایش این فبلت 5.8 اینچ با نسبت تصویر 18:9 خواهد بود. با توجه به تصاویر موجود، گلکسی اس 8 اکتیو شباهت بسیاری به ال جی جی 6 دارد.
The Galaxy S8 Active's front, as shown in WPC documentation
سخت افزار
به نظر می رسد مقدار رم، حافظه داخلی، دوربین و پردازنده گلکسی اس 8 اکتیو، با گلکسی اس 8 مساوی باشد یعنی 4 گیگ رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، دوربین 12 مگاپیکسلی و اسنپ دراگون 835 SoC در این گوشی موجود خواهد بود.
در مورد باتری گلکسی اس 8 اکتیو باید گفت که این فبلت در این زمینه از گلکسی اس 8 قدرتمندتر است.
حقیقت آن است که گلکسی اس 6، دارای باتری 2500 میلی آمپری بود و نسخه اکتیو آن باتری 3500 میلی آمپری داشت. باتری گلکسی اس 7، 3000 میلی آمپر و ورژن اکتیو آن 4000 میلی آمپر بود. حال به نظر شما با توجه به اینکه گلکسی اس 8 باتری 3000 میلی آمپری دارد، نسخه اکتیو آن از باتری 4000 میلی آمپری پشتیبانی می کند؟
خلاصه
با توجه به اطلاعات موجود، می توان ادعا کرد که تفاوت چندانی میان گلکسی اس 8 اکتیو و گلکسی اس 8 وجود ندارد زیرا رم، حافظه داخلی، دوربین و پردازنده آنها یکی است و نسخه اکتیو فقط باتری قدرتمندتری دارد.
منبع: phonearena.com 

تعداد بازديد : 138
۱۵ پیش بینی بیل گیتس در سال ۱۹۹۹ که به حقیقت پیوسته‌اند

در سال ۱۹۹۹ بیل گیتس کتابی با عنوان «کسب و کارها @ سرعت اندیشه» نوشت و در آن ۱۵ پیش‌بینی در مورد آینده‌ی فناوری ارائه کرد که شاید قبلا برخی از آن‌ها چندان منطقی به نظر نمی‌رسیدند.

در ادامه با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر ۱۵ پیش‌بینی گیتس که حدود ۲۰ سال قبل بیان شده‌اند و حالا تقریبا همه‌ی این پیش‌بینی‌ها به حقیقت پیوسته‌اند.

۱: وب‌سایت‌های مقایسه‌ی قیمت

 

پیش‌بینی گیتس: «سرویس‌های خودکار مقایسه‌ی قیمت در آینده توسعه داده خواهند شد. این سرویس‌ها به کاربران اجازه می‌دهند قیمت محصولات مورد نظرشان را از وب‌سایت‌های مختلف مشاهده کنند و بدین ترتیب ارزان‌قیمت‌ترین گزینه را بیابند.»

آنچه امروز می‌بینیم: شما می‌توانید به‌راحتی اسم هر محصولی را در گوگل یا آمازون جستجو کنید و قیمت‌های مختلف را برای همان کالا مشاهده کنید. وب‌سایت‌هایی مثل نکس‌تگ (NexTag) و پرایس‌گربر (PriceGrabberr) دقیقا برای مقایسه قیمت کالاها ساخته شده‌اند.

...
 
تعداد بازديد : 233
ظریف‌ترین شارژر دیواری جهان برای موبایل

کمپانی کادو/ Kado ظریف‌ترین شارژر دیواری برای موبایل را رونمایی کرد.

این شارژر تنها 5 میلی‌متر ضخامت دارد و کابل با طرافت خاصی به دور شارژر تا می‌خورد.

خروجی 5 ولت و 2.1 امپ برای این شارژر تعریف شده و گوشی‌هایی تا رنج 10 وات را پشتیبانی می‌کند.

 

قیمت این شارژر 39 دلار تعیین شده و از دسامبر 2017 به دست مصرف کننده خواهد رسید.


تعداد بازديد : 83
محبوب ترین گوشیها در طی سالیان اخیر

از زمانی که گوشیهای لمسی وارد بازار شده اند، از گوشیهای کیبورد دار و به زبان ساده، دکمه ای، کمتر استفاده می شود.

نوکیا ساموسنگ سونی اپل شیائومی سیمبین

 

 شرکت های نوکیا و سونی اریکسون، محبوب ترین برندهای تولید گوشی بودند به طوری که با وجود این دو کمپانی، اپل جرأت خودنمایی نداشت ولی در سال 2009، محبوبیت نوکیا و سونی اریکسون کاهش یافت و دیگر شرکت ها جای آنها را گرفتند اما باز هم در سال 2010، نوکیا با تولید گوشی N8 که دوربین فوق العاده ای داشت، باز هم به این عرصه وارد شد.
در سال 2011، نوکیا با معرفی گوشیهایی با سیستم عامل ویندوزفون، به دنبال رقابت با رقیبان خود بود که سامسونگ با تولید گوشیهای سری اس، از سال 2011 تا 2015، بخش زیادی از محبوبیت نوکیا را کم کرد ولی امسال نوکیا 6، باز هم باعث به دست آمدن محبوبیت از دست رفته شرکت فنلاندی شده است.
در سالهای اخیر یعنی از 2015 تا کنون، سامسونگ با سری های مختلف مانند جی و اس، رقیبی جدی برای دیگر شرکت ها بوده است ولی کمپانی های دیگر مانند شیائومی نیز بیکار نبوده اند و برای رقابت با سامسونگ، پرچمدار تولید کرده اند.
آخرین گوشی که توانست سیستم عامل سیمبین را در این لیست سرافزار نگه دارد، نوکیا 6300 بود.
در انتهای خبر، جدول سه عدد از محبوب ترین گوشیهای سال های 2006 تا 2016 را خواهید دید.
نوکیا ساموسنگ سونی اپل شیائومی سیمبین

تعداد بازديد : 265
۱۰ کاری که باید برای خرید یک لپ تاپ خوب از قبل انجام دهید

یکی از سخت ترین کارها برای خرید کالاهای کامپیوتری و کالای دیجیتال، خرید لپ تاپ می باشد. تنوع لپ تاپ ها بسیار زیاد است. از نت بوک های کوچک گرفته تا آلترابوک های باریک و زیبا و لپ تاپ های مخصوص بازی عظیم الجثه! با انواع مشخصات سخت افزار متنوع.

با وجود این همه انتخاب برای مشتری، پیدا کردن مناسب ترین لپ تاپ ممکن است باعث سردرگمی خریداران شود. از میان ده ها شرکت سازنده و صدها مدل چگونه میشود انتخاب کرد؟ آیا فقط باید به «برند» توجه کرد؟ آیا انتخاب لپ تاپ بر اساس شرکت تولید کننده کار درستی است؟

یشترین سئوال خریداران یک سئوال بیشتر نیست: «چه لپ تاپی بخرم؟ یا چه لپ تاپی خوب است؟» و جواب هم یکی بیشتر نیست: «برای اینکه بتوانید در بین دریایی از لپ تاپ های گوناگون، به انتخاب مورد نظر دست یابید، ببینید به چه چیزی نیاز دارید»

اکثر راهنماهایی که برای خرید لپ تاپ در اینترنت وجود دارد در نهایت شما را به خرید کردن یک برند خاص لپ تاپ هدایت میکنند. در واقع یکجور  راهنمایی تبلیغاتی است و در اصل تبلیغاتی برای محصول خود ارائه می کنند.  ما سعی کردیم بدون هیچگونه جانبداری یک راهنمایی جامع برای خرید لپ تاب رایتان آماده کنیم. امیدواریم برایتان مفید باشد.

:: اگر در انتخاب لپ تاپ مناسب به نتیجه نرسیدید، با شماره ۷۷۶۰۲۲۵۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان آترامارت استفاده کنید ::


۱- اولین سئوال: آیا من به لپ تاپ نیاز دارم. اصلا برای چی لپ تاپ بخرم؟
افراد با اهداف گوناگون لپ تاپ می خرند و شاید هم واقعا اصلا به لپ تاپ نیاز نداشته باشند. اینگونه افراد اگر در انتخاب خود دقت کنند یا از یک مشاور بیطرف استفاده کنند، می بینند که اصلا به لپ تاپ نیاز ندارند و بدون اینکه هزینه بالا و اضافی پرداخت کنند، می توانستند نیازشان را بصورت دیگری مرتفع کنند.

لپ تاپ ها و نوت بوک ها به عنوان کامپیوترهای پورتابل یا قابل حمل معروف هستند و این یعنی اینکه بیشتر مناسب افرادی است که دائما در رفت و آمد هستند و در این حین به کامپیوتر نیاز دارند. قیمت لپ تاپ در مقابل یک کامپیوتر خانگی به نسبت سخت افزارهای یکسان بالاتر است. اگر شما زیاد در رفت و آمد نیستید و برای منزل خود نیاز به یک کامپیوتر دارید، می توانید یک پی سی (PC) قدرتمند خریداری کنید تا اینکه یک لپ تاپ معمولی با همان قیمت بخرید.

بنابراین قبل از خرید از خودتان بپرسید آیا من اصلا به یک لپ تاپ نیاز دارم یا خیر؟ توجه کنید که شما به راحتی می توانید سخت افزار کامپیوتر خانگی خود را ارتقاء دهید اما برای لپ تاپ نمی توانید و حتما باید از یک تکنسین فنی لپ تاپ کمک بگیرید.

اگر قصد کلاس کاری دارید یا با لپ تاپ می خواهید کارهای روزمره مانند خواندن ایمیل، نگاه کرده به فیلم ها و عکس ها، خواندن کتاب های الکترونیکی و استفاده از اینترنت را انجام دهید، پیشنهاد میشود یک تبلت بخرید که حمل آن هم نسبت به لپ تاپ بسیار آسان است.


۲- توجه به وزن لپ تاپ: این لپ تاپ رو من قراره حمل می کنم نه دوستانم
قبل از خرید، به وزن لپ تاپ حتما توجه کنید. بالاخره قرار است شما اکثر اوقات آنرا حمل کنید چون غیر از باشد، شما بهتر است یک کامپیوتر خانگی یا تبلت بخرید. اگر وزن لپ تاپ بالا باشد، در رفت و آمدهای زیاد، پا درد و کمر درد و بسیاری دیگر از موراد مشابه به سراغتان می آید که به خاطر وزن نامناسب لپ تاپ به وجود می آید. بنابراین زمانیکه به خرید لپ تاپ میروید حتما وزن لپ تاپ را در نظر بگیرید. حتی با همه این اوصاف پیشنهاد می شود برای حمل و نقل لپ تاپ از کوله پشتی استفاده کنید نه کیف دستی. کوله پشتی هم برای حمل و نقل لپ تاپ ایمن تر است و هم اینکه برای بدن شما مشکلی ایجاد نمی کند.
 

۳- توجه به سخت افزار لپ تاپ: از لپ تاپ قراره چه استفاده ای کنم؟
قبل از خرید  لپ تاپ توجه کنید که این لپ تاپ قرار است چه نیازی از شما را برطرف کند؟ و شما چه استفاده ای قرار است از لپ تاپ داشته باشید؟ کار گرافیکی انجام می دهید یا قصد بازی دارید؟ یا قراره برای کارهای معمولی مثل استفاده از اینترنت یا خواندن ایمیل ها استفاده کنید؟ یا کارهای مولتی مدیا مانند دیدن فیلم؟ و سایر استفاده های دیگر

پاسخ به یکی از این سئوالات، در انتخاب سخت افزار مناسب لپ تاپ بسیار مهم است. اگر قرار است شما کار گرافیکی انجام دهید یا با لپ تاپ خود زیاد بازی کنید، حتما لپ تاپ شما باید کارت گرافیک بالایی داشته باشد. فقط به پردازنده و رم توجه نکنید. اگر کار رندرینگ را انجام می دهید، وجود فناوری CUDA بر روی کارت گرافیک می تواند بسیار مهم باشد. به این نکات ریز بسیار توجه داشته باشید.

مهمترین ملاک ها برای سرعت بالای یک کامپیوتر در وهله اول نوع پردازنده است. دوم رم، و بعد هارد دیسک و کارت گرافیک است. اگر لپ تابتان هارد SSD داشته باشد که سرعت بارگذاری برنامه ها چندین برابر میشود. اگر می خواهید لپ تاپی بخرید که مدت زیادی بتوانید از آن استفاده کنید و نگران ارتقاء آن نباشید، سعی کنید لپ تاپی بخرید که دارای پردازنده چند هسته ای از نوع Core i5 یا Core i7  هستند. جدیدا هم که Core i9 دارد وارد بازار میشود. لپ تاپ هایی وجود دارند که کوچک هستند و زیبا اما از پردازنده های اتم بسیار ضعیف استفاده می کنند و قیمت پایینی هم دارند. کارایی را فدای زیبایی نکنید.

در همه لپ تاپ های امروزی حداقل ۲ گیگابایت رم را داریم، که برای بسیاری از کارها کافی به نظر می رسد. اما اگر شما از سیستم تان توقع دارید که تمام برنامه های تان را همزمان باز نگه دارد به مقدار بیشتری رم نیاز دارید. گیمرهای حرفه ای هم که همیشه رم کم می آورند. اما به نظر می رسد که در بیشتر مواقع تا ۸ گیگابایت رم برای یک لپ تاپ کافی باشد و بیش از آن تنها هزینه اضافی خواهد بود. ‏


۴- توجه به قیمت لپ تاپ: پول خرید لپ تاپ رو کی میده؟ قطعا من!
قیمت مهمترین قضیه این ماجراست. اکثر خریداران هنگام خرید لپ تاپ ابتدا می گویید یک لپ تاپ خوب می خواهم و اولین سئوال فروشنده این است که در چه حدود قیمتی می خواهید لپ تاپ بخرید؟ اگر مشکل مالی ندارید و  می توانید به راحتی گرانترین و بهترین لپ تاپ موجود در بازار را خریداری کنید، زیاد نگران این مورد نباشید. این مورد برای کسانی است که همیشه مشکل مالی دارند و برای خرید لپ تاپ یک محدوده هزینه دارند. تمامی معیارهایی تا اینجا گفته شد، در نهایت به مسئله قیمت ختم میشود و حتی ممکن است در انتخاب استفاده شما یا سخت افزار تاثیر زیادی بگذارد. در اینگونه مواقع سعی کنید لپ تاپی بخرید که ضمن اینکه قیمت مناسبی دارد تا حدودی با نیازهای شما منطبق باشد.

متاسفانه بیشتر از آنچه لازم است پول می پردازیم! اگر شما می خواهید با لپ تاپ تان فقط یک اینترنت گردی ساده داشته باشید و فیلم تماشا کنید، اصلا نیازی به سخت افزار گران قیمت آنچنانی و یا برندهای گران قیمت ندارید. اگر به دنبال لپ تاپی برای شرکت در جلسات و ثبت کارهای اداری تان هستید، خرید هارد بالا و یا SSD کار بیهوده ای به نظر می رسد.


۵- توجه به طراحی: قطعا هیچکس لپ تاپ بد طراحی شده را دوست ندارد
زیبایی لپ تاپ یکی از معیارهایی است که برای بسیاری از افراد مهم است. لپ تاپ های فوق باریک و نازک در بازار وجود دارد که در نهایت زیبایی طراحی شده اند. البته این مورد به سلیقه و استفاده ای که شما از لپ تاپ دارید بر می گردد. برخی از خریداران فقط به رنگ لپ تاپ اهمیت می دهند و برخی به تمامی جوانب از جمله زیبایی و طراحی دستگاه.


۶- توجه به اندازه صفحه نمایش: هر لپ تاپ بزرگی قطعا بهتر نیست
اندازه بزرگ صفحه نمایش یعنی لپ تاپ بزرگتر و لپ تاپ بزرگتر یعنی وزن سنگین تر. و این می تواند برای جابجایی و حمل نقل، شما را دچار مشکل کند. اگر قرار است فقط برای ارائه یک اسلاید پاورپوینت یک لپ تاپ ۱۷ اینچی همیشه همراه داشته باشید، منتظر عواقب و بیماری های ناشی از حمل و نقل آن باشید. برای این کار می توانید از لپ تاپ هایی با صفحه نمایش کوچک استفاده کنید. لپ تاپ هایی که دارای صفحه نمایش بالای ۱۷ اینچ دارند، دیگر لپ تاپ نیستند و صرفا شبیه لپ تاپ هستند و به آنها در اصلاح دسک تاپ می گویند و برای حمل و نقل مناسب نیستند.

بعضی از افراد می کنند که هرچی لپ تاپ بزرگتر باشه، قدرت و کارایی بالایی داره، و آخرش هم میروند یک لپ تاپ ۱۹ اینچی می خرند و بعد از چند ماه پشیمان میشوند. معمولا برای استفاده های جاری از لپ تاپ اندازه های ۱۳.۳ و ۱۴ اینچ کاملا مناسب هستند و اگر به صفحه بزرگ اهمیت می دهید، هیچگاه به بیشتر از ۱۵ اینچ فکر نکنید، مطمئنا بعد از مدتی برایتان غیر قابل حمل می شود. ‏


۷- توجه با باتری: قرار نیست لپ تاپ را به دیوار میخ کنیم و از برق استفاده کنیم
یکی از مهمترین دلایل خرید لپ تاپ، استفاده پرتابل از آن است که در هر زمان و مکانی همراهمان باشد. باتری های با زمان شارژ بیشتر کمی روی وزن لپ تاپ تاثیر دارند. اما مطمئنا یکساعت شارژ اضافه در مواقع ضروری آنقدر کارایی دارد که ارزش تحمل کمی وزن بیشتر را داشته باشد.

‏به این نکته هم توجه داشته باشید که قابلیت نگهداری شارژ اعلام شده توسط شرکت ها تحت چه شرایط کاری است. زیرا به جز چند مدل خاص از لپ تاپ ها و نت بوک ها، معمولا باتری های معمولی در شرایط کاری عادی ۳.۵ ساعت شارژ نگه می دارند. ‏


۸- توجه به درایو نوری: لپ تاپ باید درایو نوری داشته باشد
‏لپ تاپ شما حداقل باید یک دی وی دی رایتر روی خودش داشته باشد. یا اگر نیست، دقت کنید جزو وسایل همراه لپ تاپ باشد که از نوع اکسترنال است. هرچند که با کمی هزینه بیشتر می توانید لپ تاپی با بلو ری پلیر و یا بلو ری رایتر هم داشته باشید. بیشتر سازندگان لپ تاپ برای کاهش وزن دستگاه، درایو نوری را حذف کرده اند و آنرا بصورت اکسترنال ارائه میدهند.


۹- توجه به هارد دیسک: ببینید صرفه در چی هست
قبل از خرید یک لپ تاپ با هارد بالاتر به این نکات هم توجه کنید: شاید خرید یک هارد اکسترنال در کنار یک لپ تاپ با هارد پایین، کاربردی تر و به صرفه تر باشد. همچنین ممکن است استفاده از یک درایو اس اس دی ۱۲۸ در مقایسه با یک هارد درایو ۵۰۰ گیگابایتی بهتر باشد، البته اگر به دنبال سرعت بالاتر هستید. ‏


۱۰- توجه به گارانتی: در هر حال گارانتی مهمه
‏نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، نکات سخت افزاری هستند. شکل ظاهری، طراحی کیبورد، کیفیت تاچ پد و ... هم در انتخاب شما موثرند. موردی که در آخر می ماند بحث گارانتی است. این مورد را جدی بگیرید و از خرید هر کالای دیجیتال بدون گارانتی پرهیز کنید. اینقدر نگویید در ایران گارانتی مهم نیست. چون اگر دستگاه شما دچار مشکل باشد، باید هزینه های زیادی را متحمل شوید.

سعی کنید گارانتی شرکت های معتبر که به تعهداتشان پایبند هستند، بخرید. شرکت های گارانتی، کارکرد سالم همه چیز لپ تاپ شما را ضمانت می کنند. حتی بعضی از آنها باتری، شارژر و نرم افزار را هم در برگه گارانتی شان لحاظ کرده اند. تازه درصورت بروز مشکل، اطلاعاتتان نزدیک شرکت معتبر از امنیت بیشتری برخوردار هستند. از این گذشته، لازم نیست به وقت خرابی لپ تاپتان را زیر بغل بزنید و از این مغازه به آن مغازه بروید تا شاید یکی با قیمتی نجومی آن را تعمیر کند.


‏در نهایت همیشه قبل از خرید لپ تاپ، چندین لیست قیمت تهیه کنید، با هم مقایسه کنید، گارانتی ها را بررسی کنید، پرس و جو کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید. از کارشناسان فروش لپ تاپ مشاوره بگیرید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

سایت های اینترنتی معتبر مرجع مناسبی برای کسب اطلاعات بیشتر هستند. به دلیل رشد سریع تکنولوژی و به روز شدن بازار، نمی توانید خیلی  روی پیدا کردن مدل های جدید در بازار حساب باز کنید. سایت های اینترنتی را برای مقایسه عملکرد فنی و دیدن ظاهر لپ تاپ استفاده کنید. در بعضی انجمن های گفت و گوی اینترنتی، بحث های داغی درمورد خرید لپ تاپ جریان دارد. بعضی از آدم های باسواد در این گفت و گوها شرکت می کنند و تجربیات گرانبهایشان را بی هیچ چشم داشتی در اختیار دیگران می گذارند.

 

منبع: آترامارت

 


تعداد بازديد : 101
ليست صفحات
تعداد صفحات : 17