بنر سایت اسکینک دات آی آر
بانک اطلاعاتی واحدهای صنعتی

جستجوگر پیشرفته سایت



آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
loading...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 290 sinafaraji
1 343 sinafaraji
0 238 hily
0 313 sonya
0 294 sasan
0 224 sasan
0 281 sasan
0 230 sasan
0 217 sasan
0 223 sasan
0 237 sasan
0 288 sonya
0 246 sonya
0 234 sonya
0 302 sasan
0 228 sasan
0 215 hily
0 221 hily
0 267 sasan
0 213 sasan

وای‌فای رایگان؛ اینترنت سریع‌تر و 5G در انتظار شهروندان اروپایی

این روزها سرِ اتحادیه اروپا حسابی شلوغ است؛ بحث‌های پیرامون برکزیت (خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) و هم‌چنین برنامه‌ها و پروژه‌های دیجیتالی که با جدیت تمام در حال پی‌گیری است. با تخصیص بودجه 120 میلیون یورویی؛ این اتحادیه تصمیم دارد تا سال 2020 وای‌فای رایگان را در تمامی شهرهای داخل اتحادیه در اختیار عموم مردم بگذارد.

 

 

هم‌چنین آن‌ها می‌خواهند تا سال 2025 تمام قاره اروپا از فناوری شبکه 5G بهره‌مند شود و امکان دانلود با حداقل سرعت 100 مگابیت بر ثانیه برای تمام خانوارهای اروپایی فراهم شود. 

به‌همین دلیل اخیرا دستور داده شده تا تمام دهکده‌ها؛ روستاها و شهرهای این قاره از دسترسی رایگان به اینترنت وایرلس در مراکز عمده محل زندگی خود برخوردار شوند. ایده اصلی آن است که ارتباطات باید برای همه منفعت داشته باشد. از طرفی دیگر؛ کمیسیون اتحادیه اروپا امیدوار است شبکه 5G تا سال 2025 همه‌گیر شود و در تمامی اتحادیه اروپا در دسترس باشد. به‌گفته این کمیسیون؛ به‌کارگیری این شبکه موجب به‌وجود آمدن ۲ میلیون شغل بیشتر در داخل اتحادیه می‌شود.

یکی دیگر از برنامه‌های جالب توجه آن است که ارتباط پهن‌باند فوق سریع در اختیار تمام خانواده‌های داخل اتحادیه قرار بگیرد. با تحقق این امر؛ امکان دانلود با سرعت حداقل 100 مگابیت بر ثانیه فراهم می‌شود. البته اتحادیه اروپا برای تحقق این مسئله با چالش‌های جدی روبرو است. چون طبق گزارشی که اخیرا در خصوص وضعیت پیشرفت و توسعه دیجیتال اتحادیه اروپا در سال 2016 منتشر شد؛ نشان می‌دهد که تنها 71 درصد از EU به ارتباط Next Generation Access دسترسی دارند و این یعنی سرعت 30 مگابیت بر ثانیه به بالا.

اما مسئله وقتی جالب‌تر می‌شود که بحث کپی‌رایت و دزدی به‌میان می‌آید. اتحادیه اروپا خواهان تغییرات اساسی در قوانین کپی‌رایت اروپا و تقویت بیشتر خبرنگاران؛ روزنامه‌نگاران؛ ناشران و نویسندگان است. این مسئله در تئوری خیلی جالب است؛ اما اثراتی که در زندگی واقعی می‌تواند به دنبال داشته باشد به اندازه کافی روشن و شفاف نیست. تغییرات پیشنهادی این طرح مانند قوانینی است که در آلمان و اسپانیا وضع شده است. در این دو کشور؛ موتورهای جستجو زمانی هزینه پرداخت می‌کنند که تکه‌هایی از مقالات را نشان دهند. هرچند که در پایان این ناشران هستند که بیشترین لطمه را می‌بینند چون این مسئله موجب تکه‌های اندک؛ کلیک‌های کمتر؛ ترافیک پایین‌تر و طبیعتا پول کمتر می‌شود.

 

واضح است که موتورهای جستجو مانند گوگل خیلی از این بخش از طرح پیشنهادی خوش‌شان نمی‌آید؛ اما این مسئله برای گوگل از این هم بدتر می‌شود. طرح جدید پیشنهادی به‌نام Copyright Directive بر این مسئله پافشاری می‌کند که پلتفرم‌های ویدئویی این حق را دارند تا از ابزار و راه‌های تأثیرگذاری که فناوری در اختیار آن‌ها می‌گذارد برای شناخت خودکار آهنگ‌ها و سایر کارهای صوتی‌تصویری که صاحبان آن‌ها شناخته شده و با آن‌ها توافق حاصل شده؛ استفاده کنند تا در نهایت مجوز پخش یا حذف آن‌ها داده شود.

در نتیجه از حالا به بعد؛ گوگل موظف است تا هر ویدئویی را قبل از آپلود شدن بررسی کند. این یعنی کار بیشتر برای این موتور جستجوی دنیا که قطعا به مذاق گوگل خوش نخواهد آمد.

با این‌که طرح و برنامه‌های اتحادیه اروپا بسیار نوید دهنده است؛ اما عدم انعطاف‌پذیری و هم‌چنین قوانین ضدونقیض کپی‌رایت به‌احتمال زیاد در آخر به‌جای این‌که به‌نفع کاربر نهایی باشد؛ موجبات دردسر وی را به‌وجود می‌آورد.


تعداد بازديد : 53
بروزرسانی رایگان به ویندوز 10 هنوز امکان پذیر است

بروزرسانی رایگان به ویندوز ۱۰، دو روز قبل به طور رسمی لغو شد اما به نظر می‌رسد کاربران هنوز می‌توانند با استفاده از راه حلی ساده و نصب یک افزونه که برای کاربران دارای محدودیت‌های جسمی عرضه شده است، این بروزرسانی را دریافت کنند. مایکروسافت هنوز خبری مبنی بر زمان لغو کارکرد این افزونه اعلام نکرده است.

بروزرسانی رایگان به ویندوز 10 هنوز امکان پذیر است

 پس از لغو ارائه‌ی بروزرسانی رایگان به ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت، برخی کاربران که به این نسخه از ویندوز علاقه دارند و نتوانسته‌اند آن را دریافت کنند، به دنبال راه‌حل‌هایی برای دریافت رایگان ویندوز ۱۰ بوده‌اند. راه حلی که هنوز برای این کاربران وجود دارد، استفاده از افزونه‌ی بروزرسانی کاربران معلول است.

مایکروسافت برای کاربران معلول و دارای محدودیت‌های جسمیِ ویندوزهای ۷ و ۸.۱، افزونه‌ای را عرضه کرده تا آنها نیز بتوانند به ویندوز ۱۰ بروزرسانی کنند. پشتیبانی مایکروسافت از این افزونه هنوز تمام نشده و همه‌ی کاربران می‌توانند از آن استفاده کرده و ویندوز ۱۰ را به صورت رایگان دریافت کنند.

برای دریافت این افزونه کافی است آن را از این لینک دریافت کنید. پس از نصب افزونه، ویندوز ۱۰ بدون تاییدیه‌ی خاصی شروع به دانلود و نصب شدن می‌کند. تاریخ لغو پشتیبانی از این افزونه هنوز اعلام نشده و مایکروسافت اعلام کرده است که پیش از پایان پشتیبانی از این افزونه، آن را بصورت عمومی اعلام خواهد کرد.

بروزرسانی رایگان ویندوز ۱۰ موسوم به آپدیت سالیانه نیز فردا منتشر خواهد شد و کاربران این نسخه از ویندوز می‌توانند آن را دریافت کنند. این بروزرسانی شامل ارتقای برخی قابلیت‌های کورتانا، Windows Ink، افزونه‌های مایکروسافت اج و تعدادی بهبودهای نرم‌افزاری خواهد بود.


تعداد بازديد : 133
امکانات جدید مایکروسافت برای آفیس

مایکروسافت در ماه جاری میلادی قابلیت جدیدی به نام Researcher را به نرم‌افزار ورد اضافه می‌کند که آماده‌سازی مقاله‌های تحقیقاتی با استفاده از این عنوان نرم‌افزاری را به مراتب ساده‌تر خواهد کرد. به گزارش وب‌سایت Theverge، این قابلیت از سیستم نمودارهای اطلاعاتی بینگ مایکروسافت (Bing Knowledge Graph) در جهت دریافت اطلاعات از اینترنت و وارد کردن آن در نرم‌افزار ورد استفاده می‌کند. در حال حاضر مایکروسافت لیستی از منابع معتبر و قابل اعتماد را به عنوان مراجع اصلی تهیه اطلاعات در مرکز توجه قرار داده اما برنامه‌هایی هم برای بهبود سرویس‌دهی در این قسمت دارد.

نکته قابل توجه آنکه در صورت اضافه کردن اطلاعات با استفاده از این روش، درج مرجع در قسمت منابع استفاده شده در مقاله تحقیقاتی شما نیز به‌طور خودکار انجام خواهد شد. در صورتی که شما از آفیس 365 استفاده می‌کنید این قابلیت از همین امروز قابل بهره‌برداری خواهد بود. مایکروسافت برنامه‌هایی هم برای اضافه کردن قابلیت Researcher به نسخه‌های ورد ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه دارد.

 

علاوه بر این قابلیت، Word Editor به‌روزرسانی جدیدی است که به عنوان سرویس پیشرفته تصحیح کلمات به نرم‌افزار ورد اضافه خواهد شد. مایکروسافت در این بخش،   از مهارت‌های خود در یادگیری ماشینی برای پردازش محتوا استفاده کرده است. ادیتور با برچسب‌گذاری کلماتی که به کرات از آن‌ها استفاده می‌کنید، مهارت‌های نوشتاری شما را افزایش خواهد داد و پیشنهادهای ارائه شده برای بهبود مهارت‌های نوشتاری با خطوط طلایی رنگ متشکل از نقطه‌های ممتد پیش روی کاربر قرار می‌گیرد.

اگرچه در به‌روزرسانی‌های جدید، قابلیت جدیدی به نرم‌افزار اکسل مایکروسافت اضافه نخواهد شد اما اوت‌لوک و پاورپوینت از قابلیت‌های جدید بی‌نصیب نخواهند ماند. کاربران نرم‌افزار اوت‌لوک شاهد اضافه شدن قابلیت Focuses Inbox خواهند بود که پیش از این در نسخه ویژه نرم‌افزارهای همراه این برنامه استفاده شده بود. این قابلیت امکان انتقال ایمیل‌ها به بخش‌های مختلف صندوق ورودی حساب ایمیل شما را خواهد داد تا تمامی پیام‌های مهم شما در مرکز تمرکز قرارگیرند. امکان استفاده از علامت @ برای منشن کردن دیگران در محیط OutLook نیز از امروز ممکن خواهد بود. این در حالی است که مایکروسافت قابلیت یادشده را در آینده‌ای نزدیک برای نسخه iOS، اندروید و ویندوز 10 موبایل این نرم‌افزار نیز عرضه خواهد کرد.

 

مایکروسافت قابلیت Zoom را نیز برای ارائه هرچه بهتر محتوا با استفاده از نرم‌افزار پاورپوینت درنظر گرفته است. با استفاده از این قابلیت، امکان ارائه مطالب در قالب بخش‌بندی منظم‌تر فراهم خواهد شد. علاوه بر این، حضار نیز از زمان باقی‌مانده ارائه مطلب و ساختار بخش‌های در حال توضیح توسط شما آگاهی خواهند یافت. قابلیت بزرگنمایی از امروز در نسخه ویندوزی پاورپوینت 2016 قابل استفاده خواهد بود.


تعداد بازديد : 98
اوراکل محکوم به پرداخت ۳ میلیارد دلار غرامت به اچ پی شد

در کشمکش بین اچ‌پی و اوراکل، قاضی دادگاه رای به پرداخت مبلغ ۳ میلیارد دلار غرامت به اچ‌پی‌ داد. اوراکل به دلیل عدم پشتیبانی از سرورهای قدیمی مبتنی بر ایتانیوم مجبور به پرداخت چنین رقم سنگینی خواهد شد.

اوراکل محکوم به پرداخت ۳ میلیارد دلار غرامت به اچ پی شد

ایتانیوم (Itanium) نام خانواده‌ای از ریزپردازنده‌های ۶۴-بیتی شرکت اینتل است. اینتل پردازنده‌های مبتنی بر معماری ایتانیوم را برای بازار سرورها و سیستم‌های رایانه‌ای با کارایی بالا طراحی کرده بود. معماری ایتانیم در ابتدا از شرکت HP سرچشمه گرفت و بعدها به طور مشترک توسط اینتل و اچ‌پی توسعه یافت. سیستم‌های مبتنی بر ایتانیوم توسط شرکت اچ‌پی و چندین شرکت تولیدکننده دیگر تولید می‌شدند.

اوراکل طی قراردادی که با اچ‌پی‌ منعقد کرده بود موظف به توسعه‌ی نرم‌افزارهای خود برای سرورهای پلتفرم ایتانیوم سال ۲۰۱۱ شده بود. اما اوراکل این قرارداد را نقض و پشتیبانی از نرم‌افزارهای ارائه شده برای این پلتفرم را متوقف کرده است. اوراکل می‌گوید که سرورهای ایتانیوم به پایان عمر خود رسیده‌اند و آن‌ها تصور کرده‌اند که نیازی به فسخ قرارداد نیست و پشتیبانی از سخت‌افزار قدیمی را متوقف کرده‌اند.

رویترز گزرش کرده که قاضی دادگاه رای به نفع اچ‌پی‌ داده است و قرارداد سال ۲۰۱۲ را همچنان معتبر دانسته است. حالا اوراکل مجبور به پرداخت ۳ میلیارد دلار خسارت به اچ‌پی شده است.

 


تعداد بازديد : 68
مشخصات فنی نکسوس اچ تی سی به نام Marlin فاش شد

همان طور که در خبرها شنیدیم قرار است امسال اچ‌تی‌سی دو گوشی جدید از خانواده‌ی نکسوس گوگل را تولید کند. پیشتر مشخصات یکی از این گوشی‌ها به نام Sailfish منتشر شده بود و امروز وب‌سایت اندروید پلیس نیز مشخصات نسبتا کاملی از گوشی دوم به نام Marlin را فاش کرده است.

مشخصات فنی نکسوس اچ تی سی به نام Marlin فاش شد

سال گذشته ال‌جی و هواوی تولیدکنندگان دو گوشی نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی بودند و براساس اخبار این وظیفه یک بار دیگر بر عهده‌ی کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی خواهد بود. دو گوشی جدید نکسوس که فعلا با نام Sailfish و Marlin شناخته می‌شوند، پرچمداران جدید گوگل خواهند بود.

براساس افشاگری جدید، نکسوس مارلین به نمایشگر ۵.۵ اینچی امولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای کوالکام (احتمالا اسنپدراگون ۸۲۰ یا ۸۲۱)، پورت یو‌اس‌بی نوع C، دوربین ۱۲ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل، ۴ گیگابایت رم، سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه، اسپیکر استریو در قسمت پایین، ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و بلوتوث ۴.۲ مجهز خواهد شد.

تقریبا مشخصات فوق، ترکیبی است که برای یک گوشی پرچمدار در سال ۲۰۱۶ انتظار داریم، ولی وب‌سایت اندروید پلیس به مدل پردازنده‌ی کوالکام اشاره نکرده است. به هر حال قرار است این گوشی برای فصل پاییز وارد بازار شود و اسنپدراگون ۸۲۰ یا ۸۲۱ می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

اگر افشاگری این وب‌سایت از مشخصات فنی گوشی نکسوس مارلین اچ‌تی‌سی صحت داشته باشد، تقریبا می‌تواند گفت مارلین و سِیل‌فیش مشخصات فنی مشابهی دارند و تنها تفاوت آنها در اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری خواهد بود. این تصمیم گوگل می‌تواند برای طرفداران دستگاه‌های کوچک و بزرگ مطلوب باشد. معمولا کمپانی‌های تولیدکننده کمتر از سخت‌افزار قدرتمند در نسخه‌ی کوچکتر استفاده می‌کنند.

برای یادآوری باید بگوییم که Sailfish با یک نمایشگر ۵ اینچی امولد با رزولوشن فول‌اچ‌دی، پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای، ۴ گیگابایت رم، باتری ۲۷۷۰ میلی‌ آمپر ساعت، حافظه‌ی داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت، دوربین ۱۲ مگاپیکسل، پورت یو‌اس‌بی نوع سی و اسکنر اثر انگشت عرضه خواهد شد. هنوز صحبتی از طراحی دو گوشی جدید سری نکسوس و دیگر امکانات مهم آنها نشده‌ است. البته اندروید پلیس معتقد است که هر دو گوشی از طراحی مشابه بهره می‌برند.

با توجه به مشخصات فنی اعلام شده تا کنون و پیش‌زمینه‌ای که از گوگل و اچ‌تی‌سی داریم، باید منتظر دو تا از بهترین محصولات سال ۲۰۱۶  میلادی باشیم.

 


تعداد بازديد : 156
ویوو دو گوشی X7 و X7 Plus را معرفی کرد

ویوو یکی دیگر از کمپانی‌های جویای نام در صنعت گوشی‌های هوشمند از کشور چین است که تلاش می‌کند محصولات درخور توجه و جالبی را معرفی کند. این کمپانی امروز از دو گوشی ویوو ایکس 7 و ایکس 7 پلاس رونمایی کرده که مشخصات فنی جذابی دارند.

ویوو دو گوشی X7 و X7 Plus را معرفی کرد؛ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ و دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسل

ویوو همواره تلاش کرده با نوآوری‌های خود مخاطبان بیشتری را جذب کند. این کمپانی چینی امروز از دو گوشی هوشمند Vivo X7 و Vivo X7 Plus رونمایی کرد که هر دو محصول از صدای های‌فای بهره می‌برند. این دو گوشی طراحی قابل توجهی دارند و ویوو سعی کرده تا حد امکان از روی دست رقیب چینی خود، اوپو کپی کند و دو گوشی جدید این شرکت از نظر طراحی و مشخصات فنی شباهت‌های زیادی با سری R9 اوپو دارد.

ویوو ایکس 7 و ایکس 7 پلاس از طراحی یکپارچه با ضخامت ۷.۲ میلی‌متر بهره می‌برند و بدنه‌ی آنها از آلیاژ آلومینیوم منیزیم و تکنولوژی ماشین‌کاری C و برش‌زنی سه‌بعدی ساخته شده است. مدل ایکس 7 دارای ابعاد ۱۴۷.۳ در ۷۱.۸۵ در ۷.۲۴ و وزن ۱۵۱ گرم و مدل ایکس 7 پلاس دارای ابعاد ۱۵۸.۸۶ در ۷۷.۴۹ ردر ۷.۴۹ میلی‌متر و وزن ۱۸۳.۵ گرم است.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 76
برچسب ها : ,,,,
استاندارد جدید وای‌فای سه برابر سرعت دارد

اتحادیه وای‌فای (Wi-Fi Alliance) قابلیت‌های جدیدی را به استاندارد 802.11ac اضافه کرده که افزایش سرعت ارتباطات تا سه‌برابر مقادیر فعلی را امکان‌پذیر ساخته و حتی این پتانسیل را داراست که انتقال اطلاعات را با سرعتی بالاتر از شبکه‌های کابلی (با اتصال کابل شبکه) برای دستگاه‌های مختلف امکان‌پذیر سازد.

وب‌سایت Itnews، این استاندارد جدید که Wi-Fi Certified ac نام دارد، از تکنولوژی رادیویی هوایی چندکاربره، چند ورودی-چندخروجی (MU- MIMO) بهره‌مند شده که امکان اتصال تعداد بیشتری از دستگاه‌های الکترونیکی را به اکسس پوینت‌های وای‌فای امکان‌پذیر ساخته و ارسال و دریافت اطلاعات به‌طور همزمان و به‌منظور افزایش بازده و پاسخگویی را فراهم می‌آورد. قابلیتهای جدید این استاندارد،  به‌ویژه در استفاده‌های تجاری و بهره‌گیری از ارتباطات وای‌فای در رویدادهای مختلف، قابل توجه خواهند بود. 

این در حالی است که اکسس‌پوینت‌های قدیمی وای‌فای، مدیریت ارتباطات را به روش سنتی صفی انجام می‌دهند که در آن تنها یک دستگاه در هر لحظه امکان برقراری ارتباط با اینترنت را خواهد داشت. 

Wi-Fi Certified ac با بهره‌گیری از پهنای باندی تا 160 مگاهرتز، کانال‌های عریض‌تری را نیز به همراه خواهد داشت. مقدار یادشده، دو برابر طیفی است که در حال حاضر توسط دستگاه‌های مجهز به استاندارد 802.11.ac پشتیبانی می‌شود. این به‌روزرسانی نیز پتانسیل افزایش سرعت انتقال تا دو برابر مقادیر فعلی را امکان‌پذیر خواهد ساخت. 

علاوه بر این، در طیف 5 گیگاهرتزی که تراکم و تداخل کمتری در مقایسه با باند 2.4 گیگاهرتزی وجود دارد نیز کانال‌های بیشتری به استاندارد Wi-Fi Certified ac افزوده شده است. 

این استاندارد جدید، جریان فضایی چهارمی را به مجموع سه جریان موجود در استاندارد پیشین اضافه کرده که به‌کارگیری باندهای 2.4 و یا 5 گیگاهرتزی را برای اکسس پوینت‌ها بهبود خواهد بخشید. 

در حال حاضر نام‌های مطرح در حوزه تولید تراشه‌های وای‌فای نظیر براودکم، مارول، مدیاتک، کوالکام و کوانتنا، مولفه‌های سخت‌افزاری مورد نیاز استاندارد جدید را عرضه کرده‌اند و انتظار می‌رود محصولات جدید تولید شده برپایه این استاندارد نیز از ماه آتی به بازار عرضه شوند.

 


تعداد بازديد : 86
پیامک ریتم مغز را بهم می‌زند

محققان در بررسی 16 ماهه تاثیر استفاده از تجهیزات هوشمند بر عملکرد مغز تعداد زیادی از داوطلبان دریافتند که استفاده از تجهیزات ارتباطی هوشمند و به طور خاص ارسال پیامک در ریتم طبیعی فعالیت مغز یک نفر از هر پنج داوطلب تاثیر گذاشته است.

 

در این مطالعه مشخص شد که ارسال پیامک باعث تولید الگوی‌های جدید امواج در مغز موسوم به  texting rhythm  می‌شود که تاکنون مشاهده نشده است.

محققان معتقدند که این یافته می‌تواند دلیل منطقی برای پدیده از دست دادن تمرکز هنگام ارسال پیامک باشد.

در این مطالعه عملکرد ذهنی و واکنش امواج مغزی 129 نفر در دوره زمانی 16 ماه مورد بررسی قرار گرفت. برای اسکن امواج مغزی از دستگاه موج نگاری مغز یا  EEGs استفاده شد.

محققان معتقدند که ارسال پیامک باعث تولید الگوهای جدید در سیگنال‌های مغزی می‌شود که تاکنون مشاهده نشده بود. در واقع ارسال پیامک و تاثیر آن در پدیده تغییر سیگنال‌های طبیعی مغز هیچ ارتباطی با جنسیت و سن ندارد.

دکتر ویلیام تاتوم، متخصص علوم شناختی از پژوهشکده مایو کلینیک در روچستر عنوان کرد: ما معتقدیم که استفاده از تجهیزات الکترونیک سبب پیدایش گونه جدید امواج مغزی غیرکلامی می‌شود که کاملا تحت تاثیر حواس و احساسات قرار دارد. 

وی در ادامه افزود: ارسال پیامک الگوهای ریتمیک جدید در مغز خلق می‌کند که هنوز برای ما قابل شناسایی نیستند.

 


تعداد بازديد : 102
برچسب ها : ,,
قیمت اینترنت ارزان و تلفن گران شد

پس از ماه‌ها برگزاری جلسات کارشناسی، بالاخره کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شب گذشته خود، موافقتش را با کاهش قیمت اینترنت و افزایش نرخ‌های تلفنی اعلام کرد. به گزارش مهر، در این جلسه که با حضور آقای محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تحت عنوان رئیس کمیسیون و سایر اعضا برگزار شد، در مورد نرخ‌های تلفن و اینترنت تصمیم‌گیری‌های نهایی صورت گرفت.

کاهش قیمت اینترنت

بر اساس تصمیم گیری‌های انجام شده در این جلسه، کمیسیون تنظیم مقررات جدول‌های تعرفه جدیدی را برای قیمت اینترنت و تلفن ثابت تصویب کرد که طی آن در مجموع نرخ اینترنت برای کاربر نهایی کاهش خواهد یافت. این درحالی است که نرخ‌های تلفن ثابت بر اساس حداقل کارکرد و همچنین آبونمان و حق اتصال در مجموع با افزایش روبه‌رو خواهد شد

کمیسیون تنظیم مقررات در مصوبه خود مبنی بر کاهش قیمت پهنای باند اینترنت که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به‌زودی به شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت توزیع خواهد شد، تاکید کرد و بر این اساس مقرر شد تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت کشور، قیمت اینترنت نهایی خدمات خود که به دست مصرف کنندگان می‌رسد را با کاهشی مشخص همراه سازند.

علاوه بر آن نرخ اتصالات اینترنت موبایل نیز مشخص شد که در گزارش‌های آینده به‌طور مفصلی به آن پرداخته خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های تازه دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات امروز در مورد جزئیات و ارقام تعیین شده دقیقی که در این مصوبه وجود دارند اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

پیش از این وزیر ارتباطات از کاهش بیش از ۱۵ درصدی نرخ اینترنت خبر داده بود. در همین حال وی با افزایش نرخ آبونمان تلفن ثابت و حق اتصال تلفن از ۵۰ هزارتومان به ۲۵۰ هزارتومان تلویحا موافقت کرده بود.


تعداد بازديد : 86
اگر فکر می‌کنید 5G فقط یک اینترنت پرسرعت است، در اشتباهید!

 

تصور اینکه روزی اسمارت‌فون‌های ما با سرعت بالاتری از امروز عمل کنند، مشکل است. در حال حاضر شما می‌توانید از طریق گوشی همراه خود هر سؤالی را از گوگل بپرسید و در کم‌تر از چند ثانیه به جواب مطلوب برسید. نسل جدیدی که در راه هست حتی از فناوری وایرلس فعلی سرعت بالاتری خواهد داشت اما امتیاز فناوری جدید تنها محدود به‌سرعت فوق‌العاده‌اش نیست.

گام مهم بعدی که در جهت ارتقای شبکه اینترنت است، به حل یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز ما یعنی اتصال به یک کانکشن مورد اعتماد و سریع،‌ خواهد پرداخت. مهم نیست که کاربر نزدیک به پنجره بوده و داخل یا خارج ساختمان باشد، حتی اینکه در یک زیرزمین هم دفن شده باشد اهمیتی ندارد! اولین هدف 5G این است که کاربر در همه شرایط به اینترنت دسترسی داشته باشد.

 

یکی از دلایلی که به چنین کانکشن قدرتمندی نیاز داریم، این است که ساپورت 5G تنها محدود به اسمارت‌فون‌ها نیست و قابلیت پشتیبانی از دیگر ابزارها نظیر ساعت‌های مچی هوشمند، گجت‌های تناسب‌اندام و ترموستات‌های هوشمند خانگی را دارد.

5g-network-speed-01

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد بازديد : 109
برچسب ها : ,,
مایکروسافت امتیاز گوشی های نوکیا را به فاکسکان واگذار می کند

بخش موبایل کمپانی مایکرو‌سافت شرایط خوبی ندارد و فروش گوشی‌های این شرکت در حال کاهش است. بر اساس جدید‌ترین شایعات، این کمپانی قصد دارد بخش گوشی‌های کلاسیک خود را واگذار کند.

مایکروسافت امتیاز گوشی های کلاسیک نوکیا را به فاکسکان واگذار می کند

بر کسی پوشیده نیست که این روزها مایکرو‌سافت علاقه‌‌ی کمتری به بخش موبایل خود نشان می‌دهد و کاهش فروش زیادی را در این بخش تجربه کرده است.

بر اساس شایعات جدیدی که در سایت چینی VTech منتشر شده است، مایکروسافت قصد دارد بخش فیچرفون‌های خود را که در سه ماهه نخست امسال تنها ۱۵ میلیون گوشی فروخته است ، تعطیل کند و لیسانس برند نوکیا را به Foxconn بفروشد. مایکرو‌سافت امتیاز این برند را تا سال ۲۰۲۴ در اختیار دارد.

همچنین توسط سایت VTech اعلام شده که کمپانی مایکرو‌سافت دیگر بخش‌های موبایل خود (مربوط به گوشی‌های هوشمند لومیا) را در اختیار تیم Surface خود قرار می‌دهد و احتمالاً ۵۰ درصد نیرو‌های این بخش را اخراج خواهد کرد. این بخش از زمان فروش به مایکرو‌سافت در سال ۲۰۱۴ تا کنون ۱۸۰۰۰ نفر نیروی اخراجی داشته است.

گرچه ما آشنایی با اطلاعات موجود در سایت VTech نداریم اما در چنین شایعاتی، هیچ اتفاقی غافلگیر‌کننده نیست. مایکرو‌سافت تأکید زیادی بر کسب و کار شرکت‌های OEM دارد و بیش از آن که به بخش مشتریان ویندوز موبایل توجه کند، به بخش قطعات و کسب‌و‌کار ویندوز موبایلی توجه دارد.


تعداد بازديد : 131
تصاویر جدیدی از گوشی Moto G4 موتورولا فاش شد

 

 

طی رویدادی که به زودی موتورولا در هند برگزار خواهد کرد، دو گوشی‌ هوشمند موتو جی ۴ و موتو جی پلاس معرفی می‌شوند. پیش از این تصاویری از مدل Moto G4 Plus منتشر شد و حالا نیز تصویر جدیدی از این محصول توسط Evan Blass در حساب توییتر او قرار داده شده است.

تصاویر جدیدی از گوشی Moto G4 موتورولا فاش شد

 با گذشت زمان رفته رفته اطلاعات بیشتری در مورد محصولات معرفی نشده از جمله گوشی‌های هوشمندی که انتظار ورود رسمی ‌آن‌ها را داریم، منتشر می‌شود. حدودا یک ماه پیش Evan Blass تصاویری از تلفن هوشمند Moto G4 Plus منتشر کرد که تا حدی نشان دهنده نمای ظاهری این محصول بود. حالا و در حالیکه تنها چند روز به آغاز رویداد موتورولا در هند باقی مانده، Blass تصمیم گرفته باز هم اطلاعات دیگری را در مورد تلفن هوشمند Moto G4 فاش کند. وی در حساب توییتر خود این توییت را منتشر کرده است:

به برادر کوچک خود سلام کن: https://t.co/am51AwvMGfpic.twitter.com/KivM4AM9Sq

— Evan Blass (@evleaks) May 14, 2016

ظاهرا عبارت برادر کوچک (Little bro) که در توییت بالا به کار رفته مربوط به مدل Moto G4 است که سنسور اثرانگشت نخواهد داشت و این در حالی است که بنا به شایعاتی که تا کنون منتشر شده، مدل بزرگتر این محصول یعنی موتو جی ۴ پلاس، مجهز به این سنسور خواهد بود. 

این دو مدل، ظاهرا فقط از نظر داشتن سنسور اثر انگشت با یکدیگر تفاوت دارند و دوربین سلفی و نیز بلندگوها، در Moto G4 Plus درست همانند دوربین و بلندگویی است که پیش از این در مورد مدل Moto G4 مشخص شده بود.

آنچه که تقریبا در موردش اطمینان وجود دارد، صفحه نمایش ۵.۵ اینچی دو گوشی هوشمند مورد بحث است و گفته شده که حداقل یکی از این دو مدل از پردازنده اسنپدراگون ۶۱۷ بهره خواهد برد. مشخصات کامل و بیشتر این دو موبایل هوشمند به زودی رسما مشخص خواهد شد.


تعداد بازديد : 166
برچسب ها : ,,,
تغییرات اینستاگرام فراتر از یک لوگوی ساده

همه فقط در مورد این تغییر صحبت میکنند اما در زیر این ظاهر؛ اینستاگرام از لحاظ ساختاری هم دچار تحول شد. این تغییر و تحول نحوه عمکرد سرویسهای این شبکه اجتماعی را تغییر داده است.

 از این به بعد عکسها در اینستاگرام بر اساس تاریخ لیست نمیشوند بلکه این کار بر اساس یک الگوریتم خاص و اختصاصی انجام میشود.

خبر فوق در ماه مارس اعلام شده بود و در همان زمان سیستم جدید روی تعدادی از کاربران منتخب انجام شد.

کمپانی مادر یعنی فیسبوک به شیوه مشابه کار میکند. آنها پستها را بر اساس اولویت کاربر و اهمیتی که برای آن قائل هستند لیست میکنند.

اما با این تغییرات بعضی از کاربران و دوستداران وفادار اینستاگرام معتقدند که این شبکه مانند گذشته معدن طلا نخواهد بود.

بسیاری از برندها و تأثیرگذاران در بازار از اینستاگرام برای اهداف تبلیغاتی و معرفی محصول استفاده میکنند. برخی از این حسابهای کاربری صدها هزار دنبال کننده دارند. تاکنون اینستاگرم بهترین بستر برای فعالیتهای آنها بوده است.

اما با پیاده‌سازی سیستم و الگوریتم جدید ممکن است پستهای آنها روی صفحه کاربرانشان نمایش داده نشود. مانند فیسبوک این کاربران هم باید برای تضمین نمایش روی صفحه هزینه پرداخت کنند.

انتقادات زیادی از اینستاگرام شده است؛ خیلیها میگویند آنها به این دلیل لوگو را تغییر دادند تا با منحرف کردن ذهن کاربران سیستم جدیدشان را پیاده‌سازی کنند. آنها میگویند که تستهای دیگری در راه است و باید آزمایشهای بیشتری صورت بگیرد.

شاید این سئوال پیش بیاید که هدف از این تصمیم چه بوده است. در حقیقت باید گفت برخی از برندها و صفحه‌های پرمخاطب با شیوه‌هایی که بکار میگیرند اجازه نمایش موضوعات مورد علاقه کاربر را نمیدهند. اما اگر از سیستم تایم‌لاین برای لایکهای کاربر استفاده شود؛ میتواند نتیجه بهتری را در برداشته باشد.


تعداد بازديد : 64
سرعت اینترنت برای هر کاربر ۲۰مگابیت بر ثانیه می‌شود

برات قنبری اظهار داشت: بخش ارتباطات ایران، با اختصاص ۱.۵درصد از تولید ناخالص داخلی سهم عمده‌ای در رشد اقتصادی کشور دارد. براین اساس اکنون در مرحله تدوین برنامه ششم هستیم و در تلاشیم سهم ارتباطات را ۳ برابر کنیم. 

سرعت اینترنت برای هر کاربر ۲۰مگابیت بر ثانیه می‌شود

معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات گفت: در ۵ سال آینده، ۱۵ میلیارد دلار در بخش ارتباطات کشور سرمایه‌گذاری خواهد شد که نیمی از این مبلغ، مربوط به شرکت مخابرات ایران است. در همین حال در حال تدوین سند توسعه پهن‌باند هستیم تا به میانگین سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه برای هر فرد در ۵ سال آینده برسیم.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به بازنگری در ساختار این شرکت ادامه داد: در ایران ارتباطات روستایی از طریق USO و دولت تامین می‌شود و توسعه اینترنت روستایی را با LTE شروع کرده‌ایم. در این راستا بحث گذار به نسل چهارم ارتباطات در شبکه مخابراتی کشور بسیار جدی است و از این رو یکی از زمینه‌های همکاری با قزاقستان در این خصوص خواهد بود. براین اساس ما از ارتباط مستقیم با کشور قزاقستان در این زمینه و همچنین به واسطه دریای خزر استقبال می‌کنیم. 

قنبری که در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت مخابرات قزاقستان سخن می‌گفت، تاکید کرد: علاقمندیم در سایر زمینه‌ها مثل مراکز ISP نیز با این کشور، همکاری داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: مهمترین دغدغه ما صدور خدمات فنی و مهندسی است. کشور ایران، پنجمین کشور دنیا در تربیت مهندسان است، به نحوی که بیشتر مهندسان اروپا و آمریکا از ایران هستند.



تعداد بازديد : 89
درآمد مادر گوگل اعلام شد

درآمد سه ماهه آلفابت، شرکت مادر گوگل، با افزایش 17 درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته به 20.3 میلیارد دلار رسید.

 آلفابت نتایج مالی اولین سه ماهه 2016 خود را منتشر کرد و اعلام کرد که درآمد سه ماهه اول 2016 آلفابت 20.3 میلیارد دلار بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشت. 

http://www.saat24.com/d/2016/04/26/4/301540.jpg

درآمد خالص این شرکت با افزایش 20 درصدی نسبت به زمان مشابه سال 2015، 4.2 میلیارد دلار بود، اگرچه سایر بخش‌های آلفابت به از دست دادن پول ادامه می‌دهند و در این سه ماهه، 802 میلیون دلار از دست داده‌اند. 

 

این هزینه نسبت به 633 میلیون دلاری که بخش‌های مختلف این شرکت در سه ماهه سال 2015 از دست داده بودند بسیار زیاد بود. اما خبر خوب برای این بخش‌ها این است که در کنار پولی که از دست‌ داده‌اند، در مقایسه با سال گذشته درآمد بیشتری هم داشته‌اند و درآمد 80 میلیونی آنها در سال 2015، با افزایش بیش از دو برابری به 166 میلیون رسیده است. 

 

این اولین باری است که آلفابت برای سایر قسمت‌های خود به جز گوگل گزارش سه ماهه می‌دهد. سه ماهه گذشته، این شرکت تنها اعلام کرد که این شرکت‌ها چه میزان پول (3.6 میلیارد دلار) در کل سال 2015 از دست داده‌اند. می‌توان اشاره کرد سایر شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت شامل وریلای (Verily)، گوگل‌فیبر (Google Fiber)، گوگل‌ایکس (Google X)، شرکت گروه خودروهای خودران، گروه سرمایه‌گذاری ونتورس (Ventures)، نست (Nest)، کالیکو (Calico) و تعدادی دیگر می‌شوند. 

 

در این سه ماه، درآمد تبلیغات گوگل با افزایش 16 درصدی نسبت به سال گذشته، به 18 میلیارد دلار رسید. هرچند، سایر درآمدهای گوگل (که شامل مواردی همچون فروش سخت‌افزار و گوگل‌پلی می‌شود) نیز در این سه ماهه با رشد روبه‌رو بوده و با افزایش 24 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه سال 2015، به 2.1 میلیارد دلار رسیده است. 

 

سوندار پیچای-مدیرعامل گوگل- درباره این رشد حاصل‌شده را ناشی از فروش گوشی‌های نکسوس 5X و 6P می‌داند که در مقایسه با نکسوس 6 فروش بهتری داشته‌اند. با این وجود گزارش مالی گوگل جزئیات درآمدی زیادی را در اختیار قرار نمی‌دهد. پیچای توانست یک ویدیوی زنده 360 درجه‌ای در یوتیوب ارائه دهد و همچنین اظهار کرد که توسعه‌دهندگان بازی در گوگل‌پلی شاهد کشش زیادی بودند با افزایش 50 درصدی در مقایسه با سال گذشته، به نصب یک میلیون بازی رسیده‌اند. 

 


تعداد بازديد : 102
برچسب ها : ,,
اندروید 6 مارشمالو برای تبلت گلکسی تب 2 منتشر شد

تبلت گلکسی تب اس 2 (9.7 اینچی) که سال پیش عرضه شده بود به زودی به اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو بروزرسانی می‌شود. حالا یک سالی از زمانی که این سیستم عامل به صورت رسمی معرفی و عرضه شد می‌گذرد اما کمپانی کره‌ای‌ حالا تصمیم گرفته تا تبلت خود را به این نسخه بروزرسانی کند.

اندروید 6 مارشمالو برای تبلت گلکسی تب 2 منتشر شد

در هر صورت، برای کاربران تبلت بالا رده گلکسی تب اس 2 سامسونگ با شماره مدل T815 نسخه جدید از اندروید در حال انتشار است. این دستگاه از 4G LTE استفاده می‌کند و اولین کشوری که قرار است این بروزرسانی را دریافت کند، آلمان خواهد بود.

این بروزرسانی پس از آلمان در کشور‌های مختلف نیز منتشر خواهد شد. پس از نصب این بروزرسانی نسخه نرم‌افزاری دستگاه شما T815XXU2BPD6 خواهد شد. 

شبیه دیگر بسته‌های بروزرسانی مارشمالو، این نسخه نیز قرار است قابلیت‌هایی مانند Now On Tap ،Doze Mode و دسترسی‌های جدید را به همراه ایموجی‌ها و تنظیمات سریع را به این دستگاه‌ها بیاورد. علاوه بر این، پشتیبانی از حساب‌های کاربری مختلف نیز به دستگاه شما اضافه خواهد شد. علاوه بر ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید، همچنین پچ امنیتی همراه با این بروزرسانی برای تبلت S2 سامسونگ در راه است.


تعداد بازديد : 97
زد تی ای گوشی Axon 2 را معرفی می‌کند

شرکت زد تی ای به زودی گوشی  Axon 2 را راهی بازار می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که درباره‌ی این محصول منتشر شده،  دوربین اصلی آن ۲۰ مگاپیکسلی است و در پشت آن سنسور اثر انگشت وجود دارد. پردازنده بکار گرفته شده در این مدل جدید نیز اسنپدراگون 820 است.

زد تی ای گوشی Axon 2 را معرفی می‌کند؛ اسنپدراگون 820 و دوربین 20 مگاپیکسلی

فهمیدن تفاوت‌های بین نسل اول ZTE Axon، مدل Axon Pro، Elite و نیز مدل Max بسیار سخت است و برای دریافتن این تفاوت‌ها باید محصولات یاد شده حتما در کنار یکدیگر قرار بگیرند و با دقت به آن‌ها توجه کرد. اما حالا خبری منتشر شده حاکی از  آنکه این محصولات فقط یک مدل جدید خواهند داشت.

درحالیکه سخت است بخواهیم هم‌اکنون از طراحی محصول جدید زدتی‌ای بگوییم، اما بنظر می‌آید شکل و شمایل مدل اولیه در آن بخوبی دیده می‌شود. سنسور اثر انگشت در این گوشی هوشمند جدید نیز در پشت دستگاه جای گرفته و دوربین دوگانه ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی قبلی حالا با یک دوربین تکی ۲۰ مگاپیکسلی جابجا شده است. از نظر مشخصات فنی نیز، شاهد بروزرسانی‌هایی در این دستگاه جدید هستیم.

پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ که مجهز به ۴ هسته پردازشی Kryo است، و پردازنده گرافیکی Adreno 530 به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم پردازشی، مشخصات فنی احتمالی مدل جدید گوشی مورد اشاره خواهند بود. همچنین گفته شده یکسری بهینه سازی نرم‌افزاری در محصول یاد شده صورت گرفته که بر اساس گزارش‌ها با این تغییرات رکورد بنچمارک معروف آنتوتو را نسبت به مدل‌های اولیه شکسته است.

مدل تلفن هوشمند مورد بحث A2017 بوده و ظاهرا زمان زیادی تا معرفی رسمی آن نمانده چراکه مشخصات این محصول به تازگی در وب سایت TENAA نیز رویت شده است.

دوربین ۲۰ مگاپیکسلی پشتی و دوربین ۸ مگاپیکسلی جلویی از جمله مشخصات این گوشی هوشمند هستند و همانطور که گفته شد ۴ گیگابایت حافظه رم پردازشی برای آن در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی ذخیره سازی تلفن هوشمند مورد اشاره نیز ۶۴ گیگابایت اعلام شده و نیز قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی را برای گسترش این حافظه دارد. صفحه نمایش گوشی یاد شده ۵.۵ اینچی بوده و بر طبق شنیده‌ها ZTE Axon 2 قرار است یک باتری بزرگتر با ظرفیت ۳۱۴۰ میلی‌آمپر ساعتی داشته باشد که نسبت به نسل پیشین این گوشی کمی افزایش داشته است. لازم به ذکر است کیفیت صفحه نمایش این دستگاه نیز ‌QHD خواهد بود.

با توجه به اینکه مدل SD820 ضخامتی ۹.۸ میلی‌متری داشته و ۱۷۵ گرم هم وزن دارد، نمی‌توان آن را چندان باریک یا سبک دانست ولی همین مشخصات نیز خوب ارزیابی می‌شوند. به زودی مشخصات دیگری از جمله تاریخ و قیمت این محصول جدید اعلام خواهد شد.


تعداد بازديد : 99
برچسب ها : ,,,
چگونگی حذف ویروس ازگوشی‌های اندرویدی
این روزها کمتر کسی را می‌‌توان یافت که از گوشی هوشمند استفاده نکند. این موضوع سبب می‌شود تا خطرات زیادی کاربران این ابزار را تهدید کند که یکی از این خطرات ویروسی شدن گوشی‌های هوشمند است که کاربران باید نحوه حذف آن را بدانند.



بیشتر ویروس‌‌ها از طریق برنامه‌‌های کاربردی که بر روی دستگاه خود نصب می‌ کنید وارد دستگاه می‌شوند.

کاهش توان باتری، پر شدن حافظه داخلی، هنگ کردن برنامه ‌های در حال اجرا، ارسال پیامک و ایجاد تماس‌های ناخواسته، روشن نشدن گوشی از جمله مواردی است که می‌تواند هشداری مبنی بر ویروسی شدن دستگاه شما باشد.
اگر دستگاه اندرویدی شما به ویروس آلوده شده است جای هیچگونه نگرانی نیست، حذف آن به‌ آسانی امکان‌ پذیر خواهد بود.
برای حذف ویروس اندرویدی از دستگاه خود باید پنج گام را طی کنید:

گام اول
گوشی یا تبلت خود را در حالت Safe mode قرار دهید. این کار مانع از اجرای برنامه‌‌های کاربردی شخص سومی که حاوی بدافزار هستند می‌شود.

در بسیاری از دستگاه‌‌ها شما می‌‌توانید با فشردن کلید روشن و خاموش به گزینه‌های Power دسترسی داشته باشید.

سپس با فشردن و نگاه ‌داشتن Power off گزینه Safe mode ظاهر خواهدشد که با انتخاب این گزینه دستگاه مورد نظر را به حالت Safe mode تغییر حالت دهید.

اگر این راهکار برای دستگاه شما کارساز واقع نشد با جستجوی مدل دستگاه خود در سایت سازنده آن، دستورالعمل حالت Safe mode را پیدا کرده و مراحل آن را انجام دهید. (در برخی از گوشی‌ها با نگاه ‌داشتن Power off گزینه Safe mode ظاهر نمی‌شود، کافی است گوشی خود را خاموش و به هنگام روشن شدن دکمه Power و Volume Down را همزمان فشار دهید).

توجه داشته باشید زمانی که در حالت Safe mode باشید در قسمت پایین سمت چپ صفحه نمایش باید Safe mode را ببینید.

گام دوم
منوی Settings را باز کرده و گزینه Apps را انتخاب نمایید و مطمئن شوید که تب Downloaded را مشاهده می‌کنید.

اگر شما نام ویروسی که گوشی یا تبلت اندرویدی شما به آن آلوده شده است را نمی‌دانید در لیست موجود به دنبال برنامه‌هایی باشید که آنها را به ‌شخصه نصب نکرده ‌اید و یا نباید روی دستگاه شما اجرا شوند.

گام سوم
روی آیکون برنامه کاربردی مخرب ضربه بزنید ( کاملاً واضح است که برنامه مخرب نام خود را 'Dodgy Android virus' نمی‌گذارد، این نام تنها برای ملموس شدن بیشتر موضوع برای نحوه حذف ویروس است) تا صفحه اطلاعات برنامه کاربردی باز شود، سپس گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

در بیشتر موارد این تنها کاری است که می‌توان برای حذف ویروس انجام داد، اما در بعضی موارد ممکن است شما دکمه Uninstall را غیرفعال ببینید و توانایی انجام فرایند بالا را نداشته باشید. علت این مهم به دلیل قرارگیری ویروس در حالت administrator دستگاه است.

گام چهارم
از منوی Apps خارج شوید و وارد Settings و سپس Security و در نهایت Device Administrators شوید. در اینجا شما می‌توانید برنامه‌های کاربردی که در حالت administrator قرار دارند را مشاهده کنید.
فرآیند بسیار ساده است، کافی است تیک برنامه‌ای که می‌خواهید حذف کنید را بردارید. حال به گام سوم بازگردید و برنامه مورد نظر را Uninstall نمایید.

گام پنجم
پس از حذف ویروس از گوشی یا تبلت اندرویدی، تنها کاری که باید انجام دهید راه‌اندازی مجدد دستگاه و خروج از حالت Safe mode خواهد بود.
پس از انجام اقدامات بالا هم‌اکنون بهترین زمان است تا داده‌های مهم موجود در دستگاه خود را پشتیبان‌ گیری کنید و یک ضدویروس اندرویدی برای محافظت در برابر ویروس‌های احتمالی روی دستگاه خود نصب کنید.

 


تعداد بازديد : 140
مک‌ بوک ۱۲ اینچی جدید اپل ۵ تا ۱۸ درصد سریعتر است

با نزدیک شدن به زمان تحویل مک‌ بوک ۱۲ اینچی جدید اپل با نمایشگر رتینا، نتایج بیشتری از بنچمارک‌های انجام شده توسط مشتریان روی سایت گیگ‌بنچ بارگذاری شده است. براساس این نتایج به نظر می‌رسد مدل ۱۲ اینچی ۲۰۱۶ نسبت به مدل ۲۰۱۵ تنها ۵ تا ۱۸ درصد سریع‌تر است.

مک‌ بوک ۱۲ اینچی جدید اپل ۵ تا ۱۸ درصد سریعتر از نسل قبل است

چندی پیش اپل از نسخه‌ی جدید مک‌بوک رتینای ۱۲ اینچی مبتنی بر پردازنده‌ی سری ششم اینتل رونمایی کرد. پس از تحویل سری اول این نوت‌بوک‌ها، نتایج مختلفی از بنچمارک‌های مک‌بوک جدید روی وب‌سایت گیک‌بنچ بارگذاری شده که بر این اساس نتایج به دست آمده کمی متغیر است. بسته به این که چه مدلی را خریداری کنید، سری جدید مک‌بوک ۱۲ اینچی ۲۰۱۶ اپل نسبت به مدل سال ۲۰۱۵ با پردازنده‌های سری برادول اینتل، ۵ تا ۱۸ درصد سریع‌تر است. البته نتایج منتشر شده چون متغیر بوده به صورت متوسط منتشر شده و با تصاویر تفاوت دارد.

مدل پایه‌ی مک‌بوک رتینا ۱۲ اینچی ۲۰۱۶ اپل به پردازنده ۱.۱، مدل میان‌رده به پردازنده‌ی ۱.۲ و مدل قوی‌تر به پردازنده‌ی ۱.۳ گیگاهرتزی مجهز شده است. براساس بنچمارک گیگ‌بنچ، مدل پایه با پردازنده‌ی Core m3 اینتل از سری اسکای‌لیک با فرکانس کاری ۱.۱ گیگاهرتز در تست‌های تک و چند هسته‌ای ۶۴ بیتی به ترتیب ۲۵۳۴ و ۵۰۲۵ امتیاز کسب کرده است که نسبت به مدل مشابه از سری برادول در سال ۲۰۱۵ بین ۵ تا ۱۰ درصد سریع‌تر است.

اما مدل میانه‌ی مک‌بوک ۱۲ اینچی جدید اپل با پردازنده‌ی Core m5 اینتل با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز در تست تک هسته‌ای ۲۸۹۴ و در تست چند هسته‌ای ۵۸۴۵ امتیاز به دست آورده که نسبت به مدل مشابه از سری برادول ۱۵ تا ۱۸ درصد سریع‌تر است.

مدل قوی‌تر با پردازنده ۱.۳ گیگاهرتزی Core m7 اینتل توانسته در تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز ۳۰۲۳ و ۶۴۳۰  را به دست آورد که نسبت به همین مدل از سری برادول ۹ تا ۱۷ درصد سریع‌تر است.

در حال حاضر مک‌بوک ۱۲ اینچی جدید اپل با قیمت‌های ۱۲۹۹ دلار (نسخه‌ی ۱.۱ گیگاهرتز) و ۱۵۹۹ دلار (نسخه‌ی ۱.۲ گیگاهرتز) به فروش می‌رسد و برای نسخه‌ی ۱.۳ گیگاهرتز باید به صورت اختیاری ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار بیشتر بپردازید.

براساس بررسی‌های اولیه عملکرد اس‌اس‌دی مک بوک جدید بهبود یافته اما نبود برخی پورت‌ها، دوربین FaceTime با وضوح ۴۸۰p و رم DDR4 از معایب این دستگاه جذاب به شمار می‌رود.


 


تعداد بازديد : 105
اجرای ویندوز ۱۰ روی همه دستگاه‌های رایانه‌ای ممکن شد

اگر شما جزو آن دسته از کاربران هستید که سیستم عامل OS X اپل را مورد استفاده قرار می‌دهید و به صورت همزمان نسبت به سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت کنجکاوی می‌کنید، از این پس می‌توانید بدون نصب سیستم عامل ثانوی مزایای آن را در اختیار بگیرید.

مایکروسافت پورتال جدیدی ارائه کرده است که امکان استفاده از نسخه کامل ویندوز ۱۰ روی انواع مختلف رایانه‌های شخصی،‌ تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر فارغ از اینکه چه سیستم عاملی روی دستگاه رایانه‌ای شما نصب شده باشد، با این پورتال جدید می‌توانید به ویندوز ۱۰ و مزایای آن دسترسی داشته باشید.

این سایت اینترنتی از سیستم شبیه‌ساز بهره برده است و البته کارایی آن با سیستم‌های شبیه‌ساز ویندوز کاملا متفاوت است. پورتال جدید مایکروسافت از رایانه غیرواقعی استفاده می‌کند و هرآنچه کاربر در محیط ویندوز نیاز دارد را به نمایش می‌گذارد.

زمانی که کاربر روی یک گزینه کلیک می‌کند، پورتال هوشمند نشان می‌دهد که قابلیت مذکور چگونه عمل می‌کند و چه کارایی‌هایی را ارائه می‌دهد.

در این پورتال کاربردی ۱۱ بخش مختلف تعریف شده است که هر یک از آنها زیرمجموعه‌های مختلف دارند و نشان می‌دهند کاربر چگونه می‌تواند در بخش‌های مختلف ویندوز ۱۰ وارد شود و از آنها استفاده کند.

این پورتال در بخش ویندوز سایت اینترنتی مایکروسافت ارائه شده است و کاربران می‌توانند سیستم شبیه‌ساز آن را روی گوشی هوشمند و رایانه لوحی خود هم اجرا کنند.

 


تعداد بازديد : 154
گوگل کیت توسعه کاردبرد را برای آی‌ او اس منتشر کرد

در حالی که کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان مایکروسافت موسوم به بیلد ۲۰۱۶ با تمرکز روی جذب توسعه‌دهندگان بیشتر برای سیستم‌عامل ویندوز در حال برگزاری است، گوگل کیت توسعه‌ی کاربرد را برای آی‌او‌اس منتشر کرد.

گوگل کیت توسعه کاردبرد را برای آی‌ او اس منتشر کرد

Cardboard نام ابزار ساده و ارزان‌قیمت گوگل در حوزه‌ی واقعیت مجازی است که به افراد زیادی اجازه می‌دهد تا بدون پرداخت هزینه‌های گزاف، از دنیای واقعیت مجازی لذت ببرند. حالا همزمان با برگزاری کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ مایکروسافت، خبری منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل، کیت توسعه‌ی کاربرد را برای iOS منتشر کرده است.

توسعه‌دهندگان می‌توانند به کمک این کیت توسعه، کارهای خود شامل صدای سه‌بعدی و فراگیر، مسیریابی سر برای تشخیص عمیق‌تر فضا و کالیبراسیون سه‌بعدی و بسیاری از موارد دیگر را به سادگی انجام دهند.

مایکروسافت می‌گوید:

ما از سخت‌افزار و نرم‌افزار باز برای تشویق توسعه‌دهندگان استفاده می‌کنیم تا همه جا محتوای مطابق با واقعیت مجازی را شاهد باشیم.


تعداد بازديد : 78
فروشگاه ویندوز 10 تا کنون 5 میلیارد بازدید داشته است

در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ و در ادامه سخنان تری میرسون، وی اعلام کرد که فروشگاه ویندوز ۱۰ از سال گذشته، و در واقع از ابتدای فعالیتش تا کنون ۵ میلیارد بازدید داشته است.

فروشگاه ویندوز 10 تا کنون 5 میلیارد بازدید داشته است

تری میرسون در حال حاضر بر روی استیج کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ است. وی هم اکنون اعلام کرد که فروشگاه ویندوز ۱۰ از زمانی که در سال گذشته شروع به کار کرده، تا کنون ۵ میلیارد بار بازدید شده است. وی همچنین گزارش داد که توسعه‌دهندگان جدید ویندوز استور رشدی ۶۰ درصدی داشته که یک رقم واقعا چشمگیر به شمار می‌رود.

میرسون همچنین در پاسخ به انتقاد Tim Sweeney از شرکت Epic Games گفت:

ما این پلتفرم را برای همه مشتریان طراحی کرده‌ایم. این پلتفرم باز است. حدود ۳۰ سال است که ویندوز نشان داده به همکاری با شرکای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در اکوسیستم متن‌باز، علاقمند است. هیچ تغییری در پلتفرم گسترده‌ی ویندوز صورت نخواهد گرفت.


تعداد بازديد : 64
نحوه استفاده از سرویس رمزگذاری ایمیل پروتون میل در اندروید

خوشبختانه به کمک شرکت پروتون میل، می توانید از رمزگذاری دستگاه اندروید خود با کمترین دردسر برخوردار شوید. یک هشدار و نصیحت برای استفاده از پلتفرم پروتون میل این است که این شرکت یک شرکت خدماتی است و این پروژه آنها نیز یک خدمات است نه یک اپلیکیشن صرف که باید از آن در آدرس ایملی کنونی تان استفاده کنید. بنابراین باید وارد حساب پروتون میل شوید، اپلیکیشن اندروید آن را نصب کنید و از حساب ایمیل پروتون میلی که می سازید استفاده کنید تا بتوانید ایمیل رمزگذاری شده خود را ارسال کنید.

دریافت حساب پروتون میل

پروتون میل یک حساب رایگان را پیشنهاد کرده است که امکان ذخیره در فضای ۵۰۰ مگا بایتی را برای شما فراهم می کند؛ چنانچه به فضای ذخیره بیشتری احتیاج دارید، می توانید از گزینه اهدا استفاده کنید. فقط با صرف پنجاه دلار آمریکا در سال، می توانید پنج گیگا بایت حافظه داشته باشید.

دریافت حسابتان راحت است (فقط کافی است به صفحه ثبت نام پروتون میل بروید، یک نام کاربری وارد کنید، گذرواژه ورود را اضافه کنید و همچنین یک گذرواژه رمزگشایی را نیز انتخاب کنید، آدرس ایمیل بازیابی را اضافه کنید و بروی گزینه ایجاد حساب کلیک کنید). هشدار: من به شدت توصیه می کنم که از گذرواژه مشابه برای ورود و رمزگشایی استفاده نکنید.

وقتی روی دکمه ایجاد حساب کلیک کردید، پروتون میل به صورت خودکار کلیدهای رمزگذاری شما را ایجاد خواهد کرد. اکنون باید ثابت کنید که یک روبات نیستید (چه از طریق ایمیل یا از طریق reCaptcha) و سپس به اینباکس یا صندوق دریافت پروتون میل راه خواهید یافت.

حال، می توانید برای دریافت اپلیکیشن اندروید به مرحله بعد بروید.

نصب اپلیکیشن اندروید

  1. Google Play Store را در دستگاه اندروید خود باز کنید
  2. گزینه پروتون میل را جستجو کنید.
  3. گزینه ورود با پروتون میل را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید
  4. گزینه نصب را انتخاب کنید
  5. فهرست بندی مجوزهای دسترسی را بخوانید
  6. چنانچه فهرست بندی مجوزها قابل قبول است، گزینه قبول یا اکسپت را اتنخاب کنید
  7. اکنون اجازه دهید که فرآیند نصب کامل شود.

یک راه انداز را برای این اپلیکیشن یا در App Drawer خود که در صفحه اصلی تان است خواهید یافت یا اینکه در هر دو نقطه می توانید آن را مشاهده کنید. راه انداز را انتخاب کرده تا پروتون میل را باز کنید.

ورود

وقتی پروتون میل باز می شود، باید وارد حساب پروتون میل خود شوید. گزینه ثبت نام را انتخاب کرده و سپس نام کاربری پروتون میل خود و همچنین گذرواژه ورود خود را که قبلاً آن را ایجاد کرده اید (نه گذرواژه رمزگشایی) را وارد کنید. وقتی گزینه ثبت نام را انتخاب می کنید، از شما خواسته می شود گذرواژه رمزگشایی را وارد کنید. بعد از ورود به گذرواژه رمزگشایی، گزینه رمزگشایی یا دی کریپت را انتخاب کنید.

 

استفاده از پروتون میل

اگر ایملی را از حساب پروتون میل به حساب پروتون میل دیگری ارسال می کنید، به صورت خودکار رمزگذاری می شود (دریافت کننده مجبور نخواهد بود که یک کلید رمزگشایی را برای خواندن این ایمیل وارد کند). اگر ایمیل را از حساب پروتون میلتان به یک حساب طرف سوم می فرستید، باید به صورت دستی آنر را رمزگذاری کنید.

چه به این سیستم اعتقاد و اعتماد داشته باشید و چه نداشته باشید، پروتون میل کار رمزگذاری ایمیل را برای شما بسیار آسان نموده است. از پنجره اصلی، آیکن کامپوز (قلم) را انتخاب کیند، آدرس ایمیل دریافت کننده را وارد کنید، موضوع را وارد کنید، ایمیل خود را در آن تایپ کنید و سپس آیکن قفل را انتخاب کنید. سپس از شما خواسته می شود گذرواژه یک پیغام را تعریف و تأیید کنید (فلشی که به سمت راست است را انتخاب کیند) و سپس گزینه ارسال را انتخاب کنید.

 

 

 


تعداد بازديد : 253
جریمه‌ کار با گوشی موبایل هنگام راه رفتن در آمریکا

امروزه گوشی‌های موبایل تمام وقت ما را به تصرف خود در آورده‌اند. اعتیاد ما به موبایل به حدی است که در حین راه رفتن در خیابان نیز از گوشی‌ دست بر نمی‌داریم. به تازگی در ایالت نیوجرسی قانونی در پروسه‌ی تصویب قرار گرفته تا افرادی که در حین راه رفتن با موبایل خود کار می‌کنند نیز جریمه شوند.

جریمه‌ کار با گوشی موبایل هنگام راه رفتن در آمریکا

احتمالا آدم‌های زیادی را دیده‌اید که در حین راه رفتن با گوشی‌های موبایل خود پیامک می‌زنند، بازی می‌کنند یا مشغول گوش دادن به آهنگ هستند. این رفتار زمینه‌ساز حوادث مختلف برای فرد یا افراد دیگر خواهد شد. میزان تصادفات در شهر‌ها به خاطر همین رفتارها و عدم توجه به هشدار‌های اطراف به شدت افزایش پیدا کرده است.

لایحه‌ای جدید در ایالت نیوجرسی تقدیم به قانون‌گذار شده که بر اساس آن افرادی که در حین راه رفتن از گوشی‌ موبایل خود استفاده می‌کنند تا ۵۰ دلار جریمه‌ی نقدی و ۱۵ روز زندان در نظر گرفته شود.

یکی از طراحان اصلی لایحه در این مورد می‌گوید:

در رانندگی برای انجام اعمالی که باعث پرت شدن حواس راننده یا رانندگان دیگر می‌شوند، جریمه سنگینی درنظر گرفته شده است. پیاده‌روی هم به اندازه رانندگی خطر آفرین به شمار می‌رود. فردی که حین عبور از خیابان با گوشی موبایل خود کار می‌کند به اندازه‌ی یک موتور سواری که بدون توجه به علائم راهنمایی در خیابان تردد می‌کند خطرساز است و باید مجازات شود. عابرین پیاده باید نسبت به رفتار خود تجدید نظر کنند و به هشدارهای محیطی توجه کنند.

نتایج یک تحقیق که به وسیله‌ی انجمن جراحان ارتوپدی آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که برای ۷۸ درصد از افراد راه رفتن و عدم توجه به محیط مساله‌ای خطرساز به حساب می‌آید. در این بین ۷۴ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند عابرین پیاده‌ توسط عوامل دیگر حواسشان پرت می‌شود و تنها ۲۹ درصد افراد قبول داشتند که خود آن‌ها عامل حواس پرتی دیگران هستند.

امروزه راه رفتن و کار با گوشی‌های موبایل خطراتی به مراتب جدی‌تر دارد. این افراد مستعد تصادف، لغزیدن، افتادن یا آسیب‌دیدگی هستند. پس صدای موزیک در هدفون‌های خود را کاهش دهید تا صدای هشدار‌های محیط را بشنوید، به جای نگاه به پایین به اطراف خود توجه کنید و پیام دادن به دوستان خود را به زمانی دیگر موکول کنید.


تعداد بازديد : 106
بنیانگذار تلگرام: داعش توان طراحی ارتباط سایبری دارد

«پاول والریویچ دورف» بنیانگذار تلگرام با گسترده خواندن زمینه‌های سوءاستفاده از فضای سایبری توسط گروه‌های تروریستی، گفت: تروریست‌های گروه داعش قادرند برای انجام مکاتبات خود در عرض یک ماه ابزار جدیدی بسازند.

بنیانگذار تلگرام: داعش توان طراحی ارتباط سایبری دارد

 اسپوتنیک به نقل از مصاحبه دورف با کانال خبری اس.بی.اس اظهار کرد: دنیای تکنولوژی گسترده است و کسی نمی‌تواند آن را متوقف کند.

وی در رابطه با استفاده تروریست‌ها از برنامه‌های الکترونیکی برای مکاتبات محرمانه گفت: پیشتر آژانس‌های مختلف امنیتی راجع به نگرانی‌های خود درباره ورود به برنامه‌های مختلف و سختی‌های این کار سخن گفته بودند، ولی نباید به خاطر این مساله فضای شخصی ارتباطی صدها میلیون نفر محدودیت ایجاد کرد. برای ورود به برنامه، باید قفل آن شکسته شود و راه دیگری وجود ندارد.

دورف همچنین تاکید کرد: امروز هیچ دلیلی برای اثبات این مساله نداریم که تروریست‌های افراطی در انفجار ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس از برنامه‌های الکترونیکی رایج استفاده کرده‌اند.
وی گفت: همیشه افرادی هستند که از این ابزارهای طراحی شده برای اهداف مختلف سوءاستفاده کنند.

دوروف روسی متولد ۱۹۸۴ که برای طراحی تلگرام به مارک زاکربرگ (بنیانگذار فیس‌بوک) روسیه شهرت یافته است، سال ۲۰۱۴ در خارج از این کشور زندگی می‌کند.

تلگرام همیشه هدف این اتهام قرار گرفته که حاضر به استفاده از نرم‌افزارهای ممانعتی برای جلوگیری از استفاده گروه‌های تروریستی از این برنامه ارتباطی نشده است.

همزمان با تاکید برخی مقام‌های روس برای فیلترینگ سامانه پیام‌رسان تلگرام به دلیل استفاده داعش و دیگر گروه‌های تروریستی افراطی برای عضوگیری و حذب کمک‌های مالی، سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه نیز چندی پیش تاکید کرد: سامانه تلگرام نواقصی دارد که باید ساماندهی و مشکلات آن برطرف شود.

وی گفت: ساماندهی و تنظیم فعالیت سامانه تلگرام مطرح است، زیرا انجام این اقدامات برای تامین امنیت جامعه اهمیت دارد.

سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه افزود: فیلترینگ سامانه پیام‌رسانی تلگرام در دستور کار قرار ندارد و این سامانه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

پسکوف همچنین یادآوری کرد که بسیاری از مقام‌های روس از سامانه تلگرام استفاده می‌کنند.

«آلکساندر آگییف» معاون کمیسیون امور قوانین دومای روسیه نیز درنامه‌ای به «آلکساندر بورتنیکوف» رئیس سازمان امنیت فدرال این کشور خواستار اقدام فوری درباره سامانه پیام‌رسان تلگرام شده است.

آگییف تاکید کرده است که تروریست‌های داعشی از طریق تلگرام اقدامات خود را هماهنگ می‌کنند.

به گفته معاون کمیسیون امور قوانین دومای روسیه، اعضای داعش فعالانه از تلگرام برای انتشار ایده‌های افراط‌گرایانه و عملی کردن اهداف این گروه تروریستی استفاده کرده و تصاویر و فیلم‌های ویدیوئی مربوط به فعالیت‌های خود را منتشر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که برخی شبکه‌های اجتماعی دیگر با ایده‌ها و فیلم‌های افراط‌گرایان و تروریست‌ها مقابله می‌کنند، تلگرام تاکنون از قبول درخواست‌های کاربران برای پیوستن به اقدامات نرم‌افزاری ضد تروریستی خودداری کرده است.
بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسی، بیش از ۹ هزار نفر از اعضای داعش از سامانه پیام‌رسانی تلگرام استفاده می‌کنند.

این سامانه به تازگی اعلام کرد که ۷۸ کانال به ۱۲ زبان را که با گروه تروریستی داعش ارتباط داشت وایده‌های افراط‌گرایی و تروریستی را ترویج می‌کردند، مسدود کرده است.

در گزارش تلگرام آمده است: تمام شکایات کاربران در پایگاه اینترنتی ویژه‌ای به نام abuse@telegram.org به دقت بررسی می‌شود و تدابیر متناسب برای مسدود کردن کانال‌های متخلف اجرا می‌شود.

سامانه تلگرام همچنین امکان اطلاع‌رسانی درباره اطلاعات غیرقابل قبول را برای کاربران فراهم کرده است.

این سامانه سال ۲۰۱۳ توسط یک سرمایه‌دار روسی به نام «پاول دوروف» تاسیس و راه‌اندازی شد که اکنون در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.



تعداد بازديد : 64
اولین فرودگاه جهان که کامل با انرژی خورشیدی کار می‌کند

سرسام آور توان الکتریکی مصرفی، مدیران فرودگاه بین‌المللی Cochin در جنوب غربی هند را برآن داشته تا تدبیری در این زمینه بیندیشند. مسئولان این فرودگاه چیزی در حدود سه سال پیش، پروژه اضافه کردن صفحات خورشیدی را با نصب این پنل‌ها روی سقف ورودی فرودگاه آغاز کردند و در ادامه راه، با توجه به موفقیت اولیه پروژه تلاش‌های بعدی به‌منظور تکمیل طرح انجام شد.

خوزه توماس مدیر روابط عمومی فرودگاه Cochin در گفتگو با CNNMoney در این خصوص می‌گوید:

" ما برنامه‌ریزی خود را به‌گونه‌ای انجام داده‌ایم تا به‌طور کاملا مستقل از شبکه برق شهر به فعالیت‌ خود ادامه دهیم."

 سال گذشته مقامات این فرودگاه قراردادی را با شرکت آلمانی بوش منعقد کردند که زمینه‌ساز نصب 45 جریب صفحه خورشیدی در زمین‌های استفاد نشده نزدیک ترمینال فرودگاه بود. این نیروگاه خورشیدی در ماه آگوست شروع به کار کرد تا Cochin را به اولین فرودگاه جهان با تامین کامل انرژی مصرفی از طریق استفاده از انرژی خورشیدی تبدیل کند اما حالا مسئولان فرودگاه به‌طور رسمی اعلام کرده‌اند این پروژه باعث شده از این به بعد هیچ هزینه‌ای برای برق مصرفی فرودگاه نپردازند. هزاران صفحه خورشیدی نصب شده در فضای این فرودگاه، چیزی بیش از 48 تا 50 هزار کیلووات توان روزانه را برای Cochin که هفتمین فرودگاه شلوغ هند به حساب می‌آید تولید می‌کنند. این درحالی است که مازاد انرژی تولیدی، به شبکه اصلی برق شهر انتقال می‌یابد.

این پروژه چیزی در حدود 9.3 میلیون دلار هزینه برای این فرودگاه دربر داشته اما مسئولان معتقدند در کم‌تر از شش سال آینده می‌توانند تمامی هزینه‌های پرداختی را جبران کنند. علاوه بر این، از طریق راه‌اندازی این صفحات خورشیدی از تولید 300 هزار تن آلودگی کربنی ناشی از سوخت زغال‌سنگ در طول 25 سال آینده جلوگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است فرودگاه بین‌المللی کلکته که فرودگاهی به مراتب بزرگ‌تر و شلوغ‌تر است نیز با الگوبرداری از این طرح، قصد ساخت و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در قالب بهره‌گیری از 70 جریب صفحه‌خورشیدی را دارد. 


تعداد بازديد : 164
هزینه ساخت گلکسی اس 7 برای سامسونگ تنها 255 دلار است!

گلکسی اس 7 گوشی هوشمند پرچمداری است که در نمایشگاه MWC بارسلون معرفی شده و پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ در سال ۲۰۱۶ است. قیمت این گوشی در بازار ۶۴۹ تا ۶۹۹ دلار است؛ اما گفته می‌شود که ساخت این گوشی برای کمپانی سامسونگ تنها ۲۵۵ دلار هزینه در بر دارد.

بر اساس تحلیلی از موسسه IHS، هزینه‌ی ساخت گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ برای کمپانی سامسونگ تنها ۲۵۵ دلار است؛ یعنی درست به اندازه هزینهی ساخت گوشی گلکسی اس ۵ که دو سال پیش پرچمدار کمپانی کره‌ای بود. این در حالی است که قیمت رسمی این محصول در ایالات متحده حدود ۶۷۰ دلار است. موسسه IHS قبلا هم با کالبد شکافی گوشی‌های هوشمند، جزییات کاملی از قیمت قطعات به کار رفته در گوشی‌های رده بالایی همچون آیفون را منتشر کرده بود. گلکسی اس ۷ یک آپگرید کامل نسبت به گلکسی اس 6 است و گزارش اخیر هم می‌گوید که این واقعیت در بسیاری از قطعات به کار رفته در گلکسی اس ۷ کاملا مشهود است.

گران‌ترین قطعه به کار رفته در ساخت این پرچمدار، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام است که گفته می‌شود ارزشی بالغ بر ۶۲ دلار دارد. بنابراین تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ به تنهایی ۲۵ درصد از هزینه‌ی ساخت این گوشی را موجب شده است! گلکسی اس ۷ در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰ به بازار عرضه می‌شود. نسخه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ این گوشی تنها مختص به بازار ایالات متحده بوده و سایر کاربران در سراسر دنیا باید از  نسخه‌ی مجهز به تراشهی ساخت سامسونگ یعنی اکسینوس ۸۸۹۰ استفاده کنند. تصویر زیر مربوط به گوشی گلکسی اس ۷ پس از کالبد شکافی است.

Galaxy S7

 

قطعه مهم دیگری که در گلکسی اس ۷ استفاده شده است، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن است که از فناوری Dual Pixel برای فوکوس فوق سریع خودکار بهره می‌برد. قیمت تخیمنی این دوربین ۱۳.۷ دلار است. این دوربین دارای پیکسل‌های بزرگ و منحصر به فرد و لنز گشاده‌تر نسبت به گلکسی اس ۶ با f1.7 است. به دلیل دارا بودن چنین دیافراگمی، جذب نور توسط سنسور در محیط‌های کم نور به بهترین وجه صورت گرفته و پیش‌‌بینی می‌شود توانایی این گوشی در عکاسی از سوژه در نور کم بسیار بالا باشد.

در رابطه با گزارش بالا باید به این نکته مهم توجه کرد که قیمت گفته شده تنها مربوط به قطعات سخت‌افزاری استفاده شده در این گوشی است و هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه و نیز هزینه‌های نرم‌افزاری این گوشی توسط موسسه IHS در نظر گرفته نشده است.

 


تعداد بازديد : 90
شماره‌گیری تلفن امداد کشور سیم‌کارت نمی‌خواهد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام تخصیص شماره تلفن ۱۱۲ به سازمان امداد و نجات کشور، از مردم خواست گزارش حوادث و نیاز به امداد رسانی را از طریق تماس با این شماره اعلام کنند.

 

محمدرضا فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شماره تلفن سه رقمی ۱۱۲ (شماره امداد و نجات کشور) را یکی از کلیدی ترین شماره های خدماتی کشور عنوان کرد و افزود: پس از واگذاری این شماره به سازمان امداد و نجات هلال احمر، امدادرسانی به عموم مردم به ویژه مسافران جاده ها افزایش یافته و بنابر اظهارات مسئولان هلال احمر، موجب بهبود خدمات رسانی به مردم شده است.

وی با بیان اینکه این شماره از جمله شماره های بین المللی است، گفت: در اکثر کشورها این شماره به عنوان شماره اضطراری حوادث اعلام شده و توسط ارگانهای مسئول در حوادث جاده ای، وقوع حوادث طبیعی غیر مترقبه نظیر سیل، زلزله، آتش سوزی جنگلها و وقوع آتشفشان مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: این شماره برابر مفاد آیین نامه واگذاری کدهای خدماتی مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، جزء کدهای خدماتی سه رقمی اضطراری ملی است و طی مصوبه این کمیسیون به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، واگذار شده است.

فرنقی زاد افزود: خصوصیت ویژه این شماره این است که بر اساس استانداردهای شبکه های تلفن همراه، قابلیت برقراری تماس با این شماره از طریق کلیه شبکه های تلفن همراه وجود دارد به طوری که اگر در جایی از کشور، فقط پوشش یکی از شبکه های تلفن همراه وجود داشته باشد، مشترکین سایر اپراتورها با استفاده از پوشش این شبکه می توانند با شماره ۱۱۲ تماس برقرار کنند.

به گفته وی، در صورتی که فرد فقط یک گوشی تلفن همراه داشته و یا حتی گوشی در حالت قفل بوده و یا سیم کارت هم نداشته باشد، می تواند از طریق شبکه هر یک از اپراتورهای تلفن همراه کشور با شماره ۱۱۲ تماس برقرار کند و حادثه رخ داده را به هلال احمر اعلام کند. امکان برقراری تماس با این شماره از طریق شبکه های تلفن ثابت نیز وجود دارد.

فرنقی زاد، اظهار داشت: طبق مجوز اعطا شده، سازمان امداد و نجات هلال احمر موظف است به عنوان هماهنگ کننده، تمامی تماس های برقرار شده با این کد را پاسخ داده و در صورت لزوم در اسرع وقت به نهادهای مرتبط از جمله مراکز فوریت های پلیس و پزشکی راهیابی کند.

وی با اشاره به قابلیت این شماره که قادر است بدون سیم کارت تماس را برقرار کند، از مردم خواست، به غیر از مواقع ضروری و مورد نیاز از تماس با این شماره پرهیز کرده تا سایر هموطنان بتوانند از خدمات امدادی مورد نیاز خود بهره مند شوند.


تعداد بازديد : 60
DB11؛ باشکوه ترین خودرو استون مارتین
تصاحب DB11؛ مدل جدید استون مارتین نزدیک به 212 هزار دلار خرج روی دستتان خواهد گذاشت!
شاید بوگاتی Chiron سریع ترین خودرو دنیا باشد اما زیباترین خودرو دنیا از امروز مدل DB11 استون مارتین است! این خودرو که سه شنبه در نمایشگاه جنیوا در سوییس به نمایش درآمد دارای موتوری با قدرت 600 اسب بخار است و تا حدود 320 کیلیومتر بر ساعت سرعت می گیرد. از زمان معرفی DB9 در سال 2003، استون مارتین خودرویی با این کیفیت و زیبایی به بازار عرضه نکرده بود. DB11 که صفر تا صد را در 3.9 ثانیه طی میکند و با تکنولوژی های مدرن و طراحی منحصر به فرد خود، لقب با شکوه ترین خودرو استون مارتین تا به این روز را به خود اختصاص داده است.

تعداد بازديد : 140
اولین گوش گیر هوشمند دنیا!
گوش گیر هوشمند Hush به شما این امکان را می دهد که سر و صدای اضافه محیط را کاملا حذف کرده و سکوت مطلق را تجربه کنید و در عین حال صدا های مهم مانند زنگ گوشی و یا آلارم را از دست ندهید.
این گوش گیر هوشمند از طریق وایرلس به گوشی شما متصل شده و با استفاده از اپلیکشن مخصوص خود که برای اندروید و IOS منتشر شده می توانید انتخاب کنید که چه صداهایی را میخواهید بشنوید و چه صدا هایی حذف شوند.
گوش گیر هوشمند Hush هم اکنون با قیمت 149 دلار در دسترس می باشد.


تعداد بازديد : 111
ليست صفحات
تعداد صفحات : 17